-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
VIBO
őstag
Úgy néz ki az 1.6 Sport Civic pénteken meg
S21 Ultra, Buds Pro, WatchActive 2, MK7 GTI, Zenbook i7
-
Dany007
veterán
Úgy néz ki véget ér a mini üzemanyag és fogyasztás tesztem.
Kijelzett ma a tank, hogy lassan kéne újra csorgatni bele.
Érdekes lett az eredmény. Persze a "méréseim" nem pontosak. Közel sem. Minden alkalommal a kijelzéstől számított kb x km-en belül tankoltam 20k-ért. Első alkalommal kijelzés plusz ~ 10km, másodiknál kijelzés plusz ~ 20km. De nem is a tized pontos fogyasztás megállapítása volt a célom. A nagyságrendi különbség - már ha van - volt az elsődleges szempont.Tehát nézzük az eredményt:
1. 20k huf - 42,5 liter Shell V-power nitro + 100
~ 450km - ~ 9,4l / 100km - szinte csak város vagy rövidtáv és szinte végig klímával
2. 20k huf - 48,5 liter lukoil 95-ös mezei benya
~ 480km - ~ 10,1l / 100km - szinte csak város vagy rövidtáv és szinte végig klíma nélkül(!)
No, ez a nagy helyzet. Kb alig 30km-rel mentem többet klíma nélkül a 95-ös benzinnel, mint a Nitro+-szal végig klímával. Azt hiszem ez nem olyan nagy különbség. Plusz-mínusz 10km-es tévedés simán belefér, de még úgy sem jelentős a különbség.
Az elején azt számoltam, hogy 95-össel, főleg klíma nélkül legalább 520-530km-t kellett volna tudnom menni... De azért attól jóval messzebb voltunk.Szóval azt hiszem folytatom tovább a "tesztet", következik a Nitro plusz vagy a Max Motion 100. Mert így igazából nem látom értelmét hagyományos benzint tankolni.
Tisztán látszik, hogy ugyanazért a pénzért mindössze 30km-rel tudtam többet menni az "olcsó" benzinból, mint a prémiumból. És mindenki azt mondja, hogy a prémium benzin sokkal jobbat tesz a motornak, jobban megy tőle az autó stb... Akkor most mért ne? Ha tényleg csak 30km a különbség? Én tényleg arra számítottam, hogy lesz köztük vagy 70-80km, mert az már valami... de így...
-
neduddki
nagyúr
-
Laraxior
titán
válasz Dany007 #90502 üzenetére
Lehet, hogy a te autódnak nem a Shell a legjobb.
Én is tettem az enyémbe Shell-t, ugyanannyit mentem vele mint a sima MOLos 95ös benzinnel, csak éppen, 60ft-al drágábbért tankoltam. Ill. az ugyanannyit úgy értem, hogy annyival kevesebbet amennyivel kevesebbet tankoltam, tehát a fogyasztás ugyanannyi maradt. Munkatársam pl a MOL EVOra esküszik.... én most az OMV-t tesztelem, a sima 95ös már jobb a MOLosnál, ha kiürült a tank, akkor rátérek a MAXXMotion95-re, ami csak 8ft-al drágább a sima benzinnél, tehát nem olyan egetverő a különbség, míg a MaxxMotion 100-as is csak 20-25ft-al drágább a simánál.- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
Xmodule
őstag
válasz runner 125 #90498 üzenetére
A buszos kép vicces
Amugy most hogy kiprobaltam ezt a 2.4T manuált már nem zárkozom el a manuáltol. Csak valahogy az E46 megutáltatta velem teljesen...:/ Most nézem milyen alternativák vannak. Esetleg a AWD -t (4 kerék meghajtást) érdemes nézni? Mármint gondolom kicsit többet eszik emiatt. Kb 1 literrel?. Bár szerintem ebben már van rendes kipörgés gátlo. Gondolom. Elözö telet is simán lehuztam hátsó kerék meghajtással (bmw). kérdésem lenne még hogy nagyon változo lehetöségek vannak. pl
2.9M 2006os 195ezer km automata 4x4 185lóerös
2.6M 2007es 220ezer km manualis 160ló
1.5M 2005ös 180ezer km automata (nagyszerviz utan vezérlés stb) 160ló
1.3M 2004es 312ezer km manualis 160ló
2.6M 2008as 243ezer km automata 160ló
2.6M 2006os 180ezer km manualis 160ló
2.7M 2007es 170ezer km manualis itt van 6 honap garancia is 160ló
2.3M 2007es 210ezer km manualis 160 ló
2.5M 2007es 192ezer km manualis 160 ló[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Dany007
veterán
válasz Laraxior #90504 üzenetére
De épp az a lényeg, hogy a Shell-el kevesebb lett a fogyasztás. És nem mentem annyival többet, mint amennyivel többet tankoltam. 6 liter a különbség. Ha ~ 10-et fogyaszt százon akkor kb 60km-rel kellett volna többet mennem, de csak 30-al mentem többet... Az nem olyan eget verő. Főleg ha ezek a prémium benyák tényleg jót tesznek a motornak...
Holnap asszem megy bele a Max motion. Aztán meglátjuk. -
LógaGéza
addikt
válasz tomcsi23 #90197 üzenetére
Anno már írtam, azóta is várom a pénzet rá, csak mint úgy mindenből, előre elkezdtem nézelődni
Szóval első kocsi, falusi gyerek lévén nemnagyon lenne városi használat, csak "hosszabb távok" (legközelebbi város 100km oda-vissza), ettől függetlenül biztos nem mennék nagyon sokat, ahogy magam ismerem, nagyonmax évi 10k km lenne meg, ennél több biztos nem.1.8T mennyire hajlandósabb az elromlásra a sima 1.8-ashoz képest? Gondolom mivel turbós, ebben is van kettőstömegű - nagyjából 200-250 ezeret futottakat lehet találni az én keretemmel, mennyire érdemes ilyenbe belefektetni?
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
-
runner 125
nagyúr
válasz !Overdose! #90500 üzenetére
Elképzelhető, h igazad van, nekem a korábbi szériák rémlenek, de bevallom, nem jártam utána, csak futólag láttam talán wiw-en h volt róla szó.
Xmodule
Ezt neked kell tudni, kihasználod-e az AWD előnyét, milyen környéken laksz, mennyire járható télen, jártok-e síelni, stb. A V70 AWD hasmagsságában azonos a FWD modellel, max télen lesz előnye. Telekjárónak nem biztos h használnám (még az XC70-et sem).
Haldex rendszer dolgozik alatta, 1 literrel minimum számolhatsz, télen ez valószínű nő(het), hisz akkor a hátsókerekre is fog jutni némi hajtás, de a kardán mindenesetben hajtva van.Egy képpel szokás hirdetni? Így nehéz komolyabb konklúziót leszűrni.
Színeket tekintve én biztosan valamilyen ezüst, pezsgő, acélszürke árnyalatból válogatnék, sokkal könnyebb tisztán tartni és időtállóbb, pontosabban nem mutatja meg olyan csúnyán a karcokat, hibákat, mint a sötét színek."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #90510 üzenetére
Pont azokt nyitottam meg, ahol 1 kép volt.
Menj el, nézz meg 3-4-5 db-ot, s akkor már érezni fogod hazt nem írom, h melyikben mennyi a valós futás, mert kint nem hiszem tekergetikmelyiket mennyire kímélték meg, melyiket haszálták inkább városban, vagy hosszú távon, stb. Lesz összehasonlítási alapod."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tomcsi23
veterán
válasz LógaGéza #90507 üzenetére
Ha nagyon ki van centizve a lovetta, akkor a turbós nem feltétlen nyerő, mert eleve nagyobb költséggel jár. Ezért ajánlottam inkább a szívó 1,8-ast, mert már egész vállalható a bódéban, de kevésbé kell rá vigyázni, így esélyesebb egy jobb példányt kifogni.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
LógaGéza
addikt
válasz tomcsi23 #90512 üzenetére
Mondjuk, hogy a többiben is van kettőstömegű, az most kicsit elszomorított Nem gyenge a sima 1.8as motor ehhez a kasztnihoz?
Mondjuk ahogy végignéztem a kínálatot, több 1.8T-t találtam ami tetszett - bár ez sem lehet annyira rossz
Esetleg jobban járnék ha nézegetnék dízelt is?
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
tomcsi23
veterán
válasz LógaGéza #90513 üzenetére
Mihez képest gyenge, más mondeóval szaladgál hasonló motorral.
Dízelnél is hasonló a helyzet, csak ott pl drágább a kettőstömegű, amit hamarabb lelaknak a tulajok.
Ennyi idős, ilyen áron futó kocsiktól sokat nem lehet várni sajnos. Vagy megveszi az ember az aljáról valamelyiket és kicseréli szinte az egészet, vagy vesz egy patentot az ársáv másik végéről.Bazz, most nézem, hahun a 2/3-a külföldi.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
5150head
senior tag
És a Toyota Avensis-ről mik a vélemények? Főleg a második széria kombiban 1.6-1.8 benyás motorral?
-
5150head
senior tag
És az első széria?
-
LógaGéza
addikt
válasz tomcsi23 #90515 üzenetére
Igen, ez a problémám nekem is, úgyhogy valószinű az lesz ha ennél maradok, hogy kedves ismerőssel, aki jár ki autókért, vele fogok hozatni egyet...
Akkor marad a sima 1.8
Csak úgy érdeklődésképp, nem tudja valaki mennyi lehet egy turbócsere munkadíjjal egy 1.8T-ben?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
neduddki
nagyúr
válasz 5150head #90518 üzenetére
HI!
4afe es 7afe jo motork, utobbibol sokat nem tlalasz, pedig optimalisabb, elobb i alul vekony, abar pont az ave t
190210be kerulot alul kicsit vastagitottak, inkabbmint a zz, de ezke csak 2k-ig voltak /juro3 miatt/, nayon meg kell nezni mert szeretik elhanyagoni oket, de ha a minimumot megkapja kimegy a vilagbol, valtoolaj ha jo emlexem 100Mm-es, szijjat en 80Mm-kent csereltetem, rossz ut zabalja a qtjacsontot, erdems belole liftbeket nezni mire vagy meg kivancsi?udv
neduddki
mod: Qru: fogyasztas?:- )
ehh nem tok en szbadulni a zoreglanytol:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #90475 üzenetére
Megkérdeztem havert, neki a 163 lóerős változat van. Elég szépen megy, majd meglátjuk a turbó takarítás után mennyit javul a gyorsulás de így sincs panasz rá.
mod:
(#90494) kornelka: Felcsapott zsurnalisztának a lelkem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Xmodule
őstag
válasz runner 125 #90511 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Meg a többieknek is. Ma megyek megnezek párat a listáról. Jó mert sok van és itt a közelben vannak. Így lehet választani.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
runner 125
nagyúr
válasz Bdanyy #90389 üzenetére
Végül a Valeo mellett döntöttem, itt találtam legolcsóbban, más shop-ok szerint fényezhetőek a szenzorok. Vonóhorog levehető, de felrakott állapotban sem éri el azt a magasságot, így nem fog bezavarni, bár elvileg tudja a vonóhorog / pótkerék kizárást szintúgy más web infok alapján.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
LógaGéza
addikt
válasz Bdanyy #90508 üzenetére
Biztos ez, hogy a turbó nélküli benzinesben is van kettőstömegű? Megakartam keresni, hogy mennyibe lenne egy új, de csak dízeleshez, és 1.8T-hez találtam, sima 1.6/1.8-ashoz nem
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Bdanyy
addikt
válasz LógaGéza #90526 üzenetére
A4 1.6-ban van, szerintem A3-ban nincsen . Azt csak azért irtam, mert attól hogy nincs turbo, kettős tömegű lendkerek még lehet
runner 125: Jól hangzik, várjuk majd a beszámolót róla
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
nagyúr
Egyik barátom levélben érdeklődött egy Corollával kapcsolatosan, majd beírt egy számot, hogy a hasonló korú, típusú autók pár százezerrel alacsonyabbért mennek, és erre ezt a kifinomult, cizellált választ kapta a bajai autókereskedőtől:
---------- Továbbított levél ----------
Feladó: tosi <tosiker@fibermail.hu>
Dátum: 2014. augusztus 13. 10:45
Tárgy: Re: TOYOTA COROLLA 1.4 Linea Terra Plus csak 101000 km.! - 8010043-s hirdetés érdeklődés
Címzett: ÁXXXXXXXXXXXX>Basszad meg az ajánlatodat majom!
(sic!)
Nekem Bearanyozta a napom. Menjetek Bajára autót venni
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
válasz DeFranco #90531 üzenetére
Vahj miért írtam hogy kulturálatlan volt? Nem biztos hogy minden helyzetben ilyen. Hibázott, nem kell tőle kocsit venni. De azt gondolom Te is elismered hogy ha a megélhetésed érdekében nyújtott szolgáltatást minden esetben le alkudják mondván hogy hülyebuzinepper paraszt ne rajtam élősködj, Te is idegbeteg lennél
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
jozefgucci1
addikt
A piros lámpánál együtt várakozik egy kamion, és egy Mini Morris. A kamionvezető kiszól a minisnek:
- Még szoptatja, vagy már benzint is szabad fogyasztania?Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
tomcsi23
veterán
válasz jozefgucci1 #90533 üzenetére
Vajon a kamionja mikor nő meg akkorára, hogy benzint kaphasson?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
-
nagyúr
Ha már autó.
hétfőn lenyomtam egy Budapest-Szombathely túrát, érdekes volt.
Egy vadiúj Octaviával mentem. Annyira új, hogy a benne lévő kilométerek negyedét én raktam bele ezzel az úttal
1,4-es, turbós benzines, és egész jól megy, megdöbbentően gyorsul még hatodikban is. És mindehhez tényleg alig fogyaszt, 5,9 litert írt ki a computer a teljes tripre.
Csak a bajuszkapcsolók gombjaival nem vagyok elégedett, aki azt úgy tervezte meg, verést érdemelne (a tempomatot benyomni indexelés nélkül elég nagy csellendzs, a fed. komp. váltógombja meg végképp a csúcs, az ablaktörlő kapcsolójának a végén van, úgy, hogy föl-le kell nyomogatni egy kis bizbaszt. Esélytelen ablaktörlés nélkül az is. (persze a kollega szerint, akié a kocsi, csak nem elég kifinomultak az ujjaim )
Meg elég erős szélhang volt már 80-nál is, azt nem tudtam mire vélni. De ezt leszámítva jó kis autó.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Qru
MODERÁTOR
válasz jozefgucci1 #90533 üzenetére
Miniről jut eszembe. Reggel a Kossuth térnél láttam egyet, M-es frsz-el az első ködlámpa félig volt esővízzel...
#nincsbennetarcsi
-
TaaT
veterán
válasz runner 125 #90543 üzenetére
Nem az én gépemnél ülök, de az "Internetes szolgáltatás használata a helyesírási hibák kijavítására" mostmár itt is pipa.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Dany007
veterán
Ma tankoltam a gépjárműbe 45l OMV Max Motion 100-at. Kíváncsi leszek az eredményre. Magamnak jegyzetben: első kijelzés plusz 25km-nél tankoltam.
Egyébként meglepő volt, mert "csak" 445 forint volt literje. Ellenben a Shellnél 470 volt anno a 100-as. Úgyhogy elvileg ha tartjuk a 9,4-es fogyasztást, akkor 478 - 25 = 453km-nél kellene kijeleznie.
Mondjuk ez a kör megint nem lesz releváns, mert a héten lesz vagy 500km vidék + pálya. Eddig meg csak város volt... Hát meglátjuk. Most majd megpróbálok lassabban menni a pályán is. Hátha látványos lesz a fogyi különbség. Még mindig csak azt "tesztelem" hogy megéri-e prémium benzint tankolni. Mert az eddigiek alapján majdnem ugyanannyit tudok autózni a drágább benzinből, mint a sima 95-ösből ugyanazon az áron. -
-
Kornel
veterán
válasz bitpork #90548 üzenetére
ez már tényleg az.
baxus ha tényleg ennyire érdekel valakit a fogyasztása, akkor ott a spritmonitor.
én bevallom engem is érdekel, ezért is vezetem magamnak
viszont akkor már telitankra illik mindig tankolni, ugyanazon a kútfejen, és akkor hosszú távon viszonylag pontosan mérhető a fogyasztás.
ennyi a véleményem.
ez a kigyullad a lámpa és tankolok 5-10 ezerért kategória kb. semmit se ér. -
Dany007
veterán
válasz Kornel #90549 üzenetére
Nem a konkret fogyasztas erdekel Csak az hogy ha mar penzben kb ugyanott vagyok a sima 95-ossel, mint premium benzinnel akkor inkabb premiumot tankolok, mert jobb a motornak. Ennyi.
Amugy 20-asert tankolok mar honapok ota...Es par hsz-szel ezelotz meg epp azt mondtatok (itt a forumon) hogy a teletankos modszer nem jo nem pontos, a kijelzest figyelo viszont igen... vissza lehet keresni... De jo h mindenki mast mond
Új hozzászólás Aktív témák
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban
- Új Dainese Bőrdzseki gyári protektorokkal
- Keresem: Navdy HUD