-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
feka007
nagyúr
válasz lefkosia #28576 üzenetére
Ezért nem megyek soha az úton, ha nem muszáj, nem érdekel, hogy ott lassabban tudok menni, és az se, ha a proli beszólogat, akármilyen normálisan körültekintően is megyek. Bár nem sűrűn járok arra bringával, de Bp-en oroszrulett bringázni, múltkor előttem csaptak el majdnem egy bringás futárt a bringasávon a belvárosban.. A buszsofőrök meg olyan frusztráltak, hogy némelyik már nem is ember, mint pl. ez se, azokkal mindenhol vigyázni kell.
-
Rottweiler89
aktív tag
-
imyourfriend
őstag
12-28 10s Tiagra sor van most fent hátul, de zavaró az hogy a fogak között nagy a lépésköz, felső résznél 3-at lép alatta viszont már csak 2-t. Úgy tűnik mintha lejjebb váltok egyet ott 17 környékén és ugye egyszerre 15-ös jön de az hiányzik, érdemes lehet ezért lecserélni egy 12-23-ra a soromat vagy várjam meg amíg elkopik ez aztán cseréljek? Mondhatni teljesen más stílust kell alkalmazzak mert acél váznál inkább pörgettem most meg inkább izomból próbálok hajtani, nem hagyom hogy annyira pörögjön. Viszont ez néha megbosszulja magát, az említett esetben is mert túl sok különbség volt 2 fokozat között ami inkább visszavetette a kerekezést. Ötletek? (12,13,14,15,17,19,21,23,25,28) így van most a kiosztás, esetleg egy 105-ös 12-25? (12-13-14-15-16-17-19-21-23-25) az ilyen. Azért is hanyagolnám a 28-as fogaskereket mivel eddig 39-23 volt a hegyi áttételem most meg 34-28 lett ami jóval gyengébb, nameg az a 28-as fogaskerék wtf nem országútira való darab. Köszönök minden építő véleményt.
-
fireproof
őstag
F.Moser Super Prestige vázakkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Jó vázak? (~40e ft-os acélvázról lenne szó)
-
sanzi89
addikt
-
gergo5991
őstag
Itt egy videó ilyen hangot ad ki a paripa tekeréskor, én a hátsó váltón lévő 2 kis fogaskerékre gyanakodok, kerék forgásakor ha kézzel megforgattam nem volt semmi problémás nemodaillő hang.
Valaki valami tipp, vélemény?
-
gergo5991
őstag
válasz imyourfriend #28611 üzenetére
2 hónapos az egész paripa, a láncban meg van vagy 500-600km. Ezekszerint vagy túl sokat tekertem esőben ami lemosta, vagy valami xar volt alapból rákenve, te mit mondassz, milyen kenő anyagot vegyek rá? típus márka kéne.
Tisztításkor vettem észre, van rajta 1 láncszem, ahol direkt szét lehet venni a láncot, ez csak így offba, végre nem kellesz a láncszétszedővel nyomorogni, ha nehaggy szükség lenne rá
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz tatabike #28596 üzenetére
Nem boltbajárós bringa lesz de ez csak egy opció egyelőre elméleti síkon mozog. Komolyabb bringákat néztem ki csak itt K-Mo-n a használt piac egyenlő a nullával ez a merida meg megbízható forrásból való.
Nem véletlen emlegetek minimum XT felszereltséget, nem 1-2évre szeretném venni és nem is az a végcél hogy tescoba vagy a közeli lankás erdőbe járjak vele egy hónapban 1x.
És nem is villantani kell én már nem az a korosztály vagyok
Cserébe, ha egy évben 3-4x hegyekbe megyünk illetve ha úgy alakul, hogy eljutok legalább egy maratonra akkor bírja ki, ha leesik az eső és dagonyázni kell bírja ki, ha kicsit nagyobb lejtőn jövünk bírja ki.
Másrészről nem DH/FR a cél és nem fogok ugrálni X méteres tárgyakról/szikláról sem.Lehet egy WRC autóval is boltba járni, csak értelmetlen... - kivéve ha a megfelelő kerülőútvonalat választod a boltig
-
lsebestyen
addikt
válasz imyourfriend #28607 üzenetére
Akkor gondolom compact hajtomuved van. (50/34) en ehhez 11-25 hatso sort használok, nekem bevalt.
-
imyourfriend
őstag
válasz gergo5991 #28612 üzenetére
Nem tudom mennyit mentél esőben, mindenesetre mikor esőben tekertél azután mindenképpen meg kell törölni a láncot és újrazsírozni, én valami ilyesmit használok: [link]. 250-300km-enként szoktam megejteni amúgy hogy megtörlöm majd újrafújom a láncot, ezzel növelve az élettartamot és karbantartva a hajtást. Egy ilyen flakon spray elég lehet közel fél évig, 1600 forint volt nem nagy cucc. MTB-t nem tudom hogy s miként kell karbantartani, mivel nem hajtok olyan gépet. De biztos vagyok benne hogy sűrűbben mint egy országútit, főleg ha olyan helyen teker az ember ahol összekoszolódik a gép hamar. [link] Nem kell bevinni szervizbe, hanem ronggyal megpucolni a láncot majd a bringa többi részét is. Ideje megtanulni ezek szerint eme műveletet.
(#28615) lsebestyen: Igen, 50/34-es van rajta. Kerítek valami hasonlót én is, nézegettem 12-25-öst mert nagyrészt egyedül kerekezem. Másik gépen 12-23 volt és azzal is felmentem minden emelkedőn a környéken, ezzel mondhatni egyszerűbb lesz a 34-es tányér miatt így nem kell hátra olyan nagy lánctányér (gondolom én ).
-
syl5
őstag
válasz TayRol #28602 üzenetére
Vázméret különbségekből adódóan sztem nem nagyon kapsz olyan pálcásat, amit nem kell. Veszel 100 ftert 1 db fémfűrész betétet és levágod. És kell hozzá venni még a pálcát a villára felfogató csavart, meg a hosszú csavart a vázhoz, ez mondjuk fillérbaszó geciség a gyártótól, bár ezek is lehetnek eltérő szélességű furatok.
Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
-
Pho3bus
tag
Tegnapi baleset folytatása: [link].
Ez a legjobb: Mint megtudtuk, a sofőrt csak azért mától tiltják el a volántól, mert az eset eddig csak egy sima kerékpárosbalesetként lett kezelve a BKV-nál.
-
Kiss_R
tag
Fékbetét csere során sikerült kiszakítanom a teló egyik nyeregrögzítőjéből a menetet.
Kérdésem az, hogy fel lehet-e fúrni nagyobbra (eggyel nagyobb csavarhoz, elférne az is), illetve lehet javítani?
Nem lesz gyengébb a tüske? Biztos meg lehet csinálni, csak nem tudom, hogy kibírná-e az egész a fékezéssel járó erőket. -
Because
őstag
válasz tolvaj! #28623 üzenetére
amúgy valaki is figyel a kerékpárosokra? a héten kétszer csinálták azt, hogy megelőznek és közvetlenül előttem lekanyarodnak jobbra parkolni... csávó a kerékpáros útra elkezd tolatni, kiabálok neki, hogy nézzen már hátra is amikor arra megy, az meg bocsi bocsi... ma is a körforgalomban e-onos gyerek vezet, közben persze elengedhetetlen telefon, ami a jobb kezében, bal kézzel teljesen átlóban még lefelé is nézve keresi a váltót... vicc az egész közlekedés és mi is csak bohócok vagyunk benne
-
tolvaj!
őstag
válasz Because #28624 üzenetére
Csak a végén nehogy német bohóc legyek ( der clown ha még emlékszik rá valaki ) én már a bringámmal vagyok úgy,mint más az autójával....sz.rni is azzal járok. Sajnos azt kell látnom.hogy egyre jobban húzódik le a pesti mentalitás a sofőrökre. Még két éve nyugodtan lehetett kerekezni mondjuk Cegléden, addig mára az életedért tekersz, mert ugyanolyan figyelmetlenek lettek a vezetők. Ha így folytatódik jövőre már Debrecenbe nem lehet lemenni.
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
fireproof
őstag
-
nagyúr
válasz Kiss_R #28628 üzenetére
Csak egyszerűbb kivenni a kereket, mint a csere után beállítani újra a féket. Egyébként sem szerencsés leszedni a féket, mert kvázi lehetetlen még egyszer pont ugyanúgy visszatenni a villa festékén keletkező bemaródások miatt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
feka007
nagyúr
válasz Because #28624 üzenetére
Magadra kell vigyázni, mert legtöbben szarnak a bringásokra az úton. Sokan elkönyvelik az összes bringást idegesítő, liberális hülyegyerekeknek, akik tényleg veszélyesek, és ez miatt a normálisan közlekedőkkel is úgy bánnak. De sokan azért vigyáznak, viszont épp elegen vannak olyan mentalitással, mint ez a buszsofőr, hogy inkább belelök a sírba, minthogy meg kelljen mozdítania a kezét, és hagyni 10 centi helyet a biciklisnek. Hollandiában, ahol gyakorlatilag mindenki biciklizik, gondolom teljesen máshogy állnak egymáshoz a bringások és a nem bringások, de hát nálunk a mindenki utál mindenkit elv a menő..
-
Kiss_R
tag
Kerék ki-berakásnál is ugyanúgy lehorzsolódik némi festék. Amúgy eddig akárhányszor kiszedtem a kereket (defekt, tisztítás, egyéb szerelés miatt), mindig utána kellett állítanom a fékekkel (csavar lelazít, fék behúzás, csavar meghúz), sosem sikerült tizedmilliméter pontosan visszarakni. A féknyereg újrapozícionálásával nem volt még probléma.
A lényegen nem változtat, nem kéthavonta kell betéteket cserélnem, és nem is kerül sok időbe úgy sem, hogy leszedem a nyerget. Szóval a rögzítő tüske elviselné a felfúrást, és a fékezéssel járó terhelést (XC28-as telóról van szó)? -
Pho3bus
tag
válasz feka007 #28633 üzenetére
Engem az elmúlt héten 2x majdnem elütött egy a szembe sávban haladó, záróvonalon 3 autót előző emberke, aki a lámpa, sisakon lévő fényvisszaverő és a láthatósági mellény ellenére sem vett észre fényes nappal. Ha nem megyek le az útról, akkor telibe is trafáltak volna... A legvicesebb pedig, hogy mind a két eset ugyanazon az útszakaszon történt.
-
gyulank
addikt
Olvasgatok én már mindenhol, mindenfélét, de még mindig nem tudom biztosan, hogy milyen bicikli kéne nekem. Olyan kéne, amivel könnyen, gyorsan el tudok jutni messzire, és lehetőleg olykor szállítani is tudjak vele. És mindezt a Mátrában, úthibás aszfalton, erdőben, és réten. Nem tudom, nekem van egy MTB-om, és voltam vele sok helyen, volt, hogy több mint 120km-t mentem aszfalton, dózerúton vegyesen, aztán nem jutottam hazáig, mert szétmentek a csapágyak, persze gondolom másban is szétmentek volna, de a lényeg az, hogy még aszfalton úgy ahogy el is megy, könnyűnek nem mondanám azt se, de múltkor gondoltam kimegyek az erdőbe, de kb. végig toltam, aztán meguntam, és visszafele húztam. Egyébként amikor lehet legnagyobb fokozaton szoktam hajtani. Szóval ahogy olvasgatok egyre zavarosabb minden, mert egyrészt azt írják, az országúti a leggyorsabb, másrészt, hogy a trekking az az országúti továbbfejlesztése, ugyanaz, csak kényelmesebb, aztán meg, hogy az országúti lehagyja a trekkinget, mint ahogy a trekking a MTB-ot. Akkor mindenhol írják a súlyt, hogy a könnyebb gyorsabb, gondoltam, akkor aluvázas a jobb, aztán olvastam, hogy nem. Aztán úgy fogalmam sincs, hogy melyik mennyivel nehezebb, mennyivel könnyebb/gyorsabb mint a másik. Szóval, ha a leggyorsabb, és legkönnyebben hajtható az országúti, azt is elhiszem, csak ha elhiszem, hogy a trekking kényelmesebb, akkor nem mindegy, hogy mennyivel nehezebb, és mennyivel tovább tart megtenni ezeken az utakon mondjuk 60km-t. És mindezek mennyivel jobbak a MTB-nál. Valami arány vagy % értékben.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
evilskati
aktív tag
válasz gyulank #28638 üzenetére
Látom ugyanabba a hibába estél, mint én. Először én is ide jöttem segítségért, aztán számomra kiderült, hogy a bicikli nem annyiból áll, hogy ráül az ember és elkezdeni hajtani, mindegy mi van alatta. Elkezdtem olvasgatni, és mostmár másfél éve követem a topikot, de biciklit még azóta sem vettem
Most fogok túlesni úgy érzem ezen, és csak bemegyek valahova, kipróbálom, ha tetszik, megveszem és boldogan hajtom. Ha valami szétmegy rajta, mostmár elviekben tudom, hogy mire érdemes cserélni.
Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy nincs értelme az utána olvasásnak, de a gyorsan elérhető sok információ miatt döntésképtelenség elég könnyedén felléphet.
Ami szerintem számít: Érdemes aluvában gondolkodnod, mert kevesebb karbantartást igényel. Felmerült, hogy szállítani is szeretnél. A Trekking bicikliken van sárvédő miegymás, és erős csomagtartó amire lehet kapni oldalt logó táskákat. Utánfutót is könnyű hozzá találni, ha nagyobb dolgot szeretnél. Egyébként a sebességet az adja, hogy az országúti és trekking bicikliket nagyobb (több fogas) lánctányérokkal szerelik, ezért ha szeretsz nyomatékosan tekerni(mint, ahogy említetted), akkor érdemes ilyet nézned. Ha megvan rá a keret, és közlöd a topiklakókkal, akkor megmondják, hogy érdemes e újonnan nézni, vagy inkább használtan.
Ha vidéki vagy és nem tudsz felmenni Pestre, akkor használtat nehéz lesz jó áron találnod. Saját példámon: Néztem egy Mali Ironmant Győr környékén, ez egy országúti kerékpár vázváltóval és alu vázzal 80 ezer Ft-ért. Pesten ugyanez a kerékpár fékváltókarokkal, jobb felszereltséggel, de acélvázzal 45 ezer Ft.
Ha újonnan veszed, akkor szerintem érdemes olyat nézni, aminek jó a váza, mert ha valamilyen alkatrész elromlik, azt könnyebb jobbra cserélni, mint egész biciklit venni.
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz gyulank #28638 üzenetére
Legegyszerűbben úgy lehetne megfogalmazni, hogy az országúti sportolásra és aszfaltra van, trekking túrázásra legyen az bármilyen útfelület (értsd: aszfalt, földút, stb... de nem sziklás lejtő!), mtb pedig kemény terepre. Vannak átfedések (pl. országúti terepre: cyclocross, vagy országúti túrázásra, ennek is van valami neve, csak nem ugrik be ), de nagy általánosságban igaz a fenti.
Aszfalton országútival lehet a leggyorsabban haladni, de pl. sárvédőt macerás rátenni, csomagtartóról pedig végképp mondj le. Vékony kerekek miatt terepre alkalmatlan. Ráadásul edzetlenül kényelmetlen lehet hosszú távon.
Trekkingre könnyű sárvédőt meg csomagtartót rakni, hosszú távon is kényelmes ülőhelyzet. Cserébe nehezebb, mint az országúti, de ha megpakolod úgyis csomaggal, akkor ez kevésbé szempont... Szélesebb kerekei miatt egyszerűbb földutat, túraösvényt is elbír, de sem a geometriája, sem a felszereltsége (pl. teleszkóp) nem alkalmas rázós terepre.
MTB: Vastag kerekek, az egész bicikli arra van kitalálva hogy fel tudj menni meredeken, le tudj jönni meredeken, miközben az útról mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy egyenes Viszont emiatt sík terepen nem lehet vele ideálisan haladni.Egyébként súly miatt kevésbé aggódnék... középkategóriás országúti meg MTB között van mondjuk 4kg súlykülönbség. Számít, de hobbi szinten ezen semmi se fog múlni.
-
-
gyulank
addikt
válasz Cathfaern #28643 üzenetére
Mi az, hogy sport, mi az, hogy túra, mi az, hogy terep? Nem tudom mit értesz sima út alatt sem, itt az aszfalton és földúton egyaránt meredek emelkedők-lejtők vannak, és nem kevés az aszfaltba sem az egyenetlenség. Nem tudom, miért olyan jó az MTB villája, mikor kirázódik az agyam, az ülés környékéről már nem is beszélve. Feltételeztem, meg olvastam is, hogy a nagyobb kerék könnyebben átmegy az egyenetlenségeken, mint pl. faág, kő, mélyedés, pukli, vasút, járda, akármi. Azt sem tudom, mekkora vázméret kéne ehhez nekem. Olvastam olyat, hogy sporthoz rövidebb, túrázáshoz hosszabb. Nézegettem trekkingeket, de többnyire egyenes kormányokat láttam, pedig, nem mintha bajom lenne az egyenessel, mert azt szoktam meg, csak pont azt olvastam, hogy azért kényelmesebb a gumin kívül, mint az országúti. Nem azt mondtam, hogy mindig vinni akarok rajta valamit, bar, ha igen, akkor se mindegy mennyivel nehezebb, (hisz az MTB-ot se toltam-húztam szerintem 200m-t fel-le, de bőven elég volt)csak azt, hogy lehessen, ha kell. Gondolom, pl. egy aluvázas nem lenne a legkockázatmentesebb megoldás, mert ha eltörik, vehetnék újat. Meg ahogy olvasgattam abból több kell, úgyhogy lehet nem is könnyebb. A hobbi szint alatt sem tudom, mit értesz, én lehet naponta mennék vele 60km-t ezeken az utakon, és nem feltétlenül hobbiból, hanem beszerezni dolgokat, vagy akár munkába, ha úgy alakul, meg persze hobbiból is, ha olyanom van.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
tolvaj!
őstag
válasz gyulank #28645 üzenetére
Szvsz akármilyen anyaga van a váznak, ha törik újat kell venni. Egy acél váz ha törik akkor nagy valószínűséggel te is ott maradsz. A kerékpár osztályok pedig nem ismerik a "magyar aszfalt urakat". Sajnos ezért is nem teljesen besorolható, hogy milyen útra milyen bringát használj itthon. A legnagyobb lefedést talán a trekking (túra) tudja magának ezeken az utakon.
[ Szerkesztve ]
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
Hoorus
őstag
Sziasztok!
Ez jó vétel lehet szerintetek?
http://olx.hu/hirdetes/ferfi-versenybicikli-ID2jZvp.html#4555250916
(csak nekem nem működik a link gomb? :S)
-
belaazallat
addikt
válasz gyulank #28645 üzenetére
Szia!
Akkor talán kezdetnek olvasd el az a topic első hozzászólását, amiben van egy szép összefoglaló. Ha azzal kapcsolatban kérdéseid merülnek fel, szívesen válaszolunk rájuk! Meg bármilyen más kérdésedre!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28648 üzenetére
Nem hiszem, mert te úgyis tudod, hogy nem olvastam el.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó