-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kuntics
aktív tag
válasz jjeahh #31500 üzenetére
jelenleg nincs objektívem,még a váz sem érkezett meg.(kompaktból egy canon sx110 van)Általános felhasználásra kellene,nyaralások,kirándulások alkalmával lenne használva,néha komolyabban belemerülve a fotózásba.(zoom nélkül sztem meglennék,így sem nagyon használom)Javarészt napközben fényképeznék.
Ha már úgyis vettem egy kicsit komolyabb gépet,lehet hobbi szinten fotózgatnék is néha.Ezért is gondoltam a fényerősebb fixre.
-
Lassú Víz
őstag
válasz kuntics #31499 üzenetére
Miért nem a 19? Az ekv. 60 már sokszor szűk lehet, mint sok éve a Helios 58 is az volt. Persze azzal is lehetett fotózni ha nem volt másik objektív. A 30-as inkább APS-C-n lesz jó az ekv. 45 mm-rel.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
däniel
tag
válasz jjeahh #31500 üzenetére
Huh, hát... elsősorban tájat, "nagyobb dolgokat" fotóznék vele, esetleg közelebbi dolgokat (portré, makró).
Ezt nem tudom.
Hát a méret annyira nem, maximum a súly.
Igazából ezt sem tudom. Jó lenne ha lenne benne az is, de utólag is be lehet szerezni, nem? De legyen.
AF.
Egyéb igény: így kezdőként még nem tudom mi kellene. Csak valahol elakarok indulni. -
jjeahh
nagyúr
válasz däniel #31505 üzenetére
Dslr fronton nem tudom, mert én d90, 50d alá nem adnám, de azok kitben gondolom nem férnek bele a keretbe... milc fronton fuji x-e1, olympus e-pl5, panasonic gx1, panasonic g3. Ennyiért egész jó sony-k is vannak asszem, majd Econ kolléga megmondja Esetleg megpillanthatod a samsung nx3000-et is, nem sokban marad el tudásban az nx300-tól és bőven belefér a keretedbe.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vape1
csendes tag
Aki most vett esetleg Panasonic G-t, az meg tudná mondani, milyen kupont adnak az objektívhez?
Ha jól olvasom, 3 kupont adnak 10-20-30%-os kedvezménnyel, attól függően hány obit (1-2-3) veszel.
Vagyis ugyanúgy 10% obinként akkor is ha többet veszel? Vagy ha 3-at veszel, akkor mindegyikből 30% engedmény van? -
jjeahh
nagyúr
válasz däniel #31510 üzenetére
mondjuk innen, de én pl. ebayről szereztem be a vázaimat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
A Zéé
addikt
válasz huliganboy #31496 üzenetére
Fontos még, hogy mire kellenek a képek.
Ha csak arra, hogy legyen valami, akkor egy belépő váz+18-105/135 obival el lehet kezdeni a dolgokat. De ez csak tényleg arra jó, hogy legyen valami kép. MI amerikai focit szoktunk fotózni D3100+18-105 kombóval. Ha érdekel mit lehet kihozni egy ilyen szettből, tudok küldeni galéria linkeket.
A váz is szűk, mert 6-7 fps alatt sok dologról pont le lehet csúszni, és az obi is nagyon sokszor rövid.
Egy szinttel feljebbi a belépő váz+valami kit teleobi. Pl egy 55-200 vagy 55-250, rendszertől függően, de még ez is csak arra jó, hogy le legyen dokumentálva valahogy. Ezek ki tudnak jönni ebből a keretből.Ha művészkedésre, meg komolyabb riportanyagra kellene, akkor legalább a keret duplája kellene, még használt piacon is.
Just a simple Lineman...
-
Vyndree
őstag
válasz huliganboy #31496 üzenetére
Visszakerestem neked mit tud az FZ200-as egy focimeccsen: [link]
*áttettem offba, mert ez nem cserélhető objektíves gép
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz huliganboy #31496 üzenetére
Időközben sajnos elvitték az A65-öt, amit sajnálok... Amit javaslok ebből a keretösszegből: Sony A58, Nikon 3200, 3300, 5100. Az teleobjektív nehezebb ügy, hiszen fényerősebb kevés van. A Sony gépekhez a Minolta 70-210mm F4 (Beercan) népszerű, olcsó és fényerős választás, ár-érték arányban nehezn verhető, ha valaki hasonló objektívet akar. Vele készült képeket itt találsz. Előnye, hogy 200mm környékén is F4 fényerőt tud (szemben a kategóriára jellemző F5.6-tal), így alacsonyabb érzékenységgel, tehát kevesebb zajjal fotózhatsz vele. Hátránya viszont, hogy lassabb az autofókusza, mint a korszerűbb obiknak, így több jelenetről maradsz le, mintha pl. a Sony 55-200mm-esét választottad volna.
Segítség a választáshoz (a tesztek olvasásán túlmenően):
1. http://www.dxomark.com/Lenses
2. Kiválasztod a hirdetési oldalakon szereplő obit és a megvásárolni kívánt gépet a felhozatalból, itt van például ez.
3. Neked az lesz fontos, hogy az obi nyitott rekesszel is értékelhető felbontású képet adjon, a gyújtótávolság tartomány közepén és hosszabbik végén is. Ezért Measurements fül - Sharpness - Field map, majd az "Aperture" értékét a lehető legalacsonyabban tartva kattingasd végig a "Focal" mező értékeit és figyeld a kép színének változását. Értelemszerűen minél zöldebb, annál jobb. A kép szélei számodra kevésbé lesznek fontosak, jellemzően elég lesz a közepét kivágni, így főleg ezt figyeld. Egy 24 megapixeles szenzorral már elegendően nagy felbontású képet fogsz kapni és ezek a szenzorok már korszerűbbek is.Utolsó tanácsként: ekkora keretösszegből maradj a tükrösöknél, ha cserélhető obisban gondolkodsz.
Akit érdekel: feltöltöttem ide néhány Sony A6000-rel, ISO 3200-6400 körüli érzékenységgel, kézből készült, éjszakai képet. Vázból kiesett jpg-k, kézben tartott esti móddal készültek 1/60 záridővel, stabilizálatlan Sigma 30mm f2.8 obival. Ilyen minőségű képeket lőhet a legkevesebb állítgatással egy RAW-fájlkokkal bíbelődni nem akaró ember.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz huliganboy #31496 üzenetére
Ha még van nekik készleten akciós A58Y 18-55+55-200-al 145e. jul 26-ig
Meg kell kérdezni hátha.
-
HagaNRG
őstag
válasz MrChris #31470 üzenetére
Még egy picit hadd térjek vissza az m4/3-as fixekre.
A 17mm-es ha jól számolom kb. egy 35mm-esnek felel meg.Én annak idején próbálkoztam egy 22mm-es Minolta f1.7-es objektívvel. A háttérmosásnagyon ment neki, de olyan nagylátószögű volt, hogy alig tudtam bármire is használni. Legalább pont a bokeh jellegű portrék estek ki vele.
Azért tanakodok most magamban, merre mozduljak, mert sokan az optimális portré fixnek az 50mm-es körüli méreteket szokták ajánlani... (esetleg a 85-90mm-esek, azok valszeg az igazi portré obik, de az ugye már van).Tehát azért kérdem, hogy a 17mm-es Olympus obi nem túl nagylátószög lenne-e ahhoz, hogy szép háttérmosással lőtt portrékat tudjak vele csinálni...
-
-
GyureX
tag
Sziasztok!
Szeretnék én is tanácsot kérni gépvásárláshoz. 200-300 ezer Ft lenne rá a keret.
Eddig egy NX300-am volt, szerettem, de voltak hiányosságai, pl. kereső. A pánt szétcsúszott magától, találkozott szegény a betonnal, sajnos tönkrement. Lehet a sors akarta így, mert az utóbbi időben rengeteget gondolkoztam, hogy lecserélem valami másra.
Tükröst még nem használtam, egy 6d volt egyszer a kezemben, de nekem az batár nagy volt. Valahol a kettő között lenne az ideális méret számomra, mindegy hogy van vagy nincs benne tükör. Samsunghoz obit már nem igazán találni, használtan meg főleg. Ezért fontos lenne a megfelelő választék az obikhoz, hogy a későbbiekben tudjam fejleszteni a gépet. A későbbiekben egy nagyobb fényerejű fixet vennék hozzá, de több százezret egy obira nem szeretnék kiadni, úgyhogy számít az ár/minőség/obipark arány. Egyelőre elég a váz kittel, vagy jó áron csak váz meg egy jó fix. Természetben szoktam fotózni, ezért a nagyobb látószög meg a makró fontos számomra.
Nézegettem az NX30-at, de szívesen vennék akár sokkal jobb alternatívát.Köszönöm a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz HagaNRG #31516 üzenetére
Ahogy schawo mondja. Úgy lehetett érteni mindenest keresel, mert hogy általános használatra érthetően szűknek találtad a 45-öst. A 17-es ami bár mindenes de portrézásra nem annyir jó, viszont egész alakosra jó a 25-ös normál obi. A 17-20-25mm-es obik közül szerintem egyet érdemes választani, amelyiknek látószöge képi hatása jobban bejön. Másik valszeg mindig otthon maradna.
-
jjeahh
nagyúr
válasz GyureX #31518 üzenetére
Olympus E-M10 + ECG-1 markolat, Panasonic G6 ha nem zavar a műanyagos háza, Panasonic G7, ha kell a 4k, ha nem kell, de szükséged van a masszivitásra, jobb építési-anyagminőségre, akkor esetleg GH3... A fuji X-T10-et is meglesheted, de arra úgy általánosan drágák a fixek.
szerk: esetleg gx7?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HagaNRG
őstag
válasz MrChris #31520 üzenetére
Ok, értem!
Köszönöm, most már világos. A lényeg, hogy van olyan téma is, ami a 17-25mm-es objektívekkel is szépen tudja mosni a hátteret, vagy ezeknél ne annyira ezt nézzem és várjam, hanem csupán azt, hogy mivel fényerős obik, így az éles kép rossz időben is megfogható velük?
-
daniduke
tag
válasz HagaNRG #31523 üzenetére
17-25 milis obikal is lehet bizonyos keretek között szépen hátteret mosni, de akkor közel kell menni a témához. Ha portréra kell akkor inkább a 25 fele kacsingass, bár a klasszikus igazolványképes portréra az is rövid lesz.
https://www.flickr.com/photos/133492723@N03/
-
-
titán
válasz HagaNRG #31523 üzenetére
Nem portréra valók (legyen az ember, kutya vagy madár portré). Nagyobb látószögükkel szélesebb témát fognak be. Utcán még inkább rekeszeli az ember, hogy a háttér is éles legyen. Nyitva beltér gyengébb fényviszonyai kötött jön jól inkább a nagy fényerő. Lehet velük portrézni is, természetesen, a húszassal lőttem közelebbi portrékat is, inkább profilból, akkor azért mossa. De amúgy is vigyázni kell vele, mert szemből könnyen orrportré lesz belőle. Szóval nem azok a tipikusan háttérmosáson pörgős objektívek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
MrChris
nagyúr
válasz HagaNRG #31523 üzenetére
A háttérmosás a fókusztáv, rekesz és tárgytávolságból adódik. Ha egyiket változtatod hasonló DOF-hoz a másikat is kell. (Innen is adódik, hogy a szenzormérethez nincs közvetlen köze, hisz a vetített optikai kép változatlan.)
Ha csökkented a fókusztávot akkor a tárgytávot is csökkentened kell hasonló DOFhoz, vagy a rekeszt növelned, de azt oly mértékben kéne ami képtelenség.
Viszont általában a nagylátó és normál mindenes obikkal annyira nem a háttérmosás az elsődleges, hanem az élesség, ott nagyobb figyelmet kapnak a részletek, fényerő persze nem baj, jó ha van. Persze nagylátóval lehet olyan virág-bogár portrét csinálni amin a témán kívül sokminden van a képen de a háttér mégis jól el van mosva (Wide-Angle Macro), meg amit csak ki tudsz találni.
Talán nem ártana egy kis alapozó fotós ismeret bővítés. -
MrChris
nagyúr
válasz HagaNRG #31523 üzenetére
A háttérmosás a fókusztáv, rekesz és tárgytávolságból adódik. Ha egyiket változtatod hasonló DOF-hoz a másikat is kell. (Innen is adódik, hogy a szenzormérethez nincs közvetlen köze, hisz a vetített optikai kép változatlan.)
Ha csökkented a fókusztávot akkor a tárgytávot is csökkentened kell hasonló DOFhoz, vagy a rekeszt növelned, de azt oly mértékben kéne ami képtelenség.
Viszont általában a nagylátó és normál mindenes obikkal annyira nem a háttérmosás az elsődleges, hanem az élesség, ott nagyobb figyelmet kapnak a részletek, fényerő persze nem baj, jó ha van. Persze nagylátóval lehet olyan virág-bogár portrét csinálni amin a témán kívül sokminden van a képen de a háttér mégis jól el van mosva (Wide-Angle Macro), meg amit csak ki tudsz találni.
Talán nem ártana egy kis alapozó fotós ismeret bővítés. -
tvamos
nagyúr
válasz MrChris #31528 üzenetére
A múltkor mintha azt irta volna valaki, hogy croppos szenzorral a háttérmosás is kisebb lesz. (Vagy a dzatúbén hallottam..)
Nem tudsz valami "gyorstalpaló tanfolyamot"? Mondig, ha megnézek egy könyvet, tele van elmélettel. Én viszont csak siman szebb képeken szeretném megörökíteni az élményeim.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
#31733248
törölt tag
válasz GyureX #31518 üzenetére
(#31518) GyureX
200-300 ezer forint szerencsére már van annyi, hogy még válogathatsz is a keresős gépek között. Először is el kell döntened, mennyire lesz fontos a gép és az objektív(ek) mérete,vagy inkább kérdezhetném úgy is, hogy biztosan magaddal fogod vinni, vagy többször éreznéd nyűgnek? A fotósok gyakran emlegetik a régi bölcsességet: az a legjobb fényképezőgép, ami Nálad van... Könnyen lehet, hogy a nagyobb, tükrös gépet nem viszed magaddal... Itt a többség MILC-párti - én is az vagyok (Sony A6000-et vettem). Ezek a vázak és az obik jellemzően kisebbek, könnyebbek, jobbak és sajnos drágábbak, mint a tükrös gépek obijai.
A saját javaslatom a Sony A6000: 195 ezerbe kerül kitobival jelenleg, ebben az árkategóriában és szegmensben csúcsragadozónak számít. Ebben van a legjobb szenzor (ráadásul nagy, 24 megapixeles felbontású), ez a leggyorsabb, kitűnő az autofókusza és ez nyújtja a gépvázon belül a legtöbb extrát. Nagyon jó a videója, a képminőségét az összes tesztben lelkesen dicsérik. A kitobija kicsi és könnyű, 16mm-ről (ekv. 24mm) indul (szemben az általánosan elterjedt ekv. 27-28mm-rel), ami főleg a beltéri használatban jelent előnyt. Nagylátó tartományban azonban szűkebb rekesszel kell használni, hogy a képszélek élesek legyenek és a szokásosnál jobban meghálálja a rekeszelést. Felette egy 55-210mm-es zoom van, ez átlagos tudású, használtan 70 ezerbe kerül. Ennél fontos lehet, hogy 4 FÉ-t bárkinél simán megfog az obiba szerelt stabilizátor, ami rosszabb fényviszonyok között sokat jelenthet.
Javasolt az f2.8 fényerejű Sigmák megvétele (19, 30, 60mm), ezek (főleg az általános célú 30-as és a portréobiként használt 60-as) remek képminőséget biztosítanak és könnyűek. Használtan 30-35 ezerbe, újan 51 ezerbe kerülnek. A gyártó saját fix obijai közül ajánlható a kicsi és könnyű 20mm f2.8, a 35mm f1.8 és az 50mm f1.8 is. A 35mm-es és az 50-esek remek minőségűek és gyönyörűen mossák a hátteret. A 20-as és az 50-es jellemzően picivel 100 alatt érhető el, használtan 65-70 ezer kornyékén. A 35-ös 130 környékén kapható újan, de érdemes az akciókat figyelni, most például éppen egy 25%-os kedvezmény van az obikra.
Vakuból végszükség esetére van egy beépített, külső vakuként egy Yongnuo YN-560 IV-et használok. Ez újan, kioldóval együtt kijön 40 ezerből.
Tesztek:
A képminőségek összehasonlítása: http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/sony-a6000-image-quality.htm
A szenzorok teljesítményének összehasonlítása: http://www.dxomark.com/Cameras/Sony/A6000
http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-A6000
http://www.photographyblog.com/reviews/sony_a6000_review/
http://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/sony-a6000A.HTM -
#31733248
törölt tag
válasz tvamos #31529 üzenetére
Javaslom, ezt nézd meg. Alapesetben 85mm-en és f1.4-en van FF szenzorú géppen "lefényképezve" a szőke lány. Ha átváltod a szenzort micro 4/3-ra és a gyújtótávolságot a FF-nek az MFT platformon megfelelő 42,5mm-re állítod, ugyanazt a látószöget kapod, mint a nagy gépen. Ebben az esetben azt is láthatod, hogy sokkal erősebb a háttérmosás a nagyobb szenzorral, jobban leválasztható lesz a háttér, mint a kisebb szenzorral szerelt géppel.
-
80hun
addikt
A mélységélesség mértéke a szenzor méretétől is függ.
Minél termetesebb az érzékelő annál kisebb az ugyanazon rekesznél elérhető mélységélesség és annál nagyobb a háttérelmosás.
Azonos rekesznél és gyújtótávolságnál tehát a Full Frame szenzorok nagyobb háttérelmosást adnak az APS-C-nél, és jóval nagyobbat a m4/3 rendszernél. -
tvamos
nagyúr
válasz Nippon #31531 üzenetére
Köszönöm, így látom már.
(#31534) Econ válasza tvamos (#31529) üzenetére
Ha jol értem, croppos szenzornál nagyobb rekesz kell, hogy ugyan annyi feny essen a szenzorra? Vagy hogy?Kisebb lesz a gyujtotavolsag?..
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
80hun
addikt
válasz tvamos #31536 üzenetére
Ez a video a crop bemutatására szolgál nem a mélységélességre.
A vidon látott tesztben ugyanazt az obit (Canon 70-200/2.8.) rakja fel mindkettőre.
Miközben az EOS M-re egy 44-125mm f2.8(ekv. 70.4-200mm) -at kéne felrakni a mélységélesség bemutatására.
Vagy hátrébb kelett volna menni az EOS M-el mivel azon 112-320mm-nek felel meg a 70-200mm.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz tvamos #31536 üzenetére
Szenzormérettől függő szorzók vannak. Ha ugyanazt a lászószöget szeretnéd megkapni, amit egy FF gép 60mm-es objektívje nyújt, akkor az MFT szenzorméretű gépnél 30mm-es obira van szükséged (mivel kétszeres a szorzó), Sony (Nikon, Fuji, Samsung) APS-C szenzor esetén 40-esre (mivel ezeknél másfélszeres a szorzó). Ekkor kapod ugyanazt a látószöget.
Tehát ha van egy-egy
- 30mm-es MFT szenzorral használt obid f1.4 fényerővel
- 40mm-es APS-C-szenzorral használt obid f1.4 fényerővel
- 60mm-es full-frame szenzorral használt obid f1.4 fényerővelakkor ugyanazt a látószöget kapod, de minél nagyobb a szenzor mérete, annál nagyobb lesz a háttérmosás, annál jobban leválaszthatod a témát a háttérről.
Így már érthető?
-
jjeahh
nagyúr
Amúgy a brutál dof-buzulást szerintem minden kezdő kinövi egyszer, olyan ez, mint a virág meg naplementefotózás Az elején én is megpróbáltam minél jobban elkenni a hátteret minden portrémnál, de aztán lassan, ahogy elkezdtek tisztulni a dolgok, elkezdtem rekeszelgetni... Persze kültéri portréknál általában kell a mosoda, de egy bizonyos határon túl már giccsessé válhat, ráadásul a nyitott rekesz sok obinál az élesség és képminőség rovására is megy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lassú Víz
őstag
válasz tvamos #31536 üzenetére
Nem! A rekesz egy viszonyszám, ami miatt a kompakt f2.8 és az FF f2.8 ugyanazt a fénymennyiséget adja. De tegyük fel FF-en kell neked f4 a megfelelő mélységélességhez, akkor a 2-es crop faktorú m4/3 esetén f2-vel is eléred ugyanazt a mélységélességet. Ha meg mondjuk a záridőt sem növelheted mert mozog a téma, akkor egy m4/3 gépen ISO 1600-on fotózhatod azt, amit az FF-en csak ISO 6400-on.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
80hun
addikt
válasz jjeahh #31541 üzenetére
Igaz
Igazából sokszor még előnyös is a crop. Nekem pont a crop előnyei miatt esik nehezemre FF gépet venni.
Pl az e-m10-re most a oly 60mm macro (ekv 120mm) és a oly 75-300mm tele (ekv150-600mm) izgatja a fantáziám.
Lehet a nikon le lesz cserélve egy ilyen szettre,(#31544) Mirman : Ez is frankó kis videó.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Úgy látom egyszerűen nem értitek ezt a mélységélesség dolgot. Észre sem veszitek mikor változtattok a szenzorméreten, háttérben a demonstrációs anyagon megváltoztatják a tárgytávolságot és ezt teszik a bemutató progik is azt az illúziót keltve mintha csak a szenzorméreten változtattatok volna. Ez szimpla becsapás. A tárgytávolság pont ugyan olyan tényező ebből a szempontból mint akár a rekesz vagy gyutáv! Márpedig például egy szobában korlátozottak a távolsági viszonyok. Egyszerű alapvető optikai dolgokkal jó lenne tisztában lenni!
-
80hun
addikt
válasz MrChris #31546 üzenetére
Hogy azonos gyújtótávot kapjál és mondjuk ugyanakkora legyen a képen a tárgy meg kell változtatni a tárgytávolságot összehasonlításkor.
Akkor nem kell változtatni ha egy:
FF-re100mm/f2.8-at raksz
m4/3-ra 50mm/f2.8-at raksz. (ekv 100mm/f2.8)A crop factort ki kell vonni az egyenletből mélységélesség összehasonlításánál.
Ezt Tony Northup megtette amikor összehasonlította. 2perc 41 másodpercnél jól láthatóDe én nem azt mondom hogy ez rossz .dolog.
Pont hogy sok előnye van a kisebb szenzorméretnek.
Ha vki háttérelmosás mániás akkor vegyen FF gépet. Nekem megfelel az is amennyire az Aps-c és mft mossa a hátteret.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
De akkor miért hangzik el tényszerűen, hogy nagyobb szenzor nagyobb háttérmosás? Mert 4/3-on, FF-en, CX-en egy 50mm-es obival és azonos f2.0 rekeszen ugyan akkora háttérmosást tudok csinálni. Fotosop nélkül
Ha a szenzormérettől függne a mélységélesség akkor (elektronikus vezérlés nélkül is) a mélységélességi skála mégis miért működik helyesen FF-en és CX szenzoron?
Csak úgy tud hogy mikor szenzort 'váltasz' a tárgytávolságon is fogsz változtatni ezért nem kell kukázni ezt a skálát semelyik szenzoron. De ha tényleg a szenzormérettől függne akkor a fizika/optika meg van erőszakolva.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...