-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
válasz rétisün #29050 üzenetére
42x32x24T
ilyen áttétel egy 3x10es rendszeren jó? 29er. MTB
Mindent megbírok ezzel mászni, általában a legfelső tányéron használom mindig (valahogy ez jön be a legjobban is, kényelmes is, jobb érzés ezt tekerni, meg hát persze a sebesség), bár ha nagy a domb, vagy 70km után elkapom egy 12-16% os emelkedők, ott már a legkisseben nyomom, mert nem bírok[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gergo5991 #29049 üzenetére
Jó, nyilván nem tehetetlenségi csillapításként működik, hanem csak eloszlatja nagyobb felületen a becsapódás erejét. Ettől még mindig lehet túl nagy ez az erő. Na meg nem mindegy, hogy a csupasz térdem verem le, vagy van rajta egy kopásálló réteg. Én is csak abban bízok, hogy ha esés lesz, akkor talán az életre szóló károsodást elkerülhetem vmi kevésbé maradandóval. De mindezt úgy, hogy észre se vegyem, h rajtam van. Ezért kb minden kizárva, ami nem puha protektor.
[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
-
#48525824
törölt tag
Nem gondoltam volna, hogy egy komoly kerekkel ennyivel jobban lehet siklani, pedig...
Megjott a mavic
-
Zola007
veterán
Ha már ekkora a segítő szándék és minden problémás esethez hozzá kívánsz szólni, akkor kérlek tanuld már meg, hogy annál a hozzászólásnál nyomd meg a "Válasz" gombot, amelyikre ténylegesen reagálni akarsz.
MenitenxMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
imyourfriend
őstag
válasz #48525824 #29057 üzenetére
Nekem Akksium Race volt a gépben (míg össze nem törtem az elsőt), a carbonban Fulcrum Race 5 van és csodálatosan gurul, relatíve könnyű darab az 1645 grammos szett. Az a lényeg hogy ipari csapágyas és ne kónuszos legyen, meg is van oldva ezzel a probléma.
(#29038) HollyBoni: Pedig nem véletlen találták ki a compact hajtóművet. Nekem most olyan van, de előtte 52-39+12-23 volt fent ami elég erős sornak bizonyult. Mostani országútin 50-34+11-28 van bár már várom hogy összegyűljön a pénzem egy 12-25-ös 105-ös sorra. Azt kell mondjam nem véletlen hogy kitalálták az 50-34-et, igaz lassú ha csoportban megy az ember. Egyedül van hogy elkélne a 11-es hátulra, 60 felett lefelé a dombon jól jöhet. Viszont olykor visszakívánom a 52-39-et csak ugye az szürke színű a bringán meg fekete hajtómű van.
(#29061) HollyBoni: Nincs vele gondom, kerékpár szervizes ismerőseim mondják hogy kónuszost ne. Ipari csapágyas darabokkal nincs gond, csapágyat kell benne cserélned időközönként már ha kell és sokkal finomabban gurul mint a kónuszos, pl Shimano. Akié ez a bringa volt az volt neki az első hogy a Shimano 105-ös kerékszettet lecserélje Fulcrum ipari csapágyasra, nem véletlen. Na ezért használok ipari csapágyas kereket, mert még a dura-ace-ben se bíznék meg valahogy..
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #29060 üzenetére
Nem véletlen találtak ki sok mindent, de cserélni kéne elől az egész hajtást ha kompaktot szeretnék.
Nem értem mi a bajod a kónusszal. Nekem csak az, hogy pl kikopott az agy belseje a csapágynál, szóval kuka volt az egész, iparisnál csak egy csapágyere lett volna. Mondjuk jó pár éves volt már a cucc. Próbáltam már jó kónuszos és jó ipari csapágyas agyat, semmi különbség abban ahogy gurul... Ha lenne is egy kicsi akkor sem éreznéd. Annyit tudok elképzelni hogy csak szar kónuszos agyakat próbáltál. Nekem most régi 105 van, és nagyon szépen gurul. Nem rosszabbul mint egy ipari csapágy, elvégre majdnem ugyanúgy működik a kettő, mindkettő gyolyóscsapágy.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #29060 üzenetére
Továbbra sem értem. Hogy gurulna jobban egy ipari csapágyas agy mint egy kónuszos? Mindkettő golyóscsapágy, ugyanazon az elven működik, mitől gurulna finomabban az egyik mint a másik?
Kerékpár szervízekben meg akkora hülyeségeket hallottam már hogy az hihetetlen...
[ Szerkesztve ]
-
beteg
őstag
Tudnátok ajánlani egy olyan szerelőt pesten, aki jó szaki és nem csak lehúzni akar mindenkit?
Csak futni kell!
-
imyourfriend
őstag
válasz HollyBoni #29063 üzenetére
Gondozásmentes kb, meg nem fog berágni sohasem az agy.. Mindkettő ugyanazon az elven működik, mégis miután vettem egy ipari csapágyas szettet annyira meglepő volt, persze többe is került mint a kónuszos de ennek ellenére lenyűgözött hogy alig van ellenállása kb.. és kiválóan gurul már egy mavic akksium race szett is ami azért elérhető áron van már. Tönkremegy akkor veszel bele 2 csapágyat aztán hajtod tovább, minimális ráfordítással lesz egy szinte 0km-es agyad hozzá. Míg kónuszosnál csere az egész agy ami egy picit drágább művelet. Próbáld ki, akár egy olyan gépen amiben ipari csapágyas szett van és kíváncsi leszek a véleményre.
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #29065 üzenetére
Egy normális, jól beállított kónuszos agynak se lesz nagyobb ellenállása, mint az iparisnak. Az évi 1-2 újrazsírózás meg szinte semmi idő.
-
tatabike
őstag
válasz imyourfriend #29065 üzenetére
Azért az sem véletlen, hogy a Shimano nem gyárt cserélhető, zárt csapágyas agyat, hanem csak kónuszost. Amúgy nem tudom, ki találta ki ezt az "ipari csapágy" kifejezést, semmit nem jelent, mi az, hogy ipari csapágy? Ez csak egy marketing duma, nem takar sem jobb, sem tartósabb alkatrészt, a népet hülyítik vele. Az sem igaz, hogy nem fog berágni sohasem, dehogynem... elárulom, hogy egy jó kónuszos agy sokkal tovább bírja. Egy kónuszos agyas bringán 2-3x cserélsz zárt csapágyas monoblokkot pl., mire kifekszik a kónuszos agy. És tényleg tök jó, a zárt csapágyat lehet cserélni, csak nekem nincs kedvem négy csapágyra elkölteni annyit, amiből egy komplett kónuszos kereket lehet építeni...
Nekem még a hajtóműcsapágyam is hagyományos, csészés, tengelyes, szétszedhető. Nem is cserélgetem évente, mint a monoblokkot...[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
sanzi89
addikt
válasz imyourfriend #29065 üzenetére
Azért erre a tömített, ipari csapágy cserére kíváncsi lennék - mondjuk egy videó formájában - hogy gyakorlatilag miként megy végbe, milyen szerszámok kellenek hozzá, milyen buktatói vannak. Csak azért kérdezem, mivel szerintem egyáltalán nem egy olyan egyszerű és könnyű művelet, mint ahogy azt itt beállítják emberek, például gondolom Te sem cseréltél még zárt csapágyat kerékagyban - főleg hátsóban -.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Solad
őstag
válasz Teasüti #29016 üzenetére
Jogos, a szohasznalat kicsit csaloka lehetett. Lehetseges, hogy vagas ellen nem ved, utanaolvasok majd. Hasonlo koris vedokben szokott lenni kevlarszovet, ha ebben is van akkor a vagas ellen is oke.
Ha jarsz valamikor borsod fele, tudok mutatni egyet.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
szjoci
őstag
válasz sanzi89 #29068 üzenetére
Annyira nem vészes, pl itt van egy video róla. Az elsőt csavarhúzóval (házi barkács ) kocogtatja ki belőle, a másodikat csúszókalapácsos persely kihúzóval (ezzel szépen ki lehet szedni). Gondolkoztam én is amikor építettem a mountimat hogy zárt csapágyas kerekeket veszek, de hogy őszinte legyek szeretek szöszmötölni a kónusszal
szerk.: mondjuk ez csak 2 csapágyas, egy 4 csapágyas cseréje biztos érdekesebb...
[ Szerkesztve ]
-
bigdady
nagyúr
Kiszedtem a hatso csapagyakat megpucolni (gepida 200 pro) Letezik hogy csak 9x2 volt benne? Meg legalabb 3-3 elferne mellette mikor visszarakom.
-
-=RelakS=-
veterán
Kicsit erős javaslat? tanítás? azoknak, akik átmennek a piroson
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz -=RelakS=- #29077 üzenetére
ha valaki érti, mit akarnak ezzel mutatni
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Milyen légszűrő maszkot javasolnátok, aminek nem horror az ára és nem fülled be nagyon?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
imyourfriend
őstag
válasz sanzi89 #29068 üzenetére
Tömített meg gondozásmentes, nekem pl azért tetszik mert nem kell vele elbabrálni és nem kíván olyan sok szakértelmet mint beállítani egy kónuszos agyat. Itt megvan az alkatrész helye amit beszerelsz (más kérdés hogy célszerszám hiányában nehezebb kiszedni az alkatrészt onnan) de ha már hibás a csapágyad akkor jól jöhet a csavarhúzós módszer ha nincs lehúzató. A szervizben ahova járok ott megfelelő méretű dugókulccsal szokták visszaütni a csapágyat a helyére. Személy szerint én beviszem szervizbe aztán kicserélik, úgy működik hogy kiveszik majd elteker valaki a csapágyboltba és hoz megfelelő csapágyat aztán visszaillesztik a helyére az újakat.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #29054 üzenetére
Érdekes témakör egyébként ez a védőfelszerelés vs. nem védőfelszerelés. Nem rég olvastam egy ausztrál tanulmányt (állami megbízásból készült), ami azt állapította meg, hogy a kerékpáros sisakok (nem full face, hanem a szokásos sisakok) kis balesetnél védenek, és a kisebb sérüléseket segítenek elkerülni (értsd: nem az arcoddal szántod fel a betont), viszont komoly balesetnél akár nagyobb kárt is okozhatnak, mint ha nem lenne rajtad (a konkrét tanulmányt nem találom, de a lényeg ugyanez: [link])
sanzi89:
Teasüti :"...semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos."
sanzi89: "Ezzel egyszerűen nem értek egyet."
Pedig van benne némi igazság. Ha úgy indulnak neki, hogy mindenképp lopunk valamit, akkor visz magával imbuszkulcsot, hogy pl. nyerget és ilyeneket tudjanak vinni. Ha van imbuszkulcsa, akkor semmivel se lassabb elvinni egy imbuszos kereket, mint egy gyorszárasat. Ha nincs imbuszkulcsa, és nem valami látványosan értékes felniről beszélünk, akkor meg nem fog csak egy kereket elvinni, főleg ha van a közelben olyan bicikli amit egészben el tud vinni. Sokkal kevésbé gyanús ha valaki szöszmötöl egy biciklinél, majd felül egy biciklire és elteker, mint ha szöszmötöl egy biciklinél, majd egy kerékkel a hóna alatt elsétál. Továbbá ők minél gyorsabban túl akarnak adni a biciklin. Fekete piacon a dolgok kb. az értékük 10-20-át érik, ráadásul alkatrészeket nagyon nehéz eladni. Szóval ha veszel egy kereket, ami érjen mondjuk 10k-t a rendes használt piacon, azt ő mondjuk el tudja adni 500 Ft-ért. Egy doboz cigi se jön ki belőle. Nem igazán éri meg vele tökölni.(#29074) bigdady:
Örülj neki, csomó grammot spóroltál a biciklin így -
veterán
6904-es nsk csapagy akadt a kezembe, meretebol itelve pl kerekagyba felhasznalhato?
Everybody lies.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Ráterelték a forgalmat a frissen aszfaltozott útra, ennek köszönhetően egy 3mm vastag aszfalt réteg ragadt a gumi futófelületére. Mivel lehetne leszedni róla? Próbáltam kapargatni, de ragaszkodik a cucc.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
tatabike
őstag
válasz belaazallat #29084 üzenetére
Itt van egy oldal, de nem volt kedvem kikeresgélni a megoldást...
Vagy ez: "Az aszfalt-, kátrány- és motorolajfoltokat úgy távolítjuk el a textíliákról,
ha előbb étolajjal bekenjük, majd kevés alkohollal vagy folttisztítóval
kezeljük."Lehet guminál is működik. Mondjuk az étolaj leszedi a kézről a fenyőgyantát is, ez biztos, próbáltam.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
torzo
Ármester
Az elmúlt 13 évben trekking-et tiportam, jó, nehéz vázas Meridát. Ellopták, másik bringát kell vegyek.
Jó volt a trekking, de nem kevés pénz ment el évente lánc-racsni-hajtás cserékre (kb 100 e km van mögöttem).
Az a téveseszmém erősödött fel, hogy agyváltósat vegyek. Sosem hajtottam ilyet. Van valaki, akinek ilyennel van tapasztalata? Elég ez a 7 fokozat (szerintem az ellopotton sem használtam többet, de az mégiscsak 3x7 volt, mondjuk az átfedésekkel talán 3x4)?
Budapesti közlekedésre kell, azaz szar utak, szegélyek, minimál emelkedők, többnyire a pesti oldalon járok.
Esetleg márkajavaslat?kösz.
-
Gyufaaa
veterán
válasz belaazallat #29084 üzenetére
Friss, forró aszfalt az kemény. Én kocsival hajtottam rá. Szembe meg jött az úthenger és feszt integetett, hogy mennyek onnan a Pi-be. Mire feleszméltem, hogy rossz helyen vagyok, a tükörbe nézve egy rakás autós jött még mögöttem. (egy bolond százat csinál. Működik! XD) A gumi eléggé megsínylette. Transporterrel voltam, ami közel 200LE-re volt húzva, de megéreztem azzal is Hirtelenjében levágódtam a szembe jövő úthenger elől és oda kormoltam a mögöttem jövő kocsisornak. Szerethettek nagyon amiért bevittem Őket a susnyába. A gumin nagyon sokáig lehetett érezni, hogy ki van keményedve a forró aszfalt rétegtől. Szép munkát végzett vele.
Ez a sztori csak eszembe jutott. Forró aszfaltra rátereltek titeket? Az szépen belesül a gumiba. Kíváncsi leszek találsz e rá gyógymódot, bár nem hiszem, hogy lejönne róla károsodás nélkül.
-
tatabike
őstag
Egysebis, kontrás, 32-es gumikkal, 42/16 áttétel, vagy ha izmosabb a lábad, akkor hátra 15... Három év futárszolgálat zokszó nélkül, évi 20-30ezer kilcsivel. Fővárosban nekem ez vált be a legjobban, még Budán is elvoltam vele, Gellérthegyet simán megmásztam a 15-ös hátsóval is.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
dm1970
tag
Sziasztok!
Röviden:
Vásárlás BP-n [link], vidéken FLAG garancia.
Első szerviz, kiderül FLAG már nincs vidéken.
Így maradnak a hivatalos forgalmazók a környékünkön:B&Keró Kerékpárüzlet 4400 Nyíregyháza, Debreceni út 130-132.
Kaló Kerékpárklinika 4400 Nyíregyháza, Fazekas J. tér 24Bombastic Kerékpárüzlet 3526 Miskolc, Szentpéteri kapu 80.
Bike Pótkerék Kerékpárüzlet 4027 Debrecen, Böszörményi út 1.
A testbike vélemények nem minden esetben frissek, ezért keresnék infókat a boltok szerviz részéről.
Köszi
-
belaazallat
addikt
válasz Gyufaaa #29087 üzenetére
Valami okos kitalálta, hogy ne először az egyik sávot csinálják meg végig, majd utána a másikat, hanem megcsináltak 300m-t az egyikből, majd megcsinálták a 300m-t a másikból. Közbe kerülgetni kellett a munkagépeket, mert azok épp sávot váltottak, így rá kellett mennem a gőzölgő aszfaltra.
(#29085) tatabike
Kösz! megnézem!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
torzo
Ármester
válasz tatabike #29088 üzenetére
Évi 20-30 e kilcsi? Nem gyenge. Szóval akkor agyváltó felejtős?
Márkajavaslat? Csepel? Más?
Úgy tudom, illetve anyós bringájával tapasztaltam, hogy a mostani kontrás agyakba már nem bronzból építik a fékmechanizmust, ezért nem jó ezekkel fékezni, mert nincsenek fokozatok, könnyen beránt.
Szóval keressek netán valami régi kontrás hátsó agyat?
Amúgy tényleg szívesen kipróbálnám ezt a megoldást és még zsetonom is maradna szépen.
Szóval köszi az ötletet. -
tatabike
őstag
Csúszópapucsos, kényelmes acél oúti vagy túraváz, utóbbival könnyebb hegyet mászni. A láncvilla kicsit hosszabb, onnan lehet felismerni. Alu meg karbon budapesti utakra mindennapos használatra csak fully-val ajánlott, hacsak nem annyira perverz valaki, hogy így akarja szétveretni a nemesebbik felét...
Ha tudsz szerezni régi kontrás agyat, az jobb, mint a mostaniak, az biztos.
Nekem még levágott, fejreállított koskormány volt rajta, de itt egy kép róla:Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
torzo
Ármester
válasz tatabike #29092 üzenetére
Nagyon tip-top. Ha jól látom, KTM békebeli jó váz. Na, egy ilyet gondolkodás nélkül azonnal megvennék.
Ami még nekem fontos szempont, a világítás. Az előzőben is agydinamó volt igen jó led első lámpával, ugyanis októbertől-márciusig sötétben megyek és jövök. De gondolom, ez nem megoldhatatlan. Summa summarum, legjobb ha magam rakom össze az egészet.
Még egyszer köszi az ötletet.
Esetleg tudsz valamilyen forrást a beszerzésre vagy OLX, jófogás stb.??? -
torzo
Ármester
válasz lsebestyen #29094 üzenetére
-
tatabike
őstag
Tip-top volt...:/ A váz megadta magát 30+ évesen, nemrég dobtam ki.
Vatera, OLX, ilyen helyeken ki lehet fogni jó kis acélvázakat, de postázóst nem ajánlom, főleg nem olyantól, aki nem ért hozzá, mert nem vesz észre fontos hibákat, és akaratlanul is átvág. Személyesen a legjobb. Bikemag apróhirdetője is lelőhely, meg esetleg a Testbike bolhapiaca is szóba jöhet.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tatabike #29088 üzenetére
Annak ellenére, hogy nekem is SS-re fáj a fogam jelenleg, nem vagyok benne biztos, hogy olyannak megfelelő megoldás lenne, aki amiatt aggódik, hogy az agyváltó hét fokozata elég lesz-e Én SS-t csak olyannak ajánlanám szívesen, aki amúgy sem használja a váltót és csak felesleges súly neki. Vagy érez elég késztetést arra, hogy kicsit gyúrjon lábra. Ami nem igazán alternatíva, ha az ember mondjuk "kiöltözve" kénytelen betekerni a munkahelyére.
-
Solad
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!