-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.: JuSzT :.
addikt
válasz Mr.Csizmás #14700 üzenetére
Szép.
Csak nem agyonvert törött kijelzős mintadarab -
Santiagain
őstag
válasz .: JuSzT :. #14702 üzenetére
Nem létező termék.
http://allergiadesign.com - http://www.flickr.com/photos/santiagain/
-
Freddy76
addikt
válasz Mr.Csizmás #14700 üzenetére
Nem létező termék...
Ellenben gondolkodom. Most nyaralgatok, és rá kell jönnöm, hogy a d7000 durván jó váz. Ez a szenzor mindent tud, amit szenzornak tudnia kell, amíg nem mutat nekem valamelyik gyártó ebben az árkategóriában iso 12600-on is zajmentes képeket, addig nincs miről beszélni... AF okés, a gép kezelhetősége valami álomszerű, nagyon jó. A Tamron 17-50/2.8-cal pedig álomszerű párost alkotnak. De nagy. Ma voltam fenn a sümegi várban, hátamon a Gyermek egy hátihordón, aminek az aljában ott volt víz, pelenka, ezaz. Nyakamban d7000... Megoldást az jelentette, hogy jött a Zasszony, és átadtam neki a gépet.
Kérdés, mi a túró van, ami:
1. Kisebb
2. Ennyire jó kezelni, és gyors a működése
3. Az AF pontos és gyors (fuji kilőve )
4. Képminőség (zaj, ca stb.) d7000 színvonal
5. Van hozzá emberi árú és jó ekv. 30-40 és 70-100 közötti obi, és valami egyszerű alapzoom
6. Nem bukom el egy zsiguli árát a cserén.Tudom, a válasz pana G sorozat. De azok meg nem tetszenek...
OMD kiesett, a kezelése nekem megszokhatatlan volt, és lassú is (d7000-hez képest). Fuji AF nem jó. Most azon gondolkozom, hogy az ep5+VF2(4?)+45/1,8+20/1,7 (vagy 17/1.8) jó lenne. Ott még a zúm sem annyira fontos, azt az omd-nél is megtanultam, hogy mást jelent az obicsere: 20 a vázon, 45 zsebben, ha cserélni kell, akkor egy kézzel megy pikk-pakk. DSLR-nél ez más, eleve minden obi nagy, nem zsebméret, és nem is egykezes móka a csere.
De ez még fél évig nem alternatíva, az omd-t kijövetelkor vettem, többet ilyet nem csinálok. Előbb legyenek júzer élmények, derüljenek ki a betegségek, és menjen le az ára...
Nem feltétlenül kérek választ, csak gondolkodom.
Szerk: Yamal, itt többen a DP-t írták.
Szerk2: nem doube penetration, hanem Duna Plaza.[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
.: JuSzT :.
addikt
sztem dobják kifelé a demokat. Lehet hogy jön lassan egy OMD 200ért
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz Freddy76 #14704 üzenetére
pedig pont gondoltam rá, hogy miklosrabi-t el kellene kezdened figyelni, aztán lehetne olcsó ff vázad, ahogy mondtad már korábban.
Ő is megint töpreng...szerk: hát igen, sümegi vár az nagy kaland tud lenni, ha gyalog mész fel, pláne ennyi sok cuccal.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
Freddy76
addikt
Neeeem, az nekem nem kell. Láttam én is, és tuti, hogy menni fog a d600 meg a többi az apróra olcsóért, de nekem az a bumszli már nem kellene. A d7000 pont jó, ezt már csak akkor cserélem, ha számottevően kisebbre tudom, vagy olyan gépre, amellyel tök sötétben is tudok zajmentes fotókat csinálni az alvó kislányomról... Meg aztán az az olaj is zavar...
Szerk: ja, de nem akkora kihívás, mint amekkorának kinéz. Rákészültem reggel 8-kor, hogy rommá fogok izzadni (azért egy ilyen, benne a 11 kilós gyerek tudja izzasztani a hátat), ehhez képest egy erős séta... Lefele meg túró...
[ Szerkesztve ]
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
A Zéé
addikt
válasz Freddy76 #14707 üzenetére
de most találtam: lehet, hogy lesz neked is tetsző bejelentése a Fujinak jövő kedden. Csak mire abból is kézzel fogható gép lesz...
Just a simple Lineman...
-
Santiagain
őstag
válasz .: JuSzT :. #14709 üzenetére
Egy dolog biztos. Tele lesz a piac 15k HUF-os, 0 km-es kitobival.
http://allergiadesign.com - http://www.flickr.com/photos/santiagain/
-
A Zéé
addikt
Pólus MM-ben is 89.990 Ft, de a VR nélküli kitobival. Van belőle vagy 15. Így már árnyaltabb a helyzet, bár szerintem még így is megéri. Csak eladni nem lehet majd azt a kitobit
Just a simple Lineman...
-
csoki7
csendes tag
Nem tudja valaki, hogy a media marktban is 3 év garancia van a nikonokra? Mert ez a -10% jól hangzik...
-
JanR
addikt
Nos akkor én is beszálltam a DSLR klubba egy Nikon D5100 + 18-105 Kit-el
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz .: JuSzT :. #14709 üzenetére
Ahogy gondoltam már a legelején. A képstabilizátor nélküli objektívvel kerül ennyibe, bár így is jobb vétel, mint a Canon EOS 1100D.
-
Nussi
csendes tag
Akciók ide, akciók oda, én még mindig nem vagyok biztos a dolgomban, a választásomban. Pontosabban nem választásomban.
Canon 1100 D-t már abban a pillanatban kilőttem, hogy megfogtam. A 600D, és Nikonból a 3100-3200 a "talán", de felcsigázott a D5100 és a D7000 is.Tudom, tudom, mint egy fürdős kislány.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért az Canon EOS 1100D és a Nikon D7000 között tetemes különbség van. Az egyik totál fapad a másik meg egy erős középkategóriás gép. Én is a D7000-ret hajtom a mindennapokban, nagyon csípem, tényleg jó gép. De azért meggondolandó, hogy inkább egy olcsóbb váz (pl: D5100) és egy jobb objektív hasznosabb lenne-e. Mert a D5100-ban a D7000-ben lévő szenzor van, különbség csak az ergonómiában és a szolgáltatásokban, funkciókban van.
-
Throme
veterán
válasz Stauffenberg #14720 üzenetére
Aki beszabadul a nikon fórumra mind kategóriát ugrik
-
Nussi
csendes tag
válasz Stauffenberg #14720 üzenetére
Hmm. És ha jól gondolom, akkor inkább 18-105-ös VR kitben, mint 18-55-ös VR kitben, ugye?
-
I3EI\ICE
aktív tag
Sziasztok!
A következőben szeretném a segítségetek kérni: Szeretnék lehetőség szerint olcsón olyan fényképezőgépet venni, aminek lehetőség szerint minél nagyobb színtérben képes rögzíteni. Egy rövid szakmai cikkben olvastam arról, hogy a Sony Alpha fényképezők képesek AdobeRGB-ben dolgozni. Egyrészt érdekelne, hogy nincs-e más, súlyos kompromisszumoktól mentes, de mégis olcsóbb alternatíva, illetve hogy mi a helyzet az AdobeRGB-nél nagyobb színterű gépekkel, találok-e egyáltalán pl ProPhoto RGB színtérben működő fényképezőgépet mondjuk 150ezer alatt (akár használtan)?
Az a helyzet, hogy kijelzők terén már évek óta rászoktam a széles színtérre, de a különféle kompakt képrögzítő eszközeim meg -amennyire látom- mind az sRGB színtér lefedésére vannak optimalizálva. Szeretnék a fényképezés, vagy akár a videófelvételek vonatkozásában is tovább lépni az sRGB-n. Tudtok segíteni akár csak abban, hogy merre induljak ezügyben?
-
Schuby
aktív tag
Gépvásárlás előtt állok, de nem tudom eldönteni mit vegyek . Nem vagyok profi, leginkább a saját örömömre fotózok, épületek tájkép, újabban természetfotók. Fórumokat olvasgatva ezek jöttek számításba.
Canon EOS 1100D
Nikon 3100
Nikon 5100Mindegyikhez kitobi van, a későbbiek folyamán milyen obit érdemes venni ami kisebb kompromisszumokkal mindenre használható. Még sosem volt dslr gépem úgyhogy mint norvég cseregyereknek magyarázzátok légyszi
x230, N53SN, D7200, BV6000S
-
barrasz
aktív tag
válasz Schuby #14725 üzenetére
Szia!
Ha egy kicsit vissza olvasnál láthatod,hogy a Nikon D5100 a jelenleg leginkább javasolt így én is ezt tanácsolom.
Ha a keret engedi akkor mindenképpen a 18-105 VR kit még sokáig kielégíti az igényeidet és később ráérsz majd másik obit venni amikor már tudod mit akarsz. -
k1csi
senior tag
válasz I3EI\ICE #14723 üzenetére
Bármilyen jobb váz ami legalább 12, de inkább több bites RAW-t tud megfelel neked.
A szintér ott kerül meghatározásra amikor pl. a RAW->JPG konverzió történik. Mivel a gépek 8 bites JPG-t adnak ki magukból ez a konverzió a színek veszteségével is jár. Azzal, hogy AdobeRGB-t vagy sRGB-t választasz eldöntöd, hogy milyen irányban minimalizálod a veszteséget. A RAW-ból kiindulva (mivel nem döntöttél el még semmit) minden lehetőség ott van még.
Ha nagy színteret választasz a JPG-nek akkor a ritkább/különlegesebb színek is ábrázolhatóak, viszont a színtérben a diszkrét pontok amit a bitek meghatároznak távolabb kerülnek egymástól. Azaz feláldozod az átmenetek pontosságát a nagyobb szintérért (különlegesebb színekért). Amikor sRGB-t választasz akkor a szintéren kívül eső (kevésbé tipikus, de adott esetben érdekes) színek a legközelebbi ábrázolhatóval lesznek leírva (ezt beáldozod), viszont a gyakori (színtéren belül eső) színek pontosabban leírhatók (mivel a bitekkel meghatározott pontok a kisebb színtérben gyakoribbak) azaz finomabb átmenetek lesznek lehetségesek.
Hogy egy egyszerűbb hasonlattal éljek: Vannak a konyhai mérlegek amik 5-10 kg-ig képesek mérni (nagy "súlytérrel" rendelkeznek) de csak 5g pontossággal meg vannak a ékszerész mérlegek amik csak tegyük fel fél kilóig mérnek (kis "súlyterük" van) de gramm vagy még nagyobb pontossággal. Kinek mi kell ugye.
Azaz ahhoz, hogy a nagyobb színtérnek értelme legyen
- Olyan formátumban kell rögzíteni/feldolgozni a képeket, hogy ott pontosan ábrázolhatóak legyenek (kiindulásként RAW)
- Olyan monitor kell hozzá ami ezt támogatja, nyomtatás esetén olyan nyomtató ami ezt támogatja (itt azért még a drága cuccok is el tudnak bukni)
- Megfelelő látás, hogy mindennek értelme legyen (már megint az ember a gyenge láncszem...)Persze vannak a vérpistikék akik több sárgát tudnak megkülönböztetni mint ázsiában és látásuk minden szintéren túlnyúlik (de legfőképpen a pénztárcájukon/hozzáértésükön mert egye ezek nem olcsó dolgok).
Egyébként kiváncsi leszek mikor fognak olyan vázat kihozni ami a nem RAW-ban is megfelelő pontossággal fogja tudni a nagy színteret is kezelni vagy tud "out of gamut" részeket jelezni pl. villogtatni mint a highlight warning.
Rétegigényeket leszámíva jó kis mókusvakító feature-ök lennének ezek...
Viszaolvasva kezd kicsit agyamra menni ez a meleg, hogy olyanokat írok mint "súlytér" stb.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Schuby #14727 üzenetére
Akkor a D3100 + 18-105mm VR legyen.
A "kis kompromisszummal mindent fotózni" objektív meg egyszerűen nem létezik, különben mindenki csak olyat vásárolna. A tényleg "mindenes" objektívek inkább hatalmas kompromisszumot jelentenek fényerő és képminőség terén (mindkettőt nagyon nagyon határozottan csorbítja).
Ha kevés a pénz, akkor érdemes elhagyni az egyik legtöbbek által igényelt kényelmi funkciót, az automata fókuszt és manuális objektívekből olcsón felállítható egy 2-3 darabból álló felszerelés, ezek már sokkal inkább alkalmasak a "mindenes" igényeket lefedni, bár nem írtad le, hogy mire kell, mit szeretnél fotózni.
Ha a manuális objektívek felé mész, akkor DSLR-ből a Pentaxot javaslom (sajnos most a legolcsóbb még forgalomban lévő gép a K-30, de ez egy kiváló darab, ugyan az a Sony szenzor van benne, mint a Nikonokban), mert kiváló manuális objektívek érhetők el hozzá, adapterek nélkül van fókusz visszajelzés (tekered a gyűrűt és csippan amikor fókuszban van az adott AF mező), esetleg MILC-ből a Sony NEX vázakat, amiken meg remek focus peaking van (megjelöli az élőképen a fókuszban lévő területet).
Egyébként a Nikon 18-105mm VR objektív egy elég jó, de nem túlzóan hatalmas átfogással rendelkezik, ez a legtöbb hétvégi fotóst kielégíti. De még azért nem nevezném mindenesnek, de épp kétszer akkora tartományt fed le, mint a legtöbb géphez adott 18-55mm körüli darabok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz I3EI\ICE #14723 üzenetére
Bocs a dupla miatt, már nem tudtam beleszerkeszteni az előzőbe.
Csak egy kérdés:
Mire kell neked ekkora színtér? Az esetek 99%-ban egyáltalán nem indokolt, mert sok wide gamut monitor sem képes megjeleníteni a teljes ProPhotoRGB-t, nem beszélve arról, hogy ha nyomatként végzi a fotó, akkor a CMYK bontásban már az sRGB is elég lehet a gondos előkészítéssel, de ha biztosra akarsz menni, akkor ott az AdobeRGB.
Mint látszik a ProPhotoRGB kívül esik a CIE LAB tartományán is. Ha pontos átmeneteket akarsz, akkor már a 14 bit is kevés, legalább 16 biten kell tudnod ábrázolni, amire nem nagyon találsz a piacon kamerát, mert ami ezt tudja az már sokszor csak tudományos célokra készül kis szériában.
A ProPhotoRGB színterű JPEG vagy TIFF nyerhető a RAW állományból is (ahogy sRGB és AdobeRGB is). Az egyetlen eszköz ami tényleg kickass színtér fedéssel bír, az a Sony CineAlta F65 és F55 (de ezek nem fényképezőgépek, hanem 60 és 30 ezer dolláros professzionális videokamerák), ezek már képesek 4K videót CinemaRAW formátumban 16 biten ábrázolni.
Biztos van ezeken kívül még ilyen képalkotó eszköz, de azok már tudományos célokra készülnek kis szériában és az áruk még a 60 ezer dollárt is meglépi.
Szóval tényleg érdekel, hogy miért szükséges ekkora színtér. A legtöbb Wide Gamut monitor csak a 100% AdobeRGB-hez képes közelíteni (97% - 99% között jellemzően). Legfeljebb nagyon speciális célokra tudom elképzelni, hogy tényleg indokolt legyen.
Webre bőven elég (sőt kifejezetten ajánlott) az sRGB, míg nyomdába a megfelelően előkészített AdobeRGB amit egy 14 bites RAW-ból nyersz. De ezt már elég sok gép tudja, de arra érdemes figyelni, hogy például a Nikon D3100 csak 12 bitet tud maximum, addig a D5100 már képes 14 bites RAW-ra is. Ez kell neked.
[ Szerkesztve ]
-
Schuby
aktív tag
válasz Stauffenberg #14729 üzenetére
Köszönöm valami ilyen javaslatot vártam. Nagyon tetszett a "Hétvégi Fotós" kifejezés, azt hiszem abszolút ebbe a kategóriába tartozom.
A későbbiekben tudok áldozni esetleg egy jobb obira is, de most ennyi a lehetőségem. Csernobilban mindenképp az új gépem szeretném már használni.x230, N53SN, D7200, BV6000S
-
csoki7
csendes tag
Nekem is meglett tegnap az 5100-es Nikon, köszi mindenkinek a segítséget. (ahogy sajnos várható völt, a kezdeti 50 ezres keret ideáig hízott a végére. )
-
I3EI\ICE
aktív tag
válasz Stauffenberg #14730 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ.
A széles színtér nálam pusztán egyéni igény. Semmilyen szakmai, vagy gyakorlati oka nincs annak, hogy szeretnék ilyen képrögzítő eszközt, pusztán annyi, hogy számomra az sRGB tartomány nagyon szűk. Zenehallgatásnál is gyerekkorom óta megvan bennem az igény, hogy ha esetleg nem is teljes egészében, de nagyjából fedje le az adott hangrendszer azt a tartományt, amit képes vagyok érzékelni. Számomra erős kompromisszum például olyan hangrendszeren zenét hallgatni, ami 100Hz alatt nem szólal meg, illetve 10KHz felett sem. Még akkor is zavar ez, ha a lesugárzott tartományon belül egyenes átvitellel, tisztán szólal meg. Ugyanez a "kényszer" kialakult akkor, mikor először láttam WCG monitort. Nagyon fakónak látom az sRGB kijelzőket, és nagyon zavar, hogy nincs rajtuk szaturált türkíz, magenta, de még piros se. Jelenleg nem egy brutál nagy színterű monitort használok (Dell U2713H), de ebben is léphetek még előre idővel. Az RGB-LED háttérvilágítású LG W2420R például nagyon tetszett, ha egyszer látok olyanból egy -nagyjából- hibátlan példányt 100ezer alatt, valószínűleg le is csapok rá. Szóval szimplán WCG-fétisiszta vagyok, ahogy a monitoros topikban szokás ezt mondani. Engem a színátmenetek töredezése sokkal kevésbbé zavar, mint a szűk színtér. Azt hiszem jelenleg az U2713H-m is csak 8 biten dolgozik, mert DVI-on használom, mégsem látom ebben semmi súlyosabb kompromisszumot (Inkább az a kompromisszum jelenleg, hogy még mindig nincs hardveresen bekalibrálva). Persze lehet, hogy ha látnám 10 biten menni, akkor felerősödne az igényem ezirányban is...
Most a hőguta miatt nincs erőm rákeresni az általad említett típusokra, de majd este beleásom magam kicsit, és ha még merül fel bennem kérdés, újra Hozzátok fordulok.
Köszönöm szépen a segítséget mégegyszer.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz I3EI\ICE #14734 üzenetére
Ha van egy 99% AdobeRGB wide gamut monitorod amit még csak be sem kalibráltál és elvagy vele, akkor félek, hogy felesleges azon aggódnod, hogy mekkora színtérben tudsz fotózni.
De az eredeti feltevésre: Olyan gépet keress ami képes 14 bites RAW-ot fotózni, azzal nem lesz gond az AdobeRGB színtérben dolgozni. A ProPhotoRGB-t meg nyugodtan hagyhatod, azt nem ehhez a szinthez tervezték.
Szerk: Még egy felvetés a színhelyességhez: Ez leginkább a környezeti fényeken (és az ahhoz megfelelően hangolt fehéregyensúlyon) és az objektíved optikai képességein fog múlni. Persze fontos a szenzor is, de az kiszolgáltatott az objektívnek, hiszen a befogott fényed még áthalad több közvetítő közegen is (ami befolyásolhatja a kontrasztot, polarizáción is átmehet vagy éppen felléphet diffrakció is).
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #14735 üzenetére
A 14 bites RAW is olyan, hogy sok esetben 1-2 belőle csak marketing bit:
http://theory.uchicago.edu/~ejm/pix/20d/tests/noise/noise-p3.html#bitdepthAz újabb (APS-C-ben Nikon/Pentax/Sony; Canon APS-C nem) vázak amik ki tudják használni mind a 14 bitet.
Alap ISO környékén...Sokat ér az AdobeRGB ha a fehéregyensúly meg nincs vagy rosszul van beállítva (vagy kevert fényforrások vannak) stb...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez egy annyira soktényezős kérdés, hogy nem elég csak megfelelő helyre költeni a pénzt, hanem az első lépéstől az utolsóig helyesen kell eljárni. Nem csoda, hogy a Mesharray-hez hasonló iskolák (persze jó drágán) külön csak arra indítanak fotós képzéseket, hogy a színhelyes munkát megtanítsák. Kezdve a felszerelés megválasztásától az elméleti-gyakorlati kérdéseken át a felszerelés kalibrálásáig. És ahol a legtöbben elbasszák az maga a munka, mikor a workflow-ban nyomnak egy kapitálisan hülye konvertálást amivel az egész nem ért semmit.
Az én főnökeim például nagyon nagyon oda vannak a színhelyességért (ők egyébként color management szakik, ezért érthető), én ezt kevésbé tartom ennyire fontosnak, mert szerintem feleslegesen túlreagált témakör és én a fotózást amúgy is inkább művészi, mint mérnöki oldalról kedvelem. De azért aki a szakmában dolgozik az jobb ha tudja mi a dörgés (vagy vannak kollégái akik erre gerjednek és szívesen szöszölnek helyetted nyomdai előkészítéssel ).
-
Z0mbi
senior tag
Sziasztok,
Meglep hogy nincs meg kulon MILC es topic az is hogy a dpreview-n szinte egyik komolyabb milc sincs letesztelve.
Tud valaki egy oldalt ahol ezek talan megvannak?
Esetleg van itt olyan akinek van tippe? Eddig a NX300, NX2000 et neztem. Mindenkepp APS-C-t szerentek es lehetoleg legyen hozza sok valaszthato objektivEs nem nem akarok DSLR-r volt az elmult 8 evben tobb is. Tokom ki lett azzal hogy sokszor mikor csak elrohanunk valahova nem akarom cipelni a 3kg gepem... (nem 500mm/2.8 as sigmam volt.. az nehezebb)
-
A Zéé
addikt
hát cserélhető obis ajánlós topic itt van.
Illetve minden rendszernek van külön topicja, ami kitudja mennyire él, de általánosságban elmondható, hoyg a Micro Fourthirds topicban szokott előfordulni a legtöbb milcekhez értő ember.
NX300 itt is van tesztelve.
NX2000 meg elég újdonság, lehet már egyáltalán kapni?Sok választható és használható objektív egyik aps-c milc rendszerhez sincs. Ebből a szempontból tényleg a Samsung a legjobban kiépült, de még az is ritka, és nehezen beszerezhető.
Canon Eos-M rendszer vicc, Pentax K-01 vicc, Fuji X rendszer nem épp olcsó, de talán a legjobb minőségű, legalábbis szerintem, Sonynak obi téren van nagy lemaradása. Van még más APS-C-s rendszer egyáltalán?De ha van már sokéves tükrös tapasztalatod, akkor már tudnod kell nagyjából hogy milyen gyutávokra lenne szükséged. Van Samsung rendszeren minden általad vágyott objektív? Igazából csak ez a kérdés.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
-
Hunner
senior tag
válasz JackFeryll #14741 üzenetére
Így van, megkapta a firmware frissítést most már egész normál sebességű az AF KATT
Eddig ez volt a legnagyobb baj vele, ezt most javította a Canon
[ Szerkesztve ]
Oneplus 8 Pro - Canon EOS 600D - EOS M50 - Sigma 18-200 f/3.5-6.3 DC OS HSM II - Canon 50 f/1.8 STM
-
Z0mbi
senior tag
Hat mindenkinek koszi
Eloszor is:
Canon taborba tartoztam. Mivel az egesz cuccom eladtam igy nem kot hozza semmi csak a szivem.
Megneztem az EOS-M et. Errol ennyi eleg is szerintem (sut rola hogy ez egy rohadtul eroltetett masina ami csak arra kellet hogy a canon felszalljon utolsokent a tukornelkuli rendszergepek vonatjara. Szinte semmi nincs amit felhozhatnek mellette. ugyhogy az tuti felejtos)APS-C vs 4/3
Hat nem tudom. Oszinten megmondom itt egy kicsit hadilabon allok. Eddig azon filoztam hogy jaj nehogymar pici szenzor, valag pixel. legyen minel nagyobb a szenzor es kisebb lesz a zaj. Persze a vicc az hogy pixelsurusegre a 4/3 es a APSC szinte pont ugyan annyi (persze 16MPix vs 20 al szamolva mert altalaban az APSC MILC ek annyival nagyobb felbontasuak)
Tehat itt meg nem vagyok biztos.... masik meg az hogy a 4/3 ad ok mar kiforrotabbak objektiv parkot tekintve (Pana, Sony, Olymus...)Lehet kicsit atmegyek olvasgatni a 4/3 re
Az NX2000 mar itt kaphato (szerencsere Svajcban vagyok es itt a muszaki cuccok rohadas olcsok es elobb kaphatok. Az NX300 18-55 es 55-200 as obival kerul atszamolva 180000 be ami igen barati)Szoval feladtam magamnak a lecket
-
A Zéé
addikt
válasz JackFeryll #14741 üzenetére
nem, de akkor a Nikon CX is jó az N-es Nikkorokkal, pláne ha telézni akar az ember
Adapter, meg nagy obik... Az már nem zsebrevágható. Akkor már inkább 100D. Nem kell adaptert megvenni, méretben nem sokkal nagyobb, valamivel a fogás is jobb, van kereső, és még a fókusz se döcög.
Az EOS-M a 22-es palacsintával jó lehet, ha elég az a gyutáv, és valaki megrögzött Canonos. Amúgy inkább random mft váz+ pana 20/1.7. De ez csak vastagon, és sokszor aláhúzva szerintem.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
jjeahh
nagyúr
milyen canonod volt? mondjuk sztem tökmindegy, a régebbi mft-k között is akad tuti szenzoros gép, de, ha van rá keret, a sony lapkásak az igaziak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Használt gépek+obik közül mit javasoltok egy kezdő kezébe? Kompakt gépen fényképez(get)ett eddig, de azért az alap dolgokkal (záridő, iso, blende, stb.) nagyjából tisztában van. Inkább nagylátószög, makró felé hajlana, ha üvegről van szó. Keret 50-70e Huf. Gondolkoztam egy Canon váz (végtelen fókusz miatt) + M42 obiban is, de lehet, hogy van jobb választás minőség terén is ilyen árkategóriában. -
Z0mbi
senior tag
válasz jjeahh #14745 üzenetére
400D, 450D 40D.
es soha nem kittobival (ezert mindig nehez is volt. Maniam a 2.8 vagy fenyesebb obi.
Hat most ezt lejjebb adom. elfaradtam kicsit a hasonfekve feloraig makro, egy 8kg os hatizsakkal az asszony meg nem tudta hol nezzen bele a gepbe.
Ugyhogy ez a gep arra lesz hivatott hogy FHD ben tudjon a majdani gyerekrol jo minosegu videot keszinteni,
jo kepeket lehessen vele kesziteni point and shoot mode ban es ha akarom akkor tudak allitani rajta manualisan mindent. (regi perverziomat kielni)
Persze mindezt egy geppel. Kicsit fazok az ilyentol mert hat... teherauto/versenyauto/csaladiauto egyben se biztos egy jo valasztas Kicsit kompromisszum mindenhol...
a Sony lapkas gepek: Itt egy NEX 7 es ketto kittobival 230000. Hat ettol tobbet mar nem szeretnek egy ilyen masinaert. De meg olvasgatok a sonyrol mert eddig oket nem nagyon neztem. Az utolso cuccom ami sony volt az a walkman volt 92 ben[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz BigBlackDog #14746 üzenetére
ha manuálozni szeretne, talán egy sony nex, olympus, pentax váz ideálisabb lenne gondolom, mert ennyiért nem hiszem, hogy van élőképes canon, a régiekre ML sincs...minőség terén ebben az árkategóriában nem hiszem, hogy van jobb az mf obiknál, de egy kezdőnek nem tudom, hogy mennyire lehet ajánlani...
(#14747) Z0mbi: ha nem akarsz profi videót, csak egyszerűen jó minőségben filmeznél gyerkőcöt, eseményeket, átlagos szemnek az oly videója is elég lehet, de ebben a pana gh széria a csúcs, az viszont már nem zsebméret...sztem nézz szét a kisebb méretű sony lapkás cuccok között...oly e-pm2, e-pl5, om-d, e-p5...habár ez utóbbi horror áron van még
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs