-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
válasz parandroid #289699 üzenetére
965-nek nagyobb a kijelzője mint a 7X-nek, de mondhatjuk ugyanakkorának.
Nekem bántotta a szememet az oled, így maradt a 6X és jött helyette egy edge.Nézem a garmin oldalát, büszkén hirdeti hogy 25 évesek, nagy vételeket nem látok.
[ Szerkesztve ]
-
Nutra
tag
válasz atee_13 #289700 üzenetére
Méret passzol. Szerelésnél figyelj arra, hogy a bal pedál menete ellentétes.
A pedál meg passzoljon a bringához minőségben. Ez szerintem nem a legjobb csapágyazású, vannak magasabb minőségű darabok is. (De ebben nem vagyok mérvadó, én csak patentpedált használok) -
nagyúr
válasz parandroid #289699 üzenetére
Elégedett a 965-tel? Remélem idén be tudok egyet én is újítani majd. Jó a 245 de azért ennek vannak korlátai, szeretnék kicsit feljebb lépni.
Viszont bringázáshoz tuti én is inkébb vennék a kérdező helyében egy alapabb computert. Próbálgattam a karórát erre de nem túl praktikus.
Més que un club!
-
válasz Napfénysüti #289703 üzenetére
Mindent tud, amire szükség van, plusz egy csomó mindent azon túl is. A dual band GPS valami döbbenetes, de az van szerencsére nekem is a Fenixben. A minőség meg a szokásos garmin prémium. Azért ez nem véletlenül a paletta teteje...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Maximum1 #289701 üzenetére
Igen, a kijelző nagyobb, mert kisebb a keret, jobban kihasználja az óra teljes méretét. De maga az óra karcsóbb, kecsesebb, könnyebb. Női kézen azért nem mindegy, pláne, hogy azért párom nem egy brünhilda.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dom1n0
aktív tag
válasz parandroid #289699 üzenetére
Bocs, 955-öm van, még szándékosan a nem OLED-et vettem belőle.
-
Maximum1
őstag
válasz parandroid #289706 üzenetére
Én fogdostam, számomra játékóra a F6X Solar Titániumom után, nem is cseréltem le, az új 7X Pro Tinánért meg nem adok annyit amennyit kérnek, vicc ára lett.
Kíváncsian várom a 8X-et, de ilyen árazással lehet más gyártót nézek, connect is már a halálba zaklat, állandóan menjek edzeni mert csökken minden statom,
szerintem már kicsit túl tolja.[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
Megjött az Explore 2.
Gyors kört azért a car idő ellenére is megejtettem.
Pár navigációt kipróbáltam itt a környéken, én élhetőnek találom, bár ez elég rövidke teszt volt. Mondjuk az érintőkijelző szerintem sokat tesz hozzá a használhatósághoz, ilyen téren, gombokkal vezérelve biztos nem ilyen komfortos.
Nah mindegy is, majd terepen kell teljesítenie.Amit nem tudtam beállítani: Ugye az Edge küldi a connect-be az adatot és onnan megy tovább strava-ra. Connect-en belül hiába van felvéve a 2 bringa nem találok opciót, hogy a 2 különböző tevékenységet szétválassza és a megfelelő bringához könyvelje. Strava-n már viszont a terepi bringázást gravel körnek könyveli el, az outit sima ride-nak. Végülis legalább itt már megkülönbözteti és ha a gravel tevékenységhez hozzárendelem a mtb-t, a sima ride-hoz meg a fittnes-t akkor ott már elvileg külön gyüjti a km-eket.
Van lehetőség ezeket valahogy rendbe tenni, vagy ez kb így működik és fogadjam el?
Illetve találtam egy olyan opciót, hogy útirány újratervezése ez mi lenne?
Alatta van az útvonal újratervezése, ez nyilván megvan mi.Zoliwrc: Igen a piros háromszögön visz a túra, köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz kuntics #289711 üzenetére
ilyenem van (csak 2,2-es mtb gumik vannak rajta), azért ez nem egy kifejezetten könnyű kerékszett, ez ahogy nézem kb. 330€ szállítással, ennyiért szerintem OK, ha épp nincs 400 körül gr/cr/er1600-as sorozat.
a gyári kerékszetthez képest mindenképp előrelépés lesz.
(rose-os p1800/1850 ár/érték arányban verhetetlen, de az papíron outi szett, bár van aki gravelhez használja)
-
kuntics
aktív tag
válasz Ringman #289712 üzenetére
Jelenleg egy kellys szett van benne, mert ez legalább csapágyas és nem kónuszos. De ez is 2300g, ahhoz képest sokkal könnyebb ez a szett. Többet rászánni nem szeretnék, ennyi súlycsökkentés is elég lesz.
Néztem a p1850-t is, de pont a road jellege miatt engedtem el. Árban olcsóbb, viszont 40es gumit használok, ahhoz meg jobban illik a szélesebb belső (legalábbis ezt olvastam valahol). Divatgraveles vagyok, nagyobbrészt aszfaltozok, de nálam csak kikapcsolódás a biciklizés, nincs semmi sebességhajkurászás.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #289715 üzenetére
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Roland861010
addikt
Köszi mindenkinek a tanácsokat!
-
flash-
veterán
Trekking hátsó kazetta kérdés :
3*8 shimano rendszer.
Elől 48/38/28 tripla tányér van. Hátulra melyik az a legnagyobb fogszámú kazetta amit még kezelne?11-34 vagy csak 11-32?
(hátsó váltó Deore RD-M592 hosszú kanalas. 11-36 gondolom semmiképpen sem 🤔)"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #289666 üzenetére
Szerintem a Loctite menetrögzítő a legjobb megoldás. Most fejből nem mondom meg mi a tipusszáma, de kifejezetten PressFithez ajánlja a gyártó. Jól látod, itt inkább az a fontosabb, hogy ne csússzon meg egymáson a bepréselt műanyag a csapágyfészekben. Kenő szerepe nincsen.
Másik ilyen visszás dolog az a félintegrált kormánycsapágy beütőcsésze zsírzása. Ha acél a váz és vagy a csésze maga, akkor nagyon kevés zsír kell, különben össze fog rozsdásodni. Alu váz esetén ha alu a csésze akkor tilos. Csak szárazon szabad összerakni, különben el fog tudni csúszni a csésze a váz fejcsővében és ki fogja koptatni. A kormánycsapágy is elvileg ugyanúgy préselt, mint a PressFit, így az elv is hasonló.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz flash- #289718 üzenetére
· maximum sprocket size: 36 teeth
· total capacity: 45 teethSzóval 11-36 is mehet.
Vagy itt is olvashatod.[ Szerkesztve ]
Jester
-
PartyShan
aktív tag
Sziasztok,
Félig offtopic...
Connect webes felületén tényleg nem tudok úgy megtervezni utat, hogy megadom a kiindulási pontot és a célt, csak úgy, hogy térképre kattintással kiválasztom a Start és a cél pontokat. De így katasztrófa megtervezni egy utat egy ismeretlen célra, ahol még nem jártam. Ti hogyan terveztek meg connectben útvonalat?
Konkrétan Dunakeszi deacathlonba akarok elmenni, de amerre tervezi, arra nem szívesen mennék. Ez most egy olyan példa, ami nem teljesen ismeretlen útvonal, ezért tudom hogy arra nem akarok menni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #289722 üzenetére
Rendes biciklis nem címre tervez, hanem szegmensekre, KOMoottal . Amúgy vicc nélkül, én ahányszor garmin connecten terveztem és átküldtem, mindíg felnyomta stravara a tracket, mintha tekertem volna . Biztos valamit rosszul csináltam, de 2-3 ilyen esettel betelt a pohár, nem volt türelmem tovább vacakolni. Komoot is megteszi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
semmiho
tag
válasz jjeahh #289723 üzenetére
Strava - My Routes az prémium feature, vagy elérhető bárki számára? [link] (új útvonal tervezése: [link] ) Szerintem egészen korrekt, jól használható.
Sok éve ezzel tervezem az útvonalakat, beállítható, hogy "follow most popular" vagy "follow most direct", továbbá az útfelület típusa és a szintemelkedés figyelembe vétele. A "Map Preferences" attribútumok már csak hab a tortán (KOM-ozós szegmensek útvonalba vételére is jól használható akár). Két pontot ezek szerint köt össze és az esetek nagyobb részében egészen használható módon.
Az útvonal aztán exportálható .tcx és .gpx formátumba egyaránt, export után csak a Garmin "NewFiles" mappájába bemásolod a fájlt és az Edge bekapcsolása/újraindítása után már ott is van az útvonal a kütyün.
-
PartyShan
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289722 üzenetére
Na igen, ez ami számomra katasztrófa. Pont ebben az esetben annyira nem gond, de mondjuk ha az ország másik részére mennek amit tényleg nem ismerek már gond lenne. Az is gáz hogy a kereső mezőbe beirva a címet nem történik semmi, nem emeli ki a térképen ahogy a Google maps. Emiatt egy ismeretlen címet meg kell néznem a Google maps -en aztán a connectben kb. behatarolom merre van és úgy terveztetem még az utat. Kelleni fog egy alternatíva mert ez nem jó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz semmiho #289724 üzenetére
Igen, ha jól rémlik a strava is okésan tervez, de prémium. A Komoot nekem megfelel, csak egy funkció hiányzik belőle: feltöltött gpx tracket újratervezni nem lehet. Illetve lehet, hogy már tudja, egy ideje nem néztem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #289723 üzenetére
Én már terveztem vagy 10-et, de még sosem használtam ...de majd idén Montenegróban kipróbálom, igaz ott nem erdei menetek lesznek, így talán a többivel elboldogul. Korábban a Merretekerjek-kel terveztem egy párat, de az olyan utakra vitt az erdőben, hogy többet toltam mint amennyit nyeregben ültem, meg olyan ösvényeket jelölt ki járhatónak melyeket látszólag 10 éve már nem használt senki és ha rajta álltál is nehéz volt megtalálni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #289728 üzenetére
Egyik térkép sem tudhatja, hogy melyik erdei út milyen állapotú, max a strava, ha figyelembe veszi a heatmap-et, mert ahol gyakran tekernek, ott biztosan járható bringával. Amit amúgy te is megnézhetsz és az alapján tervezhetsz pl. Komoottal vagy Connectel.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz PartyShan #289725 üzenetére
Elég röhejes amúgy, hogy egy Garmin nem képes normális útvonaltervezőt csinálni. Ez a címre keresés is... Komoottal érdemes tervezni, ott, ha rámész egy pontra, még a Google utcatérképet is behozza. S olyan extrém megoldásokat is tud, ha beírsz egy címet, odaugrik, és megadhatod, hogy indulási vagy érkezési pont legyen. Hihetetlen
Cserébe 30€ (időnként akciósan 20€) a világtérkép feloldás, ingyenesen csak egy régiót enged. De ez egyszeri díj.
jjeahh: feltöltött gpx-et úgy tudsz újratervezni, hogy duplikálod az eredetit.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZavaBalazs
őstag
na, felkerült az új kormány, és arra a contec goo d2 bandázs alis verziója, az árán kívül sok pozitívat nem tudok mondani róla. kb 1 mm-rel vékonyabb, a felülete sokkal csúszósabb, és semmit nem nyúlik, a kanyarokban nem idomul a kormányhoz (persze erre lehetne mondani, hogy skill issue, de aki felrakta, eddig mindent szépen bandázsolt)
szépnek azért szép, meg én 99%-ban úgyis a fvk-t fogom, de ezt rövid úton le fogom cserélni. a kemény 2000 forintot nem bánom, ha bejött volna, a sokszorosát nyertem volna rajta.ugyanitt 42 centis pro plt kormány eladó
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #289730 üzenetére
Bár nem vagyok híve a mobiltelefon kormányra rögzítésének, de ilyenkor megértem, hogy miért használ valaki azt. Jó lenne ha elérnék legalább a Google (offline, letöltött) térkép vagy bármilyen offline térkép szintjét (Here We Go pl.). Ilyenkor kár, hogy erős vas kell az Androidhoz és emiatt fürdött be a Bryton Androidos kerékpár komputere. Pedig mekkora királyság lenne natívan Stravát vagy bármilyen offline navit használni.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #289731 üzenetére
A Merida és az XLC bandázsa is jó, azokat is annyiért vettem annó. Nekem nincs koskormányom, de családon belül bevált.
-
addikt
válasz Fall-N #289732 üzenetére
Az a vicc, hogy ehhez a technika már adott. Nem kellene más, csak a telefon tükrözése a computerre, mint Andoid Auto esetében (Android Cycle - stipistopi a márkanév! ) . Persze üzemidő tekintetében lehetnek kompromisszumok, de kevesebb energiát enne, mint, ha abba próbálnák egy telefon teljesítményét belegyömöszölni.
A másik megoldás, hogy egyszerűen csak írni kéne a meglévő offline térképhez egy normális szoftvert.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #289734 üzenetére
Igen a tükrözés is járható út lenne, mint az Android Auto például. Vagy a Garmin is összekaphatná magát és csinálhatna egy okos OS-t, ami tudna natívan futtatni különböző programokat. Az sem lenne baj, ha nem lehetne telepíteni rá, de az alap dolgok mennének pl. Strava, TrainingPeaks, Komoot, offfline navi stb. Az árba beleférne valamilyen erősebb Snapdragon SoC is, így fürge is lehetne. Csodálom, hogy még nem jutott eszébe senkinek. A technológia tényleg adott, de ezek a komputerek jópár éves lemaradásban vannak.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #289733 üzenetére
ja, elsőre a meridát kerestem, de mindenhol kifutott, azért lett helyette a contec, mert azt találtam még ilyen pötyisben, meg a deda elementit, de annak a felülete nem tetszik. most már maradok a contecnél, nagyon bejött, meg ebből létezik sárga (ugye ehhez az passzol)
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #289732 üzenetére
Szerintem túlgondoljátok ezt. Ott van a Komoot vagy a Strava a rendes, biztonságos utak megtervezéséhez - persze előre. De ha az ember eltölt néhány órát, esetleg fél-1 napot a nyeregben, akkor csak van előzetesen fél-1 órája arra, hogy alaposan megtervezze az utat, megnézze, milyen útburkolatokon halad, hol és milyen körülmények között mászik, és betervezni néhány pihenő / frissítő pontot az útra.
A térképet hiányolod, pedig vannak jó térképek, és azok eléggé naprakészek. Oké, lehet, hogy nem a világ összes pontján, de ez inkább a közösség hibája, mint az app/navigáció gyártóké. Én tavaly nyár óta tolom a Karoo-val, és igazából azt kapom, amit előzetesen tervezek. Amióta meg a Komoot-ot használom, még inkább. Bőven 1% alatt van a tévedés, amikor nincs trail sem ott, ahol elvileg földútnak kellene lennie, az ilyen lezárások és terelések pedig mindenhol benne vannak a pakliban, de bringával az nem akkora nagy kaland.
Aki meg sokat megy címre (pl. futárkodik), annak úgyis van hozzá appja, meg az többségében városban van, ahol kiismeri a területet idővel. A Karoo-n amúgy jól működik a címre tervezés is, ha van élő netkapcsolatod, gondolom mert a címadatok nincsenek az offline térképben, de minek is lennének benne helyet foglalni. Ha meg nincs netkapcsolat, akkor is lehet POI-ra (pl haza), vagy a térkép egy adott pontjára terveztetni vele, de ezt még sose használtam. Igazából talán a "haza" az egyetlen olyan vészhelyzeti tervezés, amit egy eltervezett úton használ az ember. Ha meg meggondolod magad, leülsz valahol nyugiban egy kávé mellé, előveszed a telefont, megtervezed Karoo-n az utat magadnak az appban, majd két gombnyomás, és már az egységen is van az új utad. Eltévedés esetén meg ott az újratervezés, ami működik, és rendesen.
Ne álmodozzatok arról, ami már létezik. Én nem ismerem a Garmint vagy a Wahoo-t, sem a kínaiakat, de a Karoo-nak tényleg teljesen jó a navigációs rendszere, szóval akinek a navigáció az elsődleges, mint pl. nekem, annak ilyet érdemes vennie. Én ezzel így ahogy van, még évekig el tudok még kerekezni.
-
addikt
válasz Fall-N #289735 üzenetére
Indítsunk vállalkozást, kínaiak egy hét alatt kifejlesztik
Garmin meg minek erőltesse meg magát, ha így is viszik a méregdrága cuccaikat, mint a cukrot. De inkább ne is csináljanak saját OS-t. Korszerű akkor lesz, ha Android / iOS kompatibilis, más manapság nem kell.
Tin: a probléma nem a számítógép előtt kezdődik előre tervezésnél, hanem, amikor menet közben üt be a sz@r. Mondjuk, ha ismernéd a Garmin újratervezési módszerét, lehet, megértenéd. Karoo 2-t meg már nem kapni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
chubby2o6
senior tag
válasz ZavaBalazs #289731 üzenetére
Sikerült végül kipiszkálnod a bowdenház-véget?
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #289738 üzenetére
Értem, hogy a Gamin sz*r, de a Karoo nem az. A menet közben beütő sz*rról csak annyit tudok elképzelni, hogy:
1. nem járható vagy nem létezik az útszakasz -> menni másfelé, és automatikus újratervezés (offline)
2. haza kell menni azonnal -> új célpont: otthon (offline)
3. kell egy benzinkút mert éhen/szomjan halsz, és nem terveztél be előre -> megállsz, telefonon keresel, majd címre tervezés (online)
4. akármilyen más útvonal kell -> Komoot vagy Strava a telefonon, megtervezed, és rátöltöd a computerrePersze szuper lenne, ha szóban elmondanád a computernek, hogy mit akarsz, az pedig belsőt cserélne, adna inni, esetleg még le is bólintana közben, de messze nem olyan spártai a helyzet, mint azt az 530-ad alapján látod. Csak az egyszerűen nem erre való.
Ja, Karoo-t valóban nem kapni, elvileg május közepén jön ki a 3-as, és kifogytak a 2-esből. Szerencsétlenül csinálták, de nem először, ebben eléggé bénák. De ha kijön a 3-as, szerintem frankó lesz. És akkor valószínűleg sok 2-es kerül a piacra olcsón.
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz chubby2o6 #289739 üzenetére
első kupak maradt a vázban, hátsó kijött, befűzés sikerült cimborámnak: cérna végére csomózott egy kis nehezéket, függőlegesbe állította a biciklit, túloldalt egy fél centis gumicsővel porszívózta ki. valamint frusztrációjában berendelt egy ilyet.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #289735 üzenetére
Volt a Garminnak ilyen próbálkozása vagy 10 éve, kézi GPS android rendszerrel. Garmin Monterra néven futott.
Az volt a legnagyobb gond vele, hogy a userek rögtön kiszúrták, hogy egy olyan elképesztően fapados, arcpirítóan drága okostelefont próbálnak rájuk melegíteni, amiben még GSM modul sincs. -
chubby2o6
senior tag
válasz ZavaBalazs #289741 üzenetére
Igen, az az alis cucc nagyon hasznos, áldom az eszem, hogy anno rendeltem egyet én is. Ha az nem lett volna, szerintem még mindig a fékcsövet próbálnám a vázba tuszkolni . Első körben megpróbáltam egyből a csövet betolni, de esélytelen volt, már a középcsapágynál elakadt. Aztán előkerestem ezt a mágneses behúzó cuccot, nem mondom, hogy sitty-sutty ment ( erős a mágnes rajta, de néha így is "elvesztette a jelet"), de aztán csak összejött.
Lényeg, hogy sikerült nektek is . -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #289743 üzenetére
Neked milyen van? ...amivel fékcsövet lehet behúzni természetesen, mert mást már nem tervezek behúzni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Graphics
Jómunkásember
Kerékpáros poncsó/poncho-ból van-e valami egyszerű de nagyszerű.
Max 1x lesz használva a túra során, nem kell sokat tudnia, illetve záporban megállunk alapból is, de azért egy kis védelem nem árt.EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Kro
tag
Terepi montis túráimon én is sokszor futok bele, hogy bringával járhatatlan útszakaszok kerülnek bele a körbe. Nehéz ismeretlen helyen megtervezni úgy, hogy terepen is legyél, de még tekerhető szakaszok legyenek. Bár a komoot jó, mert figyeli ezt és általában figyelmeztet, hogy túl durva szakaszok kerültek be. De ha jól vettem észre ezek az ő általa tervezett túrákban is belecsúszik.
Pl. Két-bükkfa nyeregtől Dobogókőre a piros kereszten visz fel általában, hát nekem az nagyon nem a tekerhető terep, de helyette meg az aszfalt az alternatíva. Szóval válassz, felszenveded magad, vagy p*nci leszel és montival mész az aszfaltra. Nehéz megtalálni az arany középutat. -
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #289744 üzenetére
Ugyanilyen Toopre, amilyet Balázs linkelt. Ötletes, mindenféle fej van hozzá, bár - vagy épp ezért - kellett egy kis idő, mire rájöttem, mit hova . De utána már ment, igaz, türelemjáték, mire sikerül áthúznod a középcsapi mellett. Azt nem kell még cserélned? Mert érdemes lehet egyszerre csinálni a fékcső-cserével, szerintem lényegesen egyszerűbb lenne úgy, hogy nincs bent a középcsapágy.
-
Tin
veterán
Oké, a monti más tészta, az én tapasztalataim max. gravelig mennek le, bár vitt már engem is trailre, de a bringám nem oda való. Egy pár hónapja amúgy a Karoo már támogatja a breadcrumb navigációt is, szóval elvileg MTB-barát is a navigációs része.
A tervezés más tészta, és ebben nekem szimpatikusabb a Komoot. A Karoo tervezője sem buta, de annak csak azt tudod megadni, hogy milyen útburkolatot preferálsz: szilárd, gravel vagy trail, és ez alapján is tervez. Ez elvileg jó lehetne, de sajnos mégsem az, mert sokszor szilárd burkolatnál egyszerűen levisz az országútra akkor is, ha amúgy lenne a közelében bringaút. Márpedig én nem annyira szeretek az országúton menni, mászni az autók között meg főleg nem.
A Komoot tervezője viszont nagyon jó, mert ott a bringázás típusát választhatod ki: touring, MTB, országúti, gravel, enduro MTB, és tervezésnél tök más utakra és útburkolatokra tervez ennek függvényében. Én touring-al megyek, mert ez a bringautakat preferálja, és valamennyi gravelt is megenged, de csak akkor rak országútra, ha tényleg nincs más. Az országúti meg pl. értelemszerűen országúton visz.
Egyébként eddig még csak egyszer építettem fel utat magamtól benne, mert annyira sok mások által jól megtervezett út van benne, hogy felesleges. Tegnap este is terveztem előre pár utat, az egyiken kiszemeltem egy közeli várost, majd rákerestem az oda letervezett bringás túrákra, és kiválasztottam egyet, amelyik felénk orientálódik, és kibővítettem úgy, hogy az indulás itthonról menjen. Aztán frissítésnek félútra egy benzinkút betervezése, majd átnéztem, hogy milyenek a terepviszonyok, hol kell országúton menni, hol mászok, és esetleg ezek függvényében még lehet korrigálni kicsit az úton. Tudom, hogy így fél-1 óra megtervezni egy utat, viszont nincsenek meglepetések, és én dönthetem el, mennyit és mikor mászok.
Nekem eddig ez vált be legjobban, és tényleg szép helyekre visz el, tök jó utakon. De ehhez mondjuk tényleg kell egy jó térkép, amit frissítenek is, meg egy app, amit használnak is sokan. Ezért jó a Komoot, nekem legalábbis.
-
nagyúr
küldtetek már bicajt futárral? melyik céggel érdemes? illetve ki vállalja egyáltalán?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Horgász topik
- Okos Otthon / Smart Home
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Autós topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mini-ITX
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen