-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Because
őstag
válasz anorche1 #28151 üzenetére
nekem az jutott hirtelen eszembe, hogy ha pl. jön szembe valaki és te ránézel azzal egyben akár el is vakíthatod a sofőrt....
mostanában elkezdtem beszerezni minden jelenlegi szabály szerint szükséges dolgot, egyre merészebbek az autósok és netalán ha vitás ügy lenne a hatóságok ne tudjanak belekötni semmibe nálam és legyen okom miért reklamálni. -
sziasztok a segítségeteket szeretném kérni,
van egy magelan draco disc bringám, a probléma, hogy csak 16"-os én 178cm magas vagyok, tehát kicsi nekem, szeretnék hozzá egy 18"- os vázat, de a magelan becsődölt, így nincs hozzá váz, nem igazán értek hozzá, de bicajos szervízben 5-10eFt-ot mondtak átszerelésre, vázzal együtt 25-50eFt lenne a komplett csere(váz árától függően),
amit ajánlottak: gepida mundo, meg valami Neuzer (erről nem is igazán hallottam)
szerintetek az jó? milyen alternatívák lehetnek, hogy 18"méret, 26"kerékméret és kormány csapágyazás megegyezzen,
havi 300-400km-ert tekerek országúton[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tatabike
őstag
válasz anorche1 #28151 üzenetére
Van egy Köhém-rendelet, ami szépen leírja, hogyan kell kinéznie egy kerékpárnak. Mindennek meg van adva a mérete, a kerékpáron hova helyezhető el, minimum/maximum méretek, stb.
De én úgy vagyok ezzel is, mint a piálással. Tőlem mindenki azt csinál, amit akar, saját dolga. Ha megbüntetik érte, az is a saját dolga. Ha nekem kárt okoz azzal, hogy szabálytalan, akkor meg viselje a következményeket...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Zola007
veterán
válasz kisza25 #28154 üzenetére
Felszereltségtől függően talán jobban járnál ha eladnád és hozzátéve a 25-30at vennél egy nagyobb, jobb felszereltségű gépet
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
yodamester10
őstag
Már nem tudok szerkeszteni,
Ez a te vázad Kisza -
válasz yodamester10 #28159 üzenetére
ez jóféle?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tolvaj!
őstag
válasz kisza25 #28160 üzenetére
ömmm. nem belepofi, de miért nem veszel egy állítható dőlésszögű kormányszárat és egy hosszabb nyeregcsövet? jóval olcsóbb, én is így oldottam meg, mert nekem meg 19" es a váz és 185 cm vagyok.
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
válasz tolvaj! #28161 üzenetére
de a 185 cm hez a 19" váz az ok is, állítható dölésszögű a kormány az ülést ennél kijebb húzom akkor már rövid a lábam
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tolvaj!
őstag
válasz kisza25 #28162 üzenetére
simán elférne alattam a 21" es váz és lehet kényelmesebb is lenne. tudod minden ember kicsit más . viszont nem értem ha a kormányt kényelmesre be tudod állítani és a lábad is nyújtva van amennyire kell állás közben, akkor miért szeretnél vázat cserélni?
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
válasz tolvaj! #28163 üzenetére
a kormány állítható de ennek ellenére rövid, csak arra írtam, hogy szerinted ez a megoldás, de nálam ez nem oldana meg semmit, azért amit írtam nekem rövid a lában hosszú a testem
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
anorche1
őstag
válasz tatabike #28155 üzenetére
Akkor Te valamit rosszul tudsz:
Köhém, 2013 decemberAz MR. 116. §-a és az azt megelőző alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép: „A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel, amely semmilyen helyzetében nem akadályozza a kerékpár egyéb kezelőszerveinek működtetését, b) két, egymástól függetlenül működtethető, száraz és nedves időben egyaránt hatásos fékszerkezettel, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat, c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengőhangot adhat, d) egy előre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható lámpával, e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával, f) elől egy fehér, hátul egy vagy két piros színű, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú fényvisszaverővel, és g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ–EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon. (2) Az (1) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott világító berendezés elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is. A világító berendezések által kibocsátott fény villogó üzemmódú is lehet. (3) A kerékpárt fel szabad szerelni a) oldalán borostyánsárga, b) mindkét oldali lábpedálon elől és hátul borostyánsárga fényvisszaverővel, továbbá c) a kerékpár bal oldalán, hátul elhelyezett, személlyel vagy tárggyal való ütközéskor visszahajló szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz. A szélességjelző behajtható kivitelű is lehet. (4) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben – olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja – 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük. (5) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)–f) pontjában említett világító vagy fényjelző berendezéssel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek...
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
tatabike
őstag
válasz anorche1 #28165 üzenetére
Én csak azt tudom jól, hogy ha a pofámba világít a fejlámpával, akkor leüvöltöm a haját... Eddig nem találkoztam olyan bringással, aki szembe jött fejlámpával, és ne nézett volna rám, mikor közel ért. És akkor ugye egyből engem világít, és nem maga előtt az utat. A legjobb mikor nagyon közel ér, és akkor néz oldalra, felém, én meg elkezdem igazgatni a sérómat, mert azt hiszem, hogy fényképeznek...
Az igaz, hogy én a régi, normális Köhém-rendeletre gondoltam, abban még meg volt adva, hogy az úttest szintjétől hány centire lehet min/max az első és hátsó lámpa, meg ilyenek. De szerintem nagyon nem gondolták át a jogszabály alkotók ezt a hajtó személyre is szerelhető lámpa-dolgot, mert valószínűleg nem jutott eszükbe, hogy egyesek majd több száz lumenes barlangász fejlámpákkal fognak rohangálni. Amúgy igazad van, a szabályozás engedi...Az a baj, hogy nálunk nem az van, mint a német Kresz-ben. Ott meg van határozva, hogy csak olyan lámpát szerelhetsz fel a kerékpárra, amit valóban kerékpárra engedélyeztetett a gyártó. Még a kiegészítő lámpáknak is külön besorolása van, van olyan, amit csak forgalomtól elzárt területen, erdőben, terepen, sportcélokra használhatsz. Én vettem kint lámpát három alkalommal is, mikor ott éltem egy ideig, nincs villogó, meg stroboszkóp, meg futó LED-sor meg anyám kínja, felejtsd el. Azt kapni, amit fel szabad szerelni, legalábbis a kerékpár-osztályon, egy áruházban pl. Ha átmész a szénbányász-osztályra egy 200 lumenes fejlámpáért, és éjjel kigurulsz vele tekerni egyet, hamar lekapcsolnak.
Én vittem itthonról egy első lámpát, és mikor nekiálltam vele villogni, leintett a rendőr, és mutogatta, hogy nem jó. Átkapcsoltam állandó fényre, és úgy jó volt, de még lejjebb kellett állítanom, hogy ne a szembejövő arcába verje a fotonokat. A boltokban nem is lehet villogó lámpákat kapni.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
ígyvanferi
addikt
válasz tatabike #28166 üzenetére
Ez egy jó megoldás lenne itthon is, hogy bizonyos lámpákat csak forgalomtól elzárt területen, erdőben, sportcélokra használhat az ember. Pl. a fejlámpa is simán tartozhatna ide, mert erdőben tényleg biztos jó lehet, hogy ott látsz, ahova nézel, de közúton, ahogy írod is, nem egy jó megoldás.
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28166 üzenetére
Na most ezzel én meg úgy vagyok, hogy amíg hazafelé országúton 20 autósból 3 a reflektort rám engedi és nem kapcsol vissza tompítottra, akkor ne lepődjön meg azon, hogy nekem is van 2000+ lumenes reflektorom.
Sőt, kifejezetten olyan lámpát akartam, ami van olyan erős, mint egy autó reflektor direkt e miatt, mert tököm tele volt vele, hogy ennyivel sem tisztelnek meg, hogy nem vakítanak el. Hát akkor gondoltam nesze nektek fotonágyú.
Normál esetben vagy alacsony fokozaton használom vagy maxon, de közvetlen magam elé irányítva. Így tisztes távolságból lekapcsolják a refit, ha mégsem, akkor egy laza kézmozdulattal vízszintesbe rakom a lámpát a kormányon és 3 másodperc alatt észre veszi magát.Egyébként első pár nap tényleg szokni kellett, h nem bámészkodok a fejlámpával szanaszét amikor a sisakon van.
A többség nem tudatosan használja? Én még nem találkoztam fejlámpás biciklissel.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Levegős villa beállításánál ki mennyire kísérletezett eddig?
Ugye a pozitív és negatív légkamrát a kézikönyv szerint kb ki kell egyensúlyozni, vagy a negatívba kevesebb nyomást rakni merevebb hatás céljából.
De mi van akkor, ha a rugóutat 120 mm helyett 150 mm-en használom, de akkora SAG-et állítok be, hogy 120 mm-es villának feleljen meg sík úton?
Mi lenne akkor, ha ezt úgy érném el, hogy a negatív kamrába raknék nagyobb nyomást? Kézikönyv nem foglalkozik ilyen esettel, ez még vajon rendeltetésszerű használat?Hmm... Lehet így pont nem akarna mozogni negatív irányban. Viszont ha csak kisebb nyomáson üzemeltetem, akkor túl puha lenne. Vagy esetleg kompenzáljam csillapítással? De akkor meg nagyon lassú lenne.
Arra még nem jöttem rá, hogy ha mindkét kamrában azonos a nyomás, akkor miért lehetséges mégis a rugózás? Eltérőek a dugattyú átmérők?
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #28169 üzenetére
De írhattál volna 20-ból 10 autóst is... nekem ilyen átlag jön ki. Van, aki meg az arcába villogó lámpát sem veszi észre 5 méterről, és simán kihajt eléd egy mellékutcából. Az a bajuk, hogy a berögzült szokásaik szerint ha nem látnak se jobbról se balról közeledni két 70 wattos H7-es halogénizzós lámpát, akkor azt hiszik, nem jön semmi. Meg vagy lőve, ha azt akarod, hogy lássanak Téged, akkor az arcukba kell erős fényt küldeni, de ha nem akarod ilyenekkel hergelni az autóst, és korrekt kis piláccsal nyomulsz, akkor meg nem vesz észre, és azt fogja mondani, azért csapott el, mert nem voltál kivilágítva.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28171 üzenetére
Állítólag van az autósoknál vmi pszichológiai magyarázat rá miért nem látnak a doboz formán kívül semmi mást az utakon, úgy mint motorost, bringást, etc. Úgy hallottam éppen a doboz formájú kasznira van ráállva az agy nappal, nagyon jól fel tudja mérni ennek az alakzatnak a mozgását. Éjszaka meg a páros világításból érzékeljük a közeledés sebességét, ahogy nő a távolság a két fényszóró között perspektivikusan.
Passzolom, én már vezettem autót, motort, biciklit, de még nem volt rá példa, hogy ignorált volna bármi mozgást is az agyam az úton. Egyedül az a nyavalyás A oszlop okozott már kellemetlen pillanatot egy-két alkalommal a 8 év alatt.
Pedig nem gondolnám magam zseninek, de más ésszerű magyarázata nincs annak, hogy egyébként értelmes emberek miért lesznek bamba birkák a volánnál. -
tatabike
őstag
válasz Teasüti #28172 üzenetére
Lehet ebben is valami. Mondjuk az a Skoda Octavia sofőr biztos észrevesz, aki az elég gyér megvilágítású Kozma utcában úgy előz meg majdnem minden éjjel fél 11 körül, hogy már 200 méterre mögöttem elkezdi nyomni a dudát, és csak amikor elzúg mellettem 90-nel (60-as tábla van kitéve), akkor hallgat el. Már gondolkodtam rajta, hogy esetleg egy alkalommal kiejtek egy féltéglát a kezemből, mikor mellém ér, de nem tudom, hogy egyedül van-e, meg nem az én stílusom...
Van az a vicc is a két fényszóró és a bringás esete kapcsán...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28173 üzenetére
Vegyél power ledes hátsó villógót! Mióta Mars 4.0-ám van, azóta a mögöttem jövők kimennek a szembe sáv szélére előzni. Retinaégető ereje van, közelről belenézni szigorúan tilos. Messziről is iszonyú szúrós fénye van. Aztán ha ez megvan, akkor vegyél egy Hornit-et és ha melléd ér, akkor dudálj vissza 140 dBi-vel! Úgy tartják 4x nagyobb hangja van egy átlag autó dudájánál.
Hamar le fog szokni róla szerintem. Hornit-en régóta gondolkozok, csak drága egy kicsit - 10k.
Amúgy városba is nagyon jól jönne néha. Sok gyalogos lép ki elém körülnézés nélkül....
Lendületből állon csapás helyett talán humánusabb megoldás megküldeni őket egy kis hanggal.[ Szerkesztve ]
-
Pikkolo^^
addikt
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #28175 üzenetére
A kézikönyvében az szerepel, hogy ne használjuk orrba-szájba és csak röviden nyomjuk, mert a felhasználó is hallás károsodást szenvedhet.
Előre felé a 140 dBi az hátrafelé olyan 120. Persze lehet használni 120-as fokozaton is emberek között, de az is overkill.(#28176) Pikkolo^^
8 éve autózok, ninja bicikliseken kívül mindenkit látni lehet. Ha nem, akkor szemészorvos. Esetleg akkor hinném el, ha nagyon nagyon fáradt az ember, de akkor is inkább a vakító fényeket nem bírja a szemünk, a pilácsot ugyanúgy látni. Azt elhiszem, ha vki szágoldozik és nem tudja lereagálni. De azt nem, h nem is vette észre.
2-2 lámpa, most ugratsz? Inkább egy power ledes hátra, az olyan erős, mint egy bármilyen féklámpa, talán még erősebb is. Előre meg fejlámpa, ha komoly kell.
Talán annyi még, hogy nagyon sokan majdnem lemerült elemekkel mennek, ami tényleg kb olyan, mint mondjuk egy műszerfal világítás. Arról elhiszem, hogy nem látni. De gyenge elemes lámpából kettő is kevés.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Teasüti #28107 üzenetére
Nem ajánlás kérdése, hanem PH-s jeligével élve különösen ajánlott a felelősségbiztosítás. Koccantam egy autóval, keletkezett rajta néhány karcolás (persze luxusautó volt), és ha nem fizet a biztosító, akkor a bringám árának többszörösét kell befizetnem...
Legjobb lett volna eltekerni, mielőtt kijönnek a szervek, csakhát a nyakam elég nagyot kapott. -
Teasüti
nagyúr
válasz Pikkolo^^ #28179 üzenetére
Szemészorvos.
Persze nem kizárt, h user error, ha kitakarja vmi a lámpát, stb.
De ha szabad a rálátás a lámpa fényére, akkor azt észre kell venni.
Az emberi szem egy gyertya fényét meglátja több száz méterről. (Evolúciós tény.)
Akkor már nehogy ne lássunk meg egy ledes villogót!!Nézd, én látom a bicikliseket éjjel autóból, azokat is, akiknek gyenge fényű lámpája van.
Na most akkor úgy gondolom a baj nálad van.
Ninja biciklis meg azért szerencsére már ritka, mint a fehér holló. (Kihaltak. )[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
Ti be szoktátok magatokat kölnizni sportolás előtt? Mert én akár hányszor emberek mögött megyek / előzök akik futnak, tekernek stb, bűzlenek a kölnitől. Ha az ember sportol előbb utóbb leizzad, büdös lessz. Akkor ezek most a kellemetlen illat miatt kölnizik be magukat, vagy a jó nők miatt, akik szintén ugyanott futnak / tekernek.
Elismerem használok én dezodort, elég erős illatut, kell is az, de hogy még emellé kölnit / parfümöt?!
szómagyarázat: kölni = parfüm ( csak nem tudom, ti nálatok hogy hivák / nevezik ) -
gergo5991
őstag
válasz lsebestyen #28184 üzenetére
Én deo stift + spray. Meg kell mondjam, konditermekben is már 10 kinyomás után 2 liter izzadtság van rajtam, inkább bizostra megyek ezzel a kombóval.
-
gergo5991
őstag
válasz Szakbarbár #28186 üzenetére
Van többféle is, van olyan ami gátol de vagy olyan ami nem. Igaz ez tok mind1 nálam, mert télen 5 fokban is izzadok röviduju trikóban. Evés után is, alváskor is, ez inkább valami genetikailag örökölt agyf≠sz
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pikkolo^^ #28182 üzenetére
Na jó, de akkor ne tessék méltatlankodni, ha felrakjuk a retinaégető pilácsot, meg a fotonágyút!
(#28183) gergo5991
Nem. Deo elég. Lehetőleg előtte, nem utána.
Frászt kapok, mikor edzések után deoznak emberek.(#28186) Szakbarbár
Nem azon a fél tenyérnyi felületen fog múlni, hogy hőgutát kapsz-e.
Amúgy lehet benne bármi, nem akadályozza meg, hogy izzadjak.[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Pikkolo^^ #28182 üzenetére
Ha rám se néz, nem látszódok. Nap mint nap van olyan, hogy balról a mellékutcából jön ki az autó, jobbra akar kanyarodni, és ezért csak balra néz, mert jobbról szerinte nem jöhet senki, hiszen Ő oda kanyarodik. Ha rám se néz, hogyan vegyen észre? Fényes nappal nem vesznek észre. Éjjel annyiból jobb, hogy odakapja a fejét, mert a szeme sarkában észleli, hogy villog valami. Nappal ez esélytelen.
Amúgy 23 éves a jogosítványom, érdekes, hogy még sosem volt autósként attack kerékpárossal, de kerékpárosként minden nap van valami hülyeség.
A láthatóságit is hiába veszem fel, ha nem rám világít a lámpája, nem vesz észre. Az autósokat kéne rászoktatni arra, hogy a védett útvonal, ahol elsőbbséget kell adnia, az nem ott kezdődik, ahol az autók rohangálnak keresztbe, hanem előtte van egy járda, egy kerékpárút és aztán az úttest. És mindennek, ami keresztben halad és 6 méteren belül van az úttest széléhez képest, elsőbbsége van vele szemben. Nem olyan bonyolult, mégis mindegyik kigurul az úttest széléig, leszarva a járdát meg a kerékpársávot, és csak ott kezd el jobbra-balra nézelődni.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Pikkolo^^ #28176 üzenetére
Fura,nekem a lámpás bringások fel szoktak tűnni. Szemből mindenképp
Ennek ellenére erősen ajánlott, hogy a férfiembernek még a pöcséről is lógjon valami fényvisszaverő. Legjobb, ha a bringás kb úgy néz ki, mintha a TRON-ból szabadult volna
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Teasüti
nagyúr
Villánál a kompresszió csillapítást milyen szempont alapján kell belőni? Éppen csak annyit fogjon, h ne koppanjon fel a villa? Levegős villánál lehetséges ez egyáltalán?
-
Teasüti
nagyúr
Őőő szilikon spray az annyira nem f.sza olaj kenésű villák becsúszóira, ugye?
-
gergo5991
őstag
Régebben dirt bicónál ugye lent volt nekem az ülés, de most hogy egész addig felemeltem, hogy a lábam kitudjam egészébe feszíteni, egy csomó úthibát meg ilyeneket a hátsó kerék fog fel, és lökdösi le fel a seggem. Következő bicó egy össztelós lessz, de az még várhat 4-5 évet magára
Garis a bicikli, "100" km után vittem is átnézetni ahogy azt kötelező, mondtam nekik, hogy az első váltót surolja a lánc, gondolom megengedtek a drótok. Próbáljam meg itthon jobban behúzni, vagy inkább ne nyúljak bele? ott a szerviszben a tejfölös száju 20 évesek mint akik fullra belennének tépve szemük alapján, még csak nem is nézték meg, csak nyomtak egy pecsétet és adios.
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28193 üzenetére
Zsírzott villáknál elodázza a karbantartás szükségességét, tekintve, hogy egy kenést úgy 10-20 üzemóra alatt kijár a becsúszó. A városi gépen évente egyszer szoktam szétszedni kenni, műanyag persely, króm becsúszó.
Úgy két hét ingázás erejéig elégséges a friss kenés, aztán indulhat a spray kezelés időnként - no nem kényeztetem el minden tekerés után.
Miért jó? Óvja a szimmeringet és a becsúszót. Előbbit a kiszáradástól és elöregedéstől, utóbbit a korróziótól.
Meg akárki akármit mond egy alsó kategóriás zsírzott villa szimmeringje nem is igazi szimmering, csak egy porlehúzó. A kicsit jobb alsó kategóriásoknál, ami már nem csak egy rugós villa, ott normálisabb szimmeringek vannak, több fokozatú porlehúzóval. De a zsírt ezek is hamar kijárják. Amúgy nehogy azt hidd, hogy az olajfilmet csak úgy lehúzza a szimmering! Bejut az oda, ahova kell. Nincs az a szimmering, ami fémtisztára lehúzna mindent. Főleg egy lehelet vékony olajfilmet nem.Viszont most először van komoly villám és nem vágom fejből, hogy ehhez is jó-e a szilikon spray ápolásra, vagy ide teflonos cucc kell?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28193 üzenetére
Meg aztán ha már kenési elégtelenség van, akkor jobban is mozog tőle.
A városi gép villáját így tettem tönkre szinte, kopott persely, rozsda pöttyös krómozás.
Szartam én bele, 2-3 évig ment karbantartás nélkül. Aztán elkezdtem komolyabban foglalkozni a biciklizéssel.
Vettem szilikon spray-t is, aztán az első befújás után rájöttem, hogy ez a villa mozog!
Egészen addig az elégtelen kenés miatt nem is tudatosult bennem, h szinte már merev villával közlekedtem.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #28198 üzenetére
A szimmeringet és a perselyt keni jó esetben. Legalábbis a felső perselyt igen.
Nem folyik az le sehova. Bár ha igen, legalább kap némi kenést az alsó persely is.
Nem tudom mennyi műszaki affinitásod van (bár nem lehet túl sok, ha magyarázni kell hova kell a kenés), de az olajozásnál ha kialakul egy viszkózus olajfilm, az nem úgy viselkedik, hogy csak úgy lefolyik... Az megtapad a felületen. A lehelet vékony olajfilm amit a szimmering átenged, az már nem folyik szinte sehova. És a becsúszónak ideális esetben kell a kenés, még ha külső olajzást nem is kap, akkor is kell legyen rajta egy vékony réteg, amit a szimmering nem tud lehúzni róla. Amikor megtapintod az ujjaddal, akkor érezni kell, hogy kicsit taknyos. Ha azt érzed, hogy teljesen száraz, az nem jó.
Olyankor már szervizre lenne szükség. Spray-s ápolással ez a szerviz kitolható a zsírzott villáknál.
A komolyaknál meg be kell tartani a szerviz intervallumokat, de gondolom azok sem sértődnek meg az ápolástól. -
Zola007
veterán
válasz gergo5991 #28195 üzenetére
Nem bonyolult dolog, váltókaron is tudod állítani a feszességet, de youtube van egy csomó videó.
Azonban ha eddig nem szereltél ilyesmiket, akkor nem az új bringán kellene gyakorolni
Vidd vissza és beszélj a tulajjal vagy az üzletvezetővel, kötelességük átnézni.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...