-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
LámaZ
addikt
Ez volt-e már?
Legyen minden jó!
-
-
-v-
addikt
válasz Kornel #97210 üzenetére
De az iter meg a demo meg készül. De abba az irányba tart a világ max. van egy kis megtorpanás, mellesleg nem mindenki állítja le az atomerőműveit, épül azért a világon jelenleg is sok. És a megújuló is fejlődik.
Amúgy meg egy jó szénerőmű hatásfoka 40-50% (most nem találom de szerintem a földgázé még jobb), belsőégésű motornál benzines 30-35, dízel 40-45 % kb ...
Persze még a villanymotor is hozzáadódik de akkor is.
Mellesleg nem csak azért jó ám a villanyautó, mert akkor megmentjük a földet .... meg lehetne szabadulni az istenverte bonyolult downsizeolt fosoktól, lenne 0 rpm-től max. nyomaték stb. Jó az, nyomják csak.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Egy kis fogyasztas adat a szloveniai utamrol. 1.4 benzin 90le 7 gen sedan civic, 4 fo + 460l-es csomagtarto tele + utasterben is volt meg cucc boven. Odafele turtam neki palyan 140-150km/h meg is ijedtem 7,33l/100km jott ki az oda utra atlagban. Visszafele nagyjabol betartottam az osszes korlatozast 110-nel max 115kmh, 130-nal max 135-140kmh. Indulasnal telitankkal indultunk, haza erkezesnel is telitank. Osszesen 1244km es 81.22l benzin, azaz 6.52l/100km. Szerintem egy ilyen kis kobcentis autotol ennyi sullyal, hegyvideken eleg korrekt fogyi, elegedett vagyok
-
-
Kornel
veterán
válasz bitpork #97217 üzenetére
most megcsináltattam az alapdolgokat, hátsó fék cserés volt, kutyacsontok, alvázvédelem is ráfért, meg egy két apróság, nem volt olcsó.
még a hátsó dob lesz cserés, meg jövőre a két első gátló, de azon kívül szerencsére egybe van.
belülről már kiglancoltam, ahogy a fényképeken is látszott.
vettem jóárasítva egy szett conti ts850-et, már csak az hiányzik róla. -
Kornel
veterán
válasz TayRol #97219 üzenetére
ahol a többit is, nem kifejezetten erre szakosodtak, de megcsinálta a többivel együtt.
azt mondta 5 évet kibír.(#97220) runner 125: üregvédelem nem lett megcsináltatva, utólag én is elgondolkoztam rajta, hogy legalább a küszöböknél szükség lett volna rá.
majd utánajárok, de ha valaki tud bővebb infot erről, akkor hallgatom
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Kornel #97221 üzenetére
Elengedhetetlen. Sőt, a korrózió nagyon sokszor bentről indul kifelé. E hónapban fogom megcsináltatni a Honda-n mindkettőt, de baromi nagy meccs volt olyan szakit találnom, aki tényleg csiszolja a felületi korróziót és nem csak rozsdapassziválóval fújja le. Beszámolok majd a fejleményekről, a fickó belement h fotózza a folyamatot.
Több órát elqrtam azzal is, h megtaláljam az ideális szereket, végül a Loctite termékek mellett tettem le a voksom. Arra, h mennyire volt jó döntés, majd 5 év múlva visszatérünk."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kornel
veterán
válasz runner 125 #97222 üzenetére
gondolom nem bp-i a szaki.
-
giigz
veterán
válasz runner 125 #97222 üzenetére
Nagyon meg kell nézni hova viszi az ember, mert tényleg többségben azok a helyek vannak, ahol nem végzik el alaposan a munkát. Van egy karosszériás ismerősöm, beszéltem vele az én autómról, hogy egy alváz és üregvédelmet csinálna rajta, csak azt nem tudom mennyire fontos ez nekem. Mert 16 éves az autó, legrosszabb esetben még 4 évig tervezem használni, de optimális esetben már 2 év múlva cserélem, akkor pedig sok értelme nem volt. Szóval úgy döntöttem nem csináltatom, de egyébként 1 hét lett volna, az utolsó mm rozsdáig, bármikor mehetek megnézni hol tartanak. Egy hátsó merevítő cserével, a jobb hátsó keréknél kis lakatolással 35k mindennel együtt.
-
LámaZ
addikt
Na, ezt a akartam kérdezni, hogy mennyi. 35k-t írtál.
Én 2 éve csináltam egy kis bohóckodást. Miután a szerelőmnek felvetettem a témát, azt mondta vigyem el a műhelybe, ő felemeli, és azt csinálok, amit akarok. RO55-öt töltöttem egy szórófejes flakonba, és elkezdtem alulról fújkálni. Fele egyből a földre ment, negyede a tüdőmbe, és negyede a célhelyre. Végülis, egy év múlva, olajcserekor megnéztük az eredményt. Helyenként fehéres az alváz, ami jó jel, de alapjában véve csak szemfényvesztés volt a munkám. A 35k így – ha rendesen megcsinálják – nem is tűnik olyan soknak. Hátha többen vállalják ezt a munkát is, és lemennek az árak. Szerintem lehetne csinálni ezt is komolyabb technológiával (pl. csiszológép, amely egyben fújja is a korróziógátló folyadékot), ami gyorsítaná a folyamatot.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
Declare
őstag
Huuu ha hdmannek szabad akkor nekem is legyszi legyszi
Kerdeztem Opel topicban is es Youtubeon is fennt van a kerdes, hogy mi adhatja ki ezt a huhogo hangot? Sajna nem sok erdemi hozzaszolas erkezett eddig. Youtubeon irta valaki, hogy üzemanyag szürö na de az hogy es miert
Mindenesetre holnap utan megy a kocsi a 180k nagyszervizre, vezerles, olaj/üzemanyag szürök, vizpumpa stb csere lesz, de a szerelö is elsö körben annyit tudott mondani, hogy ha szet lesz szedve a kocsi megprobaljak megkeresni a hang forrasat.
Itt a kis huhogo 1.7cdti Astra (H). Semmivel nem sikerült összefüggesbe hoznom.....hidegen,melegen, gazadasra, gazadas nelkül, alacsony, magas fordulaton...mindenhol elöjön teljesen random idöközönkent.
Valaki ötlet?
mod: na most nezem, hogy jött egy ujabb ötlet közben youtubeon lehet benne valami, de attol meg ha barki tud hozzaszolni az köszönet
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz TayRol #97226 üzenetére
Ha pesti lenne nem ennyi lenne HB megyeben egy kis karosszerias muhely, lehet nekem az ismeretseg miatt is mondott ilyen kedvezo arat, de egyebkent sem dolgozik dragan, es becsuletesen megcsinalja. Julius vegen voltam, azt mondta ha meg akarom csinaltatni, leghamarabb szeptemberben vihetem. A 35k-bol egyebkent 5 a hatso merevito es 5 a lakatolas, tehat csak maga az alvaz es uregvedelem 25k. Nekem tiszta rozsda az alja, tehat lenne mit kapargatni, 1 hetes folyamat.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz !Overdose! #97192 üzenetére
En meg anyamnak keresek autot, a Jazz tetszene neki, de 1,7M-et szanna ra es annyiert nincs 2007-es vagy attol fiatalabb 1.4-es Jazz. A Ceed is kiesik sajnos, mert a Leontol kisebbet akar mutter.
-
runner 125
nagyúr
válasz raczger #97230 üzenetére
Probléma ezzel, h tényleg nagyon kevés műhely van, aki úgy csinálja ahogy azt a nagykönyvben megírják. Iszonyú tróger meló, hiszen a fejed fölött kell dolgozni, hullik rád a mocsok, hiába vagy beöltözve. Nyilván sok maszek tele van munkával, h őket idézzem, "nincs idejük bohóckodni ", még felár ellenében sem. (WTF?)
Az alvázvédők 90%-a lemossa hellyel közzel, majd rögtön felviszi a legolcsóbb, kikeményedős rücsit és le van tudva. Ez a legrosszabb módszer, hiszen a felületi korrózió tovább burjánzik a "védelem alatt", ráadásul a klasszik occsó rücsi nagy hátránya, h idővel kikeményedik, megreped, ami elősegíti, h bejusson alá a víz.
Egy fokkal jobb módi, ha tisztítást követően lefújják a felületi korróziót rozsdapassziválóval. Ebből is létezik többféle gyártó, de ahogy olvastam, igazán ez sem tuti. Pár évig valóban megfogja a korróziót, de utána ugyanúgy mit sem ér, én ki is húztam a sorból.
Olvasgattam veterán forumot is, fejemben így állt össze a folyamat, ehhez ragaszkodva kerestem szakit. Persze 10-ből 9 helyen elhajtottak.Szóval a bohóckodás:
- alapos mosás, tisztítás, levéve mindkét lökhárítót, műanyag küszöböket, kerékjárati műanyag dobokat
- szárítás vagy pár nap száradás
- a felületi korrózió alapos kicsiszolása koronggal mindenhol (rozsdapssziváló NÉLKÜL!)
- epoxis alapozófesték felvitele
- fedőfesték felvitele
- alvázvédelem majd üregvédelem felvitele minőségi szerekkelS, persze minderről fényképes dokumentációt kértem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #97235 üzenetére
megbecsülted, hogy ez hány óra munka és felszoroztad egy rezsióradíjjal?
anyaggal együtt ez nekem simán hatszámjegyű összegnek tűnik.
-
raczger
őstag
válasz runner 125 #97235 üzenetére
Végül találtál szakit, esetleg már kész is?
Én nem a folyamatokra voltam kíváncsi, pár apróbb részletre kérdeztem rá, ez alapján nyugodtam meg, hogy nem fogják összecsapni a munkát. A másik pedig, hogy a szerviz ismerősé, a fényező feleségét pedig anyám ismeri, így annyi biztos, hogy amit csinálnak, azt becsületesen.
Haveromnak nemrég csinált alvázvédelmet máshol, na hát az szerintem elég gány munka, kb mindenhova jutott az alvázvédőből (leírásod alapján a legolcsóbb anyagot használta), kipufogóra is, valószínűleg nem nagyon bajlódott az alkatrészek alapos letakarásával.
Igazából nekem most az is elég, ha pár évig megfogja a rozsdát, de így nem hagyhattam télre az autót, hogy tovább egye a rozsda.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
tomiii.
aktív tag
válasz runner 125 #97235 üzenetére
és a futómű,váltó, fék,üzemanyagcsövek levétele lenne az igazi és utána jöhet a többi, legalább is szerintem
-
runner 125
nagyúr
válasz DeFranco #97236 üzenetére
Meg. Tudtam, h nem 20k lesz. 65k-ba állapodtunk meg. Csiszolással, szárítással, Loctite alváz és üregvédelemmel együtt.
Annyi, h a vonóhorgot (és a hátsó lökhárítót) nekem kell leszerelni, mert alatta is meg akarom csináltatni, a többit ők oldják meg.raczger
Ők fogják csinálni.
Noh igen, ez a másik véglet. Aki az egyszerű rücsivel amit lát vastagon lefúj 5 rétegben. Autószerelők rémálma az efféle kivitelezés. Mondta is a fickó, h a futómű elemeit, illetve ami autószerelős alkatrész, azt nem bántják.
tomiii.
Alánéztem múltkor, kb egy helyen van elvezetve szépen egymás mellett minden cső, vezeték. Úgy 3-4 lecsavarható konzollal vannak rögzítve, gyanítom h azokat le csavarják és úgy fújják ki alatta.
Nem egy über komplex prémium autó, egyszerű japó."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #97239 üzenetére
Nem tudom megítélni, hogy reális-e de biztosan közelebb van a reálishoz, mint a 20-30k-s projektek.
Engem is főként az tart vissza, hogy rendesen senki nem csinálja meg, taknyolva meg többet árt mint használ.
Hiába fizetném meg adott esetben, szinte nincs jelentősége.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz DeFranco #97240 üzenetére
Ebben az országban az kezd "divatba" jönni, hogy az átlagembernek mindenhet értenie kell egy kicsit, hogy mikor jön a mesterember, kivegyél szabit, és ott állj mögötte, lesd micsinál, különben tuti elgányol vagy mismásol valami fontosabb dolgot, te meg utána pislogsz, hogy mivan, mérnemjó, miértrosszmármegint, stb. Nagyon kevés az olyan szaki, akire rá lehet bízni akármit, pl. autót hogy rendesen megcsinálja. És ez nagyon szomorú
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
DeFranco
nagyúr
válasz tboy93 #97241 üzenetére
Semennyire. Nem tudom milyen motor van a vitoban de ez a csereperiódus szerintem minden határon túlmegy.
Tsebacsi: True word was spoken. De ez így van legalább 50 éve, nincs min csodálkozni, és ebben a megrendelők is vastagon hibásak. Ha lenne mérhető fizetőképes és fizetőhajlandó igény a minőségre, akkor lenne minőség, addig marad ez. De ez általában amúgy a szavakig jut el, aztán benézel egy kicsit köröm alá, kiderül, hogy azért csak megvevődött az a négy éves sava, meg kicsit kitolódott a csereperiódus na, meg igen volt tervben az autoglym de aztán mégis prevent lett az is bontatlan még, meg hát igen a vezérléscserét is meg kellene csinálni haggyámá most nem érek rá majd beszélünk szia.
Az a pár rendes szaki meg belefullad a munkába leginkább, majd 5-10 év után megunja és kimászik az aknából, felvesz két embert, azok meg már nem úgy meg kicsit lazábban és borul a gyakorlat.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Tsebacsi #97242 üzenetére
Érdemes referenciát kérni.
Ahol Aston Martin-t, Maserati-t, Buick-okat, Porsche-kat csinálnak, csak megvan a kellő szakmaiság és precizitás."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
válasz runner 125 #97246 üzenetére
Csak egyik felsorolt csodára sincs máni Meg aztán ezeknek a csudajó járgányoknak szokott 3 beindítás/nagyszervíz lenni az előírásuk, és 1 nagyszervíz árban konvergál egy új kisautó árához
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #97248 üzenetére
Az azert eleg vad Ha sokat autopalyazik/hosszu utakat csinal akkor 20-30k meg el is kepzelhetö, bar en azert mar meg lettem gyözve, hogy 15-20k között jot tesz a masinanak
De hogy 60k km ami normal szerviz elöiras ....felhivtad a figyelmet, ennel többet nem tehetsz....lehet 3 evente eladja, akkor meg tojik ra, hogy mi lesz a kocsi motorjaval/turboval 5-10 evesen...
-
giigz
veterán
Meg jo sok evvel ezelott egy ismerosom szervizebe vittek be egy Mercit, menni mar nem tudott, 200k km volt benne olajcsere nelkul. Ha mondjuk 60k km-enkent lecsereltek volna az olajat, 300k km-t also hangon megy.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- LEGO klub
- Dell notebook topic
- Crypto Trade
- Építő/felújító topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen