Új hozzászólás Aktív témák
-
topikk
senior tag
válasz madgie #88199 üzenetére
Nem akarom védeni az Oly-t, de úgy elemezni egy eredménykimutatást, hogy nem is nézik meg mi van benne elég meredek. Ebben az esetben konkrétan átszervezési költségek miatt ilyen nagy a veszteség (bezártak üzemet), pont azért hogy a következő években alacsonyabb költségszinten működjenek. A bevételcsökkenés persze fájó, de érthető a termékfelhozatalt / újításokat nézve (erre remélhetően megvan a tervük 2019-re).
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz madgie #89472 üzenetére
Persze, vannak benne brutális dolgok, de szerintem eléggé félrement ez a gép.
Amúgy arról nem hallani valamit, hogy a G80-nak lesz-e mostanában utódja? Mert ugye már több, mint 2 éves a cucc. A G9 egész új fejlesztés, de az azért egy(-két) szinttel feljebb van tudásban és árban is. Ilyen 200-250k körüli vázra gondoltam, amibe esetleg beszivárog a 4K 50/60p.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Lassú Víz
őstag
válasz madgie #89489 üzenetére
f11 mellett már eleve diffrakciós problémákkal küzd egy ekkora pixelméretű szenzor. Az ekv f22-őt meg többször kiveséztük, hogy az nem fény, hanem DOF kérdés, ami ekv. 2000 mm-nél nem tűnik hátránynak, hogy tág(abb).
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz madgie #89489 üzenetére
"De az Oly az új 150-400-zal is bekapcsolta a bullshit-o-metert. 1.25x built-in TC, optional 2x TC pluszban, nagy betűkkel kiemelve, hogy ekv 2000 mm-en fotózhatsz kézből. Egyrészt az 1.25x + 2x használatával f11-es kezdő (!) fényerőd lesz, ami “kicsit” korlátozza a kézből használhatóságot "
És ha "csak" ekv. 800 mm-ig nézzük? Komolyan azért szar az egész, mert mi lesz ekv. 2000mm-en? Melyik rendszerben bírod el egyáltalán az ekv. 2000mm-nek megfelelő objektvet? Van ilyen egyáltalán? Általában a telék megállnak 800mm körül, ahol ennek f/4.0-es fényereje lesz, illetve a beépített konverterrel sem rossz még a helyzet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #89496 üzenetére
Én amúgy nem értem miért akarna bárki is ezzel az 1,4x + 2x TC-vel feladapterezett ekv. 2000mm-el fotózni sportot vagy ilyesmit, arra továbbra is ott lesznek a normál, nem adapterezett, fényerősebb telék. Ennek az egésznek pont ott van értelme, hogy a vázad 30-40%-al könnyebb, mint a Canon-Nikon konkurenciánál, a tele objektívek jóval kompaktabbak és könnyebbek, mint az azonos ekv. képszöget adó Full Frame tesók és, és, és...
"de szerintem borzasztóan túlárazott, és sok benne a kapufa."
...és fele annyiba sem kerül, mint a Canon-Nikon konkurencia és még a Sony A9-hez képest is fél misivel beljebb van. Az egyetlen "baja" ennek a váznak, hogy egy nagyon rétegigényre megy rá. Persze itt most versenyzünk azon, hogy melyikőnknek kéne kevésbé ez a gép, de nem is ide készült. A Canon és a Nikon is az 1Dx II és a D5 mellé olcsóbb alternatívaként crop vázat kínál.
-
Lassú Víz
őstag
válasz madgie #89496 üzenetére
Félszavakból nem értjük egymást . Persze, hogy ott a 2FÉ különbség közöttük. Különösen ha közel azonos a felbontása a két gépnek. Ha az elején hozzáteszed, hogy így érted az ekv. f22-őt, azaz, hogy fixálod a záridőt és tolod utána az ISO-t, akkor rögtön értem miről írsz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz madgie #89501 üzenetére
Aham, nekem eleg komolytalannak tunik ugy komponalni a kepet, hogy majd ugyis kivagom a kozepet, vagy valahol... Crop moddal meg a 300al csak 450nel jarsz es nem 600nal. Vegulis mindent meglehet csinalni, en azert szeretek a terepen fotozgatni es nem csak a gombot nyomkodni, lesz ami lesz, majd otthon megoldom a gep elott...
-
hibavissza
veterán
válasz madgie #89529 üzenetére
Én Casey Neistat videóit nézem időnként. Minden második-harmadikban van olyan rész amely alatt már én érzem magam kínosan, olyat művel a GH5. Mondjuk okom nincs rá, szóval nem tudom miért. De amit a Panasonic-Olympus művel fókusz terén az tényleg szánalmas.
És ekkor olvasom, hogy a a FF Panában is DFD-lesz.....Rákerestem erre a Mogyorósira. Nem emlékeztem a nevére, de tényleg az ő videói jutottak eszembe. Láttam párat valamelyik Iphone kapcsán régebben. Katasztrófa. Mint disznó a jégen. Pedig PDAF.
[ Szerkesztve ]
-
-
b.vr
őstag
válasz madgie #89978 üzenetére
Tehát akkor mi az állításod? Hogy szigorúan állványról kell portréfotózni nehogy a szenzorstabi elrontsa a kompozíciót? (közben a modellt is öntsem persze cementbe, mit mozog meg pózol itt össze-vissza szertelenül)
Szóval kössz de inkább nem, a magam részéről nagyon jól megvagyok a szenzorstabival"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
asdf_
veterán
válasz madgie #89978 üzenetére
Ezt nem értem, ha ezer éve stabis gépet használtok, nem igaz, hogy nem tűnik fel, hogy kompozíció kereséskor, mikor megállsz, akkor kicsit tovább húzza a stabi a képet. Majd vissza, meg mikor hogy. Apró dolgok ezek, de én se szerettem soha.
Amikor keresem a kompoziciot, akkor nincs felig lenyomva a shutter (manualobi kivetelevel, mert oda kell az elessegallitas miatt), kovetkezeskepp nem mukodik a stabi, tehat nincs minek tul/visszamasznia.
-
Mercutio_
félisten
-
Studi
addikt
válasz madgie #89978 üzenetére
Így már értem, miről van szó. De egyrészt ez a mozgásnál érezhető, utána, ha a vázat stabilan tartod akkor már nem mozdul semerre. Épp ahogy az a feladata.
Másrészt az a mozgás, amit a stabi miatt produkál, hatásában kb fele a focus breathing hatásának. ami ilyen helyzetekben úgyis jelentkezik, ezért elég nehéz hajszálra komponálni. És itt a hajszálra szó szerint érthető, mert hol vagyunk már a DSLR vázak 96%-os keresőitől... -
b.vr
őstag
válasz madgie #89984 üzenetére
"de persze a válaszokban szokásosan megy a raptorkodás. Kösz, nem, sem időm, sem kedvem nincs ehhez."
Mert szerinted nekem van? Szerinted miért írtam tegnap azt hogy b*zmeg ne kezdjük már megint komolyan venni a témát mert értelmetlen szócséplés az egész? Nemrég pont ugyanezt már eljátszotta, tessék visszaolvasni. Beszálltál annak a csávónak az oldalán aki éppen állványozást ajánlgat, ha nem olvastad és raktad össze miket irkál akkor így jártál. Portréfotózásról van szó, a gyakorlatban, nem ilyen íróasztal mellőli távolba merengő révedezések hogy a stabilizátor az bizony stabilizál."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
MrChris
nagyúr
válasz madgie #89978 üzenetére
Szerintem megcsalnak az emlékeid, vagy az XH1 elég leragadós lehetett, Pana már nem ilyen. Itt van a kezemben a GX80 az említett 100mm-es obival, fotó módban svenkelek félig lenyomott expóval, hogy dolgozzon a stabi és szépen követi a kezemet a kép, stabi, nincs leragadás, ha megállok ő is megáll, azon a képen kb1-2cm lehet amit egy pillanatig, század másodpercekig még érezni, hogy lágyan utánoz.
45-ös a leghosszabb AF obim, ha ~1m-ről átrántom 6m-re és azonnal nyomom a gombot mint egy kapáslövés nem tapasztalom, hogy ez befolyásolná a pontos célzást, vagyis a hirtelen komponálást, elkomponálna, szenzor elmozogna.
Egyedül a 180-as manuálnál látom a leragadós, elmozgós, visszamozgós dolgot. Ettől még az 1/60s is jól használható, meg ez még se egy natív obi.Videónál viszont máshogy müxik, a hangja is nagyon halk és szerintem érzetre kevesebbet is fog mint fotó módban. Ilyenkor rövidebb gyutávon is leragadós, visszamozgós, de ez függ a mozgatástól.
Összefoglalva én nem tapasztalom fotó módban, hogy bezavarna komponálásba.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #90745 üzenetére
Vásárlóként soha egyetlen ügyem sem jutott el fogyvéd szintre, bár eleve kerülöm azokat a helyeket, ahol a számlázószoftvert MS Office-nak hívják (mobilos topikokban szoktam számlának kinéző adás-vételi szerződéseket látni). Volt már mikor határozott kiállás kellett a fogyasztói jogaim érvényesítése miatt, de olyan még soha, hogy egy kereskedő a kifizetett rendelésem ne tejesítse csak azért, mert éppen nincs kedve hozzá.
Nem tudom ti honnan szoktatok vásárolni, hogy ennyi rápacsálásotok volt, de nekem az ilyen Tripont, 220volt, Fotoplus és társaival sosem volt gondom, ha volt is valami fennforgás, segítőkészen megoldották. Van egy ilyen becsípődésem, hogy a márkaképviseleteken, márkák hivatalos viszonteladóinál szoktam vásárolni és nem ott, ahol az Árukereső szerint majdnem egy áfányival olcsóbb minden.
-
-
topikk
senior tag
válasz madgie #97322 üzenetére
Az durván jó ár azért az obiért... Van azért előnye is annak ha halálhírét keltik egy rendszernek. Mondjuk én pont az ilyenektől tartva szálltam ki belőle. Nem elegáns azokkal szemben akik 350-400k-ért vették.
-
nozs23
addikt
válasz madgie #97785 üzenetére
Nem irtam, hogy a 4:2:2 elengedhetetlen lenne, inkabb zold hattetes dolognal van igazan kezzelfoghato elonye.
A linkelt osszehasonlitoban ha jol nezem a Fujinal pro obit hasznaltak, a gh5-on egy filleres Olympus van.
97786
Ez annyira szubjektiv, de en imadom az S5-bol kieso szineket, CineD, CineV, de a L709 is bejon, ha nem kell a Vlog.
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
válasz madgie #97787 üzenetére
Hát igen, a FB motor nem sokat profitál 10 bitből.
Hibrid vásárlók 99%-a YT, FB, Insta népszerűségről ábrándozik. Keveseknek cél a broadcast megjelenés. Mostanában már ott sem túl magasak az elvárások. Eléggé Naptévés kezd lenni a minőség némely reklámblokkban.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Melyik tápegységet vegyem?
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- E-book olvasók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Parfüm topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- További aktív témák...
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek