-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz molnarpeter #191850 üzenetére
Nem tudom, hogy itt mennyire jött fel a téma, de jövőre lesz a Dacia-nak elvileg támogatással 4 milliótól full elektromos. Már nem a plug-in témához, hanem az árakhoz:
Aki keveset megy, annak egész jónak tűnhet. Főleg, hogy a benzinesük 3 hengeres.
Engem mondjuk kicsit elriaszt, hogy a legutolsó műhelypornóba a Teslán cseréltek egy halott villanymotort és akkupackot. Ha garin túl jött volna a hiba, akkor a motor 1,5 millió a használt, bontott, az akkupack 9,5 millióért már elég jó használt, bontott, és a szaki eloszlatta azt az igét is, hogy cellánként, modulonként lehet cserélni.
Úgy nem 7ft/km, hanem 70Ft/km.
Valszeg valami pár éves Renault alkatrészekből lesz, de azért biztos lesz típushibája. Inverter, akku hűtési rendszer, meg amik most is fennállnak a kategória alján és a régebbi használtaknál, vagy valami hasonló.
6-7 millióról legalább lemegyünk 4 millióra. A használt 6-7 éves Leaf-nek és Zoe-nak is rögtön egy alternatívát ad, még lehet, hogy le is veri ezeknek a használt árát. -
veterán
válasz molnarpeter #191850 üzenetére
"a titkos tipp/a befejezett Prius PHEV: C-Max Energi "
Ezt kifejtenéd?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Bdanyy
addikt
válasz [CS]Blade2 #191851 üzenetére
Nagyon kicsinek és még azokhoz képest is fapadnak tűnik a spring. Talán még klíma sincsen benne 4-ért (illetve ahhoz az árhoz is szerencse kell).
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
válasz [CS]Blade2 #191851 üzenetére
A ható(nem)távja és egyebek miatt a spring gyakorlatilag a használt 1L-es benzines miniautókkal versenyez (=5kEUR/<2MFt környéki Aygo, C1, stb). Az akksi javíthatatlanság pedig igencsak rossz hír, gyakorlatilag az amortizációs görbét egy lineárissá nyomja le, aminek a gari vége környékén 0-hoz konvergál - nagy kérdés, hogy vajon csak az egyébként is méregdrága tesláknál van így, vagy a többi modellnél is kukázható az egész pakk?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
veterán
válasz molnarpeter #191854 üzenetére
Köszi. Márhogy a toyota hibrid hajtása és motorja került bele?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
[CS]Blade2
addikt
válasz t72killer #191856 üzenetére
[Totalcar MűhelyPRN 79.: A sokat futott Tesla - álmok és valóság]
Nem tudom, hogy van-e időd, elég hosszú.Állítólag egy vékony lemez az akkupack teteje, és megbontás után már nem igazán lehet ugyanúgy visszatenni, főleg, hogy tömített, zárt legyen utána is.
Van itt ebay-es mókolás is, hogy a 14 vagy hány modult 1000 euróért/db elviszik ebay-en, és akkor majdnem ingyen van a csere, ha el tudod adni, de azért érzi az ember, hogy ez nem a legtutibb. 15000 eurótól van az akkupack, de mond 25000-et is, ha jól emlékszem.
Ez mondjuk vagy 3-4x akkora akku, és a minősége sem biztos, hogy egyezik, de tök mindegy, mert az ár 1/4-e is gazdasági totálkárra tenné használtan a Dacia-t.
Ott van a videóban, van olyan modul, hogy minden 18650-es cella jó, csak ami körülötte van, az behányt.Úgy lenne buli egy ilyen, hogy 15 év gari és mondjuk 200 vagy 300.000km, amelyiket előbb eléri. Egyébként óriási lutri.
Az elektromos mellett szó szerint harcolók egyes kijelentéseihez képest azért nagyon árnyalt a kép. Youtube-os nagy harcos szerint a villanymotor pl. faék egyszerű és sosem hány be. Hát itt elment a nőnek egy szimmering, komplett csere. Feltelt hűtővízzel az álló rész. Az akku sem 20év és 500.000km, meg 300.000 után 98%-os.
-
válasz [CS]Blade2 #191858 üzenetére
"3-4x akkora" nálam nem értelmezhető fogalom, uis ekkora autót tuti 500+km range-el vennék, a saját városkánkban szaladgálásra meg eddig is elég volt a bicikli.
Várható volt, hogy potyognak majd a csontvázak a szekrényből, az akku kWh ára valószínű a csóri Dacia-nál se lesz sokkal olcsóbb.
Egyébként az akku kockázatokkal számolt költségéhez jó indikátor az akkubérlés ára, ezt nyilvánvalóan szakik számolták ki hogy a bérbeadó cégnek a mindenféle állami támogatások mellett még éppen megérje. Referenciaként a ZOE akksija évente bőven 1000Tajró felett kér, ha mész is vele - a magam részéről ez önmagában majdnem annyi, mint amennyi gázolajat tankolnék...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Somatom
veterán
válasz [CS]Blade2 #191858 üzenetére
De, ha már kuka az akkupakk és kiveszi, miért venne bele másik ugyanolyan fost? Egy lapos építésű motor (mondjuk egy Porsche hathengeres, boxer turbó nem menne be az akkupakk helyére? Akkor a hülye villanymotort is lehetne kukázni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Sir Pocok
őstag
Kösz mindenkinek. Szerintem a Vitara lesz a befutó.
Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.
-
veterán
Negyes/otos polobol melyiket lehet varosba nezni? A 60 pacis 1.2-es benzinesre gyenget mondtak, az 1.4-re meg dugattyuszoknyatorest.
Egyes twingo utodjat akarom kitalalni ido elott.Everybody lies.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Somatom #191860 üzenetére
Azt tudod, hogy nem játszik. Nincs olyan dzsunka ország, ahol beleférne lepapírozva. Egyébként az autóba sem nagyon, mert az alja az akkupack. 700kg vagy mennyi 18650-es cella az alja.
Ugyanolyan fost azért vesz bele, mert a gyártó (Tesla) nem ad el újat, ezt is mondják a videóban. Még gariban is használt, több bontottból újraépített gyárit kapsz.Mondjuk annyit hozzá kell tenni, hogy ez a szett meg lett f...tva Taxi-ként. 2 év alatt ment valami 150.000-et gondolom BP-en.
Nem csoda, hogy eldobta az akkupackot és a villanymotort. Ellenben a nő számolja, hogy megérte, és befizetne egy újra,
de azt nem számolja, hogy mekkora szerencséje volt, hogy kezdetben 8 év garit adtak rá, és még gari alatt dobta be az akku a kulcsot.
Gari után a 70Ft/km-re + a vételár komplett, mert akku és villanymotor nélkül 2Ft-ot nem ér a vas. -
Somatom
veterán
válasz [CS]Blade2 #191863 üzenetére
"mert akku és villanymotor nélkül 2Ft-ot nem ér a vas.
Akkor meg nem mindegy, hogy le van-e papírozva? Úgy legalább megy.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz [CS]Blade2 #191863 üzenetére
De nem azt szajkózzák, h a villanymotor örökélet a fosszilisakhoz képest és hogy kifejezetten városban rohangálásra való a cucc? 200e km-t én a melóbajárósba kb 6év alatt rakok, villanyos szempontból mi a különbség a kétfajta 200e között ?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #191858 üzenetére
Már egyszer motort kellett cserélni benne? Ennyit az örökéletű villanymotorról.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
válasz t72killer #191865 üzenetére
Én már kezdetben is mondtam, hogy a motorral is gond lehet. handrás mondogatta annó youtube-on, hogy ezek a villanymotorok nem olyanok, mint a barkácsgépek vagy porszívók, ezek nem mennek tönkre. Nekem villanymotorból még csak 1 fajta volt: ami tönkrement. Ált. a forgó rész, ritkán a szénkefe. Ezek nyilván nem szénkefések. Ellenben itt is van csapágy és azok szétküldik a villanymotort, ha tönkre mennek. Alkatrész árban meg hiába sokkal egyszerűbb a villany, látszik, hogy egy ekkora villanymotor azért csak bontottan is 1,5 millió.
(akku sincs olyan messze egy telefonakkutól. Idővel egyre kevesebbet bír egy töltéssel, a vége fele brutális a hanyatlás, és spontán is el tud patkolni. BMS sem védi meg mindentől, van hibalehetőség.)Itt az volt a végzetes, hogy elment a szimmering, és az kinyírta az állórészt. Szóval egy olyan hiba, mintha elmenne a vezérlés vagy a víz pumpa egy benzinesbe, itt is bejöhet.
Külön a két rész gondolom rengeteget kibírna, természetes halála így nem nagyon lenne, vagyis kopásból, forgásból. Úgy viszont, hogy van csapágy, meg szimmering, meg víz.... hát örök életű csapágyhoz sok szerencsét. -
m.lala
aktív tag
válasz #46372352 #191867 üzenetére
Hyundai i40 kombi, Kiától az optima kombit mondanám talán ami méretben kb ittvan, a motor ugyanaz mindkettőben 1.7 136le/az újabbakban 140le/330-350 körüli nyomatékkal. Inkább komfortos mintsem versenyautó.
[ Szerkesztve ]
Doktor úr kérem segítsen, valami baj van a memóriámmal. Mióta? Mit mióta?
-
válasz [CS]Blade2 #191868 üzenetére
Handrás v1.0 reklámember, elég messze pottyant a szakmától...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
gergo5991
őstag
válasz [CS]Blade2 #191863 üzenetére
amugy azt nem értem, egy 500+ le feletti teslát, nemtom mennyi pontosan, fenntarthatóság alapján miért egy átlag kocsihoz hasonlitják? pld ford mondeo, superb, octavia stb stb?
legujabb tesla bugatti szintü gyorsulásra képes, ára 4m vs 160e euró. Ha ezt vesszük, a bugattira neten olyakat irnak h 10 000km-enként 10-20e dollár csak a gumi csere, 21e dollár olajcsere. De ha még nem is a legdrágább kocsihoz hasonlitjuk, hanem csak egy ferrarihoz, lambóhoz, még ott is jóval olcsóbbra jön ki egy tesla használata és fenntartása. Akinek van 160e je egy tesla model s p100d-re tegyük fel, kétlem hogy egy 10-15 000 eurós akku csere vagy egyéb ilyen gondot jelentene.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz gergo5991 #191873 üzenetére
Igaz, amiket írsz, de egyesek az elektromos üzem költséghatékonyságának a szempontjából hozzák fel a Teslat, ami egy vicc. Ez egy luxusautó, ami minden, csak nem költséghatékony. Felmerül még vele kapcsolatban az öko-lábnyom, de erről is megoszlanak a vélemények.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
Nem biztos, hogy magát a motort kellett cserélni, manapság egybe építik a motor+inverter+diffi+áttétel (lassító áttétel van bennük, a villanymotor akár 16ezret forog). Másrészt vannak benne érdekes megoldások, pl a kenésre a főtengelyen van kialakítva olajjárat ami bent a motor közepén jön ki, illetve valami csúszógyűrűvel le is van földelve. A hűtőkör is igen kusza.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Pttypang #191870 üzenetére
Nem olcsósítás miatt nincs váltó, hanem mert nem kell.
A villanymotorok méretét folyamatosan csökkentik(súlycsökkentés), ahogy tudják növelni a fordulatszámot, a nyomaték ezzel kompenzálva van egy nagyobb áttételű lassítóáttétellel. A titok nyitja a félvezető kapcsolási frekvenciája az inverterben, ezt kell tudni növelni, mert ugye a kapcsolási veszteség a frekvenciával arányos. Akusztikailag is egy frekitartományon belül kell maradni, de közben szépen ki kell tudni rajzolni a szinuszt hogy a motornak se legyen darálós hangja. Az összesített hatékonyság (inverter+motor+áttét) így is 95% felett van. Alul korlátozva van így is a nyomatékuk, mert enélkül letépnék a gumit a felniről. Hidd el, nem kell váltó.https://tinyurl.com/rasoapro
-
hobizoli
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #191863 üzenetére
de a 180k km alatt uzemanyagon sporolt kb 4.5milliot a free SC toltessel, meg a kotelezo szervizeken meg min 1M-t ennyi ido alatt
gariban kicsereltek neki a kenyes cuccokat, ugyhogy neki az zero koltseg volt
nezd meg egy ICE motoros vasnal taxikent hasznalva ez hogyan lett volna
360k km-nel mar DMF+kuplung reg cseres lett, EGR detto, DPF is, addig volt 20 olajcsere es min 1 vezerlescsere
a ModelS akkora mint egy 7er bimmer vagy S merci, ott is vastagon fog a ceruza
OK, max nem manual a valto bennuk, es akkor meg az automata tud meg szopobb is lenni azoknal
Bp-n egy taxi a 7-t siman beveri meg ha dizel istöbb drón kell ;P
-
őstag
Papíron jól hangzik a kellékszavatosság, de ez mennyire érvényesíthető a gyakorlatban?
A kinézett autót átvizsgáltatom (mert nem értek hozzá), oké, de ha 1 héttel később fény derül rá, hogy zabálja az olajat a motor, akkor mi történhet? -
válasz gergo5991 #191873 üzenetére
Ezt konkrétan taxinak használták, amire a mondeo, superb, octavia stb igencsak jellemző jármű. Bugatti taxit még nem láttam
#191878: az üzemanyagköltséget egy taxis 1:1ben leírhatja az adójából - bár igaz, a tesla amortizációját is.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
[CS]Blade2
addikt
válasz hobizoli #191878 üzenetére
Igazából itt a 4 milliós Dacia-ról van szó, csak az elektromos drága összetevői miatt került szóba egy Tesla, az is csak épp azért, mert épp azt vizsgálták és az patkolt el. Elvileg jövőre, aki tud új autót venni, az tudna egy kompromisszumos, de új elektromos Dacia-t. Elvileg csak benzines Dacia, talán Clio lesz csak alatta árban.
Ma 6-7 körül van a beugró, és ez lesz 4 millió. A kérdéses dolog, hogy megéri-e, ha várhatóan 1x új akkupackot és esetleg 1x egy új villanymotort kell hozzá venni valahol az élete félidejében vagy azon valamivel túl, garancián túl.
Itt nincs egyéb matek, hogy taxinak, meg, hogy nagyobb-kisebb, erősebb, stb.
Itt az a matek, hogy mész 150.000-et, ez lenne x benzin, lett x áram, és utána behány, és mondják, hogy semmi gond, 2 millió a bontott felújított + beszerelés.
Ebben az esetben ugyanott leszünk, ahol most vagyunk a benzinesekkel és dizelesekkel, csak szögletesebben, mert, akkor ez olyan lenne, mintha 5000 literes lenne a tank, és, ha kifogy, akkor csak tele kérheted.
A nagy kérdés, hogy eljön-e egy olyan budget kategóriás elektromos autózás, hogy realizálódik a vásárlónál a 4-7ft/km legalább egy része, vagy legalább a benzinesek javításai, vagy semmi, vagy még rosszabb lesz, és szerencsétlenül járva elektromossal kijöhetsz ilyen 70ft/km-re is. -
veterán
válasz hobizoli #191879 üzenetére
Igen, mert el kell érni a 260-as végsebességet, (ehhez kell a hosszú áttétel, mert 736 milliméter átmérőjű kerékkel, 15,5-ös áttétellel 16000 max villanymotor-fordulatszámmal számolva 143,2 km/h végsebesség jönne ki) de 3 másodperc alatt 100-ra kell gyorsulnia.
Azért a villany sem mindenható, a hatékonyság magas, de attól még van optimális fordulatszám, és a tartomány felétől csökken a nyomaték. Nyilván az alatt is csökkenne, de ott eleve korlátozva van.https://tinyurl.com/rasoapro
-
hobizoli
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #191885 üzenetére
egy alapbol 35-40millios autonal nyilvan mas arak lesznek barmire, mint egy sokkal olcsobbnal, hiaba lett kozben 6+ eves
---------
szerintem aki megteheti, az most felrakat napelemet es szaldo elszamolasban amit a hazon megtermel nappal, azt elhasznalja BEV taxiban egy ev alatt lassacskan
csucsuka kozben visszatolti az elore megtermelt mennyiseget, akar ejjel is, amikor nem sut a napelemre a feny, mert a halozat pufferel
kb 5 milliobol felrakat annyit, hogy haz teljes ellatasa es havi 9-10000km-nyi furikazasra futja
ahhoz kepest a benzin/gazolaj extra kiadas csak mindig
havi 9k km 7literes fogyival 630liter uzemanyag, ami 233k/ho, azaz 2.5 ev alatt megterul akkoris, ha csak erre hasznalja
havi 9k km 18kWh/100km fogyival meg 1620kWh aramban = 65k a sima 230VAC halozatrol
amit handrasnak felraktak az 3,5millioert volt egy 8kWh-s tortenet
nyilvan nem megy mindig annyin, meg a haz is fogyaszt belole, de nyaron eleg sokat be tud tolni a halozatba elore
5millio korul meg mar boven 13-14kWh-t is felraknak, az egy jobb nyari napon betol a halozatba 110-120kWh-t, vagy akar 130kWh-t
ha meg a futes stb eleve nem villanyrol megy, akkor annyival tobb marad a BEV-t tolteni, amivel egy ekvivalens ICE jargany fogyija (is) ~teljesen kinullazhato
es akkor ott vagy hogy van egy havi ICE 230k-s fogyi vs BEV 0
meg a ICE motoros idoszakos kotelezo szervizei vs a szinte 0
osztrakoknal qrva sok napelem van a haztetokon, pedig ott kevesebbet sut a nap is, megis hasznaljak
kis vallalkozasok tetejen is ott van par tablacska...
vmiert csak megeritöbb drón kell ;P
-
Chereiose
addikt
Kifutó Yaris classic (1.5 , 111 LE) vajon mennyivel fogyaszthat többet, mint egy új swift / ignis, városban? Nézem, hogy a kifutó yaris hasonló árban megy, mint a swift, csak abban ugye nincs LED fényszóró sem.
-
veterán
válasz Chereiose #191892 üzenetére
Spritmonitor?
Az említett Suzukik tényleg tudják az 5 litert.
A Yarist nem ismerem közelebbről, de némileg komolyabb autónak tűnik számomra.
A Suzukik is jók, csak eléggé kikönnyítettek. (Apámnak Ignis van, szuperül megy, hangulatos, jól fogyaszt. Városba, rövidebb országúti távokra simán kéne.) Ha belenézek a motortérbe: belátni a sárvédő belsejébe, pilinszka alkatrészek, a féktárcsa tényleg akkora, mint egy CD lemez. Ettől lesz 830 kg, emiatt olyan élvezetes és fogyaszt keveset.
Csak ez a konstrukció mennyire lesz tartós? (A motor bírni fogja.)[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz focvis #191893 üzenetére
Nekem mondjuk ez a szögegyszerűség tetszik a suzukikban,nem hinném, hogy nem lesz tartós. Meg hát az említett fogyasztást remekül tudja, autópályán 130al mennyit eszik az ignis? Yaris komolyabb, vagy 5.3m körül ott az új 125 le-vel, csak annyiért meg van már Vitara is
-
veterán
válasz molnarpeter #191894 üzenetére
Előtte zsírtalanítani kell, vagy csak hadd szóljon?
2 hete tettem fel a téli gumikat (apám 76, már aggódós), a hátsó lengőkaron már virít a felületi rozsda. Hátul nincs dobbetét. -
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #191896 üzenetére
Festéssel és bitumennel ellentétben különösebb előkészítést nem igényel, de a gyártó magasnyomású mosó és zsírtalanítás után javasolja. Gyakorlatilag nem kell rozsdát kezelni előtte stb, pont ezért tetszett meg a módszer, mert itt nem fog kirohadni tenyérnyi lemez a rücsi alatt. Létezik elvileg fekete és színtelen is, én az utóbbit tartom jobb ötletnek, úgy látszik a valós helyzet is, csak nem terjed tovább a pötty. Alapvetően Hammerite Waxoyl néven láttam, gondolom abból nem jut magyar piacra az ebayen beszerezhető, itthon marad a nehézgép vonal. Netes teszt nézegetés eredménye az infó, saját tapasztalattal nem tudok szolgálni egyelőre
Dobbetét: első körben gyárit néznék, hátha... Jumperhez sem volt, Kecskeméten a Munkácsi filter tudott szerezni utólagos cuccot - ott viszont a rögzítés házi feladat, szóval ha nincs gyári szabad hely, akkor fúrás és reszelés, meg patent+csavar.karosszériás nekünk önmetszővel letudta[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #191898 üzenetére
Háztáji barkácsban Te vagy nekem az etalon!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen