-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166798 üzenetére
Ha vége lesz ennek az özönvíznek, próbálkozok majd. Elég nagy szívás lesz ha nem engednek fel, főleg visszafele, mert nem is Vácról meg nem is BP-ről indulnék, hanem még messzebbről.
Ezt a kört akarom lenyomni egy toldással, elég gyönyörű így képekről. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #166792 üzenetére
Nekem négyre van állítva az ótópóz,de alatta nem tudok menni,szerintem hárommal már trackstand.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Túl egyszerű már ez a snassz egytányéros hajtás. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #166805 üzenetére
Mindig kell valami újdonság hogy legyen üzlet
BENEFON DELTA--------N8
-
nmate91
tag
Ha már Börzsöny, ennek a vége mennyire szopóroller gravellel?
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166806 üzenetére
Nem kell ragaszkodni Diósjenőhöz, de még Nógrádhoz sem, simán támadható Verőcéről, Kismarosról Királyréten keresztül.
Át kell rajzolni, egyébként ez túra ajánlat, itt azért lehetnek meglepik montival IS.
Rajzoltam Neked egyet, Verőcéről indulsz és Kismarosra érkezel, ez az oldal csal, szerintem valahol 900-1000 méter lehet benne a szint, 13km-el hosszabb, cserébe nem kell vonatozni.Azért lehet rajta finomítani, ezt csak úgy kidobta az oldal, mehetsz NHH nak is, annan tekerhető a nyereg Csovi felé.
nmate91 E szerint leszállós, tolós a vége, csak ne lássák sokan hogy a 400+ ezres Gravelt tolni kell
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166811 üzenetére
Köszi! Nézelődtem én is Verőce felé, csak ez az útvonal nagyon megtetszett (amúgy kitoldottam). Azt tudom hogy gyalogtúra elvileg, meglepetések jöhetnek bőven, pont az ilyen durvább ösvények miatt tetszett meg.
Vonatozni mindenképp muszáj, BP-re is, aztán Vácra is, de úgy nézem Verőcére megy "normális" vonat.
(#166812) nmate91: Én másik irányból támadtam eddig csak a Börzsönyt gravel bicóval. Én is sokszor meglepem magam hogy milyen akár sziklás ösvényeken fel tudok menni. Felfelé áttételből vagy gumiból fogsz kifogyni, sárban főleg. Most biztos nagyon durvák a viszonyok az özönvíz után, száraz időben a földút vagy ösvény nem gáz. Ha nincs 1:1 alatti áttételed akkor szenvedés lesz szvsz.[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #166792 üzenetére
Eddig én is így voltam, de most - zéró szegmens, meg ilyenek - bementem egy kicsit az erdőbe a szokásos körömre + egy kicsit nézelődni (tekerés közben szigorúen ) . Ennek az lett a következménye, hogy:
Mint látod, elég rendesen elszállt a rendszer. Szóval nem arról van szó, hogy 1s-et szeretnék nyerni a körömön, csak szimplán nyomon szeretném követni, hogy kb. mennyit mentem, de azt így nem lehet.
Érdekes módon meg a Wahoo appja a mozgási időt legalább eltálta, a km-t az sem, de a Strava mindkettővel behasalt.
[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #166805 üzenetére
Wow, azt sem tudtam, hogy olyan van, hogy vezeték nélküli váltó. Na ezért jó mérnöknek lenni , ez egy rendkívül merész, de egyben szerintem ígéretes dolognak néz ki - de persze nincs ingyenebéd.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nmate91 #166809 üzenetére
Eléggé. ...onnan a Három hárs alatti visszafordítótól már nem annyira murvapárti.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
-
nmate91
tag
válasz Maximum1 #166811 üzenetére
Ezeknek a szintrajzoknak ritkán lehet hinni, nem tudni, hogy a Strava kreálta vagy egy Bryton mérte De amúgy úgy néz ki akkor a vége elég meredek.
Szerintem nem szégyen tolni amúgy. Eddig a maxom egy Magas-út amit kitekertem, én saját magammal elégedett vagyok(#166816) Hasaggymeg következő száraz időszak után majd elnézek arra. Sár para csak ezekkel, meg a homok.
[ Szerkesztve ]
-
manager2220
tag
Teló pumpát (amin van leeresztő szelep is) és GPSt szeretnék amivel lehet erdei utakon is navigálni. Semmi extra nem kell a gps-be csak az utat mutassa.
Köszi szépen a tanácsokat előre is. -
INTELligent
senior tag
Lett magyar ára a Deore 1x12 szettnek (folyton ezt a hirdetést dobja fel a net, de nekem ennyit a bringéám nem ér ).
Mondjuk kár, hogy nem 222 a vége.Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
nmate91
tag
válasz INTELligent #166821 üzenetére
Ennyiből egy NX groupset SLX fékekkel kijön, majdnem a GX is.
-
Maximum1
őstag
válasz nmate91 #166819 üzenetére
Nem tudom melyik az a Magas-út, nekem ami beégett keményen az az Urak Asztala Papp rét felett, a Lajos-forrás is kemény menet, ezek aszfalt utak de jól hozzák a kondít 34/34 el és 40mm gumival, csak úgy suhannak el felfelé az outisok , lefele meg én előzgetek a széles gumi miatt nem kell félnem a rosszabb út miatt.
HollyBoni Milyen Gravelod van?
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz jjeahh #166823 üzenetére
Árban semmiképp. Inkább az NX lenne a Deore a szint, viszont a Deore nagyon olcsó lett, és pl. NX-nél hivatalosan 11-50-et kapsz, ezzel szemben a Deore-nál ott van a 10-es lánckerék. Szvsz az NX elég kaka, sokkal szívesebben venném helyette az új Deore-t.
(#166824) Maximum1: Egy épített valami. Az alap egy pár éves Charge Plug acél váz + villa, Rival 1 szett, Hunt kerekek, 43mm Pana Gravelking SK gumik.
[ Szerkesztve ]
-
David75
őstag
Heloka,
Rengeteg utána olvasás után arra jutottam, hogy mivel nekem úgy is csak annyi a lényeg, hogy legyen több sebességem, meg ne az agyváltóval szopjak ezért arra jutottam, hogy egy XC is bőven elég lenne. Viszont még tovább gondolva a dolgot a jelenlegi Cube hyde pro is tökéletes lenne, egy Shimano XT vagy egy Sram NX Eagle groupset-el. A kérdes, hogy kompatibilis-e a vázam a kettő közül valamelyik groupset-el?iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
Csokicsibesz
tag
válasz nmate91 #166822 üzenetére
Külföldön az új Deore mindenhol sokkal (értsd 100 dollár) az SX ára alatt van. Kíváncsi lennék, hogy sikerült ezt itthon drágábbra kihozni...
Ha jól emlékszem valami 250 EUR a váltószett ára és talán még egyszer ennyi a fékszett. Tehát kompletten valami 170k körül jön ki. Az a plusz 50 ezer nem hiszem, hogy csak az ÁFÁ-ból jön össze. -
6030D
Ármester
válasz INTELligent #166818 üzenetére
Ez a baj. Valószínűleg valami energiatakarékos beállítás miatt kilövi a gps-t, és ott nem mér, de a Wahoo futhat a háttérben, ezért az adatokat rögzíti. A végén meg megcsinálja a grafikonokat a kapott adatokból (gondolom térképen meg egy egyenes vonal van). Egy bringás órát vegyél, ne szenzort. Egy Bryton 10 vagy 15 is jó kezdésnek.
Börzsöny: rákérdeztem a tapasztaltabb haveroknál is, de ők is azt mondták, hogy amit HollyBoni linkelt, az azért szopó bringával. Én fejből csak azt tudom felidézni, amikor a zöldön felkanyarodik a diósjenői aszfaltról, na az egy köves, gyökeres, húzós mászás, én tuti kikerülném a hadiút felé. A zöld úgyis lefelé jó, ki szeret veretni.
A csóványosi mászás vége most mindenkinek leszállós, mert pár éve van keresztben egy fa, amin át kell emelni a bringát. A Fultán kereszttől én mostanában nem is a kéken megyek fel, hanem attól jobbra megy egy erdészeti út, ami ugyanoda visz, cserében egyformán emelkedik, köves, hordalékos, de tekerhető. Aki először jár arra, az viszont a kéken menjen, mert ott meg szebb a kilátás. Királyréttől aszfalt, majd szórt köves, utána ahol letér jobbra, az sziklás, köves, saras, attól függ milyen az idő. Ott is két út van, az egyikben vannak meredekek, a másik folyamatosan emelkedik. Én első börzsönyi körnek a klasszik NHH - kerülővel a völgy oldalában Csóványos - zöldön Diósjenő - vissza hadiút útvonalat ajánlanám.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
TayRol
nagyúr
válasz Csokicsibesz #166827 üzenetére
Szépen 390-es euróval számoltak a kereskedők, bebiztosítva magukat egy újabb piaci bezuhanás esetére.
-
nmate91
tag
válasz Csokicsibesz #166827 üzenetére
Ja, itt valamit túltoltak.
(#166824) Maximum1 Csillebérc, aszfalt. Ezek ilyen igazi lánctépők, ahol max pulzust lehet generálni pikpakk: Magas út , Határ utca
Terepen persze lehet találni több helyen is, de aszfaltnak is megvan a szépsége -
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166825 üzenetére
Képet dobhatsz, megnéznénk.
Akkor ez 1x hajtás, 38-11/42 ?
Nekem 40mm Panám van, 4 báron használom, meredekebb terepen mászásnál nekem elkapar és a homokot sem szereti annyira, nem a fosóhomokra gondolok azt semmi nem szereti, Neked mi a tapasztalatod vele?Börzsönyhöz még egy kis segítség: Börzsönyi Dózer / 20mb!/
[ Szerkesztve ]
-
Zufo
tag
Sziasztok,
Egy ismerősöm régebbi oszágúti kerekpárjáról szeretnénk leszedni a hátsó sort. Azt már kiderítettük hogy egy "freewheel" típusú rendszerrel felszerelt Suntour xc pro aggyal rendelkezik, a rajta lévő sor pedig Suntour AP II 7sp és az istenért sem akar lejönni
Úgy gondoljuk hogy a legkisebb fogaskereket kellene kicsavarni ahhoz hogy leszedhessük az egész sort (próbáltam már leszedni de megse mozdul, ezért bizonytalanodtam el, hogy más módszerrel kellene megközelíteni a dolgot). Jól gondoljuk vagy teljesen máshogy kellene megközelíteni a dolgot -
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166832 üzenetére
Igen 1x11, 10-42 XD kazetta. Van egy 42-es meg 38-as tányér, a 38 van fent szinte mindig.
Én nagyon szeretem a GKSK külsőt, nagyon bevált, de 4 bar-ig még sosem fújtam fel (még a 32-est sem). Terepen hátul 2.3-2.4, elől 1.9-2 (tubeless). Ha csak nincs sár, én terepen hamarabb kifogyok az áttételből minthogy elkaparna, néha én is megleptem magam hogy miket mászok meg. Mindig ülve próbálkozok, jól előre hajolva, csak akkor emelem fel a seggem ha át kell menni valami sziklán vagy gyökeren.
Dobok valami képet később. -
metrion
aktív tag
válasz manager2220 #166623 üzenetére
Sikerült pedált találnod?
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166834 üzenetére
Nekem 80km körből 50 aszfalt, ott nekem kevés a 2 bár, belsővel használom gondolom az sem előny, de mások a nyomás értékek is mint tubeless-en.
Azt vettem észre ha 6km/óra felett tudom tartani a mászást akkor nem kapar el, de alatta már kezdi és 4 alatt nem lehet vele menni, én is leszorítom a seggem 34/34 áttétel még bírná meg én is de kikapar.
Lehet lejjebb engedem a nyomást 3-3,5 re.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #166718 üzenetére
Úgy is mondhatnám, hogy montiban van igazán értelme, outiban kb semmi! Épp ezért teljesen felesleges az ebike kontra outi vita, mert az e hajtás értelmét igazán csak egy montis érti, ő tud belőle profitálni, az outiba csak akkor passzolna ha már létezne nagy teljesítményű akku, nagyon kicsi és könnyű kivitelben, de itt még nem tart a technológia. Tehát outiból ma még sokkal jobb választás egy könnyű, közép felső kategóriás analóg verzió, akár egy kezdő kerékpárosnak is!
Alg: Csak az agymotoroskban van visszatöltés, azok meg már elavultnak számítanak. Montiban nem szívesen kapcsolná be senki, mert lefelé élvezni akarja a gurulást az ösvényeken, nincs szükség egy generátorra ami visszafog. Ráadásul a mai akku méretek mellett 500-1000Wh, nem sok jelentősége lenne a visszatöltésnek.
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #166836 üzenetére
Én próbálom minél jobban kerülni az aszfaltot, persze sokszor muszáj ott menni. 2 bar picit fura aszfalton, leginkább a bringa irányítása fura, de annyira nem érződik lassúnak. A 4 bar szerintem picit sok. Mikor összeraktam a bringát, belsős 37-es Vittoria Voyager Hyper slick gumik voltak rajta. Olyan 4-4,5 bar-on kezdtem, de azt vettem észre hogy 3 felett csak annyit érzek hogy jobban üt a bringa, de nem érezhetően gyorsabb. Meg persze azt sem szabad elfelejteni, hogy lehet egy laborban magasabb a gördülési ellenállás alacsonyabb nyomáson, de a valóságban a jó magyar utakon más a helyzet...
Én ennyire nem nézem a sebességem, de biztos vagyok benne hogy tapadásban a 4 vs 2.4 bar nagyon nagyon sokat számít. Ha sokat terepezel nyugodtan lemehetsz 3 alá is belsővel, megéri. Akár pumpálj/eressz is út közben. Mikor csak egy picit is túlfújom vagy az elsőt vagy a hátsót, egyből megérzem hogy sokkal jobban üt az eleje, vagy pattog a hátulja.
Mikor télen 32-es GKSK volt fent sárvédővel, azt elől 3, hátul 3.4-3.5 bar-on használtam belsővel.[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #166829 üzenetére
Kétlem, mert amióta Wahoo-val mérem (10 tekerés), csak most az egyszer szállt el (előtte a Strava is csak egyszer), mivel a telóm beállítási ugyanolyanok mindig, amikor tekerek, így kicsi az esélye, hogy az lenne a gond.
Azt már sanszosabbnak tartom (kb 0,1%, szóval ez is inkább spekuláció), hogy mivel ilyenkor nem a felsőcsövön lévő táskában utazik a telefon, hanem a mezzsebben. És mivel a Wahoo végig bekapcsolva hagyja a screen-t, így akár valami elállítódhat (de mondom, hogy nem hiszem).
A jelenség sokkal inkább a GPS vételi jel elvesztése - főleg hogy minden mást vesz. Amit az is megerősít, hogy amikor megálltam, hogy keresse újra a műholdakat, akkor sem talált semmit.Mindenestere köszönöm a tippet (amúgy a szenzor megvan már egy hete , amikor a Magene Gemini CAD/speed akciós volt, akkor beszereztem kettőt - mondván, legfeljebb jó lesz tartalék CAD-nek; ami egészen tegnapig így is volt). Lehet éredemes lenne ilyen olcsóbb computert venni (bár akkor inkább igsport igs50, csak azon már van vám...), csak azzal az a bajom, hogy nekem a navi nagyon kellene, így meg azt a 15k-t is sajnálom, tudván, hogy nem elégíti ki az igényeimet - és akkor a Galileo-t nem is vettük bele (bár ezt lehet feleslegesen szeretném). Mert ha feljutok Pestre, ott még ennyire sem ismerem ki magam, még a városban sem, nemhogy egy ösvényen a hegyekben.
Még az lenne jó, ha telóról lenne valami hangalapú turn-by-turn jellegű navi, és akkor elég lenne az olcsóbb computer, de erre még nem nagyon kaptam javaslatokat (persze ha egyáltalán létezik).
[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha jól csalódok akkor a kazettatest vége menetes,arra van felhajtva az utolsó 1-2 lánckerék ami a többit rajta tartja.Tehát kell egy ,vagy inkább 2 láncos kulcs,hogy óramutatóval ellentétes irányba lelazíthasd. Vélemény hangzott el.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
manager2220
tag
válasz manager2220 #166820 üzenetére
Egyáltalán egy új telónál kell a pumpa ha belőtték a boltban a súlyomhoz? Ha igen akkor olyat szeretnék ami nem ereszt amikor leveszem ebben segítsetek kérlek.
Illetve a Navi kapcsán: visszaolvastam a fórumot, ha jól gondolom a garmin edge explore lenne a nekem való ha tényleg csak Navi kell, igaz?
Amúgy milyen olyan app van amivel tudok turista útvonalakon is navigálni? Vagy van benne olyan route ami kifejezetten montis bringatúrát ad ki, akár nehézségi fokkal is? -
zsamiatt
őstag
válasz manager2220 #166841 üzenetére
Szia, ezt a pedált nézem én is. te mivel használnád? Sima utca cipővel vagy SPD-s cipővel?
Én utcai cipővel, de tanácstalan vagyok, hogy mennyire csúszhat.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
jjeahh
nagyúr
válasz zsamiatt #166843 üzenetére
Szerintem fölöslegesen vaskos és nehéz, + a Shimano platform pedálok hajlamosak megkotyogósodni. Fura, mert az M520 SPD pedál nálam egyelőre nem akar kotyogni, lehet, hogy az SPD-k csapágyazása más? . Ha platform, akkor én inkább Crankbrothers és HP felé hajlanék. Jó minőségű műanyag kompozit pedáloktól nem kell tartani, nekem a PA12A pedálom többszörös sziklához verést, rengeteg havat, sarat, esőt kibírt és a csavarok sem igazán akarnak elkopni, pedig szerencsétlen nagyon leharcoltnak néz ki már. De még mindíg kifogástalanul működne, ha nem váltottam volna le SPD-re, minimálisan sem kotyog és nagyon finoman járnak a csapágyak, szal lehet, hogy túlélné a bringát .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsamiatt
őstag
válasz jjeahh #166844 üzenetére
az a gondom, hogy széles vagyok és a gyári pedálnál szélesebb pedálra lenne szükségem mert nincs rajta a teljes talpam. Nagyjából a felénél van. Egyébként tölem a gyári is maradhatna, de kényelmesebb lenne egy szélesebb megoldás. A súlyom miatt pedig akármit nem vehetek csak masszív darabokat
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
zsamiatt
őstag
válasz jjeahh #166846 üzenetére
bocsánat a hülye kérdésért, de nem értek hozzá, ennél a pedálnál mi akadályozza meg a csúszkálást?
https://www.crankbrothers.com/products/stamp-2-large-1
99%-ban sima sport cipőben tekerek.
Sajnos nem értek ezekhez.[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #166771 üzenetére
Sima vertikális erőhatástól ilyen biztosan nem lehet (flat-re érkezés), abban az irányban a nyeregcső is erős, valamint nem tudok róla, hogy akkora főleg laposra érkező dropp lenne Lillafüreden.
Ismerve a pályát (egyébként nem vagyok rajongója, sajnos elég kidolgozatlan nyomok vannak, mentségükre szóljon az erdészet nem engedi őket építkezni), valószínűbbnek tartom egy fának történő nekicsapódást az egyik dh vonal meredek és tempós részén.
A csőrös érkezés is lehetne, de Lillafüreden nem tudom elképzelni ez hol fordulna elő, nincs erre "alkalmas" igazán nagy méretű ugró. Így maradnék a néhol nagyon szűk pályán fának csapódásnál. Az nagyon csúnya tud lenni. -
jjeahh
nagyúr
válasz zsamiatt #166847 üzenetére
A szegecsek formáján, magasságán és elhelyezésén múlik a tapadás, a lekerekített szegecsek általában nem érnek semmit, pl: [link] [link] [link] . Az éles harapós magas szegecsek viszont nagyon tudnak tapadni, pl a Shimano is elég tapadósnak tűnik, CB, HT még annál is morcosabb: [link] [link] [link] . A vádlim tudna mesélni, elég sokszor beleharapott a HT, egy ilyen pedállal megszokott a vérző láb . Amúgy valszeg elégedett leszel a Shimanoval is, nem akartalak lebeszélni, csak ennyiért vannak jobb-könnyebb pedálok.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz zsamiatt #166845 üzenetére
Amennyiben jelentős a súlyterhelés, akkor a pedál csapágyazása és a tengely erőssége van fókuszban. Egy erős jó platform pedál ára könnyen a duplája is mint az általad linkelt shimi.
Jobb gyártóknál pedig egy típusú pedált többféle platform mérettel is árulnak kisebb és nagyobb lábú embereknek.Arra pedig számítani lehet, hogy az erősebb darabok csavarjai az utcai cipők talpát idővel szétszedik.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI FPV Racer FMC drón - Fly More Combo + Motion controller
- DJi Mini 3 Pro + Rc
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
- Biliárdasztal / étkezőasztal - Garlando Miami 7' Wenge
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben +DJI hátizsák +Lumenier antennák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest