Aktív témák
-
Arpee-03
csendes tag
OFF
The end? -
Arpee-03
csendes tag
''Ahol a köpködés, meg az orrpiszkálás a májer, oda azt kell elsajátítani ahhoz, hogy jól működjön az ember az adott közegben.''
A legtöbb ember szerint viszont nem májer az említett magatartásformák. Az ilyen közegbe felnőtt ember életének nagy részét viszont egy általánosabb közegbe fogja leélni.
Vannak magatartásformák amelyeket mind a 6 milliárd ember elutasít vagy elfogad. Pl. lopni, embert ölni talán minden ember szerint nem etikus (még a hivatásos bűnözők szerint is).
Országonként, népenként, szűkebb csoportonként változó mértékben, de mindenhol egyezik a legszélsőségesebb magatartások megítélése.
Aztán vannak dolgok amelyek kevésbé ill. egyáltalán nem egyértelmű megítélés alá esnek pl. ordítozás, háború, egészségtelen életmód, közlekedési szabálytalanság, eutanázia stb.
Vagyis a legnyilvánvalóbban rossz v. jó cselekedet felé v. ellen való nevelés összegezve lényegesen több jót mint rosszat eredményez. Legalábbis ahoz képest hogy semmiféle tudatos nevelést nem kap a gyerek, felnőttkori személyiségét pedig a TV és a szomszéd kölyökbanda határozza meg.
Persze vannak szülők, tanárok akiknél a legegyértelműbb sem elég egyértelmű, de a nagy többség azért el tudná dönteni. Ezáltal javulna a emberek - a többség esetén - általános gondolkodása.
Én örülnék ha egy általam jól ismert, elismert, nagyra tartott - akár nem vérrokon - személy nevelné a gyerekem és támogatna a saját nevelési ténykedésemben. -
hungeek
senior tag
válasz
CharlieDrop #92 üzenetére
melyik gimi? amúgy az igazgatónk nekünk sem csúcs, legalább is mint tanár siralmas (hál istennek csak 12ben tanít törifaktot => jövőre nem járok faktra inkább előkészítő..), eredetileg kaszkadőr volt :))
de az ilyen beszédekből ne vonj le sokat..... nem az igazgató alapján kell a sulit megítélni! -
CharlieDrop
veterán
-
Mikk
csendes tag
Kicsit hosszú lett bocs :)
-
Mikk
csendes tag
Nem tanár vagyok de annak készülnék ha felvennének sajna nem vagyok hülye :))
Viszont egy fősulin vagyok rendszergazda és a gyakorló iskolába is ennek okán bejáratos vagyok.
Amit én látok az hát eléggé megegyezik az itt leírtakkal.
Sajna van 1 unokaöcsém aki hogy is mondjam, nah hát saját rokon büdös tahó egy gyerek 13 éves létére. (Az egész családban ő az egyetlen ilyen és ilyen stílust nálunk nem tud felvenni, hogy honnan szedte?)
Olvastam hogy nem tanítják meg írni olvasni a gyerekeket suliban.
A számítástechnikának köszönhetően nem is lehet, példa rá ő, úgyse tud kézzel írni, mint egy ''hátrányos helyzetű'' lábbal - szájjal festő.
Az olvasásról és a tanulásról a véleménye ''mi a francnak''.
Mondtam neki hogy némi kultúrát tud felszedni magára és emberi nyelven is meg tud szólalni. Válasz ''mi a F***nak''. (mondatainak átlaga 30-40% valami obszcén kifejezés)
A kasztosodás is nagyon igaz. Manapság tényleg nem számít más mint hogy ki mennyire menő, gizda csávó, ki tud hangosabban jobban kiabálni, káromkodni.
Kinek milyen kocsit, mobilt, ruhát stb.. vesz anyuci apuci.
Nekem általános iskolában nagyon jó tanáraim voltak, bár mostanra mindegyik elment onnan. Középsuliban egy elég komoly osztályba és suliba kerültem. Az egész osztály selejtek gyülekezete volt. Első évben bántam hogy oda kerültem.
De lassan hozzászoktam a bandához. Jókat szórakoztunk az órákon, DE emellett nekem sikerült normálisan végigmennem mind az 5 éven. A többiek elfogadták azokat akik tanulni akartak és akik tanulni akartak elfogadták a link bandát.
Tanárok is normálisak voltak (vagy azzá váltak).
Kedvencem a magyar tanárnő volt. 3-ban kapott meg minket addig majdnem mindenkinek 2-se volt magyarból. 1-2 hónapig ő is próbálkozott a tantervel meg ilyenekkel, de nem voltunk rá vevők. Sztán beállított egyik nap, előkapott egy vastag vereskötetet és felolvasott egy erotikus verset, rögtön figyelt mindenki.
És nála megtörtént a csoda! ''Mi a véleményetek erről a versről?? Te mit gondolsz róla?'' és hasonló kérdések. Dolgozatok is hasonló módon születtek. Haver aki addig max 2-est kapott magyarból, nála kapott 3-ast 4-est (3-as mert 4 oldalt teljesen teleírt; 4-es mert hozzá is szólt a témához :) ).
Többi tanáromnak is kijárt a tisztelet rendesen mert kibírta 45 illetve 90percen keresztűl az ''E''-s osztályt.
A nevelésről pedig annyit, hogy nem a tanárnak kell megnevelnie a gyereket hanem a szülőnek, de ezt már sokan írták előttem.
Viszont a mai világban mikor a szülőt lekötik a fantasztikus Esmeralda&co; Monika&co; VV&co műsorok és képesek ezeken izgulni, smst küldeni, telefonálni, gyűjtést rendezni stb,stb hát ne várjunk tőlük nagy nevelési tehetséget.
Ezen tendencián max mi tudunk majd változtatni, a mi gyerekeinkel. Most velük már nem lehet sokmindent tenni. Csak reménykedni hogy idővel megjön az eszük! -
szucsi
őstag
Ha leszoktatnak arról, hogy a benned keletkező agressziót a legsemlegesebb módon, verbálisan eregesd ki, akkor hol fog eltávozni?
1) bent marad és megbetegít
2) Quake & co. - szerintem csak még agresszívebbé tesz
3) Lefutod a kört, kilépsz az iskolából, és a tesiórai trágárság többszöröse szakad ki a szádon.
4) Hazamész és belerúgsz a kutyába, kistesóba, stb.
5) Agresszíven vezetsz, és balesetet okozol.
stb...
Káromkodni egyébként tényleg nem szép dolog, de sajnos funkciója van, szelep. -
CharlieDrop
veterán
A gyerekanyagban egyetértek, az eleve nem odavaló gyerek be sem kerül, de szerintem túl elvont dolgok vannak...
22es csapdája...
nem iratnám ilyen helyre a gyerekem, de lehet más választásom nem lesz (értve nem szeretném olyan helyre tenni, ahol a diák a tábla alá xarik, lásd feljebb) -
hungeek
senior tag
válasz
CharlieDrop #85 üzenetére
nemtom rokonod melyik gimibe jár de egyházi iskolákon bellül is hatalmas különbség van...
pl Szent Margit (itt van Szent imre mellett) sehol sincsen szellemiségében a szent imrétől...
de ugyan azt tudom elmondani pl a pécsi Szent Mór-ról... az valami szörnyű
nagy többségben viszont a Ciszter,Piar,Premontrei,Bencés sulik nagyon ott vannak (egyházi sulik versenyei alkalmával többen is jártam,tapasztaltam) -
hungeek
senior tag
válasz
CharlieDrop #85 üzenetére
nekem nagyon bejön.... a gyerekanyag is király. Sajnálom hogy már csak 1,5 évem van hátra :))
-
CharlieDrop
veterán
Eh, az egyházi iskolákról megvan a véleményem. Az unokahúgom ilyen középsuliba járt, az évzárón majd' elhánytam magamat attó, amit az igazgató mondott.
Érdekes módon nekem soha sem voltak bajaim az oktatókal, pedig nem futtatak plusz kőröket, stb...
Spec. biztos nem bírnék ki egy fél évet sem ilyen suliba, pedig nem vagyok egy rossz gyerkőc (már nem is vagyok gyerkőc :DD) -
CharlieDrop
veterán
2.-es történet.
Tanerők hozzáállása, diákkal való kommunikáció
Az élet úgy hozta, hogy én magam is tanár szerű lehettem. Két évig oktattam 14-50 évesekig. Az előző történetemben elmeséltem, hogy a diákon is sok minden múlik. Fentebb hozzászólásban olvastam a kezdő tanár és az antidepresszáns esetét. Nekem nem volt rájuk szükségem, pedig az elején nem volt könnyű (igaz nem 6 évesekkel voltam körülvéve, de egy 16 éves is elég kiborító tud lenni). Az egész kulcsa a kommunikációban van. A legnehezebb, hogy a diákot lekösse és éredeklődővé tegye a tanár. Egyszerűen nem motiváltak a mostani fiatalok, mert anyuci, vagy apuci jól keres és nekik úgy sem lesz ezzel gondjuk...
Ténykedésem alatt 3 tanártípust ismertem meg:
1. Nagyonkeményvagyok és csakazértis (lásd feljebb azt a hozzászólást, akit a tanárja nem segítette, hogy középiskolás legyen)
2. Az a tanár, aki vagy belefásult, vagy nem érdekli az egész. Hátrány a gyerek 0 ismeretanyaggal gazdagodik.
3. Az a tanár aki felméri a diák képeségeit és segíti, hogy a tanulás élvezet legyen. Ezen hozzáállással rendelkezők hányada a legkisebb, és a legtöbb erőfeszítést igényel.
De! Megfelelő kommunikációval és technikákkal lehet motiválni a gyereket (persze van ahol ez sem számít!). Büszkén állíthatom, hogy nem utált senki, még akkor sem, amikor üvöltenem kellett, ugyanis sikerült érdekeltté tenni a nebulókat...
És plusz következtetés minél idősebb a ''nebuló'', annál könyebb szót érteni vele, mert már 30-on fölül nem véletlenül tanul, aki tanul... -
CharlieDrop
veterán
Üdv!
Két történetem is lenne :)) ), és láttam, hogy a tanárok mennyire fásultak, a diákok egyszerűen kezelhetetlenek... És ezt megváltoztatni nem feltétlenül a tanerő dolga. -
hungeek
senior tag
nah akkor most én kifejtem mit is gondolok.....
kezdjük a kötelező hittannal...
én 12 éves korom óta (hogy szalad az idő) katolikus iskolákba járok (7.8. osztály Ciszterci Rend Pécsi Nagy Lajos Gimn; 9-most Budai Ciszterci Rend Szent Imre Gimn.). A kötelező hittan nem nevel semmi! Tapasztalat.... egyháztörténelmet, erkölcsteológiát veszünk... nem nevelnek hanem be kell magolnunk (már aki... én lepuskázom). A tanárunk most egy kopasz 120 kilós állat... nem teljesen komplett (a poén hogy ő az aki leginkább nem illik bele az iskola szellemiségébe)... ordibál állandóan és a hülye történeteit meséli az órák 75%ában :)
nem maga a hittan óra nevel meg hanem az iskola szellemisége... a tanárok... pl ha tesiórán foci közben kiröppen a szádon egy trágár szó akkor mehetsz 1:20-ra futni két sulikört ami igencsak gors tempót kíván mert hosszú a táv ennyi időhöz... ha nem vagy 1:20on bellül akkor futod még1x... ez azért sokunkat rábír hogy vigyázzunk a szánkra...
tudom hogy itt most nagyobb részt ált.isk.ról beszéltetek de sztem nagyjából így van ez itt is :) -
szucsi
őstag
''en azt hiszem hogy a politika altalanos erdeke hogy az oktatast alacsony szinten tartsa azzal, hogy lehetetlen korulmenyeket teremt''
Vow!
Csöppet összeesküvés-elmélet szagú gondolat. Főleg a ''politika'', meg a ''gazdagok'', mint arc nélküli manipulátorok tetszenek.
Egyszerű megoldás, ha téged megnyugtat, higgy benne nyugodtan. -
szucsi
őstag
Miért gondolod, hogy nincs?
Minden társas környezet nevel. Valamire.
Amíg az ideális embert meg nem határozzuk, addig kérdéses, hogy mire kellene nevelnie. (az ideális embert pedig általában a szülő határozza meg, saját értékrendje szerint)
Ahol a köpködés, meg az orrpiszkálás a májer, oda azt kell elsajátítani ahhoz, hogy jól működjön az ember az adott közegben.
Gondold el, ha minden tanító néni a saját gyerekeként nevelné a gyerekedet. Gyere ide fiam, úgy látom, a szüleid nem neveltek meg rendesen, na majd én megnevellek! Mit szólnál hozzá?
Én nem örülnék.
Persze kell, hogy szeresse, kell, hogy ''jó'' példát mutasson, meg hogy európai kultúrákra jellemző magatartásformákat adjon át, hogy megakadályozza, hogy valakiben, valamiben kárt tegyen, stb, de ezek igen tág keretek.
[Szerkesztve] -
Arpee-03
csendes tag
''azert nincs nevele, mert csak olyan tud nevelni aki birtokaban van a neveleshez szukseges tudasnak.''
Talán rosszul választottam topikcímet.
A szülők birtokában vannak a neveléshez szükséges tudásnak?
A neveléshez szükséges tudás alatt bizonyos emberi kvalitásokat (emberismeret, empátia, stb...) értesz vagy szóban, írásban megtanulható ismereteket?
Az előbbit az emberek változó mértékben birtokolják. Függetelenül attól hogy tanár-e vagy sem. Az utóbbiból van több a tanárnak, a szülő max akkor jut ilyenhez ha tudatosan keresi a neveléshez kapcsolódó szakirodalmat.
Nem hiszem hogy egy ''idegen'' (azaz nem a szülő) néha ne tudna nevelni - jobban nevelni - mint a vér szerinti szülők. Bőséges példa van rá hogy igenis lehet.
A gyermekre hat a szó is a példa is. A jó példa nem csak a szülők privilégiuma. -
-
Arpee-03
csendes tag
Igaz a TV, game, akciófilm, stb... lehet szórakoztató és egyben képességet, tájékozottságot fejlesztő is ha meg van a mérték. Csak az a baj ezekkel hogy könnyen függőséget okoznak föleg a game. Ilyenkor a gyerek néhány képessége fejlődik a többi pedig tompul. Ugye minden rendszer hatékonysága a leggyengébb alrendszer hatékonyságával egyenlő. Így a gyengén fejlett képességek hiánya bizony negatívan hat többek között a gyerek további fejlődésére is.
-
bdav
őstag
''TV, akciófilmek, számítógépes játékok stb okolhatók''
ne haragudj de ez ilyen formájában baromság. Alapvetően nem ezekkel a dolgokkal van a baj, (kivétel talán a TV mostanság VV, BB & hasonlok), hanem azzal, hogy a gyerek ezt kapja mindenféle szűrés nélkül (piros/sárga karika lol :( ) emléxem anno én nem nézhettem mindenfélét a tévében. Számítógépes játék detto, ha a gyerek nem pl. postalozik egyböl, hanem vmi konstruktiv, gondolkodós játékkal játszik, az még jót is tehet neki, ergo a felelősség a szülőé ezekben az esetben is. (Igaz hogy pl. mónikasó & co. elég rossz időpontban vannak ebböl a szempontbol, de nem megoldhatatlan a dolog + sok függ a gyerek nevelésétől is)
más: sztem függ sok minden attol, hogy az ember mire specializálodik. jomagam most fogok érettségizni középsuliban, és azt veszem észre, hogy a magyar / töri vonalon továbbtanulni szándékozók tartoznak inkább a magolós kategóriába (ez kell a felvételihez, ami a rendszer hibája), mig pl. egy magasabb szintű matekpélda megoldása során az ember rá van kényszerítve egyfajta kreatív gondolkodásra (jo, ez elég egyoldalú, de mégis valami), mert nem lehet mindenre tanulható sémákat ráhúzni. -
Borosz
őstag
Én szvsz csakannyit mondok:
Mert nem az iskola feladata! -
B(al)ansz
csendes tag
Ha a mai napon már kicsit később lesz megpróbálom összeszedni a gondolataimat a témáró, merthogy nagyon sokrétű a probléma.
Addig is azt hiszem, azt kéne belátni, hogy az alapok rohadtak el, de nagyon. Sacc/kb. 10-20 évbe is beletellhet rendberakni a folyamatokat, de az is csak együtt sikerülhet. Címszavakban:
párbeszéd, intelligens, a cél felé mutató, vita
felelősségvállalás
önszerveződő lakossági szerepvállalás
távolabbra látni a jövő hétnél
és most ennyi jutott hirtelen az eszembe. Meg a kedvenc viccem.
Tudniillik, hogy mindenki elvárja, pártállástól függetlenül, hogy mindent az állam fizessen és mindent az állam oldjon meg, de persze azt is elvárja, hogy ne kelljen annyit fizetnie. Itt aztán már a legtöbb ember tudománya megáll, merthogy hogy a pi###ba változtass meg valamit amikor az emberek csak az azonnali dolgokat látják és nem képesek egy két, neadjisten négy éves folyamatot átlátni, ahol ugyebár egy kétváltozós (tehát visz. egyszerű) egyenlet működik pl. kiadás-bevétel (ha nagyon offosnak kezdene érződni, bocs, de ez az oktatásra is igaz csak ott nagyon sok ismeretlennel kéne dolgozni).
Azt azért remélem mindenki megérti, hogy először melyikkel kellene/lehet kezdeni csökkentést.
már tényleg kezd nagyon offos lenni :( . Kiszit később összeszedem az ON folytatást.
üdv,
Bansz :C -
lao ce
aktív tag
en azt hiszem hogy a politika altalanos erdeke hogy az oktatast alacsony szinten tartsa azzal, hogy lehetetlen korulmenyeket teremt. itt kezdodik.
a tendencia az, hogy egyre bonyolultabb dolgokat egyre kevesebb esszel meg lehessen oldani, azaz technikailag a hulyeseg / bunkosag / analfabetizmus nem akadaly manapsag.
ehhez jon amit irt Arpee-03: a kasztosodas, ami talan egyre eroteljesebben korvonalazodik idovel. majd kialakul az eros strukturaju, gazdagoknak szant iskolai reteg, ahol muvelt, vezetesre termett egyedeket lehet kepezni, es amin mi itt kesergunk az a senkit igazabol nem erdeklo szenny. -
Arpee-03
csendes tag
Egy okos ember úgy gondolja hülye embernek hülye fia lesz.
Tehát van egy hülye gyerek, az agyi fiziológiája a génjeitől és a környezeti hatásoktól függ. A hülye gyerek egyszer szülő lesz a hülyesége miatt nem lesz pozitív hatása az ő gyerekére, esetleg negatívan hat v. nem képes korrigálni, korrigáltatni a világ általános negatív hatását. A gyerek gyereke is hülye lesz annak gyereke is és így tovább. Ezért van hogy egy társadalmi rétegbe született gyerek ált. abban a rétegben is marad. Egy lecsúszott család gyereke jó esélyel maga is lecsúszott lesz. Az ember nem csak a génjeit örökíti hanem gondolatvilágát is. Erre van v.mi szakkifejezés is a mém.
Ez a gondolatvilága az embereknek v. nevezhetjük kultúrának is, folyamatosanm romlik. TV, akciófilmek, számítógépes játékok, stb okolhatók talán. Nincs és nem is volt olyan intézménye a társadalomnak amelynek ezen kultúra javítása a feladata. Nincs önszabályozása a társadalomnak, ez szerintem hiba.
(Az etnikai származásra utaló részeket töröltem - Kalandor) -
kymco
veterán
Nem csak azért, mert én is voltam tanár, hanem azért, mert sok pedagógus ismerősöm van, nem értek veled teljesen egyet. A tanárok egy része talán tényleg korlátolt és buta, de én jóval több klassz tanárt ismerek, mint butát. A gond kettős a rossz tanárokkal kapcsolatban.
Egyrészt én is láttam, hogy tanárnak mentek olyan emberek, akik más szakmában nem feleltek meg a követelményeknek. Vagy csak tanárnak, tanítónak vették fel az egyetemre/főiskolára, vagy parkolópályára kerültek a munkaerőpiacon. Ők többnyire kudarcként élték meg a tanítás kényszerét, és ez meg is látszott munkájukon.
Másrészt viszont tapasztalok a szülők körében is (sajnos nem egy példám van erre) egy olyan masszív irányzatot, ahol talán jópofizásból, talán mert féltékeny a tanárra maga járatja le otthon a gyerek előtt a tanárt. Így a jó tanárok tekintélye is amortizálódik függetlenül attól, hogy milyen pedagógus. -
Arpee-03
csendes tag
A hozzászólások alapján meglehetősen úgy tűnik nullának tekintik a tanárokat. Legyen az diák, szülő v. aki kiosztja nekik a jogokat, kötelességeket, fizetéseket.
Lehet így oktatni? Pláne nevelni? Ahoz ki kellene vívnia bizonyos rangot, elismerést. Ebben nulláról, de inkább minuszról indul. Tényleg csak kevesek képesek erre (mármint kivívni a rangot, elismerést).
De ezen negatív megitélésért nem hiszem, hogy csak a tanár a felelős. Talán onnan ered hogy a sok tananyag miatt eleve csak egy lexikonüzem munkásainak tartják őket.
Ha időt, lehetőséget és olyan tekintélyt kapnának mint pl. az amerikai rendőr. Akkor legtöbbjük jobban nevelné a gyereket mint a szülők többsége. -
Arpee-03
csendes tag
Mindenhol vannak hülye emberek ez tény, de nem hiszem hogy a tanári társadalomban magasabb koncentrációban lennének a hülyék. Viszont az is igaz hogy ez a hivatás adja a legtöbb ősz hajszálat és itt pattan el legkönnyebben az ideg. 15-20 ilyen év néha nyomot hagy a személyiségen. Ez félig off, másik topicban volt már erről szó.
Igazából mindenki hibás valamennyire. A tanárok, tanulók, szülők egyaránt. Sok ember azt gondolja - főként nem tudatosan - magáról hogy ő mindent jól csinál, az ő véleménye a helytálló. A többi ember meg barom és amit a másik gondol az nem úgy van. Pl. ''tanarra kell raboritan az asztalt, mert a pici gyereke rossz jegyet kapott.'' Nyilván a szülő úgy gondolta - jellemzően - hogy az ő okos, jól nevelt fiacskája a tanár hülyesége miatt kapott rossz jegyet. Aki ráborít valakire asztalt annak nincs igaza, ezt most fogadjuk el. De a fordítottjára is lehetne példát mondani, mikor a tanár hülye és tényleg az ő hülyesége miatt történt a rossz jegy.
Több fej többet gondol, többet lát alapon én több intézményre bíznám a nevelést. Ha valamelyik fél hibát vél felfedezni a másik nevelési módszerében figyelmezteti, megtárgyalja velük. Ez néha nyilván surlódásokhoz vezet.
Az iskola eredetileg csak az oktatásra lett kitalálva néhány 100 éve (javítsatok ha tévedek), de a szülők után v. a szülők mellet a tanárnak van a legtöbb lehetősége nevelésre. Kormányzóink felismerve hogy az emberi hülyeség gazdaságilag is káros és negatívan hat a társadalmi egységre újabban rátukmálják az iskolára is a nevelést. Persze az oktatás színvonalának (mennyiségének) megtartása, emelése mellett.
Juj ez sok -
Bercy
csendes tag
Hello!
Ezek szerint ha meglesznek a vizsgaim akkor fel ev mulva en is tomegcikk leszek. AMugy erdekes amiket irogattok, csak egy dolgot nem vettetek figyelembe, nem akarok politizalni meg ilyenek de a kormanyok is tehetnek arrol ami kialakult, NAT kerettanterv es egyeb hasonlo hujesegek.
Mert az nekunk hude jo lesz. Aztan meg az ember irja ujra felevenkent a tanmeneteket meg az oravazlatokat, mert reformalni kell az oktatasugyet :(
Analfabetakat kepeznek, de hat ok biztos jobban tudjak.
A neveles pedig nem csak a tanarok feladata :( ez van, az iskola nem egy automat, hogy beadjuk a gyereket aztan kivesszuk es kesz. Nem a tanarra kell raboritan az asztalt, mert a pici gyereke rossz jegyet kapott.
Ja es nezik az iskolak atlagait a fenntartok, mar csak azt kellene bevezetni, hogy atlag alapjan kapjanak penzt, meg a tanarok is. De szep vilag is lenne, minden tanar vinne haza a sok penzt.
Es hogy en is sztorizzak a vegere: tanitasi gyakorlaton voltam, elso heten figyeltem az orat. Osztaly dolgozatot ir, siralmas eredmeny. Tanar: Kovetkezo oran megismeteljuk!
Na azt az orat en tartottam, megirattam veluk ugyanazt a dolgozatot, hasonloan jo eredmennyel.
Udv Bercy!
[Szerkesztve] -
Latyakos
aktív tag
Így van, ''tömegcikk'' lett a tanár mert már nevetve elvégzi bárki a tanárképzőt, míg ezzel szemben régen kevés tanár volt de azok hivatástudatból művelték azt amit csináltak.
Eszembe jutott egy villamosmérnök tanárom megjegyzése, amit arra mondott , hogy miért lett tanár: ''Mert hülye gyerek mindig van'' :)) -
Cane
őstag
Persze. A fiatal tanító/tanár azt látja, hogy a hó végén kap ~65000 forintot. Osztálytalálkozón, pedig a 8 osztályt végzett volt padtársa dicsekszik hogy milyen jól megy a vállalkozása, havi 1 millát keres.
Ráadásul a szülő szülői értekezleten rá akarja borítani a tanári aztalt a pedagógusra, mert a gyereke bukásra áll. Ez aztán az anyagi és erkölcsi megbecsülés, ez motiválja a fiatal pedagógusokat. Hát hiperaktív gyerek ide, ugródeszka diploma oda, nincsenek megfizetve és megbecsülve a tanárok így persze hogy belefásulnak munkába vagy elhagyják a szakmát egy jobban fizető állás reményében. Szerintem. -
-
Latyakos
aktív tag
Jaja, ez is igaz, hiányoznak a ''gondolkodtató'' órák, nálunk régebben ezek fakt.-ként voltak, és valahogy megértették az anyagot(mat, fiz, stb), bár ez is emberfüggö.
De mivel a felvételiknél a jegyeket/pontokat nézik, legtöbbször, -tisztelet a kivételnek- ezért alexikális tudás kerül az előtérbe, a gondolkodásmód háttérbe szorul sajnos. -
maniac
senior tag
ezt nevezik kiegesnek. de gondolj bele, hogy 20 ev utan mikor tenyleg mindent probalsz es nem megy- semmi poz. elmenyed, sikerelmeyed nincs a munkaban, nem unod meg??? ezt nevezik kiegesnek, emiatt valik a tanarok nagy szazelaka alkoholistava, vagy vmilyen szenvedelybetegge :(
-
maniac
senior tag
Mas:
Engem mar iskola elott belemneveltek hogy legyek udvarias a tanarokkal, es hogy 2. anyam stb. A tanarokkal a mai napig tisztelettudoan beszelek-habar 1-2-nek a halalt kivanom-, es egyszer sem mondtam meg a neg. velemenyemet nekik habar a tori tanarom miatt nem vettek fel egyetemre. Egyebkent nem csak velem beszott ki hanem egy csomo jeles diakkal - ok megmondtak a magukat. Egyebkent en ugy gondolom hogy minden emberrel tisztelettudoan kell beszelni mindaddig amig kinem derul hogy rosszat akar neked, vagy pedig meg nem ismered a rossz oldalat. Mondjuk mikor odajonnek hozzam ciganyok, vagy csovesek es kernek cigit akkor szivesen adok, de mikor odajon es egy ilyet mondd, hogy ''Adj cigit!'', akkor elkuldom a picsaba, es akkor termeszetesen en vagyok a bunko :). Akkor a masik hogy az oregeknek nem adjak at a helyet - en eddig egyszer nem adtam at de akkor mentsegemre legyen mondva hogy rohadtul depresszios voltam. Valahogy az alapelvekre kellene eloszor tanitani a gyerekeket,es utana lehetne elkezdeni a tanitast - habar en ugy tudom hogy az ovoda pont e celt szolgalja... -
faster
nagyúr
Lehet, hogy az én hozzászólásom kicsit off,de én az önnáló gondolkodás képességének fejlesztését hiányolom a legjobban az iskolákból. Ehelyett tonnaszámra öntik bele a fejekbe a tényinformáció, egész nap ''seggelni'' kell az anyagot, mert a dolgozatokon nem gondolkodni, hanem emlékezni kell. Utána meg kikerülve az iskolából fél év alatt az egész kiesik a fejből.
-
Latyakos
aktív tag
Szerintem a tanárokkal is probléma van, megpróbálnak rövidebb-hosszabb ideig nevelni, de mikor látják hogy megvan kötve akezük akkor sz...nak az egészre, leadják az anyagot, és ha megtanulják a kölkök akkor jó ha nem akkor pech.
No meg kiakaszt a hiperaktív gyerekek fogalma is. Régebben nem volt ilyen, akkor megnevelték őket, és csendben ültek a padban, mostanság meg aki kicsit nem akar tanulni az nem rossz csak hiperaktív... -
maniac
senior tag
Tudjatok hogy engem meg mi haborit fel nagyon? Bocs hogy most ez egy kicsit rasszistanak fog hangzani - habar van cigany baratom, raadasul egyik legjobb baratom - de megyek a metroban es kit latok a mozgolepcsonel egy iskolaskoru gyerekkel az oleben? egy ciganyt. Mutatja hogy jaj mennyire szar nekik meg minden, utana egyszer kovettem oket es mit csinaltak? Felment a felszinre odaadta a lovet vmi aranyekszeres ciganynak csok stb, visszament. Na kerem szepen ez az egyik dolog amit en felhaboritonak tartok. A gyerek helye az iskolaban van es nem koldulnia kell az anyjaval akinek raadasul ilyen ismerose van hogy tele van aranygyuruvel. Edesanyam egyebkent tanar egy X. ker.-i alt. iskolaban ahol 80% a tanuloknak cigany. Olyat csinalnak a tanarral, hogy kimegy a tablahoz - irashoz keszulve- es mivel nem tetszik neki a dolog fogja magat letolja a gatyajat es szo szerint a tabla el szar. Aztan meg vannak olyanok, hogy a szulo majdnem osszeakarta verni edesanyamat mert hogy az 2-est adott neki - joindulatbol, pedig 1-es lett volna!!!. Volt olyan hogy baltaval vartak az iskola bejaratanal. A masik problema hogy a cigany utheti a sajat gyereket, de amint egy tanar kezet akarna emelni ra, hangosabban szol a gyerekhez egybol jon apuka anyuka es megmutatja hogy o a kiraly - anyam egyik kolleganojet igy verte agyon egy draga apuka. A problema hogy a tanaroknak nincsenek jogaik a diakokkal szemben, a jobb iskolakban ettol fuggetlenul nehany tanar hasznalja a testi ejyne-bejnye-t es a szulo is helyesel hogy igaza volt, de ezeknel - mar elnezest- ha ilyet mereszel akkor egybol onkormanyzat. Nem tudjak hogy nem csak jogaik hanem kotelesseguk is van. Vagy lehet hogy tudjak de direkt ezt csinaljak. Es az a baj hogy azt latom hogy edesanyam mint tanar tehetetlen es emiatt egyre jobban kezd kiegni mint minden tanar 25 ev utan :( - vagy tanito. Ja es meg nem mondtam hogy anyam 2.-osokat tanit akik kozul nem egy 11 eves van!!!
-
Hequila
őstag
válasz
zsoltee10 #52 üzenetére
Nem akarom terelni a témát, de manapság egyre több tanár így gondolodik. Ez a neveléses dolog meg szerintem 2 élű: A diák nem akar nevelődni, de a tanár sem akar nevelni. Régen a tanárok fontosnak tartották azt, hogy ha a gyerek kikerül az iskolából, akkor látszódjon a viselkedésén, hogy melyik iskolába járt, kik voltak a tanárai. Sokkal tobet foglalkoztak a diákokkal, mint most, meg lehetettosztani velük a problémákat, és ahol tudtak, segítettek. Még az iskolán kívüli bajokat is megpróbálták orvosolni. Manapság a legtöbb(!) tanár szarik bele, hogy mi van a gyerekkel, ha tanul, akkor tanul, ha nem, akkor nem. Az iskola ugyan úgy megkapja érte a lóvét (középiskoláról van szó), akár egy kis tátyó paraszt lesz a gyerekből, akár egy jómodorú ember. Nem érdekli a tanárokat és a vezetőséget.
Ha bármelyik pontban úgy tünne, hogy általánosítok, akkor most mondom, hogy nem általánosítok, van még manapság is olyan régivágású iskola, ahol a tanárok még megpróbálna nevelni, cask az más kérdés, hogy mekkora sikkerrel. -
w9033626
aktív tag
Gyereknevelés a Mónikában.
Szép, ilyenkor picit felmegy az emberben a víz -
sequator
senior tag
csak nagyon röviden jelzem, h akiket tanárképzőre vesznek fel, azoknak 70%uk nem akar tanár lenni, és legtöbben diploma után más munkát keresnek. az azonban valóban igaz, h minden hülyét felvesznek fősulira:(
a tanárnak pedig manapság nem nagyon van lehetősége nevelni a gyerekeket, mivel az otthoni példa erősebb, mint a tanári, ezért ha otthon nem nevelik, nincs jó példa, akkor a tanár b***hatja a nevelést
ja és nem a levegőbe beszélek, mivel 3 évig dolgoztam egy tanárképző fősuli felvételi irodáján ezenfelül már túlvagyok egy pedagógia-pszichológi szigorlaton (egy év múlva én is tanár leszek:( )
Sautia -
WN31RD
addikt
''A döntéshozók talán nem tartják alkalmasnak a tanárokat legalábbis egy részüket a nevelésre.''
Én a túlnyomó többségüket tartom kifejezetten alkalmatlannak a nevelésre (de nem vagyok döntéshozó egyébként). Nevelés alatt nem az egyértelműen rossz gyerekek megfegyelmezését értem (ez egy egészen más probléma, de persze teljesen indokolt foglalkozni ezzel is), hanem valamiféle általános értelemben vett értékrendnek, illetve inkább valami olyasminek az átadását, amit ''kulturáltságnak'' nevezhetnénk.
A 14 éves kistesómnak azt kellene megtanítani, ha nem tudná magától, de persze ez számára is nyilvánvaló, hogy - amellett, hogy a tanárokkal legyen udvarias, egyrészt mert ez egy alap szinten minden embernek kijár, másrészt pedig, mert így kevesebb kellemetlensége lesz - még csak véletlenül se fogadja el automatikusan azt, amit egy tanár a szűken vett szakmai témákon kívül eső dolgokról mond (azaz, ami esetleg a ''nevelés'' körébe tartozhatna), mert az a helyzet, hogy az a tanár nagy valószínűséggel butább nála, kulturálatlanabb nála, korlátoltabb nála. (Tisztelet az igen kevés kivételnek.)
Hogy miért alakultak így a dolgok, az érdekes és bonyolult kérdés, de ez van.
(Van egyébként a szűkebb családomban olyan ember, aki - jobb híján - maga is tanárként dolgozik, és a kollégáinak többségével kapcsolatban ő is egyetértene a fentiekkel, még ha a megfogalmazás... khm... ''egyértelműségét'' elfogadhatatlanul durvának tartaná is.)
[Szerkesztve] -
tomcs
őstag
akkor nezzuk a masik oldalat. teged elvittek a szuleid logopedushoz mert nem ugy voltak vele hogy ''majd elmulik de ha nem akkor meg iszunk ra 1et''
tulkepp kalandor meg irt 1 ''jellemzest'' a mostani helyzetrol, ez - ha hozza lett volna csapva a roma szo - gondolom mar ''moderalando'' lenne. csak az a baj hogy attol hogy senkinek nincs joga megnevezni a problemat attol a problema meg megvan es ha senki nem ismeri el hogy problemaja van addig nem kaphat segitseget a megoldasahoz, vagy ha probalnak is adni neki egyszeruen nem fogadja el. -
zsoltee10
addikt
Érdekes a téma, amit felvetettél. Ez már nekem is eszembe jutott. Igazából ha belegondolsz egy részről a szülők tehetnek róla. Miért? Azért, mert mondjuk 30 éve, ha a gyerek nem viselkedett normálisan, a atanár úgy vágta szájon, hpgy aznap már nem mert megszólalni sem. Mi folyik most? Ha a tanár csúnyán néz a gyerekre, miáltal a gyerek súlyos lelki sérülést szenved anyuka, és apuka bemegy balhézni az igazgatóhoz. Jobbesetben. De lehet, hogy egyszerűen megvárják a tanárt suli után, és összeverik. Nem egy példa van erre. Másik oldalról nézve nagyon kevés a jó pedagógus. Régen ez megbecsült szakma volt, olyanment el tanárnak, aki élt-halt a gyermekekért. Manapság mindenkit felveszenk tanárnak, akinek megvan a pontszáma, nem vizsgálják a pályára való alkalmasságát. Másrészt ráadásul milyen tudású emberek mennek el tanárnak? Tisztelet a kivételnek (kb. 10% szvsz), de a nagy többségnek épphogy megvan az érettségije. Nálunk általános iskolában egy kezemen meg tudom számolni azokat a tanárokat, akiknél kevesebbet tudtam 8. végére. Ismétlem, tisztelet a kivételnek, de ha belegondolunk, olyan emberek tanítják, és adott esetben fölényeskednek vele szemben egy kitűnő/jó tanulót, akik épphogy leérettségiztek. Persze a nyelvtanárok más tészta, ott tudni kell a nyelvet.
Azonban van még egy dolog. A gyerek nevelése nem a tanárok feladata, hanem a szülőké. Az iskolában a gyerek megtanulja az ismereteket, amire szüksége lehet az életben. (abba most nem menjünk bele, hogy vannak fölösleges dolgok)
Az értékrendet, a viselkedésmintát viszont a gyerek otthonról hozza, illetve kellene hoznia!! -
Arpee-03
csendes tag
Mi alapján történik a nevelés és az oktatás elhatárolása? Egy tanár úriember nagyon oda volt hogy o nevelte a diákokat: elmagyarázta a kulturált étkezés mikéntjét. Ez miért a nevelés kategóriájába tartozik? Mert nem dolga a tanárnak. Elmulasztott nevelésért egy tanárt sem fognak felelosségre vonni. Elmulasztott oktatásért annál inkkább, bár ez is kérdéses.
Mi alapján történik az óvoda és az iskola elhatárolása? Az ember alakulásának legfontosabb időszaka lenne az óvoda. Amennyire homályosan vissza tudok emlékezni az óvónénik egy csoportban ücsörögtek és ment a duma, a gyerekek meg rohangáltak fel-alá és egymás közt tanulták a szocializációt.
szvsz a neveléshez bizonyos helyzetek kellenek, ahol látható valakinek jó v. rossz tulajdonsága ami erősíthető v. korrigálható. szerintem tudatosan is előhozható ilyen helyzet, de az iskola pont ennek ellentetjére hajt: maradj a seggeden, maradj csendben. -
Obi-1
őstag
Ez az újabb világmegváltó téma is nagyon komoly. Gondolom mindenki családos ember. De komolyan, lehet nevelésről beszélni, de azért nem egy egyszerű dolog. Különben meg, amíg nem űztétek szám a televízíót az életetekből, ne várjátok, hogy a gyerekeitek könyvet vegyenek a kezükbe. Vagy... mondjunk le a világrendről, a normáinkról. Vagy...
Lássuk be végre, mi sem vagyunk annyira sztár-generáció: hallgassunk a papákra és mamákra a villamoson, mielőtt mi is elkezdünk a fiatalabbakról elmélkedni.
LOL -
w9033626
aktív tag
2 ismerősöm végzett TK-n tavaly nyáron és szeptemberben már tanítottak is egy ált suliban. Kaptak szolg lakást, 20 ebédet fizet a suli, neincs sok órájuk és a fizu elég jó. Igaz egy eldugott kis település Nyh és Miskolc között. Néha, mikor találkozunk mesélgetnek érdekes sztorikat. Volt egy kislány, aki a napközis foglalkozáson felpattant és az asztalon kezdett táncolni. Ütni verni ugye nem, ordítani megint nem, úgyhogy marad az ''addideazellenörződet!!!!!!'' beírás, a kölyök sz@rik rá. De azt ugye nem tudta, hogy 3 után ki lesz rúgva a napköziből, de ez neki csak jó ugye, mert akkor hamarabb mehet a suliból. A köv. két beíráson már csak röhögött, sőt mondta az ismerősömnek, hogy csak jót tesz vele ezzel, úgyhogy nyugodtan írja csak be. Már nem napközis a kislány.
Ebéd közben két kislány vergődésből sztrájkolt. Nem ették meg az ebédet. Ekkor 2-3 tanár odaszaladt, pátyolgatás, jajkisfiamegyél, nagyonfincsiakaja, semmi durva dolog, nyaliznak, kérlelik a gyereket de a kölyök ugye semmit nem eszik továbbra sem. Majd 1 óra nyavajgás után megeszi, mintha ezzel ő jót tenne a tanárnak. Másnap az ismerősöm került a menzára. Kölykök ismét sztrájkolnak. Erre az ismerősöm mondja nekik, hogy akkor, ha nem vagytok éhesek, lehet visszavinni, vagy odaadni másnak. Erre teljesen meglepődtek, sírásra rebegő száj, meg dehogy adják oda, meg brühühühűűűű és könnyes szemmel eszi az ebédjét. A községben rengetegen élnek segélyből és a gyerekek többsége ugye annyit eszik, amennyit a suliban kap. Erre ők ugye vergődnek.
A harmadik dolog, pedig, mikor beírt egy gyereknek, mert elkezdett ordibálni órán és ez a ''hülye'' tanárnak nem tetszett. Másnap megkérdezte a gyereket, hogy a szülei mit szóltak a beíráshoz, válasz: ''csak nevettek az egészen''. A szülőket sem érdekli a dolog, nem ő vesződik velük, neki csak jó, hogy nincs otthon a gyerek.
Az elején nagyon komolyan gondolták a dolgot (az ismerőseim), hogy majd ők megváltják a világot, de mára már teljesen belefáradtak, belátták, hogy nincs értelme az egésznek. Eddig ették magukat ezen, már otthon is idegeskedtek emiatt. A mostani állás pedig az, hogy ''már megint eltelt egy nap''.
Volt olyan lány, aki harmadikos létére nem tudott olvasni, de azért jutott el harmadikig, mert az előző tanárbácsi folyamatosan megsajnálta őket és 2-es. Felháborító!!!!!!!!!!!! Mit gondolt a tanár, hogy majd a gyerek csak úgy magától fog megtanulni olvasni?????????
... to be continued -
Phantom
tag
Hello
Pontosan. Szinte csak jogai vannak, kötelességek nélkül (például a diáknak joga van nem megcsinálni a házifeladatot!!!) :O
Büntetni, fegyelmezni pedig nem lehet. Mi van akkor, ha kap egy szaktanári, uram bocsá egy osztályfőnöki figyelmeztetést? Csak röhög a markába (és igaza van!)
A tanárok talán egyetlen előjoga, hogy ha apuci vagy anyuci jól elagyabugyálja őket (a komisz kölyök helyett), akkor az közfeladatot ellátó személy elleni erőszaknak számít :C
[Szerkesztve] -
lesaux
veterán
-
Hát nem tudom. Az én emlékeim szerint ez erősen tanár függő. Nálunk is volt olyan tanár, aki nem ordítozott vagy valami, de mégis mindenki kussolt és figyelt, és szerettük az óráit, másik tanár meg ordított meg minden, de mindenki szart rá, randarílozott a fél osztály és utáltuk mint a szart...
-
Off
hogyhogy két #35 van?
On -
Jó persze igazad lehet, de én nem a hibásan beszélő honfitársainkra akartam kilyukadni, hanem arra próbáltam rávilágítani, hogy nem szép dolog ilyen körülmények közé egy gyereket szülni. Nem válaszoltál viszont arra a kérdésre, hogy ha te lennél ebben a szituban, megtennéd? Ugye hogy nem.
-
Szerintem az a legnagyobb baja az általános iskolai oktatásnak, hogy már az alapok hiányoznak. Megdöbbenve vettem észre, hogy a mai általános iskolások gyakorlatilag analfabéták! Komolyan! Nem tudnak folyékonyan olvasni, mert nem tanítják meg nekik az iskolában, ezért nem is szeretnek olvasni. Amikor én voltam általános iskolás, faltuk a könyveket. Ma szinte semelyik általános iskolás nem olvas. Nagyon ritka, aki olvas. Ezért aztán hogyan várnánk el tőlük bármiféle kultúrált viselkedést vagy bármit?
Könyörgöm, hogyan akarnak nekik BÁRMIT megtanítani később, ha még a legalapvetőbb írni-olvasni tudást sem adják meg nekik? -
Enemy
aktív tag
s a gyerek is ezt látja ..... szerinte .... miért is tanulnának....
Más réteg.....az új gazadag vállalkozó kölkök is ilyenek... apuci megvesz mindent ...megveszi akár a bizit is... Ahova én jártam ott sok ilyen volt mert apuka ..OL os volt be kell vágodni a tanárnéninél.......
A gyerek nevelhetetlen....mert otthon nem nevelik pedig ott is lenne rá idő.... de a szines telefon nyomkodásán kívül a vállalkozó anyuka nem tud mást...... -
Enemy
aktív tag
nem kellene ennyire védeni a .....et LAssan ezeknek az embereknek több joguk lesz mint egy echte magyar emberenek.. A magyarokat nem védi senki,de nekik érdekvédelmük van.... Itt a rendes dolgozó magyar ember nem igazán kap meg olyan támogatást amit ezek itt megkapnak... szeretném tudni hogy az a foszer aki a 8 osztályt alig végezte el , nem dolgozik sehol (bejelentve)... hogy tud megvenni egy 2 misis autót. és hó elején ott áll a postánál várja a segélyt....................
-
:DD Neeem nem. A bácsi nagyon be volt rúgva, illetve még a fejét is beverte, igazából azt se tudta, hogy hol van. Nem láttad, ott nyomták a páleszt. Egyértelmű. Ja és azért nem tud értelmesen kommunikálni, mert valószínű az ő szülei is sz@rtak rá és nem kapott korrekt nevelést, nem járt suliba sem.
-
lesaux
veterán
Akkor leírok egy történetet. A bátyám a TF-en tanult, tanárnak készült ugyebár. Ott, az egyetemen testnevelést tartott kisgyerekeknek, 6-7 évesek lehettek. Egyszer bementem megnézni, hogy zajlik egy ilyen foglalkozás, hát olyan égetni való rossz gyerekekkel találkoztam, mint még soha. Nem lehetett nekik parancsolni, ész nélkül rohangáltak, máskor meg fetrengtek a földön minden koncepció nélkül. :) Szerencsétlen bátyám hiába mondta nekik, hogy álljanak sorba vagy menjenek oda hozzá, illetve ne ugráljanak a gumiszőnyegen, azok rá se hederítettek, úgy kellett utánuk futni. Az egyiknek elkapta a pólóját, ami el is szakadt. A kisgyerek egyből elkezdett bőgni, és persze jött a szokásos szöveg, hogy megmondalak anyának meg beküldöm a szüleimet.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem az összes gyerek volt hülye, csak 3-4, de ez bőven elég ahhoz, hogy tönkretegye a foglalkozást, a tanár idegeit meg a többi tíz gyerek szórakozását. -
Enemy
aktív tag
A suzülö is meghatározó.... Nem bántani és belekötni... Azokon a helyeken ahol a kapuban a postánál ott állnak az emberek és várják a segélyt... ott lenne idő nevelni a gyereket szépre jóra... de sajna az átlag ember meggondolja 2x is a gyereket mert ha most a fenttartáshoz éjjel nappal dolgozik egy pár akkor mi lesz ha gyereket vállal... napi 36 óra kell ahhoz hogy a BETEVŐT MEGSZEREZD. nevelni nem sok időd van .. ezért talán a tanár is kicsit odafigyelhetne.....Aki értelmes arra ugyis ragad......
-
tildy
nagyúr
-
Enemy
aktív tag
A régi tanárok és a fegyelem elveszett ... Sok emberrel és sorral egyetértek... nem faji alapon .. Tapasztalat és az élet terén.....
-
nem mondtam, hogy mindegyik csak a legtöbbjük ilyen sajnos. Nem tudom láttad azt a cigányos videót, amikor a nagyfater nem bírta kimondani a mikulást... vmi ''mitudás hozta''... Na, szvsz aki ilyen körülmények közé szül egy gyereket, az egyszerűen nonszensz. Te tennél ilyet? Nincs fűtés, normális életkörülmény meg mittomén mi minden hiányzik? Szerintem te is tudod a választ. Persze vannak kultúrált cigányok is ez kétségtelen. De az ''újmagyarok'' többsége sajnos ilyen.
-
Enemy
aktív tag
Ma a tanároknak elég rendesen meg van kötve a keze.. A diáknak túl sok a joga...
Van olyan diák aki csak időtőltés miatt jár suliba... -
lesaux
veterán
Amit egyébként hiányolok az iskolai tanulmányokból:
Meg lehetne tanítani a gyerekeknek, hogy mikor hogyan kell köszönni, bemutatkozásnál a fiú nyújt-e kezet a lánynak vagy fordítva, a főnök a beosztottnak vagy fordítva, előre kell-e engedni a lányt az étteremben befelé menet és kifelé jövet, köszönünk-e az utcán az idegennek, ha csak a pontos időt kérdezzük meg, moziban ha be kell másznunk a sor közepére, merre felé forduljunk stb. stb. -
Enemy
aktív tag
Tanárokról.... Egy tanár aki akkor 25-26 éves lehetett .....Egy ember életét jelentősen meghatározza egy hülye tanár... Volt egy fizika tanár aki keresztbe tett nekem rendesen... Szakközépbe készültem volna matek és fizika jegyeim 3 ... A szakközépbe legalább az egyiknek 4 nek kellene lenni ...matek nem az erősségem ... de ez attól is függ ki tanitja. Fizikából tudtam volna javítani... Kértem időpontot.. megkaptam és azt is hogy a tankönyv melyik 30-40 oldalából kell felkészülnöm... Felelés ... teljesen más anyagból kellett felelnem.. 3 ... aztán óraközben ülök és nem értem a helyzetet ... összetörve roskaDOK A PADBAN ..tanár .. hülye kérdéssel felémfordul és valami egyszerü dolgot kérdezett.. dur egy egyes a naplóba... .....Hiába... egy életet vágott keresztbe.. elvégeztem a szakmunkást 4 esre .. a szakközepet 4 re... A technikumot... aztán Anyáméknak elfogyott a pénze az oktatásra... Pedig ha az elején felvesznek a szakközépbe talán valamelyik egyetemet már elvégeztem volna....
-
Hááát nem tudom, nekem 7.-ben kötelező tanóra volt a hittan, de az aláírásomból kiderül, hogy milyen mély nyomokat hagyott meg bennem... :D Szvsz nem a hittanóra miatt lesznek kultúráltak az gyerekek/emberek. Én a mai napig gyűlölöm a keresztényeket, mégsem megyek oda egy paphoz és nem köpöm le, és a sírokat/templomokat sem rongálom meg. Ennyi, tudni kell viselkedni és a szaros halandó földi dolgokkal pedig nem kell foglalkozni...
-
yamada
csendes tag
hi
en egy suliba dolgozom szal latom mi a helyzett:
miert is nem nevel a tanar
mert nincs hozza joga !!!!
itt is irtak nem veheted el a mobiljat nem tudod mivel fegyelmezni mert serti a diakot a tanari hatalmat (pl dolgozat ) nem hasznalhatja nevelesre mert feljelenthetik a tanart erre it volt pelda es a tanart eltanacsotak az intezmenybol
ha esetleg megbukik ev vegen fellebezhet a dontes ellen es altalaban meg is kapjak a kettest utana mert jonak kell lenni az atlagnak
tavalyi eretsegi kirivo eset:
kisasszony irt egy 3 pontos matek erettsegit fellebezett hogy marpeddig ot engedjek at mert mar felvettek fosulira es attengettek
ezek utan mit varunk a gyerektol ? -
Zoltán
őstag
Azért, mert a tomboló liberalizmusban élünk. Értek? Az minek. Ezek a libcsik az ''értéksemleges államban'' hisznek. Előtte meg a többségük maoista volt. (pl.: Demszki) Az se volt jobb. Régebben volt hagyománya a nevelésnek, de amint hatalomra jutottak, megszüntették pl. a kötelező hittant. (1950-ben, ha jól emlékszem).
-
biker
nagyúr
ebben a szólásodban a válasz is benne van.
a szülők többsége NEM partnere a tanároknak, sőt, ellenük dolgozik, hülye a tanár, stb.
a gyereknevelés a szülő feladata, a tanáré ezen alapnevelés megtartása, megtartatása.
sajnos a gyerekeket ''szóval'' nem lehet nevelni, a tanár pedig nem büntethet, fegyelmezhet, mert bejön a szülő, és kiveri a balhét, hogy alkotmányellenes elvenni a gyerek mobilját, amikor épp telefonál órán.
a legtöbb mai gyerekből hiányzik az alapneveltség, így erre nem lehet építeni.
alapnevelést pedig 3-5éves korban kell megtenni, nem iskolában, mint pl nem szólok közbe felnőttek beszédébe, és főleg nem hazudok szembe neki, és nem qrvaanyázom le.
azt hogy a tanár döntését el kell(!) fogadja, ezt is még iskolakezdés előtt el kell vele érni, ez is hiányzik.
de sorolhatnám. -
Arpee-03
csendes tag
A tanárok nevelési ténykedése helyett inkább a következőre gondoltam: Tanári ténykedés a tanulók megfelelő nevelődésének elősegítése.
Érthetőbben: A konkrét tanári nevelés helyett/mellett támogatni a szülőket, együttműködni velük. A tanárok inteligens felnőtt emberek, tanultak pszihologiát, pedagógiát stb. néha csak jobban tudják mit kell tenni. A gyerekek fejlődése teljesen a szüleiktől függ, a szűlők némelyike pedig 6 általánost végzett, alkoholizál, börtönben van stb.
Nincs együttműködés a gyereket nevelő intézmények között -
anulu
félisten
Érdekes téma. Igazándiból, amikor nevelni kéne, vagyis leginkább az általános iskolában, akkor a tanár örül, ha lyuk van a hátsó felén. Ugyanis azért valljuk be, 25-30 lurkót, akik valszeg teljesen más körülmények közül kerültek be egy adott osztályba, elég nehéz még a qssra is rábírni, nemhogy olyan nevelési szituációk elé állítani őket, amikre mindegyikük az eltérő háttér miatt teljesen máshogy reagál.
Személy szerint ezzel nekem óriási szerencsém volt, ugyanis egy tapasztalt, birkatürelmű tanárnénim volt, akinek nagyon sokat köszönhetek :) Például rávett arra, hogy képes legyek 45 percet nyugodtan végigülni. Ez akkor nem kis szó volt :D
(ha egy kissé nem voltam összefüggő, az nem a véletlen műve. programozás módszertan vizsga suxxxxxx) -
Arpee-03
csendes tag
A kérdés adott, válaszokra lennék kiváncsi. Miért van hogy az iskolában szinte kizárólag a tanulók lexikális tudásával foglalkoznak a tanárok.
A műveltség mellett a többi tulajdonság is meghatározza milyen tagja lesz valaki a társadalomnak, hogyan hat szűkebb környezetére és önmagára. Sok kiváló tanuló osztálytársamról vagy sikeresnek, gazdagnak mondott emberekről tudom munkájukat hatékonyan végzik, de a saját életük a béka segge alatt van vagy munkatársaikkal/családjukkal elég negatívan viselkednek.
Úgy tűnik társadalmunk az emberek jólétéhez, boldogságához szükséges(?) javak minél hatékonyabb termelésére és elfogyasztására szerveződött nem pedig a jólét/boldogság javítására. A kettő nem feltétlenül fedi egymást. Ahogy én látom az iskolában ez tükröződik. Azért megy az oktatás hogy jó dolgozók legyünk ill. egységben maradjon az ország.
szvsz miért nincs nevelés az iskolában:
- Talán mert a lexikális tudást legkönnyebb fejleszteni
- Erdeményeket, jól összehasonlítható eredményeket várnak a besorolás végett. A nevelésnek nincs igazán mérhető eredménye
- Nincs hagyománya.
- A döntéshozók talán nem tartják alkalmasnak a tanárokat legalábbis egy részüket a nevelésre. pl. 20-on éves kezdő tanárokra bízni ilyen tevékenységet rizikós
Ha értékelnem kellene az iskolát szervezők munkáját én 3-as osztályzatot adnék
Egy érdekes link
[L]http://www.szepi.hu/irodalom/pedagogia/[/L]
Aktív témák
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest