Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2983 üzenetére
Ez gyors volt. Akkor most már óvatosan a mosással. A régi motort meg teszteld
le, hogy amúgy hibás, vagy hibátlan-e? Nem emlékszem eddig, milyen tesztet
csináltál, de jó tudni, hogy ilyen gördülékenyen is mehet a gari: én visszakaptam
a pénzt a mai napon, mert vettem egy másikat, és nem akartam hónapokat várni.Ha a motor volt hibás, és a vezérlő jó, akkor esetleg engem érdekelne az is.
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2991 üzenetére
Már mihez kellene a szerviz? Összesen két db alkatrészt kicserélni? Azért ez nem rakétatudomány. Szerk: a vezérlőt kemény 4 csavar rejti*, a kereket meg már magad is kivetted korábban. Mondjuk én első körben csak a vezérlőt nézném meg, hogy a régi motor jó-e, tekintve, hogy nem Pro kereket kaptál gariban... Szerk2: de ha az új vezérlővel se jó a régi motor, akkor nincs más választásod.
*: esetleg azzal lehet gond, hogy a vázban van, így imbuszkulcs kell, meglazítani...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #2997 üzenetére
Nem feltétlenül: egy bizonyos bájtsorozatot kell küldeni folyamatosan az ECU
felé, hogy ne tiltson le vezérlő hibával. Ami logikus is, mivel, ha elszáll a gáz
és fék érzékelés, biztosabb, ha befékez, mint ha hagyja tovább gyorsulni.Az elégett valami kábel teóriádat le kéne tesztelni, kibontod fent is, és sorban
végig nézegeted a kábeleket multiméterrel: ha szakadás van, elégett valóban!
Bár nem tartom valószínűnek, mert az jelentős hőhatással, szaggal járt volna.Szerk: mi az hogy jó a motor, ha amúgy nem indul? Miből gondolod, hogy jó?
Vagy most már minden jó, csak a motor hibajelzés maradt ott? Nem értem...Szerk2: segítségként beszúrok egy képet, melyik kábel micsoda. Annyi, hogy
a fehéren mennek a vezérlő jelek (5V az 1, 0V a 0 érték), de ezt a multiméter
nem tudja, átlagosan 4.4 voltot mért. A zöldön az ECU válaszol, mivel sokkal
ritkábban, így azon közelebb van az átlagos feszültség az 5V-hoz. (Kb. 4.9V.)
Szóval most nem értem, hol tartasz: összerakod, nem indul viszont befékez?Szerk3: az a kijelző a kormányon nem csak egy kijelző, hanem kezeli a gázt
és féket, meg úgy általában az áramellátást, a kék vezetéken. Ha pl. ott egy
rövidzárlat keletkezik, mint B-L-A-C-K fórumtársnak, nem lehet kikapcsolni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3000 üzenetére
Gondolom oszcilloszkópod nincs, de ha akad egy sima multiméter otthon, lehetne következtetni, hogy van-e kommunikáció a "kijelző" és az ECU közt... Ha a kiakad 5V magasságában, akkor szinte biztos, hogy nincs. Ám ha 4.4V, akkor mégiscsak kéne a szkóp mit beszélgetnek. De amúgy sanszos, hogy akkor cserés a kijelződ: küldenek gariban olyat is, azon ne aggódj, cserélni se macerásabb, mint kereket...
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3004 üzenetére
Hát legyen, mert ha az a szar, mit sem ér az új motor, és az új vezérlő...
Akartam kérdezni, hogy nincs videó róla? Hasznos lesz még a garihoz is,
csak vágd meg feltöltés előtt (akár - nem röhög - Windows Movie Makerrel!),
mert szerintem a hajukat is kitépik, ha 15 percen keresztül megy a zene és
nem történik semmi... de akár fel is tudod gyorsítani az érdektelen részeket. -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3010 üzenetére
Mert nincs is. De amúgy elég komoly rövidzár kell ahhoz, hogy elégjen a kábel,
én nem nagyon hiszek ebben... Kollégának szikrát hányt a technológia, amikor
tényleg rövidre záródott az akkuja, és még úgy sem égett szét minden. Egy kis
eső ahhoz rohadt kevés, hogy hosszú távon megpörköljön vmit... Eleve azonnal
elpárolog a víz, amint megindul rajta az áram... (Meg önmagában a víz nem is
vezető, csak a kosszal együtt, ami benne van...) Szerintem túlspilázod a dolgot:
azt kéne kimérni, amit írtam, akkor biztos lehetnél benne, mi van a kábeleddel...
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ennyi technikai érzékkel hogy húznád be az
új kábelt, mert a lyuk méretőből kiindulva sanszos, hogy szét kell hozzá szedni
a csatit, ahhoz meg kis csavarhúzó kell, stb. Szóval nem rakétatudomány, de...
(A videót még nem néztem, csak B-L-A-C-K hozzászólásából következtetek.)Ui: ha valamit, akkor a mikrocsipet* tudja tönkretenni egy rövidzár. Ha mondjuk
adott bemenete 5V-ra van hitelesítve, és rászalad 39V, annak lehet kampeca...
Viszont az jellemzően nem látszik rajta... ha csak nem égett meg látványosan.*: abból meg van 1-2 a kormányon lévő vezérlőben, a kijelző alatt. Egyik pl. épp
a kijelző meghajtásáért felel, nekem az makkant meg, és világított összevissza. -
DigitXT
félisten
Ma mentem egy mini-karikát az M365-tel (a kollégámé). Iszonyatosan lefikázta a
Kugoomat, ami nem nagyon esett jól, de persze részben igaza van, mindezt úgy,
hogy ki se próbálta, mert nem merte, hiszen kvázi nincs rajta fék. (M365-ön gyári
tárcsa: blokkolható vele a hátsó kerék 2 ujjal...) Ami a menettulajdonságokat illeti
nagyon lomha* az M365, lustán indul meg, ha elveszed a gázt nem reagál rögtön,
ha ráadod megint, szintén késlekedik ~1 másodpercet, idegesítő na... Viszont!
Mivel VAN rajta fék, meg lehet vele állni, és a kollégám a 2000+ km rutinjával úgy
ment vele, hogy alig bírtam követni. Gyorsulásom sem volt (hiába +100W), neki a
20 kg súlyelőnye nyert, de mikor 25 km/h tempóról nyomott egy satut + befordult
vissza az aluljáróba, hát én majdnem Budaörsig gurultam, mire sikerült lelassulni,
és visszafordulni ugyanoda. Szóval a Kugoo nagyon NEM ilyen stílusra való.Mondta is, hogy szét fogom törni, amikor leugratok a járdáról: nekem ez eszembe
se jutott soha. Kisebb padkákra rádobom, de egy rendes járdára/ról biztos nem.
Mondjuk neki térdvédő+könyökvédő is volt. De amilyen tempót ment meg is értem:
én nem ilyen stílusban nyomom, s nem csak azért, mert tizedét se gurultam még!
És ő állítja, hogy lightosan nyomja. Végülis mindig lefékezett, csak én csattantam
majdnem bele párszor, mert a Kugoo egyszerűen alkalmatlan ILYEN féktávokra.
Azt most hadd ne firtassuk, hogy mit érez a gyalogos, amikor meglátja a tempóját:
nem biztos, hogy fel van készülve rá, hogy azzal a vassal tényleg meg lehet állni...Egyetlen objektív előnye a Kugoonak, hogy nyélgázon síkon lassan megelőztem...
1-2 km/h-val biztosan lassabb volt az M365. Iszonyat durva appja van amúgy, ilyen
cellaszinten mutatja a töltöttséget a BMS, meg egyebek. Hogy hasznos-e? Biztos.
Mindenesetre nagyon geek. Hogyaszondja, nekem az M365 Pro-t kéne venni.
Hát nem tudom, arra, hogy kimenjek közeli a boltba, szvsz jobb a Kugoo.
Kisebbre csukható össze, így feldobom a bevásárlókocsi aljába és mehetek befelé.*: de úgy, hogy közben iszonyat agilis, a srác átugorja vele úthibákat, meg ilyenek.
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3014 üzenetére
Én nem bánom. Nekem két éve sem jött be az M365. Sőt az egész rollertéma se!
Most, hogy kipróbáltam a Lime-ot, rákaptam: nem rossz ez a Kugoo, csak vannak
finoman szólva minőségbiztosítási problémái. Olcsó húsnak híg a leve. Ez tény.De most komolyan: mit vársz az M365-től? Én még több fetrengős videót. Amikor
a harmatos Kugoo fékkel sikerült firkálni, arra hivatkozva, hogy túl erős? Fájni fog!
Rohadt gyenge a Kugoo elektromos fékje. Ezen nincs mit szépíteni. Valószínűleg
ez a legkomolyabb (és legkomolyabban vehető) kritika ellene. Igen csak előre kell
gondolkodni, ha derékszögben fordulnál. Vagy ha valahol (főleg a lejtőn) megállnál.
A sebességelőnye a tény (még nehezebb pilótával is), de marginális, ha nekem is
fent lesz a pneumatikus hátsó kerék, valószínűleg elolvad. Meg aztán, az M365
is tuningolható, ha valakinek kevés lenne. De mondom, olyan tempót menni: áááá.Nekem az már nem normális közlekedés, pedig csak a rutin, meg az évek...
Alkatrészek érdekelnének, mert ha dupla elektromos fék lenne rajta, jobban fogna.
(Vagy persze értelmes megoldás a pneumatikus hátsó kerék beépített dobfékkel.)
Csak az a baj, hogy esetedben nem lehet tudni, hogy mi a halott, és mi a jó: ha a
fél órás videódból kiderül, akkor nagyon jó, de valahogy beletekerve se láttam meg
a lényeget. Mondjuk tudnám értékelni, ha összefoglalnád, hogy mi tűnik halottnak. -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3017 üzenetére
Kábelt kettő perc kimérni, de azt nem nagyon hiszem, hogy meg tudna úgy égni,
hogy a csatlakozóknál nyoma sincs. Szóval marad, hogy elment a vezérlésed.
Szkóppal ezt szintén kettő perc alatt kideríteném, s ha úgy van, akkor a saját kis
proggimmal beröffenteném a motort: abból látszana, hogy jó a motor... Ha jó még.
Kár hogy nem a "nagyfaluban" laksz, már régen ránézhettünk volna (itt többen is),
talán működne is, akár már leszigetelve. (Így meg szenvedsz vele feleslegesen,
és gyártod a hosszabbnál-hosszabb videókat, amiben MINDIG elveszik a lényeg.)"ráérek el-el adogatni alkatrészenként, de nem olcsón..."
Ez a szar ebben amúgy, hogy gari után még nyerészkedni is akar rajta az ember:
elvileg a gari arról szólna, hogy visszaáll a meghibásodás előtti állapot, nem arról,
hogy utána arany árban kiáruljuk a cuccot alkatrészenként. De sebaj, jól mondod,
enni nem kér, árulni lehet akármeddig, jön az ősz, felkúszik rá a kereslet.Ja nem.Mindenesetre azt már látom, hogy nekem nem lesz innen
féláronfélig jó motorom.
Feladtam... De amúgy a hülyének is megéri 45K-ért venni egy motoros kereket,
amit egyébként utánad dobnak gariban... megtartod a régit, ami esetleg még jó is,
de ez a kutyát nem érdekli. Fura üzletpolitika! De hát sikeres, olcsó roller = terjed!Szerk: mint vmi betegség...
- Neked is Kugood van?
- Volt, de már kikezeltettem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3015 üzenetére
Találtam is egy friss videót, erre az M365 Pro-ra kerestem. Bogarat ültetett a
kolléga a fülembe, persze nem vennék 200K-ért rollert, nekem annyit nem ér:
szerintem jó buli a Kugoo, de tényleg kéne rá vmi jobb fék, a többit lesz.rom.
(Zörgős hátsó kerékkel is elvagyok, de 5K-ért jön holnap a felfújható - próba.)Persze a videó nem a Pro-ról szól, csak Google összekombinálta. Sebaj...
Szerk: az nem esett le, hogy a tesztelő Bog. Pedig a tesztet olvastam, LOL.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3089 üzenetére
Ne is kezdj bele, mert akkor lesz egy 15 órás videó, hogy hogyan (nem?) sikerült.
ON: én a felfújható hátsó kerékkel szívok, mint a torkos borz. Bepattintottam a
helyére. Sima liba! Ráhúzom a csavart: megszorult a felni. Éljen! Kihézagoltam.
A felni forog. Felfújom: szorul a gumi. Faja! A hézagolás közben pedig sérült egyik
csapágy (elég erőszakosan kellett a helyére tolni, nos, így sikerült), erre mondom,
ha a gumi megszorulását orvosolom is, soha nem fog normálisan forogni. Jó, gyári
kerék vissza, és kigurultam a csapágyboltba: rollerrel ~10 perc alatt megfordultam.Komplett hátsó felfüggesztés szétszed, kerék helyére, nem szorul, kihézagolva.
Már csak vissza kéne rakni a helyére a hátulját, de nem triviális helyre erőszakolni
a sárhányó rugóját. Ezt fél perc alatt, leírtam, s elolvastátok. Videóban durva lenne,
főleg, ha minden apró részleletet meg akarok mutatni az utolsó káromkodásig...
A gond csak az, hogy aztán "feltartottak", és azóta sem volt időm befejezni, pedig
holnap mennék vele munkába. Hááát... Kérdés, hogy reggel elég lesz-e rá fél óra?
De sebaj, mert ha nem, hát amúgy is zivataros időt mondanak: nem kell a beázás. -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3100 üzenetére
Te mi a faszról beszélsz? Most, hogy egy játék miatt 5-6-an feliratkoztak rám
a YT-on, van rekord mennyiségű feliratkozóm, összesen 21... Viszont, ha akarok
vmit dokumentálni, vagy bemutatni, azt megoldom pár percben, lényegretörően.Neked ez kurvára nem megy. Nekem hatalmas csalódás, hogy felraksz "valamit",
ami a végén kiderül, hogy nem az, aminek látszik, csak rabolod az embert idejét.
Tőlem lehet millió feliratkozód is erre, attól még... (Egymillió légy nem tévedhet.)Természetesen csináld tovább, ahogy jónak látod, nem nézem, nem zavar, mivel
megtanultam 2-3 próba után, hogy érdemi infót sohase fogok látni tőled. Bocs... -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3156 üzenetére
K.rvajó! Csendben suhan ott, ahol a gyári kerepelt, mint állat!
Nem oldalazik, nem akar kitörni ott, ahol a gyárival drifteltem...Lassabb? Tuti. Nagyobb az ellenállás. Csökken a hatótáv: de ki
nem szarja le, ha ANNYIVAL kényelmesebb ezen gurulni...
(Igen a végsebesség is biztosan kevesebb, ~1-2 km/h-val, majd
holnap teljesen feltöltve "kihúzatom", ahol azelőtt ment "29"-et.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz EgySrac #3159 üzenetére
A régi S1 a 15A-es vezérlőjével határozottan erősebb, jobban gyorsul.
Ehhez képest csalódás lehet a Pro 11A-re korlátozott vezérlője. (Viszont
az új S1-ek ugyanúgy 11A-es vezérlővel szereltek, ez már nem előnyük.)Ha kaptam volna Pro-t sima S1 árban, szvsz a kerék miatt azt választom:
az S1 gyári hátsó kereke nagyon vékony, érzékeny az úthibákra, csúszik.
A többi sallang nem igazán vonz: kormányba épített elemes villogó? Vicc. -
DigitXT
félisten
válasz CHIPman #3162 üzenetére
Ahogy előttem írták, a motor névleges (!) teljesítménye nem változott. Sőt, ez
csak szoftveres korlátozás (vagy az akku, vagy a motor kímélése érdekében):
ha kiszámolod, így is bőven 350W fölött teljesít a motor, rövidebb ideig! De ez
nagymértékű melegedéssel jár, így hosszú távon káros lehet, ezért korlátoz...36V fesz mellett bekajált 14A az 500W, és ezt kipréseli magából, amikor kell,
pl. a Lágymányosi hídra felfelé a bicikliút kanyarjában 19 km/h-ás tempónál.
Ez amúgy 1 km/h-val lassabb, mint korábban: nyilván az új felfújható kerekem
az oka. De annyira hihetetlen finoman gurul a gyárihoz képest, ennyit megér...
Látom a kijelzőn, hogy több energia kell, hogy fenn tartsa a tempót, így tudom,
hogy hamarabb le fog merülni, de végeredményben nem zavar, ANNYIVAL jobb.
(Azaz gyárival az adott tempónál már jobban csökken a fogyasztás, mint most,
viszont kompenzálja a nagyobb gördülési ellenállást = csak a hatótáv csökken.)29-et nem ment, de 28-at igen, mindjárt megnézem, ez GPS szerint mennyi.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz CHIPman #3166 üzenetére
Szerintem a tuningolt M365 jóval erősebb, mint a korlátozott S1... Szinte biztos.
Mondjuk nagyon számít a pilóta súlya, ha gyorsulásról van szó, vagy emelkedik.A 15A-es S1 kb. úgy gyorsul +20 kg teherrel, mint a "sima" M365 (végseb. több).
Persze pilótacsere esetén fordulna a kocka, de erre kollégám nem volt hajlandó,
mert az S1-en nincs fék. Összességében lehet, hogy jobb választás az M365.
(A Kugoo akkor kezd igazán kényelmes lenni, ha felszenvedsz* rá pneumatikus
kereket. Ez az M365-höz alapból jár, ráadásul annak eleve nagyobb kereke van.)*: a kényelmesen bepattintható e-twow kerék továbbra is tömör gumi, csak jobb
a gyári Kugoo-nál. Rendeltem olyat én is, de heteket kellett volna rá várni sajnos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mondjuk ez nem is egzakt mérés, csak ha elhisszük a kijelzett áramerősséget. Ha elhisszük, nekem 15A-t még soha semmilyen körülmények közt nem mutatott, a 42V meg gyakorlatilag azonnal esik, így (szerintem) abszolút csúcsban is 600W alatt marad... na nem mintha az nem lenne jóval több, mint a névleges 350W.
Amúgy sík haladásnál is van különbség, mert az áramerősséget sebesség-függően veszi vissza, s ha pl. nagyobb ellenállású hátsó kereket szerelsz fel (mint én), attól alapvetően nem lassabb lesz, hanem adott sebességnél többet fog fogyasztani. De tartja, ahogy tudja, akár 10-20%-kal nagyobb áramkorlát mellett: ne kérdezd mi van a szoftverében, fogalmam sincs, csak a kijelzőn látottak alapján tippeltem a dolgot!
Amit viszont egzakt módon össze tudtam hasonlítani (GPS), az a 11A-es vezérlő + gyári kerék, és 15A-es (14?) vezérlő + pneumatikus kerék... Utóbbi jobban gyorsul, több a vége is, a "hegymászó" képességeikben meg egyformák: nyilván a "legjobb" a 15A + gyári kerék, ha csak a gyorsulást nézzük, esetleg végsebességet is, nade kényelemben a pneumatikus egyszerűen verhetetlen. Én soha nem rakom vissza a gyári kereket, csak defekt esetén, vagy eladáskor, ha a vevő ragaszkodik hozzá.
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3184 üzenetére
Akkor az lehet, hogy még erősebb volt. Nekem 14 a max.
(Az előzőn meg 11 volt. Már ameddig látszott, nyehehe...)Szerk: amúgy éjjel elfelejtettem töltőre rakni. 36V-tal indultam,
volna, de egy fél órácskát azért töltőn volt, amíg reggeliztem...
Simán behozott, még csak elgyengülést sem mutatott, 33V-ig
ment le kb. (Hazafelé lesz egy M365-ös csapatás, lehet, hogy
most bevállalja a kolléga a cserét valahol a kihalt bicikliúton...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez szerintem már szoftver kérdése, a régi lehet, hogy agresszívebb volt (az
ára: motor melegedés, akku "nem kímélése"). Mindenesetre, nekem pl. óra
30-at annak ellenére soha nem ment (kivéve lejtő), hogy még régi, "15A-es".
Egy gyári M365-öt azért lehagyok hosszú távon, van 1-2 km/h előnyöm...Szerk: persze kalibráció kérdése is. Nekem "elég közel" van a kijelzett érték
a GPS-szel mérthez, nem bánom, hogy nem megy "óra 30"-at csak 28-at.
Konkrétan ugye írtam, hogy "19 km/h"-val vitt fel a Lágymányosira, hát annyi:
Még az sem kizárható, hogy alámér. (Majd rárakom a kormányra a kamerát.)
Lásd a grafikonon, hogy szép lassan csökkent le a sebesség 19-re.Szerk: amúgy nem csalás, nem ámítás, 28 km/h-t az új, felfújhatós keréken,
GPS által megerősítve. És lehet, hogy csak 27-et kijelezve? Majd kalibrálom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3190 üzenetére
Kollégámnak tegnap volt: üvegszilánk... Viszont feldobott egy komplett új
hátsót, így ma is kényelmesen begurult. Habár a féket nem állította be, így
egy kicsit szolidabban tolta. Mivel közel lakik, együtt gurultunk haza: játék
a Kugoo, tudom. De jó játék. Korrekt így, de kéne rá egy mechanikus fék.
Viszont az M365-re fillérekért kapható minden, felni tárcsafékkel, stb.Amúgy lehet abban valami, hogy visszaveszi a teljesítményt, csak nem túl
feltűnően, legalábbis nekem, akinek még elég kevés a tapasztalata. Direkt
megnyomtam lejtőn, végsebesség teszt, de most 25 fölé nem gyorsult. Az
áramerőssegen is látszott, hogy picit takarékosabb módban van... Viszont
úgy gondolom, hogy ennyi belefér, és attól még nem lesz lomha szar. LOL! -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3196 üzenetére
Ez a WTF: 1-es fokozat (levettem 50%-ra, hogy gyalogos tempóra kényelmes
legyen, és ne legyen túl érzékeny a gáz!), tempomat, 12 km/h fix. Helyett...Kipörgés: erősen fesztől függ. (Most 36V-on csak 30-ig, de amikor hazaértem
még több volt az akkuban, akkor 33-ig. Szerintem állítgatja a speed limitet.)
Szerk: vagy egyszerűen csak ez a módja, ahogy a brushless DC motor müxik.teljesen feltöltve értettem
Akkor azt majd holnap.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3198 üzenetére
Mondjuk ennyit a GPS pontosságáról: 2 különböző alkalom, és 4-6 km/h-val állok.
Persze, ha jó a vétel, akkor nem rossz, főleg tartott tempót verifikálni, de ha rossz
vétel van, vagy esetleg a pillanatnyi sebesség érdekel, akkor annyira nem jó.Messze nem olyan egyértelmű, hogy egyik roller 2 km/h-val gyorsabb, ezért azzal
gyorsabban érek be dolgozni: valójában eléggé mázlifaktoros (lámpák, feltartások).
Persze azt nem mondom, hogy a kisebb végsebesség előny, csak a lámpáknál ha
sz.rul jön ki, akkor perceket buksz, míg tempókülönbségben csak másodperceket.
De ha a tempókülönbséggel elérted az előző zöldet, abból lehetnek akár percek is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3198 üzenetére
Na, megnéztem neked. 36 km/h. De inkább 35-ön stabil. (A limit 40-en.)
berobi78: örülök, hogy másokat is annyira szórakoztat, mint engem...
Szeretek tesztelni, mérni. Van egy 400-as robogóm, ami 9 másodpercen
belül tudta a 0-100-at, de most vmiért 10 mp fölött van. Zavar. De kibírom!
(Pontosabban nézem, hogy mi mehetett félre, elkopott a hajtás, ilyesmi.)Viszont: Lágymányosi hídon hiába mész kilóhuszat, a végén ott a lámpa,
annyira gyorsan nem tudsz (vagyis nem egészséges ~130 fölött?) menni,
hogy az előző zöldet érd el, ergo amivel gyorsabb vagy, a nyert időt mind
elbukod a pirosnál: a 125-ös csettegővel is ugyanannyi idő alatt értem be.
De engedtessék meg nekem, hogy jobban élvezzem az erősebb gépet.Ami viszont lényeges, ha sokkal lassabb vagy (50-60!), az már azt jelenti,
hogy a zöld lekettyen, mire odaérsz, s az legalább 1-2 perc időveszteség:
ha átlagsebességet akarsz optimalizálni, ismerned kell a lámpaprogramot.Mi köze ennek a rollerekhez? Nagyjából annyi, hogy amikor perceket tart
fel egy piros lámpa, esetleg számíthat, hogy 1-2 km/h-val gyorsabb, mert
az pont annyi időelőnyt jelent, hogy eléred a zöldedet. (Önmagában röhej,
kicsi különbség, gyakorlatban meg adott szituban ennyit számíthat.)De amúgy ahogy B-L-A-C-K írta, annyira nem kell ám komolyan venni, ez
egyfajta hobbi, ahogy nekem a motorozás/motorszerelés is az: most picit
átnyergeltem rollerre, de ha úgy jön ki, hogy elköltözöm, el kell majd adni,
mert tök jó, hogy most sík terepen lakok, emelkedőn nem fog felmenni.
(Ha csak nem kap hátra is egy motort, meg vmi extra akksit, akkor talán.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz stellaz #3213 üzenetére
Azért ennyire nagyvonalúan nem kellene eltekinteni az egyik legfontosabbtól, még pedig a vezérlőprogramról. Nem úgy működik, hogy kivezérli a max. teljesítményt, ameddig csak bír forogni a motor... Az aktuális sebességtől függően változtatja az áramkorlátot, tehát soha nem fog úgy gyorsulni, hogy csutkán, majd hirtelen beáll.
A lejtőn elérhető végsebesség megint érdekes kérdés! Tegyük fel, hogy szabadon futó módban vagy: simán megy 40 fölé, ha nagy lejtő, nem egészséges, de megy! Mi történik, ha ekkor gázt adsz? Fékhatást tapasztasz. Miért? Mert az adott max. frekin kivezérelve a 3 fázisú BLDC motort nem követi le az aktuális sebességedet, kiesik a szinkronból, így lassít, nem is kicsit! Persze nem muszáj életveszélyes helyzetbe keveredni a teszthez: elég ha 1-es fokozatban, amiben mondjuk 12 km/h fölé nem megy saját erőből (mert olyan alacsony az áramkorlát és sebességkorlát) megszalajtod 20 km/h környékére. Próbáld ki, fékezni fog gázra is. Megfordítva, ha nem szabadonfutó módban "nyélgázt" tartasz egy lejtőn, a végsebességed erősen függ az aktuális vezérléstől, hiszen adott tempó fölött inkább lassít, mint gyorsít.
-
DigitXT
félisten
Tegyél rá egy pneumatikus hátsó gumit, és láss csodát, volt zörgés nincs zörgés! Mondjuk a Pro-nak gyárilag sokkal jobb kereke van hátul, mint a sima S1-nek, de az a hátsó kerék tényleg iszonyatosan tud kerepelni a térköveken, meg csattogni az úthibákon: ezen hatás töredékére csökken felfújható hátsó használatával... Cserébe nyilván a kockázat, hogy defekted lehet, ha belemész valami szúrósba...
Viszont a dolognak az a része, hogy azért nem ajánlott, mert sokkal lassabb lesz a roller tőle nem igaz. Ahogy az előző HSZ-ekben éppen kitárgyaltuk, ha nagyobb ellenállás első körben inkább a fogyasztás nő meg, ameddig a vezrélőprogram úgy gondolja, hogy ez kompenzálható. Ha ez az apróság nem zavar, a menetdinamika nem változik, a menetkomfort viszont ég és föld. Gyárilag zörgős szarból prémium. Itt most kicsit szarkasztikusan értve a prémiumot, de ha már a Lime annak volt itt titulálva pár hónapja, megkockáztatom, hogy ugyanazt az élményt tudja így...
GPS-es ellenőrzésnél ne hagyatkozz a tárolt max. sebességre, mert az lehet egy sima kiugrás, egyszeri mérési hiba. A menet közben mért 1-2 km/h pontosabb, ha ez hosszú távon tartott tempó, akkor pláne. Jó esetben a GPS is beáll, meg Kugoo órája is fix értékre, abból kiszámolható a tévedés, s korrigálható a szervizmenüben, ha érdekel az ilyesmi. A távolságmérés elmászhat tőle, azzal érdemes számolni... De amúgy nálam abban is van kis különbség a GPS/Google Térkép/Kugoo közt. Ha egy mérésed van, tudod, az mennyi. Ha kettő, akkor nem lehetsz biztos benne.
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3218 üzenetére
Megnéztem a videót, ezen az látszik, hogy végig nyélgázon lejössz egy lejtőn, és
hogy, hogy nem stabil 37 km/h a kijelzett max. sebességed. Próbáld ki, ahogy én
írtam: "rálendülsz" 37-tel, majd lelövöd a tempomatot. Rögtön tovább fog gyorsulni.
És utána, ha megint rányomsz a gázra, akkor lassulni fog... (Én is teszteltem ám,
csak éppen nincs videóm róla. Vagyis még nincs. Ha valakit érdekel, csinálhatok.) -
DigitXT
félisten
válasz stellaz #3222 üzenetére
Ácsi, én semmit nem állítottam a roller légellenállásáról! Arról se, hogy mennyit
lehetne nyerni a lábszőröm borotválásával. Ellenberger azt feszegettem, hogy
ezeknek a rollereknek a vezérlése messze nem olyan szögegyszerű, hogy csak
a gördülési ellenállás, vagy a légellenállás állítsa be a végsebességüket, sőt! Én
inkább azt állítom, hogy ez első körben a fogyasztásra (hatótávra) lesz hatással,
amíg adott limiten belül a vezérlőelektronika kompenzálja a nagyobb terhelést pl.
ugye a jóval nagyobb ellenállású felfújható kerék használatát (lásd méréseim).Ill. még azt állítottam, hogy B-L-A-C-K azért pontosan 37 km/h-val jött le azon a
lejtőn, mert végig nyélgázon volt, és hiába gurult volna lendületből sokkal többet
is a roller alatta (nem a légellenállás fogta meg, ezt elhiheted), ha a motor illetve
a motor folyamatos vezérlése nem hagyta. Vajon miért forog üresen 36-ot? -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3247 üzenetére
Erről valahogy eszembe jut az a vicc, amikor a "redneck" felhívja a segélyhívót...
Két New Jersey-i elmegy az erdőbe vadászni. Egyszer csak egyikük összeesik, és nem mozdul többet, nem is lélegzik. A társa gyorsan felhívja a mentőket:
– Az erdőben vadásztunk, amikor a társam összeesett. Úgy tűnik, meghalt. Mit csináljak?
Mire a segélyvonal ügyeletese:
– Először is győződjön meg róla, hogy tényleg meghalt.
A telefonban rövid szünet, majd az ügyeletes egy puskadörrenést hall. Ezután megint a vadász szól bele a telefonba:
– Oké, és most?ON: mit tudtunk meg a videóból? Az akku cellák típusát. Ez (szvsz) örvendetes, csak nyugodtan bele lehetett volna írni a leírásba is, vagy akár ide a fórumra, annak lett volna még haszna is. Az 5 percnyi szikés/zenés szerencsétlenkedésnek kevesebb. (Tényleg, ez már majdnem olyan, mint a tankos/romantikus...) Ha meg sikerült elvágni a BMS vezetékeit, akkor tényleg használhatatlan lesz az akkupakk. Pontosabban forrasztgatni kell, hogy megint működjön (videót, videót: füstölős/égőset). Mondjuk beletekerve: nem sikerült! Hasznos az a "mázlifaktor".
Ja, és: szemre hibátlan, korróziónak nyoma sincs, a szigetelés nem (volt) sérült, kapocsfeszültsége a töltés után volt (töltést vette rendesen), ha azóta önkisülése nincs, és a BMS nem lett zárlatos, akkor valószínűleg kutya baja... nem volt, amíg szét nem lett vágva. Kis szerencsével még most is használható: javaslok egy multimétert, azzal legalább kapocsfeszültség mérhető. Műterheléssel a leadott max. áram, vagy hosszabb távon a kapacitás is kimérhető. Szinte biztos, hogy kutya baja nem volt a műtét előtt. Szóval ez megint egy szomorú történet lesz...
Szerk: főnököm sztorija a tranzisztor tesztelésről...
- Honnan tudod meg, egy tranzisztorról, hogy jó?
- ???
- Rákötsz 220-at, és ha felrobban, akkor jó volt![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz attiati #3245 üzenetére
Szerintem a MOL-nak nincs köze a Lime-hoz. Amúgy ott lehet lerakni, ahol
a térképe nem tiltja (máshol csak büntetés fejében, ill. néha még ott is büntet,
ahol alapvetően nem tiltja, csak szar a GPS, és azt hiszi, mégis). Ill. ha olyan
helyen rakták le, mert lemerült, akár arrébb is tolhatta már valaki vicces kedvű.A Margitsziget konkrétan tiltott zóna (most nézem), ha valakinek ott sikerült a
bérlést lezárnia (inkább lemerülésre tippelek), arra biztos ráfizetett... -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3252 üzenetére
Szerintem ha ezt nekiállsz szétgányolni cellákra, a töredékét fogja érni.
Abban semmi röhejes nincs, hogy nem tudsz egyszerre sok cellát venni...
Fosnak a szállítók, van rá szabályozás is, x db fölött nem viszi repülő, stb.
Azért ezek nem játékszerek: egy rossz mozdulat a szikével, és ég a pakk.
Ha érdekel az ilyen gányolás, nos a MHV csatornán láttam egy "vicceset",
amikor konkrétan kigyulladt a szétszedés alatt álló laptop akkupakk. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3267 üzenetére
Azért mert az ingyen motort el lehet adni 25-30-ért, vagy ha pofátlanabb, akkor a
a Geekbuyingos új áron akár 40-45-ért is: az meg már egy fél roller (árban).Szerk: nem mindenki akar 700W-os összekerékhajtású S1-et építeni: két embert
tudok, aki igen, és mindkettőnek egy garis/eladott motor lesz az építési alapja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3272 üzenetére
Hehe, hát van üzleti érzéked: írtam, hogy 15K-ért még olcsó is az akkupakk,
feltéve, hogy hibátlan (s ha a szétvágás közben ha nem sérült, annak néz ki).
Erre mi változott? Lekerült a 15K-s a videóval, és lett belőle 20K képekkel.Kíváncsi vagyok, mit szólt volna a Vatera, ha benyom rá a 15K-s kezdőlicitet.
Akkor is le lehet venni, és felrakni 5K-val drágábban? Mindegy, hagyjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen