-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #196949 üzenetére
2012. 09. Superb kombi 2.0 TDI DSG 140 ló:
- Nem feleslegesen erős (az új Superb 190 lova papíron jól hangzik de próbálj meg állóból lendületesen kikanyarodni vele, vagy csiga tempó vagy csak dolgozik az asr. Ha most konfigolnék ilyet 2 dolog biztos menne bele: a jó ülés és a 4x4 hajtás).
- Jó sportos a kormánykerék, nem buszkormány. Utoljára unokatesóm BMW 1er-jében volt ilyen kellemes kerék. Nem csak az átmérője jó de jó szögben is áll.
- Az ülésnek van oldaltartása, nem rövid az ülőlap mint az új Superbben.
- Tetszik, hogy van benne váltófül, mikor 60-nál 5-ösben 1100-on darál a TDI és sávot akarsz váltani csak elég a fület megnyomni és nem pöcsölés van, hanem instant besorolás.
- Továbbá én szeretem a szimmetriát, az új Superbben a két bajuszkapcsoló nem egy síkban van ami nagyon idegesítő. Na ebben szépen egy síkban van.
- Nincs Start-Stop nem állítgatja le állandóan a motort ami szintén idegesít.így elsőre ennyi de még nem sokat mentem vele. Persze nincs benne annyi csiri-biri extra (amik amúgy sem mindig működnek az új Superbben, a sirámaimról bővebben itt olvashatsz: [link]). Meg persze a tolatókamera, meg a front radar hiányzik városi parkoláskor de igazából aki nem a piacon vette a jogsiját az megoldja ezek nélkül is az életét. Nekem sokkal fontosabb hogy nem zsibbadt lábbal szállok ki a kocsiból 200 km után.
Egyedül az zavaró, hogy ez még lassan vált D-ből R-be és R-ből D-be. Szóval gyorsan ne akarj megfordulni. Bár az is kivitelezhető, mert ebben még nem gombos a kézifék.Viszont ebben még büdös/szúrós szagú a kipu gáz, mert csak EU5-ös. Cserébe nem kell pancsolnom az AdBlue folyadékkal. Jah és a LED lámpa is jó lenne (bár ha zsebből kéne megcsináltatnom egy koccanás után akkor inkább elengedném ).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Segítsetek légyszi, mert túl sokat agyalok ezen a kocsi-témán, de nem tudok zöldágra vergődni.
2020 tavaszán eladtam a kis Yaris T-Sportomat, mert nagyon odavolt a kasztnija, és nem akartam közel 1 millióból megcsináltatni, meg úgyis kezdődött a Covid-karantén, átálltunk feleségemmel home office-ra, elég volt az ő kis 307-ese is bőven boltba járni meg ide-oda menni.
Viszont a Peugeot nem hibátlan, többször is volt pár napot/1 hetet a szerelőnél, mire kiderítette hogy mi a baja és meg is csinálta, addig meg itt maradtunk Érden kocsi nélkül, ami nem volt kellemes, már csak azért sem, mert feleségem Pestre jár edzeni heti 2 alkalommal.
Nomeg most, hogy lassan visszanyit az ország, feleségem vissza fog járni heti 3 napot az irodába, strandröplabda szezonban pedig lesz, hogy egész napokra is elviszi majd a kocsit, én meg akkor a házhoz leszek kötve, amit nem szeretnék.Úgy alakult, hogy sikerült a kis Yaris árához még félretenni, így 2 milliós kerettel gazdálkodom, (ennyire bólintott rá feleségem, bár nem örül neki) , ebből kellene valami olyan autót néznem magamnak, ami meggyőződésem, hogy nem létezik.
Szeretek vezetni, szeretem ha mosoly ül az arcomra ha meglátom az autómat, ha kikapcsol az utazás. Ha időm engedi drivingcamp-re kijárni gyakorolni. Eddig kis, sportos autóim voltak pont emiatt, viszont most bővül a család, eltolódik a hangsúly a biztonság és a megbízhatóság irányába, már nem szabad, hogy ordítson, mert akkor a gyerek is csatlakozik, onnantól meg egészen más élmény lesz az utazás .
És pont emiatt vagyok meglőve, mert nem tudom hogy mi lenne a megfelelő.Néztem már mindenfélét, E46 Touringtól kezdve a V70ig (a szerelőm - aki nagyon megbízható - BMW-re specializált, nagybátyám pedig 10+ éve Volvo-kat használ csak), ismerősöm A3 8P Sportback-je továbbra is ott van, mint lehetőség a 2.0 CR TDI motorjával (viszont a DPF ki lett iratva ), de egyrészt félek a dízeltől az éves max 10.000km-es futás végett, másrészt meg szeretem, ha gyári az autó.
Illetve van egy olyan perverzióm is, hogy nagyon rajongom a 90-es évek autóiért, és ezt most szeretném hibátlanra megcsinálni és sokáig használni, óvni.Szerintetek mi lenne életképes koncepció? Vegyek egy nagy levegőt, üljek be egy bogyó Swiftbe és dolgozzam fel, hogy megöregedtem, és pakoljak a hátsó ülésre?
-
Az állóhelyzeti indulás sajnos már EURO norma alá van rendelve. Az SQ7 - a mi azért b@szó egy autó minden szempontból - állóhelyzeti rajtnál gyk nem csinál semmit mert megvárja h a turbó felpörögjön h nehogy véletlenül egy megveszekedett szem korom is kijöhessen az auspuffon...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
vzsryl
nagyúr
Akkor ez facelift előtti, csak 2013-tól volt felvarrva.
Nekem manuális és annyit megyek vele városban, amíg itthonról elindulok (pár km), aztán a célvárosban pár km. De előfordult már, hogy hirtelen ki kellett ugranom valamilyen parkolóból, mert megállás nélkül jöttek mindkét oldalról, és nem tapasztaltam ilyet, még téligumival sem. Nekem az a bajom, hogy az egyes nagyon rövidke.
Enyém már start-stop-os, de ahogy elfordítom a kulcsot, reflexből kapcsolom ki.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
dj79
senior tag
válasz Yiggdrasil #196953 üzenetére
Swift sport kell ide, bírja a várost, de “autózhatsz” is vele.
-
dj79
senior tag
válasz Yiggdrasil #196959 üzenetére
Ja, hogy 5 ajtós családi autó kell. Akkor prius
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintem kb katalizátor óta csípős euro 2 non cat 1.9TD még nem volt feltűnő, traktorok (euro 0) már-már jó illatot árasztanak. Golf már szúrós (euro 3 villany adagolós), Fiat szintén nem kellemes (euro 4 Bosch CR), de flottában sem rémlik olyan, ami nem zavart volna. Érik a D6
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #196959 üzenetére
Valami 1.4 T-jet olasz, vagy 1.8T német?
-
veterán
válasz Yiggdrasil #196953 üzenetére
Esetleg 5 ajtós Golf 5 GTI. Halad is, kanyarodni is tud, hely is akad benne. Gyári kipufogóval nem ordít. Jó a DSG-je.
vzsryl: Gratulálok a család bővüléséhez!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #196963 üzenetére
Az új flottánk EU6-os, egyik sem szúrós szagú.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Saskakas18 #196968 üzenetére
Vegyen GTI edition 30-at, az 400 lóig húzható. (másik motorcsalád)
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz molnarpeter #196964 üzenetére
Olasznál jól látom, hogy a Grande Punto és a Bravo lenne opció (ár és méret végett)? Alfából nem láttam ilyen motorral, persze ettől még lehet, hogy van.
Német 1.8T mennyire megbízható konstrukció? Anno még TT-ket nézegettem ilyen motorral, de azok a méret, meg a 3 ajtó miatt kiestek.
Ott ahogy látom az A4/Passat B5, illetve az A6 C5, meg a Sharan/Alhambra 7M, 1.gen Octavia, Leon 1M, Golf IV GTI amibe ilyet tettek és nem a legkisebbek. Ezekből szerinted melyik ajnlott?
focvis:
Köszi, körbenézek, hogy milyen a kínálat.
Szerk: az Edition 30 kicsit túllóg a kereten ahogy nézem Már a sima 5 GTI is igencsak kilóg belőle sajnos.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz vzsryl #196949 üzenetére
"van baj"
tudom, hogy imádod ezt felhozni, nem sikerült megtalálnom a korábban is linkelt elaási statisztikát, hogy pontosan hány octaviát adtak el az első negyedévben, és abból van itt 16 db vélemény. emellett 2 golf, és 1 seat negatív vélemény. nyilván a népítélet is nagyon torzít, hiszen az elégedetlenek sokkal hajlamosabba kiírni az elégedetlenségüket magukból, mint azok akik elégedettek a kocsival. de én rögtön tudok 3 olyan golf8 tulajról, akinek semmi baja az infotainmentel. akkor van baj, vagy nincs? de azért szép próbálkozás...
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Veron
őstag
Kiderült, hogy a kinézett autó nem Bp-en, hanem Miskolcon van. Ha van itt Miskolc környéki kolléga, aki megnézne egy autót nekem és készítene pár fotót róla, az kérem jelezze! Mivel pár ezer km-t futott járgányról van szó, nem kell autószerelőnek lenni, főleg esztétikai vizslatást szeretnék. Köszönöm!
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
mondomén
őstag
válasz Tothgera30 #196973 üzenetére
Ezek kozul mazsolazom. Meglatjuk szemelyesen melyik tetszik jobban. Koszi!
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Valaki meg tudná magyarázni, hogy az Audi A4-nél az 1.8 és a 2.0 TFSI motorosoknál miért mindössze csak egy literrel fogyaszt többet az összkerekes, mint az első kerekes?
A spritmonitor.de szerint - ami észrevételem szerint nagyon jó releváns statisztikákat mutat ki - az első kerekes átlagosan 8 liter felett fogyaszt, míg az összkerekes 9 liter felett.
Hát ez nem egy egetrengető nagy különbség... ahhoz képest, amennyivel több egy összkerék meghajtás.
Ti hogy látjátok?[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz BigBlackDog #196976 üzenetére
Én pedig azt hittem, hogy nagyobb a különbség egy összkerekes és egy sima között etéren, bár nem jártam utána eddig.
-
Paxker315
addikt
válasz yodamester10 #196979 üzenetére
tíz a legjobb, könnyű költséget számolni!
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
addikt
válasz yodamester10 #196979 üzenetére
Hát nem tudom, benzinesnél nekem a 8 az átlagosnak tűnik inkább.
-
MC Pite
veterán
válasz Citroware #196981 üzenetére
Aha... Egy A4 kombinál nagyobb, a polgári változatoknál élénkebb, és nem útakadály: [link]
Akinek van, mi baja a start stoppal? Fordban lassú volt, de vw/psa termékekben (nekem) jó szokott lenni ... Fura hogy a Megane ha állok, nem állítja le a motort. Vagy ez is olyan mint az e rögzítőfék, a jót észre se vennu, de a szarul működő inkább nem kéne?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz MC Pite #196984 üzenetére
VW Polo 1.0 TSi DSG esetén nem volt túl fürge. Ahogy leemletem a lábam a fékről, kellett neki egy 300-500 ms, mire elkezdett indítózni, majd onnantól még 1-2 másodperc mire beindult és elkezdett zárni is a kuplung.
Kézi váltós Leon esetén tök olajozottan működött, kuplungpedál megmozdítására már indult is a motor. Ugyanilyen transzparens az 1.5 eTSi esetén is (gondolom áramból megsegíti indulásnál).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #196985 üzenetére
Az extra súly (nem csak a kardán, hanem a difik és a bennük lévő olaj) mellett jóval nagyobb a hajtási veszteség is. Nyilván azok az autók amik nem AWD-sek csak 4WD-sek ott valóban csak pár deci a különbség. Amellett meg a Sprit nagy átlag csalóka, nem tudjuk mennyi ebből a városi használatú, mert a folytonos elindulás-megállás-elindulás ami nagyon megdobja a fogyit (meg kell mozdítani a súlyt állóból + hajtási veszteség). Ha nem használod városban akkor egész normál értékeket is lehet érni még egy awd-s autóval is. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #196984 üzenetére
A 2019-es Superb-ben amúgy egész gyors (leszámítva hogy engem alapból idegesít), csak akkor zavaró ha pl hirtleen kanyarodnék ki, van egy a minimális lag de amúgy patent. A fék pedál útjának felénél már indít, mire felengedted már jár a motor, illetve a frontradar miatt ha elindul az előtted lévő akkor indítja is a motort (akkor is ha még éppen pároslábbal tiprod a féket).
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Nyilván, de a kolléga sztem 4WD-t nézett. A veszteség oké, de másféltonnás autónál a pár tíz kg nem számottevő (egy új Ignisnél tétel még). S Crossnál néztem anno, ott alig volt különbség, B5ös Passatos isminél 1.9PDnél szintén.
Nézem a linket, de ezek közül melyik AWD-s autónak van egész normál fogyasztási értéke?Nálunk is, mire leveszem a lábam a kuplungról, rég jár a motor és rá is emelt az alapjáratra.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
vzsryl
nagyúr
válasz MC Pite #196984 üzenetére
Superb mk2 facelift-ben gyors, de én is mindig kikapcsolom két dolog miatt:
1. Elvileg nem hülye, és hosszabb út után nem állítja le egyből ha megállok, tehát nem öli a turbót, de nem bízok az ilyen elektronikákban.
2. Amikor elfelejtem kikapcsolni, és leállítja pl. pirosnál, akkor a szívverésem is kihagy, mert azt hiszem, hogy sebességben hagyva engedtem fel a kuplungot.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
venom8888
őstag
Sziaszutok. Nem ertek hozza nagyon,de ha pl egy benzines auto 300 loero es 295 Nm nyomateka van , egy diesel auto pedig 150 loero 350 Nm-es. Akkor a diesel erosebb auto?
-
vzsryl
nagyúr
válasz venom8888 #196993 üzenetére
Ebben az esetben biztosan szívó benzinről és turbó dízelről van szó, tehát kis fordulatszámon a turbós motor erősebbnek érződik, de 2000 felett elkezd megérkezni a benzines is, és 3000 felett már le is hagyja. 5000 környékén pedig sokkal durvább lesz a szívó.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
venom8888
őstag
Hogy példát is mondjak
Honda accord 2.2 diesel 150Loero. 350Nm 2000-2500 fordulaton adja leHonda civic type R benzin
200loero,193Nm 4000 fordulatonMelyik az erosebb,gyorsulosabb,es miert?
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz venom8888 #196996 üzenetére
Városi poroszkálásnál a dízel nyomatékosabb, de amikor kicsit játszol, a 200 ló és nagyobb használható fordulatszámtartomány miatt a benzines erősebb.
Octavia RS-ekről pl van sok videó(nulláról/tartott sebességről a dízel jobb, aztá nekifeszül a benyás és elmegy), de ott az erős dízel vs erős benzines megy egymásnak, de a 2.2 az sima, kényelmes utazásra való dízel.Nem is igazán értem hogy kerülnek egy kalap alá, tök más karakterek.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen