-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ákkk
addikt
válasz Shodan #133548 üzenetére
Mi a fék tipusa?
A fékkarnál elvileg van egy pici csavar belül azt tekerd befele egy picit az segíteni fog rövidebb lesz a fékkar útja,a fékerőn csak felső kategóriánál tudsz állítani. Amúgy meg igen valamennyire be is kell kopnia a betéteknek.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
X Factor
addikt
válasz Don.Corleone #133456 üzenetére
700C esetén adj meg 622mm-t, vagy mérj egyet, de kb ennyi lesz. Igazából nálunk nincs jelentősége, gondolom ha van sebbeségmérő csatlakoztatva és nem gps alapjan kalkulalna, akkor nyerne értelmet.
Én kb most raktam bele az első 500-at. Egy negativot tudok felhozni. Odo-t csak akkor mér, ha menet közben megy a recording. Ezért minden tekerésnél, amint mozog a bringa, a felkinalt lehetoseget miszerint rogzitse e az utat, elkell fogadnom.
Bar vegulis logikus, mert ha meg veletlen bekapcsolva marad a gep amikor az ember kocsiba dobja a bringat, akkor lehet meglepetesek avg speedben
Make things work
-
Atos23
senior tag
Használtatok kerékpár szállításra mostanában olyan útvonalat, ami érinti a Hatvan - Budapest vonalat?
Pályafelújítás zajlik, Miskolc vagy Eger felől érkezve Hatvannál át kell szállni vonatpótlóra, esetleg még Hatvanból el lehet menni Aszódra.
Arra gondoltam, hogy elég lenne csak a Gödöllői HÉV-ig eljutni két keréken.
Van tapasztalatotok Hatvan - Gödöllői HÉV, vagy Aszód - Gödöllői HÉV irányban történi bringázással?Köszi!
-
Atos23
senior tag
válasz Shodan #133548 üzenetére
Tényleg be kell kopnia. Nekem sokszor van, hogy a fékem beporosodik, veszít a hatásából (nem fellevegősödik!).
Ilyenkor egy hosszabb (minimum 400 méter), erős lejtőn történő fékezés után - amint visszahülnek a fékek -,
a bicaj bele akar ragadni az asztfaltba következő fékezéskor (Avid Juicy 3). -
Shodan
addikt
Köszi a válaszokat , sima dechatlonos rockrider.Tektro.
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
IMIIKE1998
őstag
Van itt valaki, akinek van/volt Triban 100-as bringája? :)
[ Szerkesztve ]
-
cobranco
csendes tag
A tavalyi horvát túrám „király-etap”-ja következik,Losinj szigete.A cím és a film hossza mindent elárul.Lesz itt minden: csúcstámadás,terepcross,hamisítatlan mediterrán hangulat,valószerütlenül kék tenger,gasztroblog,csobbanás-csobbanás hátán.A díszlet szemkápráztató,a látványvilág leírhatatlan és egyfajta ajándékként, az időjárás is hozzájárult az eseménydús nap történéseihez…
Horvát tengerpart 6.rész: "Adria édenkertje"/Losinj/ 2018.FullHD 1080p
Útvonal:
Osor-Sonte öböl-Nerezine-Sveti Jakov-Cunkski-Auguszta öböl-Privlaka-Mali Losinj-Cikat félsziget-Koludarc-Cikat öböl-Suncana öböl-Borik öböl-Groscsak-Sveti Ivan-Pogled-Veli Losinj-Mali Losinj-Poljana-Veli Bok-Nerezine-OsorKépes túrabeszámoló:
[link]Fotoalbum:
[link]Térkép:
[link]Kellemes Húsvéti Ünnepeket!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
trialboj
őstag
Egy ideje már a merev trekkel járok, kicsit talán azért is, mert amíg használva van, nincs miért eladni
Ma gondoltam javítok egy picit egy technikás sziklás mászós szegmensen, tavaly év közepén komot csináltam a bergával, gondoltam most 1.2kgal könnyebb géppel, simán orrbaverem a saját időmet, picit még rá is pihentem előtte, kiválasztottam a legjobb zene számot, hogy majd az felmotivál a tetőre.
Pfáj milyen szenvedős volt vele a mászás, azt szinte el sem hiszem. Az első kereket is féltettem, de főleg a hátsóval gépészkedtem nehogy felüssem a felnit a hegyes részeken, szerintem rengeteg erőm elment erre, úgy emlékeztem hogy a bergával itt izomból tekertem, és megoldott mindent a hátsó tag. Felérve pedig az tűnt fel, hogy 1 szóra nem emlékszem a zenéből, mert annyira rákoncentráltam a tekerésre, hogy az agyam teljesen kizárta ezt, ez érdekes volt, nem tudtam hogy ennyire brutálisan képes kizárni a fülembe bömbölő zenét is.
Hazaérve kiderült h 3 mp-el lassabb voltam, pedig sehol sem lazsáltam. Hiába volt jóval könnyebb a bringa, tökéletes az idő, mégis nehezebb, és szenvedősebb volt a mászás. És azt valóban bele lehet kalkulálni hogy a tavalyi mászásnál jobb formában voltam, de azért az csak nem jelenthet olyan sokat, ez egy rövid szakasz volt.
Nem akarok vitát szítani, csak megjegyzem hogy annak ellenére, hogy a trek gépem jóval könnyebb, és tény hogy nagyobb öröm kézbe venni, vagy kisebb nyűg cipelni, mikor dzsumbujon megyek keresztül, semmilyen valós előnyét, nem érzem tekerés közben. Felfele ritkán mászok technikás helyeken, de mikor mégis, akkor is hiányzik a tag, lefele viszont, pattog és ezáltal instabilabbnak érzem, tehát nem is tudok olyan gyorsan menni.
Mindenki azt teker amit jónak érez, de én ezek után, nem tudom elképzelni, hogy akármilyen csoda karbon merev farúra visszaüljek, egy rendes tagot merevvé lehet tenni 2 állítással, és onnantól nincs más hátrány csak az extra súly, ami ezen a szinten észrevehetetlen.
A korrekt összehasonlítás érdekében, jövőhéten is nekifutok ugyanennek a mászókának a csodabringámmal, kíváncsi vagyok mi lesz a vége
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
IMIIKE1998
őstag
Montisok:
120mm-es kormányszárat tehetek mtb-re? Most a 100 mm-es majdhogynem kevésnek tűnik aszfalton. Vagy inkább vegyek mélyebb kormányszárat?
Ezt a hosszúság-mélységet sem igazán értem.... :/
Most melyiket érdemes változtatni, ha a légellenállást akarom csökkenteni? Melyik van nagyobb kihatással az aerodinamikára:[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #133560 üzenetére
Van képed erről a terepről? Nekem még most is hihetetlen ez a felütés dolog rendesen felpumpált gumikkal, főleg felfelé, én amióta felpumpáltam 1.8 bar-ra, azóta próbálom odaverni a legnagyobb kövekhez meg gyökerekhez, mert próbálgatom, hogy mit bír, ma meg véletlenül 30km/h-val úgy beleb*xtam egy gödörbe mindkét kereket, hogy a csuklóm most is zsibbad tőle, de felütni sehogysem sikerült eddig . Azt, hogy a fully xc lefelé jobb, elhiszem, egyszer majd nekem is lesz olyanom, de felfelé én az első telót is zárni szoktam. Neked nincs valami akciókamerád? Levideózhatnál te is egy ilyen terepezést
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
benfolds
őstag
válasz IMIIKE1998 #133563 üzenetére
nincs nagyon összehasonlítási alapom, de azt meg tudom ítélni, hogy a szabása teljesen jó, nekem legalábbis jó áll.
a betét egyszerű, szivacsos.
múltkor vettem egy téli aldisat, annak is olyan a betétje, mint ennek: azt várnám, hogy elöl (is) véd, de inkább a prosztata környékere koncentráltak a tervezők. de mondom, nem ismerem nagyon a technikai ruhákat.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #133564 üzenetére
Szerdán nem tudom mennyire követted az SPD beszélgetést, de végül elmentünk bicajozni a fórumtárssal. Lényeg a lényeg, hogy fent megnéztük a nyomást nála, valami 1,3 bár volt. Szóval nem csak te nyomod alacsony nyomással. Nekem most eléggé bevált az 1,65/1,75, de a felütések miatt nem merek lefelé menni, így is szét van már verve a felnim.
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #133566 üzenetére
Tudom . Én is megmértem két bringás haveromnál a nyomást, mindkettőnél 1.3 bar körül volt . Az is igaz, hogy nyomásmérő nélkül tényleg képtelenség jól eltalálni a megfelelő nyomást és amióta meséltem nekük a fórumos guminyomásos diskurzust, azóta ők is felpumpálják jobban és folyton kérdezgetik, hogy nálam van-e a nyomásmérő . Szeretni még mindíg nem szeretem a magasabb nyomást, de kezdem felfogni, hogy miért jó, alacsonyabb nyomáson már én sem igazán merném ereszteni ész nélkül. Vagyis belsővel nem merem, de hó végén átalakítom tubeless-re és rakok bele tyre insert-et is és akkor bátran lehet csapatni majd bármilyen nyomáson, mert belső nem lesz amit felüssek és a szivacs a felnit is védi... Szerencsére egyre nagyobb a kínálat ezekből a cuccokból, az áruk és a súlyuk is egyre elfogadhatóbb, amit most kinéztem 68 gramm, ennyi plusz súlyt nekem megér a kényelem és a biztonság.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
Valami hihetetlen király 1 baron használni a hátsót, ma volt egy defektem, és így muszáj volt kipróbáljam úgy gördült át a gyökereken, mintha lett volna hátul tag, viszont rendkívül idegesített, hogy bármikor kinyírhatom ha nem figyelek, és ráterhelek mikor átgördül valamin.
Nem járok elég izgalmas helyeken, hogy kamerát vegyek, itt csak 1 erdő rész van ami picit sziklás, és mivel közel a vársohoz van rajta pár épített technikás rész, a többi útvonal csak akkor érdekes ha 40 el mész, és az is csak azért, mert sosem tudhatod hogy mi van az avar alatt arra meg felesleges az gopro footage, a gyengébb kamerák pedig nem képesek rendesen rögzíteni a sok levél miatt a képet, ezért könnyen szétesik, és randa lesz, 10-20 as bitrátával elég gyengén jön ki egy erdős videó.
Én ritkán piszkálom az első telót, max aszfalton zárom, félek hogy elromlik a pöcögtetője, ha sokat nyomkodom , a trekken már csak ügyeskedéssel működik, pedig azt sem nyomkodtam állandóan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #133541 üzenetére
Nálam is.irtam anno hogy volt a balesetem.Ép azért tudom milyen.
-
Jester01
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #133568 üzenetére
Megtetszett a Cushcore, de drága, nehéz, 21mm felnihez nem jó és speciális szelep kell hozzá. Aztán szembejött a Vittoria Air-Liner, de ezt is drágának találtam, így elkezdtem kutakodni és rájöttem, hogy egész sokan gyártanak már ilyesmit, csak sajnos mind elvérzett valamiben:
- PTN Pepi's Tire Noodle: olcsóbb, könnyű, de a minősége csapnivalónak tűnik, valami gyenge szivacs az egész, amire ráhúztak egy vékony fóliát: [link]
- Schwalbe PROCORE: bonyolult, drága
- MrWolf Banger: fura az anyaga és túlságosan vastagnak tűnik, kitölti az egész gumit, a levegőnek alig marad hely, így nem hiszem, hogy sokáig tartana...
- cSixx FOAMO Single Ply: nem találtam megfelelő méretet
- Huck Norris: ez már talán jó lenne, de találtam még egyet, ami picivel olcsóbb és sokkal bizalomgerjesztőbben néz kiÍgy egyelőre úgy tűnik ez lesz: [link]. Megfizethető, könnyű, nem kell speciális szelep hozzá és első blikkre jó a minősége, aztán remélem hosszú távon is bizonyít majd.
trialboj: Na ugy-e milyen jó az 1 bar? .
Itt van pár látványos hely, de valszeg csak ezért én sem vennék kamerát, inkább arra gondoltam, ha hányódik a fiókban egy akciókamerád, amit egyéb célokra vettél régebben, akkor levideózhatnád az ilyen extrémebb terepet.
Erre nem is gondoltam, hogy a lock bizb*sz kényes is lehet a telón, eddig inkább attól tartottam, hogy ha fölöslegesen többet mozog, akkor több kosz jut bele és gyakrabban kell majd szervizelni.Massmurderer: Fejlesztesz te is ezerrel. Azok milyen tárcsák? Akartam is kérdezni anno, hogy ezek az összevissza márkás tárcsák mind kompatibilisek a Shimano fékekkel? Mert sajnos sokszor nem írják oda a specifikációba.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Massmurderer #133576 üzenetére
Jók azok az a kettő zé termékek?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #133573 üzenetére
Hát én ezt tuti nem raknám be a kerékbe. Mi az a gyorskötöző?? Nem baszkurálja a gumit, felnit, felni/TL sz alagot? Mi garantálja, hogy nem mozdul el a szivacs a "vízszintes" helyzetből?
A szétesett szivacsos képnél simán lehet, hogy olyan tej volt, ami feloldotta, vannak ilyen agresszív állatok.
Szerintem neked felesleges ilyen cucc, nem is tudok olyan XC-sről, akinek lenne.Massmurderer: XT váltókar, Tourney hajtókar... magyaros válogatás! Ezért van a hervises bringákban is XT váltó rugós telóval
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #133579 üzenetére
Elég sokat gyorskötözővel kell összerakni, a Vittoriát is, mivel a gumit csak felütéskor éri, nem hinném, hogy bántja. A szétesett PTN-nél nekem már alapból gyanús, hogy miért kellett olyan műanyag fóliával bevonni, gondolom ezért, mert a szivacs gyengébb és valszeg a tejet is felszívja.
Gondolom olyan XC-st sem ismersz, aki 0.3-0.5 bar-al kisebb nyomáson akar menni, mint ami belsővel ajánlott . Mert ugy-e ezekben a szivacsokban ez a lényeg. Tubeless-el nyerek 0.1 bar-t, szivaccsal mondjuk 0.3 bar-t és öröm s bódogság, az nekem pont jó lenne, próbálgattam terepen és pont olyan nyomást érnék el, ami már jól csillapít, jól tapad, még nem lapul szét alattam, szal van tartása és még nem zavaró a gördülési ellenállás, de belsővel valszeg előbb-utóbb megint felütném.
A topikban amúgy még Zsohi használ hasonlót, én lennék a második[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #133577 üzenetére
Most vettem ilyet elöször.Na elsö lecserélve.Zsír Viszont a tárcsa vastagsága vékonyabb mint az eredetinek.Pedig az eredeti már kopott is azért rendesen.Az volt hogy nálam úgye 160as tárcsák voltak fent,az adapter meg 140es volt,és elözö tulaj alátéttel oldotta meg.Picit csuszik a tárcsa,de ez annak tudható szerintem hogy valami védöréteggel lefújták a tárcsát,de lekopik majd róla.Meg hát lehet fékbetét csere is érik.Kormánnyal megszivtam mert 30as a fogatás átméröje,nekem meg a stucninál vékonyabb,de ez legyen a legkevesebb.
-
Because
őstag
válasz Massmurderer #133582 üzenetére
a féktárcsák azért sokáig bírják átlag felhasználás mellett, lehet felesleges volt a csere. gondolom az oxidáció ellen van a felületén az anyag, de akkor az nem tesz jót a betéteknek...
[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #133577 üzenetére
-
Toobee
veterán
-
Atos23
senior tag
Köszi az Aszód, Gödöllő válaszokat!
Más: Vásárolt már innen valaki B-Twin Rockrider 560 S-t?
Privátban kérdeznék tőle. -
trialboj
őstag
válasz jjeahh #133581 üzenetére
Szerintem sem éri meg amit csinálsz, 50 euró 2 szivacs darabért. Viszont amit próbálsz az érdekes, extrém alacsony nyomáson használni a gumit, ahogy azt tegnap tapasztaltam olyan mintha 1 mini teló lenne hátul.
VISZONT, Runner és mások is mondták, hogy ami a legnagyobb baj ezzel, és amitől én is féltem tegnap hogy ilyen alacsony nyomáson kanyarban ha terheled rendesen, akkor lefordulhat a felniről. Ez TL rendszerrel talán még ijesztőbb, mert ott elmegy az összes levegő, és 0 tapadás egyből.
(#133586) Toobee
Én nem is gondoltam rá hogy mekkora szívás lehet ez a szállítási mód, már 1 bringánál is erősen csökkenti a rendszám láthatóságát, ami egyértelműen büntethető, de 2 már teljesen kitakarja, és a féklámpát is, v jelzőlámpát, ami azért sok esetben balesetveszélyt jelent.
Ideát, fogalmam sincs mi a szabály, 1 rendőrt kérdeztem 1x de ő nem tudott erről semmit, azt mondta felőle használhatom, na most kíváncsi lettem volna ha mutatok neki egy ilyen képet megváltozik-e a véleménye.(#133591
A bringa kereke, akkor is kitakarja a lámpákat, ha mást nem a gumi része szinte biztos hogy a jelző lámpa útjában lesz, és egy balra kanyarodásnál ez már necces.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
Nordschleife
csendes tag
válasz Hasaggymeg #133593 üzenetére
Szia!
Tegnapelőtt próbáltál nekem segíteni, de belinkeléssel adódtak problémáim...
133469 hozzászólás alatt meg tudod nézni a linkeket.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #133592 üzenetére
Igen, ezt szeretem az alacsony nyomásban, nagyon vasal. Attól, hogy TL rendszerből elszáll a levegő én is fosok egy kicsit, de szivaccsal nem olyan vészes ez, mert nem lesz lapos a gumi, sőt, az olyan szivacsokkal, mint a Vittoria Air-Liner, elméletileg a gyártó szerint defekt esetén 1 órát lehet levegő nélkül tekerni, mert annyit biztos kibír a szivacs . A lefordulástól meg egyáltalán nem félek, 2 évig 0.75 bar-on használtam, de lehet, hogy alatta és sosem fordult le a gumi . Mivel könnyű vagyok, a vastag kőnehéz belsők bírták alattam és valahogy defektem sem lett soha, a könnyű vékony belsők viszont már nem bírják és nehézre nem szeretnék visszaváltani. Amúgy a max 0.1-0.4 bar-al kisebb nyomást a szivacsgyártók ajánlják, nem én találtam ki, pl. a Cushcore-nál ezt írja:
"What tire pressure should I use with CushCore?
Many riders find their preferred pressure with CushCore to be about 1-5 psi less than their normal tire pressure with standard tubeless. We encourage you experiment to find your own preferred setting. Start at your normal tire pressure and begin dropping in 1 psi increments until you find the pressure that feels best."
De van olyan gyártó is, amelyik azt ajánlja addig menj lefele nyomásban amíg jónak érzed és kész. Szal egy átlag XC-snek aki normális nyomáshoz szokott lehet, hogy fura ez az egész, de én úgy érzem rendben lesz és végre megnyugszik a lelkecském . Főleg, hogy a legtöbben úgy tűnik alapból belsővel 1.3 bar-on használják, mivel fogalmuk sincs hogyan kéne, sosem mérték meg a guminyomást és mégsincs gondjuk azzal, hogy lefordul a gumi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #133596 üzenetére
Az 50 eurót amúgy nem sajnálom érte, a külsőim kétszer ennyibe kerültek, ha beválna, akkor felőlem rendben van az ára, a Vittoriát meg a Cushcore-t viszont én is drágának találom.
zoli03: Az nekem is feltűnt a múltkor teszteket nézegetve, hogy a fully-k gyakran egy teszkószökevény bringa merevségét sem hozzák, de ez még engem nem gátolna meg abban, hogy vegyek egyet...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz zoli03 #133597 üzenetére
Én teljes mértékben a szuper amatőr / hobby felhasználásról beszéltem. Nem járok versenyekre, vagy ha igen, akkor nem lényeg a helyezés. Az átlag túrázós tempómban semmi különbséget nem éreztem, nekem alapelv hogy könnyű útvonalon másszak, és minél hosszabb v érdekesebb vonalon ereszkedjek, és mászásnál nem éreztem különbséget a két gép között, hiába a súly, geo és merevség beli különbség.
Mások is írták hogy technikás részeken ha tényleg izomból mászol, akkor ott is előny, ha van hátul tag, ami segít a tapadásban.
Az egyetlen igazán + dolog nálam az a böszme nagy 3szög ami összeköti a váz hátulját a taggal, legalább olyan nehéz ha nem nehezebb mint a tag, a modernebb vázakon, ezt szinte teljesen kiiktatták, pl scott vagy canyon lux gépeken, na az egy olyan súly, amit én sem cipelek szívesen, kb egy 300-400ml kulacs súlyát jelenti.(#133596) jjeahh
Izgalmas téma, én ennyi pénzt csak úgy lennék hajlandó belefröcskölni a gépbe, ha rendszeresen járnék sziklás túrákra, ahol egy felütés v kivágás komoly gondot okozhat."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care