-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kutga
nagyúr
Hölgyek/urak!
Hogy tudnám a legegyszerűbben kideríteni hogy milyen átmérőjű nyereg cső kell a vázba?
A régi nincs meg sajnos, 25.4 mm-es kicsi, beesik.
Let the Zone take me if I am.
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #176030 üzenetére
Csináltam párat, remélem az általános állapot látszik.Megjegyezném, hogy 2007-es a bicaj.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Új tünet, ha a középső tányéron van a lánc elöl és tekerem akkor recseg. Azt lehet azért mert kopott?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Szteff2
csendes tag
válasz szimpláncsak #175965 üzenetére
Köszi!
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #176109 üzenetére
Nem birtokos eset, hé!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #176104 üzenetére
megvolt, köszi.. all options out of stock.. a bike-discounton, ahol régen tömegével voltak a mindenféle vázak, most nincs is 29er kategória.. utoljára 1100 eurós karbonvázat láttam ott, azt is elkapkodták mostanra.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
IMIIKE1998
őstag
válasz gabro0 #175993 üzenetére
Ennél jobban nem is lehetett volna megfogalmazni. Úgy tűnik, hogy minden elmegy a homokos terepen, de a valóságban még a 2.2-es Race Kingekkel is csúszkál a gumi a kanyarokban.
Más:
Tervezek beújítani egy komolyabb mtb-vel, ezért nem akarok mellé lőni a méretválasztáskor. Ma megnéztem egy 42-est és ráülve rádöbbentem, hogy mennyivel kényelmesebb, mint a 18"-es M-es bringám. Pedig a 42-esnek 555 mm volt A TT-je, szemben az enyém 585-ösével. Végigpróbáltam mostanában sok kalkulátort is, de nem jutok dűlőre. 171 centi vagyok, 81-es belső lábhosszal és 53-53 centis karhosszúsággal. Mégis úgy érzem, hogy hosszú az a váz, amit a kalkulátorok ajánlanak. Valamit én nem veszek észre vagy nem tudom, de totál elbizonytalanodtam. A hosszúság mellett a nyerget sem tudom eléggé előre tolni, a zsinór lelógatós módszer szerint is előrébb kéne jönnie.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mobal #176103 üzenetére
Hűha,ez tényleg megette már kenyere javát,és bár talán még valamennyit elmenne,jó kopott a 2 nagyobb tányér ami mindent koptat magával,új láncot,azzal meg a hátsó sort is.Új lánccal ropog? Mert a vele kopott halkan szokott menni,tulajdonképp szépen összekopnak. Amúgy meggondolandó az egész hajtómű cseréje,2 tányér cseréje már nem olcsó,én nem tartanám meg ezt a 13 éves hajtókarokat,tengelyt sem.
(#176108) parkr...az hány kilométert jelent? A kerékpár meg nagyon pöpec!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Szteff2
csendes tag
válasz FerNandor #176047 üzenetére
Olvastam ezt a hibajelenségedet. Nekem is valami hasonló van Pirelli velo gumival. Újként került fel. Egyenes lejtőn, kb. 45 km/h felett olyan érzesem volt többször, mintha a bicigli jobbra balra imbolyogna, billegne. Először meg is álltam, megnézni a kerék rögzítését, de rendben volt. Aztán gondoltam a menetszélre és hogy könnyű a bringa ( karbon). Érdekes módon, csak 2-3 helyen tapasztaltam ezt. Más lejtős helyeken nem, de ahol igen, ott többször is. Egyébként kanyarokat, mindent jól vesz. Esetleg az okozhat ilyet, hogy a guminak egy pici kis éle van középen, és ha azon fut, akkor érezni ezt?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #175973 üzenetére
Van pontos töltöttség visszajelzése. Persze nyilván az aksi töltögetése jár némi kényelmetlenséggel, de úgy gondolom, hogy a váltó bovdennel szarakodni sokkal nagyobb szívás, olyan esetekben amikor az végig a vázon belül fut.
24-25 óra üzemidő nekem teljesen vállalható.(#175976)arn:
Azért szerintem már eddig is nagyon szép utat járt be az e-bike(pedelec), nyilván mindig van hova fejlődni, de amit ma tud egy modern gép, az már bőven sokkal-sokkal jobb mint mondjuk 6-8 éve. Az akkutechnológia az ami leginkább határt szab, de ez igaz kb mindenre ami akkumulátorral működik, egy akku generáció váltás valóban nagyon komoly előrelépés lesz az elektromos meghajtásban, akár bringa, akár autó, akár motor, akár egyéb jármű esetén is!Egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy sokan krosszmotorként tekintenek a durvább, nagyobb rugóutas montikra/e-montikra. Ezek az emberek még valószínűleg soha nem ültek nagyobb rugóutas mtb/e-mtb kerékpárokon. Krossz motoron meg aztán pláne nem, és így van valami elképzelés a fejükben, ami általában köszönő viszonyban sincs a valósággal.
Az emberek nem egyformák hála a jó Istennek, másfajta igényekkel, én pl nem összefosni akarom magam a bringán, hanem élvezni a kerékpározást. Nekem az nem jelent élvezetet, hogy alapjait tekintve egy aszfaltra kitalált bringával (CX), akarok bemutatni hajmeresztő mutatványokat egy erdőben. Persze lehet vele menni közepesen nehéz terepen ha ügyes és kellőképpen bátor(őrült) vagy, de azért ez mégsem oda való. XC gépekkel meg az a bajom, hogy egyrészt nekem kényelmetlen, másrészt meg egy csomó olyan tereppel találkozom, még itt a nem túl nagy hegyeink (dombjaink) között is, ahol az XC már nem életbiztosítás ha le akarsz ereszkedni épségben. Épp ezért számomra A MTB a Trail/Enduro kategória, mert ezekkel a bringákkal lehet a legélvezetesebben, a legsokfélébb terepen elboldogulni. Amúgy néha megfordul a fejemben olyan gondolat, hogy kéne építeni valami könnyű XC-t harmadik bringának, meglátjuk. Egyébként Enduro-n is kell gépészkedni, de nyilván máshol vannak a bringa határai. Annyiban igazat tudok adni neked, hogy mondjuk a nagy rugóút tényleg sok mindent meg tud oldani, legalább is a sebesség hamar megugrik lefelé és ha nincs mögötte tapasztalat, akkor abból gyorsan baj lehet. Jobb merevvel kezdeni, ebben egyetértünk, jobban megtanulsz bringázni, az biztos. Én végigjártam a ranglétrát , már a 90-es évek elején jártam az erdőket az ős, full merev Schwinn woodlands-el, utána meg az ős GT Karakorammal, amiben csak egy 5 centit mozgó villa volt. Aztán lépkedtem fölfelé.
Sok embertől hallom azt, hogy majd akkor ül esetleg egy elektromos bringára amikor már öreg lesz, meg kb minden baja lesz. Öregen, gyengén, de legalább is jelentősen csökkent fizikummal és ízületekkel, ki fog tudni kihasználni egy Trail/Enduro szintű bringát? Kb senki. Én ezt nem akarom megvárni, most van itt az ideje, hogy használjam!
Más nem fog tekerni helyetted egy E-MTB-on sem, csak veled együtt.
Pinion-hoz hasonló váltást házasítani egy középmotorral, valóban érdekes elgondolás. Elképzelhető, hogy vannak már ilyen irányú tervek, de feltételezem, hogy a méret és a súly ami még nem teszi használhatóvá, ezért így értelmes váz sem nagyon tudna készülni hozzá.
(#175977)trialboj:
1,5 éve még nem volt Bosch gen. 4 CX. Akkortájt még a ma már őskövületnek számító, Bosch gen. 2 CX futott, ami minden tekintetben egy elavultabb motor mint pl a Shimano E8000-es széria, ami akkor már javában a piacon volt. Akkor a Shimano volt a legjobb. Most közelebb vannak egymáshoz, mert nagyon jól sikerült a legújabb Bosch, de ott van az új Shimano EP8 is. Amiben még egyértelműen a Shimano a jobb, az a hajtómű tengely kapcsolat. A Shimano féle Hollowtech II-es megoldás merevebb és pontosan az a q-faktor mint egy analóg Shimano hajtóművön, míg a Bosch féle ISIS nem annyira korszerű.A szerviz miatt nem aggódnék, évente egyszer el lehet juttatni azt a bringát messzebbre is, hogy tapasztalt ember szerelje. Ha meg nincs a közeledben értelmes szerviz, akkor teljesen mindegy, hogy maradsz egy közép/felső kategóriás analóg mellett vagy veszel ugyanilyet E-hajtással. Akinek nincs szakértelme, megfelelő műhelye egy komolyabb E-MTB szerelésére, annak valószínűleg a komolyabb normál hajtású bringákhoz sem lesz sok köze. Ugyan azokból az alkatrészekből épülnek fel, a motort meg az akkut nem igazán szerelgetik, csak kiveszik és elküldik a gyárnak ha baj van vele. Mondjuk a Bosch-hoz van csapágy felújító szett, meg a Brose-hoz is szíj, de ezt leszámítva nem igazán kell bringaszervizeknek piszkálnia a motorokat. 90%-ban gariban cserélik egy újra ha baj van vele. Inkább arra érdemes figyelni, hogy olyan helyen vedd meg a bringát akik mögött van rendes szerviz háttér.
(#175990)jjeahh:
Pont ez a probléma a bovdenes váltással is, hogy ha elromlik (elszakad, elkoszolódik a bovdened, bovdentokod, akkor azt az út szélén aligha javítod meg pl egy komolyabb rejtett kábelezésű bringán. Most nem az egyszerűbb gépekről van szó, ahol simán behúzol egy új bovdent 3 perc alatt. A mai rejtett kábelezésű, modern gépeket szerelni egy agyrém. Szerintem az nem normális, hogy pl pressfit-et kell kiütni, hogy cserélni tudd a váltó bovdened. Nem beszélve arról, hogy ez az egész pressfit mánia a kerékpáriparban egy hatalmas zsákutca, ez egy tipikusan olyan irány amit a dizájnerek és marketingesek túlzott nyomása hozott magával, értelmes mérnök ilyet biztos nem hagy jóvá ha csak rajta múlik. Egy ilyen gépen a vezeték nélküli váltás maga az áldás! Jelenleg az egyetlen értelmes alternatíva. Úgy gondolom, hogy idővel biztos lecsúszik majd az olcsóbb szettekbe is, de egyelőre a Sram az AXS-el egyedüli a piacon e tekintetben, még nincs rákényszerítve arra, hogy beletegye az olcsóbb rendszerekbe is ezt a technológiát. De ez bármikor megváltozhat ha pl a Shimano kijön egy olcsóbb, de hasonlóan jó megoldással.[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #176116 üzenetére
volt vagy 13 ez alapján csináltam: [link]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parkr #176119 üzenetére
Azt írtad évente 2-3 töltéssel elmész,de mivel nem mindegy 1000,vagy 10e km -t mész évente,erre kérdeztem,hogy mennyi is az kilométerben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #176115 üzenetére
168cm vagyok, a bringám effektív felsőcső hossza 600mm és lefelé fordított -7 fokos 75mm stucnival, egyenes 720mm kormánnyal nem panaszkodok. Lehetne egy picivel rövidebb, de nem gáz, vannak gépek, amiknek S-esben 600mm a felsőcsöve. 585mm a te magasságodhoz tökéletes kellene legyen, 555mm meg már rövid, én 565mm hosszú felsőcsöves bringán ültem, ami ráadásul 27.5" is volt, úgy éreztem magam rajta, mint egy gyerekbringán, a végtagjaim akadtak össze .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Akkó má kérdek én is. Ki mikor hagyja abba az alapozókat? Soha? Vagy idővel érdemes alacsonyabb pulzuszónára lépni a megszokott 140bpm-ről? Most ott tartok, hogy aszfalton már általában izomból, durván meg kell hajtsam a bringát, hogy felmenjen a pulzus 140-re és ha hajtom rendesen, síkon elég sokáig és könnyen tudom tartani, szal nem ugrál a pulzus sehova. Ilyenkor már érdemes mondjuk 10-20bpm-el alacsonyabbra belőni a pulzust? Nem versenyre edzek és annyira nem vagyok megszállott, csak az unalmas aszfaltozásokat csinálom amennyire lehet ésszel, hogy a terepezéseken jobb formában lehessek. De úgy érzem, hogy a 140bpm-es alapozókkal nálam a mostani formám kb. a plafon, szal vagy maradok így, vagy változtatok/bővítek az "edzéseken", hogy tovább fejlődjek. Kérdés, hogy hogyan?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
CragON
aktív tag
válasz Runner_fxr #176118 üzenetére
6-8 év kellett ahhoz, hogy az aksit "tömegesen" integrálják a vázakba és a súly + a növekvő teljesítmény miatt robosztusabbak lettek a gépek a vékony 2,6-2,8 kerekekkel
Valószínű ezért is azonosítják a krosszmotorokkal."de ezt leszámítva nem igazán kell bringaszervizeknek piszkálnia a motorokat. 90%-ban gariban cserélik egy újra ha baj van vele."
Mi a helyzet a használtan vásárolt ebike-ok motor és aksi problémájával, ha beszarik?
1,6M alatt nem igazán van értelmes felszereltséggel megvásárolható fully, használtan meg nincs gari. -
xy.zsolt
őstag
válasz Szteff2 #176117 üzenetére
Pár éve nekem lejtőzésnél 70 nél volt hasonló élményem ami ahhoz vezetett hogy ma már nem jövök le annál gyorsabban.....valahogy 65-70 között stop-ot jelez az agyam Aki tapasztalt már ilyet az megérti, aki nem annak beszari vagyok Érdekes, hogy síkon is volt pl szélirányváltás miatti első kerék berázkódás, de ott valamiért nem zavar akár a 60kmh-sem.
Amúgy ha nincsenek a kerekek totál vonalban és/vagy a kormány nem totál merőleges arra akkor is adódhat ilyen szitu....tapasztaltam. Ellenőrizd le![ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
válasz jjeahh #176123 üzenetére
Alapozást nem csinálhatod örökké, mert eltűnik (lecsökken) a max pulzusod. Pár hónapos alapozás után jönnie kell a kiélezett edzésmunkának, ahol laktátküszöb-edzések mennek, először rövidebb intervallumban, pihenőkkel, aztán egyre hosszabban, összefűzve. Ezzel tolod a laktátküszöböd felfelé, így lesz magasabb az a pulzustartomány, amiben hosszabb távon is hatékony vagy. Maratont sem alapozós pulzuson futunk, ott bizony 3-4 órán keresztül laktátküszöb környékén kell mozogni, ha az nincs beedzve, elég hamar vége lesz a dalnak (akár a felénél, de 30-35 km-nél biztosan). Alapozás ilyenkor marad a regenerálásra, élesedik a minőségi munka, jöhetnek a hegyi sprintek, beletekerős lejtőzések, no meg a stabil, magas pulzusos intervallumok (futásnál ez kezdésnek 400-800-1000 m versenytempón, vagy pár mp-cel gyorsabban, aztán a céltávtól függően egyre hosszabbak, egyre rövidebb szünetekkel, a végén akár már 2-3x 4-5k-ig összefűzve).
Ez mind a futásra vonatkozik (!), mert biciklizéshez nem értek, még annyit sem, mint a futáshoz, pedig abban sem vagyok igazából jó.
De amúgy tök szívesen olvasnék néha bicajos edzéselméleteket. Persze az is tiszta, hogy teljesen más felkészülés kell egy országútira, mint egy mtb-re.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #176126 üzenetére
Na ez már nekem mélyvíznek tűnik, főleg mert csak túrázgatok, nem versenyzek . Nekem csak annyi a célom, hogy ha már egyedül aszfaltra kényszerülök hétköznapokon, legyen valami értelme is és váljon a terepezés hasznára. De ezek szerint nekem valszeg az alapozással végetér az edzés . Amúgy az alapozást sem csinálom megrögzötten és precízen, csak akkor tekerek aerob zónában, ha aszfaltozok, vagy enyhe a terep, de ha komoly terepre érek vagy jön egy keményebb emelkedő, bőven felmegy a pulzus 190 bpm-re is .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #176127 üzenetére
nekem az maradt meg a beszélgetésekből, hogy amikor már nem csak alapoz az ember, akkor is vannak alapozó edzések, váltogatva a keményebb terheléssel, de nyugodtan írjatok a témában, én érdeklődően végig fogom olvasni
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #176116 üzenetére
Az új lánccal ropog igen. A régire nem nagyon emlékszem mert nem használatm vele sokat de szerintem azzal nem volt ilyen probléma.
Új hajtó kar bajos, mert ez még a 3x8-as Alivio.
Akkor lesz egy utam a Fülöp-höz és kérek cserét - bár mondták, illetve bowden cseréket mert az is hasonló állapotú és korú.
mobal,
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #176125 üzenetére
Pfff,besz@ri mugli,itt van aki 78-nál is beleteker! Nekem amúgy 74 volt a max,ezzel és itt.
mobal...íme,tudtommal visszafelé kompatibilis a nyolcassal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz jjeahh #176127 üzenetére
Ha 140 körül alapozol, akkor 160 körül lehet a laktátküszöböd (ökölszabály, pontosan ki kéne tesztelni, mérni). Ez azt jelenti, hogy ezen a pulzuson még hatékonyan, izmok elsavasítása nélkül tudsz tartósan teljesíteni. Nyilván megy efölött is, csak egyre rövidebb időkre, meg egyre jobban fáj, és egyre rosszabb érzés onnét összeomlani. Max pulzus egyébként korral is csökken, nem véletlenül az ökölszabály is 220-életkor itt.
Én full laikusként annyit tennék a helyedben, hogy hetente többször (2-3 alkalommal) meghajtanám hosszabb távra a pulzust tartósan 160-ig egy tempósabb, hosszabb mászással, vagy nagyobb tempóval síkon, a lényeg az, hogy egy jelentős, de összehasonlíthatóan mérhető időn keresztül nagyobb terhelést kapj. Minimum 5-6k, nagyjából egyenletes emelkedő, vagy 10-15k síkon. Aztán ezt lehet pihenőkkel párszor ismételgetni. A lényeg, hogy legyen valami hosszabb ideig tartó, stabilan magas pulzusos szakaszos az edzésekben. Lehetőleg több is. Persze nem minden edzésen, regenerálásokat nem kihagyni!
Aztán az is lehet, hogy teljesen hülyeséget beszélek, áprilisban ültem először biciklire, tényleg nem értek hozzá, ezek csak pongyolán megfogalmazott általánosságok.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#75376384
törölt tag
válasz Runner_fxr #176118 üzenetére
meglepodnel, hogy itt a hegyekben hany eves embereket latok e-mtb-vel vagy mi a banat a hivatalos neve. azt gondolnad rola, hogy menni alig tud, de ugy ulnek azokon a montikon nyakig vedofelszerelesben es veretik, hogy egy percig se kell oket felteni. nyilvan kor elore haladtaval "enyhulnek" es tisztaban vannak a kepessegikkel. nem fogjak Fabio-t megszegyeniteni, de temetni se kellene oket.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #176131 üzenetére
Köszi! Meglátjuk a többiek még mit szólnak ehhez, ha egyetértenek, mehet. Az aerob zónám ki lett számolva max pulzus alapján és ja, 160bpm-et még simán bírom, csak gyorsabban eléhezek. Futás-bringa ilyen szempontból gondolom hasonló.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
werszomjas
őstag
válasz Napfénysüti #175927 üzenetére
Egy Van Rysel outival, de ahogy nézem, nem találkoztunk, mert nálam jobb tempóban toltad. Hacsak nem 6:45 után indultál, és előztél meg valahol
üdv
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #176130 üzenetére
És pontosan hol tudok utána járni a kompatibilitásnak?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Alg
veterán
válasz parandroid #176126 üzenetére
Kellene ide is egy Tomcica, rögtön kevesebb lenne a tech-buzulás
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
bringasisti
őstag
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #176133 üzenetére
A pulzus zónákat és a laktát küszöböt rendes terheléses laborvizsgálattal kell bemérni. Ott szépen kijön, hogy pontosan mi hol van. 6030D volt ilyen vizsgálaton és le is írta a tapasztalatit.
Utána az edző (vagy olyan aki ért hozzá) a pontos eredmények tekintetében rakja össze az edzéstervet.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #176139 üzenetére
Aki versenyez rendszeresen, annak meg is éri. De gondolom nem csak a két véglet van, szal vagy edzek profin vagy nem... hanem hobbistaként is lehet tenni valamit a jobb formáért. Ezt alátámasztja az is, hogy laikusként random alapozókkal már így is sokkal jobb lett a formám.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #176140 üzenetére
Pont azzal, hogy nem tudod hol vannak a zónáid és meddig lehet terhelni nem fogsz tudni rendesen alapozni. Simán lehet, hogy nálad nem 140-nél van a laktát küszöb vagy a max pulzusod nem 220-életkor. Ez pedig borítja az egészet. A sima kiskereskedelmi forgalomban kapható pulzusmérők érzékenysége nem hasonlítható össze egy laborban alaklmazott műszer pontosságával.
Arról nem is beszélve, hogy az alapozó edzések sem konstansak. Tehát nem az van, hogy 3 hónapon keresztül ugyan azzal a pulzussal mész ugyan akkora távokat. Azt is fel kell rendesen építeni. Van egy kezdőpont ahol még keveset mész (időben) a végére pedig egyre többet és többet (4-5 órák).
Szerintem ha érdekel, hogy kell csinálni akkor olvass utána. Tele van a net különböző edzős cikekkel. Nem biztos, hogy a szüskéges tudást más amatőröktől össze lehet szedni.
De szerintem pontosan bemért zónák hiányában túl sok értelme nincs az egésznek. Nyilván több értelme van annak, hogyha csinálsz valamit mintha nem. De így nem biztos, hogy eléred a kívánt hatást, ill. a hatákonyság vagy annak mértéke is igen kérdéses lesz.
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #176123 üzenetére
mi az alapozó pulzustartományod? azon tartományon belül szerintem nincs túl nagy jelentőssége hogy melyik végén vagy közepén alapozol, ha még a 130 is benne van akkor szerintem alapozz 130-on pl..
nekem 189 a max az alapán kiszámolva 10ből 9 táblázat s zerint nekem a 120-140es tartomány az alapozó
sokan variálják, hétközben mennek 1-2 intenzivebbet(tempo-sweetspot vagy afelett) hétvégén meg egy hosszú "kirándulásos családit" ami kb jó alapozónak(legalábbis asszonyal tekerek akkor ha igazodok az ő kirándulós sebességéhez akkor van nekem 120-130as pulzus)
de van aztán olyan is hogy egy edzésen belül variálják, terveznek pl egy 80 km-es távot, első fél óra alapózó aztán 10-15-20-25 perces gyorsabb sorozatok 160-170es pulzussal(anaerob) aztán újra alapozó pár ilyen aztán utána alapozó végig.
én pár ilyet mentem na azt élveztem a legeslegjobban. mész intenziven mint a hülye, de nem fáradsz le mert vannak laza szakaszok,de mégis felpörget.. változatos
valahol a bringázás a mi szintünkön inkább maradjon élvezet, meg kell találni kinek mi a jóegyébként nagyon sokan még ajánlják a sweet spot edzést ,legtöbb oldal a max pulzus 75-85%-a közé teszi. itt én úgy itéltem meg hogy pont a felső része(max pulzus 75%)az amit tudok hosszabb ideig (1-2óráig) tartani nem halok meg de azért érzem hogy valamit hoz.
és ezt váltogatják.persze az hogy hogy kell összerakni az edzésfajtákat na azt egyik oldalon se fogják leírni pontosan, ehhez tényleg kell kellhet edző.és hogy mikor mit menj.
marad a megérzés
de pl.most itt egy elég friss tapasztalat: nagyon ritkán fázok meg, általában akkor ha egyébként tényleg túlterhelem magam ,és úgy legyengülök.az elmúlt 2 hétben 4 intenziv tekerésem volt(165ös átlag pulzuson 2-2.5 órán át) az utolsó tekerés felénél már el is ment az erőm, rá 1 napra pedig jött a nátha,hőemelkedés..nálam ez egyértelmű mit jelent ,túl sok volt az eddzésterhelés,ezt így nem lehet(tudtam is de itt most más volt a cél
emberek vagyunk nem gépek autó se bírja ha túltherhelik hát még mi. szóval fontos az edzésfrekvencia és az hogy tudjuk meddig lehet elmenni mi az a heti edzésmennyiség (intenzitás-idő) amitől pont megvan a fejlődés
ez testépítésnél is kurvanehéz, szerintem itt se könnyü
egyébként cyclingweekly, trainingpeaks,bikeradar,bicycling oldalakon vannak jó eddzésfajták, ezeken ismerik a sweetspot fogalmát, nálunk hiába keresel rá[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #176141 üzenetére
Elhiszem, hogy profi módon csinálni az igazi, de az átlagom ugyanott, azonos pulzuson alapozóval 5-6km/h-t is nőni szokott és akkor arról még nem szóltam, hogy mintha sokkal stabilabbá vált, szal nem ugrál csak úgy fel az egekbe, csak mert megmozdulok. Persze lehet ez is placebo .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #176144 üzenetére
olvastam egy külföldi edző írását, amikor csinálod az alapozót, az a jele hogy van hatása, hogy elkezd csökkenni a pulzusod ,tehát ugyanolyan teljesítménynél csökken a pulzusod, kvázi ugyanolyan pulzusnál most már képes vagy nagyobb sebességre(teljesítményre) ez tehát pont annak a jele hogy sikerült az alapozó
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
CragON
aktív tag
válasz bringasisti #176138 üzenetére
Meglehet, de a fiatalok körét sem zárnám ki, akik pl azért használják, mert felakarnak mászni oda ahova eddig nem sikerült és nem feltétlenül azért, mert nincs hozzá erő, hanem mert egy nem ebike-al nem lehet megtenni, vagy nincs elég idő egy normális távot megtenni és vannak a jampecek a bringautakon, de azokat hagyjuk
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz jjeahh #176144 üzenetére
Csináld parasztba mint én, mész síkon 30km-et nyugiba majd megdurrantasz egy hegyet, majd megint nyugi 20km és megint egy hegy, majd 20km laza hazatekerés, ez majd ad a laktátnak meg mindennek.
Kajára és a víz pótlására kell figyelni, azon áll vagy bukik az egész, szarrá edzheted magad pulzus zónákat majmolva ha nem figyelsz a hidratálásra.Én is olvasnék azért jó kis edzés terveket mint a futószakosztályon, de amíg nincs ilyen, addig megyek parasztba.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bringasisti #176138 üzenetére
az ebike városban is áldás, én elmegyek 14km-re lévő munkahelyemre úgy, hogy nem izzadok meg, mehetnék akár öltönyben is. ahol nincs zuhanyzó, ott ez előny.
nem is beszélve a cargo bringáról, ami a belvárosban majdnem teljesen ki tud váltani egy autót (elméletileg már jövő héten érkezik hozzám is, fingers crossed)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #176131 üzenetére
Egyik ismerősöm kezdte el lassan 1 éve a pulzuskontrolos edzést. Fél maratonokat, maratonokat szokott futni. Hát elég nagy türelem kell hozzá, az biztos. Most ott tart, hogy félmaratonnál a megadott pulzuson (most nem emlékszem pontosan mennyi) 7:30-as pace-ről lement olyan 6 perc körülre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Napelem
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Milyen TV-t vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Futás, futópályák
- Mini-ITX
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Raspberry Pi
- További aktív témák...