-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atomixx
tag
Üdv
Van egy régi montim, gumijavitásnál a kiszedett kerékről lejött magától a fogaskoszorú a kazetttarésszel, járt már így valaki? Visszarakva nem adta át a hajtást, körbenéztem, előkerült még egy ricnis közbetét, de más semmi. Összerakva, nincs racsni, fixiként megy, de ez nem jó így Agy csere vagy javitható? Az a baj még nem kellett szétszedjem, rajzot nem találtam még, hogy mi hiányozhat. DT Swiss M1800 hub
Most kell cseréljek lánckeréksort + láncot is<~>
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #212951 üzenetére
Én a gyáriról beszélek, ami valszeg nem SKF volt benne. A 26-os kerekembe amúgy az SKF csapágy pár nem került összesen 19 gbp-be. edit: persze ez eléggé csapágyméret függő dolog.
#212950 jjeahh Nekem a bontrager kerékben lévő csapágyon nem sok jelölés volt, ráadásul teljesen elbaszott méret volt a kazetta oldali, a kínai belőle annyiba került, mint másik oldalra a rendes SKF. A stans kerekeket még nem néztem, de azokat ezerszer egyszerűbb lesz javítani, ha majd oda jutok.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
-
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #212956 üzenetére
Á kétlem. Max 2-3 nap volt a csere között. C-bear márka amúgy viszonylag nem drága, a többihez képest.
-
andrisbandi
őstag
válasz bulikavagyok #212888 üzenetére
kormány emelés
Gazdaságos megoldásként ki lehetne próbálni a keskenyebb kormányt.
- a markolatok helyett fogd meg beljebb. (= magasabbra kerül a fej)Vágás elött még letesztelném; mindent beljebb szerelnék, a markolatot az új helyére rakva (ha nem nyitott végű, valamivel helyettesítve) mennék több alkalommal a várható terepeken.
A geónak nem tesz jót, mászáskor előrébb kell csusszanni, h ne ágaskodjon a paripa. Ha csak ritkán mászol meredekre; jó kompromisszum lehet.
Hátrány még, h a kezekről átkerül valamennyi súly a fenék-láb kombóra. Ez hosszabb távokon nagyon érezhető, többszöri kiállva tekeréssel valamennyire enyhíthető.
29-es bicónál sajnos nem lehet olyan bátran vagdosni a kormányból mint anno a 26-osoknál.
Nagy sebességnél nagy kerékkel kell a széles kormyány. Szóval csak pár centiről van szó.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
pittlaren
csendes tag
Hi all!
(P:J)Elment a Ghost, mi több, a Kocekra is bejelentkezett vki, úgyhogy új paripa után néztem. Az időzítés remek volt - így utólag, nem értem mi végre - azt hittem/reméltem, hogy a tavalyi év után valamelyest javult a helyzet, persze nem, sőt, kicsit olyan " van banán a pult alól" feelingje van most a vásárlásnak. Mint megtapasztaltam, nem most van itt az ideje ilyeneken polemizálgatni, hogy kompromisszumos a felszereltsége a bringának, vagy véleményes a színe, ha van, és a méret okés,akkor meg kell venni. Jó 3 hétig tököltem, a Kocka aspiráns vevőm pont emiatt nem is várt, vett - sokkal - drágábbért egy - szerintem - csúf GT Zaskar-t, de már belelovalltam magam a vásárlásba, arra jutottam, hogy a papper-es stílusomhoz sem fully, sem két bringa nem kell, így egy hardtailt lőttem, a héten meg is jött, ma egy kicsit meg is kergettem (/P)
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz pittlaren #212960 üzenetére
Kellys Gate 90! Haverom 30-ast keresett, de végül nem talált. Gratula hozzá! A felfelé fordított hosszú stucni mondjuk ódivatú egy modern xc-n, kicsit szúrja a szemem, de ha így kényelmes, az a lényeg . A gyári marcsa látom ment a kukába
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
pittlaren
csendes tag
válasz parandroid #212961 üzenetére
Az az igazság, hogy nem is kerestem, tetszik, hogy kicsit ilyen disszonáns, bár tény, nem vmi elegáns.
(#212962) jjeahh :
Köszi. 30-ast viszonylag sokfelé láttam, én a 70-esen vacilláltam - messze nem a bringa amúgy sem a szűk keresztmetszet - de ez a "tökfeketén a szürke azon megint tökfekete" style megfeküdte a gyomrom. Papás stílusom van, így a stucni pont jó, de a gyári marcsának mennie kellett, azzal vallatni lehet(ne).
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Gaben92
őstag
válasz ZolkoW #212937 üzenetére
Nem is mondtam, hogy úgy készül. Csak ugye onnan indult a dolog, hogy:
Gugliztam most egy kicsit (mint írtam, utánajárós kicsit mert nem lesz a webshop-oknál szűrő rá), de a valóság ehhez képest:
Industry 9: Hydra Classic
Design single hub-ra katt, választható a QR141 gyári kiszerelésbenNukeproof: [link] [link]
"148x12mm HG / XD can be converted to 141mm Boost with end caps"Hope: [link]
"Conversions available for 141 x QR and 148 x 12mm"Stan's: [link]
Neo hub-ból a 148-141 konverzió ugyanazzal a cap-pel megy mint a 142-135DT Swiss: XR, XM, EX, X, M, E, FX 1950 az infó a forgalmazótól. De lényegében mind a 3 MTB hub (180/240/350) gond nélkül alakítható Boost 141 QR-re.
Syncros Silverton 1.0, Silverton 1.0s, Silverton SL
DT Swiss 240/350 hub-okat használnak, lásd fentebb.A helyzet az, hogy nem vagyok otthon benne, hogy mi minőség, mi gagyi, mi az "elmegy" szint, a topikban kerestem vissza milyen márkák voltak emlegetve és az alapján gugliztam, de le merem fogadni, hogy bőven van még más is.
Amúgy félre ne értsetek, nem lobbizni akarok mellette vagy kötekedni, csak kíváncsi vagyok, hogy szimplán csak kiesik mindenki látószögéből mert "régen nem volt semmi->Mindenki kerüli->Senki nem nézi van-e már valami" vagy ez még mindig a "gyakorlatilag semmi" kategória.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
zsocy
őstag
válasz parandroid #212961 üzenetére
parandroid, nem lehet hogy a fene vinné el az ESI-t, vagy narancs vagy citromsárga van.
pittlaren, nagyon szép a bringa, állat a színe is, az enyémen is ilyen narancs marcsa van, nem kell aggódni, hamarosan neked is félig fekete lesz
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz bulikavagyok #212888 üzenetére
kormányt kell cserélnem ... Muszáj lenne emelnem rajta
Hasonló gondom van, brutál mászós a pozíció a vason. Előre dőlős. Nem rossz amúgy, felfelé sokkal könnyebb így tekerni.
Egykerékre, manuálba fura felrántani... nagyon szokatlan a geója.
- Csak ha iszol rendesen, akkor nyisd meg [kép]
Megfordítottam a stucnit egy tesztkörre, így jobban hasonlít a súlypontja a régi bicóra, de térdel koccolom a kormányt... Kicsit nagypapásítani fogom másik kormányszárral és kormánnyal.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Because
őstag
válasz andrisbandi #212968 üzenetére
ezek a modern geok kibaxott hosszúak nekem, hiába jön a rizsa a reach-ről... nálam még mindig az eff. felsőscső hossza számít...
-
bardi
aktív tag
válasz Because #212969 üzenetére
És ha hosszú lábú vagy, akkor mégjobban érvényesül, ha nem elég meredek a nyeregcső, kisebb méretekhez képest jópár centivel hátrébb kerülsz. Utóbbi időben bringa teszteknél csomószor láttam koppra előretolt nyergeket, ennyire szuper a hatalmas reach Persze ha nem ülsz, akkor biztosan jó, csakhát én pl az időm nagy részét a nyeregben töltöm.
'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #212965 üzenetére
Ezzel kellett volna kezdenie.
andrisbandi: Milyen a Rekon elso guminak hasznalva? Hatsonak sarban borzalom, szarazon rohadt jo.
Nekem maszasra nagyon bejon ez a modern reach. Sokkal jobb a sulypont igy, marad hatul tapadas, es az eleje sem emelkedik el. A regivel mindig az volt a gondom, hogy hiaba maszott volna valszeg gyorsabban, az eleje folyamat elemelkedett.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
pittlaren
csendes tag
válasz Hasaggymeg #212965 üzenetére
Köszi, 13.7, kg, alu.
zsoci 212966: Köszi, ismerős lesz a szitu, a Ghost-on ugyanilyen volt, csak zöld
jjeah 212967: Á, meglepően sokáig bírják amúgy, meglehetős ideig viszonylag kulturált a kinézetük, mondjuk időnként le szoktam mosni, ezek a chunkyk bírják a kiképzést.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
kobayashy
tag
Sziasztok srácok!
Holnap mennék a Kevélyekhez. Tudtok tippet adni,hogy honnan érdemes feltekerni, hol van jó parkoló?Pilisborosjenő felől menjek? -
123xyz
tag
válasz Dark Archon #212906 üzenetére
Köszi, megnyugtató, hogy nem vagyok hülye és jól gondoltam, mit kéne csinálni. Viszont elég gáz, hogy ennyire durván húzták rá azt a csavart, konkrétan annyit értem el még csavarlazítóval is, hogy a hatszögletű belső lyukban már megforog az imbuszkulcs... Ezt így cseszhetem, esélyem sincs itthon kiszedni azt a rohadt csavart - el kell majd vinnem valahova a kitámasztót, ahol talán meg tudják oldani.
(velizare, neked is köszi választ)[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz andrisbandi #212974 üzenetére
Nyarra meg elgondolkodok egy Rekon Race -ben is hatra, elore meg raszurnam a Rekon -t. A poros, kavicsos, dongolt talajra nagyon jo lenne.
Keso Oszre, Telre meg mivel a Rekon nem jo sarban, feltennem hatra a Dissectort, elore meg a kemenyebb DHR II -est.123xyz: Nincs femreszelod? Ha mar elnyirtad belul, akkor en siman megreszelnem a csavart, hogy ramenjen egy hatszog kulcs.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #212968 üzenetére
Te szentségtörő! ...amúgy a sok rövidítéssel már várható volt, hogy végül nem csak a szöge megy minuszba.
#212971MPowerPH...tényleg kíváncsi voltam, enyém is az körül volt a korábbi alu.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
bardi
aktív tag
-
MPowerPH
félisten
válasz rétisün #212980 üzenetére
Jah, az is eleg.
bardi: DHR 2 pedig eleg jol mukodott nalam. Egy bizonyos ido utan mindegyik eltomodik, de a Rekon azonnal. Lefele nem gaz, folfele kaptatva viszont a sar+ level kombon elverzik. De ugye Mo. -n vagyunk, Tavasztol itt nagyon nincsen sar, nyaron poros, dongolt, koves, sziklas az ut, szoval a szezon nagy reszeben szarazra kell berendezkedni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #212978 üzenetére
[kép11500gr] ...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #212982 üzenetére
Azert meglepo, hogy mennyivel nehezebb egy alu, mint a karbon. Azert ezeket meg nagyon szepen lelehet konnyiteni, siman benezhetnek 9kg ala is. Itt paran a topikban azzal a tomeggel azert eleg jol munkara tudnak fogni.
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #212983 üzenetére
A Chisel váza karbon súlyban ban, a Giant XTC SLR váza is, nem ritka, hogy ezekből 8.x kg gépet építenek. Trail-enduro fronton a Last bringák könnyűek.
Gumi: szerintem kb ugyanúgy működik a Rekon elöl is, mint hátul, szárazon szuper, sárban, hidegben borzalmas. Ha elkopnak a Maxxisok, kipróbálhatnál télre sárba valami Schwalbe szettet, szvsz sokkal jobban tapadnak sárban, mint a Maxxis féle anyagkeverék, cserébe száraz terepen sodródnak . Sőt, ha már sár, egy veretősebb bringán kipróbálnám milyen a soft anyagkeverék, nagyon állat lehet. Én rájöttem, hogy részben ezért szeretek sárban veretni, ősztől tavaszig a Schwalbe szett sárban m@rhára magabiztos és kiszámítható, a Maxxisokkal sokkal óvatosabb vagyok. Nyáron meg fordul a kocka Maxxis javára.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #212970 üzenetére
Rátapintottál a lényegre. A modern geók a mtb felhasználás jelentésének módosulásával nyernek értelmet. Magyarán egy mondern mtb arra van kitalálva, hogy technikás útvonalakon mész, vagy lefelé, ami közben véletlenül sem ülsz a nyeregben. !ehhez sokkal jobb a modern hosszabb reach, majd a lejtőt követően rögtön felfelé tekersz, hogy újra kezdődjön a kihívás/lejtőzhess, amihez pedig a meredek nyeregcső kell, hogy ülve a kormány ne legyen túl messze. Hosszú reach mellett ha 77-78 foknál laposabb a nyeregcső, akkor a kormány messze lesz ülve.
Síkon tekerve pedig nem ez a nyeregcső szög biztosítja a leghatékonyabb tekerési pózt (ott 74 fok környéke kényelmesebb és rövidebb reach).Gondja ebből annak van, aki vásárláskor nem a saját valós felhasználása szerinti kategóriából választ bringát, hanem azért mert tetszik az mtb kinézet.
Ez igaz az modern xc gépekre is, azok sport gépek nem komfort túrázásra vannak kitalálva és igen rendesen mélyre kell hajolni a kormányra. Aki egyenesebben akar ülni az pedig vegyen kisebb/rövidebb vázat és ahogy előbb írtam a valós felhasználásnak, illetve technikai tudásnak megfelelő gépet, ami nem biztos, hogy mtb. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #212983 üzenetére
Karbon ide, vagy oda 2020-ban azért 650 (kedvezményes 580e) pénzért nem nagyon grammbuzisztak kjúbék, így tulajdonképp értelmes ráfordítással olyanokat lehet fogni rajta, hogy hajtómű (M6100 vs. M7100) 200gr, teló (Judy Gold vs.Reba) 400gr, nyereg/nyeregcső (még csak nem is karbonnal!) 200-250 gr, gumik 400gr, kormány/stucni nemtom, és úgy már nagyon közel lenne a 10-hez...majd idővel és a kopás miatti cserékkel eljutunk oda is.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mr.Csizmás
félisten
üdv,
sisakból mi ajánlott 10-20k között? városi, erdei utas kis tekergésekre lenne csak, semmi extrém felhasználás. rovarháló előny. eddig a bikester.at-n, meg decathlonon nézelődtem.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
őstag
válasz Mr.Csizmás #212988 üzenetére
mi a baj az itthoni kínálattal?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212986 üzenetére
Ha már grammbuzz, a múltkor leszereltem a hajtókart pedállal, a fogaskoszorút és a láncot, aztán megemeltem a bringát és sokkolt, mennyire könnyű volt, brutális volt a súlykülönbség. Azt hittem 10kg körül van, de lemértem és pontosan 11 volt. Ahogy a gyártók mérik, pedál, kulacstartó, garmin konzon nélkül amúgy 12.4kg a bringa, szal ennyire durván megérzem én azt az 1.4 kilót. Egy 10 kilós monti álom lehet, 7-8 kilóst meg egyszerűen el sem tudom képzelni . Ugyanakkor fejben elkezdtem számolgatni és rájöttem, hogy egy Deore 1x11 vagy 1x12 szettel semmi (!) súlyt nem spórolnék ezen a bringán a 3x9-hez képest.
Mr.Csizmás: Met Crossover jó, ha nem kell tartós legyen, sajnos nálam 5000km után már szétment benne a szivacs. Lazer Cyclone meg nem valami kényelmes, nincs rovarháló benne, cserébe a belépő kategóriában talán a legbiztonságosabb sisak és elnyűhetetlen. Ennyi az összes tapasztalatom . Nézz szét esetleg Decathlonban is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz jjeahh #212991 üzenetére
próbának rendeltem egy ilyet, üzletben átvétellel megnézni: [BLACK CREVICE] 14k
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #212991 üzenetére
Ugyanakkor fejben elkezdtem számolgatni és rájöttem, hogy egy Deore 1x11 vagy 1x12 szettel semmi (!) súlyt nem spórolnék ezen a bringán a 3x9-hez képest.
gondolom a nagyobb kazetta miatt veszíted el a súlyelőnyt, a könnyebbek viszont elég drágák.
ahogy néztem, a gyors megvett microshift 11-36-oshoz képest egy ~65€-s sram pg 1070-nel 90 grammot spórolnék, egy 140€-s kcnc-vel meg 130 grammot, szóval a grammonkénti ár elég drága.
a 2x -> 1x váltásnál nálam majd 200 grammal lett könnyebb a bringa (első váltó le, 2 első tányér le, 38T-s tányér a helyére), de ott 11-34-> 11->36 lett a hátsó sor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #212994 üzenetére
Van itt néhány weight weenie szempontból "kontraproduktív" fejlesztés, mint egyre szélesebb felnik+gumik, boost, átütő, vagy éppen az említett 12 sebis sor ami több mint ellensúlyozza az egyéb fejlesztéssel jövő könnyítéseket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #212994 üzenetére
Ha a 3x9 szettem is full Deore lenne, akkor még megérteném, hogy egy mai 1x Deore nem könnyebb nála, mert masszívabb lett a váltó, van benne kuplung, nagyobb a kazetta. De a jelenlegi hajtásomon csak a középcsapágy, pöcögtető és a hátsó váltó Deore, a többi alkatrész Alivio, Acera, amikre mindent rá lehet fogni, csak azt nem, hogy könnyűek . Szal egy full Deore 3x9 rendszer tuti könnyebb, mint egy mai 1x Deore... pedig én azt hittem, hogy a sok évnyi fejlesztéssel lejött a hajtásokról pár száz gramm .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #212996 üzenetére
Az 1x Deore a "szegények" 12 sebis váltása, hajtása, szerintem még a hajtókarok sem üregesek (hollowtech), a sor meg majdnem 600 gr (a Shimano ki sem írja )...a többi alkatrésznél (váltó, váltókar, lánc) szerintem nincs számottevő súlykülönbség, de ez a kettő talán kitesz vagy 3-500 grammot ha nem többet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212997 üzenetére
a sor meg majdnem 600 gr (a Shimano ki sem írja )
ez rettenetesen felidegesít, meg az is, hogy a koskormányokról nincs rendes méretezés kb sehol. -
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #212998 üzenetére
& Hasaggymeg: 1x12 Deore vs a 3x9 hajtásom netes infók szerint:
FC-M6100 782g vs FC-MT300 ?g
RD-M6100-SGS 320g vs RD-M592-SGS 286g (juhé, 12 sebességesben az XT ennyi )
CS-M6100-12 596g vs CS-HG400-9 413g
Nincs első váltó vs FD-M4000 155g
Pöcögtető nem tudom
Lánc mindkettő 280g
Középcsapágy egyforma
Ha a hajtókart nem számolom bele, mert nem tudom az MT300 hány gramm, akkor 1196 vs 1134g az eredmény . Végülis ha a -1 Deore pöcögtetőt, -1 Jagwire bovdent beleszámoljuk, akkor lehet spórolnék talán 150g-ot, ha full Deore szettem lenne, valszeg semmit . De mindegy is, csupán elméletben futottam végig a dolgot és azért számomra meglepő.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó