-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsocy
őstag
válasz ny.janos #167798 üzenetére
Igazából ennyi tehetsz, ha sérül a bringa azt úgyis látod. Lehet hogy csak a csomag szakadt, de megvédte a tartalmát.
Bontsd ki a futár előtt ha engedi, jegyzőkönyv a szakadásról meg az esetleges látványos sérülésekről.
A Rose régen nem szívózott a jogos garancián, mostanában is inkább az a baj hogy nem válaszolnak, sok a melójuk. Ha Facebookon írsz nekik arra hamarabb reagálnak állítólag, bár nekem emailre is válaszoltak pár nap alatt. -
Alg
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Gondolom sokan visszamentek hozzájuk lánccsere után hogy rosszabb lett mint előtte volt, elrontották - és ez egyszerűbb megoldás mint mindenkinek elmagyarázni a kopott sor-friss lánc vs. kopott sor-kopott lánc különbséget...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #167792 üzenetére
Ezek az olcsóbbak mennyire adnak vajon megbízható eredményt? Értékeléseknél nem egyszer olvastam már, hogy kopottabb értéket mutattak, mint a drágábbak.
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #167800 üzenetére
ez ilyen régi beidegződés lehet, csak akkor még annyiba került egy sor, mint egy lánc... Meg 5-6 lánckerék volt rajta, nem 12. Amióta egy kisebb vagyont el lehet költeni egy fogaskoszorúra, de láncot továbbra is használhatót kapsz 3-6e Ft-ért, azóta az emberek inkább kicsit korábban cserélnek láncot, és kicsit később fogaskoszorút
Elhiszem, hogy van alapja, meg persze, ideális lenne, de beb***na, ha minden lánccal kukázhatnám a fogsort is, pedig nekem csak 11 sebis rendszerem vanAz jutott eszembe róla, amikor legutóbb bementem az egyik ilyen (nevezzük régivágású) boltba, hogy szeretnék távtartó gyűrűt HT-II-es középcsapágycsésze alá. Szó szót követett, és már ott tartottunk, hogy egyes esetekben újra kell marni a felfekvő felületét a középcsapágyháznak, mert bizony nem pontos. Otthon utánaolvastam kicsit jobban, kiderült, hogy a Sram hajtóműhöz kell távtartó alátét a tengelyre is, csak nekem nem volt olyanom..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
metrion
aktív tag
válasz ZolkoW #167804 üzenetére
Biznisz a lényeg, rájöttem, hogy a környékünkön (Miskolc, Kazincbarcika) csak a régi technikához értenek. Pedig nem ártana senkinek egy-egy továbbképzés. A Decathlonos gyermek bringára a szerelő hegeszteni akarta a kitámasztó kerekeket, mert hogy nem volt rá neki kompatibilis. Akkor a miskolci Boombasticba nincsen normális légtelenítő fékhez.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Szervíz magát védi. Ha mindent cserél, nem lehet baj (anno hangszerész koromban hangszerbeállítást csak húrcserével vállaltam. Az se két forint pluszköltség, de úgy nem jön vissza a csávó, hogy itt meg ott így-úgy szar). Magadnak cseréled, olcsóbb, hegeszted amíg akarod, cserébe melós.
A pedálban szétmehetett a csapágy (telement kosszal, alap) és darálja le magát. Ha friss a baj, egy szétszedés-zsírozás megoldhatja. Ocsmány idő után takarítást le lehet spórolni, de eszi az alkatrészeket. Olcsó fosnál csak pénzkidobás, drágánál nagy szívás és többszámjegyű, nyilván."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167789 üzenetére
...a baknál kiszopósodott...
őő ezt részletezd kicsit pontosabban, nem vagyok benne biztos mire gondolsz. A féktárcsa lazult le a rögzítési pontról, vagy a féktest annak a tartó bakról?
Érzetre pont ugyanaz történt velem is mint veled, hogy húztam a féket, de nem lassultam, ráadásul olyan helyen, ahol, ha a jobb 90 nincs meg rögtön a 45 fokos meredek alján, akkor hegyoldalon leesés...
-
ZolkoW
őstag
válasz RetepNyaraB #167806 üzenetére
Az offnál is offabb, de a húrcsere tök reális, gondolom a boltoknak/szervizeknek elegük lett a retkes-lehasznált húrkészlet miatti problémákból, olyannal tényleg be sem lehet állítani. Pedig basszusgitárra meg főleg nem kis tétel egy szett
A bicikliláncnál mondjuk a cserét még nem számítom "szerelés" kategóriába, azt csak megveszem, és közben kerülöm a szükségtelen konfrontációt az eladóval . De ha valaki tényleg nem áll neki otthon láncbontóval rövidíteni, meg összeszutykolni magát a régivel, akkor bizony jönnek a veszélyek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
tobias40
veterán
Adott egy BTWIN K12-es kerékpár és speckó szelep van rajta (hosszú külső menetes szelep),csak külön pumpa jó hozzá vagy vannak adapterek amivel az autós pumpámmal is tudnám fújtatni?
-
jjeahh
nagyúr
Ha már szerelés, holnap jön meg a telóba az olaj, meg egy kis Sram Butter, aztán állok neki a lower leg szervíznek. Tudom nem atomfizika, de eddig csak ennek nem mertem nekiállni, az upper leg szervíznek és az ipari csapágyak cseréjét sem csináltam soha. Minden mást megoldok, igaz a centírozást általában elcseszem, a fék légtelenítést meg gyűlölöm . Amit a legszórakoztatóbb csinálni, az talán a tubeless átalakítás .
szerk: amúgy nekem a rockshox által ajánlott 50 órás szervíz nem is tűnik annyira túlzásnak, szerintem 50-60, max 100 órányi tekerés után érdemes megejteni a kisszervízt.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
-
P11
csendes tag
Cube össztelósokra 175 cm-rel a 16 vagy a 18-as méret a jó?
-
nmate91
tag
AM, Enduro vagy DH? Lábhossz / felsőtest "hossz" arány sem mindegy. Ültél már bármilyen hasonló gépen, ami jó volt méretben?
Cubeok esetében eggyel nagyobb méret szokott passzolni mindenkinek, mint ami egyébként kéne. Nagy fejcsőszög, rövid váz. Nekem egy hardtail volt, Reaction Pro, 19-es a 179 centimhez és 86-os belső lábhosszhoz. Meridák meg pl. sokkal hosszabbak, sosem voltak kényelmesek nekem.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
milyen kulacsot tudnátok javasolni ami hoszabb nyári túrákon is jól tartja hidegen az innivalót?
Zefal artica volt, de folynak, ersztenek, és annyira nem tartják jól a hideget.."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Alg
veterán
válasz flash- #167817 üzenetére
Én két megoldást látok:
Duplafalú, vákuumos, fém "termosz": sokáig tartja a hideget/meleget, de nem illeszkedik jól a kulacstartóba, zörög, és nehéz inni belőle.
Vagy ez a zselés bicajos kulacs, könnyű inni belőle, nem zörög, de kevesebb ideig tartja a hideget. Nekem utóbbiból van egy Elite, hosszú távú tapasztalatom nincs vele, ideig-óráig hűvös marad...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #167817 üzenetére
Esetleg lefagyasztott kulacs víz? Amire elkezdesz szomjazni, arra annyit olvad, hogy tudj inni belőle . Jégkockát próbáltam még, de az túl hamar elolvad, nem ér semmit, jobb az egész kulacsot fagyasztani.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Jester01
veterán
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #167819 üzenetére
+1 a fagyasztott kulacsra.....bár én a meleg vizet is megiszom ha szomjas vagyok az amúgy sem vesz el annyi energiát a szervezettől mint a jéghideg víz leküldése a gyomorba. A beduinok sem potyára isznak forró teát a sivatagban
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #167823 üzenetére
+1,mikor porzik a nyálam majdnem mindegy milyen hőmérsékletűt iszok,csak folyjon.
(#167810) jjeahh...tudtam én,hogy nem a defektek miatt tyúkbelesítettél.
(#167803) bardi ...a BBB jónak számít,ez enyém bevált,vagyis ha 1.0-nál azonnal cserélem a láncot a sor legkopottabb kerekei (6,7 és 8 a 10-ből) is elmennek egy újabb lánccal.
(#167811) Toobee...hát ez érdekes!...azok a csapok együtt,egyszerre megkotyógósodjanak?! Fura,ugyanakkor ahogy sorom bakja is elrepedt úgy minden lehetséges.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
#94555904
törölt tag
Sziasztok,
valaki el tudná magyarázni mi a különbség a mtb rugóstag típusok között?
Annyit tudok, hogy méretben sok fajta van felhasználási igény miatt és van amelyik lockolható.
Azt viszont nem, hogy miért van olyan aminek látszik a rugó és ami zárt?
Van olyan is ami két részből áll, egy kisebb hengeres "tag" van pl [ez] vagy [ez]. Miért? -
ZolkoW
őstag
válasz mrzed #167830 üzenetére
nem vagyok egy agyváltó bajnok, esetleg nem lehet pár alátét kivételével keskenyebbre venni az Alfine szélességét? A sima kónuszos agyaknál van, amikor működhet, agyváltónál tényleg nem tudom. Ebbe kontrás menne?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Maximum1
őstag
válasz mrzed #167830 üzenetére
Ritka ronda egy váz, ez az ejtőpapucs meg a legrosszabb megoldások egyike.
-
IMIIKE1998
őstag
Valaki tapasztalt már olyat mtb-nél, hogy ha mélyebben van a kormány, akkor stabilabbnak érződik ereszkedésnél is, pedig elvileg pont ha magasabban van, akkor könnyebb ereszkedni.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz #94555904 #167836 üzenetére
Hogy melyik a jobb nem tudom, gondolom felhasználás függvénye.
A kiegészítő tartályban ha úgy működik, mint autóknál, akkor nagy nyomáson van benne nitrogén, ami a lengéscsillapítóban lévő olajat "nyomja össze". Ez azért jó, mert nem lép fel kavitáció az olajban akkor, amikor nagy sebességgel mozog, ezáltal jobban, kiszámíthatóbban mozog.'92 Honda VFR 750
-
athomi
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Letakarítottam a sár javát és újraolajoztam. A pedálkattogás abba is maradt. A lánc sajnos az 5-ös és 6-os sornál leesik, ha erős hajtás közben lejövök egy szegélyről. Váltó finomhangolás még nem volt. És mivel ma is esőben mentem újra olajsaras lett minden...
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #167838 üzenetére
A zsírsárt a kenőanyag,kenés körül kell keresni nem az esőben ami inkább lemossa mintsem gyűjti...vagyis lehet túl vastag olajjal kened,esetleg túl sokat kensz,de az is lehet,hogy túl gyakran,vagy csak nem törlöd meg a láncot alaposan kenés előtt és utána,ezek mind a túlzott zsírsár képződéshez vezetnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zsohi
őstag
válasz sebgutkopf #167779 üzenetére
Néhány héttel korábban a fékeim miatt panaszkodtam, akkor pont te jöttél a segítségemre, így most talán rajtam a sor. Utánolvasás(rengeteg) és némi kísérletezgetés után a fékeim jobbá váltak mint valaha. A fémes fékbetéteim most már hidegen is harapnak, nincsen nyikorgás, konzisztensebb teljesítményt nyújtanak és nem utolsó sorban erősebben is fognak.
Első lépésként a féktárcsát egy 200-as csiszolópapírral a fékfelületre merőlegesen felcsiszoltam, csak annyira, hogy a felülete matt legyen.
Második lépésként a fékpofák felületét csiszoltam le finoman egy gipszkarton csiszoló hálón, fontos, hogy ne papírt használj, mert a szennyeződést amit leszed vissza is kerül a pofára. Égetéssel totál semmire nem mentem, ha csiszolással nem menthető meg a pofa akkor az már szemét.
Következő lépésben 70%+ izopropil alkohollal megtisztítottam a tárcsát és a fékpofát.
Negyedik lépés volt a fék összekoptatása, erre egy nagyon jó megoldást találtam egy autókra szakosodott weboldalon. A lényege, hogy a bekoptatási fázisban a féket ne hagyjad lehűlni és lehetőleg ne fékezzed a kerekeket állóra. Részemről kerestem egy hosszabb lejtőt ahol kellően fel tudtam gyorsulni és eleinte néhány közepes, majd azt követően erőteljesebb fékezéssel vittem fel a fékpofák anyagát a tárcsára. A végén a tárcsán látszódni fog mennyire jártál sikerrel.Ilyesmi lenne a cél:
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
-
jjeahh
nagyúr
Kati bringa vs Nino bringa, vannak érdekes adatok, 1.15 bar, 2.4" gumi és 30mm felni már a standard (?), ráadásul az Aspenből nem is árulnak 2.4-est, szal ezek valami nekük gyártott vagy prototípus darabok. Viszont fura a keskeny kormány és a 90-95mm stucni manapság, Ninoé ráadásul -30° .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Zsohi #167842 üzenetére
A tárcsa felcsiszolását még megcsinálom. Mivel új betétet raktam be azzal külön már nem foglalkozom, majd csiszolás után a bekoptatás.
Most Trickstuff betétet tettem bele, ennek bekoptatására azt írja a gyártó, hogy kb 20x 1-2 sec fékezés, ahogy te is írtad nem állóra és nem kell se gyorsan menni, se erősen fékezni.
Köszi a tippet! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #167844 üzenetére
Na b@mmeg,vághatod le a kormányod és cserélhetsz kormányszárat hosszabbra! Amúgy a nyilvánvaló érdekességen kívül butaság őket majmolni,hisz az úton sem forma1-es autókkal közlekedünk. Szerk. még annyi,hogy a képen sehogy sem tűnik az a stucni olyan hosszúnak.
(#167847) sebgutkopf ...nem látszik ott csavarfej mert nincs is,szegecselve van a tárcsa a bakra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #167849 üzenetére
Most egy abszolút hülye kérdésem lesz: a press fit-es csapágyat ki lehet szedni a vázból és utána vissza is lehet rakni?
Egy ideje hallom, hogy valami néha kattog a bringán és el szeretném vinni szervízbe. De nem szeretnék ott rádöbbeni, hogy valami totál hülyeséget kérek.
A press fit-es csapágyat is ugyan úgy lehet szervizelni, mint egy hagyományosat?
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen