-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz Hasaggymeg #289500 üzenetére
A méretarány, vagy a fotózás miatt sokkal nagyobbnak látszik az új sram, ennyivel nem nagyobb....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Garmin Edge 530 lezúgott a betonra. Még külső sérelmi nyom sem lett rajta szinte, viszont az alsó két gomb nem működik, nem érzékel. Csináltam reset-et, sajnos ez nem oldotta meg a problémát. Gari már lejárt.Van ennek az állapotnak szerintetek házi javítási megoldása? Vagy szervizben vajon mibe kerülne?
-
Muton
addikt
Heló!
Szeretnék venni egy elektromos trekking szerű bicajt, aszfaltra, munkába járásra.
Van valami leírás a motorokkal kapcsolatban? Mire kell figyelni? pl nyomaték, méret, stb? melyik típust kell elkerülni? Milyen funkciói vannak, akármi?
Vagy kb mindegy, mert hasonlóak? Előre is köszi!Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #289495 üzenetére
Jó kis szopás, mire beállítod magadra a bringát (vagy alkalmazkodsz hozzá), feltéve, hogy egyáltalán meg tudja-e az ember egyedül csinálni. Főleg, ha a bike fitting se segít.
Nekem most pl. az üléspozíció tökéletes, nem nyom sehol, nem fájnak a lábaim hosszabb tekerés vagy mászás után sem, és gyakorlatilag előrehajolhatok úgy, hogy a kezeimet összekulcsolom a hátam mögött, miközben gond nélkül, stabilan tekerek.
Néha mégis úgy érzem, mintha a kormány közel lenne. Miközben a reach valamivel nagyobb, mint a korábbi bringán, a stucni is lefelé áll, tehát jobban előre dőlök. Amióta felkerült és beállítottam a szarv markolatot, már azon is meg tudok támaszkodni, a szögek is be lettek állítva, váltókarok és fékkarok, igazából teljesen kényelmes az egész. Mégis olyan érzés néha, mintha nyomna visszafelé a kormány, vagyis ebből azt gondolom, hogy dőlhetnék akár még előbbre is.
Tudom, most jönne az, hogy tegyem lejjebb a kormányt, amit majd lehet, hogy meg is lépek, hiszen van még vagy 2 centi közölés, de erre a mostani állapotra is eltartott pár hétig eljutni, mivel minden változtatás után lenyomtam egy teljes tekerést, és nem csak az üléssel, de a markolattal is el kellett szórakozni pár napot, mire úgy éreztem, hogy "na ez jó". És most ha egy ponton hozzányúlok, megint lehet újraállítani mindent. Úgyhogy nálam egyelőre most marad így, ahogy van, aztán meglátjuk, hogy mi mit nyom hosszabb távon. Egyelőre annak is tudnék örülni, ha végre jobb idő lenne, mert ez a pár óránként eső meg a 2-5 fok gáz.
Szóval sok sikert a beállításhoz, remélem egyszer meglesz. Azért ne add fel!
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #289489 üzenetére
Mérd meg, hogy belemegy-e a 27,5" és/vagy a 28"-as kerék. Akkor nagyobb eséllyel tudod eladni. Igaz a sárférő hely kevesebb marad nagyobb kerékkel, de 650b-s kerekekkel nem veszés.
Nagy előny lenne viszont, hogy régóta nézem az aprókon a váz választékot és nagyon ritkán jön szembe karbon váz, túlnyomó része 26"-os közepes méretű alu váz. 29" és 27,5"-os váz nagyon ritka, 28-as cross vagy trekking sem sok van.
A gumi felirat meg soha sem érdekelt merre áll, a forgás iránya legyen jó, az lényegesebb.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz velizare #289488 üzenetére
nem kell áteveznem a túloldalra hozzá, majd a végén újra, hogy a Frangepánnál jobbra kanyarodjak
Minek mentél át? 2 utca az egész és tök széles az út.
Árpád hídra gondolsz?
Az úgy van hogy ha budafelé nézzük akkor a jobboldali a bringa út és a bal meg a gyalogos, kb. minden hídon így van, csak senki nem tudja és így nem is tartja be.
A lámpánál ne aljának a padkára, nem férsz el? 3 kerekűvel mész?Amúgy is egy veszélyes kereszteződés, de ha ettől neked biztonságosabb… -
RexpecT
addikt
Tegnap sikeresen megvolt az első esésem.
Most a bringa takarítás közben vettem észre, hogy a hátsó keréknek van kb. 1mm holtjátéka oldal irányba(a bicikli bal és jobb oldala felé).
Mögöttem jött egy srác, sajna ő is elesett, és mondta hogy egy kicsit ráment a hátsó kerekemre.
Az átütőtengely nyomatékra van húzva.
Erre megoldás lehet a centírozás? -
Fall-N
veterán
válasz vallas #289501 üzenetére
Nem tudom mekkora lehet a valóságban, de nekem a Deore M4120 is jóval nagyobbak tűnt az Altus M310 után és valóban nagyobb. A régi '90-es évekbeli váltóknak még nem kellett ekkora nagy fogaskoszorúkat tudni kezelniük, meg nem is volt ennyi sebességes még egyik sem. Más videóban és képen is láttam már, hogy elég magy méretű az elektromos SRAM. Az is csalós a videókon, hogy a legkisebb lánckerékeknél maga alá hajlik szinte a kanál, majdnem vízszintesen áll olyankor (hátrafelé).
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Muton #289505 üzenetére
Van témaköre.
RexpecT...aligha, a centrírozás nem a kotyogás ellenszere, ott vagy hézagállítás (kónuszos agy esetén), vagy csapágy csere lehet a megoldás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #289510 üzenetére
Itt ez jó kép róla:
chubby2o6: A régi váz még nalam is az ágy alatt várja a sorsát. Jövő héten felrakom apróra, remélem lesz rá igény és nem kell tárolgatni. Az ipari csapágyas XLC kormánycsapágy is még benne van. Van még a szekrényben egy 3x7-es Acera fékváltó is, na azt abszolút nem tudom semmire sem használni, eladni meg nem sok pénzért lehet. Na meg a 720-as alu KLS kormány is megvan még.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #289507 üzenetére
Aki egy 26-os vázba 650b kereket tenne, az nem fog annyit adni ezért a vázért, amennyit kérnék érte. Amúgy sem bontogatnám, akkor inkább kerülgetem még néhány évig.
Ma délelőtt szórtam tele a Bolhát a sz@rjaimmal, természetesen már jönnek az "utánvéttelpostázode" üzenetek. Ezért nem szeretek eladogatni semmit, csak van az a bringáscucc mennyiség, amit már képtelenség tárolni. -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #289502 üzenetére
Na de pur?
-
Roland861010
addikt
Egy kicsit túl vállaltam magam de meglett. 2ik nagyobb kanyarom.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #289517 üzenetére
Szép volt, gratula, lesz ez még több is idővel. A kép is szép.
Esküdj, hogy te nem mentél fel a pályára -
addikt
válasz rétisün #289499 üzenetére
Biztos a csillagok állása, baromi kényelmetlen volt. Meg idegesít, hogy 30 ezer volt az a rohadt nyereg, és sokadik próbálkozásra sem jó. Persze van ilyen.
Hasaggymeg: hát igen, ez a jó hozzáállás
Tin: még, ha csak napok lennének beállítani... de most már én is megvárom a jobb időt, aztán kísérletezek tovább. Nem szeretném eljátszani ugyanazt, mint a Cube-bal, hogy veszek egy rakás kormányt, stucnit, nyerget... ezért is mentem bikefittingre. De, ami ott jónak tűnik állványon, az a valóságban gyötrelem.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Roland861010
addikt
válasz chubby2o6 #289518 üzenetére
Köszi szépen. Hát most a cél az 50km. Aztán őszre az első 100-as túrám jó lenne ha meglenne.
Nem mentem fel.
Ez egy kerülő út.
Nem játszok futárt....
Mondjuk a szél kabát ellenére nem esett jól a szembe szél. Elég hűs volt.Ez lesz a következő kör. Persze ez többszöri nekifutásra.
Nem hiszem hogy elsőre meg lesz.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #289522 üzenetére
Hát ja, a szembeszél sohasem esik jól. Én tegnap voltam egy rövidke kört, de sz@r idő volt, a végén még a kezem is fázott. A torkomnak se tett jót, már akkor is éreztem, most meg olyan beteg vagyok, mint a kutya. Fáj a torkom, ömlik belőlem a takony, meg köhögök, mint állat . Mondjuk ezt melóban kaptam el, a tegnapi csak rátett egy lapáttal.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #289520 üzenetére
Még tavaly az elején én is azt hittem, hogy falnak döntött vállal "kábé" egyenesen, lábakkal a pedálokon beállítható az ülés, de nem. Ahogy semmi más sem. Görgőn talán már jobban, de ott meg mindig vízszintesben vagy, vagyis a lejtő és a mászás kiesett. Utána még nekiszaladtam az "állítsunk és menjünk egy percet" felállásnak, de ez sem működik igazán.
Ami szerintem működik, az a türelem: állítsunk, és menjünk egy rendes ride-ot (nekem ez 40-50 km). A végére garantáltan vagy a gát zsibbad, vagy a térdhajlat hátul, vagy a térd felett, vagy a derék, esetleg a vállad, akármi más. Egy biztos: pontosan érzed. És az alapján, követve a szakirodalmat (lehet YT is) és a megérzéseket, lehet egy újabb aprót állítani, és aztán másnap-harmadnap menni egy újabb rendes ride-ot, és figyelni a test visszajelzéseit. Ha egyszerre egyet állítasz, és tudatosan, akkor szépen lassan be fog állni. A finom beállításokra jók a "menjünk 5 percet", én például így állítottam be a markolatot 10 lépésben, de aztán a következő 2 teljes ride után még állítanom kellett egyet-egyet rajta, mire már úgy mentem le egy teljes ride-ot, hogy nem akartam állítani rajta semmit.
Na, most vagyok itt. Szinte tökéletes, de az apró vezérhangya azt mondja: *talán* egy fél centit mehetne hátrébb az ülés De egyelőre nem merem, mert most olyan jó, csak közben meg zakatol a hang odabent, hogy "de lehetne jobb is!".
Tudod mi a vicc? Hogy lehet, hogy egyszerűen csak egy ponton azt kellene mondani, hogy "ez az", és elengedni a további állítgatást. A testünk meg idomul ahhoz a beállításhoz, és kész.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #289495 üzenetére
outin jobban kijönnek ezek. talpbetétet is néztetek bikefiten?
betétes gatya elvileg mindegy kellene, hogy legyen, azért az pár mm-t emel az emberen, én 1-1,5 órás tekerésre fel sem veszem.
-
RexpecT
addikt
válasz Maximum1 #289513 üzenetére
Jó volt, szerencsére az idő is jobb lett mint amit vártam. Pár fokkal melegebb lehetetett volna, de a lényeg, hogy az eső nem esett.
26.7-es átlaggal nyerték a versenyszámot(bruttó átlag), én ötödikként értem be 22-es bruttó átlaggal a túra számban(de nekem ez versenytempó volt).
Azt meg el sem mondom, hogy úgy sikerült elesni, hogy a 76-os kormánnyal nem sikerült megközölnöm a gátlezáró bizbaszt, mert mindkét kapu zárva volt, és viszonylag kevés hely volt a két kapu között. -
Friczy
senior tag
válasz Maximum1 #289469 üzenetére
Kicsit vitatkoznék veled. Az említett példa alapvetően nem rossz, de hozzáteszem, hogy szerintem az a járdán kialakított bringaút egyáltalán nem fasza. Alapvetően kerülni kéne a kétirányú szűk bringautakat (ez is olyan), mert nehéz rajta elférni, balesetveszélyes, valamint az esetek többségében az ellenirányban közlekedő nem tud szabályosan rácsatlakozni/lemenni róla, ha ezt nem a végén teszi (jó esetben van folytatása, persze ez sem mindig jön össze. Szóval egyáltalán nem baj, ha a másik iránynak csináltak egy kerékpársávot. Aki fél az autók közt, továbbra is mehet a járdán vezetett bringaúton, aki viszont nem, az a bringasávban védett, ha az autósok betartják, hogy kerékpársávra alapvetően nem mennek. Van ilyen megoldás a Fogarasi úton is, én szeretem.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #289526 üzenetére
Az szép, jó utat. Bringát vigyél, ott tuti jókat lehet tekerni .
-
-=RelakS=-
veterán
200km után a stripchipes láncnak olyan hangja van, mintha egy marék mogyoró lenne. Egy kicsit meg is nyúlt (kb 0.05%-ra), ami nem tetszik. Lehet, hogy a Silca saját waxával jobban teljesített volna, mint a gyertyaviasszal, de ennél a simán csak viaszban kifőzött új lánc is jobban muzsikált
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #289532 üzenetére
Köszi az infót. Annyit csak az utókor miatt, hogy pontosan milyen lánc is? Csak mert nekem tök másképp viselkedik a Smoove a Shimano láncon, mint ahogy a KMC-n viselkedett.
-
Tin
veterán
válasz -=RelakS=- #289534 üzenetére
Nekem a HG701 láncban most van 500 km, nulladik perctől Smoove-ozom, kb 150 km-enként, és hát azért már látni némi nyúlást. Az alapból 0.2-nek mért lánc most már inkább 0.3-nak látszik. Bár gondolom ezek az elején nyúlnak egy látványosabbat, aztán beállnak. Mindenesetre a következő láncot főzős waxszal kezdem majd. Cserénél meg rámérek majd tolómérővel is erre, az inkább a mérvadó.
-
-=RelakS=-
veterán
0,3%-nak látszik 500km után? Biztos? 0,5% körül ajánlják, hogy dobd a francba, ha nem akarod, hogy szétbarmolja a hajtást.
Vagy ezt úgy értsem, hogy 0,2%-ról 0,3%-ra nyúlt? Az sem túl jó azért, főleg, ha a sporttársak tizenezer km-t bíró láncait nézzük.
Mindenesetre ez a főzőcskézés eddig nem jön be. Lehet, hogy ez a gyertya viasz tényleg túl kemény neki.
Mindegy, a következő láncban van szuper puha szőrtelenítő viasz is Most, hogy feltettem, kézzel alig bírom hajtani a pedált. Szerintem egy hetet pihentetem a lábam, mert ma nagyon rosszul esett hajtani, aztán jövő hét vasárnap megnézem, milyen vele az első kör.Az is igaz, hogy eddig a legócskább a decathlonos kenőcs volt
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Sleek
senior tag
-
Khelben
nagyúr
válasz peetie1 #289484 üzenetére
Ne is mondd, múltkor feltettem facebookra egy videót, ahogy a körforgalom előtt leszorít egy nő. Két ismerősöm is bekommentelte, hogy "dehát körforgalomba tilos bemenni biciklivel!" Nem értem, annyi mindenre van időkorlát, műszaki vizsga, egészségügyi alkalmasság. Miért nem lehet 5 évente újravizsgázni KRESZ-ből?
-
addikt
válasz Ringman #289528 üzenetére
Először ilyen bizbaszokat kaptam a klipsz alá, amitől becsatolni sem tudtam rendesen. Másodszorra kérdeztem, hogy talpbetéttel nem lehet ezt megoldani? De igen. Ja, jó... szóval az van.
Tin: na, pont ez volt, hogy a topiktekerésen már egész jó volt minden, de hátha lehetne jobb is... nem lett, cserébe elkúrtam azt a beállítást is.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Sleek
senior tag
válasz -=RelakS=- #289536 üzenetére
A "sima" gyertya ptfe kombó nekem is nagyon keveset bír ki és hangos a lánc. Irigykeded is ,hogy másnál milyen jól bírja a wax nálam meg mtb-n 50-80km azt hangos a lánc. Országútin meg olyan 150 km.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
fulton
addikt
Volt téma itt h a DT agyak a zsirozas utan ismét hangossá válnak (ami nem kétséges, csak a mikor). Eddigi olvasatok alapján rövid, "pár km" után.
Én 1 hete szervizeltem" a hátsó agyat, azóta ment bele 300km, es ugyan olyan finoman jár mint kenéskor. egyáltalán nem hangosabb. (De ha az lenne sem baj szeretem a hangját, csak érdekességként jegyeztem meg).
Egyébként a DT hub zsirjat használom erre.[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
-
lsebestyen
addikt
válasz -=RelakS=- #289536 üzenetére
A héten 730km után jöttem rá, hogy régen főztem (molten speed wax) a láncot. Nem vagyok halláskárosult, nem volt hangja. Soudal csepegtetősnek 70km után rosszabb hangja volt.
-
Debilon
addikt
üdv!
talán egyértelmű dolgot kérdezek, de mégis
adott egy agyváltós bringa, gumit kellene cserélnem.
a váltóval kapcsolatban van valami okosság amire figyeljek? vagy csak lecsavarozom, kerék ki, aztán a végén visszarakom?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #289541 üzenetére
Zsírozás után inkább halkulni szoktak. Vékony zsírral kell kenni, és azzal is csak vékonyan. Én egyszer bekentem a ratchet-hez kapott DT zsírral, csak az valami miatt besűrűsödött a tubusban, nem is lett jó. Azóta Sram buttert használok hozzá, azzal megmarad a kenés is meg a szép hang is.
-
Speedy007
őstag
válasz chubby2o6 #289546 üzenetére
Én lányomnak vadászok jó áron kerékpárt "24-s méretben használtan ( kicsit overkill lenne neki mivel jelenleg "20-s lenne az ideális de majd rá nő), lényeg az hogy vannak jó árak de azokat a hiénák gyorsan elhappolják a volt tulaj meg lusta leszedni a hirdetést időben meguntam telefonálgatni inkább írkálok ha tényleg aktuális akkor telefonálgatok. De nem csak kerékpár esetén jártam már így.
-
MPowerPH
félisten
válasz lsebestyen #289544 üzenetére
Neked nem veri tele a bringat wax darabokkal, mikor frissen rakod fel?
A lanc 'betoreset' mivel szoktad csinalni, miutan kihult?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #289511 üzenetére
Köszi az infót. Meg is rendeltem a Crossmax kerékszettet, a mostanit meg majd akkor a szerelő megoldja, és megy eladásra.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen