Aktív témák
-
Den
veterán
Én azt olvastam hogy a futóműgeometria volt az alapvető gond. A tt tulképpen a golf futóművcét kapta csak a vezetési élmény miatt más hangolással. Persze az aerodinamika biztos szerepet játtszott mert akkor nem segítene a szárny, de emléxem hogy a cikkben amit olvastam a futómű tulajdonságait hozták ki fő problémának.
-
hobizoli
nagyúr
Regebben olvastam egy autos ujsagban, lehet volt meg vmi amit athekkeltek, nem tom, reg volt....mindenestere a piaci megjelenese elott(!) a tesztelok is felhivtak erre hibara a figyelmet, de nem baj, igy gyartottak jo masfel evig. Addig viszont eleg sok elszallt igy nemeteknel, mar TV-s musorokban is foglakoztak vele. Az ujsagban az osszes Nemetorszagban TT-vel tortent baleset rovid leirasa benne volt, olyan eset is elofordult, hogy egy enyhebb kanyarban ket ilyen TT vagodott egymasnak, es nem 20-l mentek:U...meg olyan is, hogy egy volt NDK-s ex-rally versenyzo -aki Audi markakereskedove lett- egy probauton vagodott egy ~200 eves fanak egy vevojelolttel, par sza meter megtetele utan...gondolom, hogy elfelejtett vezetni:U, de akkor egy egyszeri urvezetonek mennyi eselye is lehetett:U
Az autokban utazok nagyobb resze meghalt, a tobbi orok eletere toloszekbe kenyszerult, nagyon kevesen usztak csak meg:U...
hobizoli
[Szerkesztve] -
neduddki
nagyúr
-
LukE
veterán
most telen volt, hogy apuka miutan hazaert, mondja, hogy borult 1-et.
Ut nem volt letakaritva, csak a kitaposott vajuban lehetett haladni, es kozben elszallt a bal hatso gumi. Piff, bele arokba. Szerencsere ott meg volt vagy 20-30 centi ho, csak nehany lemez horpadt be, es a teto ablakon picit beszivarog az eso:D -
neduddki
nagyúr
HI!
Hat a hivatalos allaspontoddal tejjesen egyet ertek, de a lengesscsillapiti+esp cseren kivul nem csinaltak meg mast is???? MInt ha ugy emlekeznek... de hat ugye az emlekek:- )))
A tobbi info pedig nehany kevesbe hivatalos forrasbol szarmazik, lasd korabban emlegetett cimboram + nehany autos ujsagiro esmereos...
A kedvencem az volt mikor az egyik roadster manias meselte hogy kint a nemeteknel a lorez-es z1-bol /ugye ennek a futomuvet senkinek nem kell bemutatni/ atult probara tt-be majd nemi hajkuraszas utan sikitva szalt ki belole hogy ez vmi remalom... a z1-hez meg csak anyit hogyannak meg a szeria futomuve is legendas volt!!! Emlexik meg vki a autobild tesztjere ahol montekarloban a 170 lovas z1-et a probara /tan/ 240 lovas 944-es kabrio is csak a masodik kanyarig latta:- )))
udv
neduddki -
hobizoli
nagyúr
En ugy tudom, hogy ''csak'' a 99.12.10-e elott gyartott, nem kabrio es nem osszkerekes TT szenvedett abban a hibaban, hogy megemelkedett es igy kitoresre hajlamos lett a hatso futomu nagy sebessegnel. Ezeknel -ha jol tudom- lengescsillapitokat csereltek, egy kis hatso szarnyat raktak a csomagter ajtora plusz ESP-t is kapott -ami gyujtaskor default On, de kikapcsolhato-, es mindezeket csak Ingolstadt-ban epitik be, pedig ugye itt gyartjak Gyorben:U. Ja, a szarny es az ESP beepitese miatt ~600DM felarat kellett fizteni(!) utolag, mivel ezek nem lecserelt alkatreszek -mint pl lengescsillapito-, hanem utolag beepitett extrak:U...
hobizoli
[Szerkesztve] -
G@ben
addikt
A Gerhard Berger pályán már voltam, de az más, mert max 30-40-nel mész olyan pályán, ami iszonyat módon csúszik. Az aszfalton meg ennek a sebességnek a többszöröse is előfordulhat és az aszfalt ugye elég jól tapad.
Különben próbáljátok ki ezt a tesztpályát, mert sok érdekes és hasznos dolgot lehet tanulni. Meg nagyon lehet élvezni is! :D -
neduddki
nagyúr
HI!
Errol en is erdeklodtem az edag keretein belul ingolstatban dolgozott havromtol /na vajjon mijjen fejlesztesekben volt benne???:- )))/ de hat az ertelemt dolgot nem igazn tudtam leszurni a szavaibol, de hat ugye ez max az en szellemi kepesegeimre jellemzo: -)))
udv
neduddki -
neduddki
nagyúr
HI!
HAt ugye a tt az a vw csoport kompakt fenekvaza lett epeitve, es sajnos az nem arra a tejjesitmenyre lett tervezve amire az audi-sok akrtak hasznalni, meg hat amugy sem sikerult igazn jol, szar volt a futomugeometri is, tul nagy volt nagy sebessegeknel ebredo felhajtoero is, es ezek egyuttes kovetkezmenyekent voltak a nemet utakon azok a balesetek ami arra kesztette az audit hogy kisse modositcson a tt-n!
udv
neduddki
mod: a kompakt alatt a klaszikusan a golf/toledo/octavia -ban szolgalo fenekvazat ertem, ha jol tevedek az meg a golf III-e volt, vagy max a 4-e
[Szerkesztve] -
neduddki
nagyúr
HI!
Arra figyelj hogy ha a hatarhejzetet probalgatod akkor keress egy ojja hejejt ami jo kozelitessel tejjesen simanak mondhato, ugyansi nagyon meg tugya viccelni az embert egy megakado kerek!!!
A borulasi erzes lehet ebbolis hogy puha oldalfalu nagy magassagu abroncs vagyon az astran, a magas oldalfara jelelmzo a nagyobb oldalkuszas es ez a kisse alulkormanyzottra allitot futomure egy atlagos tudasu vezetot feltetelezve nagyobb bisztonsagot jelent.. Valszinuleg ez kovetkezett be nalad is a gumi futomu parosa belulrolbalhesabbank ereztette a hejzetet mint amijen a valosagban es ez pont eleg volt arra hogy elvedd a gazt
A mercik balheja utan nagyon nepszeru lett a renszarvasteszt mindehol, az automotorundsport szepen vegig is ment jo nehany tipuson, es gyakorlatilag jo allapotu auto jo lengescsillapitokkal normalis gumival vagy abszolvalta vagy max kicsuszott, felborulassal ''csak'' a buszlimuzinok ill. az alvazas terepjarok nehany tagja veszejeztette a -tegyuk hozza profi- pilotakat.
A gumikra visszaterve jellemzoen ket fele nezet terjed el, van amejjik a hatarhejzetig pokolian jol fog es utanna egy pillnat alatt veszti el tapadast, illetve a masik amit utcara inkabb jobban preferalnak /kiveve nehany spec, esetleg rosszul sikerutl abroncsot/ hogy a tapadasi gorbet joval elnyujtottabra veszik es a tapadasvesztes sem egy pillanat muve hanam sokkal lassabb a hatrhezjzet, es tegyukl hozza ez atalgos korulmenyek koze sokkal jobb is.
Javaslom ha ha probalgatod hataraid keress egy ures hejjet, esetleg a ket tanpajat: berger hungaroring, autoklubb ujpest es ott akar sajat akar berelt autoval probalkozhacc, utanna johet egy jo kis szepentint lehetoleg csendes /bp kozleben a pilisben meg a tapasztaltabbakat is megfigyelheted mit hogy csinalnak/ es ott ovatosan probalgasd 5 km/h val novelve mindig a sebeseget probald abszolvalni a kanyarokat. Igyekezz meg ismerni a terhelesvaltasi reakciokat, magyarul kivagja-e a segget ha kanayrban lelepsz a gazrol, estleg meg nemi fekkel meg is piszkalaod, esetleg nagy gazzal elohozod az elsokerekesek alulkormanyzotsagat kanayrban... etc etc.
Bevallom en ket ev hatsokerekes alfa utan 3 napig tanultam az elso kerekes pozsot mire vegre aszt csinalta havon/jegen azmit korulbelul en akartam:- ))) De az is igaz, hogy en max. ijjen korulmenye kozott szeretek szorakozni, ugyansi attol jobban sajnalom a kocsit meg agumikot, hogy szaraz aszfalton is ijenekkel nyuzzam: -)))
Szoval jo szorakozast es vigyazz magadra!!!:- )))
udv
neduddki -
B.Kox
tag
Den: az Audi TT nem a futóműgeometria miatt volt hajlamos borulni hanem mert nagy sebességnél (200+) felhajtóerő keletkezett a kocsi altt és emiatt nem volt elég tapadása a gumiknak. Az a kis szárny viszont termel annyi leszorítóerőt hogy korrigálja a hibát, igy már nagy sebességnél is stabil az autó.
-
hobizoli
nagyúr
Tok egyszeru felborulni akarmilyen autoval...megcsuszas kozben az egyik kerek vmiben -pl jardaszegely- megakad, kitorik, es a tomeglendulete viszi tovabb, csuszni nemigen fog, mert a kitort kereket nagy valoszinuseggel be is gyuri maga ala, es kesz is a mutatvany:C
Persze ez csak akkor igaz, ha ''megakadas'' nem a mar csak ~5km/h-s sebessegu csuszasnal -azaz a csuszas legvegen- tortenik, egyebkent garantalt
Nem, nem volt benne meg reszem, de SZVSZ ez tiszta fizika.
:C
hobizoli
[Szerkesztve] -
rATdrAgOn
senior tag
Hmmm... biza a borulekonysag nagyon sok parametertol fugg.
Mondjuk egy mostani jargany mar valszeg nem nagyon felborithato normalis (epeszu) kozlekedesi korulmenyek kozott.
En mondjuk bevittem mar a sajat jarganyomat egy-ket zuzosabb helyzetbe, de az is csak elkuszott az uton, de borulni nem akart... annakidejen 1982-ben mikor kijott ez a tipus, a gyar csinalt olyan akciot, hogy akinek a tesztpalyan elmebeteg sebesseggel valahogyan sikerul megboritania a jarganyat, annak adnak egy ujat. :)
Senkinek sem sikerult. :)
A kerdeses jargany pedig a Citroën BX volt :DDD -
Digital
addikt
Egy kis elrettentés:[L]http://www.wreckedexotics.com/[/L] Gonosz vagyok?:C:C:C:C
-
szaya
tag
Szeke: ''Szóval aggodalomra semmi ok, előbb fogsz kicsúszni az árokba vagy felkenődni a fára, minthogy a kocsi magától felburoljon.''
Függetlenül ESP-től ezzel abszolút egyetértek. -
Yaye
őstag
Itt olvasható egy kép az említett Mercis bakiról [L]http://www.geocities.com/MotorCity/downs/9323/w168/aclacap.jpg[/L]
és maga a cikk: [L]http://www.geocities.com/MotorCity/downs/9323/aclacap.htm[/L]
Ebben olvasható, hogy borítottak meg már astrát is szlalommal. És hogy ha nagyon igyekszik valaki és tudja hogy kell, az szinte bármilyen kocsit meg tud borítani. Ugyanakkor az elhíresült teszten (60 km/h hirtelen balra-jobbra kormányzás) szinte minden kocsi átment (vélhetően az astra is), ezért nem hinném, hogy sima úton(!) egy egyenletes, bár túl gyors kanyarvétel fölborítaná, és ez vélhetően így van napjaink többi normális gyárból(!) kikerült autójára is. A fölfordulás úgy veszem észre, inkább a nagyon hirtelen kormánymozdulatoknál, vagy nagyon ''akasztós'' terepen (padka) veszélyeztet. -
Szeke
senior tag
Magas építésű ótóval hirtelen kormánymozdulat NAGY sebességgel veszélyes, átlagos személyautóval SIMA úton nem. A Trabant viszont nagyon gáz, azzal kiba hamar fel lehet borulni, tapasztaltam már :D Szóval aggodalomra semmi ok, előbb fogsz kicsúszni az árokba vagy felkenődni a fára, minthogy a kocsi magától felburoljon.
-
G@ben
addikt
''az ESP nem engedi kisodródni tehát nem fog felborulni sem''
Na most ezt nem igazán értem. A gumik ugye bizonyos nagyságú erőt képesek az aszfaltra továbbítani. Ha a kanyarban a határon mész és gázt adsz, akkor megcsúszik a gumi, mert az eredő erő nagyobb lesz, mint amit a gumi továbbítani tud. De egy magas súlypontú autó, ami borulékony, ennél a megcsúszási határnál inkább borul, de ha valamilyen módszerrel megnöveled az előre- hátra irányuló erőt (fékezés, gázadás), akkor az oldalirányban átvihető erő lecsökken, így megcsúszik a kocsi és nem borul. Ezt az ESP-s borulásgátlót így tudnám elképzelni. -
-
szaya
tag
De most mire vagy kíváncsi?
Ha egy széria autóval bőven 100+ tempóval kormányt rángatsz nagy eséllyel felborulsz (tudod: lengéscsillapító, gumik, út függvénye) ugyanez ESP vel kisebb eséllyel történik meg mert az ESP nem engedi kisodródni tehát nem fog felborulni sem. Ugyanis a kettő összefügg egymással. De ezt már talán a fizikus kollégák leírták előttem. Ha nem akkor ők talán tudják a választ. -
Yaye
őstag
Hát épp ez az, hogy nagy visszhangú ügy lett belőle, vagyis elvárták tőle hogy ne boruljon (Egyébként tényleg az A Merci volt az.), és ezután gyorsan meg is peccselték a kis mercit. Ebből gondolom, hogy még az ilyen viszonylag magas építésű és súlypontú autóknál is jogos követelmény (lehetne) hogy ne borulhasson átlagos tapadású sík úton, hát még egy kompaktnál vagy limuzinnál. A biztonsági csillagok kiosztásánál nem vizsgálják ezt a szempontot? Azt tudom, hogy pl a SUV kategória az átlagosnál jóval borulékonyabb a magas súlypont miatt, de azt nem hogy ez sima úton is borulást jelent vajon? Az amcsiknál erősen megnőtt a borulásos balesetek száma mióta ekkora divat lett a SUV.
A tesztenk, amit említettél, tudod hol lehet megtalálni az eredményeit? Érdekelnének. -
gery03
senior tag
Hi!
Nekünk wagon r+-unk van (ne hurrogjatok le, nem én vettem, és nem is az enyém).
Elég kemény a futóműve. Kanyarban dől, de mikor azt hiszem, hogy dőlne(120-al mentünk, pont ma) akkor szépen elkezd tartani. Szerintem ennek is ha odarántod, hamarabb csúszik meg, mint felborul. -
szaya
tag
Úgy tudom a jávorszarvasteszten az A osztály bukott meg. De azóta már computeres kanyarstabilizátorral szerelik őket (egyébbként még elég sok típust).
[Szerkesztve] -
G@ben
addikt
válasz
-=Sawtooth=- #59 üzenetére
:DD :DD :DD
Nem szoktam azért olyan gyorsan menni (városban). :D -
-=Sawtooth=-
tag
arra az 50-60ra nyugodtan nyomhatsz megegyszer ennyit legalabb, mer igy nagyon feltartod a forgalmat, ha 50el totyogsz...
-
Den
veterán
''Egyáltalán kijöhet manapság olyan új autó ami sima száraz úton csúszás helyett borulni tud??''
ki. Elég nagy botrány volt, mikor egy svéd autómagazin tesztjén a gyors kitérést igénylő jávorszarvas teszten a smart felborult. azóta sok kocsival kipróbálták, volt ami borult volt ami ''kerékre állt'', de a többség talpon maradt. -
crab
senior tag
Azt nem tudom az astra mennyire borulékony de ez igen!:)
második videó -
KriszBoy
senior tag
A témához, miszerint csúszik vagy borul egy autó csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy volt alkalmam egy V6-os Golfban az jobb egyben Budapesten, a Budaörsi úton olyan 180-190-es tempónál megycsúszni és belerongyolni egy villanyoszlopba! Na itt a kocsi nem borult pedig igencsak keresztbe volt az úton! Azóta a kocsi már nincs meg, kicsit összetört, csakúgy mint én, de én még legalább megvagyok! Tehát, azért ha jó egy autó (jól karban van tartva) és ''jó az út is'', akkor szerintem sok kell hozzá, hogy borulkon!
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
Na ez a dolog nekem is rég piszkálja a fantáziámat. Nekem is csak egy ''szar'' astrám van, és mivel azzal maximum a kanyarsebességet lehet élvezni, jó lenne tudni hogy egy új, kiváló érdességű aszfalton, jó minőségű gumikkal egyáltalán föl lehet-e borítani az autót. Ez elvileg a gumi-aszfalt súrlódási együtthatóból, a súlypont magasságából és a nyomszélességből ki kéne hogy jöjjön, nem? Legalábbis hogy tuti lehetetlen, vagy hogy határeset? Egyáltalán kijöhet manapság olyan új autó ami sima száraz úton csúszás helyett borulni tud??
Szvsz nem rossz az astra futóműve, a maga korosztályában és méretében. Persze nyilván rengeteget számít a gátlók állapota (nekem hálistennek épp zsírúj gázos monroe-k ugrálnak benne, agyrázkódást kapok minden kis úthibán, de tízéves, félig leeresztett olajosoktól ne várjátok már hogy majd nem billeg hirtelen mozdulatokra), meg a gumiké, és az úté is (paradox, minél szarabb a gumi és simább az aszfalt, annál hamarabb csúszik meg borulás helyett).
A kedvencem a Roosevelt-tér, az Akadémia előtt, hétvégén, mikor kicsi a forgalom, és lehet döngetni, na ott jóóóól betépni a kanyarba, ha ott megcsúszik, akkor a buszsávtól elválasztó gombák pillanat alatt megborítanak, és úgy letarolom a buszra várókat hogy csuda ;] Na ott pl mindig eszembe jut ez az egész kérdés.
Nincs erre valami adatbázis vagy ADAC-teszt, vagy valami?
[Szerkesztve] -
Zoli bácsi
őstag
Volt egy régi wartburg kombink, leharcolt lengéscsillapítóval. Igaz hogy nem borultam vele, de 100-as tempónál vészfékezve nekiállt billegni, nem lehetett megtartani, táncolt az úton. Nem kívánom senkinek ezt az érzést. Ja, persze az lett a vége, hogy fater egy hirtelen kormánymozdulat után felborult vele, aztán el lett adva. Pedig új lengéscsillapítók voltak benne addigra. Volt 105s Skodám, az a farmotor miatt hamar kifaralt, megpördült, de borulni nem akart. Suzuki swift sedannal sem volt bajom, most cseréltük 2 hónapja Ignisre. A magassága miatt először féltem tőle. Múltkor nagy sebességgel beleeresztettem egy nagy kanyarba, próbaképp, sodródott, de messze nem billent úgy, mint amire számítottam. Kellemesen csalódtam benne. Viszont aki ilyen autón gondolkozik, próbáljon ki egyet, és gondolja meg mégegyszer. Megbántam hogy a sedánt lecseréltem erre:
- Rövid tengelytáv, pattog az úton
- Nem suzukis, hanem ''zsigulis'' fogyasztás (kb. 8l, de pár ezer km-t futott csak)
-Sebváltó áttételezése rövid, nagyon pörög a motor
-Hátul ülőknek nincs hely, kis csomagtartó
-Nem érzem a 93 lóerőt, kisebb kocsik legyorsulják.
Bocs, a végére eltértem a tárgytól, de hátha valakinek segítettem vele. -
atus
senior tag
Amit te néztél az az ECO Speedster, aminek nem sok köze van a sima speedsterhez. Egy 1.3-as turbódízel motor van benne, fogyasztási rekordokat döntögetnek vele zárt versenypályán. Nézd csak meg az oldal alján a képeket... :P
szerk: A 2.2-es speedster végsebesség 217-220km/h, a turbóé pedig 243. -
VladimirR
nagyúr
akkor egy egyszeru pelda:
csinalj egy ureges papirkockat, es ragassza az egyik oldala kozepere valami sulyt (belulrol)
attol fuggoen, hogy a kockat forgatva hova kerul a nehezek (ezzel egyutt a sulypont is arra mozdul) - pl alulra, lentre, fentre -, mas-mas szogben kell megdonteni a kockat, hogy felboruljon...
asszem ugy van, hogy ha a sulypontbol huzott fuggoleges vonal a kocka talpan kivulre esik, akkor borul (bar ez eleg halvany emlek) -
Den
veterán
''Ugyanaz a kaszni, csak az opel nehezebb tán valamivel. És szvsz az opel stabilabb valamivel.''
csak a kettő közt nincs összefüggés. ez kb olyan mintha azt mondanád hogy télen csupaszak a fák, és télen hidegebb van, tehát azért van hideg mert csupaszak a fák. Valszeg az opel futóműve stabilabbra van hangolva. -
At-boy
tag
Trabihoz volt szerencsém utcán is meg verseny körülmények között is hát elég veszélyes mit ne mondjak! A széria Zsigulik is elég érdekesek ha befordítod egy kanyarba kicst nagyobb tempóval olyan érzésed van mintha az első kerék befordulna teljesen és mintha már felnin mennél nagyon gáz!
-
G@ben
addikt
Meg egy olyan kérdés, hogy van a B&B VW Lupo, a 300 lóerős. Viszonylag magas és keskeny autó, de nagyon kemény a futóműve. Ezzel mi lehet a helyzet?
[L]http://www.a5.hu/cgi-bin/a5/page.cgi?db=news&page=cikk&table=hirek&ID=2002¶m=6[/L] -
a lényeg, hogy gyári astrával nem nagyon fogok merészkedni az biztos.
-
Den
veterán
-
és a trabant?
amikor még suliba jártam, egy délitán kimentünk a tanpályára. egy trabantos gyerek szlalomozott.
egyszercsak amikor pont nem figyeltünk oda. dobott egy hátast a trabant a sik placcon. :C
állitolag hátramenetbe sikerült a gyerekenek ezt összehozni.
a vége meg tök jol sikerült a storynak. segitettünk vissza gurigatni a 4 kerekére a kocsit. kitoltuk a pálya szélére, és a kifojt benyát begyujtottuk :DD -
At-boy
tag
Anyáméknak is sz@ros Astrájuk van vmi förmedvény annak a futóműve billeg meg minden de azért nem borul.... meg a racsnira is szépen reagál!:DD
Bár azt hozzá kell tenne hogy az én régi Sierrámnak 5x különb a futóműve mint az Astráé és a két autó között van 12 év különbség... -
G@ben
addikt
Egyik ismerősöm egyszer vitt a 4-es Golfjukkal és olyan 60-nal bement egy olyan kanyarba, amit átlagosan 30-cal vesznek be az emberek. A kocsi csúszott kegyetlenül meg eléggé dőlt is. Viszont azt mondta, hogy a Bora-val ugyanez a kanyar ugyanezzel a sebességgel gond nélkül bevehető. Szóval a nagyobb kocsi lehet, hogy stabilabb ilyen szempontból.
-
At-boy
tag
Sztem nem kell félned az ilyen szalomozásoktól nem fogod megborítani, én Pécs mellet lakom és mindig a Mecsek rally egyik gyorsaságián megyek suliba és ott mindig elengedem a kocsit (85-ös Sierra) és nem tudok akkora tempót menni vele hogy megboruljon mert elöbb csúszik meg! Egy jól karbantartott autó nem fog megborulni hacsak nem csúszás közben megakad vmiben mondjuk egy patkában vagy hasonlóban, (már láttam ilyet) akkor vmi iszonyat nagyot lehet esni!
-
apámnak astrája van. a régebbi, gömbölyded. mint a jardoknak.
én viszont inkább barátnőmék octáviáját szoktam használni / vajon miért :B/
nos az octavia rendkivül jol birja a nagy sebességgel megkezdett szlalomozást. csuszik, de nem borul.
az astrálol viszont nem mondható el ez. elég ritkán vezetem azt a szart. kb évenete 2x. igaz, még nem borultam vele, de iszonyatosan billeg. mint egy bárka.
:)
[Szerkesztve] -
FluID
tag
Nem szoktak felborulni.
Sokkal előbb megcsúsznak, mint borulnak.
Mondjuk, ha oldalra csúszás közben jön egy járdaszegély, akkor nem kérdés... -
MUŁĐER
addikt
Csatlakozom az előttem szólóhoz,előbb csúszik mint borul,persze csaki akkor ha tökéletes állapotban van a lengéscsillapító,gumi,stb...
Swfit-et már vezettem,olyan kőkemény a rugózása,hogy a szar hazai utakon kész kínszenvedés vele menni,de kanyarban meg hirtelen kormánymozdulatnál olyan stabil,hogy csak na.
Egyszer mentünk Pécsre,jön egy kanyar.Olyan 100 körül mentem,5-ödikben.Fater melettem állandóan a váltóra néz.Mondom mi van.Beveszem a kanyart olyan 95-el.Fater megszólal:én itt vissza szoktam váltani,meg lassítok kicsit...mondom bevettük,nem?:) -
intelfan
aktív tag
Az új mercedesek nem borulnak fel. :)
-
At-boy
tag
Hi!
Ez a borulás ''tényező'' ez nagyon sok mindentől függ pl: lengéscsillapítok állapota, autó súlypontja milyen magasan vagy éppen alacsonyan van gumik meg ilyesmik! Attól ne félj hogy szalomozástól fejre álsz én még ilyennel nem találkoztam max akkor vágod tetőre a gépet ha vmi segít ebben pl egy bukkanó a kanyarba ami megdobja az autót!
Én tapasztalatból mondom hogy nem valószínű hogy fejre tedd az autót mert nincs az a gumi és futómű ami nem engedné meg csúszni!
Tehát elöbb csúszik meg mint hogy megboruljon! -
hungeek
senior tag
ha nem akarsz borulni cseréld le az astrát speedsterre, 1x nagybátyámmal nyomultunk vele autópályán, elképesztő dolgokat művelt vele 250-es tempónál, erősen halálfélelmem volt :) nem igen akart borulni, de csúszni néha csúszkáltunk mint az állat :) nagyon állat egy gépezet, amúgy full flexibilis műanyag a borítása.
[Szerkesztve] -
hungeek
senior tag
sztem számgépen szimulátorokon éld ki ezeket a hajlamokat mert az életben csúnyán megütheted a bokádat....
-
G@ben
addikt
Haverral vitáztunk egy kicsit és most már nagyon érdekelne, hogy egy átlagos autó mennyire borulékony? Mondjuk Opel Astra vagy ilyesmi száraz aszfalton nagyon hirtelen kormánymozdulatra csúszik vagy inkább borul? Gondolom a sebességnek is nagy szerepe van ebben, azaz nagy sebességnél inkább borul. Személy szerint városban szoktam kicsit őrültködni, azaz max 50-60-as tempónál szlalomozok és volt már olyan helyzetem, hogy szinte rénszarvastesztet csináltam és úgy éreztem, hogy nem csúszni akar a kocsi, hanem nagyon megdőlt és ez kicsit ijesztő volt, mert a csúszást még meg lehet fogni, a borulást már nem annyira.
Személyes élményeket is várnék, mert ha a borulásnak is van esélye, akkor kicsit visszafogom magam. :D
Aktív témák
- Ritkaság! Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L14 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest