Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz bulikavagyok #213390 üzenetére

    Nagyon jól megragadtad a lényeget. Sík terepen, vagy ahol kevés a szintkülönbség ott én sem látom előnyét sőt értelmét se az ebike-nak. Akinek van némi erőléte és egy könnyű bringája az az általad írt terepen különösebb erőlködés nélkül teker az ebike-ok 25 kmh-s limitere feletti tempóval és a limiter által létrehozott virtuális "fal" csak irritálja a ridert.
    Amiokor ugyan csak rövid távon megyek síkon az ebike-al, alig pár másoderc alatt elérem a géppel a 25-öt, utána meg azon kapom magam, hogy saját erőből nyomok bele annyit, hogy már gyorsabban megyek (már rágsegítés nélkül), de minek? Inkább tartogatnom kéne az erőmet a lejtőkre és ilyenkor visszaveszek szándékosan és emlékeztetem magam, hogy lejtőzni indultam el.
    Az is gyakori hiba, hogy túl "sok" bringát vesz valaki a felhasználás tükrében, akkor pedig unalmassá válik a megszokott terep, ami korábban érdekes volt ingerszegénnyé válik egy pillanat alatt.

    A 18 kg-os gépekből ezek a visszafogott nyomatékosok vannak, mint a specinéls az SL szériák, vagy az orbea rise. Orbea azt hiszem nagyobb nyomatékra képes, mert maga a motor csak szoftveresen van korlátozva és a hw bírja a többet, így annyira nincs visszavéve. Ezeknek viszont cserébe 360-as akksija szokott lenni, kiegészítőként lehet venni talán még 140 Wh-t, de akkor ugye a súly előnynek is annyi.

    Annyiból talán most el vagyok ényeztetve, hogy a bullit a 170-es rugóútja a 630-as akksi ellenére megáll 22,5kg-ban, így ezen paramétereket egyben nézve ez nem egy átlagos kombináció.
    Vasárnap egyik túrázó pislogott is, amikor kérdezgetett és azt tippelte ekkora akksi és ilyen robmoló biztos van vagy 27kg, majd amikor mondtam a pontos értéket láttam rajta a döbbenetet.

Új hozzászólás Aktív témák