Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Domonkos

    addikt

    válasz powerwade #49238 üzenetére

    Nagyjabol ahogy mondod.
    A mostani implementacio igy alakul:
    - Minden kombo 2 reszbol all (egy map, ha ugy tetszik). Van egy halmaz a billentyukbol (ez a kulcs) es egy leutes vagy egyeb akcio (ami az ertek).
    - Egy kombo akkor aktivalodik, ha pontosan azok a billentyuk vannak lenn tartva amik az adott kombokhoz kellenek. Ekkor 'triggerelodik'.
    - Ha leutsz egy billentyut, ami egyik komboban sem szerepel, akkor az egybol kiirodik. (ahogy normal esetben, kombok nelkul lenne)
    - Ha leutsz egy olyan billentyut, ami resze legalabb egy kombonak, akkor az vissza lesz tartva egy bufferbe.
    - Ha befejezel egy kombot, akkor nem irodik ki egyetlen leutott billentyu sem, helyette a kombohoz rendelt akcio fut le. Ez lehet egy sima leutes, egy makro stb.
    - Ha kombo irasa kozben felengedsz egy billentyut, akkor az osszes bufferben levo lenyomas azonnal, sorrendhelyesen kiirodik.
    - Ha leutsz egy olyan karaktert ami nem tartozik egyetlen eppen 'keszuloben levo' kombohoz sem, akkor minden kiirodik.
    - Ha a kombo triggerelese utan felengeded az egyik billentyjuet es ujra lenyomod, akkor a kombot lehet ujra triggerelni.
    - Ha olyan kombokat adsz meg, amik kulcsai egymas (nem feltetlen valodi) reszhalmazai, akkor bizonytalan, hogy melyik kombo fog lefutni. (Ez meg kerdeses; de azon az allasponton vagyok, hogy ne legyen mar ilyen - helyette a juzer adjon olyan akciot, ami mindkettot megcsinalja...)
    - A triggereleshez teljesen mindegy, hogy milyen sorrendben utod le a billentyuket.
    - Egy kombo max 32 billentyut tartalmazhat.
    - A kombok maximalis szamara nincs korlat.
    - Az abbrev-ektol annyiban kulonboznek, hogy itt a leutesek sorrendje teljesen tetszoleges lehet.

    Ezek egy resze csak azert kell, hogy sima szoveget utve folyamatosabb legyen a bevitel.

    Bar ami most van szerintem meg nem a vegleges implementacio, de a mai nap par orat mar tudtam ertelmesen hasznalni.
    A tapasztalatok vele:
    - 2 hosszu kombok, csak a legritkabb esetben hasznalhatok. Angolban csak nagyon keves digraf ritka; dvorakon meg amugy is kenyelmetlenul jonnenek ki. Kivancsisagbol 'th'-ra raktam az entert, de utana alig volt, hogy le tudtam normalisan irni.
    - 2 hosszu kombokbol csak az olyat nem utottem melle, ami ugyanazon az oszlopon (vagy ujjon) volt. Ide raktam pl. mediavezerlot, soft resetet stb.
    - 3 hosszu kombokat nem nyomtam melle.
    - Az egykezes kombok kenyelmesebbek, mint a ketkezesek.
    - A kombok kikeresese es eldontese most linearis, de at lehetne irni oket binaris keresesse; jelenleg nem veltem felfedezni semmmilyen jelentos lassulast (300 kombom van).

    Nyitott kerdesek vele kapcsolatban (ha van otletetek, akkor kerem osszatok meg!):
    - Jelen implementaciojaban a program minden leuteskor vegigfut az osszes regisztralt kombon, es ha valamelyik teljesen talalt, akkor azt leuteskor elkuldi. Ki kellene deriteni, hogy hany kombonal lesz erdemes hatekonyabb strategiara valtani.
    - Meg nem probaltam vegig az osszes tobbi feature-rel, igy nem tudom, hogy melyekkel akad ossze.
    - Gondolkodom azon, hogy erdemes lehet-e olyan 2 hosszu kombokat csinalni, amik egy ujjra (szomszedos billentyukre) esnek. Ezeket lehetne egy ujjal is mukodtetni, viszont nem felo, hogy normal gepeles kozben egyszerre nyomva lennenek tartva.

    Elonyok a retegezeshez kepest:
    - Minden jobban kezre tud esni.
    - 30-32 billentyu boven eleg mindenre; es epszilon kez- es csuklomozgast igenyel. Megkockaztatom, hogy meg a magyar ekezetes karaktereket is sokkal jobb lenne ezzel irni.
    - Nem erzekeny a leutesek sorrendjere.

    Hatranyok:
    - Bufferelt. Atlag egy leutesnyit (pontosabban egy felengedesnyit laggol). Mondjuk szokhato.
    - Picit farasztobb. Atlag 2 billentyu lenyomasa helyett, most inkabb 3 van, de azok legalabb kevesbe kicsavartan.
    - Bonyolult konfiguralni es ellenorizni, hogy nem fedik-e egymast a kombok.
    - Komboban szereplo billentyuknel bukjuk az auto repeat-et. (mondjuk az amugy is csak a gyengeknek valo). Jatekokhoz amugy sem adott volna semmi extrat...

    Azt hittem, hogy hatrany lesz, de megsem:
    - Sokkal konnyebb megtanulni a karakterek uj helyet. EZ modban siman lehet olyan kombokat csinalni, ami 'reteget emulal'; ahol az osszesben benne van egy adott (mas funkciot el nem lato) billentyu, ami a 'retegvalto'. Jelenleg nekem is azert van ennyi kombom, mert 'fallback' megoldasnak meghagytam a retegeket hasonlo formaban. Meg hat semmi nem zarja ki, hogy ket kulonbozo kombo ugyanazt a karaktert usse...

    Peldak, amiket most is hasznalok (qwerty-re vetitve):
    "sdf" -> tab
    "cv" -> esc
    "jkl" -> enter
    "asd" -> (
    "qwe" -> {
    "yxc" -> [
    "sdg" -> <
    "dfu" -> 7
    "dfk" -> 5
    "df." -> 3
    Es meg nagyon sok mas...

    Ha van kerdes, eszrevetel vagy tipp, akkor azok erre valaszkent nyugodtan johetnek!
    Ha egyszer befejezettnek tekintem, akkor upstream-elem. Mostani formajaban nem a meglevo 'combo'-t irtam, at; mert az egy nagyon rossz es bonyolult implementacio; hanem ez egy teljesen uj feature. A combo-val siman osszeakad...

Új hozzászólás Aktív témák