-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Tuomas #133349 üzenetére
Én is érintett vagyok mind a háromban (ráadásul kb egyenlő arányban), és nagyjából úgy gondolkozom mint Te. Viszont a legtöbb hülyét az autósok közt látom, egyértelműen velük találkozom leggyakrabban (arányosan is). Arról nem is beszélve, h ők az életemmel játszanak amikor centizgetnek, befordulnak elém, átcsurognak előttem, stb. Nekik kéne a legóvatosabbnak lenniük, erre tessék.
"Persze az autósoknál kéne a legjobban megszűrni, de hát boldog boldogtalan jogsit kap, aztán meg balról megy be a körforgalomba." - Hja, mondjuk ez az oktatás csődje is valamennyire. Hihetetlen, h nulla rutinnal kihozzák a tanulókat a forgalomba. Pár óra "szenvedés" max 40km/h-val a városban ugyanazon az útvonalon, és már mehet is vizsgázni. Vicc az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Tuomas
addikt
válasz bulikavagyok #133352 üzenetére
De ez tudod miért van?!
Mármint a "Viszont a legtöbb hülyét az autósok közt látom, egyértelműen velük találkozom leggyakrabban (arányosan is)." rész.. Azért mert egyre nagyobb többség lusta és még a retyóra is kocsival járnak... Ha megfigyeled az autó forgalom 5-10 éve majdnem a fele volt. Most meg nagy többségben mindenhol 2 autó, egyik megy erre a másik meg arra. Gyereket az intézmények kapujába rakják ki, tolakodnak egymással real time dodzsemeznek, ki tud közelebb megállni. Lusták tömegközlekedni, lusták a gyalogos/kerékpáros módokhoz.We were here
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Tuomas #133353 üzenetére
"Gyereket az intézmények kapujába rakják ki,"
Megy a sírás, hogy ekkora forgalomban nem merik elengedni a gyereket egyedül, mert elütik.Hát, lehet, hogy ha mindenki elengedné a gyereket egyedül, akár esőben hóban is, akkor nem lenne ekkora tumultus, nem kellene félni, hogy elütik.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #133324 üzenetére
ha 26-osban gondolkodnék,megannyi Magellan Pyxis Team tűnik fel apróban 30e körüli pénzekért, az jó cucc! meg sok más is persze. a villa magasságát érdemes figyelembe venni,nagyon ne boruljanak a szögek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
SSJmeszes
senior tag
Valaki megy Wexl, vagy Kalnicára a hosszúhétvégén?
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #133303 üzenetére
ja,semmiextra, csak a hajtókat maradt négyszöges,mivel a tányér,amit szántam a "rendesre",nem fért el. és a monoblokkja igazából a keskenyebbe való. azóta kiterveltem,hogy mivel iparis, kéne tudnom alátétezni belül, a csésze belső oldalán... a többi része Sram GX, a kar majd Apex-1 lesz, pontosabban valami 350-es típusszámú integrált.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
válasz Tuomas #133353 üzenetére
Sajnos megint igazad van, a legtöbb ember nagyon el van lustulva. Nem is értem egyébként, mert ezzel párhuzamosan meg egyre trendibb az egészséges életmód is (legalábbis az én környezetemben).
Jó lenne ha állami szinten is lépnének vmit ez ügyben (mondjuk nem ilyen kamu bicikliút építésekkel), mert azzal mindenki jól járna ha egy kicsit megváltoztatnák az emberek gondolkodásmódját. Sokat hallani ilyen-olyan programokról, meg elköltött milliárdokról, de őszintén szólva én nem sok mindent látok ebből.
Egyébként nagyon bízok az elektromos bringák gyors elterjedésében Magyarországon is, és bízok benne, h ezáltal jelentősen bővül majd a kerékpáros társadalom. Ezt a folyamatot gyorsítandó mondjuk nem lenne hülyeség csinálni egy állami programot. Az elektromos autókhoz hasonlóan simán támogathatnák az elektromos bicajok vásárlását is. Biztosan sokan vannak akiknek egy "sima" bringa szóba sem jöhet hétköznapi használatra, viszont az elektromosat meg nem tudják megfizetni a viszonylag magas ár miatt. -
Gézengúz
addikt
Kenda K90-et akartam venni, nekem sose volt gondom vele, szeretem. De nem volt, erre a srác előhoz hátulról tök ugyanolyan kinézetű Chaoyang-ot. Elhoztam, bár ez is 26x1.95, kicsit keskenyebb mint az öreg Kenda. Valaki találkozott már vele? Remélem nem fürdök be vele
Képet nem találtam róla, teljesen ennek a koppintása.
-
trialboj
őstag
Ma elővettem Runner tippjeit, és megpróbálkoztam a lehetetlennel, bleedelni az elixir féket.
"Viszonylag sokáig kell kiszívni a levegot, foleg alul. Van amikor már nem jön semmi, és egyszer csak megint jön egy csomó. Türelmesnek kell lenni.
Egy másik jellemzo probléma pedig az, hogy kicsit puha marad a fék, mintha kevesebb lenne benne az olaj. Ezt meg túltöltéssel lehet orvosolni.
Ki kell venni a bleed blocker-t és egy picit meghúzni a fékkart, hogy kijöjjön egy picit a dugattyú, majd alulról még egy kis olajat átnyomsz rajta.
Ha esetleg túl kemény lett, mert nagyon kitoltad a dugattyút, akkor csak annyit csinálsz, hogy felülre visszateszed a fecskendot és alul meg egy kicsit visszatolod a dugattyúkat és kijön a fölös olaj.
Ez egyébként Shimano-nál és a Tektro-nál is elofordul, hogy érzésre puha marad a fék ha nem töltöd túl.
Arra figyelj, hogy a DOT olajjal csak úgy dolgozz, hogy szemüveg és gumikesztyu van rajtad."Na most az utolsó mondatot már 1000 hallottam, de a szemüvegemet nem szoktam hordani mikor szerelek, most valamiért úgy gondoltam, hogy jó az úgy... annál a résznél, mikor nyomás alá kell helyezni a fecskendővel az olajat, sikerült lerobbanjon a fecskendő végéről a cső, és beterítettem az egész gépet dot 5.1 folyadékkal
Az arcomra nem ment, kesztyűm is volt, de a bringát végigspricceltem. Lefújtam szesszel, végigtöröltem utána lemostam vízzel, remélem nem marja meg a festést.Franc megette ezt az egész hülye rendszert, a fék annak ellenére hogy próbáltam követni a mester tanácsait PONTOSAN ugyan olyan szar lett / maradt mint volt. Ez legalább a 3. nekifutásom 2 év alatt a hátsó féknek, és eddig 1x sem lett sem jobb sem rosszabb. Bármennyire is szeretem a fékek érzését, (jobban mint a shimanot) a mérgező olaj, és a macerás levegőtlenítés, túl nagy nyűg.
Ha nem akarnám eladni, bevinném egy szervizbe hogy lássam ők mire mennek vele, csak ugye az előző shimano fékekkel is megjártam, telenyomták noname olajjal, és lelassult a fékkar mozgása."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Nordschleife
csendes tag
Sziasztok!
Kerékpárt szeretnék vásárolni és ebben szeretnék segítséget, tanácsot kérni.
Városi közlekedés és könnyed hétvégi kirándulás kerékpárúton vagy jó minőségű göngyölt földúton lenne a felhasználási mód.Laikus vagyok a témában, de informálódás és ismerős ajánlása után(ki is próbáltam az övét) 7 vagy 8 fokozatú agyváltóst szeretnék.
Tudom csodák nincsenek 200k körül, de azért ha valamelyiknek mégis van olyan pontja, ami lefelé nagyon kilóg a sorból, akkor azt lehetőleg elkerülném. Abban kérném a segítségeteket, hogy egy jó ár/érték arányú bicajt segítsetek választani. A drágábbak jobbak valamiben vagy inkább csak a név/marketing adja a felárat?
A kinézett típusok:
http://pilissport.hu/kerekpar-varosi-city-citerra-p-9009.html
https://www.bicajozz.hu/spd/NE1861411010/Neuzer-Brooklyn-N7-ferfi-varosi-kerekpar-sotetkek
https://www.kerekparcity.hu/spd/93608507BK/Csepel-Spring-200-ferfi-varosi-kerekpar-19-Fekete
https://www.bringaboard.hu/kross-trans-60-2019-ferfi-trekking-kerekpar-97668?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link
https://kerekparwebshop.eu/Gepida-Reptila-500-ferfi-varosi-kerekpar
https://www.bringaboard.hu/stevens-corvara-2019-ferfi-city-kerekpar-93137?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link
https://bicyclewebshop.com/cube-town-pro-comfort-2018-9871?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link
https://www.bikelife.hu/ktm-city-line-7-28-os-varosi-kerekpar-w-vaz-7-fokozatu-shimano-nexus-agyvalto-es-agydinamo-matt-bordo-46cm?utm_source=arukereso&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_linkVan ezek közül olyan, amelyik összességében jobb „csomag” a többinél?
-
Fred23
nagyúr
válasz Nordschleife #133365 üzenetére
Ne rám hallgass, mert a többiek jobban értenek hozzá, én alig látogatom a topikot, de használt miért nem jöhet szóba?
Éppen Bikemagon nézegetem az outikat, de egy ilyen, ilyen vagy ilyen szerintem jó vétel lenne Neked (a megfelelő méretben persze), és mindegyik bőven 200 alatt van.Használtakat nézve iszonyatosan jó üzleteket lehet kötni szerintem 200 alatt is; ráadásul még alkudhatsz is.
[ Szerkesztve ]
-
Tuomas
addikt
válasz bulikavagyok #133359 üzenetére
"Egyre trendibb az egészséges életmód is"
Ja ez meg sokaknál abban merül ki, hogy beül az autóba és elmegy:
A: konditerembe
B: Szabadtéri fitneszpályára
C: a város másik felére futni.
Egy tapasztalat: ifi focista (már csak a melegítőből következtettem ki, amin rajta volt a nevelő egyesület neve) felült a buszra (ez még a jobbik eset) és 1 megállót (kb 500 m) buszozott. Amíg egy "sportember" ilyen lusta (máshogy nem tudom nevezni, én naponta annak a távnak a többszörösét sétálom le) addig nagy társadalmi csodát ne várjunk.We were here
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tuomas #133353 üzenetére
5-10 éve is hasonló volt a forgalom, legalább is Budapesten, biztos, hogy nem lett kétszer annyi autó, azt már el sem bírta volna az úthálózat, persze több az autó mint kéne, sajnos ez igaz. Én azt látom problémának a közlekedésben, illetve a gondolkodásban, hogy a közlekedés minden résztvevője másra mutogat. Teljesen mindegy, hogy mivel közlekedünk, mindig a másik a köcsög. Ennek mi értelme van így? Ez soha nem fogja megoldani a problémát. Közlekedem kerékpárral és autóval is, régebben meg motorral is. Felmenteni senkit nem tudok. Lehet azon vitatkozni, hogy ki a nagyobb pöcs a közlekedők között, de ez egy végeláthatatlan vitához vezet. Rengeteg szabálytalan autós is van, de ugyan ennyi, ha nem több szabálytalan kerékpáros is. Igazságot tenni nem lehet. Egy megoldást látok, mindenki magába néz, nem mással foglalkozik és a szabályok betartatását saját magán kezdi el. Hosszú távon ez vezethet normális közlekedési kultúrához.
Az persze igaz, hogy egy 1-1,5 tonnás járművet vezetni jóval nagyobb felelősség mint kerékpárt hajtani. De ez még nem ok arra, hogy a kerékpárral közlekedők kivonják magukat a szabályok alól. -
SUPREME7
őstag
Sziasztok, van egy rockrider 520-as bringám, többnyire rövid városi, minimál egyéb út használattal, van valami ajánlott defektálló külső 27,5-es méretben, ami inkább aszfaltra való?
Vagy inkább úgy kérdezem, hogy a Schwalbe Marathonoknak van valami olcsóbb "ellenfele" vagy muszáj lesz 26K-t beletolni ha megbízhatóságot akarok?
[ Szerkesztve ]
-
Tuomas
addikt
válasz Runner_fxr #133369 üzenetére
Igaz, Pesten nem tudom mekkora a forgalom, de én pl Szombathely, Sopron vonatkozásában is azt látom, hogy a város megtelt autóval. Reggel és délután dugó (és egyre inkább napaközben is), mert mindenki megy munkába meg haza, meg vásárolni, meg szomszédolni, a parkolók tele vannak, a legtöbb autóban egy ember ül.
Ezt a helyzetet egy ilyen kisebb városban könnyebb észrevenni, mert itt bizony az úthálózat már nem bírja, nem úgy, mint 5-10 éve.
Abban meg teljesen igazad van, hogy mindenkinek magába kellene nézni. Csak ezt nem teszik meg sokan, és egyre több egomajom van az utakon, autóban már 17-18 éves kortól is, aki megkapta a friss jogsit aztán úgy megy ki a garázsból, hogy azt hiszi, ő halhatatlan.
De ugyan ez igaz a mobilozó zombitiniktől kezdve a vak nyugdíjasokig, aki bár már alig bír mozogni, és az egészsege sem olyan, hogy vezessen, vagy bringára üljön.
Sajnos a többség, és akinek igazán kellene, nem néz magába.We were here
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #133348 üzenetére
Szép ez a canga. De az a taposó pedál szúrja a szemem. Ha van időm, és összezörrenünk, hasonló köröket mi is szoktunk ejteni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz SUPREME7 #133370 üzenetére
Hacsak nem versenyzel és egy defekten múl6 több hét,hónap felkészülése,túlzás annyit költeni gumikra.Városban főleg nincs akkora defektveszély,feltéve ha kerülöd az ilyen elhanyagolt zöld járdaszigeteket,aszfaltcsíkok közötti zöld sávokat,melyek tényleg dugig vannak királydinnyével.Tegnap egy kerítés mellett léptem néhányat,aztán hallgatom mi a fene recseg talpaim alatt...túlzás nélkül így nézett ki! Azt tapasztaltam,hogy szárazság esetén nagyon elszaporodnak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SUPREME7
őstag
válasz Hasaggymeg #133373 üzenetére
Hát azért a városban is sok a szemét, meg üvegszilánk meg mindenféle szétszórt szarság, még kerékpársávon is, már amennyi kerékpárút/sáv van itt délpesten. Pár hete van meg a bringa (tudom, hogy nem városi cucc, de ajándék áron jutottam hozzá szinte újan), tegnap mentem vele először "hosszabb" távot, 20km, 100% aszfalt, de kaptam is egy defektet. Mivel melóba is tervezek járni vele, jó lenne valami megbízható gumi, külsőre gondoltam, mert hát a gyári inkább terep, meg gondolom a defektálló belsők annyira nem megbízhatóak, lehet gazdaságosabb egyszer megvenni, mint mindig cserélgetni. Volt marathon tour plusom pár éve, azzal nem is volt defektem, csak gondoltam hátha van valami más ajánlott technika.
-
nagyúr
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #133372 üzenetére
Kösz, gyárilag ilyen volt, csak Rs Tora-val, már majdnem mindent cseréltem rajta, ennél több fejlesztést már valszeg nekem sem ér meg, hó végén tyúkbelesítem a gumikat, aztán már csak azt cserélem rajta ami elkopik. Spd amúgy szerintem is jobban mutatna, de máig egy hajszál választ el attól, hogy spd-re váltsak, valahogy még mindíg több az ellenérvem, mint az érvem mellette. Ha benyelem azt, hogy télen vissza kell tennem mindíg a flat pedált, még akkor is ott van az, hogy nem tudom spd cipőben mennyire lehetséges gyalogolni és eléggé riasztóan is néznek ki, a nagyrészük olyan, mint egy levágott szárú színes gumicsizma. Én szeretem az igényes cipőket, meg a lábam nagyon nem bírja a rosszul szellőző lábbeliket nyáron, nem tudom létezik-e olyan, amin túlzás nélkül simán átfúj a szél, mint mondjuk egy vászon cipőn.
Mindíg irigylem amikor ilyen bandázós tekeréseket mutogattok, mi max ketten vagyunk mindíg, ennyi embert nem tudom hol lehetne összeszedni egy turistázós montizásra.Hasaggymeg: Nagyon durva ez a királydinnye nálatok, ez már ijesztőbb, mint a medvék.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bulikavagyok #133375 üzenetére
Szerintem nincs olyan aszfaltozott hely a világon ahol ne nőtt volna a forgalom.
(#133377) jjeahh...mivel így terjed,szaporodik,hogy felszedi minden aztán továbbviszi,akárhogy esik egyik tüske felfelé áll,mint azoknak a rendőrségi tüskéknek. Ezen kívül csontkemény,és roppant hegyes,mint egy tű. Kábé ennyi...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz SUPREME7 #133370 üzenetére
Szia, R520-on a gumi gyárilag katasztrófa, ne pánikolj más gumitól, ilyen rossz talán nincs is. Mi itt vettük át Toobee használt gumiját, és azóta is az van rajta, és nem is volt defekt többet.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bulikavagyok #133375 üzenetére
Fót és Budapest között a Külső Fóti út.
10 éve még az is egész használható volt. Ma ha arra esz a fene, csak ácsorgó kocsisort látok.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #133377 üzenetére
Szerintem tegyél egy próbát az spd-vel.
A Decahlonba a legolcsóbb rockrider cipő ilyen 9-10 ezer ft körül van. Arra, hogy kipróbáld mennyire jön be neked az egész spd dolog szerintem megéri. Én is ugyan ezt csináltam. Nyilván nem tökéletes a cipő és vannak ennél sokkal jobb spd cipők,de kezdésre tökéletes.
Továbbá lehet benne sétálni. Volt, hogy defekt miatt km-ket kellett tolni a bringát és semmi baja nem lett a klipsznek.
Télen vastag zokni, kamásli kombóval használtam a cipőt és teljesen jó volt. (Mondjuk egy drágább Northwave kamáslit vettem, ami drágább mint maga a cipő )
Ha nem jön be a dolog, akkor is el tudsz tekerni simán a cipőben és eladod használtan a pedált a hozzá tartozó klipsszel.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Tothgera30 #133372 üzenetére
Szép mászások. Nekem ilyen 800+ méterektől már csak a szenvedés megy. Bár nem szoktam tudni nagy köröket menni, 5-700 között vagyok szinte mindig. Tegnapi. Annak nagyon örültem, hogy ezt a szegmenst már másodszor tudtam megmászni tolás nélkül, de 2x megálltam. A cél most az, hogy lehetőleg 1 hónapon belül megállás nélkül meg tudjam mászni. Itt azért érzem, hogy a 160/155 gép inkább hátrány, mint előny.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #133382 üzenetére
Erre az SPD témáról meg csak annyit szerintem, hogy ameddig nem megy tökéletes biztonsággal a bunny, trackstand, manual, egykerék, addig a technikás szakaszokon inkább hátrány, mint előny. Mászni jó vele, elismerem, de először legyen mellé technikai tudás, azt meg taposón lehet biztonsággal elsajátítani. Ha valaki ennyi biztosan kezeli a technikát SPD-vel, akkor biztosan ultrakirály cucc.
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #133377 üzenetére
létezik SPD szandál, de nem hinném, hogy bármire való
Shimano MT-31 van egyébként, bár már eléggé elnyűttem, és van helyette komolyabb, de ezt megtartottam játszósnak. Nem éppen merev a talpa, ez bicón hátrány, viszont egyszer focipályán még kocogtam is benne. Ez a kategória ma is kb 15e HUF, szerintem megvehető kezdésnek. Amúgy nemrég apróztam egy fém taposó betétet SPD-hez, igaz, ahhoz kell még stopli (volt otthon kopott, az megteszi), de máris relatíve kényelmesen adaptereztem magam a fagyizáshoz
Sima 520-as pedálokat használok én is, mondjuk az új cipőmben is van még lábzsibbadás, csak később jelentkezik . Nem tudom, valami keretes SPD-vel megszűnne-e, addig megpróbálok több vért pumpálni odaBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #133384 üzenetére
A 10cm-es padkára még outival is fel szoktam menni, meg kell emelni az elejét, utána meg a hátulját.
A forgalom felénk (XVI. ker.) nagyon durván megnőtt az utóbbi 2-3 évben. Csúcsidőben kb. nem lehet haladni, dolgozni is direkt 9-re járok, 8 után nincs senki.
-
trialboj
őstag
Az XC-s arcoktól kérdezném, hogy ki hogy áll a meredek leejtőkkel?
Az elmúlt hetekben találtam több brutálisan meredek utat, ahol felfele még gyalog sem lehet már menni, mert annyira komoly, viszont atv-vel simán felmásznak rajta, tehát a felülete egész jó, nyilván erdőben fák között.Na most én itt lefele mennék, de eléggé félek tőle, hogy mivel sem elöl de főleg hátul, nincs komoly gumim, hátul csak ikon pl, nem lesz tapadásom, és ahol fák vannak az aljában nem tudok majd megállni, v kikerülni.
Ami viszont inkább zavar, hogy a magas nyereg miatt, félek h ahogy begyorsulok, már nem tudok helyezkedni, beleakadok, és ezért fogok elesni.
Lehetséges hogy túlizgulnom, mert az utolsó élményem, az hogy én lassan indulok, de a fékek nem tudtak megfogni, és egyre csak gyorsultam, majd a végén sem sikerült elfordulnom ott ahol kellett volna.
Nyilván az könnyű lenne hogy eresszem a nyerget előtte, de ehhez kulcs kell, és kb 50 méter leejtőért, még elővenni sem éri meg.
Zavar hogy nagyon egyszerűnek tűnik, mégsem érzem olyan könnyűnek vagy biztonságosnak."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz Toobee #133385 üzenetére
Én a felsoroltakból max az első kettőt tudom, azt sem nagyon. Máshol jártok Ti és máshol az, aki az spd-ért érvel, ezért nem lesz azonos vélemény itt a fórumon belül. És ez teljesen megérthető. Ha valami olyan sziklás, léptetős lefelé van, azt én sem mindig vállalom be, kivéve ha mondjuk versenyen van, mert amit ott kijelölnek, az biztos teljesíthető.
A linkelt pálya pedig gyerekeknek van tervezve, versenyzésre, és a többségük spd-vel nyomjaZolkoW: milyen az új cipő?
trialboj: ha elindultál lefelé, a féket felejtsd el. Ha megáll a bringa, nem fogsz tudni hova lépni, mert minden jóval lejjebb van, nem ér le a lábad (lásd én, a Mátrában). Kicsi fékkel le kell menni, és azt nézni, hol fér be a bringa. Ha nem egy 20-30 cm kiálló követ fogsz meg vele, és a súlypontod hátul van, akkor át fogsz menni mindenen.
Egyébként a nyereg leeresztése segíthet, nem véletlenül népszerű a dropper. Én is elgondolkoztam rajta ismét, mert most, hogy hosszabb a váz, már nem tudok olyan egyszerűen beülni a nyereg mögé/gumi fölé. Csak nem olcsó, és 27,2-es kellene, aminek a becsúszós része még vékonyabb, ami meg ki tudja hány kg-ot bír.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Lecserélném a külső gumikat a Gepidán.
Jó lesz ez az újabb külső méretben a régi helyett?
Jelenlegi gumi: Continental 26 1/2 54-559
Amit vennék: Weirwolf 26 49/54 meg van rajta 49-559 felirat is.[ Szerkesztve ]
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #133382 üzenetére
Az a gond, hogy ahhoz, hogy tegyek egy próbát, drágának tartok egy pedál + cipő kombót. De amúgy tuti tetszene, csak azt nem tudom mekkora kompromisszumot követel. Néha előfordul, hogy olyan brutális helyen kell kimásszunk, hogy tekerni már nem lehet, pl itt és itt is volt úgy 1-2km, ahol tolni vagy háton cipelni kellett a bringát. Igaz ritka az ilyen, de előfordul és nem szeretnék ilyenkor szívni, mert fáj a lábam a merev cipő miatt vagy valami. Szal ha úgy döntök, hogy spd-re váltok, akkor minőségi cuccokat veszek, amennyire a pénztárcám engedi, szerintem pl. egy shimano pedálnál meg sem állnék, mert gondolom a shimano az spd pedáloknál is még mindíg erőlteti a kontracsavaros golyóscsapágyas megoldást, ráadásul ahogy elnéztem nehezek mint az ólom.
Télen 1000% teljesen kizárt, hogy egy kis rövidszárú lakkcipőben tekerjek, felénk a telek hosszúak és kemények mint ruszkiba, a legtöbb átlagos minőségi téli bakancs is elvérzik a lábamon. No de mondjuk, hogy ezt benyelném, télre vissza lehet tenni a platformot...Toobee: Én a bunnyktól meg a manuáloktól messze állok, 2 éve kezdtem túratempóban montizgatni 29er-el, ha fel bírom kapni az első és a hátsó kereket külön-külön egy járdaszegélynél, annak már örvendek . Trackstand az egy helyben állás nem? Az megyeget...
ZolkoW: Nem kotyogósodnak meg a shimanók?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz Toobee #133383 üzenetére
Itt azért érzem, hogy a 160/155 gép inkább hátrány, mint előny.
Nézd meg BKXC két utolsó videóját, XC verseny, több napos, szakaszos. Nagyon komolyat megy, (jjeahh: mászik is bőven, de szerencsére csak bevagdosva mutatja, pont amennyi még nem nyűgös) Ritkán nézek végig videót pörgetés nélkül, itt majdnem sikerült. a 26 percesbe azért már bele-bele pörgettem amikor mászik (merthogy dumát úgysem értem) Kiírja a célba érkezésekkor a z időt helyezést is. Előz 1-2 hardtail bringást is, fölfelé is!
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #133389 üzenetére
Inkább a rideren volt a hangsúly, nem a pályán. Az azért gyorsan kiderül, hogy nem jön zavarba, ha egy helyben kell állni és pár cm-t mozgatni a gépet közben.
Abban igazad van, hogy totál más a környezet, viszont azt azért nagyjából látjuk, hogy jjeahh merre mászkál. Úgy látom, hogy a technikásabb lefeléket is bevállalja, ott pedig nem túl jó dolog, ha nincs meg minden készség a biztos irányításhoz. Az egyik fórumtárs is most váltott taposóra az AM gépén, miután odaadtam neki a régi pedálom egy próbára.
https://barbieripnk.hu/
-
Flatline
csendes tag
Sziasztok!
Új vagyok tárcsafék témában - az új bringám már egy shimano hidraulikus tárcsafékkel van szerelve - alapmodell.
A problémám a következő : ha kiveszem az első kereket (gyorskioldós) , majd később visszarakom, akkor újra be kell állítani a féktestet, mert hozzáér a tárcsához a fékpofa - minden alkalommal ez történik.
Én vagyok béna, vagy ez ilyen tud lenni? Esetleg műszaki hiba lehet? Kissé csalódott vagyok, mert felnifékkel soha nem volt hasonló gondom.
Előre is köszi a tippeket. -
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #133392 üzenetére
Ja, végignéztem én is, meg is lepődtem, hogy ennyire komolyan nyomja, elég sokat előzgetett. Eddig azt hittem, hogy ő csak ilyen just for fun túrázgatós bringás, aki lefelé elereszti, de ezek szerint edzett a tag.
Toobee: Az egykerekezést és a bunnyhoppot amúgy hogy a francba lehet egyszerűen megtanulni 29er-en? Amikor nekiállok általában hamar elmegy a kedvem, mert az elejét nem bírom annyira megemelni amennyire kéne, a seggét is csak egy picit, általában inkább csak szökdösök a pedálon és jól megütöm a lábszáramat . Valahogy úgy érzem ezeket 26-oson egyszerűbb lenne megtanulni. Bár sokan olyan könnyedén kezelik a dögnehéz alu pluszos endurókat is, hogy ha azokkal meg lehet csinálni, akkor tuti az enyémmel is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #133395 üzenetére
Rá kell érezni, de röviden annyi a lényeg, hogy egy jól irányzott mozdulattal "előfeszíted" a telót, tehát lenyomod, ezt előre helyezett súlyponttal tudod megtenni. Amikor indul felfelé, akkor határozott mozdulattal "húzod", ami olyasmi mozdulat mint a manualnál, tehát megy hátra a súlypont a hátsó kerék felé közben pedig nyújtva a kéz, illetve rátekersz. Ha jól csinálod, akkor igazából kb. fél pedálfordulatnyi tekeréssel ki lehet venni a gépet. Én tavaly kezdtem gyakorolni, gyorsan tanulható dolog. Sok a "prológ", mire a dombokig érek, én ezt az utat fordítom gyakorlásra, többet nem foglalkozom vele.
Terepen a manual az egy nagyon hasznos dolog, mert sokszor tankként lehet menni előre egy atomdurva köves részen, ha nincs lent az eleje. Az érkezésre jó odafigyelni, az álmoskönyv szerint balszerencsét hoz, ha keresztbe rakod le
https://barbieripnk.hu/
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #133385 üzenetére
Igazából ez ilyen hsz-ek miatt fórumozok inkább passzívabban
Ha alapvetően túrázásra meg XC-re használod a bringádat, akkor teljesen felesleges a manuál meg hasonlók. Ha nagy akadály van előtted akkor leszállsz és kikerülöd.
Nekem lefele egyébként nagyobb biztonságot ad az spd mert tudom, hogy a lábam fixen van, nem fog leesni a pedálról. A nyereg magasság sokkal zavaróbb és jobb lenne egy dropper, de egyenlőre a plusz súly miatt nem vállalom be.jeahh #133391: Ha nem a legdrágább cuccokat veszed meg akkor nem buksz nagyot. Egy spd cipővel lehet taposópedált is használni, ki kell szedni a klipszet és kész. A pedált pedig el tudod adni használtan viszonylag kis bukással.
Nem csak mászásra jobb az spd, alapvetően a tekerés más vele. Sokkal hatékonyabb vagy fele, nyilván fele jön ki ez legjobban. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #133388 üzenetére
Be kell ülni a nyereg mögé és húzni a majrévasat ne gyorsulj kezelhetetlen sebességig....legalábbis én ezt teszem.Nagyon meredeken sem a túlgyorsulás,sem a megállás nem opció,így csak ezt kell bevállalni amit végig is csinálsz.
(#133394) Flatline...told be koppra a kereket a váz/teló papucsba és úgy rögzítsd,majd állítsd a féktestet pont a tárcsa közepére,figyelve,hogy mind2 síkban párhuzamos legyen a tárcsával,vagyis mindenhol egyforma hézag legyen a fékbetétek és a tárcsa között.Elemlámpával jól megvilágít6ó.Utána már csak a dugattyúkat kell szépen bemozgatni,esetleg oldalukat megkenni,hogy egyformán mozogjanak a tárcsára.Minden kerékkivételnél papucsokba tolva kell visszarögzíteni a kereket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Autós topik
- Futás, futópályák
- Anime filmek és sorozatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
- További aktív témák...