-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...amúgy meg ezt nézd meg és örülj békés juhászkutyáidnak és medvéidnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #212551 üzenetére
itt a kerékpárosnak vajon mi járt az eszébe? keményebb mint az a 500+ kg tömeg? mert egyenesen nekiment az állatnak
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #212546 üzenetére
Van HG kazetta testem, most is az van fent puruttya sram koszorúval, meg van egy xD is, de én annyit egy fogaskoszorúért nem fizetek, az hótziher... leginkább egy ilyen bringa kéne, kisebb rugóúttal, esetleg ha még egyben ebike is lenne a fogaskerekes hajtómű mellé... de ez csak álom
'92 Honda VFR 750
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #212547 üzenetére
Ha folytatjuk ezt a gondolatmenetet, eljutunk oda, hogy tulajdonképpen a levegős rosszabb.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
bardi
aktív tag
válasz TomMusic #212554 üzenetére
Ha a súly nem számít, akkor mondjuk nem sok előnye van, talán az, hogy nehezebb felütni, és könnyebb beállítani adott súlyhoz, univerzálisabb a nagy tömegnek. Így átgondolva azért ez elég nagy előny
Ha lesz egyszer valami e-endurom, abba biztos rugós marzo villát teszek, egyszer mentem egy egyszerű rugós RS villával, és nagyon szépen mozgott, a Sektor meg se közelíti ilyen szempontból.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TomMusic #212554 üzenetére
Van amiben az, de hát több az előnye ugyebár.
Because... nem értette miért kerül a sok hülye...van ilyen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #212553 üzenetére
én elég sokmindent veszek használtan, ha jól számolom, 3 db XD-s cuccból csak egy volt új. meg egy HG-s 12 sebis is bicóval jött. nem mondom, hogy nagy üzlet, de néha tényleg nem csak lepusztult állapotúakat raknak fel apróra, és úgy kevésbé fáj.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #212553 üzenetére
Olyan mintha valamelyik kisiparos készítette volna unalmában a garázsban egy délután, kis Frankenbike.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz TomMusic #212554 üzenetére
A tökéletes rugózás az az lenne, ha egyesítenénk a spirálrugó és a légrugó előnyeit, viszont mára nem véletlen, hogy a levegősök kerültek többségbe.
A sprirálrugó linearitása ugyan nagyon szépen hangzik, de pont ez a karakterisztika a fő gond is vele.
Mivel teljesen lineáris nagyon könnű felütni, így légyegében semmi felütés elleni védelemmel nem rendelkezik és nincs annál rosszabb dolog, amikor elfogy a rugóút és egy akkorát koppansz, hogy utána te mint rider elpattaszt a bringástól a földtől és ledob a gép, vagy ráomlassz a gépre és esel rajta keresztül. A linearitása miatt a spirálrugó által kezelhető erőhatások spektruma jóval szűkebb. Ha a felütés elleni védelmet növelni akarod egy keményebb rugóval, akkor meg oda a kényelmes és lágy megindulás és beton kemény pattogós lesz az egész. A hátsó tagoknál a felütés csillapítására szoktak lenni a gumi gyűrűk, amik sokat segítenek, de ne gondoljuk azt, hogy ezzel meg lett oldva a progresszivitás hiánya. Egyúttal ez a válasz is arra, hogy elől miért haltak ki a rugós villák, míg hátul mint tag miért működik: a váz felfüggesztés kialakításánál a kerékút - rugóstag mozgás arányát progresszívre lehet hangolni és ezzel kezelhető a probléma, míg elől ez a lehetőség nem létezik.
A súlykülönbség egyértelmű általában rugónként +0,5kg a büntetés, ami lejtő orientációnál sokszor vállaható.Másik gond, hogy imádjuk a nagyon finom megindulását, de ha a kezdeti megindulás annyira kis erőtől is bekövetkezik, akkor bringa is túl billegős lehet, nem támaszt kanyarban (nagyon beül), tekerék közben bobozik. Ezeket hivatott korrigálni a mára egyre okosabb csillapítási egységek, amik egyébként már remek munkát végeznek és ezt a feladatot a hi és low speed compression és rebound olajkörök brutálisan jól kezelik (levegősnél is). Viszont összességében igaz, hogy szeretjük, hogy érzékeny a spirálrugó, de pont ezt az jellegét szándékosan csillapítjuk.
Előnye a rugós tagnak, hogy ott a rugózás és a csillapítás elválik egymástól, így a hőelvezetés könnyebb téma, így konzisztensebb tud lenni egy hátsó tag viselkedése. Levegős tagoknál erre vannak a tartalék olajtartájok (piggiback) ami a melegedéstől táguló olaj számára túlfolyó tartájként működik. Ezt autósportban is alkalmazzák rugós felfüggesztés csillapítási rendszereiben is (jellemzően rally és egyéb terep autós sportokban).
Meg persze a fentieket lehetne még bőven folytatni.
A levegős karakterisztikájáról és gondjairól szintén lehet egy külön esszét írni, attól most megkímélnék mindenkit. -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212558 üzenetére
Nekem tetszik, de nagyon beteg ez a 18.1kg, pedállal, kulaccsal, L-es vagy nagyobb méretben van az 20kg is, ami manapság már e-bike fronton is kezd sok lenni . Nem szívesen cipelném fel a harmadik emeletre napi szinten.
#212550 Hasaggymeg: ennek is van előnye is, ha jól gondolom alacsonyabb nyomással érzékenyebb, hintaló lesz úgy, hogy durvulva sem ütöd fel, mert a végén hirtelen felkeményedik. Mondjuk én nem tudom meg tudnám-e szokni, hogy a bringán ülve eltűnik a becsúszó fele .
#212552 Because: nekem is van pár ilyen haverom, tudják, hogy hol van épp medve és akkor sem másfelé mennek tekerni-futni, hanem pont oda, gyakran éjszaka fejlámpával, mert lesz*rják. Amikor hívnak engem is, nem értik miért nem megyek, egyáltalán nem gondolnak bele a lehetséges következményekbe . Szvsz rengeteg hegy-erdő van a környéken, fölösleges pont oda menni, ahová gyakorlatilag beköltöztek a medvék, tavaly egész nyáron 5 medve volt azon a bizonyos 1500 négyzetméternyi területen és legalább kettő még mindíg ott van . Szerencsére eddig ép bőrrel megúszták a dolgot, de már többször lefotózták őket szaladás-tekerés közben. Sok a felelőtlen ember, aki nem fél, tojik rá, amíg meg nem szívja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
válasz sebgutkopf #212559 üzenetére
Hát ez részletes írás volt
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #212557 üzenetére
Az a baj ezekkel, hogy nagyon nem tudom megállapítani, hogy mennyire kopott
Hasaggymeg, igazából nem állsz annyira messze a valóságtól, Bristoli garázsprojekt végeredménye, nekem bejönnek a bringáik, bár rövidebb rugóutas nincsen fogaskerekes hajtóművel, mondjuk pénzem se lenne rá
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #212559 üzenetére
"A tökéletes rugózás az az lenne, ha egyesítenénk a spirálrugó és a légrugó előnyeit" - [link] . Lehet idővel leszivárog a technika egyszerűsített verzióban alsóbb kategóriába is, a rugóút elején egy pici rugócskával és 2 helyett 1 légkamrával. Valszeg olyan nagy plusz súlyt sem jelentene.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #212559 üzenetére
A tökéletes rugózás az az lenne, ha egyesítenénk a spirálrugó és a légrugó előnyeit...mivel a Lefty-n kívül minden villa 2 szárú nem is értem miért gond ez. ...ééés közben meg is találtam.
Performance wise, hybrid air/coil forks are ideal.
The drawback is that air/coil forks add weight and complexity. They are heavier than air or coil springs. They also have all of the seals of an air spring fork. The cost is higher too. Options are also more limited."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #212562 üzenetére
ez valós, és amit írnak futásteljesítményt, azt vagy elhiszed, vagy nem. (az honnan a tökömből jön hirdetőknek, hogy szerintük a strava log igazol valamit? csak eszembe jutott..)
Egyébként egy ilyen régóta van a wishlistemen: [link]
Alternatíva talán, hogy ilyet lehet nyomtatni, és rárakni egy láncdarabot, csak akkor ki kell kísérletezni, mi az a méret, ami jól jelzi a kopást. Meg műanyagból nem túl tartós maga a szerszám sem...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Lacerta
aktív tag
válasz sebgutkopf #212559 üzenetére
A lineáris spirálrugó, az tényleg lineáris.
De léteznek más karakterisztikájú rugógeometriák is, sőt, spirálrugóban is létezik progresszív.
Az viszont tény, hogy a vasat nehezebben lehet finomhangolhatóvá tenni, mint a levegőt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #212560 üzenetére
Hát ez is jó részletes leírás ahhoz, hogy elvegye az ember kedvét a birkózástól. Fizikailag még csak-csak helyrejösz, de azt a 2,5 percet nem tudom hogyan lehet elfelejteni.
AMi a telóbeülést illeti enyémet, amint azt már mondtam~5 bar körül használom (60-65 kg-os teljes felszereléshez ajánlott ami nálam 85 fölött lehet), ami olyan ~2-2,5cm beülést jelent induláskor, de aminek olyan a vége, hogy az utolsó 1,5-2cm-t úgy sem tudom benyomni ha felugrok és teljes súlyommal a kormányra terhelek mielőtt a talpam újra földet érne. Ha ugratnék, vagy nagyon elcsesznék valamit valószínűleg felütném, de egy akármilyen körömön mindig ott a gumi legalább 15mm-re a végétől...és persze kimozogná az egészet, mert 1x direkt leengedtem kíváncsiságból és koppra ment.
A fura bringáról meg annyit, hogy bár tényleg érdekes lehet az a váltó (én is kipróbálnám) így 50 után már különbséget tudok tenni az egyedi és az értelmes, hasznos, célszerű stb. között mert ma már sok újítás inkább előbbi mint utóbbi.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
ezekhez az Aldis mágnesfékes görgőkhöz ért valaki?
1es fokozaton is eléggé fékez, van valami amit ilyenkor esetleg a kábelen vagy valahol még lehet rajta állítani?
ugyanolyan áttételen kint szerintem gyorsabban megyek mint bent XD"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212567 üzenetére
Te szerintem nagyon alacsony nyomáson használod, nálam kb. 5.2 baron van 60kg testsúlyhoz, így nincs a számomra idegesítő hintaló effektus és nem ül be minden mozdulatomtól, de már elég szépen mozog. Halovány tapasztalataim szerint amúgy telótól is függ, mert a Recon RL nem úgy működik, mint a Judy, a Judyt alacsonyabb nyomáson is szinte lehetetlen felütni (a TK-val próbálgattuk, az is hasonlóan viselkedik, ahogy a tiéd ilyen szempontból), szal ha felugrok és teljes súlyommal a kormányra terhelek mielőtt a talpam újra földet érne, a Judy rugóútjából az ajánlottnál alacsonyabb nyomáson is marad 1-2cm. Ezt ha a Recon RL-el csinálom meg, elég, ha 5 PSI-vel alacsonyabb a nyomás az ajánlottnál, a rugóút végén koppanni fog . Tehát gyakorlatilag ha a Recont alacsonyabb nyomáson szeretnéd használni, már érezni fogod, hogy kéne az a tokenezhetőség és elkezded nézegetni a már token-kompatibilis Rebákat
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #212572 üzenetére
Nincs, de azt valszeg fölöslegesen is cipelnénk. Felénk a bors spray és az elektromos sokkoló minden futónál-bringásnál alap kellék, néhányan meg hordanak medve sprayt is. Bors spray és sokkoló a több száz (ezer) elvadult 80kg+ pásztorkutya miatt kell, a medve ellen sajnos nem érnek semmit, ahhoz medve spray kéne, de túl nagy és túl drága ahhoz, hogy minden sportoló magával cipelje. Ja, páran petárdát is szoktak vinni, de nehéz beszerezni. Amivel ütni-szúrni lehet, az sajnos csak közelharcban segít, de valójában ekkora állatok ellen akkor sem, szal egy késnél jóval hatékonyabb megoldások kellenek . Az előbb linkelt futó története meg sajnos csak egy a millióból, ma már megszokott a medvetámadás általi haláleset.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #212571 üzenetére
Lehet kisebb a levegőkamrája a vékony becsúszók miatt (bár az a 2mm+ nem tudom mennyi térfogatot jelenthet ) így progresszívebb, vagyis olyan mint a másikok tokenezve. Tény, hogy ezen a nyomáson szinte folyamatosan kizárva kell használjam, csak lefele, meg nagyon sziklás, gyökeresen felfele szoktam bekapcsolni. Amúgy neked Recon Gold RL van?...csak mert itt azt írja azt kizárólag beépítve forgalmazzák.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212575 üzenetére
Az enyém 2019-es és nem TK, nem Silver, nem Gold, csak sima RL, akkor asszem csak ez volt és kb. bárhol lehetett kapni. Manapság már úgy érzem kissé túlkomplikálták a kínálatot, majdnem mindenből létezik többféle rugóút, TK, RL, Silver, Gold, Debonair, 3 féle tengely szabvánnyal, az ember győzzön eligazodni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #212574 üzenetére
A volt csoporttarsamat a Fogarasi havasokban harmadmagaval egy kobor kaukazusi medveolo megtamadta. Vadaszkes ott volt az oven a tartojaban. Annyi ideje volt, hogy elohuzza, a kutya foldre vitte, vallon harapta. O meg reflekszbol belevagta a kutya nyakaba a kest 5x. A tarsai ez utan rangattak le rola. Szoval neki eletet mentett.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
addikt
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #212563 üzenetére
Meg persze szem előtt kell tartani a bonyolultság kérdését, a költségeket stb...
A mérnökök nagyon sok mindenre tudnak megoldást találni, utána pedig jön a kérdés, hogy az mennyibe kerül és a plusz hozadék van-e annyi, mint a plusz összetettség és költség.
Új szereplőként ezen a piacon nem könnyű nagyot gurítani, így nyitottabbak lesznek a kevésbé szokványos megoldásokra, hogy megkülönböztessék magukat. A végén pedig így is kijöhet, hogy a bonyolultság ellenére még mindig jobb egy fox factory vagy rs ultimate, amiket évről évre tovább reszelnek mint a 911-est.
A végső kérdés egyébként az, hogy vannak a tesztelők, a versenyzők akiknek konkrét elképzelésük is lehet milyen felfüggeztést karaktert szeretnének.
Aztán meg itt vagyunk mi a muglik, akiknek fingunk nincs az egészről, nem tudunk úgy bringázni sőt a vereny beállítások számunkra értelmezhetetlenül kemények, mert ahhoz mi nagyon nagyon lassúak vagyunk, nekünk biztosan jó egy olyan felfüggesztés, mint ami az UFO tersenyző szeretne? A rövid válasz: nem.Ettől még érdemes figyelni ezeket, innováció had menjen egyszer még profitálhatunk belőle.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #212564 üzenetére
Ja nagyjából ugyan erről van szó.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Lacerta #212566 üzenetére
A progresszívnek nevezett rugók jó része valójában nem az. Az csak akkor tud ténylegesen progresszív lenni, ha a kezdeti mozgásnál csak a lágyabb rutórész nyomódna össze és amikor az teljesen kopp, a keményebb rész csak onnantól kezd el összenyomódni. Ha a kettő együtt nyomódik össze az nem progresszív, mert a két eltérő keménységű rugó ereje arányosan kiad egy 3. mindkettőtől elérő rugóértéket.
Ezen összefüggés miatt erősen korlátozott lehet-e egyáltalán és milyen mértékben progresszívvé tenni egy spirálrugót.
Nem véletlen nem ezzel kísérleteznek a villákban, hanem a spirál + levegő kombinációjával, mert ott a két rész működését olajkörökkel lehet blokkolni és külön aktiválni, amiből valódi és érezhető progresszió lesz. -
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #212577 üzenetére
Na, ilyenek sajnos felénk csordában támadnak, minimum 5-10, de előfordult, hogy 25 rohant le.
#212578 Dark Archon: ezek őrzik a nyájakat és kb. semmilyen szabály nem vonatkozik rájuk, terepen miattuk ma már nagyon veszélyes sportolni. Gyakorlatilag a medvék a kisebbik gondunk
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz flash- #212568 üzenetére
Ugyanilyen nálam is az Aldis görgő, vagy semmi ellenállása nincs és simán megyek 35-ös átlagokat, vagy túl nagy az ellenállás és olyan mintha végig egy lankás de állandó emelkedőn mennék fel. Egyik sem reális, de sajnos ez ennyit tud, és én az áráért nem is várok el többet.
A tudományos edzéshez ennél komolyabb görgő kellene, interactive, direct drive, csak az egy bringa ára, ez meg egy 20-as volt. -
ZolkoW
őstag
válasz zsocy #212583 üzenetére
el tudom képzelni, hogy a bowden, ami állítja, akad, vagy valami nem jó nálatok. Húgomnak van ilyenje, és nem emlékszem ilyen jelenség biztosan nem volt-e, nem figyeltem külön, csak kipróbáltam, de nem rémlik ilyen probléma. Egyedül az tűnt fel, hogy egyszerűbb szerkezet, és az aluhenger nyomot hagyott a kék gumimon.. az ellenállás állító tekerő pl. jobb konstrukció, mint az Elite-emen.
Ha komolynak tűnik a gond, szerintem gariban simán visszaveszik, persze ha nem járt le.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
-
addikt
-
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #212565 üzenetére
..kicsit jobban belegondolva a karnak, pontosabban a fogaskoszorúval érintkező részének nem hiszem, hogy olyan kritikus lenne a méretezése, ez legfeljebb a lánc levegőben lévő részének szögét befolyásolja. Az íven felfekvő láncrész hosszát úgyis én állítom be, szóval kicsit szubjektívnek tűnik ez a mérés is.. lehet hogy teszek egy próbát barkácsmegoldásra.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #212434 üzenetére
Az izomtömeg gyakorlatilag inkább hátráltat mint előny ha hosszabb távú bringázás a cél. A súlyzós edzés kiegészítésnek jó lehet azért, de a súlyzós edzés célja az izomtömeg építése, egy komolyabban edzett bringástól meg ha nem tudod róla hogy bringázik, megkérdezed, hogy eszik e rendesen, nincs e valami baja. Durván vékonyak tudnak lenni. Én is kicsit nehezebb vagyok mint kéne, 178 centihez kb 85kg. Szeretnék fogyni, de maximum 76-78kg-ig.
Úgy döntöttem, hogy veszek egy XC montit is az elektromos Enduro mellé. A fitness-t olyan sokat nem fogom most már használni, mert itthonról fogok dolgozni, nem kell melóba járni. Az E-Enduro is jó dolog, lehet vele edzeni és élmény is, de kéne valami olyan eszköz is mellé amivel jobban nyomon tudom követni az edzettségem. Gondolkodtam, hogy a fitness helyett egy gravelt kéne venni, szimpatikusak, de jobban végig gondolva, többnyire úgy is erdőbe mennék, oda meg azért inkább az XC. Szóval eladó a Speeder.
-
6030D
Ármester
válasz flash- #212587 üzenetére
Nem tudom ezen mi volt a lenéző. Nekem olyan görgőm van, aminek rossz az állítókája, ezért a bringa váltójával állítom az ellenállást, mint ha kint tekernék. Ha nagy az ellenállás könnyebbre váltok, és így változik a pedálfordulat és a sebesség is. Egyébként adott intenzitáson lassabb vagy görgőn, hiszen az ellenállás állandó (olyan, mintha rossz lenne a kerékcsapágy).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #212583 üzenetére
Teszel egy pulzusmérőt aztán annyi, ahhoz igazítod az ellenállást.
#212585MPowerPH...mikorra hazamegyek Erdélybe (itthonról ) én egy ilyent vettem magamnak, ha másnak nem is de biztonságérzetnek mindenképp jó, mégsem érzed magad annyira védtelennek. ...egyszer vettem elő, de az a kutya egyedül volt és vagy megérezte, hogy nem félek és kábé lesz@rom a fejét, vagy szerencsém volt és egy szelíddel futottam össze. Csupasz kézzel a Homo Sapiens meglehetősen védtelen, legalábbis foggal, karommal és vastag bőrrel, bundával megáldott állatokkal szemben, egy törhetetlen, meghosszabbított és egyben érzéketlen végtag mindenképp jól jöhet ha már védekezni kell.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #212559 üzenetére
Szerintem a rugós villák inkább a többlet súlyuk miatt haltak ki, voltak anno a Marzocchi-nak olyan villái amik rugósak voltak, de levegőt is fújhattál rá. Működésileg odapirítanak egy mai top villának is, az más kérdés, hogy a 3kg környéki súly már nem annyira versenyképes.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212592 üzenetére
vagy egy rendes vintage vázpumpát kell vinni
-
Lacerta
aktív tag
válasz sebgutkopf #212581 üzenetére
Ezért szoktak játszani a menetemelkedéssel, az átmérővel, a keresztmetszettel is egy rugón belül. Ha csak csavarrugót nézünk. De vannak más típusú rugók is ( bár bicajba nyilván nem teszünk pl. laprugót - hacsak nem valami steampunk gépünk van. ).
Meg lehet oldani, de levegővel valóban egyszerűbb. -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #212597 üzenetére
...vagy húzd kintebb a nyeregcsövet. Amúgy nem is értem hogyan áll az meg ott úgy, van valami acélmerevítés benne?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #212598 üzenetére
Nincs benne fém merevítés, a legaljában van valami műanyag elem, a tépőzár a nyeregcsövön, és bal-jobb nyeregpálcán egy-egy csat. -
félisten
Mennyit érhet egy 26-os Rock Shox Tora SL, teljesen hibátlanul?
Cimborámmal akarom elboltolni, de nem találunk rá árat sehol.[ Szerkesztve ]