-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
addikt
válasz attiati #171146 üzenetére
Ez afféle ökölszabály. Ha akkorát veszel, az biztosan beállítható lesz kényelmesre. A 2-3 centivel kisebb vagy nagyobb is jó eséllyel. De ha 52 jön ki, akkor a 46-oson vagy az 58-ason már biztosan szenvedni fogsz.
A váz geometriák azért valamilyen szinten eltérnek. Optimális esetben bemész a boltba, ott tudnak mutatni nekeg egy 50-52-54 sort, egy türelmes, hozzáértő eladó hozzád állítja mindhármat, ráültet, és dönthetsz ez alapján. Viszont mai rohanó, netről rendelős világban a kerékpárvásárlások max 1%-a zajlik így. De mondom, a +/-2 centi nem fog akkora galibát okozni, hogy ne tudd magadra állítani.
-
akaido
addikt
válasz bringasisti #171142 üzenetére
Na azt pont nem ismerem még.
THX very muchSzabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz bringasisti #171141 üzenetére
Hát viszonylag rövidek a lábaim.
ivana: Köszi, akkor megnyugodtam. :)[ Szerkesztve ]
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
lehetőségem van használtan megvenni egy vonóhorogra szerelhető Thule kerékpártartót (alábbi kép), de típust sajnos nem tudok.
Ez Peugeot 206-ra és/vagy Toyota Yaris-ra (2006-os) felmenne probléma nélkül?
Egyáltalán nem ismerem a tartókat, nem tudom mire kell figyelni, mi a gyakorlat, stb.[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
AtisFace
csendes tag
válasz itouchfan #171147 üzenetére
Én GRX felárát kifizetném a fékváltókar kialakítás miatt és a kuplungos váltó miatt. Specialized Crux-ot hajtok R7000-es 105 hidrós szettel, egyedül a hátsóváltó ultegra RX (kuplungos). Kuplungos váltó nagyon jó terepen, előtte igen gyakran dobta be a láncot durvább terepen. Nem véletlenül okosították sokan az XT váltót tanpannal. Az új 105 hidrósfékváltókar is jó, de a GRX-en érződik hogy terephasználatra tervezték, szerintem annak biztosabb a fogása. Én most azzal kacérkodok, hogy cserélek a hosszúkanalas GRX-re és 1*11. CX verseny időszakban már eddig is az volt 42:11-32, csak nyárra ment fel az 50-34 előre.
[ Szerkesztve ]
-
mrst3ph3n
csendes tag
-
xy.zsolt
őstag
Srácok, én ma nem voltam formában.....elindultam Győrbe, de 20 km és 30km/h-s átlag után vonatra száltam. Ami hátráltatott az egy kb 3-4kg-os hátizsák volt a hátamon + némi oldalszél is.....hát soha többet Ennek megfelelően, szégyen vagy sem vissza is inkább vonattal jöttem.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
itouchfan
senior tag
válasz dbala #171149 üzenetére
Köszi!
A 12-28 tényleg brutál, a 11-34 már jobb, de ahogy tudom, a Tiagra középhosszú kanalas váltója nem tud 34-nél nagyobb fogaskereket kezelni, így ha hátul szeretne az ember 34-nél nagyobbat, váltót is kell cserélni egyből...A 46/36 gondolom nem Tiagra
Néztem az egytányérosakat is, de maradnék a kettőnél, univerzálisabb.Maximum1: Köszi Neked is. A Silex nem tetszik, de holnap megnézem élőben is, hátha...
Az jó hír, hogy a 105 nem csattog, a rossz hír, hogy a GRX valószínűleg még kevésbe, de ahogy mondod, marha drága... egy 100-ast rádob az árra.
Őszintén, az outin a 11, 12-es fogaskereket csak akkor használom (szerintem a nagy többség így van vele), ha lejtőn begyorsul és meg akarja kicsit tartani a sebességet, vagy ilyesmi, de nem hiszem, hogy sokan tekernének tartósan 50-11, 50-12-vel. 50-13, 50-14 az már oké, tekerhető bőven, de azt kiadja a 46-11 is szerintem.
Vagyis ha jól értem, az arányszám a lényeg, nem? Mert akkor az utolsó két áttételtől eltekintve (amit fennebb írtam), bőven jó lenne a 46 elől (nekem). Legalábbis ennyi kompromisszumot biztosan megér a terep miatt.Na mindenesetre holnap elnézek még pár boltba, hogy felhomályosítsanak, aztán meglátjuk. Ha van még valami jó tanács, azt megköszönöm
AtisFace, MrStephen: köszönöm, ezek is hasznosak lesznek![ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
mrst3ph3n
csendes tag
válasz sebgutkopf #168689 üzenetére
Köszi a YT-os tippet. Az 1080-as videót felskáláztam 2.7K-ra és sokkal jobb minőségű lett, mint az eredetit feltöltve. Ha valakit érdekel, ilyesmi utakon tekertem le balcsira, a gravelemmel:
[link][ Szerkesztve ]
-
válasz xy.zsolt #171163 üzenetére
Van ez így. Gondolom, a meleg sem segített. Én ma asszonyka mellett lazáztam, amíg ő anyám 16 kg-os, 2x5 sebességes, tourney váltós neuzer csodájával küzdött. Komolyan sajnáltam szegényt. Legközelebb hozzuk a saját bicajokat...
Ja, egy gyorskérdés: görgőkről, görgőzésről, benti edzésről (zwift, tacx, és társaik) tud valaki valami jó összefoglalót, ami nem gyári propaganda? Tudom, hogy most nem aktuális, de elkezdenék nézelődni, ilyenkor hátha olcsóbbak (akár használtan is).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
itouchfan
senior tag
válasz itouchfan #171164 üzenetére
Ja, ha a hajtókar marad 50-34, de az első váltót lecserélném Tiagráról GRX 400-ra, a hátsót is GRX-re, a kazettát meg 11-34 helyett mondjuk úgy, hogy 32-34-36 legyen a vége, az működhet, lesz érzékelhető változás?
mrstephen: ja ezekhez akartam gratulálni, komoly menetek, pláne ilyen hőségben„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
mrst3ph3n
csendes tag
-
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #171166 üzenetére
A meleg nálam nem itt kezdődik.....azzal nem volt gondom. Az a nem megszokott 4kg-os hátizsák az oldalszélben a reggel mért 66.5 kg súlyomhoz és 179cm magasságomhoz képest.....az volt a gond....szerintem. Az egy évi tekerés leszedte rólam az összes zsírt és némi izmot is....ennek ellenére gyorsaságban fejlődtem, amit nem is értek. De ez ugyanúgy intő jel volt mint az, hogy alig tudom felfújni a kereket 7 barra
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
vendingo
veterán
válasz mrst3ph3n #171165 üzenetére
Frankó út lehetett. Anno rokonokhoz tekertem le (100+km) kertek alatt. Az is nagyon hangulatos volt, de haza inkább kocsival hozattam magam
Gondolkodok fitnesz, vagy óutin, hogy nyomhasak megint ilyen nagy túrákat, montit már kicsit unom, meg mindig csak a sok szint...
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Maximum1
őstag
válasz itouchfan #171164 üzenetére
Kiadni kiadja, csak nem mindegy mekkora fordulaton [link] .
Szerintem a 46-31 a málházósaknak készült, de aki csak minimálba megy annak jobb lehet a nagyobb.
Nagy tányért terepen nagyon ritkán fogsz használni.
Ez csak a véleményem, nem biztos hogy így van, én nem mertem 46-31 el megvenni.mrst3ph3n Szép menet!
[ Szerkesztve ]
-
ggeleven
őstag
válasz mrst3ph3n #171169 üzenetére
Szép!
Srácok örüljetek, hogy bringára tudtok ülni. Én 2 hete lázas vagyok (+ egyéb bajok) és egyetlen orvosi eredmény eddig, hogy negatív lett a covid teszt. Ki tudja még hol a vége, de a nyáron már nem nagyon fogok pár km-nél többet gurulni úgy néz ki.
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
INTELligent
senior tag
válasz itouchfan #171108 üzenetére
De kár, pedig akkor csorgathatnám a nyálamat gravel-re .
Amúgy esetleg le tudod írni a negatív tapasztalataidat általánosságban? Mert pont most kacsintgatok a koskormány felé (főleg síkságon használnám, ha haza megyek), de alacsony keret miatt valami használt outiban gondolkodok (pedig jó lenne egy gravel, de annyit jelenleg nem áldoznék rá).[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
attiati
veterán
válasz jjeahh #171148 üzenetére
4.
Pedig még a legprecízebb (sokparaméteres) méretválasztós tesztekben is az jön ki, hogy:
Ideális méret 20,5", de nézzem meg a 21 és a 21,5"-os vázat is, mert jó lehet.
Ha elmegyek kipróbálni egy használt bringát, ami 52cm-es, ott nem lesz lehetőségem kipróbálni belőle egy 54 centiset is. Ezek szerint akkor ordító különbség van a kettő között?
Nagy rutin kellene, hogy kiszúrjam a hajszálnyira ippenhogy' rossz méretet?Studi
köszi, ilyesmire gondoltam[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz attiati #171176 üzenetére
Méretkalkulátorok nem olyan pontosak, mert nem tudják, hogy milyen a kinézett bringa geója. Gyakran annyira eltérnek a váz formák, hogy előfordulhat, hogy pl. a felsőcső egyik gyártónál S méretben olyan hosszú, mint másiknál L-esben. A legjobb ha van már egy bringád, amihez viszonyíthatsz, megnézed neten a geóját és fejben számolsz. Meg ha helyben veszed és ki lehet próbálni, akkor ülj fel rá. Az átlépési magasság is minden gyártónál teljesen más, mert nem egyformán lejt minden bringa felsőcsöve, a fejcső-nyeregcső szögek szintén... szal előfordulhat, hogy a kalkulátor szerint jó kéne legyen, de fel sem tudsz ülni rá, vagy kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
manager2220
tag
Erdőben esés után, ahol a fejem is leért és meg is karcolta a bukó tetejét még nem kell cserélni a bukót ugye?
Hol lehet itthon olyan szijat venni amivel fel tudom tenni a vázra a tartalék belsőt?
Köszi!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #171103 üzenetére
Nem,50 volt a maximum kiválasztható.
(#171153) TayRol ...te vagy az Froome?
(#171162) mrst3ph3n...ezt így gondolom én is,tulajok töredéke használhatja úgy a gravelt,hogy ott a csattogás egyáltalán téma lehetne. A videód meg olyan mintha folyton ereszkednél a Balatonig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz xy.zsolt #171163 üzenetére
Nekemse ez volt életem hétvégéje. Pénteken majdnem buktam 50-es tempónál a sz*r út miatt (nem is tudom hogy fogtam meg) tegnap meg a szobában reggel láttam hogy a hátsó belsőm kuka. Kezdhettem egy szereléssel, utána a melegben elég is volt 75 km...
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
ZolkoW
őstag
válasz mrst3ph3n #171165 üzenetére
Nna, pont ilyenre való a gravel szerintem, és kb. ilyesmiken használom én is, csak az arányok változnak.
Múltkor megint előjött a tubeless felekezeti téma , nekem az jutott eszembe róla, hogy múltkor 1 vagy 2 útra tettem fel a másik kerekeket a belsős rendszerrel, egyből defektet is kaptam az esőben, még szerencse, hogy kétszeri rápumpálással haza tudtam tekerni, de úgy elszidtam ezt az egészet, megfogadtam, hogy nem szivatom magam többet belsővel, a tubeless párezer km óta gond nélkül működik mindegyik biciklimen, és vagy összefügg, vagy nem, de pont azt a külsőmet szeretem legjobban, amit tubelessként használok, szóval... Tegnap egyébként majdnem rendeltem Barbieri Anacondát (crush core szerű polifoamkígyó a külsőbe), majd kivettem a kosárból, mondván hogy úgysem küldöm én a sziklakertben, hogy annyira veszélyeztetve legyek. Inkább arra szántam volna, hogy a montival akkor is haza bírjak menni, ha elengedi a levegőt a cucc, mert mondjuk kihasad.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz manager2220 #171178 üzenetére
Én nem cserélném,enyhén repedttel nyomultam pár hónapig míg újat vettem,az esély,hogy pont azért a repedésért nem fog védeni kábé nulla.
(#171182) ZolkoW...azzal már tényleg elég drága mulatság lenne,nem beszélve arról,hogy lassan a súly is ott lenne mint belsőssel.Ja,és szerintem is jobb a belsős rendszer. ...ebbe akkor már csak tejet (jó sok tejet) kellene nyomjak és igazi tyúkbeles lennék én is?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz manager2220 #171178 üzenetére
Ha csak karcolás, én nem aggódnék.
Egyik nap Aldiban láttam többféle tépőzáras kábelrögzítő készletet, majdnem vettem is, de egy próbát megérhet. Meg nekem van Zefal univerzális pumpatartóm (bár megtalálnám), az is tépőzárat használ+ gumi közdarabokat, erre is biztos jó, és kicsit profibb is az áruházinál.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz manager2220 #171178 üzenetére
Ha tényleg csak karcolás akkor oké, de ha horpadás vagy ha csak minimális hajszárepedés is van rajta akkor kuka.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #171183 üzenetére
Ez annyira azért nem vészes árban sem, meg súlyban sem... [link]
Én nem viszek se belsőt, se kukacot, pumpát viszek, mert lehet hogy út közben jövök rá, hogy túlságosan lapul..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ggeleven
őstag
válasz AXisBOLD #171179 üzenetére
Na bakker nem is értem hogy nem másoltam ki az egész nevét tegnap. Igen 9503nak néz ki. A leírásában nem látok semmi extra kitételt amúgy, de hát miért is legyen, hiszen univerzális kb mindennel.
Vonóhorognál arra érdemes figyelni, hogy nehogy kicsi legyen a terhelhetősége. A tartó 12 kg+3x max 15 kg mehet rá, ami így 57 kg. Nekünk max 75 kg-os terhelhetőségű került fel. Arra számíts, hogy újra kell vizsgáztatni a kocsit és új forgalmi is kell. Plusz a kényelem miatt vagy hivatalos szürke rendszám vagy elvileg felmehetnek a kereskedőnél kapható COPY feliratosak is. Az állandó rendszámot is cserélgetheted, de azt én nem szeretem, mert macerás (nekem Decathlonos van). Ha tetetsz fel, akkor pedig kérd 7 pólusú csatlakozóval.Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
xy.zsolt
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #171186 üzenetére
Ja 60 gr/db nem olyan sok.Kérdés kell-e cserélni időnként.
Nekem...jól ment,ez volt a tegnap. (Kérem ne keressen senki rá a bruttó időre,és ha meg is tette,ne tegye közzé.Köszi! ) Amúgy zasszonyos volt,toltuk is a Merretekerjek "faxa" iránymutatásai miatt,sz@rul ment és mondtam is neki Visegrádon,hogy ennyire már rég nem vonakodtam visszaülni nyeregbe az étterem után.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
Látom tegnap senkinek se forgott a lába. Így már nem bánom, hogy a strandot választottam
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Studi
addikt
válasz manager2220 #171178 üzenetére
Csatlakozom az előttem szólókhoz: ha nincs megrepedve, vagy erősebben behorpadva, akkor a szerkezete rendben, nem cserélném.
Mondjuk az is igaz, hogy esés után én biztos úgy földhöz vertem volna, hogy kettőben jön haza. -
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #171191 üzenetére
Hiszek az UFO-k ban, pláne hogy végre már a Pentagon is beismerte létezésüket, de miért pont a Patakit vitték volna el
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #171188 üzenetére
Kell folyadék, ez azért jó, mert alacsonyra engedheted a guminyomást montin anélkül, hogy tartanod kéne a felni felütésétől és itt most nem outi féle 6 bar-ra gondolok, hanem mondjuk 1.2 bar-ra . Szal ez outira nem hiszem, hogy kell, inkább montira és ott is trail-enduron a gyakoribb. Ja, ha defektet kapsz és nincs nálad pumpa, elvileg ezekkel haza lehet tekerni levegő nélkül is.
Hasaggymeg: kell cserélni ezeket is időnként, van amelyik nagyon hamar tönkremegy, van amelyik elvileg 2 gumit is túlél.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TayRol
veterán
válasz Hasaggymeg #171180 üzenetére
hülye.
tud valaki a belváros közelében kerékpár szervízt, ami megbízható? a fiam 20"-as bringáján szeretném a váltót beállíttatni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz