-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #37250 üzenetére
Fehérváron is hirdették az egyik nagyobb kerékpáros boltban a 0%THM-es részletfizetést talán 20% kezdő mellett.
Més que un club!
-
Muton
addikt
van egy tora sl 100 mm-es coil telóm, de nagyon nehéz. milyenre lehetne cserélni, ami fehér, kellően masszív (bírja mondjuk a 100 kg-ot), és nem 3 kiló nehéz? van valami belépő szintű levegős ami nem 200k?
aszfaltra, illetve földútra lenne elsősorban használvaMuton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Tothgera30
Ármester
válasz Frenky89 #37234 üzenetére
Így már más...
#37242 Runner_fxr: Leírtam, XT váltókarok, hátsó XT váltó belefért volna.
Frenky89, Runner_fxr: Ingyenreklám ? Az a gond hogy pont az a kategória, ami nehezen adja el magát, mert alu vázasok között, igencsak fullos. De végül is, ha használom 1-2 évet, még 250-270k-ért lazán el fog menni, tavasszal meg úgy is nyomok az áron (nekem sem ingyen telel ki a fűtött helyen, dobozban ), esetleg akkor alkuzható lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #37253 üzenetére
XT hátsó váltó van az Acid-on. Egyébként nem az a kérdés, hogy mi férne bele a 290-be, hanem, hogy mennyiért adja a konkurencia a hasonló felszereltségű bringáit? Mivel szinte mindenki drágábban adja, így szerintem jó vétel az új Acid. De gyanítom ha össze akarnál rakni egy zsír új 29"-et, 290-ből nem lennél az Acid szintjén.
A komolyabb használt bicók eladása Magyarországon nem egy leányálom. Az, hogy valójában mennyit ér, és hogy mennyiért lehet eladni, sajnos köszönő viszonyban nincs egymással. Még a nagyon alacsony árból is megy a pofátlan alkudozás. Ha értelmes áron akarsz használt bicóból kiszállni, szerintem az egyetlen járható út, ha szétbontod. Kompletten csak nagyon nyomott áron megy el, de egy egy alkatrészt jobb áron is el tudsz adni, így összességében jobban adod el, de tény, hogy több lesz vele a meló.
Muton:
Rock Shox Recon, kb fél kilóval lesz könnyebb mint a tora, ez levegős, nem acélrugós.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37255 üzenetére
No és miért nem lett a friccből semmi? Rendelés? Vagy ez valami akciós volt
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
venember83
nagyúr
válasz szjoci #37254 üzenetére
Nálam meg pont fordítva van.
Sok háromszázezer forintért ez a Cannondale Flash?
-
Gézengúz
addikt
válasz imyourfriend #37260 üzenetére
Na nehulyeskedj már, mielòtt kicserélném csak megtekerem először a másik irányba, nem-e laza!
Szerintem nem számolt vele, hogy hazahozom a kicserélt darabot...
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #37256 üzenetére
Ez az első ilyen vázam amin elöl van a nyeregcsövön vágás, ezért tanácstalanodtam el. A bilincs csavarját behajtva igaz hogy körbe is feszül a nyeregcsőre, de nagyobb erővel préselődik szerintem az összefogatásnál. Ezért is jött a kérdés hogy nem-e inkább a vágásnál kellene lennie.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Gézengúz #37262 üzenetére
Aztán megint visszajössz vele ha kilazul a menet (adott esetben) és Ő lesz a szemétláda hogy miért nem szerelte meg jól.. hidd el nem olyan egyszerű ez a dolog mert sokan az 5-10ezer forintos alkatrészektől várják, hogy évekig elműködjön és hozzá se kell hogy nyúljon se szerelő senki sem. Aztán jön a koppanó amikor kilazul, nem bírja magát vagy nyikorog recseg ropog, hajtja az illető amíg megy a bringa. Ezt követően meg megpróbálja megszerelni kalapács+csavarhúzó+flex és egyéb alkatrészek halmazával aztán rájön hogy mégsem jó ez így, vigyük el kerékpárszervizbe hátha majd ott csodát művelnek, egy 3ezres alkatrész elmegy 10 évig címszóval. Félreértés ne essék ezek az alkatrészek jók, sőt adott esetben még jobbak is lehetnek ha karban vannak tartva illetve időközönként utána állítják pl a váltókat, fékeket középrészt csak hazánkban sokan úgy gondolják minek erre kiadni pénzt, mint feljebb említettem amíg megy a bringa hajtsuk majd ha nem megy lesz vele valami, nem baj hogy használom minden nap az a szemét a boltban azonnal csinálja meg ha beviszem alapon mennek oda pl.. de ugyanez megvan a szervizesek oldaláról is szerintem. Mindenesetre nincsenek ilyen problémáim, és ha megfizetnék minden szervizt ami a boltban történne valószínűleg éves szinten 40-50 ezer forint környékére jönne ki, ettől független váltig állítom ha mindenki elhordaná szervizbe a bringáját mikor problémát lát a magasabb árak ellenére is jobban járna adott esetben. Persze lehet otthon szerelni, sokszor érdemes is csak lassan már minden második ember szervizes szakember lesz hazánkban, ami azért nem látszik meg a gyakorlatban.
-
Because
őstag
válasz ---Lasali--- #37265 üzenetére
és erre leginkább a karbon bicóknál érdemes odafigyelni? (mert most zavarba jöttem, elég drága bicóknál is a vágás fele néz a bilincs)
mintha régebben olvastam volna pl. hogy karbon villáknál is a kormányfej felett hagyni kell hézagolót vagy ilyesmi
[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
válasz imyourfriend #37264 üzenetére
Mintha írtam volna, hogy megvettem a szukseges szerszamokat nem? Nem egy ördöngösség!
-
Tothgera30
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #37264 üzenetére
Ezzel javarészt egyet lehet érteni, de Gézengúznak abban igaza van, hogy előbb mindenképpen ellenőrizni kellett volna, hogy nem e laza a monoblokk. Miután arról meggyőződtél, hogy meg van húzva és még mindig kotyog, akkor lehet cserélni. Egyébként néha előfordul olyan is, hogy állandóan kilazul az új monoblokk is, ilyenkor egy kis teflon szalagot kell tekerni a monoblokk csésze menetére és úgy betekerni, ez mindig megoldja a fellazulást.
FIREBLADE78: Azért nem tudtam szerezni a Fritzz-ből, mert már a német raktárban se volt, március április körül. Ez a legkedvezőbb árú enduro bringájuk volt, a Fritzz alapmodell, 2000 euróért. Ez Ausztriában, Németországban igen kelendő darab volt, de azért Magyarországon nem annyira, mert 600 ezer ft nem kevés egy bringáért. Talán 1-2 darab jött belőle az országba, amiket el is adtak, mert rendelésre jöttek. Ha ezt januárban, vagy akár előző évben megrendelem a nagykertől akkor meglett volna nekem is, de tavasszal már nem volt belőle. Végigtelefonáltam szinte az összes üzletet Magyarországon akik Cube-ot árultak, hátha maradt egy valahol, de sehol semmi. Persze azért jó pár webshop-ban fennt volt.
Manapság a bringarendelés úgy működik, hogy a forgalmazóknak előrendelést kell leadni, ez nálunk is így van a Bergamont-al. Már előző évben elküldjük a rendelést. A gyárban legyártják a szükséges mennyiségeket és egy minimális szabad készletet hagynak, amiből utólag még lehet rendelni, de ez általában igen hamar elfogy, pláne a kedvezőbb áru modelleknél.
Ezen kívül két felé van bontva a gyártás, vannak az olcsóbb modellek kb 250-300 ezer ft-ig bezárólag és vannak a drágább modellek 300 ezer felett, ezek külön gyárban is készülnek általában és ha egy forgalmazó csak az olcsóbb modellekből rendel, tehát kb 300 ezerig bezárólag, akkor korlátozzák a hozzáférését a drágább modellekhez, mert azoknak van elsőbbségük akik rendeltek már alapból a drágábbakból is. És ha rendelsz egy modellből akkor általában vázméretenként legalább 5-10 db-ot kell. Gondolom érthető, hogy Magyarországon elég ritkán rendelnek be drágább modellekből, típusonként, vázméretenként 5-10 db-ot. 150-200 ezer-nél drágább bringákat nagyon nehéz Magyarországon eladni. Persze vannak boltok akik drágább bringákkal is foglalkoznak nagyobb mennyiségben, de ez ritkább. Mi is adtunk el drágább modelleket, de csak pár darabot, előrendelést kizárólag az olcsóbb modellekből szoktunk leadni. A Cube-nál még árnyalja a helyzetet az, hogy Németországban piacvezető, tulajdonképpen szinte alig tudnak annyit gyártani, hogy elég legyen, ezért ott szabad készlet nagyon ritkán van, amit előrendelsz az van, aztán ha az elfogy akkor majd a következő szezonra megint tudsz rendelni. -
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #37272 üzenetére
Azóta beletekertem vagy 20km-t, minden kottyanás nélkül, szóval
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gézengúz #37273 üzenetére
Az a szervizes, aki egy kotyogó monoblokkot azonnal cserélni akar, ahelyett, hogy megnézné nem e laza, az vagy le akar húzni, vagy nem ért a szakmához. Persze azt is ellenőrizni kell miután meghúztad, hogy szépen forog e, ha már sokat volt használva kotyogósan, akkor az is lehet hiába húzod meg, szorulni fog, vagy ugyan úgy kotyog, olyankor természetesen cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz whatnot #37270 üzenetére
Jégen nem nagyon kell fékezni a drifteléshez. Csak ha egyszer elmegy a kerék, akkor nem jön vissza. Az egyensúlyt elég jól lehet így fejleszteni. A kanyarodási technikát jóval nehezebb, mert ha lejtős (!) 90 fokos kanyar jön, az feladja a leckét. Lehet a határon mozogni, csak jó reflexek kellenek hozzá.
-
LonGleY
veterán
Kona váztörés...
Elvileg örökélet garancia...
Az X-Factor megszűnt...Ilyenkor mi a teendő? Nem az én gépemről van szó, viszont én szereztem a srácnak. A garipapír nem lett kitöltve, de a papír megvan, és egy bolttal ki tudom töltetni. Csak ezt az oldalt találtam eddig az ügyben.
-
bandus
veterán
vélemény erről a gépről: [link], a felszereltségét persze idővel cserélném, de marhára megtetszett ez a váz
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
imyourfriend
őstag
-
dqdb
nagyúr
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37272 üzenetére
Értem. De nagyker áron 2000 €? Mert webshopban 800 ezer a frittz
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Frenky89
addikt
válasz Runner_fxr #37250 üzenetére
Nagy gondom nem lenne a használt bringával se csak nem kívánom a macerálást, utánajárást no meg bizsergeti a fantáziám az új bringa - akármennyire is nem éri meg anyagilag.
Viszont sikeresen elültetted a bogarat a fülemben ezzel az egy-két kategóriával komolyabb bringával kapcsolatban, így elkezdtem nézelődni kb. 4-500e-ig, viszont rájöttem, hogy nem tudom, hogy ide az Alföldre van-e értelme; nem tudom, hogy mi az amit érdemes lenne, mert érezhető változást hozna.
Azt hiszem bőven megelégednék egy decens Deore/SLX felszereltséggel is - nem hiszem, hogy annyit számítana, hogy mondjuk minden XT legyen. Egy komolyabb teló biztosan érződik, de megint csak: ide a síkságra? Logikusabbnak tűnne akkor már egy olcsóbb bringát alapból kicsit személyre szabatni (pl. teló és fék upgrade), mert úgy sem egységes az alapfelszereltség, ráadásul nem is mozog szépen lineárisan az ár függvényében.
[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #37274 üzenetére
Nem mentem vele sokat kotyogósan, éreztem, csak nem tudtam egyből boltba menni vele (meló volt) Jelenleg nem szorul, nem kotyog, teljes megelégedettséggel használom, csak nem szeressük mikor hülyére akarnak venni minket! Így van?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37282 üzenetére
Én a 2014-es évjáratot akartam megvenni. Cube Fritzz 160 HPA Pro.
Még mindig fent van itt is a webshop-ban, pedig már lassan 1 éve nincs belőle.
Természetesen a nagykerára nem 2000 euro, hanem kevesebb.Frenky89: Azt neked kell tudni, hogy milyen felhasználás lesz, de az alföldre valóban nem sok értelme van túl komoly montit venni. Deore/SLX bőven elég. De akkor is elég ha erdőbe, komolyabb terepre viszed. A teló legyen jó, rugós suntour és társait kerüld. A 2015-ös cube acid szint bőven elegendő lesz szerintem.
Gézengúz: Senki se szereti ha hülyének nézik, de az is lehet szimplán nem értett hozzá. Amit tudsz csináld meg magad és csak megbízható szervizbe menj. Egy alap bringa szervizelése, karbantartása nem nagy dolog, csak egy kis türelem és szerszámok kérdése, meg valami minimális műszaki érzék. Amit nem tudsz megkérdezed, utánaolvasol. Amit nem ajánlanék szakértelem nélkül, az a hidraulikus villák, tagok, fékek szervize. Illetve vannak olyan emberek akiknek maximum akkor tűnik fel, hogy valami tré van ha már kiesik a helyéről a hajtókar. Na azoknak nem ajánlom egyáltalán a kerékpárszerelést.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Frenky89 #37283 üzenetére
Te is szegedi vagy úgy látom. Szerintem ide az alföldre is kell fully, igaz nem fél millás fox telóval. Nekem az erdő is "élvezhetetlen" egy 170 ezres montival. Szerintem az acid-al is az lesz. Habár én gondolkozok egy jobb gépen és néha elhúznék hegyeink egyikéhez vagy Erdélybe
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #37285 üzenetére
Kerékpárszervizes, nagyon jól tudta mit csinál..Be kellett mennem mert se hajtókarlehúzóm nem volt, se monoblokkbehajtóm, ezeket megvettem, de mivel most először volt problémás a monoblokkom, nyilván szét kellett szedni az üzletben mert nem tudtam milyen méretű kell a helyére..Innentől vágom 113mm és kész.
-
Frenky89
addikt
válasz FIREBLADE78 #37286 üzenetére
Dehogy kell fully... én - bár nem vagyok egy nagy versenyző - eddig is viszonylag jól megvoltam a cross-ommal, csak ballonosabb gumi kell. Meg azért az AIM 26 és mondjuk az ACID 29 között azért szerintem van minőségbeli ugrás, csak ennél feljebb "nem látok", hogy mi lehetne a következő lépcső.
Hol tudsz itt olyan erdőt, ahol annyira lehetne csapatni?
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Frenky89 #37288 üzenetére
Boszorkány vagy mapsen megnéztem domborzati térképen hol vannak fás, erdős területek és elmentem arra. Csak az a baj, hogy nincs sok kitaposott út. Töltés mellett is lehet csapatni csak nincs élvezete. De Sándorfalva fele is tele van erdős résszel ahol anno takony korunkban motoroztunk. Állítólag van pálya is Szegeden, de már nem emlékszem a nevére.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37286 üzenetére
Ez vérmérséklet függő, hogy ki mennyire szereti csapatni, van akinek fontosabb a hajtáshatékonyság és a súly. El van a merev vázzal is mert biztonságos, túrázós tempóban megy mindenhol. Ilyen embereknek fölösleges a fully. Én egyébként ugyan úgy vagyok vele, hogy nekem is élvezhetetlen a montizás a merev vázzal, mert nem tudok vele olyan gyorsan menni mint a fully-val, de nem mindenki egyforma.
Frenky89: Szerintem átlag kerékpáros nagyjából pont az Acid szintjéig érezné, hogy miért adott mondjuk 290-et a bringáért, annál olcsóbb bringáknál éreznéd, hogy miért volt olcsóbb, de drágább merevet venni fölösleges, mert nem hiszem, hogy éreznéd fox teló nyújtotta többletet, vagy a teljes xt szett előnyét.
Egy fully lenne még értelmes alternatíva, amit nyilván éreznél, hogy más mint a merev váz, ez drágább lenne, de valószínűleg nincs rá szükséged. -
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #37290 üzenetére
Úgy döntöttem,hogy külföldről rendelek bicót,nem hinném,hogy paypallal gáz lenne 2000,2500 juró kifizetése. Habár jobban örülnék,ha nem kéne előreutalni. ez a frittz jó lehet? kár,hogy 26-os,vagy ebből a típusból gondolom mindig lesz 26-os,mert nagy dög villája van
Illetve elmegyek a bicikliboltba és szépen megkérdezem a főnöktől,hogy számla nélkül tudunk e valamit hozni,akár fél áfa is érdekelne[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Frenky89
addikt
válasz FIREBLADE78 #37289 üzenetére
De akkor csak mész keresztül kasul az erdőn, vagy az autók által járt utakon közlekedsz?
A falva melletti erdőkben mindenütt olyan homok van, hogy oda nem fully hanem fatbike kell leginkább. Amúgy meg annyi szemét van az avarban + a legtöbb erdő ugye akácos, hogy oda nem mernék csak szivacsbelsővel, vagy egy hátizsáknyi pót belsővel és pumpával bemenni.
Újszegeden van valami, de az inkább skatepark, ott max triálozni lehetne. -
Because
őstag
leírnátok mikről készítsek fényképeket ha el akarom adni a bicóm! mire lennétek ti így kíváncsiak?
-
FIREBLADE78
addikt
-
Frenky89
addikt
válasz FIREBLADE78 #37294 üzenetére
Hmm, elég sokat járok itt a környéken és tény, hogy vannak ilyen utak, de ott vagy nincs erdő, vagy olyan dzsuva van, hogy ott fully-val se mész át.
A Szikin lévő kalandparkban lenne valami pálya?
-
belaazallat
addikt
válasz Because #37293 üzenetére
Egyszer kompletten az egész bringa. Majd közeli: sor, hajtómű, lánc láncnyúlás mérővel, váltók.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #37291 üzenetére
Te tudod, de szerintem a 180mm rugóút már túlzás, itt már inkább a lejtőzés a lényeg, nem lesz egy leányálom felfelé tekerni. 14,6kg már szerintem sok ahhoz, hogy élvezetesen lehessen vele mindenhol tekerni. A másik meg a 26"-os kerék. Mint írtam ez egy kihaló félben lévő méret, tévedsz ha azt hiszed mindig lesznek enduro bringák 26"-os kerékkel. A cube-nak már most sincs, nézd meg a weboldalukat. Csak pár db nagyon alap 26-os montijuk van. 27,5"-ben gondolkodnék a helyedben, legalább is ha ennyi pénzt szándékozol adni bringáért. Ja és már csak 20-as méret van készleten, az meg inkább 180 centi felett jó.
-
Because
őstag
válasz belaazallat #37296 üzenetére
köszi! bár ezek a kopó alkatrészek pont cserére érettek már
(#37297) Runner_fxr: a 26" mikorra fog kihalni? mert én ma voltam 2 bringaboltban itt Tatabányán és csak ebben voltak telók, készre fűzött kerekek, vázak. pl. 27,5-hez se egy belső, se egy külső készleten...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #37298 üzenetére
Hát ezt napra pontosan senki nem tudná megmondani, de a folyamat elkezdődött. Az hogy Magyar bringa boltokban ez még nem annyira látszik, mert tele vannak régebbi cuccokkal az semmit nem jelent. Nem kell hozzá nagy képzelőerő, hogy mi lesz a következménye annak, hogy a gyártók folyamatosan hagyják el a 26"-os méretet a montiknál. Külföldi bringa boltokat lenne érdemes megnézni. Illetve a 26" valószínű még megmarad egy ideig a legalsóbb kategóriákban, és mivel Magyarországon erre nagy az igény, biztos sok 26-os cucc is lesz, de a közép és felsőbb kategóriás cuccok közül kiszorul.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #37299 üzenetére
gondolom ez a hétköznapi magyar bringást nem érinti a 10 évre vetített jövőben se
már kezdtem félni egy 26"-os kataklizmától[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest