-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
válasz ludsimon #32915 üzenetére
Nem használok semmilyen ilyen cuccot, a km óra is csak azért van, mert méri a hőmérsékletet. Gondolkodtam rajta, hogy talán jó lett volna egy-két erősebb évet ledokumentálni valami ilyen progival, mondjuk a tavalyit, amikor csak a munkába járásból összekurbliztam közel 14ezret (XVII. kerület vs. Pilisborosjenő), de én ilyen magamnak való, magamban tekergő, kiöregedő félben lévő kerós vagyok. Lassan csatlakozom majd azokhoz a nyugger bringásokhoz, akiket futárkoromban tátott szájjal néztem, ahogy simán tartották az akkori tempómat, mert azért én is fejlődtem egy keveset, és nem feltétlenül lettem gyorsabb, hanem kevesebb erőbedobással többet tudok tekerni.
Még egy próbatételt tervezek jövőre, mert még nem tudom, mennyit bírok tekerni 24h alatt, azt még meg akarom csinálni, aztán semmi komoly kihívás, csak a napi rutin, meg egy-két hosszabb túra évente.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Maximum1
őstag
válasz #48525824 #32938 üzenetére
Gondolom drótperemes a gumi.
Nekem kevláros és simán lejön, felmegy.
1 defektem volt vele 1500km alatt, szeretem.
Eső /monszun/ után hordalékos volt az út és oldalról szúrta meg egy királydinnye.Nálam az övtáskában van egy fél bicikli, nem tolom sehova, nem gyalogolok mint az állatok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tatabike #32905 üzenetére
Azaz, aki az utakon vagánykodik az autójával, pont azokat a gyalogosokat és kerékpárosokat nézi le és szívatja, akiknek a pénzén gyakorlatilag autókázik. Mert amit Ő betesz a nagy kalapba, az nagyon kevés ahhoz képest, amit rákölt az állam...
Erre vmi forrás vagy olvasnivaló?
-
freelanced
addikt
válasz Napfénysüti #32956 üzenetére
Magáról a Kevlar részéről nem tudok semmit mondani, de erről a gumiról nem hallottam/olvastam túl jókat, inkább a CST-t vagy a Zaffiro-t ajánlották helyette. Bár az is igaz, hogy még nem próbáltam, tehát személyes tapasztalat nincs róla, csak az amit a többi kerékpáros írt a neten illetve amit az üzletekben hallottam.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Maximum1
őstag
válasz Napfénysüti #32956 üzenetére
Bocs rosszul írtam, hajtogatható verzióra gondoltam, nem a drótperemesre, mindig kevlárnak hívom, lehet tévesen.
Ezekben nem kevlár van, hanem valami műanyag csíkot tesznek a gumiba.
Kevlárosban ilyenem van, azt hiszem ez az.
Simán átmegy a királydinnye, szerintem a kevlár csak üvegre jó, vágásra, szúrásra már nem.
Ezt találtam, mégis mi lehet a gumi alatt, kb a 2 említett gumim között lehet a védelme.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz freelanced #32957 üzenetére
Úgy vagyok vele hogy ha már ez került rá akkor amíg bírja használom aztán majd idővel cserélem jobbra. Ma fixáltam le a bringát, jövő héten már hozom el és hajtom is. De ki tudtam ma próbálni.
Sokat a gumitól nem is várok mert ahogy néztem ez tényleg belépő kategória.Més que un club!
-
Zola007
veterán
válasz LonGleY #32951 üzenetére
mert állva rendszerint lassabb célpont és egyszerűbb minden irányban körbenézni, plussz ilyen helyen 10-ből 8 bringás a 3 áthajtó padkájával lenne elfoglalva
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
tatabike
őstag
válasz Teasüti #32955 üzenetére
Majd utánanézek, ezt még 1-2 éve olvastam egy elég neves közgazdász tanulmányában, aki szerint minden autótulajdonos körülbelül 2x akkora költséget jelent az államnak, mint egy olyan polgár, akinek nincs autója. Ha azt nézzük, hogy pl. van egy négytagú család, egy autóval, akkor az akár még jó is lehetne, hiszen négy emberre elosztva a költségeket akár még kedvezőbbek is lehetnének a mutatók.
Ha viszont kimész a forgalomba, csak azt látod, hogy minden autóban 1 ember ül, a sofőr, és minden ötödik-hatodik autóban ülnek csak ketten. Hát ez a nagyobb probléma. Azok okozzák a dugót, generálják a forgalmat, akik a saját seggüket fuvarozzák nap mint nap. Ha hirtelen eltűnnének azok az autók a közlekedésből, amiket csak a saját lustaságuk miatt tartanak fenn az emberek, nagyon megváltozna pozitív irányban a városok élhetősége, az biztos.
Továbbá azokon is el lehetne verni a port, akik csak a saját érdeküket nézve fogták magukat, és kiköltöztek a külső kerületekbe, az agglomerációba, vettek egy autót, és úgy gondolták, majd milyen jó ötlet lesz azzal bejárni a belvárosba dolgozni. Na igen, ez a legkönnyebb és legális módja mások életterének tönkretételéhez, elköltözök a zöldbe, mert megtehetem, de visszajárok a városba és ott ürítem a dugóban a kipufogógázt azoknak a tüdejébe, akik ott élnek. Közben meg sms-eket írkálok a kereskedelmi rádiókba, amikben azon nyavajgok, hogy mekkora dugó van, és valaki mondja meg, hogy miért. Érdekes, senki nem mondja meg nekik, hogy saját maguk miatt van a dugó, amiben ücsörögnek, mert rajtuk kívül még kismillió ember gondolkodik ugyanúgy mint ők, tehát ha nem akarja, hogy dugó legyen, ne üljön autóba. De ezt úgysem értené meg, mert mindegyik azt hiszi, hogy mindig minden probléma 'mások' miatt van, ő nem tehet semmiről. Csak az a baj, hogy ugyanezt gondolják a 'mások' is...bezárult a kör.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
D.Orion
veterán
Ma voltam barangolni haverral egy kicsit. Erdőben, 10km-t. Szerintem ereszt a Magura HS11. De, hogy mindegyik munkahenger?
Szerintetek?
1
2
3
4
Holnap majd szétszedem és megnézem, de ez más nem lehet csak a fékfolyadék.Szerk.:
Tegnap takarítottam le a gépet, így ez mind ma került rá. Egyébként sikeresen eldőlt tegnap a gép és a hátsó váltó dobálja is 4-3-2-1 -ben a fokozatokat. A fület biztos cserélni kell és szerintem a kanalat is. Külön kanalat lehet venni Deore LX-hez? Állítgattam gyorsan a határoló csavarokon így el tudtam vele közlekedni, de nagyon necces.[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
válasz D.Orion #32960 üzenetére
Első váltó, hajtókar, lánctányér, váltókar, fékkar mind-mind Shimano rajta. A pedál valami ótvar műanyag egyutas, meg a nyereg se tűnt túl kényelmes egy próbakörből, de ezeket a legolcsóbb cserélni. Duplafalú felni, kazettás agy... Annyira csak nem rossz gép.
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Maximum1
őstag
válasz D.Orion #32964 üzenetére
Szerintem csak a fékpofa "folyt" a vázra.
Eső után nekem is csinálja, valszeg megállt benne a víz mosás közben és most jött ki.
Ezek ilyen mágneses betétek, mögötte bent tud maradni a víz a dugattyúba.
A kanalat feszegesd vissza a helyére, meg amit lehet, nem kell azt cserélni csak ha eltöröd.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Rhino666 #32965 üzenetére
Első váltó, hajtókar, lánctányér, váltókar, fékkar mind-mind Shimano rajta.
Akkor ennek majd nekifutunk majd még egyszer, ha már jobban benne leszel a témában. Annyit láttam, hogy ezek Shimano cuccok, csak reméltem kiderül, hogy melyikek.(#32966) Maximum1: Köszönöm a megnyugtató választ.
-
tatabike
őstag
Hajthatnánk együtt a csajokat... Igaz, hogy Te 10 évvel öregebb vagy, de az érdeklődési körünk fedné egymást valószínűleg, mert az ex-feleségem pont 5 évvel idősebb nálam....
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Toomy
senior tag
válasz Napfénysüti #32956 üzenetére
Lugano -val 2-3 ezerig semmi defektem nem volt. Utána viszont orrba szájba jöttek. Kb. 5000 -et futottam velük.
Idén Vittoria Rubino -t használok. Több mint 6000 km alatt 1 defekt volt és még van benne simán 2-3 ezer. -
nagyúr
Köszi a tapasztalatot.
Ahogy nézem ez a Vittoria Rubino nem is vészesen drága. De majd ha eljön a Luganok cseréjének ideje úgyis érdeklődöm itt hogy mit érdemes helyettük feldobni.
Egyelőre még csak egy kis tesztkört mentem abból meg sokat nem szűrtem le illetve neten is nagyon vegyes a vélemény a Luganokról.Més que un club!
-
zoli03
őstag
Ma olvastam Bikemagen egy cikket, amiben említik a 2015-ös Aliviot. Német webshopban már láttam az integrált hajtóművet, szerintem nagyon eltalálták a dizájnját, kb 11000 Ft középcsapágy nélkül, a hátsó váltó is egész olcsó, kb 7500 Ft. Ráadásul 9-es rendszerhez valók, így nem olyan drága a karbantartás.
-
-
Maximum1
őstag
válasz zoli03 #32975 üzenetére
Itt a trükk:
"És mivel a modern montik döntő része ma már 650b vagy 29-er „nagykerekű”, így az áttételtartományt is ennek függvényében alakították a tervezők: az új Alivio hajtómű 40-30-22 fogszámú első lánctányérokat kapott, az MTB-specifikus első átdobó is ezekre optimalizált"
Forrás -
Cathfaern
nagyúr
válasz LonGleY #32951 üzenetére
Csak tippelek, de nagyon sok emberen látom azt, hogy biciklin is úgy közlekedik, mint ahogy megtanították kiskorában hogyan kell gyalogosan közlekedni: menj oda a járda széléhez / kereszteződéshez, és ott néz körbe, hogy mi jön. Na most nagyon sokan biciklivel is ezt adják elő, azaz nem figyeli folyamatosan a kereszteződés környékét, hogy milyen a forgalom, érkezik-e jármű, ha igen, milyen sebességgel, stb., hanem mikor odaér akkor tekeri el jobbra-balra a fejét. És ha pont pechje van, akkor gyorsabban halad épp, mint gondolná, ezért amikor észreveszi, hogy jön valami, berántja az elsőféket, átbucskázik a biciklin pont az autó elé. Na jó ez utóbbi már csak költés hozzá De a lényeg, hogy én azt tapasztalom, hogy nagyon sokan képtelenek előre gondolkozni és figyelni, márpedig a kereszteződésen "nagy sebességgel" áthajtáshoz az kell (megjegyzem ez gyalogosan is nagy előny... belátható átkelőknél teljesen felesleges megállni a járda szélén, ha az ember már közelítés közben körbenéz, egyértelmű, hogy jön-e valami vagy sem).
tl;dr: az emberek többsége hülye és vak, nekik jobb ha leszállnak -
Frenky89
őstag
Mi ez az izé, hogy szeptemberben már a 2015-ös cuccok jönnek!?
CUBE-okból is már a 2015-ösöket ajánlották ott ahol a bringacserésekből már nem volt. Pedig az akciósak a 2013 és ez előttiek voltak. De akkor hol vannak a 2014-esek?
-
nagyúr
válasz Frenky89 #32981 üzenetére
Így jártam a helyi Merida kereskedőnél úgy 2 hete. Azt mondták 2014-es modellek már nem érkeznek hanem figyeljem a forgalmazó oldalán a 2015-ös bringákat és azok jönnek pár héten belül.
Ma vettem egy másik üzletben egy 2014-es Focus Culebro 2.0-át leakciózva de ők is már csak a raktáron maradt idei modelleket szórják ki aztán majd jönnek a jövő éviek. Elég furcsa ez az évjárat váltás így szeptember elején.Més que un club!
-
fpeter07
veterán
válasz Napfénysüti #32982 üzenetére
Még cipőt sem lehet rendelni... A jövő évi modellt kellett megrendelni, mivel nem volt méretben az idei. Persze az ára is borsosabb lesz. Kíváncsiságból utánanéztem interneten, rögtön első mondatba volt foglalva a kiváló ár/érték arány. Nagyon kíváncsi leszek rá, mivel 28k Ft-ért még sosem vettem cipőt. (maximum többet)
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #32982 üzenetére
na, látom megvan az outi, gratula
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
válasz fpeter07 #32983 üzenetére
Milyet vettél?
Én tegnap voltam a Decathlonban és végül egy Shimano R064-et hoztam el: [link].
Ez 20k volt, első SPD cipőm szóval nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz benne tekerni.rétisün: igen ki is fizettem de csak jövő hét elején viszem haza ha megjöttek a cuccaim hozzá.
Ő lesz az új szerelmem (pedált ne nézzétek az csak a próbakör miatt van fent):[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #32985 üzenetére
Jó gépnek tűnik, bár a stucnit már lefordíttattam volna velük. Nem is tudom hogy ki gondolta ezt ki (mármint hogy pozitív irányba álljon a stucni ) A kormány viszont irdatlan hosszú, legalábbis képről túl hosszúnak tűnik a lenyúlása hátrafelé.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz imyourfriend #32986 üzenetére
Hát én abszolút kezdő outis vagyok így elsőre direkt kértem hogy így legyen. A kormány az valóban hosszúnak tűnik hátra, nyugodtan lehetne vagy 2-3 centivel rövidebb. Főleg hogy nincs lapát tenyerem.
Més que un club!
-
LonGleY
veterán
válasz Cathfaern #32979 üzenetére
Szerencsére szimulátorjátékokon nőttem fel. Éljen az éjjeli város-ride!
-
veterán
Miskolc-Kékestető illetve Miskolc- Lázbérci víztározó távokra, utakra van valakinek tapasztalata?
Lázbérci víztározó egyáltalán megkerülhető a part menten valamennyire, vagy teljesen le van zarva?Everybody lies.
-
Solad
őstag
válasz Pttypang #32989 üzenetére
A part mentén meg tudod kerülni. A dédesi oldalon van egy forgalomtól elzárt erdészeti út, viszonylag jó minőségű aszfalttal amin korizni is szoktunk, viszont itt sok a túrázó és kiránduló szóval annyira nem lehet hajtani. Elvileg a másik oldalon tudsz jönni visszafelé is, de arra évek óta nem jártam.
Az elzárt út végén érdemes felbaktatni az upponyi kereszthez a dombtetőre, csodás a kilátás.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
D.Orion
veterán
válasz Napfénysüti #32985 üzenetére
Grat a géphez! Ha a tó környékén jársz szólj ám!
-
nagyúr
-
ludsimon
veterán
-
TayRol
veterán
válasz Napfénysüti #32985 üzenetére
grat, nagyon frankó!
amúgy ebben az R064-esben (és hasonló társaiban) lehet gyalogolni? úgy értem, a mélygarázsból fel lifttel az irodába, illetve otthon.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz ludsimon #32994 üzenetére
Rendszám jól látszik, már látták 28 ezren a bringás társadalomból.
Ez alapján nem tartom kizártnak hogy a KDC-640-es forgalmi rendszámú Honda FR-V személygépjármú a közeljövőben némi lakatosmunkára szorul...Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
torzo
Ármester
válasz ludsimon #32994 üzenetére
Na, azért ez a görény tényleg megérdemelne némi megtorlást. Remélem, feljelentették és lesz is a dologból valami. Bár.. majd valami szabálysértési szir-sz@ar, aztán a girnyó megússza 30 k-val.
Azonban tényleg, a lakatosmunka néhány köpenygarnitúra cserével tényleg hatékonyabb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TayRol #32995 üzenetére
Minimális távot biztos de hosszabbra nem vállalkoznék vele. Bár még tapasztalatról nem tudok beszámolni mert a pedálom amihez a stoplik is járnak csak jövő héten jön meg. Ebben a járás dologban (legalábbis azok alapján amiket olvastam) a MTB-os cipők jobb kialakításúak.
Més que un club!
-
TayRol
veterán
válasz Napfénysüti #32999 üzenetére
de nem mennék többet, mint ha valaki egy verseny után az outiról leszállva elbattyog a lakókocsiig. ám ha nem alkalmas, azt is elfogadom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...