-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #90550 üzenetére
józan paraszti eszedre kellene hallgatni
amit csinálsz, az semmiképpen sem pontos mérés, de még közelítőleg sem használható. simán benne van plusz-mínusz 10-15% tévedés.
csinálhatod akármeddig ezek teljesen használhatatlan eredmények.
abba a motorba meg akár sebbenzint is tölthetnél azzal is elmenne, teljesen mindegy neki. nem egy turbós háromhengeres hártyavékonyra reszelt ecoboost.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Dany007 #90550 üzenetére
szerinted akkor mi a pontos, ha mindig ugyanazon a kútfejen teli nyomod, és elosztod az aktuális tankolt mennyiséget a megtett km-ek század részével?
ennél pontosabb nem sok van, a fedcomp bizonyos dolgok miatt pontatlan lehet, ha sok hidegindításom/rövig távom van, annál többet csal nekem pl.
ha 20-ért tankolsz, akkor nem mind1, hogy 30-ért teleküldenéd?
ez a jót tesz a motornak kb. olyan, hogy vagy igen, vagy nem.
az már inkább jót tesz, ha a különbségből ledobod az olajat 8-10k km között, függően attól, hogy sok-e a város, akkor még annyit se mennék.
viszont legtöbbünk használt autót vett, ki tudja, hogy az előző tulajt érdekelte-e, hogy 15k-nál, vagy 25k-nál cserélt-e olajat? és akkor 470 ft-os benyával etessem a gépet? ki van zárva(#90551) DeFranco : hatalmas +1
azért a ford 1.8 szívó egy húszéves alapra épülő moci, bőven túl jó neki a 95-ös is
olajat neki minél gyakrabban, akkor örök élet +sok nap[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #90551 üzenetére
Ha visszaolvasol lathatod hogy nincs pontos meres Nem letezik, mert valaki szerint valamelyik modszer biztos hogy szar.
Legutobb egy hete felvetettem hogy telitankolos modszerrel kellene mernem. Aztan jottek paran es elmagyarztak mert nem jo mert szar, es hogy a kijelzesfigyelo mert jobb... Most meg ugyanezt hallom csak forditva. Most epp azt ajanljak hogy megis a telitankos modszer a jo.. Komolyan mondom vissza lehet keresni, most volt par napja.
Az meg mar regi story hogy a fedelzeti comp se mer pontosan...
Ergo a sprintmonitorral se megyek semmire mert oda is userek rakjak fel az eredmenyeiket kitudja milyen hiteles hiteltelen modszerrel merve..Egyebkebt 10-15% tevedes belefer. Nagysagrend erdekel csak nem a tizedpontos eredmeny.
@ kornelka:
Akkor ennyi? Szarjam le szerinted is? Oke en hiszek neked, csak eddig itt mindenki odavolteg vissza a premium uzemanyagokert...
De ha tenyleg nincs semmi pozitiv hatassal a motorra akkor lesz...rom persze.
10k km vagy 1 eves olajcsere periodus alap. Amelyiket elobb eleri.Am nem tudom hogy lehetne pontosan merni de az emlitett vita kapcsan nem sikerult dulore jutni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Dany007 #90553 üzenetére
15% 8 liternél már több mint 1 liter
nem olvastam szerintem a múltkorit, de ha mindig telitankra számolsz, ugyanazon a kútfejen, annál mi lesz pontosabb mérés? mondom a fed comp változóan csal, a körülményektől függően.
ha tudom, hogy 52140 km alatt beletankoltam 2730 litert, akkor ennél hol kell pontosabb mérés?
ja és elégettem 6360 kg CO2-t, és elköltöttem 3570 EUR-t(#90553) Dany007 : őszinte leszek, szerintem tankolj valami jó 95-öst, ami bejön (shell, omv, mol stb.), és a megspórolt pénzen vegyél minden évben valami jó olajat, szintetikus 5w40, de ha bírja, mehet bele a 0w40 is, próbálgatni kell.
Viszont ha pontosan ki akarod mérni, hogy van-e hatása nálad a fogyasztásra a premium üzemanyagnak, akkor csakis tele tankos méréssel fogod megtudni, bár ott se 1-2-3 tankolásból, mert ugye változóak az üzemeltetési körülmények.
egy biztos, a suzuki splash-em k12b motorjának pont mind1, hogy 95-ös, vagy MM100-as van benne, ellenben nem mind1, hogy milyen olaj van benne (minél kisebb a hidegoldali viszkozitás, annál jobb a fogyi), milyen a guminyomás, milyen a gyertyák állapota, légszűrő, stb.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #90553 üzenetére
Ha visszaolvasol lathatod hogy nincs pontos meres
Ha visszaolvasok, láthatom, hogy mindenki azt ír amit akar. Attól még hogy nyomtatott betűvel van írva nem biztos hogy igaz.
