-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
tome0001
senior tag
Akkor én ezt a kombót ajánlom neked: Km óra + dokkoló géphez
Ehhez van karpánt ha futáshoz kéne, van pedálfordulatmérő, és a Sigma elég jó minőséget képvisel a piacon (szerintem)!
Szállítással együtt 40e ft-ból kijössz.
UI: ha regelsz a hírlevelükre kapsz egy 10€-s kupon amit 100€ feletti vásárlásnál tudsz felhasználni.
[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
-
Sleek
senior tag
Már nem tudtam szerkeszteni de jó lenne olyan óra is amit melóhelyen tudok viselni azt kielemezni.
Tehát majdnem csak hogy szinte mindig rajtam lenne. Néha éjjel is.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #37800 üzenetére
Csak melóbajárához, figyelembe véve a magyar átlagfizetést, valóban luxus egy Bosch féle ebike.
Viszont vannak átalakítószettek, amik agymotort alkalmaznak, első vagy hátsó kerékbe, ez már jóval költséghatékonyabb, és városi bringába ugyan olyan jól működhetnek mint a Bosch féle rendszer.
Csepel ebike átalakító szett 250W
Ebay-ről vadászva még ennél is olcsóbban beszerezhetők átalakító szettek. Szerintem ez már nem egy elérhetetlen dolog. Kell egy alap 60-70 ezer ft-os trekking és már lehet is átépíteni.
Ilyen átépített bringánál szerintem megoldható, hogy kiveszed az első kereket amiben az agymotor van, illetve lepattintod az aksit és már magaddal is vitted a lényegi alkatrészeket a meghajtásból. A bringát meg leláncolod. Nem fog látszani rajta, hogy az egy ebike. Legalább is nem szembetűnően.
Bosch rendszernél csak az aksi pattintható le egy mozdulattal, a motort nyilván nem tudod, mert az egybe van építve a középrésszel, hajtóművel. Mondjuk egy Bosch pedelec gépet eszembe nem jutna leláncolni bárhova is. Legalább is ilyen országokban ahol ennyi, nem tavaly nyáron lebarnult "ember" él.Ma megjött a visszaigazoló mail a Bergamont-tól, baromi jó árakat mondtak, mondjuk nem csoda, gyári ár az gyári ár. Elvileg ezt néztem ki: Contrail C6.0
Viszont rákérdeztem a jobban felszerelt modellekre is, nem sokkal drágábbak.
A másik a Contrail C8.0 lenne, ami durván 110 ezer ft-al kerülne többe nekem, mint a C6.0.
Rákérdeztem még a NYON kijelzős változatra is C8.0 NYON, ez további 38 ezer ft-ot jelentene. Amúgy a NYON kijelző utólag beépítve valami 500 euro kisker áron.
nem tudom ez mennyire kellhet nekem, bár nem lehet egy rossz dolog: NYON
A NYON kijelzősre mondjuk várni kéne a 18. hétig, míg a sima 8.0 és 6.0 meg a 13. héten már nálam lenne.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37812 üzenetére
Nem akarok tolakodó lenni,de tudsz nekem rendelni gyári áron bergamont biciklit? Persze kapnàl egy kis mellèkest a segítségèrt
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37814 üzenetére
Mivel én csak egy alkalmazott vagyok, nem üzlet tulajdonos, így sajnos nem.
Némi kedvezményt tudok intézni, de az messze lesz a gyári ártól. -
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #37816 üzenetére
Kár is látni a gyári árat, az ember csak felhúzza magát hogy mennyit tesznek rá a boltosok.. Persze mindenkinek a saját döntése, csak ne rajtam akarjon már lehúzni 25ezret egy 60ezer forintos terméken érted..
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #37817 üzenetére
Értem persze, csak tudod ez ennél összetettebb dolog. Egy üzletnek rengeteg kiadása van, iszonyatos adók is vannak, ha talpon akarnak maradni, akkor nem lehet 10% egy árrés, mert éhen halnak.
Illetve az se mindegy, hogy egy üzlet magyar nagykertől vásárol vagy ő a kizárólagos forgalmazó, tehát közvetlenül gyárból rendel. Persze mindig a nagyker és kisker közti árrés a legnagyobb, de ez szerintem érthető. Illetve az se mindegy, hogy egy üzlet elad mondjuk évi 1000-1500 db kerékpárt vagy mondjuk évi 100-at. Mert Ausztria és Magyarország között kb ilyen szintű különbségek vannak. És akkor még a ft játszadozásáról nem is beszélek, ugye mindenki nagyon jól tudja, hogy játszadozik egy maroknyi szélhámos az árfolyamokkal. Az is erősen hat az árakra.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #37817 üzenetére
Persze nekem meg neked jól hangzik egy gyári ár, de ha üzleted van akkor az már egész más, mivel a haszon csak egy kis része lesz a végén tényleges nyereség.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37819 üzenetére
Mennyi pl a gyári ára egy Ex 9.0? Nyugi nem fogok besèrtődni
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37820 üzenetére
Elhiszem, de ilyen információkat itt nem teszek közzé.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37821 üzenetére
Privátban sem? Nem fontos pontos összeget
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
imyourfriend
őstag
válasz Runner_fxr #37819 üzenetére
Ezekkel tisztában vagyok, ahova járok bringaboltba ott látom kb hogy mi a helyzet és ami úgy van azt itthon is vásárlom. Mondjuk nem tudom miért furcsállom a 30-40-50-60%-os hasznokat, ezek mellett is megveszik az emberek a holmit. Persze nem mondhatni hogy az eladó megdolgozott teljes mértékben azért a haszonért mert csinálhatná más is ezt.. áh mind1, soha véget nem érő vita. off.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37822 üzenetére
Privátban sem, mert egyrészt üzleti titok, másrészt semmi értelme ezt elemezni, mert magánszemély nyilván azt látja, húha mekkora lehúzás, de nincs tisztában a kiadásokkal.
imyourfriend:Valóban fölösleges erről beszélni, mert nem vagy tisztában a dolgokkal. Elárulom neked, hogy Magyarországon ha egy üzlet mindent törvényesen betart, akkor még mínuszba is lesz év végén, nem hogy keresne egy petákot is, ez már csak hab a tortán. De kíváncsi lennék akkor hogy vélekednél az árakról, ha neked is saját boltod lenne. Iskolában ezt nem tanítják...
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37824 üzenetére
Mi is vallalkozunk. De mindegy,hagyjuk. Kb fél áron lehet.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37825 üzenetére
Szerintem is hagyjuk.
Egyébként mi van a stereo-val? Amit a crazynél árulnak, az is elég jó áron van. Nem tetszett valami rajta?
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37826 üzenetére
Voltam náluk pénteken,mentem egy "kört" kb egy utcát,mert nem akartam indiszkrét lenni és esős nap is volt,mondták,hogy ne mocskoljam össze Nekem még le is kellett állítanom az ülés pozícióját,mert iszonyat fel volt emelve a reverb. Azt mondta a srác,hogy nekem még jó méretben,ő 178cm és megvette volna,de neki nem jó. Igazság szerint sokat nem értek a geometriához,de most kérdeztem tőle,hogy a markolat milyen magasan van a földtől és 106cm,ami megegyezik a mostani cube-ommal,tehát biztosan jó lehet a méret nekem,kár erőltetni egy 18-ast. Volt két pötty leverődés hátul,raktam is be képet,rá is kérdeztem,hogy ugye ez már alumínium és helyeselt,hogy az. Azt is mondta a szerelő,hogy lehet karbont is javíttatni,de azt kevesen tudják szakszerűen,természetesen mondta,hogy nem ajánlott összeverni Most erősen filózok a vételen. Iszonyat jó volt,hogy rugózott az ülés,még soha nem ültem fullyn,egy más világ. Évekre keresek egy biciklit,ezért is gondoltam egy felső kategóriát és úgyis beletanulok idővel.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37828 üzenetére
Azt a bicajt én is megvettem volna, de mivel én is pont 178 centi vagyok, így biztos kicsi lenne. Egyébként szerintem annak nem lehet 56 centi hosszú a felső csöve, mert ugye azt írják a hirdetésben is, de a horizontális 566mm a gyári adat szerint, az s-es váznak. Egy 56 centis felsőcsövű fullynak kb 59 centi a horizontális, nem 566mm. A 18"-as M-es stereo-nak lehet kb 56 centis a tényleges felsőcső hossza, az lenne jó nekem. Ha olyan 170-175 centi körül vagy akkor akár jó is lehet. Nem tudom milyen cube-od van, de nem lehet, hogy le volt ültetve a stereoban az első teló 120mm-re és úgy mondta azt az adatot? Abba egy 160mm-es villa van, egy merev vázas xc montinál jóval feljebb van a kormánya, mert hátrébb van helyezve a súlypontja, és ennek semmi köze ahhoz, hogy jó e neked a méret, ez nyeregvázcső hossz, és felsőcső hossz kérdése.
Az biztos, hogy az a bringa egy csúcs enduro és 620-ért ajándékba adják, még ha ez sok pénznek is tűnik, de azért a bringáért nem sok. Az megint más kérdés, hogy neked van e egyáltalán szükséged egy enduro bringára? Ezt már neked kell tudni, ha sűrűn mész vele erdőbe, komolyabb terepre, akkor jó hasznát veheted, de ha inkább nem túl durva terepen mennél vele hosszabb távokat, akkor már fölösleges ekkora rugóútban gondolkodni. Bár hozzátartozik az is, hogy ez egy annyira könnyű bicaj, (12,5kg), hogy ha lockolod a telókat, gyönyörűen mész vele hosszabb távokat is. Az a bringa hatalmas élmény, szinte bármilyen útviszonyokat is nézek.
Azt viszont felejtsd el, hogy ha megsérül a karbon váz megjavítják, Magyarországon valószínűleg sehol nem fogják tudni, külföldön se úgy mint amilyen gyárilag volt. Ebből a szempontból egy alu biztonságosabb. -
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37829 üzenetére
Amikor kipróbáltam 160-on volt. Illetve túl keménynek is éreztem a villát,alig mozoghatott. Lehet úgy volt beállítva,kérdeztem tőle a beállításokat,de ehhez hülye vagyok. Aláírásomban lévő bringám van,2013-as.
No,itt egy colostok,kb 173-4 cm magas vagyok,max 2cm vastagságú lehet a bakancs. Elvagyok bizonytalanodva a méretben Ezt a bringát terepre venném,illetve "durvulni" városba,mert elég gyér a közúthálózatunk a városokban. Nem éreztem annyira gáznak a hajtást,világ életemben montival jártam,legalább edződik a comb 10 évig egy tescos ultragáz montival jártam és azt iszonyat szar volt hajtani és mégis eltudtam menni városon belül akárhova,fél éve vettem az aim discet és azzal "szárnyalok",tehát ezzel sem lenne baj. Szeretnék elmenni majd komolyabb terepre tavasztól,akár itt összeállni emberekkel csapatni. Ha lenne normális használt piac,akkor nem ragaszkodnék ehhez a bicajhoz,de így?!Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37830 üzenetére
Neked olyan 545-555mm körüli felsőcső az ajánlott, szerintem jó lesz az s-es stereo, azokból a bicajokból amúgy sem árt ha inkább a kisebb méretet vesszük ha épp mérethatáron vagyunk. Én tudnék használni L-es vázakat is, de egy AM/Enduro bringát tuti csak M-es vázzal vennék.
A 26"-os Cube aim és a carbon stereo között kb akkora a különbség felhasználó élményben mint egy 50-es robogó és egy 600ccm-es sportmotor között. Egészen más világ, összehasonlíthatatlan. Az első teló többet ér mint a mostani bringád. Sőt egy új reverb nyeregcső kerül kb annyiba mint a bringád használtan.
Ha megengedheted magadnak, vedd meg, egészen biztos, hogy élvezni fogod, de értelme igazán akkor van ha komolyabb terepre is viszed, bár mindig élmény lesz vele tekerni, bármerre is mész vele.
Terepen iszonyat biztonságos, ekkora rugóutak kb mindent kisimítanak.
Mivel ezek levegős telók, tökéletesen a súlyodhoz tudod állítani. Nyilván jóval nagyobb súlyhoz voltak fújva, azért nem mozogtak alattad rendesen. Az első villa lábán van egy psi táblázat, arról könnyedén leolvashatod a súlyodhoz optimális nyomást. A levegős tagon pedig van az a kis gumigyűrű, amikor ráülsz megmutatja meddig nyomódott össze a tag, ez kb 1-3cm közötti lehet, azt te döntöd el, hogy mennyi legyen. Én mindig úgy fújtam a tagot, hogy kb 2cm-t ült be amikor ráültem, Rock shox tagokon van egy felfestett skála is a becsúszón.
Ha nem ragaszkodsz ehhez a bicajhoz, akkor azért szép számmal találsz olcsóbb megoldásokat is a használt piacon. Persze nagyon jól meg kell nézni, hozzáértés nélkül könnyen átverhetnek, legalább is magánszemélyek inkább.
Mondjuk ár/értékben kiváló az a stereo és az egy technológiai mestermű![ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37831 üzenetére
Köszi a segítséget. Tényleg rendesek a srácok crazybikers-nél. Mondta az adásvételit is, 2 hónap garit is adnak,persze a törésre nem. Alszok még egyet rá és valószínű,hogy megveszem. Itthon hülyének tartanak illetve haverok is,mert inkább vegyek motort,kocsit,de ebből a pénzből normális motort sem kapsz,tudom mert motoros voltam,csak volt egy balesetem lassan 4 éve azóta motoron sem ültem. Bicikli az egy-két fokkal biztonságosabb,persze nem városban,mert ma is egy gyökér x5-el majdnem elcsapott
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37832 üzenetére
Akik nem rajonganak a kerékpározásért, azok a büdös életben nem fogják megérteni, hogy egyes emberek miért adnak sok száz ezret vagy milliókat egy bringáért, ez mindig is így volt és így is lesz. Azt mondjuk nem mondanám, hogy 600 ezer körül már ne lehetne jó motort venni, persze kinek mi a jó. Ettől függetlenül teljesen értelmetlen hasonlítani, aki a motorozás szerelmese, annak nem fogod tudni megmagyarázni, hogy vegyen inkább egy jó kerékpárt mert az de fasza élmény, kiröhög. Viszont motorral nem igazán juthatsz el olyan helyekre ahova kerékpárral igen, természetvédelmi területek, stb, oda ha motorral bemerészkedsz kb lelőnek mint egy vadat az erdőben. Más világ a kettő, mindkettőnek megvan a szépsége. És az is igaz, hogy a motorozás veszélyesebb mint a kerékpár, bár a kerékpár se veszélytelen. Én is motoroztam sokat, nekem szerencsére balesetem nem volt, de már akkor se vágyok rá, jobban szeretek bringázni.
Az autót meg aztán pláne nem érdemes idekeverni, viszont autóból is egész használható darabok vannak 600 ezer körül.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #37833 üzenetére
imádok bicózni, valszínű a legtöbb fórumtagnál messze több kilométerem van, de nem adnék több százezret egy bringáért se
-
Tothgera30
Ármester
válasz Because #37834 üzenetére
Egyszer eljön az idő, mikor rájössz hogy technikailag is érdemes fejlődni. Egy fullyért (főleg azért a Stereo-ért) röhögve adnék ki 600-at, ha olyanra lenne szükségem. Egy komolyabb alu 29er is 400-450k. Száz darab ezresért pedig csak belépő szint van.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #37834 üzenetére
Nem is azt mondtam, hogy olcsóbb kerékpárral ne lehetne élvezni a kerékpározást. Meg aztán lehet soha nem ültél sok száz ezres bringán, ezért nincs viszonyítási alapod se. Meg attól is függ ki mire használja a kerékpárt, aki csak melóba járni, meg főként városba, annak teljesen logikus, hogy nincs értelme sok százezerben gondolkoznia. Egy olcsó trekking is tökéletes a célnak. De aki mondjuk 200km-t akar egyhuzamban országúton menni, annak azért csak élvezetesebb egy pehelykönnyű országútin nemde?
Vagy aki mtb kedvelő, de szeret komoly terepen száguldozni is, annak hiába adsz a segge alá egy 60 ezer ft-os alap montit, semmire nem megy vele. -
Because
őstag
válasz Runner_fxr #37839 üzenetére
gondolom az adott körülmények megkívánják a céleszközt és vannak ennél rosszabb hobbik is
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #37839 üzenetére
Régen én is úgy voltam vele hogy sok pénzt nem adnék egy kerékpárért.
Gyerekkoromban BMX-em volt aztán egy Hauser MTB. Az első saját vásárlásom meg egy RockMachine Thunder 50 amit anno 100k-ért vettem. Na nálam már az bőven nagyobb beruházás volt. Viszont ezzel bele is szerettem a tekerésbe tényleg sokkal jobb érzés volt hajtani mint előtt egy jóval olcsóbb bringát.
Tavaly meg végre elhatároztam hogy veszek egy outit mert már évek óta tetszettek csak éppen sokalltam rá a pénzt. Most mindennel együtt úgy 400k körül járok amit szeptember óta költöttem de egy fillért nem sajnálok pedig ha valaki 2-3 éve azt mondja ennyit fogok kerékpárra költeni tuti kiröhögöm. Már ránézni és szeretek hát még menni vele, alig várom hogy tavasz legyen végre.
Ja és ezerrel gondolkodom mivel lehetne még jobbá tenni már most újabb 150k tuning van a láthatáron nyárig.
ördögi körforgás ez annak aki belekerül.Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #37842 üzenetére
Na igen, ha megízleli az ember, hogy milyen egy tényleg jó kerékpár, akkor nagyon sok pénzt el tud költeni. Egyébként én se bántam meg soha azt a pénzt amit bringákra költöttem. Az élmény amit nyújtott mindig kárpótolt a kiadott forintokért. Viszont néha az ember hajlamos megfeledkezni arról, hogy már mennyi pénzbe van az adott bringa, érdemes egy idő után átgondolni azt is, hogy tuningoljunk, avagy a tuningra szánt pénzt inkább tegyük félre, adjuk el a jelenlegit és vegyünk egy minden tekintetben jobb bringát? Akár a használt piacon vadászva is. Néha van, hogy ez a jobb választás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #37842 üzenetére
Emlékszem még régebben én is egyszer kétszer túllőttem a célon, volt a fejemben egy kép, hogy milyen legyen a bringám és megvalósítottam, kb 450 ezerből épült, pedig ha eladom a tuning előtt és hozzárakom a pénz akkor a használt piacon lett volna jobb vétel is, de végül is imádtam a feltuningolt büdöskét is.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #37843 üzenetére
Igen jogos, talán 5-6 év múlva lecserélem a mostanit és benevezek egy karbon gépbe. Addigra már talán érteni fogok hozzá annyira hogy használtat is nézhessek de így elsőre inkább egy vadi új alu mellett döntöttem.
Egyébként komolyabb fejlesztés már csak egy jobb kerékszett (Campagnolo Zonda akiszemelt) lenne azt viszont akár majd az újabb gépre is átrakhatom ha úgy hozza a sors.
Még egy jobb computert akarok venni ami vezeték nélküli és pedálfordulat mérős de ez meg ugye kerékpár független kiadás lenne.Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #37845 üzenetére
Új bringánál teljesen érthető, hogy inkább egy alu gép mellett döntöttél, mint mondjuk egy használt karbon mellett, ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor mindig biztonságosabb az új, garanciával.
(#37823) imyourfriend: Még egy gondolat ezzel kapcsolatban "Persze nem mondhatni hogy az eladó megdolgozott teljes mértékben azért a haszonért mert csinálhatná más is ezt.."
Ne érts félre, nem kioktatásnak, vagy vitának szánom, csak mondanék még pár dolgot. Amióta forgalmazónál dolgozom, kicsit másképp látok én is sok mindent. Egy ilyen üzletet összehozni, pláne, hogy nyereséges is legyen, nem könnyű feladat. Távolról sem alkalmas rá mindenki. Először is le kell beszélni mondjuk egy Német kerékpárgyártóval, hogy te forgalmaznád a márkát Magyarországon, a képviseletet pedig nem adják oda minden jött mentnek. Először is folyékonyan kell beszélned az adott nyelvet, különben szóba sem állnak veled, meg nem vesznek komolyan. Utána be kell rendelned legalább egy konténernyi kerékpárt (240db).
És minden évben előrendelni, legalább egy kis konténert (120db), különben elveszik a képviseletet tőled.
Illetve boltot nyitni, berendezni, kifizetni minden költséget, alkalmazottakat stb.
Ráadásul nálunk nem csak Bergamont képviselet van, hanem az UVEX és a Völkl is. Illetve Schöffel, Dalbello, bár ezek lehet nem mondanak sokat. A főnököm folyékonyan beszél Németül, Angolul. Franciául pedig anyanyelvi szinten. Rengeteget dolgozik, hogy ez az üzlet működjön Magyarországon és nyereséges legyen.
De ha csak a kerékpár forgalmazást nézek, az se könnyű kenyér idehaza. Ha úgy gondolod erre bárki képes, nyugodtan próbáld meg, magad is rájönnél hamar, hogy az árképzés és még sok minden, nem úgy van mint ahogy te azt előtte gondoltad. -
Runner_fxr
Ármester
Na ezt nevezem bringa pályának. [link]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37847 üzenetére
Ügyes,megèrdemli. Én ha akarnék akkor sem tudnék megtanulni németül vagy franciàul. Pedig nem vagyok egy hülye gyerek
Melyik boltban dolgozol?Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37848 üzenetére
Bekaki kategória az tuti,magyarban hasonló pálya létezik?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4