Új hozzászólás Aktív témák
-
Alusky
senior tag
Inkább csak fanok, ennek megfelelően átlagember átlagtudása, átlagvéleménye, úgyhogy a reális az, hogy tök felesleges bármelyiket is elhinni meg készpénznek venni, mert egyik sem helytálló. Mégis miért tudna bárki átlagember pontosan bármit ami két kontinens között zajlik vagy nagyvállalatoknál. Még ha adott szektorban is dolgozik, miért gondolja, hogy ha ők úgy csinálnak valamit akkor egy egész kontinens is úgy csinálja.
Ha én minden itteni tanácsot komolyan vettem volna az elmúlt sok-sok évben, már nem is tudom hol lennék, valahol mínuszban, alusisakkal a fejemen.
Valami mégis tetszett ebben a fórumban, mert végül visszajöttem. -
Tasunkó
őstag
válasz
Raysen623 #59 üzenetére
Hát igen a jólét fényében azok el vannak felejtve, hogy ott a napi 12 óra benttartózkodás az alap egy munkahelyen, tehát abból a fene nagy csillogásból nem látnak semmit, örülnek ha egymással vagy a gyerekeikkel találkozhatnak, mert a 24 ből aludni is kell, meg utazni is...az élet áll 52 nap szorozva életkor, a többit azt viszi a mátrix.
-
ddekany
veterán
válasz
Raysen623 #59 üzenetére
Nem kell ám bemondásra elhinni a lakosság fene nagy jólétét sem. Persze a Kínai propaganda szerint futurisztikus neonfény, ragyogó természet, és boldogok emberek vannak ott, az USA meg nyomorult hely hozzájuk képest. Ez alighanem a kiemelet nagyvárosokat nézve is arcátlan hazugság, azokon kívül meg...
-
Raysen623
addikt
Amennyiben összevetjük az Unió és USA lakosságát (kb 800 millió ember) Kína lakosságával, akkor szerintem rögtön világossá válik az aránybeli különbség. A nagy számok tükrében lehet azt mondani, hogy Kína jelenleg az autóipar vezető ereje, de ugye ehhez hozzá kell tenni a kínai autóvásárlási kedv és hajlam megkésett jelenségét, valamint a jelenlegi nyugati piaci betörést. Az árak meg lehetnek differenciáltak, de ugye az árverseny fogalma a kapitalizmusban is jelen van és ismert, ettől a kínai a már leírt okokból fakadóan eltérő, amit a nyugati világban nem lehet követni, mert teljesen más a vezetés szerkezete.
Lehet jólétről beszélni, de azért óriási árat fizetnek a kínaiak szabadságjogaik erőteljes csorbításával. Azt hiszem ebben egyet is tudunk érteni, akárcsak az utolsó bekezdésedben leírtakkal. Magam is így látom. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Kristof93 #46 üzenetére
Nem fejtetted ki egyaltalan.
Annyit irtal, hogy olcsobb Kinaban, de tobben elmondtuk miert olcsobb, ignoraltal mindent.De azt nem ertem igy 2024-ben miert nem evidens szamodra, hogy Kinaban miert olcsobb minden kb? Ez konkretan 20 eve teljesen egyertelmu, miota barki rendelhet Alirol es hasonlo boltokbol.
"A különbség a gyártási költségben úgy néz ki"
Csak ugye te nem errol beszeltel, hanem verted az asztalt hogy VW 40ezer euro, bezzeg a BYD 25ezer euro a fogyasztonak.
Na most ahhoz a 25ezer eurohoz csapd hozza az allami 8ezer dollart."nem kisebb bérekkel mint kelet Európában"
De miert kelet Europa a merce? Az R&D nem eppen ott zajlik peldaul a VW eseteben.
Itt inkabb osszeszereles van, gyartas van.
Egy kinai automotive mernok atlag fizetese es egy nemet kozott kb 25-30ezer euro kulonbseg van.
A vilagbajnok magyar AFA nem ismeros? Mert ez Kinaban atlag 13%, de lehet 3-6-9% is.Teljesen nem vagy kepben mi hogy mukodik a vilagban.
-
ddekany
veterán
ID.3 szoftverről halottam már máshol is... Valami komoly kulturális/vezetőség gond van ott. Elég jellemző gond amúgy, hogy agyhalott vagy totál szétesett a szoftver részlegen csesznek el amúgy hardveresen jó termékeket.
A fórum meg... Legtöbbet nyilván az szólal meg, aki valamelyik ország/érdekcsoport fan-ja vagy fizetett ügynöke. Mag az oldal erősen pro-micimackó gyanús, de legalább is meglovagolja, hogy az érzelmek forgalmat hoznak... és utána néha jön egy moderátor, és törli a politikai dobálódzást, és büntetőre tesz pár embereket. Kína nagy felfutásánál meg ne felejtsük el, hogy volt vezetői stílusban egy irányváltás tizen-pár éve (immár hivatalosan is Mao ismét példakép). Nem csak gazdasági, de emberi/morális kérdés is, hogy ki támogatunk viselkedésünkkel.
-
Tasunkó
őstag
válasz
#48584626 #54 üzenetére
Láttam egy német multiban olyat, hogy reklámoztak,marketingeltek fejlesztésként irodista bohóckodást de jelentéktelen volt. Kb. mint Nagy Sándor is fizetett helytartókat, aztán úgy dőlt össze a halálával a birodalma mint egy kártyavár. Semmi érdekük benne, max annyi hogy németből nem akarnak ideköltözni, így kénytelenek minimálisan bevonni az ittenieket.
-
Tasunkó
őstag
A Szovjetunió maga az összeomlás, ahogy az oroszok mindig így működtek a történelemben, ez nem a tervgazdálkodás kudarca feltétlenül. Ez ránk is vonatkozik, mindig később reagáltunk és rosszul. A jobbágyfelszabadítás hasonló trógerkodás volt mint a privatizáció, és persze a tervgazdálkodás is. A Csehszlovákok viszont fejlődtek, csakúgy mint az NDK, a kiindulóponthoz képest, mégha a nyugattól le is voltak maradva. Nálunk ez a lemaradás a nyugathoz csatolás után csak növekedett, jóval csökkent a know-how a szocihoz képest. Ha magunkra hagyna a nyugat, önerőből még egy biciklit is csak elrontva tudnánk előállítani. Ezekben a kínai, német gyárakban semmilyen döntést, változtatást, felelősséget a németek, kínaiak, koreaiak nem engednek át, anélkül meg nincs a tetteinknek következménye, ergo nem tanulunk, fejlődünk. Gyarmati kényelem.
Kínával összevetve a szociban, nem tudom mennyire lophattak technológiát, de valószínűleg semennyire, erre volt a nyugatnak befolyása, míg Kínára nincs, tehát az első pillanattól lopnak, másolnak mindent. Az gyorsabb fejlődés úgy. -
-
válasz
Busterftw #44 üzenetére
Kicsit feljebb kifejtettem, hogy miért olcsóbb. Ebbe beletartozik az hogy ott a teljes supply chain a bányától kezdve a végtermékig, több és jobban képzett szakemberek (nem kisebb bérekkel mint kelet Európában), jobb gyártás technológia (messze fejlettebb, egy id3 legalább 2x annyit ül a gyárban), és állami támogatás. A különbség a gyártási költségben úgy néz ki legalább 2x, + jobb szoftver, nagyobb akku. Ezt nem tudod csak a kormány támogatással elmagyarázni (és a külföldi/belföldi árazás sem ezt bizonyítja).
De nem számít, mert csak kifogás. Önként építették itt le az ipart mert csak a következő évi profit érdekelte őket. A fogyasztót nem vígasztalja és az európai ipart nem fogja megmenteni.
-
cucka
addikt
válasz
Raysen623 #41 üzenetére
Kérlek idézd vissza, ahol azt állítottam hogy a teljes kínai gazdaság veszteséges.
Amit írtam, az az autóiparra is igaz.
Kínában tavaly 30 millió autót gyártottak le. Ez több, mint az európai és az amerikai autógyártás összeadva. Egyszerűen matematikailag elképzelhetetlen, hogy egy ekkora szektor veszteséggel működjön. Még akkor is, ha ebbe a számba beleszámítják a rengeteg olcsó mopedautót meg hasonlókat.Ami pedig a tervgazdaságot illeti, nem csak attól ment tönkre a Szovjetúnió, hanem a politikai berendezkedés miatt is.
A gazdasági összeomlás a tervgazdaság miatt történt.
Volt az amerikai közgazdasági iskolákban egy elmélet, hogy a kapitalista piacgazdaság és a liberális politikai berendezkedés kéz a kézben járnak.
Kína az, akik feltaláltak egy újfajta kapitalizmust, ami politikailag központosított diktatúra, és ezzel egy időben kompetitív piacgazdaság, amely képes tőkét és anyagi jólétet teremteni a lakosságnak.És ne érts félre, nekem sem szimpatikus a kínai gazdasági nyomulás, vagy a politikai diktatúra. Tudom, hogy bánnak a kisebbségeikkel (rosszul), hogy eltapossák a politikai ellenfeleiket, hogy nem érvényesülnek az emberi jogok, vagy hogy újragyarmatosítják Afrikát.
Ennek ellenére amit ott 40 év alatt megvalósítottak, az példa nélküli az emberiség történelmében, és ezek az eredmények minimum egy elismerést megérnek. És nem az a jó irány, hogy hazudjuk azt saját magunknak, hogy ezek az eredmények nem léteznek.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Kristof93 #43 üzenetére
Ha elérik ugyanazt az átlag életszínvonalat és fejlettséget mint az EU, ezen belül is a nyugatot, nem lesz ilyen olcsón gyártható minden azt garantálom.
De az se jött át neked, hogy legyárt a kínai gyártó egy autót 10ezer dollárért, aztán az államtól kap 5-8ezer dollárt legyártott darab után, és akkor csodálkozol miért tudja nyomottabb árakon adni vs nyugati gyártó.
Miközben sokkal olcsóbb a munkabér és olcsóbb ott minden helyileg, az akkutol elkezdve az alapanyagokig.Illetve nem érted meg, hogy a kínai cégek az exportra vannak támogatva, totális piacszerzésre bármi áron.
Emlékezz anno a Xiaomira. 5%-os profit marginnal operáltak. -
válasz
Busterftw #40 üzenetére
Azt mondom, hogy nem számít. Csak az számít mit tudnak gyártani, mennyiért. Ők mindent, olcsón, mi lassan semmit, de legalább drágán. Úgy járunk mint az oroszok a ladával.
Az élet színvonal ott rohamosan növekszik, kelet Európát talán már elhagyták. Nálunk helyenként csökken.
Persze eszem ágában sincs oda költözni, de ezek erkölcsi és kulturális okok. Ha valaki valamit csinálni szeretne, sikert elérni, építeni, akkor ott van a helye. Esetleg Amerikában.
-
válasz
noPublicFG #36 üzenetére
Úgy városi legenda mint ahogy az elektronika, háztartási gépek, telekommunikáció, telefonok, számítógépek, és gyakorlatilag minden más ipar, ami itt szinte teljesen eltűnt? Kár hitegetni magadat.
Az autó gyártók pénzt csináltak Kínában, azzal, hogy oda vitték a gyárat (és csak fele volt az övék). Ezzel Kína ellopta, amit el kellett, most már nincs szükségük európai technológiára, jobbat csinálnak maguktól. Minden nyugati és japán autó gyártó mélyrepülésben van Kínában.
És még csak nem is gazdagodtak meg ezen. A vw a világ 3. legeladósodottabb cége ha hitel bankokat nem veszünk figyelembe. Toyota az első. Milyen tiszta haszon? Soha nem fogják tudni visszafizetni. És még csak nem is ésszerűen költötték, költik a sok hitelt.
-
Raysen623
addikt
Kérlek idézd vissza, ahol azt állítottam hogy a teljes kínai gazdaság veszteséges. Fő téma az autógyártás és piaci terjeszkedés. Ha nem sikerült volna jól leszűrni, akkor oda próbáltam kilyukadni, hogy a piaci terjeszkedést nyomott árakkal oldják meg és nem érdekli a gyártulajdonos államot mekkora jelenleg a vesztesége az autógyárnak.
40 év alatt úgy fejlődtek, hogy ömlött be a nyugati tőke a politikai változása tette azt lehetővé és mai napig fennáll ez a gazdasági kapcsolat. Ennek köszönhetően tömegek léptek ki a mélyszegénységből, ami az adóbevételeken is látszik (közel 1,5 milliárd emberről beszélünk).
Kína jelenleg is úszik a pénzben, mert a bevételeik kellően magasak. Afrikában is jelentős beruházásaik vannak például.Ami pedig a tervgazdaságot illeti, nem csak attól ment tönkre a Szovjetúnió, hanem a politikai berendezkedés miatt is. A kínaiak nem hülyék, tudták hol kell feljavítani a rendszert, több mindent nagyon is jól csináltak, de a diktatúra az diktatúra, ami soha nem kedvezett a hosszútávú fejlődésnek az eddigi történelem alakulása szerint a gondolkodás szabadságának hiánya miatt is pl.
-
Busterftw
nagyúr
-
cucka
addikt
válasz
Raysen623 #35 üzenetére
Az nem tudom, hogy honnan jön, hogy a kínai ipar veszteséges lenne.
Igen, egy autógyár nemzetközi terjeszkedése drága, az veszteségként jelenik meg a könyvekben. (Ahogy mondjuk a VW elekrtomos autó fejlesztése is "veszteség" volt)Szóval összekevered azt, hogy tartósan veszteséges egy vállalat azzal, hogy komoly befektetéseket eszközöl, amelyek minuszba viszik a profitját. Az excel tábla alján a szám ugyanúgy negatív, csak nem ugyanazt jelenti.
De összességében az matematikailag nem lehetséges, hogy a világ egyik legelmaradottabb országa 40 év alatt ekkorát fejlődjön úgy, hogy a gazdasága veszteséges, és csak az állami pénz tartja felszínen.
Jó reggelt kívánok, ha az lenne, amit írsz, akkor a Szovjetúnió soha nem omlott volna össze
A szovjetúnióban tervgazdaság volt. Kínában is, Mao idejében, akkor Kína a világ egyik legszegényebb országa volt, gyakorlatilag enni is alig volt mit.
Miután Mao meghalt, Teng Hsziao-Ping alatt folyamatosan leváltották ezt egy kapitalista modellre, az állam szoros ellenőrzése mellett. Ez a 80-as évek első felében történt, vagyis 40 éve. A kínai gazdasági növekedés akkor indult be, és tart azóta is.Kevered a szezont a fazonnal, a politikai kommunizmust pedig a tervgazdasággal. Igen, a tervgazdaság soha sehol nem működött, kínában sem. Ezért cserélték le úgy 40 évvel ezelőtt.
-
cucka
addikt
válasz
#48584626 #32 üzenetére
Olyan szempontból kapitalista rendszer, hogy megengedi a vagyonfelhalmozást, a vállalkozást, és a kínai piacon öldöklő verseny van a helyi cégek között.
Az viszont tény, hogy az állam nagyon erős kézzel tartja kordában ezt a versenyt. És az is, hogy a gazdasági fejlődés és a cégeik nemzetközi térnyerése az állami stratégiai érdek, és így is járnak el.Ebben amúgy semmi új nincs, gondolom a dél-koreai csebolokról gondolom már hallottál. Ott is ugyanez a kotta, csak annak nincs ennyire rossz sajtója, mint a kínaiaknak. Ugyanígy a nyugati országok is tolják a pénzt a saját gazdaságukba, csak nincs annyira nagy dobra verve, meg nem írnak belőle heti 3 felháborodott újságcikket.
-
Fú ez már egy régi városi legenda...
Bár Európa érdekelt a saját piacainak védelmében, és igen, majd kirónak védő-vámokat, de az ok egyáltalán nem ez. Ugyan is az általad említett európai cégek olyan tiszta hasznot akasztanak le kínából, amiket el sem tudsz képzelni!
Bő tíz éve én is úgy véltem, hogy a részvények cseréjével szerzett kínai piac egyenesen arányos az önállóság feladásával... persze ez egy tévképzet! -
Raysen623
addikt
Jó lenne ha különbséget tudnál tenni a stratégiai támogatás és a veszteség kompenzálása között! A kettő nem ugyanaz. Kevert rendszerű a gazdaságuk, amit a nyugati gondolkodás soha nem fog magává tenni. Chip gyártásra is azért kell költeni, mert rohadtul egypópusú a gyártás jelenleg, és nem Kínában gyártódnak azon chip-ek. Van saját gyárósoruk, de kétlem hogy hozzák a 6 vagy 4 nm csíkszélességet.
Kína gazdasága biztosan nem a legversenyképesebb, mert a politikai berendezkedés miatt nem tud és nem is lehet. Jó reggelt kívánok, ha az lenne, amit írsz, akkor a Szovjetúnió soha nem omlott volna össze, sőt legyőzte volna a kapitalizmust. Senki nem állította, hogy mai napig Maoizmus van jelen az országban, viszont arányait tekintve mindenben hatalmas. Ebben van az ereje, meg a fegyelemben és a nyugati beruházásokból átvett technológiában.
25 évvel ezelőtt volt kb a nagy gazdasági nyitás és a politika változása Kínában, ami igen sokáig tartott és csak mostanság fordult meg ez a trend. Attól mert politikiailag pofátlanná váltak, még továbbra is rengeteg nyugati cég ott gyártat nagyon sok dolgot. Szóval nem kell ide ez a fentről letekintő duma.#30Kristof93:
Voltál te már Kínában? Az első hét még leányálom, de utána leolvad a cukormáz...teljesen más kultúra, kár összehasonlítani a nyugatival. Törvényszerű volt a jelenlegi helyzet kialakulása, de ugye egyszer minden véget ér...
-
#48584626
törölt tag
"A kínai gazdaság kőkeményen kapitalista"
A fenét. A kinai gazdaság egy vegyes rendszer, a magántulajdon keveredik az államszocialista berendezkedéssel. Nincs tiszta verseny, mert a piac agyonszabályozott és rengeteg állami pénz folyik bele. Ezért is butaság versenyképességröl beszélni áltlában a kinai cégekkel kapcsolatban. Vannak tisztán piaci alapon is versenyképesek, az agyondotált kinai autógyártók pont nem ilyenek.
-
válasz
Raysen623 #27 üzenetére
A Tesla most lopatja el az önvezetést, úgy hogy az sem fog sokat tartani - de ha már erről beszélünk - vw, stellantis, toyota katasztrófa, elég veszélyes. MB és GM/Ford jól működik, Tesla pedig 5-10 évvel mindenki előtt, soha nem érik utol. A kínaiaknál elég nagy a szórás, de vannak kompetens rendszerek, főleg kínai utakra.
A kínai gazdaság messze inkább kapitalista mint az EUs, lobbis komolytalanság. A technológiát persze ellopták, mert hagytuk, sőt bőszen segítettük, de azóta rég tovább fejlesztették, mi meg elfelejtettük.
Ezzel az állami beavatkozással is kár nyugtatni magunkat. Azért olcsóbbak mert jobban csinálják. Ott az egész folyamat a bányától kezdve, a chipeken és szoftveren keresztül, az elem, és a végtermék, mind ott készül. Jobb a gyártás technológia, több és jobban képzett munkás, a gyártáshoz szükséges gépeket, eszközöket is megvették tőlünk, lemásolták, most már azok is ott készülnek. Ezért olcsóbb és jobb a kínai ev.
-
consono
nagyúr
Már 16-17 éve is a szomszédaink azért költöztek ki Kínába állandóra, mert ott tényleg fejlődés volt, itt meg csak mondták, szóval ja. Meg hát a főnököm is nemrég volt kint, mesélt érdekeseket. Pl. mikor egy huszonpár négyzetméteres bolt 3 milliárd forintnyi éves forgalmat generál, azért az nem rossz. Vagy 1 nap alatt bekötik a megrendelt internetet...
-
cucka
addikt
válasz
Raysen623 #27 üzenetére
mert Kína nem kapitalista piaci alapon nyugszik, a veszteséget kompenzálják, mivel állami vállalat.
A kínai gazdaság kőkeményen kapitalista, iszonyat verseny van a cégek között.
És minden állam bőkezűen támogatja a saját stratégiai iparágait. Csak kínával kapcsolatban ez fúj rossz kommunizmus, amikor meg mondjuk európai országok költenek közpénz-milliárdokat a chipgyártásra, az meg bölcs stratégiai döntés.Ezt a kínai mintát akarják itthon is meghonosítani, de attól még nem lesz versenyképes idehaza.
Kína a világ egyik legversenyképesebb gazdasága. Annyira, hogy a nyugat-európai és amerikai ipar a kínai versenyképesség miatt épült le.
Már nem a 70-es évek maoizmusa van ott, frissebb forrásokból kéne tájékozódj.A kínai siker ugyanis közel minden esetben nyugati technológiákon nyugszik
Ez is így volt úgy 25 éve. Heló hahó jó reggelt, 2024 van, ideje lecserélni a lejárt szavatosságú önámítást meg bullshitet. -
Raysen623
addikt
BYD önvezető képessége messze elmarad a nyugati versenytársakétól, ez már az elején kijött a tesztek alatt. Szoftveres rész ezzel kipipálva. A jobb anyagok kérdése majd 5-10 év használat után fog eldőlni.
Az árak összevetése meg merő butaság, mert Kína nem kapitalista piaci alapon nyugszik, a veszteséget kompenzálják, mivel állami vállalat. Ezt a kínai mintát akarják itthon is meghonosítani, de attól még nem lesz versenyképes idehaza.
Azt is elfelejtetted - szándékosan vagy véletlenül - hogy a nyugati fejlesztés és mérnökóra nem egyenlő a kínaival, valamint az akkumulátort szintén Kínától kell venni, jó drágán, emiatt is drágább az VW i3 mind a BYD jelenleg. Mindez várhatóan meg fog változni a közeljövőben. A kínai siker ugyanis közel minden esetben nyugati technológiákon nyugszik, persze nem a legfejlettebbeken, de ez Kínának mindegy jelenleg.Európának a jelenlegi nemzetállami felállásban nincs esélye Kína iparával szemben, ez köztudott. A laza uniós gazdasági szövetség itt már nem elegendő. Ha ez nem változik, a kontinens közép-hosszú távon el fog szegényedni, mert nem fogja tudni tartani a versenyt.
-
Karmko
tag
Esetleg itt?
Kínai lufi lvl100Vagy erről nem szabad beszélni, mert épp a kínaiaknak nyal pártunk és kormányunk?
-
Kinder
senior tag
válasz
#48584626 #17 üzenetére
Jézus atya úr isten.
Ezt el is hiszed?
Mégis mire alapozod ezt a nyilvánvaló képtelenséget?
Van Tesla ( 2020 márciusi ) és ID4 (2023 októberi ) itthon.
A VW szoftver olyan fos, hogy lassan bele sem akarunk ülni az autóba.
Lassú, nagyon lassú, végtelenül lassú, bonyolult, almenü almenüjének almenüje, mindenhova minimum 2-3 másodperc belépni, nagyjából semmi sincs logikus helyen, de olyan gombokat bezzeg kiraktak, amikre semmi szükség ( pl a teljesítmény beállítása, de minek?! A fogyasztás/töltés bezzeg nincs kirakva gombra ). A kormány érintőgombjaival kb semmit sem lehet megoldani, csak a zene hangosítást, már ha sikerül, de pl a tempomatot már csak komoly kűzdelemmel lehet belőni.
Ezzel szemben a Teslában MINDEN 0,1 másodperc alatt elindul, MINDEN működik, a menü logikus, és csak 1 szint almenü van.
VW navi katasztrófával egyenlő, az Erzsébet körúton a Dob utcánál közölte, hogy most akkor dobjak egy 180 fokos kanyart, arra jobb lesz.... ott mégis hogy?
A tempomat szintén tragédia, az M0-áson nem tudsz úgy menni 1 km-t sem, hogy ne látna valami más sebességkorlátozó táblát, és le is lassít. Pl az Újpalotai kijárónál 65 !!!!! km-h... hogy azt honnan veszi?! A Tesla végig megy 110 km/h-val az egész M0-án, szépen követve, lassítva, gyorsítva az előtte haladót. A VW lelassít ugyan, aztán megy annyival tovább, nem gyorsít vissza, de közli, hogy balesetveszély van....
Tesla navi: Elmondom szóban, hova akarok menni, és oda visz, minden kalamajka nélkül, a VW nem ért angolul sem, elképesztő, milyen menüket dob be, ha mondom neki, hova akarok menni.Baromira nincs igazad, csak nyomod a szokásos a Tesla ellenes, német királyoló szöveged.
Nagyon unalmas vagy. -
válasz
Busterftw #19 üzenetére
Szerintem pedig elég fontos ide keverni. Kínában a fogyasztók olcsón tudnak első osztályú elektromos autót venni, ezzel még jobban segítik a gazdaságot.
Nálunk európai üzemanyag árakon füstöljük magunkat, vagy a kínai elem és autó gyártók nyerészkednek rajtunk. A teljes gazdaság versenyképtelenné válik.
Nagy része már elúszott, most az autók következnek, majd 10 év múlva az Airbus, asml, meg ami még maradt.
-
válasz
#48584626 #17 üzenetére
Köszönöm, ez mindent megmagyaráz
Így már nem is érdemes az előző ámításaid megcáfolni.
Az irónia, hogy a vw több mint egy milliárdot költött egy kínai szofter cégre, hogy rakják már rendbe a hulladék id infotainment rendszert pedig - kár hogy nincs olyan chef's kiss emoji itt a fórumon. -
Chiller
őstag
válasz
#48584626 #11 üzenetére
Kérdezd csak a blackberryt, a nokiat, a sagemet, az alcatelt, a motorolat, ciscot, ericssont, sonyt és a többieket akiket kifelejtettem.
De lehetne mondani a TV/híradástechnikai és háztartási eszközgyártókat is, és biztos sorolhatnám a sort napestig, mindenféle iparágban.
Igazság szerint ez a vonat már rég elment, csak esetleg van ahol még nem látszik.
-
Fontos hozzá tenni, hogy a 40k eurós id3-on is pénzt veszít a vw. A byd is a 25k-s Sealen, de nem annyit, és nem is egy ilyen eladósodott, kínlódó cég mint a vw. Európában kb annyiba kerül mint az id3, pár ezerrel több, de teljesen más kategória. És azon már komoly profit is van.
@atus72 nem szeretem én kicsit sem Kínát, de lehet az EU jobban járna, ha a saját iparára költene a mindenféle moralizálás helyett.
@mepet a kínai id3-at Kínában gyártják, gyakorlatilag kínai cégek, és senki sem veszi.
-
Narxis
nagyúr
Remélem ez az egész EV lufi kipukkad, nagyon fel van már ez fújva ráadásul nálunk gusztustalan módon erre épül az egész gazdaság mintha nem lehetne valami értelmesebbet csinálni mint szalag mellett gyártani napi 1 millió autót. Rég mással kellene foglalkozni csak az a mocskos pénz mindig felülírja a józan észt.
-
Melyik része nem így van, vagy arra már nem jut érv?
A valóságban a vw-nek 10 év alatt sikerült az id.3-at kierőlködni, ~40000 euróért. Kínában tudsz venni egy byd seal-t ~25000-ért. Ez egy jóval nagyobb autó, gyorsabb, messze nagyobb hatótáv, jobb szoftver, gyorsabban tölt, belül jobb anyagokat használnak... Össze sem lehet hasonlítani.
-
Szerintem elég nyilvánvaló, és 10 éve is az volt. A nyugati/japán gyártók ellopatták a technológiát, a beszállítókat kivitték kínába, szoftverben és elemben pedig behozhatatlanul lemaradtak.
Szabályozás néklkül a vw/stellantis/toyota és társaik vagy csődbe mennek, vagy gyakorlatilag kínai cégekké változnak - a mérnöki munka, gyártás, beszállítók nagy része megy kínába, itt pedig csak összeszerelnek. Szabályozással tudnak majd belső piacra gyártani autót jó drágán és elavultan, az export pedig megszűnik.
-
mjani1172
addikt
Nálunk épül a sok gyár. Tényleg nem látni mi lesz ennek a vége......
Új hozzászólás Aktív témák
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Szólánc.
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone-t használók OFF topikja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Onkyo Integra A-8450 Amlifier
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- SzoftverPremium.hu
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest