-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #212897 üzenetére
Tölts bele a szelepen keresztül, le se kell szedni a gumit. Amennyi defekted volt korábban, lehet már szinte semmi sincs benne.
'92 Honda VFR 750
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212896 üzenetére
Ez igaz, sokszor nekem is elmúlik a derékfájdalmam egy rövid bringázás után. De most másról van szó. Olyan érzésem van a bringán, h szeretnék "egyenesebben ülni". És nem csak a Scott-on, a Cube-on is! Sry, fáradt vagyok, mit jelölnek a nyilak a képen?!
Because: "...nem érzem, hogy szégyenkeznem kell majd miatta" - ez nagyon távol áll attól. Hibátlan lesz!
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #212869 üzenetére
+parandroid:
Futottam ma pár kört a városban. Cannondale jelenleg úgy áll, hogy még a hivatalos forgalmazónak sincsenek nagyon és még mindig várnak 3-5 hónapja leadott megrendelésekre, hogy megkapják. Kb esélytelen a dolog. Orbea, Rocky Mountain kb ugyanígy, nagyon alap modellek még akadnak de kb ennyi.Viszont a Trek az nagyon fut nálunk Finnországban. Beugrottam a viszonteladóhoz, kb minden van minden méretben és színben. Utánanéztem ennek a kakukktojás Boost QR-nek. Gyakorlatilag egy Boost 148 csak QR cap van rajta. Példának okáért itt egy Hope Pro 4 Boost 148 x 12, alul meg is van említve, hogy Boost 141 QR-re alakítható. Szóval jelenleg úgy néz ki, hogy elhozunk 1-1 X-Caliber 9 2021-et mindketten. Párom 162 centivel az S-est kicsinek találta (27,5" miatt gondolom), de az M-esre (ami már 29") azt mondta, hogy frankó.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Because
őstag
Köszi a pozitív hozzászólásokat
Remélem a próbakör alatt se fog szétesni
-
addikt
-
Tappancs2001
senior tag
Sziasztok! Sajnos defektes lett a Cube AIM sl 29 2021 kerékpárom hátsó kereke. A külső gumi típusa Smart sam active 2.25. (HS 476). Tudnátok javasolni egy hozzá illő jó minőségű belső gumit, pontos típusszámal? Szépen lassan engedett le a gumi, otthon felfújtam 3 bar nyomásra, és szépen lassan újra kezdett leengedni, lehetett hallani, ahogy áramlik ki a levegő a defekt helyén. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget.
-
addikt
Hali!
Hosszas töprengés után - már évek óta gondolkoztam rajta - vettem egy Shimano M520 pedált. Félve próbáltam ki, mondom, biztos eldőlök, mint egy telisz@rt zsák. De nem... összekapcsolni nehezebb kezdőként, mint oldani. Amúgy meg k***a jó érzés, ahogy összecsatlakozol a géppel! Nem csúszkál a lábam, mindig pontosan ugyanott van, és húzni is tudom! Ugyan még csak 2 rövidebb kört mentem, de jó lesz ez. Az egyetlen dolog, amit bánok, hogy nem előbb vettem! Tényleg újabb szintre emeli a bringázás élményét.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz Gaben92 #212904 üzenetére
Nagyon sok lesz neki az M méret. Párom is kb ekkora, és s-SX között megy mindig a vacilálás. Aztán valahogy mindig az S lesz jobb. Én kb 175 vagyok, nekem az M és az S között van mindig a határ. MTB-ből egy M-es Ghostot vettem, néha kicsit nagynak érzem, szerintem egy kicsit moddolt S-es jobban feküdne. Országútiből is pont az 52, és 54 között vagyok, pont jól jött ki, hogy Orbeából volt 53-as. Tudom, hogy gyártónként is eltérnek a geók, de az M mindenképpen túlzás lesz, nézzétek meg alaposabban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #212897 üzenetére
Nyugodtan tölts rá, nekem elöl a montin 2 évet megy 1 gumi, soha nem szedem le kipucolni.
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #212897 üzenetére
Én úgy szoktam: ha megnyomom a szelepet és nem fújja a tejet, akkor kell bele.
-
Gaben92
őstag
válasz parandroid #212909 üzenetére
Konkrétan azt mondta, hogy az S-esen úgy érezte magát, mint ha gyerek méret lenne. Itt van amúgy a gyártó részéről az ajánlás.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
addikt
válasz bulikavagyok #212903 üzenetére
Én is ezt tapasztaltam, illetve ezért választottam cross geometriát az MTB helyett. Hiába, a derekam már nem ua. 44 évesen, mint 20onévesen.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Köszönöm mindnyájatoknak, úgy lesz, rátöltök fél decit-egy decit mind2re. Nyár végén, mikor kereket cseréltem volt még tej az átszerelt gumikban és rá is töltöttem újabb 50-50ml-t az eredetileg 100-120ml-re amennyivel kezdetben összeraktam márciusban. Annak kifejezetten örülök, hogy nem kell kimosnom a régit!
Bulika... hirtelen ezt a képet találtam, itt éppen a vázvédő fóliáim helyeit jelöltem. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212914 üzenetére
Semmi gond! Pár percet agyaltam csak rajta!
-
Khelben
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212914 üzenetére
Arra van valahol kalkulátor, hogy X méretű gumiba mennyi tej kell? Mert a Joe's tej leírásában is csak annyit találtam, hogy 60-120 ml / kerék...
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #212904 üzenetére
Ha a váz boost és adapterrel van beletéve ez a fura boost qr kerékagy, akkor hajrá, simán megvehető. Amúgy nem tudom milyen méret kell neked, ha esetleg XL, akkor ez az Orbea elég jó dealnak tűnik: [link]
#212882 ZolkoW: én is néztem párszor ezeket, úgy tűnik OEM és kizárólag Cannondale bringákon van
#212875 Hasaggymeg: jó agilis bringa lehet
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #212914 üzenetére
ja, rátöltés, én épp tegnap szivattam meg magam némileg, előző héten megrázogattam a kiszerelt hátsó kereket (görgőn volt a bicó pár hónapja, másik hátsó kerékkel), meg is állapítottam, hogy kéne rátölteni, csak nem volt otthon az állópumpa. Erről megfeledkeztem, ahogy illik, és pénteken elmentem biciklizni úgy, hogy közvetlenül előtte cseréltem vissza. délutánra nemigen pattogott a tárolóból kiemelve.. 4x pumpáltam hazafele úton, ezt kár volt elfelejteni.
jjeahh: első blikkre amúgy R Ron, csak lehet hogy drótos, vagy valami egyszerűsétett változat lehet. mindenesetre nem sok találat volt rá.
ja, a QR141 az gyorszáras váz, de ha megegyezik a 148as tengely a 142essel (csak hosszabb), akkor tényleg csak kupakcsere, de én se venném. Azért ezek szerint agyak terén legalább lépett már más gyártó is, végre..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #212917 üzenetére
Nem tudom, ahhoz én kellene agilisabb legyek ... megindulni viszont megindul mint a rakéta, feltéve ha lábaim is éppen úgy akarják.
ZolkoW... enyém le sem jön a belső peremről, ha a szelepen töltök rá kis túlzással szájjal is vissza tudnám fújni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz andrisbandi #212919 üzenetére
Mondjuk a Te bringadnal az kemeny. 120ml lenne a minimum. Egyebkent maga a folyadek hova tunik?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Csokicsibesz #212922 üzenetére
Magyaran plusz sulyt cipelsz azzal, ha nem torlod ki.
Don't Tread On Me
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #212917 üzenetére
QR a váz csak Boost QR. Elvileg szimplán annyi a gond, hogy nem nagyon találsz infót róla, hogy valójában nem vagy meglőve upgrade terén.
Ezt gyorsan összetúrtam a zinternetről
QR a Non-Boost thru-axle-nél 7mm-rel rövidebb. A Boost QR az 141mm szóval ugyanúgy 7mm-el rövidebb. Thru-axle-ből kupakcserével lehet QR-t csinálni. Na ha azt a kupakot nem egy 142-es tengelyen cseréled ki hanem egy Boost-on akkor az eredmény nem QR hanem Boost QR.
Élőben ez így néz ki: YouTube Link
Lényeg a lényeg, engem nem nagyon izgat, hogy Bost QR. Shimano gyárt agyat, ha meg fűzetni kell akkor fűzetni kell, na bumm.
Ez az S-M méret dolog páromnál jobban izgat. Létezik, hogy "papíron" tényleg az S lenne jó de úgy érzi magát rajta mint Hulk Hogen egy triciklin?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #212923 üzenetére
Amennyi plusz súlyt jelent a rászáradt tej, annyi súlyt vesztesz is a gumi kopásával . Amire igazán vastagon kezdene beleszáradni a tej, arra úgyis szétkopik a gumi és cserélni kell. Én még soha nem vakartam ki belőle a száradt tejet.
Gaben92: nekem is S-es a méretem és M-est használok, 170mm hajtókarral, rövidebb stucnival, kissé előretolt nyereggel, gyárilag hátrahajló helyett egyenes nyeregcsővel okés, de következő alkalommal tuti S-est veszek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #212921 üzenetére
Enyém szépen ki is kikönnyezik apró nedves pöttyök formájában a félig kopott Race King futófelületén a szúrások helyén.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #212920 üzenetére
ez nem is kérdés, de nem tűnt elég sürgősnek a dolog, hogy nekiálljak minipumpával feltolni 2.5-3 bárra. tegnap óta tudom, hogy a túl lapostól a jó nyomásig 150 mozdulat :)
QR: a matek ez, de nem mindig igaz, hogy ugyanannak az agynak ugyanolyan is a tengelye, csak hosszabb.. Shimano agyat meg akkor veszek legközelebb, ha áttérnek az ipari csapágyra. (tudom, van vagy 1 típus most is, de ami kónuszos, az pont nem szokott adapterezhető lenni)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz Khelben #212916 üzenetére
joes-no-flats How-Much-Sealant-Should-I-Use
Insuring an effective sealant protection, sealant must reach any relevant part of the tire. Using too small amount of sealant reduces weight but may leave you exposed to ineffective protection. Sealant amount in your tire depends on tire size and riding/ storage conditions. Use 60ml to 120ml of sealant in each MTB tire, 40ml to 60ml for a single road tire and 125ml for fat bike and PLUS tire. The drawing below shows the difference in the tire protected area when using 60 ml and 120 ml sealant per tire.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz Gaben92 #212924 üzenetére
A méretre: ha teheted videózd le mind a két méretű biciklin, és nézze vissza magát.
27,5-29 között is inkább placebo a különbség, tekintve, hogy a 29-es is csak 622 mm belső átmérőjű, mint a hivatalos 28”. A 27,5 meg 584, szóval mondjuk van köztük 34 mm, na jó, az majdnem 1,5”. De azért nem egy 24-es gyerekbicikliről beszélünk, vagy egy 26-os ősmontiról, ami ugye évtizedekig jó volt mindenkinek xxl méretben is.
Másrészt 162 cm az gyakorlatilag gyerekméret. A 16 éves lányom is ekkora, és az osztályában még a vele egykorú lányok is egy fejjel majdnem magasabbak nála. Az, hogy a nejem sem sokkal nagyobb, az más kérdés, legalább tudjuk, hogy a gyerek kitől örökölte (nem mintha én egy óriás lennék a 175 centimmel).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #212928 üzenetére
Pont erre gondoltam, csak nem mertem megemlíteni, mert nem voltam biztos benne. Már olvastam olyant, hogy valaki vett átalakítót és nem talált az agyba. A boost qr agyból meg létezik FH-MT200 és FH-MT401, kb. ennyi a választék, nincs tovább. Ha a Shimano úgy dönt, hogy leáll a gyártásukkal, szívás.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #212922 üzenetére
Illetve teszi a dolgát: ha defekt van, kispriccel a lyukon, majd tömít.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #212928 üzenetére
Jah erről tudnék mesélni, nálam belsővel évekig nem volt álló pumpám, a mostani zsebpumpával 180-220 fújás volt nulláról. 🥵
Parandroid... és ki az apja?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #212925 üzenetére
+ZolkoW, +parandroid:
Abban maradtunk, hogy hétfőn felül mégegyszer mindkettőre aztán meglátjuk. Ma zárás előtt 30 perccel estünk be szóval nem volt túlzottan sok időnk, hétfőn több lesz.QR: Nyilván nem annyira egyszerű a dolog, hogy "vegyünk bármilyen Boost 147-et, b.sszunk rá egy átalakítót azt jóvan", de azért nem feltétlenül élhetetlen a dolog. Tény, hogy nincs akkora választék de amelyik gyártónál működik a QR135 konverzió cap cserével, ott általában megy a QR141 is. Sram 900-at olvastam, hogy a 135-142 megy, szóval a 148-141 is sima kell, hogy legyen, DT Swiss-től hivatalos infó van, hogy megy, stb. Nem annyira straightforward a dolog, mint beslattyogni a boltba és leakasztani valamit de nem is "elkopik aztán kuka a bringa" kategória amennyire én látom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #212878 üzenetére
Tulajdonképpen igen, lehet garanciális probléma. Bár hozzáteszem, a váz garancia is képlékeny, visszadobhatják olyan kifogásokkal, hogy szakszerűtlen szerelés és egyéb felhasználói hiba. Illetve ez leginkább annak probléma aki már használtan veszi meg a bicajt, első tulajnak kisebb eséllyel lesz gondja.
Talán tényleg érdemes lehet beletenni a pressfit-es vázba az ilyen menetes hibrid csapágyat, biztos segíthet valamit, mert egy merevebb egységet képez, nem tudnak külön mocorogni a csészék, de szerintem ez is csak egy fél megoldás a problémára.Sajnos valóban a csapágy probléma okozza a legtöbb ebike középmotor vesztét. Tudtommal 2 év a gari a Shimano-ra, ha nem fogadták el garinak, akkor gyanítom, hogy tuningolt lehetett a motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #212935 üzenetére
Beszerzek egy ilyen hibrid csapagyat az 1 eves karbantartasig. Azt egyebkent is Nalad tervezem majd Osz vege fele.
Don't Tread On Me
-
ZolkoW
őstag
válasz Gaben92 #212934 üzenetére
mint mondtam, a 148-as tengely nem mindig úgy készül, hogy fogják a 142-t és megnyújták 6 mm-rel a közepét, a végződések meg maradnak, logikus lenne, hogy így csinálják, de úgy tűnik, egy csomó esetben nem készült arra a gyártó, hogy ezt is adapterezgesse majd valaki. Mondjuk csodálkozom is, hogy eddig tartott, hogy pár normális gyártó ráálljon, igaz, hogy vázak között is szerencsére elenyésző ez a szabvány.
A másik meg, hogy nálam pl. egy váz életében találkozik mondjuk 2 kerékszettel, aztán annyi. Igaz, hogy az is azért, mert másodiknak fűzetek egy könnyebbet... de olyankor jó, ha nem vagyok bekorlátozva 1-2 elviselhető árú agyra.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #212937 üzenetére
Ipari aggyal simán előfordulhat, hogy egy kerékszett túléli a bringát, de belépő kónuszos shimanoval, ha terepen is használja majd, szerintem előbb-utóbb cserélni kell majd... valószínűleg ugyanolyanra, ami lehet megint tönkremegy és cserélni kell... . Nekem csak egy szett Acera agyam volt, ami terepezés miatt szilánkosra törött, egyik haverom bringáján kb. 800km-t bírta, másik haveromnál az XT 900km-t futott, harmadik haveromnál egyelőre a Deore működik, de kotyog. Oké, egyik sem XTR, dehát a boost qr agyak is belépő cuccok. Az adapterezés valszeg tényleg működik pár aggyal, de én f*snék drága kerékszettet venni úgy, hogy nem 100% biztos a kompatibilitás .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #212938 üzenetére
Iparis sem mindig csoda. Nekem a jo kis Novatec 811SB/812SB, amikkel megfuztem anno a kerekeket, 3 ev utan elol hatul mar ragtak a csapagyak. Annyi, hogy nem tartott semeddig sem a csapagycsere, es volt belejuk jofele keramia csapagy.
XTR elvileg meg annyit sem bir, leven az altalaban az XT egy konnyitett variacioja. Bar Shimano agyaknal passz, eletemben eszembe sem jutna konuszosat hasznalni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok, valaki rendelkezik bármiféle bafang motorral?
Van egy 750W-os motrom (BBS02B) és szeretnék rátenni egy adaptert, hogy tudjak rádobni 44T fogaskereket előre. Milyen adapterre lenne szükségem?
[link] ezel rendben lenne? Attól félek hogy az adapter kijebb emeli a fogaskereket és kényelmetlen lánc pozicíót fog eredményezni -
-
J.C.G.
aktív tag
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #212944 üzenetére
Azt is vedd számításba, hogy a kerámia csapágyad árából egy életre elegendő csapágyat vehettél volna olyanból, mint ami a novatechben volt
Jó eséllyel nem egy SKF, NSK, FAG csapágy kerül gyárilag ezekbe az agyakba, hanem valami kínai cucc, ami kevésbé lesz tartós. Némelyik olyan finoman van megmunkálva, hogy kézbe véve látod, érzed rajta, hogy ez biza a kínai ipar alsópolcos terméke.#212948 Mezga Aladár csak a golyók, szóval nem is valódi kerámia csapágy, mint amit az iparban használnak, csak hibrid.
'92 Honda VFR 750
-