-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #37649 üzenetére
és Def26
2011-ben Berlinben láttam ezeket a szörnyeket.
Ezeket tekerni nem kell, én inkább egy ilyet vennék.
Van pedelec is.Szerintem ez a gyártó messze fejlettebb ezen a téren mint egy KTM vagy Cube.
[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
őstag
válasz FIREBLADE78 #37647 üzenetére
Nem tartunk még ott. Előleget kellene vinnem, de holnap projektleadás így most nem értem rá kimenni a világ végéra a belvárosból. Illetve mivel ilyen "jól" megbeszéltük a dolgokat gondolkozom rajta, hogy megrendelem neten.
-
Runner_fxr
Ármester
Én valószínűleg Bergamont-ot veszek, mivel ezt tudom legolcsóbban beszerezni. 2015-ös újítás náluk az össztelós ebike, szerintem nagyon szépre sikerült. Még cube jöhet szóba, de azok nem annyira tetszenek.
Amit én kinéztem magamnak az 3200 euro, kb 1 milla jelenlegi árfolyamon, de szerencsére jóval kedvezőbben hozzájutok.
Egyébként tetszenek a KTM ebike-ok is, bár nem rajongok a márkáért, de az ebike felhozatala szimpatikus.
Amit kinéztél, ott én a suntour villától tartanék, az alapból is egy gyenge villa, egy 20 kilós ebike alatt meg aztán gondolhatod... ráadásul ez ugye egy mtb. Szerintem minimum ez: [link], ez egy jó kis gép lehet.
Én is úgy tudom, hogy az aksi kb 1000 töltést bír, de szerintem ez csak ilyen közelítő adat, biztos nagyon sokáig jó lesz az.
Előfordul, hogy jobban jársz egy külföldi webshop-al, ez inkább alkatrészeknél szembetűnő, komplett kerékpárnál nem annyira.Maximum1: Hát engem ezek egyáltalán nem győztek meg, eleve nem is tetszenek kinézetre, meg aztán a hátsó kerékagyba integrált motor is egy zsákutca, nem véletlen hagytak fel vele a kerékpár gyártók a mtb kerékpároknál, a középrészhez integrált Bosch megoldások a legjobbak. A kerékbe integrált motorok nem igazán kedveznek az optimális súlyelosztásnak. Városi bicajnál még nem akkora gond, de mtb-ba nem való kerékagy motor.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37654 üzenetére
Inkább vegyél egy babettàt. Az 32000 Ft sincs
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37655 üzenetére
Biztos hatalmas élmény lehet egy babetta, pláne az erdőben, igazad lehet.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #37656 üzenetére
Mikor beköpi a gyertyát és szerelheted az a nagy élmény.
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #37657 üzenetére
Az biztos. MZ-ről jut eszembe, volt pár ismerősömnek még régen, állandóan szerelték, és mindig maradt egy marék csavar, de össze volt rakva és működött!
Én is sokat motoroztam régebben, sok motorom is volt, ha annyira motorozni szeretnék akkor egy 125-ös kétütemű cross motort vennék, de már nem akarok motorozni. -
Narakh
senior tag
-
Runner_fxr
Ármester
A haibike-ért se rajongok, de ez az ebike felhozatal nem viccel: [link]
-
Frenky89
őstag
Azt XT agyaknál az egyik kónusz fix a tengelyen?
-
Runner_fxr
Ármester
Kicsit utánaolvastam a 25km/h-s korlátozás kivételének, elvileg egy darab kábelt kell beépíteni a motorba és onnantól megduplázza sebességet, azaz 50km/h-nál tilt. Ha bekapcsolod a kijelzőn a háttérvilágítást akkor ismét csak 25-ig gyorsul, azt írják működik és brutális, de nem ajánlják, mert értelemszerűen garanciavesztéssel jár.
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #37662 üzenetére
Ez a 25 km/h korlátozás amúgy nevetséges. A legtöbb valódi bringás lábból kitekeri a síkon a 30-at alsóhangon. Más kérdés, hogy elég veszélyes lehet ekkora kakaón ülni úgy, hogy havalaki azelőtt nem száguldozott ilyen 50-es sebességekkel..
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37656 üzenetére
Nem tudtam,hogy oda kell
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #37663 üzenetére
Nem tudom próbáltál e már ebike-ot? Mert ha igen, akkor magad is tapasztalhattad, hogy elég jól gyorsul, legalább is a Bosch féle cucc. Az én véleményem is egyértelműen az, hogy teljesen érthető a 25-ös korlátozás, ennél nagyobb sebesség rásegítéssel, balesetveszélyes amatőr kezekben. Én inkább a sport, hobbi célú elektromos mtb-ban nem annyira értem a 25-ös korlátozást, mert ezt inkább olyanok veszik akik feltehetőleg tapasztaltabb bringások és erdőben használják, nem városban. A városi, elektromos city bike-okat meg rengeteg amatőr is megveszi, legalább is nálunk gazdagabb országokban. Pillanatok alatt 40-50-re gyorsuló city bike egy rutintalan kerékpáros kezében azért veszélyes dolog. Még a 25-ös is okozhat meglepetéseket. Itt nem az a lényeg, hogy egy gyakorlott bringás lábból kitekeri a 30-at vagy 35-öt, hanem, hogy ebike-al ezt sokkal hamarabb eléred mint pusztán izomerőből. 60NM-es motorok ezek, az nem kevés.
Illetve a 45km/h val száguldó ebike, már segédmotoros kerékpárnak minősülne. Épp ezért csak egy két mtb-ban van engedélyezve gyárilag a 45.FIREBLADE78: Össztelós mtb minek városi közlekedésre? Logikus, hogy terephasználatra kell, különben jó lenne az elektromos trekking is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
LonGleY
veterán
A bekezdésem második felét is elolvastátok amúgy? Én is írtam, hogy veszélyes lehet, nincs itt semmi ellentmondás.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #37665 üzenetére
Igazából az lenne érdekes kérdés, hogy ez a 25km/h-s korlátozás hogy van megvalósítva? Mert két dolgot is el tudok képzelni:
1. A motor teljesítménye maximalizálva van, ami úgy van belőve, hogy átlagos embernél kb. 25km/h-s tempóra elég. Szóval egyszerűen amint a motor eléri ezt a maximumot, nem ad rá több kakaót. Ugye ez esetben ha elég erős vagy, akkor 25 km/h fölé tudsz menni rásegítéssel, csak a plusz sebességekhez a teljes 22kg-ot meg kell hajtanod.
2. A motor figyeli a sebességet, és ha eléred a 25 km/h-t, akkor elkezd visszavenni a teljesítményéből. Szóval ha 25 km/h-nál akkora erővel tekersz, hogy megmozgatod a 22kg-ot, akkor a motor gyakorlatilag már nem segít rá. Ez esetben a 25 km/h egyfajta "fal"-ként jelentkezik, drasztikusan nagyobb energia szükséges a 25,1 km/h-hoz, amit nehéz megugrani.Első esetben igazából nem annyira gáz a korlátozás szerintem, ha valaki annyira gyorsabban akar tekerni, akkor nagyobb gond nélkül megteheti. Második esetben már azért gázosabb a helyzet.
Amúgy én MTB-n is megértem a korlátozást. Persze simán megy átlag biciklis ennél többel, csak azt ne felejtsük el, hogy egy átlag MTB-s nem 25 km/h-val fog felfele menni a dombon, hanem jó eséllyel lassabban (mert nem tudná kitekerni). Viszont ha a motornak max. teljesítménye engedélyezve lenne, akkor simán fel tudna ennél gyorsabban is menni, ami nem biztos szerencsés.
Plusz motorokat, meg úgy általában mindent, tipikusan nem célszerű 100%-on hajtani, mert az drasztikusan csökkenti az élettartamát. Persze rá lehetne bízni ezt a felhasználóra, de jobb ha nem így van.Részemről annak ellenére, hogy jelenleg irdatlan drágának gondolom az ebike-okat, szerintem nagyon is meg van a létjogosultságuk. Nem mindenki sportként tekint a biciklizésre, hanem sokan a túrázás egy válfajaként. Ahol ugye nem igazán az a lényeg, hogy te mennyi erővel jutsz el valahova, hanem hogy hova jutsz el. Gyalogtúrához képest biciklis túrának meg van az a hatalmas előnye, hogy ugyanannyi idő alatt jóval nagyobb távokat meg lehet tenni. Viszont sokkal nagyobb edzettség kell hozzá. Ilyen mentalitással szerintem teljesen érthető az ebike. És nem, nem mehetne ennyi erővel autóval / motorral, mert az teljesen más műfaj.
-
szjoci
őstag
válasz Cathfaern #37668 üzenetére
Mivel ezek pedelec kerékpárok ezért a rásegítés (szóval tekerni kell mindenképp, hogy menjen) csak 25km/h-ig van hivatalosan, utána saját erőből tolhatod csak. Létjogosultsága valóban van, a célközönséget jól belőtted szerintem, erre nem is gondoltam. Pl. unokatestvérem a Boschnál dolgozik, 2-3 éve volt egy Bosch e-bike tesztnap a Balatonnál amire ő is hivatalos volt. Lazán körbetekerte vele, pedig nem igazán sportol semmit se.
[ Szerkesztve ]
-
Mansi
csendes tag
Continental Ultra Race 23-as hajtogatós gumiról van valakinek hosszabb távú tapasztalata?
Kimondottan csak edző guminak kellene.
Defektállóság, kopás, tapadás?
Köszi! -
jackbacsi87
senior tag
Országútikat nézegetek, tavaly úgy belejöttem, hogy terveben van egy kicsit jobb gép vásárlása. Erről mi a véleményetek:Cube peloton race
-
Maximum1
őstag
válasz jackbacsi87 #37671 üzenetére
Kérdezd meg a gazdájától.
-
nagyúr
válasz jackbacsi87 #37671 üzenetére
Ezt pont az a srác hirdeti aki FB-on fent van outis csoportban.
Egyébként szerintem jó kis gép.Tavaly én is így kezdtem aztán el is kapott a gépszíj.
Maximum1: na azt nem is tudtam hogy Cyberpunk az.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #37625 üzenetére
Autót sem próbáltam még, motort se. A hibrid megoldásokat sem. Sőt mostanában a saját erővel meghajtott kerékpárt sem . Most pont esik az eső, összekötöm a kellemest a hasznossal (mosás).
-
jackbacsi87
senior tag
válasz Napfénysüti #37673 üzenetére
Jaja, ott futottam bele én is
Még csak nézelődöm, lehet vár egy térdműtét is rám...remélem 1-2 héten belül kiderül, mi lesz.[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
sziasztok
nem tudjátok mitől lehet, ha már vagy több, de minimum egy hete fáj a jobb lábfejem? (az a rész ami a cipőnyelv alatt van)
megfázott volna?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#48525824
törölt tag
Fék nélküli fixin használom hátul, tovább bírja, mint az SS+, pedig ugye az a favorit fixisek körében, tehát kopásállósága nagyon jó, illetve ha szövetes akkor sem csúszik, mint az ss+ defektvédő sárga szalagja. Defektet még nem kaptam vele, pedig egy hétig úgy használom, hogy körbe szövetes már. Tapadása se rossz, nedves aszfalton sem, lehet vele bátran kanyarodni, nem csúszik ki. Ónos esőben annyira nem jó vele menni, de akkor mondjuk semmivel se.
-
FIREBLADE78
addikt
Most jövök crazy bikerből. Cube stereo 160 kipróbàlva. Nagyon durva gép. Sajnos nem vásárolni érkeztem. Holnap jön egy állítólagos vevő. Remélem nem veszi meg. Valószínűleg megveszem. Még méretben elmegy.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
rii
nagyúr
esetleg lehet, hogy megfázott?
2-3 zokni is szokott rajtam lenni, vastagabb féleesetleg - de az már 4 hete volt kb - hogy rommá áztam, és úgy tekertem 2,5 órát kemény szembeszélbe ... szóval még jól is hűtötte a vizes cipőt
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Valaki nem tudna kölcsön adni erre? [link]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
zoli03
őstag
Ha megszakadt a teleszkóp magnézium lábában a féknél a menet, azt mivel lehet javítani? Tőcsavart akarok belehajtani, van még benne ép menet, központosan belemegy a csavar, csak nem tudom, hogy mivel ragasszam be, ami a magnéziumhoz is tapad.
-
fpeter07
veterán
Én is ma tesztelhettem mennyire vízállóak a ruháim. Annyira nagyon egyiksem, talán még a sapka hozta az elvárható szintet. A kesztyűknek lőttek, kabát az egész jó volt, amíg meg bírta fogni a vizet, a keze teljesen beázott, kamásli szintén. Szoktam vinni ilyenkor hátizsákot melegítőnek. Ja és a sárvédő ma megmentette az életemet. Ez tipikusan olyan dolog, ami nélkül lehet élni, de jó ha van.
-
-
tome0001
senior tag
Erről a modellről van valakinek tapasztalata, vagy valami infója? 1299€ és full carbon váz, 105 szett, ár/érték arányban igencsak jó vétel: Canyon Endurance CF 7.0
[ Szerkesztve ]
-
Vladek83
tag
Sziasztok!
Megadta magát az első lámpám tudnátok ajánlani valami jobbat?
Elvárás: lássak is vele, ne csak lássanak... Max: 10.000 HUF ( az se lenne baj, ha USB-s lenne)
Üdv,
-
chris-v
senior tag
válasz Vladek83 #37695 üzenetére
T6 ledes cucc, borzasztó nagyot világít.
A 7 ledes verziót volt szerencsém élőben látni egy éjszakai tekerés során. Leesett az állam!"Roads? Where we're going we don't need roads!"