Odamegyek ugyanahhoz a kúthoz legalább 300-400 km-nyi megtett út után, telicsűröm első kattanásig, a litert elosztom a megtett kilométer század részével, majd ezt a folyamatot megismétlem négyszer.
És akkor van egy arra az évszakra érvényes nagyjából átlagfogyim egy fajta benzinre.
Nem ilyen tankolok egy huszasért aztán meg egy tizesért, elosztom 1,2-vel mert hegynek mentem, meg majd vigyázok hogy ne menjen egyszerre a lámpa meg a klíma hogy hasonló legyen a fogyasztás.
szerk:
csak eddig itt mindenki odavolteg vissza a premium uzemanyagokert...
pontosabban megetted giigz agymenését
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #90555 üzenetére
"Ha visszaolvasok, láthatom, hogy mindenki azt ír amit akar. Attól még hogy nyomtatott betűvel van írva nem biztos hogy igaz."
Egyetértek veled és igazad van. Csak ugye én úgy álltam hozzá, hogy én abszolút nem értek ezekhez a dolgokhoz. Itt meg "szakértők" vannak. Autómániások. Ezért gondoltam, hogy hülyeséget itt biztos nem beszél senki. És ezt nem szarkasztikusan értettem, hanem teljesen komolyan.
Aztán most meg csak pislogok. A legutóbbi téma pont úgy jött, hogy én hoztam fel miszerint telitankos módszerrel kellene mérnem... Teletankolom -> megyek 100km-t majd újrateletankolom. És a kiírt mennyiség lesz a 100km-es fogyasztásom. Erre jött a repost, hogy ez nem jó. Mert az első kattanásig mérni nem pontos meg miegymás... és hogy azt nézzem mikor jelez ki a tank, merthogy az mindig ugyanott jelez.
Most meg az ellenkezőjét hallom és tényleg csak pislogok hogy most mivan...De ez a prémiumbenzines dolog is tök meglepő. Mintha azt mondaná valaki mégse forog a Föld.
De én tényleg nem tudom megítélni mi az igazság. Csak a júzerek tapasztalatára és "szakértelmére" hagyatkozhatok..
Szal ha azt mondjátok szarjam telibe a prémium benzint akkor úgy teszek. Nem hobbiból csinálom, azt hittem jót tesz a gépnek, de ha nem akkor a fene se akar drágábban tankolni. -
Nkboy
senior tag
válasz Kornel #90557 üzenetére
Persze nem így van, oké. A kérdés melyik mérési technikával kapja az Igazságot? Kinek higgyen? Mi lesz akkor, ha különböző mérésnél, más-más eredményt kap? Semmi! Akkor is használja az autót.
Ha valakinek az autója hozza az átlag fogyasztást, akkor szerintem nincs értelme méregetni. Ha feltűnően megemelkedik a fogyi, akkor ráér agyalni azon, hogy mitől.
Szerintem kicsit túl van lihegve ez a fogyasztás téma.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
-
EQMontoya
veterán
Szerintem kicsit túl van lihegve ez a fogyasztás téma.
Ebben egyetértek. Néha kíváncsi lennék pár embertől olyan számításokra, amiben benne van minden:
-biztosításra, súlyadóra költött összeg
-amortizáció (vételár - jelenlegi (saccolt) érték
-karbantartásra és javításra költött pénz
-elfogyasztott benzinIgen, a karbantartásba benne van a gumicsere is (nyilván ha defektet kap valaki a drága budapesti utak miatt, az nem, de az elfogyasztott gumigarnitúra, mondjuk a használat éveire leosztva igen).
Este lehet, összeírom én is, mellbevágó lesz, pedig ebből az összehasonlításból még egész jól fog kijönni az IS egy új autóhoz képest (ugye, amortizáció...)
Same rules apply!
-
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #90560 üzenetére
Jólvanna. Naív vagyok tudom.
Amúgy visszakerestem. Innen kezdődik az egész: [link]
Ahogy olvasom magam, pont azzal kezdtem, hogy kornelka-nak adtam igazat a módszerrel kapcsolatban..
És baszki tényleg giigz volt az. Látom ti már itt úgy ismeritek egymást mint a tenyereteket...Egyébként neked is benzines van és te eléggé igényes vagy az autóra. Akkor te is 95-öst tankolsz? Azt mondod hagyjam a fenébe az egészet?
-
-
Xmodule
őstag
Egy kcisit most elbizonytalanodtam. Amikor a D5 -ös motort ajanlottatok akkor a 2005-2007 -ig gyartott 185 lóerös motorra T4 gondoltatok vagy ebbe még belefér a 2.4D 2005-2007 ig gyartott 163lovas T5 is? Mind a kettö ugyan olyan jó? Amugy ma voltam kiprobálni egyiket. HSZ-emnél a legutolso piros 1 képpel. Egy idös nyugdijas bácsié ö a második tulajdonos. fedélzetibe 5L/100km átlagfogyi volt. Maga a kocsi szép állapotban volt szerviz könyv is rendesen volt vezetve. Bár azt mondta olajcsere az 1év vagy 30.000km. Maga a kocsi jol ment szépen ment a válto is. Talán a kormány nem volt olyan könnyu tekerni mint a tegnapi 2001-es 2.4T ben de lehet csak rosszul emlekszem? Ebben mar ilyen 3 kullös kormany volt ami mondjuk nekem nem jön be annyira. Inkabb a 4 kullös (régi gondolom). De ez legyen a legkevesebb. Dizel kocsit mar rég nem vezettem de határozottan volt vibrálás. Ez normális? A másik meg hogy olvasgattam forumokon neten föleg svédeken hogy van egy kis szerkezet ami szeret elromlani és annak elég drága a szervizelése linkelem a képet. Nem tudom a magyar nevét de azt mondtak ha ez el van törve vagy le van esve attol a kocsi még megy csak nem tesz neki jót. Vagy valami ilyesmit. Pontosan nem tudom mi ez ti hátha okosabbak vagytok. De amugy ennel a kocsinal a helyén volt ez a kis kar. Öszességében tetszett csak fura volt hogy igy vibrál lehet csak tul alacsony fordulaton mentem vele és azért. Persze még körbe nézek azért.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Kornel
veterán
válasz Xmodule #90574 üzenetére
Ha így "laikiusként" vibrálást éreztél, akkor az a kettőstömegű lesz.
kuplunggal együtt kint simán számolhatsz rá 400k-t HUF-ba átszmítva.
attól még lehet jó egy kocsi, csak bele kell alkudni az árába.
szerintem mielőtt megveszel egyet, nézesd át valami profi műhelybe/szakszervizbe.
a 30k-s olajcsere meg egy fszság, felejtsd el ezt a példányt, keress olyat, aminek gondos gazdája volt, és ledobta 15 ezrenként az olajat.[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz Dany007 #90558 üzenetére
Azért nem jó, mert a 100 km túl kevés a pontos méréshez. Ha 500 km után tankolod újra tele vagy, ha elég nagy a tankod még később, akkor már pontosabb eredményt kapsz. Maga a módszer egyébként természetesen jó.
Én egyébként nem szoktam számolgatni, egyszerűen felviszem az adatokat a spritmonitor-ra. Így 49k km után már elég pontosan látom, hogy mennyit fogyaszt az autó. A köztes etap-ok nem különösebben érdekelnek csak a végeredmény.
ReSeTer: A 2.4D és D5 motorok teljes motorkódjának utolsó két karaktere T*
Xmodule: runner125 szerint nincs hardveres különbség köztük. A leggyengébb és legerősebb is ugyanaz, csak a program más a motorvezérlőben.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
neduddki
nagyúr
HI!
hat elvtarsak ez a nap tityikja visit rohog:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
giigz
veterán
válasz Kornel #90494 üzenetére
Nem zavar, ha valaki sérteget alaptalanul, de ezt most kikérem magamnak... Ájjájjjájj de kár volt ezt elolvasni... Pedig nem akartam, már a múltkor is ejtettek szót az 1-es Megane-ról, de akkor is olyan felületesen, hogy rendesen idegesített a dolog... Most egy teljes cikket szántak az M1-nek, és aki ért hozzá, hát finoman szólva sem egy profi szakmai cikk lett... Gyakorlatilag egy általános iromány bármilyen 10-20 éves használtautóról, kritériumokra nem kitérve...
A táblázatok sem pontosak, de hogy nem Renault márkaszervizest és Renault-ra specializálódott maszek szerelőt kérdeztek meg, az biztos, ennél én is szakmaibb cikket tudnék írni konkrétumokkal, vagy nem jegyzetelték le amit mond, mert azokat az információkat amiket ők adtak, gyakorlatilag egy sima felhasználó 1 db. hozzászólásából ki lehet szűrni...
De komolyan sírok, miért nem írtak egy normális cikket szegény Megane-ról
Az meg nevetséges, hogy azt emelik ki, hogy a vezérlés és gyertyacsere időben történő elvégzésére kell figyelni csak ennél a típusnál, mert az a kényes pontja... Kb. pont a gyertya az ami egyrészt le van szarva mikor volt cserélve utoljára, 100k+-t is mennek vele M1-esek, a vezérműszíj, görgő meg abszolút nem hajlamos szakadásra, szorulásra... Inkább a régebbi dízeleknél lehet ez a vezérlés gond, de ott is csak akkor, ha jó sokkal túllépik a 100k km-t, vagy már nagyon régen cserélték... Tehát semmit nem mondtak az autóról, legalább szerencsére a gyújtótrafót megemlítették...
Viszont a cikk hiányosságait, fontos műszaki dolgokat, ami az egész lényege lett volna, fel sem tudnám sorolni... Pl. ha már a gyújtótrafó, akkor az ugye csak a 16V-s motoroknál jelent gondot, és mivel 12-18 éves autókról beszélünk, ezért jó eséllyel már rég ki lett cserélve, és azzal utána nem lesz gond... Akkor pl. ha már a vezérlést említi, a vízpumpából fontos, hogy jó minőségű kerüljön bele, ugyanígy az üzemanyag és olajszűrőből is... Pl. ki lehetett volna emelni, hogy az 1.4 8V-nél az autók millióiban megtalálható Bosch központi befecskendezéses rendszer van, annak minden előnyével és hátrányával, ami M1-nél kötelezően kiemelendő, az ehhez kapcsolódó alapjárati motor és potméter, ugyanis ez egy kritikus pontja az autónak. Úgyszintén a szívócsőnyomás jeladó, és amit gyakorlatilag nem tudok elhinni, nem lett megemlítve a fhp jeladó... Na ezt tényleg nem tudom elhinni... Gyakorlatilag aki hallott már ezekről az autókról valamit műszakilag, az tudja, hogy az fhp jeladó igaz pár ezres tétel, de kb. 10+ évente, tehát pont ezeknél a használtaknál lehet jelentős, cserélni kell, vagy esetleg tisztítás is megoldhatja... Aztán szintén ilyen hiba az ablakmosó motor, szintén piti pár ezer forintos tétel, de az is ismerős a Megane-osoknak... A hátsó kipufogó dob elvileg hajlamos rohadásra, de én még nem találkoztam vele, nekem még csak pici rozsda sincs rajta... Az autó alján lévő hátsó merevítő minden Megane-t érinti, ph1 és ph2-t is, kivétel nélkül szétrozsdásodik, zárt szelvényből 2500 Ft-os tétel, de akkor is meg kell csinálni... Váltóban olajcsere szintén nem árt mondjuk 200k km-nél vagy 10-15 évnél, jobb lesz utána sokkal a kapcsolás... Az meg, hogy az 1.4 8V-t egy csapással lerendezi, vicc.. Gyakorlatilag a legtöbbet ebből adtak el ebben az árkategóriában, ebből is van a legtöbb hirdetett, és akkor egy szót sem említ róla... Se az egyes motorokból, melyik miért jó, 1.6-ból a 8 szelepes 90 LE-s szintén mintha nem is létezett volna, felszereltségről sem eszik szó, egyszerűen semmi, pedig amiket most 2 perc alatt kisujjból leírtam, a legalapabb dolgok lennének, és akkor a részletekbe bele sem mentünk, ínyencségekről szó sem volt...
Egyszóval nagy csalódás nekem ez a cikk, azt hittem egy korrekt iromány lesz, esetleg hallok valami újat, de ez egy nagyon felületes semmi lett...
Ja és ez:
"...karbantartásra pedig érdemes hagyni pénzt, az ugyanis − ebben az árszegmensben − a vételárhoz képest akkor is tetemesnek számít, ha abszolút értékben nem is az."
Na ez így zárásnak kellett... Azt írja nincs semmi baj az autóval, csak gyertyát meg vezérlést kell cserélni időben... Elárulhatom, hogy az alkatrészek Swift áron mennek, pl. az NGK gyertya 600 Ft darabja, vezérléscsere (ma rendeltem meg az alkatrészeket) 20k (Conti-Gates), vezérműszíjjal, görgővel, hosszbordás szíjakkal, vízpumpával együtt, +10 munkadíj, tehát vezcsere 30k... Olajcsere 10W40 Total olaj 4600 Ft, Mannfilter olajszűrő 1300 Ft... Féktárcsákat betétekkel együtt nemrég cseréltettem, Valeo, gyári minőség, 14k...
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Xmodule #90574 üzenetére
Legjobban akkor jarsz, ha elviszed a kiszemelt autot egy markaszirvizes atvizsgalasra-alapotfelmeresre es ott megnondjak a tutit. Lehet, hogy belekerul partizezerbe nalatok es a vegen meg sem veszed a konkret autot, de nagyon megeri az arat, mert legalabb nem szaladsz be valamibe aminek mar log a bele.
-
e=mc²
őstag
Kedves kollegak!
Egy eve vasaroltam a kocsimat (Nissan Primera P11 SLX, 1999) es gondoltam megosztom veletek a spritmonitoron vezetett koltsegeket. Ha minden igaz semmi nem maradt ki.
Aki szereti csemegezni ezen adatokat, annak a link, aki meg nem, vagy csak konstruktivan hozzaszolna, azt orommel vennem.
udv,
Ambulimax Provider
-
runner 125
nagyúr
válasz Xmodule #90574 üzenetére
A 90498-ban mar leírtam h ugyanarról a blokkrol van szó 185le-ig, es h tipushibamentes mind.
Hat, az 5 literhez igencsak kímélni kell, de képes akar 5-tel is beérni.
Motortartobakokra valóban célszerű figyelni, ezeket elképzelhető h hamarabb elfogyasztja, mint egy kis ccm-es benzinmotor, index fórumon cseréltek a közelmúltban többen is, de ez velejar.
A vibralas hol jelentkezett amúgy, mar alapjáraton, vagy bizonyos fordulaton?
Azert nyugodtan ki lehet huzatni ezt a motort akar 4-5000-ig is ha bemelegedett, nem kell rögtön elvaltani.
Gaborbol jól mondja, ha nincs kint ismerős aki ért hozza, vidd el szakszervizbe es megnézik neked, de nézz meg meg párat es össze tudod majd őket vetni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #90569 üzenetére
Én nálad ott látom a problémát, hogy ha valaki azt mondja tankolj prémiumot, akkor szentül abban hiszel, ha pedig valaki azt mondja, hogy semmi értelme, akkor arra esküszöl azonnal...
Az pedig, hogy nem tudsz pontosan mérni fogyasztást, nem intézhető el ennyivel... A te módszered mondjuk +- 1 literes eredményt hoz, a teletankolásos meg mondjuk +- 1-5 decit, ha egymás után 2-3 teletankolásról van szó, akkor pedig még ennyit sem... Ugye nem ugyanaz a két dolog?
A mellékelt ábra viszont azt mutatja, hogy neked a prémiumot tudja hasznosítani az autód... Ki kell tesztelni többször, hogy pontosabb képet kapj róla. Elég látványos lett a különbség, ebben valószínűleg mérési hiba is van, de ha ilyen a különbség, akkor a prémiummal olcsóbban autózol, mintha sima 95-öt tankolnál.
Az OMV MM 100 30 Ft-tal drágább a simánál, ez fogyasztásban annyit jelent, hogy ha 6 decivel kevesebbet eszik belőle a kocsid, akkor pontosan annyiért autózol vele, mint a sima 95-tel. Mint írtam többen írták azt, hogy osztrák/német nyállal fél literrel kevesebbet eszik az autó, tehát MM 100-nál neked is benne lehet 6 dl fogyi csökkenés, úgy pedig egyértelmű a dolog...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Ha már fogyi!
Kedves Gerhard Plattner-ek:
Az létezik, hogy a hígabb olajtól javult a fogyim kb 3dl/100km-t?
#nincsbennetarcsi
-
-
adalbert1
veterán
válasz EQMontoya #90564 üzenetére
Az egyik fórumtag, Dare2Live már csinált egy ilyet egyszer, igaz optimális esettel számolt.
-
bigmasterg
addikt
Épp a kötelezővel sz*pok.
Bocsi, ha regény lesz.
Tavaly nyáron vettem a kocsimat, így ilyenkor van a kötelezős évforduló.
Netrisken keresztül kötöttem rá kötelezőt, akkor union24 volt a legolcsóbb, 40ezerrel.
Idén májusban jött a mail netrisktől, hogy válthatok biztosítót. Alianznál 30ezerre jött ki egy évre. OK akkor váltunk.
Netrisktől meg is kaptam a levelet, hogy felmondásomat továbbítják az union felé. Mondom OK, Alianzra pedig befizettem a díjat.
Kép netrisknél minden ok, így.
(képen a "Biztosítási díj baleseti adója" nélküli összegek vannak)Azonban most júl31.én az union-tól kaptam egy nemfizetési felszólítást (plusz 60 napom van még befizetni.).
Mondom mi a fene. Írok unionnak, hogy heló, már töröltem a kötelezőt.
Válasz:
"....UNION24 alkuszi kötelező biztosításra iktatási rendszerünk szerint nem tartunk nyilván évfordulós felmondást. A szerződés évfordulója 07.13-a, ennek megfelelően legkésőbb 2014.06.12-ig a biztosítóhoz írásos, aláírt felmondásnak kellett volna érkeznie. Határidőn túli felmondást nem áll módunkban elfogadni"Ha 60 napig nem fizetek, akkor megszűnik a biztosítás. Mondom OK, akkor így lesz, úgyis ott van az új Alianz-os.
DE ez így sajnos nem működik. lásd[link] "Felmondással kapcsolatos tudnivalók" rész.
"Ez esetben az új biztosítási szerződés érvénytelen, és a régi szerződés marad érvényben az előző biztosítónál. Ha ez a szerződés időközben díjnemfizetéssel megszűnne, úgy az adott biztosítási időszakban az üzemben tartót visszakötési kötelezettség terheli, és fedezetlenségi díjat kell fizetnie a biztosítatlan időszakra."Azaz elvileg nem érvényes az Alianz-os biztosításom, amit már befizettem?
Írtam netrisknek, hogy mi van, gondolom majd holnap válaszolnak.
De az unionos biztosítás már elvileg nem lehet visszamondani.
Tartok tőle, hogy az lesz a vége, hogy be kell fizenem a ~40ezret az unionhoz is, az alianzost meg fel kell mondani és a végén 70be lesz a kötelezőm 30 helyett.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #90593 üzenetére
Hát maradok a gyári ajánlásnál/előírásnál inkább.
Feltöltési mennyiség : Kenőanyag-kapacitás 4 liter
Használat : Normál
Csereperiódus : Csereciklus 12000 km / 8 hónapTermékek : 8100 ECO-CLEAN+ 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 ECO-CLEAN 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 ECO-LITE 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 ECO-NERGY 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 X-CLEAN FE 5W-30 (mérsékelt éghajlat)
: 8100 X-CLEAN 5W-30 (mérsékelt éghajlat)Használat : Szigorú
Csereperiódus : Csereciklus 6000 km / 4 hónapTermékek : 4000 MOTION 15W-40 (mérsékelt éghajlat)
: 2000 MULTIGRADE 20W-50 (mérsékelt éghajlat)mod:
bigmasterg: Allinaz ilyen esetben visszautalja a már befizetett lóvéd. Csak írd meg nekik, hogy bocs de nem tudtad, hogy is kell biztosítót váltani.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #90595 üzenetére
túl vagyok rajta, márciusban nekem is túltöltötték az olajat
mára is találtam valamit viszont az normális, hogy ma este hidegre állítva a szellőzést (nem klímázva, csak légbefújva) egész meleg levegőt fújt be a ventillátor? este 8 (!) körül mentem vele haza, nem volt forró, de frankón melegebbnek tűnt mint az utastér levegője még 2-3 kilométerrel indulás után is. OK, meleg van, de ennyire?
hűtővíz van, leálláskor megnéztem, motor üzemmeleg, nem vészes, a víz a tartályban forróbb volt. hőfokmérő középállásban.
nyilván semmi gond, de ilyet még nem tapasztaltam, hogy meleget lök be.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Kár, hogy 2.2-es moci (bár azon kívül, hogy 10-11 litert fogyaszt, nem tudom, mennyire megbízható pl.) és kár, hogy a Fehér úton van...vszont az a felni és az a dupla kipuffogó nagyon adja
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban