-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz Nescafé #248049 üzenetére
nekem még az segitett a pontosításban a nagy sebsségü(40-50kmh) kanyarodás, ha magasabb volt a nyomás akkor sodródtam ki a kanyar széle felé,nem volt tapadás, mig ha lejjebb engedtem a nyomásból akkor a kanyarban is éreztem a tapadást, illetve a szar úton szerintem jó ha nem ráz, nem hullámzik a bringa(ugye magas nyomásnál van az hogy jobban ráz-pattog a gép a szarabb az út), ha pedig alacsnyoabb a nyomás akkor meg elindulásnál lehet nagyon érezni hogy lomhábban indul meg főleg a hátulján érzed hogy mintha valami húzna vissza, mig optimális nyomásnál érzed hogy elindulsz álló helyzetből akkor úgy "ugrik" persze nem szószerint, de a laposabbhoz képest jobban érzed elindulásnál a különbséget mint mondjuk tekerés közben
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #248048 üzenetére
Nem az alu váz hibája. Kevés kenőanyag + túl erős nyomatékkal húzták rá. Pár szervizesnek mániája túl erősen túlhúzni a nagyobb alkatrészeket, pedig nem lazul le semmi, ha a nyomaték kb. 40 Nm. A kevés zsír miatt persze, hogy berohad, főleg ha ezer éve bent van a monoblokk. Egy-két évente érdemes kiszedni a monoblokkot kitakarítani a vázat, majd újra zsírozva visszatenni, ha a csapágyak jók. Attól még, hogy a monoblokk "gondozásmentes", érdemes az éves szerviznél ezt is megcsinálni, csak senki sem szokta.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz sz_abika #248053 üzenetére
nekem ez a silca kalkulátor 1-1.5 barral kevesebbet hoz mint ami optimális, próbáltam, fel is ütöttem vele a külsőt+éreztem az alulpumpált gumi jeleit amiket fentebb irtam
ettől függetlenül lehet valakinek jó, de nálam nem volt az, még pro tour average speed-nél sem, meg new pavementnél sem...
102kg összsúlyra 5.2 bar-t hoz 28c guminál, hát ...ez már ránézésre is kevés
lehet hogy alacsony súlyú, überjó kerékkel rendelkező bringák alá ez jó én nem mondom, sőt, valószinü azok alatt csinálták a kalkulátort(pro versenyzőkön mért adatok alapján készitették mivel ez a silca csávo is valami pro tournél van -volt), nem a kis túlsúllyal rendelkező low budget bringásokkal[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Shimano fc-m752 ezekkel van tele a piac 175mm-sel és ez nézki a legjobban.
-
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #248055 üzenetére
A váz szerintem nem sérült, elég sokat kibír. Persze szemrevételezés nem árt. Az a hajtómű ha passzol láncvonalban, akkor jó lesz.
szinpláncsak: Tud róla, testbike.hu-n is írt. Írta, hogy nem akar integrált hajtóművet, de Octalink jobban passzol korhűségben.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #248047 üzenetére
Amíg többsebességes a rendszer az első tányérnak aligha van relevanciája a hajtókarhossz témában.
#248050
Speedy007...oda érdemes valami fémmenetes csapágyat óvatosan behajtani mielőtt véglegesen behelyezed, pucolja ki azt a sérült apró menetet mert ha abban mellékapatod és elnyalod a váznak xarral meszeltek...vagyis nem teljesen, de szinte, mert újra kell metszeni ami már nagyobb lesz, stb-stb."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #248061 üzenetére
Ne arra értettem, hanem hogy a 38 fogas középső tányér helyett csak 36 fogas lett a NarrowWide.
-
szimpláncsak
tag
válasz vallas #248057 üzenetére
Szerintem menetvágózás előtt, alapos zsírral megkenés mellett érdemes megpróbálni belehajtani. Ha könnyen belemegy akkor felesleges a menetvágózás. Gondolom ezt is úgy érdemes, mint a pedált, meg minden menetes dolgot, hogy először szabadkézi erővel kell elkezdeni, nehogy rosszul legyen beleerőltetve.
Hasaggymeg: Haverom járt így. Szerviz valószínűleg rosszul erőltette bele. Persze már csak a következő cserélnél derült ki, de el lett nyalva a menet. Pont a méretkülönbség miatt csak úgy lehetne javítani, ha előtte raksz oda anyagot, hogy szabvány méretűre tudd újravágni a menetet. Annyit meg nem ér egy kross hexagon váz, így vett egy használt vázat inkább.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz sz_abika #248060 üzenetére
28. 3 tolómérővel nekem az általam mért...
de szerintem a Silca kalkulátor eleve hibás.
vegyünk engem:
mindennel együtt (bringa, felszerlés,sisak,kmóra, stb) a teljes súlyom 103 kg.
útminőség:worn
tire width:28
wheel diameter:700c
tire type:mid range
average speed:fast group rideeredmény: hátul:5.3 bar, elől: 5.15 bar
nézzük pogacar-t: súlya 66kg,számoljunk 7.4kg bringa súllyal(valami tavalyi cikk annyit irt), adjunk hozzá 2 kilót kulacs-ruha ilyenek vagyis 75.4kg jön ki összsúlyra
utminőség worn
tire widhth:28
wheel diameter 700c
tire typeegyszerüség kedvéért most neki is mid range)
avergae speed: egyszerüség kedvéért neki is fast group rideeredmény neki:hátul 5 bar, elöl: 4.9bar
30 kilóval könnyebb mint én és csak 3 tized barral ajánl kevesebb nyomást neki? ez már csak ránézésre sem hihető szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz szimpláncsak #248064 üzenetére
Egy próbát megér persze....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #248065 üzenetére
De ő Pogácsiár és ezt a kalkulátor is tuGGYa.
#248064szimpláncsak...ezt mondom, én is jártam így, műanyag csésze volt, olasz és úgy kellett kiolvasztanom majd csavarhúzóval kibarmolnom onnan, ami után az új csapágy menetével óvatosan "újrametszettem" azt a néhány mélyebb karcolást amit a csavarhúzó ejtett azon az apró és sekély meneten.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sz_abika
addikt
válasz flash- #248065 üzenetére
Szerintem nem hibás, hanem nagyon nyers. Lehet próbapadon ezt adja ki a görbe, de ahogy írtad a gyakorlati felhasználásban ez lehet hogy nem a legszerencsésebb.
Amúgy a másik linken a Rene kalkulátorában:
75kg @ 28mm Soft: 54 psi (3.7 bar) Firm: 68 psi (4.7 bar)15éve ilyen nyomásokkal már gurult az ember a benzinkútra iziben
PSN: xszabikax
-
parandroid
félisten
válasz flash- #248065 üzenetére
Mik ezek az 5 baros értékek? OK, én egy ideje dagadt vagyok (az is csak 5-6 kiló +), meg 25-ös a gumi, de 6 bar körül már elég szarul érzem magam, általában kevéssel 7 fölé célzok. És ismerősök között az nem is szokott extrém nyomásnak számítani.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #248069 üzenetére
Hol, Svájcban?...és mivel egy kép többet mond 1000 szónál. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz parandroid #248069 üzenetére
Mert te még nem tértél meg tubelessre, és 28/30mm-s gumira...
nekem a Vittoria NEXT 30 mm-s TLR gumin 5 bar a max... és teljesen jó, pedig én dagattab vagyok parandroid-nál.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
őstag
válasz Hasaggymeg #248070 üzenetére
a szürke 50 árnyalat.....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #248070 üzenetére
Nem értelek, hiszen megoldották, nincs probléma. [link]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
válasz parandroid #248069 üzenetére
na ezt mondom én is hogy ez a silca kalkulátor számomra túl alacsony értéket ad..
sz_abika:"Szerintem nem hibás, hanem nagyon nyers": hát valami elméleti számok ezek az tuti...
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #248070 üzenetére
Tessék Kány bekötőút Igazából bármelyik részre kattinthattam volna
Vagy
Miskolc Pfaff Ferenc/Fonoda utca. A streetview még nincs fent az új Y-híd, amit 14 milliárd forintért építettek, cserébe nem fért bele, hogy a maradék 200m-t leaszfaltozzák, az maradt ilyen[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Ixion77
addikt
válasz szimpláncsak #248076 üzenetére
Bezzeg amikor valaki azt írja hogy mountain bike-ot akar venni közúti használatra, akkor megy az hurrogás hogy az oda nem való
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #248045 üzenetére
Pedig erezni, csak megfelelo terepre kell vele latogatni. Mondjuk az arany sem mindegy, mert 7bar -nal a +/- 0,1Bar -t tenyleg nehez megerezni. De mondjuk 1,6Bar -nal mar nem annyira.
A lancrol, es annak torleserol pedig annyit, hogy terjetek at wax -ra. Ezeket aplikalas utan nem kell torolgetni, csak ha mar nagyon koszos.
Most az nem vilagos, hogy a Smovve -nal mi a menete annak, ha frissiteni akarod, es csopogtetsz ra. Letorolni biztosan le kell, de en nem szivesen allok neki minden alkalommal meleg vizzel mosogatni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ixion77
addikt
válasz jjeahh #248002 üzenetére
Vittoria Air Liner-ről mit gondoltok? Csak nekem újdonság hogy ilyen is van?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
avl
senior tag
válasz Napfénysüti #248077 üzenetére
en biciklivel, cuccokkal együtt ~83kg, 25mm-esen elöl 7, hatul inkabb 7.5bar-ral megyek
szerk: es persze keresem a jo burkolatokat, nagyon nem szeretem a rossz burkolatot
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
-
addikt
válasz flash- #248065 üzenetére
Én SRAM kalkulátorával néztem, 60 kilómhoz 2,5 bar. De nekem 40 mm széles külsőim vannak. S teljesen jó, nem rázza szét a vesém, és tapad.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
MPowerPH
félisten
válasz Ixion77 #248085 üzenetére
Azt irja, hogy defekt eseten kitagul, es igazabol mehetsz tovabb a bringaval.
"If you’re riding remotely or in the middle of a race, the Air-Liner Light could be the thing that gets you back home or across the finish line without having to stop for a repair.
They say BMC rider Juri Zalotti finished the last four laps of the 2022 XC short track at Let Gets, France, on a flat rear tire with this, and said the grip was actually better."Elvileg jobb is volt utana a tapadasa, szoval igen.
De az elejen irja, hogy nem szivja be a tomito folyadekot sem. Szerintem tok jo dolog, mert ezzel egy nagyobb gumiserules utan is haza tudsz tekerni. Igy mar erdekes lehet nekem is, mert a plusz felnivedelemmel egyutt ez eleg jo fegyverteny.
En adnek neki egy 40ml lotyit, csak hogy tomitsen korbe, aztan annyi.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #248076 üzenetére
Gány bekötőút?
#248079Ixion77...ja, meg, hogy minek teló városban.
#248080
MPowerPH...melyik feszmérővel mérve?... mert azok tűréshatása is nagyobb 1-2 tizednél.#248086
MPowerPH...jól megfizethették Jurit ahhoz, hogy kiderítse már jobb is levegő nélkül mint levegővel.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
Tudtok segíteni ebben? Mert a Shimano gyári útmutatója sem segít LX-571-s szett esetén 113mm-s octalink monoblokkot említ hogy jó de az LX- 570 esetén nem említ semmit nekem ott 110MM-s volt a monoblokk ahhoz jó lenne a 113MM ennyi tolerenciát elbír?
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #248087 üzenetére
Akkor fogalmazzunk ugy, hogy X nyomason vagy, es beallitod x-0,1 -re. En erzem, ha mar tul van fujva a gumi, mert kirazza mindenem, es a koves, sziklas reszen nem hogy gyorsabb vagyok, de lassulok.
Azt is erzem, ha tul alacsony a nyomas, mert kanyarban deformalodik. A linkelt insert pl. erre tok jo megoldas.
En felfujtam 2Bar -ra, de csak az aszfalt miatt. Ugy maradt, es terepen szornyu most, valszeg lassabb is. Ma kiprobalom a masik szakaszon, mennyit szamit, ha leengedem 1,6Bar -ra, es ugy megyek vegig.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ixion77
addikt
válasz MPowerPH #248086 üzenetére
Én is így értelmeztem. Akkor viszont az 50g szerintem szinte semmi. Az ára húzós ($120/pár), de remélhetőleg hamarosan érkeznek a konkurensek olcsóbban, mert amúgy fillérekért gyártható cuccnak tűnik.
Én teljesen el tudom képzelni, hogy MT vonalon ez a jövő. Nincs szükség belsőre, és nincs tömítőfolyadékokkal kínlódás sem."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
lsebestyen
addikt
válasz Napfénysüti #248077 üzenetére
De neked TL szetted van, nem?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #248088 üzenetére
Elbírja, rövidebb ne legyen az első váltó miatt.
#248089
MPowerPH...nálam olyan is van, hogy ugyanazt a nyomást rázósnak, máskor meg jónak találom, kedvemtől függ...vagy külső hőmérséklet?
#248090
Ixion77...a zsoké súlyához való állíthatóság miatt levegő továbbra is kelleni fog, és ha levegő van akkor az el is szállhat, vagyis azt megakadályozandó kell a tej is...végül pedig: - belső = + betét + tej a képlet vége.#248092
MPowerPH...versenyen más, ott semmi sem drága annak érdekében, hogy pontot szerezz.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Ixion77 #248090 üzenetére
Ha az a cél, hogy gyerekbringák szintjére süllyedjenek, akkor biztos. Azokban van szivacs a külsőben, vagy játékautókban. Tömítőfolyadékra nincs szükség UST esetén sem amúgy tudtommal, csak hát sz@rban leszel, ha defektet kapsz.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #248093 üzenetére
akkor lesz octalink és csak 175MM-sek vannak használtan így megkell szoknom azt "szegény ember vízzel" főz" jelenleg 3db van eladó ami passzol az 570-sel és az 571-s
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #248095 üzenetére
Jó lesz az...csak jól fel kell tenni mert az octalink (legalábbis az én Aliviom) nem szorul úgy fel mint a négyszögtengelyes és leeshet.
#248094
Dark Archon...UST ide, vagy oda, a szúrás miatti lyukat valaminek el kell tömíteni, így a tej nélkülözhetetlen.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Ixion77 #248081 üzenetére
a motocross-ban már rég óta mennek a "mousse" típusú habszivacs betétek, amik teljesen szükségtelenítik a levegőt, és 2 tized bár eltérésnek megfelelő "nyomással" lehet őket venni, a Michelin kezdte még valamikor talán a 80-as években
nem terjedtek el, mert nem univerzálisan jobbak a belsőnél vagy a belső nélküli rendszereknél. van előnyük és van hátrányuk is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #248097 üzenetére
Kerékpárnál a levegőnyomás (akár egyetlen hosszabb meneten belüli) szabályozhatóságát nem tudja a legokosabb szivacs sem helyettesíteni...legalábbis egyelőre. Arról nem is beszélve, hogy a levegő mindig "új", vagyis nem változnak tulajdonságai az idővel és van belőle elég mindenhol, és ingyé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Dark Archon #248094 üzenetére
Ezt miert gondolod igy? Az insert mar most egy letezo dolog, hasznaljak is, mert az uj szelesebb gumikkal es TL -el alacsony nyomason haladhatsz, ami viszont a felutes kockazatat noveli.
Siman jo ez, es fele adag tejjel lehet operalni. Meg is sporolod az 50g -ot, igy nincs sulyfelesleged.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
addikt
válasz Hasaggymeg #248098 üzenetére
ez a motoroknál is így van. el kell döntened előre, hogy mekkora nyomásnak megfelelő mousse-t veszel, és akkor azon a nyomáson mész egész versenyen.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest