-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #167161 üzenetére
Nem dolgozom az ebikeshop-nál, semmi érdekem nem fűződik ahhoz, hogy felmagasztaljam az eladásaikat, de szerintem az 1000db-os eladás egy reális elvárás lehet. Idáig 1db üzletük volt, Törökbálinton, itt megközelítőleg 500db-ot eltudtak adni, ami már önmagában sem kevés. És most meg nyitottak még 4 üzletet. Majd térjünk vissza erre év vége felé.
Csokicsibesz: A többe kerül csak a belépő kategóriákban állja meg a helyét, mert az valóban nem mindegy, hogy veszel mondjuk egy analóg trekkinget/belépő montit 250 ezerért, vagy veszel egy ugyan ilyet pedelec rendszerrel 700-ért. Viszont ha a felsőbb kategóriákat nézed, majdhogynem azonos az ár az analóg és pedelec verzió között! Egyébként érdekes mód, ezek a felső kategóriás gépek fogynak el először.
A vásárlói réteg ma már nagyon vegyes, egyáltalán nem lehet ezt így kijelenteni, hogy főleg az idősebb korosztály veszi. Trekkinget mondjuk igen, de az E-MTB-ot a fiatalabbak is előszeretettel veszik. Miért is ne tennék? Hiszen ezek alapvetően sportolásra kitalált eszközök. Az egy abszolút téves, rossz beidegződés nálunk, hogy E-bike-ot kizárólag olyan ember vesz, aki már idősebb/beteg/kevésbé szeretne sportolni! Trail/Enduro-ban gyakorlatilag ennek már több értelme van mint az analógnak, és ez majdnem teljesen független attól, hogy milyen a kondid és hány éves vagy!
Attól függ, hogy magyar viszonylatban viszgáljuk, vagy Nyugat-Európai szinten? Nyugat-Európában már rég nem kérdés, hogy milyen kerékpárokat keresnek és vesznek többnyire a vásárlók! A pedelec rendszerűt! Gyakorlatilag ez az iparág viszi a hátán jelenleg az egész kerékpár ipart!
A bringapark nehéz kérdés, az biztos, hogy nem egyhamar hozná vissza az árát, bár a libegő környékén valamit össze lehetne hozni, adott a felvonó, némi átalakítással használható lenne egy bringaparkozáshoz is. Persze e mellé rengeteg mindent kéne még csinálni, rengeteg engedély, rengeteg pénz. Jó ha 5 év alatt visszahozná az árát, de az is lehet annyi idő alatt se tudná. Bár ez is sok mindenen múlna, mert ha tényleg korrekten meg lenne építve, biztos vonzana sok embert, akár versenyeket is lehetne rendezni, ami megint csak jó reklám.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
-
ivana
Ármester
válasz nmate91 #167200 üzenetére
SRAM vagy KMC, ebben a kategóriában más nem nagyon gyárt értelmes láncot. 9 sebi láncot is rakhatsz rá, az drágább, de finomabb szokott vele lenni a váltás.
(#167202) xy.zsolt Ez ha jól látom formázott csöves, ami nem egy gyakori dolog. De amúgy az acél vázak kinézete csőszett függő, ugyan abból a csőszettből készült vázak hasonlóak szoktak lenni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #167193 üzenetére
Kösz, majd meglesem felénk kapható-e.
& Hasaggymeg: ahogy elnézem ezek a magvak, zab, banán stb tetszés szerint összesüthető, a lényeg, hogy valami tartsa egyben. Aztán lehet szeletelni és magammal vinni. Zab itthon van, magvakból meg majd rendelek pár nagyobb zacsival, amúgy is tervben van egy gymbeam-es vagy powerbody-s rendelés. Helyi boltban is láttam mondjuk magvakat, de csak kis csomagokban, nem kilós kiszerelést
nmate91: a szín nem az ízlésem, de ez jól néz ki, városba az ilyen tökéletes. A nyeregvázcső szög csak nekem tűnik brutál laposnak? Tisztára veretős agresszív geo
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
Srácok, valaki nem tud olyan oldalról, ahol elmagyarázzák, hogy milyen mértékben van kihatással a kormányszár mélysége és hosszúsága a bringa irányítására? Valahogy nem tudok elmenni, hogy hosszabb stucni kellene-e vagy jó a hossz, csak mélységben kellene lentebb menni.
-
robee19
tag
válasz xy.zsolt #167186 üzenetére
Én csináltattad magamnak 2kg Jaat keveréket. Egyszer vittem magammal. A vizem elfogyott a keveréktől pedig rám jött a hányinger, így inkább hagyom. A hétköznapi boltokban kapható izotóniás italokkal és a dekás energiaszeletekkel (tömény cukor) simán elvagyok. Ellenben ha csak egy sört is megiszok elszáll az erőm (ami amúgy sincs), így azt hanyagolom tekerésekkor.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #167206 üzenetére
Hogy milyen mértékben az az adott bringa típusától is függ, ez sok tényezős, de alapvetően minél rövidebb, annál direktebb az irányítás.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #167208 üzenetére
Példa1: 640mm kormány+90mm stucni, mélyen van, aszfalton jó, de földúton valami borzalom, instabil, ideges.
Példa2: 670mm kormány, 90mm stucni, magasabb valamennyivel, aszfalton lassabb kicsit, de földúton sokkal jobb.
Valahogy azt szeretném elérni, hogy egy sportos all terrain/cross bringa legyen, mivel 50-50 arányban használom aszfalton és terepen(alföldi ösvények, földutak).[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #167195 üzenetére
Köszi, hogy közvetve támogattad a TREK-et.
https://barbieripnk.hu/
-
INTELligent
senior tag
Az ilyen táplálékkiegészítőkről van valami átfogó leírás (angol, német is lehet; sőt akár szakszöveg is nem bánom, ha kicsit meg kell erőltetnem magam az olvasáshoz, de legyen helytálló)? Mert én jelenleg - mivel nem sokat tudok róluk - elég bizalmatlan vagyok a dologgal, de nem biztos, hogy ez a racionális hozzáállás 8sőt, meglepődnék, ha az lenne).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
#75376384
törölt tag
válasz INTELligent #167212 üzenetére
menj be a gyuros topikba, ha normalisan kerdezel talan nem esznek meg es valaszolnak a kerdeseidre. jo par eve olvasom a topikot, bar inkabb csak azert mert jokat lehet ott rohogni, de ott minden ilyenre kerdesedre lesz valasz.
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #167138 üzenetére
Ebbe az egy emberes építésben van valami.
Én speciel nem állnék neki, szimplán azért, mert nem akarok semmilyen erdészettel összetűzésbe keveredni. Legutóbb amikor kérdeztem kiderült, hogy még az is illegális tevékenységnek számítana, ha az ösvényre hullott fákat odébb raknám, esetleg picit darabolnám.Pont ezért is mennék el egyszer egy rendes, épített bike parkba, mert ott többféle nehézségi fokú pálya között lehet válogatni, aztán elkezdhetném a családi verzión, és menni az egyre nehezebbre, amennyiben úgy érzem, hogy megvan hozzá a tudás. Sőt, van ahol még biciklit bérelni is lehetne, ha valamiért nem tudnék olyan autót szerezni, amibe befér a mostani, bár ez most nem áll fönt.
Nagykovácsiban ezek a nyomok jelölve vannak valahol térképen? A Yoko-t megtaláltam straván.
'92 Honda VFR 750
-
haiiro_o
tag
Vettem egy [Ilyen szemüveget] a decathlonban. szerintem elég jó, jól körbe fogja a szem körüli részt és kényelmes is, Annyi hibát vettem csak észre, ha megállok az izzadságtól bepárásodik a felső kb 1 centi.. De indulás után egyből el is tűnik róla.
-
szuszinho
őstag
Megnézegettem az árakat, Alzán elég jók most. Alivio és Deore között 11 ezer a difi. Mivel tervben van egy monti vásárlása is, vsznű csak jövőre, így hajlok az utóbbi felé, hogy esetleg átkerül majd rá. A kérdésem az, hogy a Deore hátsó váltója, fogaskeréksora és váltókarja használható-e trekkingen, illetve a jelenlegi bowden maradhat-e? Az első váltó egyelőre maradna.
-
nagyúr
Vettem ma egy SMR hengert (sajnos a nyújtással voltak gondjaim eddig ), aki rutinosabb tudna ajánlani pár videót vagy cikket ezzel kapcsolatban? Gyakorlatok érdekelnének hogy mit hogy érdemes csinálni?
Illetve naponta mennyi időt kell rászánni? Eldöntöttem hogy ráfekszem erre a témára mert brutál mód be van állva az izomzatom.Més que un club!
-
gabro0
őstag
Ti akkor is mentek, ha nem esik, de vizes a terep? Mert én hetek óta lesem mikor vagyok szabad, nem esik és nem is csurom víz (tócsás) minden, de nem akar összejönni... Idevágó kép.
-
jjeahh
nagyúr
válasz gabro0 #167218 üzenetére
Szerintem ha nem ragadós sáros a terep (nem blokkolja a kereket), lehet menni, ha megfigyeled pl. GMBN-ék állandóan sárban tekernek, McTrail rider szintén, már amikor Skóciában teker, gondolom ott gyakran esik. Kedvcsináló
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szuszinho
őstag
válasz Napfénysüti #167217 üzenetére
Dióhéjban:
Csontot ne érjen, az izom ne feszüljön, lassan, a problémásabb helyeken megállva végezd a gyakorlatokat. -
bardi
aktív tag
válasz Napfénysüti #167217 üzenetére
Én ezt csinálgatom, de van benne olyan, ami nem megy teljes testsúllyal, mert annyira fáj
Sajnos a váll körüli részre nem túl jó, legalábbis én nem tudtam még arra használni, nekem oda lenne jó valami trükk. Labdával se megy nagyon azon a részen.'92 Honda VFR 750
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #167209 üzenetére
Én megfordítanám azt a stucnit, hogy fölfelé álljon és alátennék még kb 2db hézagolót.
-
bardi
aktív tag
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #167183 üzenetére
A keze is ügyes, ahogy azt a bilincset rájácca...
-
senior tag
válasz beleriand72 #167187 üzenetére
Nekem is van egy 575-s gatya , az jó, most vettem egy Decásat kék betéttel, de még nem tekertem benne, hátul van benne egy varrás ami picit furcsa érzés, lehet visszaviszem, és beleölöm az árát egy selle zselés nyeregbe, de 17 k...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
cettlee
őstag
hali!
alap mtb vázas ebike-om van, sima rugós 100mm sountour villával.
Mivel használom a gépet terepen is lightosan, kinéztem egy rocksox 35 gold rl-t amiben csillapitás is van és elvileg már komolyabbnak számit.
A kérdés hogy mekkora travel-el vegyem. 100-160 ig van, ha tul nagy a travel annak milyen hátránya van? 95 kilo vagyok, a bringa 22. Igazábol a sountour is jol mozog alattam csak nagyon elpattog.
Másik kérdés, hogy nem tudom a mostani villám boostos-e. Passzolni fog a rockshox? -
beleriand72
tag
Én most épp szíjhajtású, Pinion váltómechanizmusú - ha lehet titánvázas - graveleket nézegetek. Igazán olyat, ami tetszene, még nem láttam, ez a Nicolai Argon cx pinion elég közel áll, de nem az igazi. Sonder-ék építgetnek, bennük bízom... 1-2-3 év még úgy érzem, és egy lottó ötös 😂
[ Szerkesztve ]
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Zsohi
őstag
válasz Maximum1 #167229 üzenetére
Megerteni nem tudom ennek mi a pocsom ertelme van. Ugy ertem, hogy egy ilyen bringat onerobol is megtekersz 25km/h-ig konnyeden es ha belefekszel 40 fole tekerhetoek ezek. Komolyan lejtozni ezekkel nem lehet, kenyelmes embereknek a varosba rohanglani egy elektromos trekking sokkal jobb valasztas, persze az SUV-k is leteznek es jol is fogynak...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
xy.zsolt
őstag
outi carbon nyeregre visszatérve.....ma tekerés közben figyeltem, hogy csak akkor kényelmes igazán ha előre hajolok alsó fogásba vagy a fvk-t úgy fogom, hogy az alkarom közel vízszintesen van (ahogy szoktam). Ha olyan testtartással ülök mint pl egy trekkingen azáltal, hogy az fvk-t fogom szinte nyújtott kézzel akkor nagyobb súly nehezedik az ülőcsontra és kellemetlen lehet hosszabb távon. Mikor olyan testtartásban használom az outi bringát ahogy azt kell akkor nem nyom, nem fáj....szuper. Ezt csak azért írtam most le mert voltak akik panaszkodtak a karbon nyeregre, hogy túl kemény.....Nos, van az a testtartás ahogy nekem is az lenne
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #167233 üzenetére
Hát úgy nagyjából egyet is értenék veled, én sem láttam még értelmezhető elektromos koskormányos gépet. Viszont ez a Speci Turbo Creo talán kivétel lehet. Voltam a Specis előadáson/képzésen ahol erről a gépről is volt szó. A Speci fejlesztette külön hozzá a motort, állítólag nincs ellenállása, tehát hiába a 25-ös szabvány korlátozás, könnyedén tekerhető 25 felett. Emelkedőn azért biztos előnyben vagy egy ilyennel, bár a normál pedelechez képest kevésnek tűnhet a 35Nm amit tud, de azt mondják pont elég ehhez a géphez. Azt nem mondom, hogy kéne, mert nem igazán az én világom egy gravel vagy egy outi, de kipróbálnám. el tudom képzelni, hogy egy jól használható gépet dobtak össze, a Speci azért általában nem szarral gurít.
-
válasz jjeahh #167235 üzenetére
Én addig nem engedném venni ezeket az elektromos fosokat senkinek, amíg üres akkuval haza nem tekeri.
Vasárnap voltam futni, kétszer is majdnem belelöktem valami köcsög elektronyuggert a bozótosba, csönget, mint a süket, meg kiabál, de lassítani nem tud, összevissza rángatja a kormányt, látszik, hogy nem bír az erővel. Életveszély. Utána tekertem is egy kört, kanyar a bicikliúton, bőven elég széles kettőnknek, jobbra tartok, ahogy illik, én vagyok kis íven, erre rám húzza a kormányt, mert nem tudja nagy íven bevenni. Kezem a félen, mert láttam, hogy kormányzás helyett rángatja, szóval nem lett baj. Közben magyaráz, hogy óvatosan tekerjek, mert nem egyedül vagyok az úton. Üdvözlöm a te édesanyádat is, haver.
Szóval megint erősödött bennem az érzés, hogy szebb hely lenne a világ, ha mindenki csak olyan gyorsan tekerne, ahogy bír, és nem a villany hajtaná.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Segal
veterán
válasz Maximum1 #167229 üzenetére
Szerintem max jövőre lesz ilyen is
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
erhas01
tag
válasz Babetta-X #167163 üzenetére
Bocs fiúk, ez is hosszú lesz.
Eurovelo 9 Bécs - Maribor -ill. Gratz felé. második részNincs mit. Mindent megnézendő célt, km-t előre jegyezz fel!
A Mura folyó mentén, az osztrák tanszünet alatt iskolásokat utaztatnak a forráshoz, onnét gurulnak lefelé a határig. Szlovénia: Murától délre, Pannon régió a mellékutak tájékozódási szabályai Y kereszteződésnél K-ről Ny-ra jobbra; visszafelé balra kanyarodj. Középkori úthálózat,ez jusson eszedbe! Napoléon.
Kalch és Bad Radkersburg között a határnál az idősek a 2. világháborúban magyar nyelvet is tanultak az iskolában.Szállás:
Teljesítmény - vagy - emlék legyen?
Bécs -Maribor 260km, egy nap?
A völgyek simák ... ,de ha fényképezni is akarsz, sokat látni ...
A mellékutak,zsákfaluk, hegygerincek, kilátók, TU a barátaink.
Én nem tudom milyen edzetten akarsz erre Bécsből indulni... Én 3500km és 50x 2km 5% emelkedő alapozás után tettem. 48-36-26 x 11-28. SPD "séta" cipő, málha. 347km ...Látnivalók:
1.
Bécstől, ahol laksz, közelben van, könnyen elérhető azokat
hagy ki ebből az útból.2.
A Feldbach-tól Mura folyóig a domborzat keresztbe, kasul napon főve, mint a Strade Bianke, az egynaposok klasszikusok, 10 - 17% sok pici fal, nincs semmi tempómenés.
2.1 további kötelezők
Riegersburg vára,
Bad-Gleichenberg > a főút a szép!!!> Gnas / Jufa szállás / > kerékpárút > Hofstätten > Straden erődfalu > útvonal környéke, ez a Wildon-maraton versenyútvonal része. >
Grad vára - Szlovénia - Rogasovci határátlépéssel. >
Klöck várrom és kilátó> Bad Radkersburg.3.
Bad Radkersburg - Maribor szakasz az jóval ingerszegényebb.4. Bruck an der Mur - Gratz szakasz tömény látnivaló.
5. A Maribor - Gratz útvonalat Leibnitz helyett a látványosabb Maribor - Deutshlandsberg és Stainz irányából Gratz.
Vasút: Én túrázás szempontjából megfontolnám.
Steiermark Radlerticket, nyári jegy. Olcsó, gyors.
Feldbach, vagy Fehring vonattal.
Innentől minden bele Maribor- Gratz - Bruck an de Mur.Gratz és Maribor mellett találsz egy egy brutális hegyi kecske utat. pl .:
1
Pohorje,
Maribor Celje vár - Zrece - Pogla - Ruta - Ruse - Maribor
Lehet variálni.
2
Gartz - Mariatrost >> Schöklstraße felé egy kilátót, vagy a >> Tropfsteinhöhle, Katerloch barlang. Ha elrontod vissza fel.
3
Maribor > >Nebova > Mocna > Hrastovec vár, > délre Zavrh kilátó, > Osnovna Sola Korena kápolna,> Spodnji Duplek Vurberk vára > vissza le Dráva > Grajena > Ptuj
Maraton útvonala. Tolni fogod ... Mariborba.
Minden mellékúton végig, se tábla, se irány, nincs támpont, érzésre. Sík tájnak tűnik, borzasztóan meredek falak, amiből semmi nem látszik, csak a Helyrajzi szám.
4
Maribor > Slovenska Bristica > Polcanje > Studenice kastély > Boc kilátó 1100m! > Maribor
5
Maribor > Radlje ob Dravi , Slo - A déli oldalon potyog az aszfalt az útról, leolvadt > északi oldalon jó az út - Eibiswald , Au. > Deutshlandsberg vár > Stainz Nosztalgia vasút, Császári palota,gyűjtemény, mezőgazdasági múzeum kerékpárúton tovább > Gratz -ba.
6
Egy simább útvonal:
Maribor > Vurberk vára > Ptuj vár, belváros, híd, nagyon szép , a víz pocsék > Majsperk temetőbe kiváló a víz > Varos felé! (Pecke - t kerüld ki ! ) - a fahíd után Varos-ban - 1km után jobbra > híd a Dravinja folyón át - utána vigyázz a vizesárokra! - 310m mezőn át > Statenberg vár, kastélypark > Vízesés, a Makole-től délre levő szurdok , A Statenberg vár helyi térképén ott van! Letörölte a google. > Slovenska Bristica - Maribor. -
Sped
aktív tag
válasz parandroid #167169 üzenetére
Szia!
Én ezt vettem két hónapja, isteni jó! Végigpróbáltam a dekás, alis olcsókat is, de ez mindent visz. Tökéletes a szabása, legalábbis nekem, nem vág be, nem nyom, minden a helyén van és kényelmes. Imádom. A felső is megfelelő helyen passzos, úgy ahogy szeretem. Érdemes kipróbálni, bár nyilván nem olcsó. Szerencsére pandémia alatt volt nekik egy komolyabb akciójuk, akkor még jobban megérte.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Jester01
veterán
Azért legalább egy kép lehetne a betétről is. Én a rose-ról vettem most egyet, eddig az is jónak tűnik.
Jester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #167241 üzenetére
Azért ne keverjük össze a gagyi kínai elektromos fosokat a prémium pedelec-el.
A kettő között van azért különbség. Szerintem totál f@szság egy bizonyos kerékpárra haragudni, amikor a felhasználó a gyökér. Aki nem tud bringázni, az analóggal is lehet közveszélyes.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Parfüm topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Crypto Trade
- Mesterséges intelligencia topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Volvo és Saab topik
- További aktív témák...
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest