Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
-
Tulku
veterán
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #29432 üzenetére
én sem igazán szeretem a túl sok utómunkát, és pont ezért sokszor átesek a ló túloldalára, annyira visszafogom magam. sztem ezek még laikus szemnek elmennek, attól még, hogy mi azonnal kiszúrjuk, egy átlagembernek simán csak élvezhető képeknek tűnnek...azt viszont gyűlölöm, ha az esik le első blikkre mindenkinek, hogy hú, ez a valaki aztán ért a ps-hez... a haladó topikban is láttam rá pár példát, a fotózz.hu meg dugig van ilyenekkel, és sokszor agyondícsérik, úgyh lehet velem van a probléma... én úgy gondolom, hogy az utómunka addíg ízléses, szép, amíg nem tűnik fel, csak, ha egymás mellé rakod a végleges meg a száraz képet...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FEDman
addikt
válasz madgie #29443 üzenetére
Én ezt egy kicsit más irányból közelítem meg, szerintem csak az a lényeg, hogy a forma és a kép mondanivalója összhangban legyen. Azaz lehet finomtól a kifejezetten durva utómunkáig sokfélét alkalmazni, lényeg hogy az ne legyen öncélú.
Például gyakran látni kifejezetten békés nyugodt tájképeket elképesztően ideges és durva széthádéerezett utómunkával, na ezeknél mondjuk én nehezen találom a harmóniát.De ugyanez igaz ám a kompozícióra is. Sokan gyorsan megtanulják az alapvető kompozíciós elemeket, csak aztán ezeket valahogy sehogy se sikerül értelmesen alkalmazni. Az aranymetszés pl. egy tényleg működő dolog, de ettől még nem lehet minden képre automatikusan ráhúzni. Vagy ennél még szemléletesebb példa az átlós kompozíció. Ezt is sokaknál látom, hogy kényszeresen használják szinte bármire, függetlenül attól passzol e az adott kép hangulatához, mondanivalójához vagy se.
Röviden is tömören egy fotósnak rengeteg eszköze van amivel játszhat és szerintem nyugodtan lehet is használni szinte bármit, lényeg hogy az ne váljon önkényessé.
-
FEDman
addikt
válasz madgie #29449 üzenetére
Kedvencem az volt mikor egy tanfolyamon egy rutinos öreg operatőr feltette a csoportnak a kérdést:
- Mi a helyes expo?Erre lázasan elkezdtek magyarázni középszürkéről, kiégésről, bebukásról, stb. Ilyenkor az öreg mindig türelmesen egy cinkos félmosollyal végigvárta a sok okosságot, majd mikor mindenki befejezte csak annyit válaszolt:
- Nem, a helyes expo az amit az operatőr annak gondol!Bár ez így elsőre viccesen hangzik, de mégis sok igazság van benne. Hiszen ha a mondanivaló azt kívánja akár az alul- vagy a túlexponak is meglehet a maga értelme.
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #29455 üzenetére
az a helyzet, hogy van persze olyan, hogy gyenge egy gép dinamikatartománya. normál fénynél fehér égbolt, sok ilyet láttunk, a legtöbb kompakt így domborít. a m4/3-aps-ff szenzorok viszont, különös tekintettel a sony-ra, már rég elérték azt a szintet, aminél nincs igazán értelme a többnek, a kép már nem lesz jobb tőle.
itt is milyen fasza volna, ha minden felhő és kondenzcsík látszódna az égen...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #29457 üzenetére
lehet ugyan, de manapság ilyenkor már sokkal inkább azt a kérdést kell feltennie az embernek, hogy vajon nem a megcsinálni szándékozott kép a szar-e... (és ha az a ritka válasz, hogy nem, akkor még mindig van egy csomó opció a probléma kezelése, akár hardveres (szűrők), akár szoftveres (mint az képem is, részben kényszer szülte a bebuktatott b&w-t. de azért beszédes, hogy máshogy csak rosszabb lenne ugyanez a fotó))
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz madgie #29459 üzenetére
tudom, hogy nincs, de nem ezért mondtam, példának hoztam: akárhány korlátot kap az ember a fotózásnál (csak egy fix obi, csak b&w, szűk dinamika, csak éjjel fotózhat, csak makrót fotózhat, mittomén), mindig végtelen lehetőség marad a kreativitásra. a dinamika egy ideje szerintem sehol sem korlát. nincs az a kép, ami egy pazar fotó lenne, de a szűk dinamika tönkretette. elméleti példát sem tudok rá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
k1csi
senior tag
válasz madgie #29470 üzenetére
Kezdetben vala a 6 bites LCD panelek, most meg nem tudom kb. 12 bitnél járnak a jobbak. Csak idő kérdése kevesebbet tudót még ha akarnál sem kapsz majd, mert az rossz üzlet lenne (nem neked).
A papír tényleg ott van, tegnap is csesztettek már, de akkor válogatni kell, akkor meg bele akarok még nyúlni, szóval egyre jobban hanyagolom.
Parci Vsz. az esküvő tényleg nem ilyen mert jól tervezhető, ha szükséges bevilágítható (deríthető).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
-
EFT
tag
válasz madgie #29722 üzenetére
Még most is hirdetik fix 60-ért, Canon véggel. Nem véletlen, hogy ennyi, Canon véggel az USM AF-es 85/1.8 jobb választás 85 körül. Esetleg egy NEX6-on érdekes lenne, bár a Canon 135L-hez képest a végeredmény max az ekv. gyutávban lenne hasonló. APS-C vázon így muzsikál.
Azért ez még nem egy Lord of the Red Ring[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs