-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#34411008
törölt tag
válasz molnarpeter #191203 üzenetére
Hetköznap ritkan lenne hasznalva. Hetvegente bevasarlas, havi kirandulasok (200-300 km), illetve evi kb 6x nagyobb tav (1000-1500) km. A bevasarlastol eltekintve kb 75%-ban autopalyan lenne hasznalva.
BEV/PHEV autot nem akarok.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz diegho #191196 üzenetére
Nem akarom felkavarni túlzottan az állóvizet, de a most megjelent Sandero lenne talán a legoptimálisabb számodra. A Clio alapjaira épül, és egy jól felszerelt példány is valószínűleg olcsóbb lesz a mezítlábas Clio-nál.
Pofás kis autó benyomását kelti. LED lámpa, egérmozi, dizájnos beltér stb...
Lehet gázos verzióban is vásárolni, amivel tényleg gombokból fenntartható.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
diegho
nagyúr
válasz #34411008 #191199 üzenetére
Én próbáltam azt is (1.3dízel)... mindent is már lassan Nekem nagy meglepetés belül, egész jó minőségű a beltere, jobban tetszik belül, mint az F, nagyobb is benne a hely szerintem. A motort nem tudom megmondani mennyire lehet problémás, de maga az autó nekem bejött. Két szomszédomnak is ilyen van amúgy, mindkettő benzines, de nem tudom milyen motorokkal.
vzsryl hehe... néztem már a hét elején, tetszik is, de ide beírni azt, hogy egy Dacia tetszik... mikor jelenik meg?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diegho #191207 üzenetére
Ha amúgy neked az 1.3 dízel vétel szempontjából is benne van a pakliban: DPF-re és befecskendező rendszerre érdemes vigyázni, de 30 helyett 10-15 ezrenként cserélt olajjal elvan, egyéb esetben lánc szett csere hamarabb kell. EGR eltömődés előfordul, de az pucolással elvan, ritkán hibásodik meg. Többi részét tekintve féltengely és szervó felújítás (szenzor csere) képe lebeg előttem 10-15 éves távlatban Corsa E esetén. F-ben meg PSA dízelek vannak szíjas vezérléssel, AdBlue passz
[ Szerkesztve ]
-
-
diegho
nagyúr
válasz molnarpeter #191209 üzenetére
Tudom, hogy jó lenne, egyik ismerősnek van, kb pont ugyanaz a felhasználása, mint nekem és 3,8-at eszik nála. Az övét próbáltam, vagyis már nem az övé, mert a férje közben lenyúlta, az asszony meg kapott egy Focus 1.5 TDCI-t.
-
-
-
gzbotii
veterán
válasz Luck Dragon #191212 üzenetére
Mert?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
diegho
nagyúr
Most beszéltem egy ismerőssel, vett egy 3 éves K Astra kombit 1,6 CDTI-vel 132k km-el 2,8M-ért... ez sem tűnik olyan rossz választásnak.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz parandroid #191210 üzenetére
[link] Itt egész jól le van írva minden róla. Március körül érkeznek. Szerintem jól néz ki a Sandero és a Logan is, bár még egyszer lépcsőshátút nem akarok jelenleg, így én inkább a Sandero-t venném.
Ami a bajom vele, hogy
- 1 liter 3 henger, és jövőre még gyengébb lesz az euro6.324355 szabványnak megfelelés tovább csökkenti az erőt.
- Multipoint Injection (az én felhasználásomra nagyon nem lenne jó. Inkább locsolnám extra benzinnel, hogy tiszta maradjon a bele.)
- és, hogy a minőségéhez és a felszereltséghez képest nem annyira extrém olcsó. A Sandero 2,75 millió, és akkor még klíma sincs. Pár légzsák, lemez felni, stb. A 3,65 millióshoz képest meg nem sokkal ott a Suzuki 4-ért vagy 4,5-ért, vagy a kifutó Yaris 4,2-4,5-ért, ami mondjuk a Dacia-nál is szarabb anyagokból van a tesztek alapján. Cserébe román helyett azért japán, ami bár lehet, hogy már nem sokat ér, de még mindig mindenki egy kicsivel minden más fölé helyezi őket. A Suzuki hybrid is, 15 másodperc helyett azért jóval jobban gyorsul, a Yaris meg 1500-ös, alulról kezdve mindenhol nyomatékosabb, várhatóan amennyivel nagyobb, annyival tartósabb is. Az 1-2 évvel ez előtti árán sokkal jobb alternatíva lenne. -
-
gzbotii
veterán
válasz Luck Dragon #191217 üzenetére
Aha. Román sajtóban mindenhol november végét említik.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Beus0726
újonc
Az utóbbi párnapban elég sok időt töltöttem használt autó nézegetéssel és utána olvasással. Sajnos feltűnt, hogy jóval több eladó autó van dízeles változatban mint benzinesbe és még olcsóbbak is jóval.
Gondolom dízel és dízel motor között is van különbség. Van olyan változat ami városi, illetve rövid távra(20-25 km) is jó és nem kell félni hatalmas javítási költségtől? Vagy alapvetően minden dízel olyan, hogy csak hosszútávra éri meg és ha javítani kell akkor nagyon költséges? Előre is elnézést ha hülyeséget kérdeztem, de nem sokat mond nekem a D, SDi, TDi. TDCi...stb
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz [CS]Blade2 #191216 üzenetére
De miért vették ki az 1,5dci-t??? Legjobb motorjuk volt. Norma miatt ez vajon várható más modelleknél is?
-
nagyúr
válasz Beus0726 #191219 üzenetére
Van olyan változat ami városi, illetve rövid távra(20-25 km) is jó és nem kell félni hatalmas javítási költségtől?
Ja, amiben nincs kettős tömegű lendkerék, turbó, DPF. Általában 20+ éves dízelek tudják ezt, pl SDI Modern dízel nem bírja a sok rövidtávot, nem erre lett kitalálva. -
diegho
nagyúr
Ha már új autó, akkor a K Astra 1,2T-vel mi lehet a probléma? 5,2M, mégiscsak egy középkatógiás autó.
-
-
nagyúr
Hát a reccsenős hangszóró az lehet egy köztes némítás szoftveres hibája (digitális hangerőszabályzásnál előfordul, hogy hallható, sajnos az én Advance Acoustic erősítőmnél is halható, az is sz@rfrancia)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #191216 üzenetére
A Multipoint Injection nem jelent automatikusan közvetlen befecskendezést is (persze ma már alig van a piacon csak szívócső befecsis autó) csak azt, hogy hengerenként van külön-külön injektor.
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
válasz diegho #191223 üzenetére
Az is 3 hengeres, de én is azt szúrtam ki a listából. A motort leszámítva az ad a legtöbbet. És azért általában nem _teljesen_ érdemtelenül osztják ki az év autója díjat (bár az opelesek szerint a J Astra jobb volt)... Inkább vennék egy használt K Astrát 1.4 T motorral, ha már K Astra.
-
oliwire
őstag
válasz Beus0726 #191219 üzenetére
Ahogy tboy93 is írta előttem, régi SDI dízel bírja.
Én is sokáig kerestem új autót magamnak, túrtam a netet, jártam a kereskedéseket, de Magyarország a dízel kombik országa, Dunát lehet rekeszteni ezekkel a kocsikkal.
Nekem is főleg városi hadműveletekre kellett az autó, de szerettem volna viszonylag fiatal autót. Így nálam hybrid (főleg plug-in) vagy benzines jöhetett volna szóba.Városi üzemet, főleg a hidegebb motorhőfokkal való utazást talán ilyen sorrendben bírják az autók jobban:
1. elektromos
2. (plug-in) hibrid (pl. Toyota HSD, de ez inkább hajtáslánc, mint önálló motor)
3. szívó-benzin (pl. Ford Ti-Vct)
4. szívó dízel (pl. SDI)
5. turbó-benzin (pl. Ford Ecoboost, TSI)
6. turbó-dízel (TDI, TDCI)Természetesen nem ismerek minden típust, ez a sorrendet a fórumok hosszabb tanulmányozásával írtam, és általánosságban. Minden motortípusból van jobb és rosszabb konstrukció, de egyik fő tényező tud lenni, hogy mennyire volt gondosan karbantartva az évek során.
-
tboldi
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #191216 üzenetére
Multipoint Injection (az én felhasználásomra nagyon nem lenne jó. Inkább locsolnám extra benzinnel, hogy tiszta maradjon a bele.)
A multipoint önmagában csak annyit jelent, hogy hengerenkénti befecskendezés, nem feltétlenül közvetlent, lehet akár szívócsöves is. Sőt, leginkább az utóbbit szokták így nevezni, ha közvetlent használnak, akkor inkább directnek hívják.
szerk.: Ja, Qru is megírta, nem olvastam tovább a hsz-eket.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #191209 üzenetére
Lehet egy személyes kérdésem? A fenntartási költségek szakértőjének milyen autója van? Tényleg érdekel, akár privátban, ha gondolod.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #191229 üzenetére
Az új Jazz sima MPI mert Atkinson üzemben is megy nem csak Otto üzemben, és előbbinél nem alkalmaznak direkt befecskendezést (GDI). Az új Swift az kettős befecskendezésű ha jól tudom (tehát MPI és GDI is).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Beus0726
újonc
válasz oliwire #191230 üzenetére
Köszönöm neked is és tboy93-nak is.
Ahogy nézegettem, sdi-t csak 15-20 éves autóknál látok, turbó-dízel meg egyértelműen nem nekem való, szóval akkor a dízelek kilőve.
A hibrid és a turbó-benzin megfelelő karbantartás mellett mennyire megbízható és ha javításra kerül a sor akkor mennyire vészesen drága?
-
nagyúr
válasz Beus0726 #191239 üzenetére
Turbo benzinben is lehet gpf, dmf, ugye a turbo, hasonlo koltsegekbe verheti magat az ember mint a turbo dizelnel. Hibrid is attol fugg, hogy milyen motorral van parositva az elektromos resz. Lehet az el. hajtas mellett turbodizel vagy sima szivo benzinmotor is... En utobbival neznek hibridet, pl. TOYOTA Prius. Egy sima szivo benzinmotor elektromos hajtassal kiegészítve egeszen kulturalt menetdinamikaval rendelkezhet, mikozben relative olcson fenntartható. (Opel Ampera sem rossz)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Beus0726 #191239 üzenetére
Kicsit azért eltúlozzuk a dízelek városutálatát. Ha (ex has) havonta meg van járatva városon kívül a dízel, akkor azért bírnia kell, a modernebbeknek is. Meg ha már bemelegszik (Budapesten esélyes), akkor utána már a város sem gond. (A részecskeszűrő-tisztulás miatt viszont dízellel _kell_ városon kívül is menni bizonyos időközönként.) Azért elég sok dízel mászkál a városokban is...
Csak városozni tényleg nem éri meg a dízel. Nem is praktikus: Lassan melegszik fel (=> fűtés jelzésértékű), és büdös.Ha dízelt akarsz városba, akkor valami olyat néznék, ami egyszerűbb: Kettőstömegű és részecskeszűrő nélkülit. Ebből vannak viszonylag újabbak is. (A környezetvédelmi normák miatt ezek gyengébbek általában, de városba elég lesz.) Például a Peugeot/Citroen 1.6 HDI dízelei (a Fordnál ugyanez 1.6 TDCI néven fut) közül a 90 lóerő körüliek ilyenek. Az szerintem városba sem annyira vészes. És ott van a mindenki által dicsőített 1.9 PDTDI. További információkkal molnarpeter topictárs tud szolgálni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaba #191233 üzenetére
Ne túlozzunk, simán spúr vagyok nekem egy ingyen autóm van, hibásan került hozzám fórumról, nagyrészt magamnak javítom, egyelőre az üzemanyag nélküli km költség negatív vagy 0 körüli. Grande Punto 2008 1.3 Multijet 90 M6. Családban meg évek óta van egy SDI Golf, ott már sajnos valamennyi rozsda kinéz, de megy is km-t, szóval eloszlik majd 1-2 Forintra. Ott a digit klíma szívatott (fűtött nyáron ), azt már én csináltam, pepecs munka több utánajárással - anyag költség itt kb 0. Viszont futómű gyári 2 szilentet kivéve, kuplung is majdnem 300-at bírt, lassan jön a 320-as olajcsere. Bontott cucc olcsó és bőséges, az első sárvédő kivételével, az törik-rohad így elkapkodják, plusz a csomagtérajtó horror árban megy, ezen szerencsére csak pár pötty korrózió van - 60k környéke rémlik árban. A karbantartást végző két szerelő szintén VAG PQ34 platformos autóval jár, barátságos árban hivatalosan meg van javítva amit kell, de esztétikai és mosás dolgok minimumon vannak tartva, kerekeket itthon szereljük át. Szóval ilyenek, meg egy örökölt Wartburg üzemen kívül, és régebbi adagolós traktorok, csupa egyszerű szerkezet, a common rail Fiat rendesen kilóg a sorból, de szeretem a jó vételeket
-
Beus0726
újonc
válasz ngaba #191241 üzenetére
Köszönöm a választ. Valóban kabriót keresnék költséges javítások nélkül. Alapvetően benzineset keresek, de sajnos a választék nagyobb fele dízel ezért is érdeklődöm előre, hogy mik a buktatói. A legelső kiszemeltem bmw volt a 3-as sorozatból, de hiába tetszik eléggé elrettentett, hogy szinte minden ráköltési toplistát a bmw-k vezetik. Bár ez is kérdéses, hogy a a 3-as sorozatnál van-e probléma és ha igen akkor a dizel vagy a típushibák miatt van-e.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Gombinyó #191247 üzenetére
Az 1.6 szereti enni az olajat (de amúgy megbízható), az 1.8 az igazán tuti vétel, mert az nem. Persze sok várossal lehet, hogy felesleges. De ha én kabriót vennék, az nem lenne alulmotorizált annyira. Ha élünk, akkor éljünk. :)
Esetleg városba valami kisebb csajos kabrió?
-
oliwire
őstag
válasz Beus0726 #191246 üzenetére
Kollégám egy Opel Tigra kabriót vett, 1.8-as benzines motorral, rendes állapotban vette, és elégedett vele. Abban gondolkoztál?
Szerk.:
Ilyesmit vett, csak neki a rádió fejegység kicsit komolyabb benne, érintőképernyős, meg mélynyomó van a csomagtartóban.Linkelek pár hasonlót:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest