-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coyot
őstag
A hajtőműhöz járt, hirtelen ezt találtam: [link] - eszerint kell feltenni a hézagolókat függően hogy 68mm-es vagy 73mm-es a váz középrész szélessége.
Nekem a dobozban levő papíron is rajta volt a leírás annyi különbséggel a fentitől hogy mindhárom hézagoló 2.5mm-es.
Alapvetően biztonságban van a váz hétvégére is cipelem magammal az autóban jobb helye van mint bárhol máshol. Egyedül attól félek hogy valaki feldönti majd a tárolóban, a Wheeleremen emiatt görbült el a váltótartó Lehet felhozom a lakásba inkább, végül is hely van
Má' nem
-
evilskati
aktív tag
Manuel Neuer Cube AMS 120-a megnyerhető a linkre kattintva. Egy Név, email cím és jól megválasztott szám 1 és 600 között szükségeltetik hozzá. Na meg jó adag szerencse
-
fpeter07
veterán
válasz deicide #28881 üzenetére
A hosszú távos kör a végén volt, vagy az elején? Mondjuk azt írtad, hogy a 12. km-nél csúszkáltál, az így tényleg szívás volt, mert a rád/bringára rakódott sarat is cipelhetted végig. Nincs semmi gondom a sárral, csak nem szívesen megyek bele pocsolyákba, mert bármikor katapultálhatok a bringáról. 90%-ban van egy minimális ösvény, amin meg lehet úszni, de olykor gyalog kell trükközni.
-
ST05
őstag
köszi a linket: az én Lanza-m ilyesmi: ( váz szerintem tök ugyanaz, festés mintázata más -talán a tiéd egy évvel korábbi lanza )
vétel óta kormányszettet könnyítettem ( ritchey ment a kukába , helyette jó kis kínai 220grammos rizer
- xtr hajtóműt ( ezt most szedhetem le ugye a hézagolás miatt )
kapott egy 9dkg-os KCNC scandium üléscsövet Egy XT sor vár a polcon hogy további tizen.. dekát nyerjek, nyerget kellene még találnom : van fizik tundra- ezt nem tudtam megszokni pedig szép lenne.
frankó kerékszett távolibb terv ( nincs rá 60-80k, és relatíve nem nyernék sok súlyt) és 650gr michelin gumik lecserélése van még hátra,( ide van egy rubena top design scylla-m (500g)félretéve párját várja
már nagyon kiváncsi vagyok a végső súlyra, ha idén kész leszek -
deicide
veterán
válasz fpeter07 #28905 üzenetére
A 40. kilométertől a 64-ig volt a hosszútávos hurok. A 12.-nél bemutatott zsonglőrmutatvány az száraz részen volt, csak a víz barázdákat vájt az ösvénybe, az tényleg lutri, hogy jó felét kapod-e el az útnak, vagy nem. Ha normális sárgumim és bringám lenne, nekem sem lenne amúgy a sárral gondom, de pillanatok alatt összeszed mindenére annyit belőle, hogy tekerni sem lehet, ki kell turkálni.
rétisün: Köszi! Még most reggel sincs meg minden erő az ujjaimban, nem gondoltam volna, hogy 100km ennyire fárasztó a kéznek terepen...
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Telda
addikt
Hali!
Egy ismerősömet szeretném meglátogatni bringával. Viszont az a probléma, hogy egy rövid szakaszon 2-3 km olyan úton kellene haladnom, ahol elvileg nem lehet kerékpárral.
Toljam ezen a szakaszon?
A régi hármasról lenne szó, Gyöngyös és az abasári lehajtó. -
evilskati
aktív tag
-
deicide
veterán
válasz rétisün #28913 üzenetére
Háát, hogy örültem volna esőnek a dagonya helyett...
Mondjuk elázni sem sokkal jobb, ha nem arra készül az ember.
Ráadásul reggel kivettem a kocsiból a bringát és a műhelypumpával felnyomtam a cserélt hátsó gumi nyomását a megfelelő szintre és konstatáltam, hogy az utolsó 25km-t 0.8 bar nyomáson tettem meg, annyit tudtam fáradt kézzel beleerőszakolni a minipumpával.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
schumy1
aktív tag
Egyébként miért nem lehet itt [link] kerékpározni, elég hosszú szakaszon?
-
Zola007
veterán
válasz deicide #28914 üzenetére
neked már érdemes lenn vinni magaddal egy patronos pumpát és 2-3 patront
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
insight
aktív tag
A hátsó aggyal valami gondom van: a tengely jól van rögzítve, a kereket mégis lehetett oldalra mozdítani. Nem sokat, pár mm-t, de azt határozott kattanással. Kiszedtem, utánahúztam az agyon levő 17-es csavarnak (nem tudom a pontos nevét, ha van), azzal sikerült megszüntetnem a kotyogást.
90 km letekerése után ismét kotyog a kerék.
Mi a franc van lehet vele? Hasonló kotyogással vittem szervízbe tavasszal, akkor kapott új csapágyat. Egyáltalán csapágygond ez? Simán, akadásmentesen forog a kerék, nem tűnik csapágyasnak - de akkor honnan jön a holtjáték? Valamitől menet közben fel tud lazulni az a bizonyos csavar?
Hozzáteszem 110 kiló vagyok, és velem, plusz csomaggal a 90 km alatt volt pár döccenő (1 padka, 2-3 fagyökér által feltúrt dombocska a kerékpárúton) amit nem tudtam elkerülni, ezek mind odaverhetnek a csapágynak gondolom.
[ Szerkesztve ]
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
deicide
veterán
válasz Zola007 #28917 üzenetére
Mindig tanul az ember, nem tudtam, hogy létezik ilyen pumpa, köszönöm.
insight: tegnap az MTB-m a versenyen 100km alatt kapott annyi gödröt, vízmosást, rázkódást, hogy már én sajnáltam, de a kerék az nem kotyog emiatt, igaz "csak" 90 kiló vagyok.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Coyot
őstag
Szép! Mutatósak ezek a bringák
A könnyítéshez én még kevés vagyok, egyenlőre annyi volt a célom hogy építsek egy olyan kerékpárt ami legalább elbír Innen majd akkor megyek tovább, ha le tudok tekerni egyben 70-80km-t ilyen bakonyi erdős vidéken. Addig szerintem fölöslegesen költenék 50-100k-kat a könnyebb alkatrészekre.
Meg lenne egy kérdésem még a nagyérdeműhöz:
Valamiért kicsit kevésnek éreztem a Schwalbe Land Cruisereket, mi lenne az a gumi ami terepen kicsit jobb de még nem teljesen használhatatlan aszfalton (sajnos sokat kell mennem aszfalton) ?evilskati:
Nekem is van ilyen egy időben minden ilyent megpróbáltam, de semmit nem nyertem még sosem[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
PumpkinSeed
addikt
Tudnátok olyan váltót ajánlani amin csak 3 sebesség van? A mostani váltó 3 elől 8 hátul, de mivel én csak az első hármat szeretném használni, ezért a hátsót a 8-on hagyva nem nagyon szereti a kerékpár azt, hogy a lánc keresztbe áll. Valahogy erre keresek megoldást. Előre is köszönöm.
"Akinek elég bátorsága és türelme van ahhoz, hogy egész életében a sötétségbe nézzen, elsőként fogja meglátni benne a fény felvillanását." - Kán
-
Teasüti
nagyúr
Jön vki Hosszúhetényre maratonozni?
Két hét múlva szombaton.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz PumpkinSeed #28922 üzenetére
Három sebességre agyváltó. Ugyanakkor, ha jól értem, te nem használod a hátsó váltót, csak az első átdobót? Ennek mi értelme van? Ugyanezek az áttételek jórészt elérhetők normál váltókezeléssel is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
PumpkinSeed
addikt
Igen, csak mivel amúgy is rengeteget használok váltót ezért nem a legjobb megoldás ez így mert túl sokat kell váltogatni. Az agyváltó túlságosan visszafogja a biciklit az én igényeimnek nem megfelelő.
"Akinek elég bátorsága és türelme van ahhoz, hogy egész életében a sötétségbe nézzen, elsőként fogja meglátni benne a fény felvillanását." - Kán
-
Teasüti
nagyúr
válasz PumpkinSeed #28925 üzenetére
Nem fogja vissza jobban, mint a keresztbeálló lánc.
-
insight
aktív tag
válasz zoli03 #28920 üzenetére
"a kónusszal beállítod a csapágyat"
Hogyan? Mit állítok mihez? Honnan tudom mikor van jól beállítva? Sőt, mi az a kónusz? Full laikus vagyok, nekem ez már magas
Vigyem inkább szervízbe, mi?
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Teasüti
nagyúr
válasz insight #28927 üzenetére
Otthon is meg lehet csinálni, nem nagy dolog. Csak érzék nélkül eltart egy jó darabig, mire jó is lesz.
(#28929) Jorus
A váltókarok számozásából kiindulva a 8-as a legkisebb lánckerék lesz.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz PumpkinSeed #28925 üzenetére
Tehát kvázi mondjuk 48-32, 34-32, 24-32 között szoktál váltogatni? Teljesítmény akkor nem nagyon lehet fontos, gondolom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rétisün
veterán
válasz insight #28927 üzenetére
a kónusz "eggyel beljebb" van, mint az az anya, amit a 17-es kulccsal meghúztál, lényegében azon futnak a golyók. azt kell annyira beljebb hajtanod, hogy ne kotyogjon a kerék, de még ne is szoruljon, utána kell az ellenanyát ráhúznod, figyelve, hogy a kónusz ne mozduljon el.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
insight
aktív tag
válasz rétisün #28930 üzenetére
Aha, így már kapisgálom, köszi!
Viszont ezt múltkor sikeresen abszolváltam (bár nem tudtam pontosan mit csinálok), a "már akadva gördülő" és a "még lógó kerék" közti finom pontot megtaláltam, kb. 5 perces fordulatokkal játszva. De 90 km után megint elkezdett lógni. Hol lehet a gond?
[ Szerkesztve ]
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
tatabike
őstag
válasz PumpkinSeed #28925 üzenetére
Inkább gyúrj egy kis izomra, és nem kell annyit váltogatni. Ha meg váltogatsz, meg kellene tanulni használni a váltókat is. Mondjuk nem tudom, miért baj az, hogy a hátsó váltót használd, sokkal jobban belőhető az áttétel az adott útviszonyokhoz, plusz nincsenek akkor a ugrások hátul, mint elöl, és sokkal egyszerűbb váltani is a hátsó váltóval. Ha valaki keresztbe álló lánccal tekereg, az meg is érdemli. Rengeteg ilyet látni a városban, elöl és hátul is a legkisebb fogason van a lánc, hát gratulálok.
"ezért nem a legjobb megoldás ez így mert túl sokat kell váltogatni." Na, ezen meg jót röhögtem, ami már kb. 70 éve bevált módszer a kerékpároknál, meg úgy általában minden kerékpárosnál, az Neked nem jó megoldás...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
imyourfriend
őstag
válasz tatabike #28932 üzenetére
Szoktam az új géppel keresztbe váltani, mert úgy találom kényelmesnek. De a régi 2x9 is általában keresztbe állt, azért mert úgy volt kényelmes nagy tányéron hajtani a gépet. A két legkisebbet használóktól nekem is égnek áll a hajam. Amúgy egész jól bírja a 9 és 10 sebességes rendszer a keresztbeváltást, persze minőségi lánc kell hozzá de el is megy 5-6ezer km-t egy connex 904 vagy 908 pl.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz imyourfriend #28933 üzenetére
A keresztbe váltásnak azért nincs értelme, mert kvázi ugyanaz az áttétel elérhető anélkül is, hogy szétnyírnád a váltódat, láncodat, fogsort, első tányérokat.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #28932 üzenetére
Vmiért egyesek képtelenek felfogni egy láncváltó működését. Bnőm pl ilyen. Még csak nem is próbálja megérteni, egy kézlegyintéssel elintézi amikor magyarázni próbálom, h én ehhez nem értek.
Persze általában mindig ráfizet, mikor fel kéne menni vhol és szinte csak a középső tányért használja. Minden egyes alkalommal el kell neki mondani, hogy melyik oldali kart húzza és merre (és meddig).
Nem is értem, hisz úgy emlékszem az áttétel számítás alapját már általános iskolai fizika órán megtanítják mindenkinek.
Egyszer kölcsönadtam az egyik bringámat, keresztbeálló lánccal kaptam vissza, amit észre se vettem. Pár nappal később nem értettem miért ugrik le a középső tányérról a lánc a kicsire: olyan lett a lánc, mint az ökörhugyozás.
Lánccsere oldotta csak meg ezt a bénázást.Kéne vmi tutorial videó, ahol animálva van hogy működik a váltórendszer egy biciklin, vizuálisan illusztrálva mi történik pontosan. Egy ilyen három perces videó többet érne ezer szónál.
(#28933) imyourfriend
Amúgy jah, egy kicsi belefér. Shimano is csak javasolja, hogy ne váltsunk a szélsőséges kettő fokozatba de ez nem szentírás.
Gyakorlatilag rövidtávon tényleg praktikus középsőn tekerve végigváltani a teljes sort.
Meg hát eleve a 9-es rendszernél a sor közepén van csak a láncvonal a legkisebb tányérral. Vígan végig lehet váltani vele a teljes sort. Középső tányérral is csak a legnagyobb kerekeket illő elkerülni, de 2x2-be még simán váltok pár perc erejéig.[ Szerkesztve ]
-
PumpkinSeed
addikt
48-32, 34-32, 24-32 <- ezek nem tudom mit takarnak, eleve a teljesítmény a fontos, csak most voltam a Balatonon átlag 28km/h-s tempó a váltások pedig a felfele résznél voltak problémásak, illetve mikor többen voltunk egy helyen. Mivel én általában sietni szoktam ezért egy gyors lassításnál nincs elég időm arra, hogy leváltsak azért, hogy megfelelően fel tudjak utána gyorsulni.
(#28932) tatabike
"Inkább gyúrj egy kis izomra"
Nem láttam még olyan embert aki dombnak felfele ugyan olyan sebességben tekert volna mint lefele.
Nem áll keresztbe, a láncom, csak mivel legjobban úgy lenne a számomra jó ha hátul nem kellene váltogassak. Ezért lenne jó egy 3 sebességes váltó, amit kértem, hogy ajánljatok egyet.
"Akinek elég bátorsága és türelme van ahhoz, hogy egész életében a sötétségbe nézzen, elsőként fogja meglátni benne a fény felvillanását." - Kán
-
Cathfaern
nagyúr
válasz PumpkinSeed #28937 üzenetére
Gyors lassítás után ha minél hamarabb vissza akarsz gyorsulni, akkor ki kell állni a nyeregből és nem váltani... erre is gondolt tatabike izom terén
Amúgy 3 fokozatú váltó nem létezik, csak agyváltóban. Esetleg valami ezeréves váltót lehet találni.
-
nagyúr
válasz PumpkinSeed #28937 üzenetére
Az első tányér fogszámai és a hátsó fogsor fogszámai. Hátul fix 8-as fokozat (legnagyobb "fogaskerék"), és elöl váltogatsz a tányérok között, ha jól értem, amit írsz. Egyébként teljesen extrém a problémád, ilyenről még csak nem is hallottam az elmúlt 20 évben. Mármint, hogy olyan váltót szeretnél hátra, ami egy darab első tányérral a 48-32, 34-32, 24-32 áttételeit produkálja. Egyébként ilyen nincs és értelme sem lenne, tehát lépj tovább ezen.
Mivel én általában sietni szoktam ezért egy gyors lassításnál nincs elég időm arra, hogy leváltsak azért, hogy megfelelően fel tudjak utána gyorsulni. - márpedig ehhez csak agyváltó jön szóba.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Teasüti
nagyúr
Hát a pozicionálatlan váltókarhoz gépészmérnöki diploma kell, valóban.
Markolatváltó tényleg jó, városi gépen én is azt használom.
Egyedüli baja, hogy csak egyik irányban vált kattanásra. Másik irányban túl kell húzni. Nem bolondbiztos az se.
Agyváltó kéne markolatváltóval, na az bolondbiztos. De kocabringás nem költ ilyesmire.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz tatabike #28932 üzenetére
Öööö, én gyúrtam, de amikor egy 10%-os lejtő után rögtön jön egy ugyanolyan felfelé a hegyen, nincs más megoldás, kattogtatni kell a kart.
kérdés: Rodi Excalibur XC ipari csapágyas felnik milyen minőséget képviselnek? A régi alexrims-eket nyugdíjaznám, sokat kibírtak, de félek, hogy még egy versenyt nem élnének túl. Illetve jobb volna alacsonyabb profilú, mert így nem sok hely marad a villa és a gumi között.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zoli03
őstag
válasz PumpkinSeed #28937 üzenetére
"Nem láttam még olyan embert aki dombnak felfele ugyan olyan sebességben tekert volna mint lefele. "
Pedig én is ilyen vagyok, amikor a fiximmel megyek.
"Ezért lenne jó egy 3 sebességes váltó, amit kértem, hogy ajánljatok egyet. "
3 sebességes láncváltót nem láttam még, Jorus pedig ajánlott agyváltót.
-
rétisün
veterán
válasz deicide #28942 üzenetére
"Illetve jobb volna alacsonyabb profilú"
a profiltól függetlenül a külső átmérő ugyanakkora, különben hogy lehetne jó egy gumi mindenféle profilmagasságú felnire? --> alacsonyabb profillal se lenne több hely, mint most...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #28945 üzenetére
Igazából semmi, bírja látszólag, de már nyöszörögnek a küllők nagyobb sebességnél. 135kg-al kezdtem tekerni a bringát, sokat kapott a felni az elmúlt 2 év alatt.
Profillal kapcsolatban a felni oldalfalának magasságára gondoltam, ami a Kelly's Quartz-on van Alexrims, nagyon magas az oldala, a Rodié pedig legalább 1/2 centivel alacsonyabb, azaz gumival együtt is nyerek 1/2 centit, ahová sár fér Ha jól gondolom.rétisün: Akkor ezt rosszul gondoltam, ezek szerint gumit kell olyat választanom, ami alacsonyabb?
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #28935 üzenetére
Én általában nagy tányéron használom a gépet még kisebb emelkedőn felfelé is (itt a környéken 1-2 hely van Ausztriában ahol visszaváltok kisebb tányérra, de Magyarországon nagytányér mindenütt. Mondhat a Shimano bármit, a láncai nagy nullák, a többi alkatrész bírja a keresztbeváltástól kezdve mindenféle megpróbáltatást így nem aggódom. Másrészt minek váltsak le nagytányérról ha bőven felhajtom azon is a gépet, nem értem.
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #28949 üzenetére
Ezek szerint nem jártál még mindenhol Magyarországon. Elég eljönni a velencei-tó mellé, Nadap-Lovasberény emelkedő, vagy a velencei panoráma út, nagyon kevesen tudnak értelmezhető sebességgel felmenni nagytányéron (még 50-el hagyján, de 53-al még kevesebben)
Live fast - On high - Repentless - Let it ride