-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz
kimista #124959 üzenetére
Nekem 125-ös Varadero-m van, a maga 15 lóerejével éééédes kevés terepre, ha domboldalon akarsz felmenni vagy hasonlók. Volt olyan Celldömölk mellett valahol, domboldalra mentünk fel rendesen aszfaltos úton, és egybe vissza kellett raknom, mert nem volt hajlandó felmenni azon a szar emelkedőn
-
norbert1998
veterán
válasz
bacus #124989 üzenetére
Azért ha belegondolsz, hogy Szombathelyről Balatonr avagy Tisza tó-ra, hogy tartsd az országúti tempót, 10-11 ezres fordulatot kér, akkor át tudod érezni, hogy nem járja ez így. Lesz A, mindenképp, de majd később még.
Amúgy nem akarok annyival jobb motort venni. Ezek a karbis, még szerelhető dolgok megfelelnek
-
norbert1998
veterán
válasz
bacus #124995 üzenetére
És valóban jö ötlet mindenes dobálósnak T700-at venni 23 évesen? Vagy inkább dobáljunk egy olcsó Transalp-ot vagy Freewind-et?
Az autó teljesen más tészta. Lett klíma, kényelmes ülés, gyűrődési zóna, lufik, tolatóradar. Ez a T700-on sincs.
Nem azért nem akarok drágább motort venni, mert nincs rá keret. Egyszerűen nem akarok akkora összeget dobálni a sárban.
-
norbert1998
veterán
Juhuu, jövök panaszkodni
Copy pasteRégóta gondjaim voltak, hogy felüt a motor eleje béna kátyúkon is már. Tegnap rámértem, a 150-ből kevesebb, mint 65 mm rugóutam létezik. Fogalmam sincs, hogy kifele vagy befele nem hajlandó tovább menni, de itt mi lehet a probléma? Soha nem hallottam még csak hasonlóról sem...
Tehát lényegében középsztenderen a legmagasabb csíkhoz mérve a teleszkópszáron, egy ember a hátsó ülésen ülve, így mérve 65 mm a szimmering "csíkot húzó" pereme és a csík közötti távolság, a motor saját súlyától ez 35-re lemegy, ha ráülök, akkor 30-ra. Lényegében pozitív úthibákhoz 30 mm rugóutam maradt, ami azért kifejezetten röhejes és nem egészséges egy túraenduróhoz képest, sőt, veszélyes.
Elvileg az olajszint stimmel, magam cseréltem (nem is változott a rugóút), gyári leírás alapján. A százvalahány milliméteres "előfeszítő" cső a rugó felett szintén megvan, gyári cucc az is, ha jól tudom. Innentől elvesztem sajnos.
Komolyan már olyanokon gondolkodok, hogy nem is gyári rugó van benne, és még a cső se gyári, ami a rugót nyomja le (rugó feletti alátét és a kupak közé megy), és egyszerűen összenyomódik a rugó teljesen, azért fogy el a rugóút.
A legkevésbé hasznosnak mondható ötletet is meghallgatom, mert megőrülök lassan
Rugómerevséget számoltam korábban, mielőtt a rugóút hiánya felmerült, 4000 N/m-t sikerült egy mérőszalaggal és egy tokmánnyal, mint súly kiszámolni. Ez alapján a 15 centis rugóúthoz 120 kg terhelés kell az első villára. Szóval szerintetek sem gyári akkor?
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #125221 üzenetére
Ülésmagasságot hogy mérik? Saját súlyával a kerekeken állva?
Az ültetőszett mit csinál jelen esetben szerinted? Ahogy számolgattam, nem az lehet a felütés oka, hogy összeül a rugó.
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #125225 üzenetére
Ez szerintem nem annyira kifinomult, hogy kutyacsontokkal játszanak, ha ugyanarra gondolunk. Rá mérek mindjárt, szétszedni max jövő hétvégén lesz időm
Picivel 80 centi felett van.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #125227 üzenetére
Azért jöttem, hogy tippeket gyűjtsek
Vízmértéket a legalacsonyabb pontra az ülésen elhelyeztem, motort saját súlyánál tartotta fel a két kerék, és öcsém mért a földtől (beton műhelypadló).
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #125233 üzenetére
Nem olvastad el eléggé?
A legmagasabb csíkhoz mértem a 65 mm-t. Tekintve, hogy elég gyakran koppanik, valamint keményen próbáltuk kézzel is túljuttatni azon a vonalon, én elhiszem, ha ott a vége neki. Más ötletem már nemigen van, mint gopro-t felrakni a villára és párszor felüttetni szándékosan, hogy megnézzem, mi történik a videó alapján. Esetleg néhány priso alkoholos csíkot húzni rá.
Ezekre az ülésmagasságokra én annyira nem adnék viszont
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #125246 üzenetére
Srácok, így fogok tenni, na
Talán kolnap délután jut rá idő
-
norbert1998
veterán
Nem sikerült ma kipróbálni. Meg még jó darabig nem, bezártak minket az udvarra. Semmi kerekekkel rendelkező dolog se ki se be
Sarokház, és úgy gondolták mindkét kapubeálló előtt elkezdenek csatornázni, hiába van két külön utcábanHazafelé láttam egy kemény naked-et, volt vagy 225 széles gumi rajta hátul
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Kifejezetten fájdalmas a felhozatal a hahun most
-
norbert1998
veterán
válasz
LógaGéza #125563 üzenetére
Én egy 48 lovasra papirozott transalppal szemeztem, az is eltűnt. Most kell meghirdetni a Varát.
Szinte csak poén motorok(értsd, más "kivitel", mint amit én akarok) akadnak vagy egyhengeresek. A határok nyitasaig biztosan belefér egy olyan, de akkor már nem akarok sokat költeni. Mindenesetre, a parkolót tömöm azért
Fájó még, hogy 90% pest vagy keletebbre van. Én Pestig sem akarok elmenni.
-
norbert1998
veterán
Csodálatos történések.
Elmentem megnézni egy Pegaso-t, aminek a próbaköréről hamar visszafordultam, mert az egyik irányban lovagoltak. A másik irányba akartam elmenni, Stop tábla utáni jobbra fordulásban sikeresen (valószínűleg ez történt, de nem tudom megmondani) túl gyors lehettem a kuplunggal, kiment a vas feneke és elfeküdtem vele.
Szóóóval, van egy piros 2004-es Pegaso IE paripám
-
norbert1998
veterán
válasz
fattyu #126123 üzenetére
Őszintén? Nem tudom.
Előtte csak egy F650-et néztem meg, de szó szerint menekültem onnan. Szabályosan fájt, ahogy ütött ágyék tájon.Ezután egy Freewind-et néztem volna, közvetlen oda mentünk volna.
És mindenképp szerettem volna KLE500-at és Transalp-ot nézni, vagy legalább testközelből vizslatni.Megmondom őszintén, elég darabos. Az önindító rész közel kuka. A váltó meg olyan, mintha egy tál olasz tésztában kavarognék a Honda-hoz képest. Egyáltalán nem szimpatikus, sőt. A kuplungot szokom.
Amúgy ez szombaton volt, azóta volt egy last chance az oninditonak, most legalább indul. Most raktam össze, mentem egy fél kört két falu között.
Képet mindjárt töltök fel.
Jogsi csinalashoz néztem motort, hasznos, ha saját motorral megyek (első kézből tapasztalat) és bízom benne, hogy hamarosan tud indulni (elvégre külön légtérben van mindenki...)
-
norbert1998
veterán
válasz
Shin Chen #126157 üzenetére
Bukócső tervben van. Rdmoto kapható csak rá, vagy csinálok a cégben munka után egyedit. Utóbbi azért jobban hangzik.
A tegnapi kör során kiderült, mennyi nyomaték van benne. Alapjáraton simán elindul a kocsifelhajtó hídon is felfelé.
Micsurin-nak igaza van. 36kW, ez az én szegénységi bizonyítványom. Ma beszeltem az NKH-val, hogy mennyire macera. Még befutok személyesen pontositani és át gondolom, mi legyen vele. Azt mondta a manusz, hogy előfordult már drosselkit beszerelés náluk is, szóval nem lehetetlen.
Az talán dobna az értékén is kicsit.Ma végre először volt elég jó idő, hogy motorral jöjjek dolgozni. Természetesen a Hondával. Hogy ez mennyivel precízebb műszer, te jó ég
-
norbert1998
veterán
válasz
tboldi #126156 üzenetére
Ezt is talán okosba meg lehet oldani, de mindenképp szomorú látvány
Egy (nem csak gazdasági) totalkaros 3-as megane-t pofozunk épp. Cimborám az egy hónapja vett autóval kiment egy 40 tonnás kamion elé. A hűtő előtt mindent legyalult. A kereszt merevítő meg vitte a nyúlványt. Nagyon nem ment el, de valami eszméletlen masszív cucc az. Előbb csúszik el az autó oldalra, mint vissza tudd huzatni. Gyors matek után, a végén 10-15 ezer N oldalirányú erővel húztuk oldalra, és a maradó alakváltozás közelében sem voltunk még.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Geresics #126177 üzenetére
Még pár kört futok. Az a félelmetes, ha mondjuk balesetet okozok. Biztosítás van a motorra, de a biztosítót biztos már érdekli az az 1kW, nem? Mit fog ő tenni? Fizet, vagy csődbe visz?
NKH azt mondta, hogy a rendszerben nézelődik, utána kérdez és telefonál.
Amúgy meg a drosselkit kell működjön, mégpedig
11000 az engedély
10000 a vizsga
130 euro a kit
Lesz egy beszerelés és egy tervdokumentáció. Ennyi lenne a költsége. Utóbbi kettőről nincs még ár. -
norbert1998
veterán
válasz
tboy93 #126704 üzenetére
Pont nemrég beszélt róla valaki, hogy épp azért kell a zéró tolerancia kis hazánkba, mert a magyar mentalitás szerint ha kicsit lehet inni, akkor kicsit több is belefér, nem képes betartani, ami kicsi meg van engedve, így hát nincs semmi se megengedve. Aztán azt már tényleg nem "véletlenül" issza túl.
-
norbert1998
veterán
válasz
norbert1998 #126717 üzenetére
Fú, ez nagyon félbemaradt, vagy nem is tudom, de olyan semmilyen mondanivalóval nem bíró komment lett
Mindenesetre, személy szerint megértem, hogy miért van zéró tolerancia, de én is jobban díjazom, ha egy korsó sör beleférne ebédkor. Horvátországban én is csak úgy tettem, mint Geresics, mert egy korsó ott belefér(t?).
-
norbert1998
veterán
válasz
Geresics #126722 üzenetére
Pedig sajna a magyar ember nem képes józanul meghozni azt a döntést. Pun intended.
Fattyu, nyilván az is más tészta, ha az ember egy 1 órás kaja szünet mellett a degeszre tömés közben iszik meg egy sört, vagy éhesen pihenő közben kaja nélkül, 5 perc alatt.
És az is igaz, hogy motor és autó ekkor nagyon eltér. -
norbert1998
veterán
válasz
Steven #126793 üzenetére
VT750 Shadow
Cagiva Elephant 750, esetleg XRV750 Africa Twin, vagy ha újabb, akkor Teneré 700, ralli pakkal ofkorsz
Régi R1
XL1000V
Vitpilen 701 nagyon különleges, elférhetne
CRF450 RallyMondjuk ennyi a kis listám. A Cagiva a legfőbb kedvenc. Bár azok után, hogy egy 49 lovassal elfeküdtem, az R1 viccesen fest, főleg a régi, amiben ABS sincs. De akkor is tetszik
Úgy fest, offolom az Aprilia-t és a jogsit is, jövőre korlátlan, és veszek majd valami V2-es túraendurót. Africa, Transalp, Elephant játszik. A különlegessége miatt az Elephant nagyon tetszik, az Africa túl hypolt, a Transalp meg jó lehet. Esetleg 750 Super Teneré, de az ugye nem V2, és 360 fokos az elékelés, a hangja is "ratyi".
-
norbert1998
veterán
válasz
Pfiucska #126815 üzenetére
A futómű tetszik, a motor karaktere nagyon nem, a váltó kuplung viszont szokható. De az NKH nem szereti a folytás ötletét, a rendőr meg a korlátlan jogosítvány igényét, így igen, eladom.
Kovid miatt amúgyis leghamarabb nyár elejére lett volna meg az A2, onnan meg már csak fél extra szezont kell "kibírni" a 125-össel, az meg egy precíz műszer az Aprilia-hoz képest amúgy. Kap egy Dominator slip-on-t, és happiness. 2022 március 21-én már mehetnék a kormányablakba a sikeres A jogsis papirokkal, ha az évszak miatt nem kb akkor kezdődne eleve az oktatás
Az önindító és csatlakozó alkatrészei szarok voltak, az úton van USA-ból, szart nem fogok árulni, így talán nem a kínálat alján fog helyet foglalni majd, mint ahonnan jött, mert motorikusan és esztétikailag patika volt, de anyagárban 150 ezret kért alsó hangon. USA-ból, bontva, postával, vámmal harmadából bőven megvagyok.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #126826 üzenetére
Ezért lesz jó eséllyel még mindig Transalp
Viszont így már a 650 és 700-as darabok is beleférnek majd, nem csak a 600-asok. -
norbert1998
veterán
Mi volt itt hétvégén, te jó és
Kapota a topik rendesen. Voltam én is, de szerencsére nem volt gond, sok motorost láttam. -
norbert1998
veterán
Én mostanság azon agyalok, hogy eladom a sisakot. Caberg Duke II van ugye, matt kékben. A kék-piros-fehér Impact dizájn sokkal jobban tetszik, és elég baráti ára van louis-on. Hátha sikerül minimális árréssel egy cserét elvégezni
-
norbert1998
veterán
A sisak cserét elengedtem. Nem rossz a matt kék sem.
Viszont rendeltem Dominator dobot a motorra. 47 pénz volt postával.
-
norbert1998
veterán
Meg is jött a dob. Azért a csütörtöki ászakit megvárom vele
-
norbert1998
veterán
Tegnap megvolt az első külföldi utam, killer és E jel nélkül irány ausztria
Nem szóltak semmit, alacsony fordulaton gurultam a határőr felé
A Dominator dobbal az aktuális felépítménnyel 105-ről 115-re nőtt a végsebesség, jóval jobban tartja is. Viszont felraktam tegnapelőtt az oldaltáskákat, tegnap a teljes strandfelszerelés benne volt reggel, hát a 105-öt ha elértem, már boldog voltam. Délben szedtem fel asszonypajtást (plusz túraplexi, pleximagasító, nagydoboz hátul, széles oldaltáskák), de kifelé nem tudtam annyira menni, mert forgalom volt .Hazafelé volt egy kis szembeszél, meg együtt már ~320 kilót mozgatott az a 15 póni, hát volt, hogy 85 alá beestem az országúton
Azért ilyenkor azt mondom, hogy nem lett volna rossz, ha le tudom papirozni azt a rohadt aprilia-t, és már rég meglenne az A2.
Így még az a motor is csak a garázsban áll, nem vesznek meg érte
Viszont, csinálok bukócsövet a Varadero-ra, meg az elkészült célszerszámmal majd a jövőre aktuális motorra is majd, nyílván.
-
norbert1998
veterán
válasz
dellfanboy #129686 üzenetére
Hát biztos úr, ez szükségeeees. 15 lóerő így sincs meeeg. Menjen má velee
Életveszély -
norbert1998
veterán
válasz
DJGABI #129699 üzenetére
Nagyon, szeretem, imádom. Egyedül a motorerővel van gondom, de hát a 125-től mit várunk? Illetve talán a futómű lehetne egy kicsit masszívabb, hosszabb rugóúttal.
Valamikor kempingezni indulunk Balatonra vele
(#129700) Madwe
Ebben a hőségben? Szenvedés. Bevallom, utóübbi hetekben elkezdtem a squidlet formulát alkalmazni, főleg a délutáni órákban
Tegnap mondjuk nem, de mire kiértem a strandra, már a nyereg is vizes volt alattam.
Mondjuk 35 fokban nagyon létezni se lehet, nemhogy motorozni.
De ezek nem élmény körök, hanem pl. a strand vagy cég. A klíma jó az autóban -
norbert1998
veterán
Tegnap gurultunk egyet haverral, nemrég lett meg neki a papírkája a GS500F-re, ami kb egy idomos GS500(?).
Kipróbáltam végre először intercomként is a BT-S3 intercomot, amit a Hondás gyerek hypolt. Neki ugyanaz a márka (Fodsports) van, M1-S Plus típus, közel egy km hatótávnuk volt, bár 500 m körül ha egy traktor közöttünk van, akkor tud recsegni.
Végre lejutottam egy mélygarázsba a Dominator dobbal, killer nélkül, hát... Az aznapi hangversenyt megnyertem
A 180 fokos főtengely fokolás kifejezetten simává teszi a GS-t, de egyébként az Aprilia-val is sikerült kicsit menni a mexikói autobahn-on, és visszafelé már egész sima volt. Az autobahn lezárt szakaszán kíváncsiságból egy 30-130 roll race-t is csináltunk, de a hirtelen nyomaték miatt nagyon keményen otthagyja az Aprilia, viszont utána behozna, szerintem 150 körül hagyna le.
De hogy az a GS milyen rohadt hosszú -
norbert1998
veterán
válasz
tboy93 #130233 üzenetére
Ez is jogos. Ráadásul manapság már divat a kétcsatornás wifi a telefonokban, szóval range extenderként tudnak üzemelni néhányan, pl. középen megy a mobilnetes ember, és ha a táv igényli, akkor előre meg hátra is tudnak range extenderrel rácsatlakozni a mobilnetes emberre. Ezért a megfogalmazásért kivágnának az óvodából, tho
Haveré elvileg 4 vagy 6 emberrel tud egyszerre beszélni, de az drágább is jóval, 70 ezer körül volt a páros ajánlat neki.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Steven #130247 üzenetére
Engem jól hallott a srác, pedig nyitható sisakom van, de kemény kábeles mikrofon a számnál van. Én őt szarul hallottam, de egyrészt az ő motorján elég keményen van szél, másrészt kb az arccsontjánál volt a mikrofonja, mert valamiért az ő keménycsöves darabja nem működik jól.
-
norbert1998
veterán
Másik haverral is gurultunk egyet a hétvégén, volt barátnőm BT-S3-asa lett az övé. Egy CBX400-on nyomult, de én nem tudom, hogy az azon lévő szélzaj vagy mi miatt, de gyakorlatilag a számban volt a mikrofon, és ha üvöltöttem, akkor volt képes harmadikra megérteni, amit mondok neki, holott maxon volt a hangerő, és az Icon AirFlite-jában pont a hangszórótartó lyuk közepébe kerültek a hangszórók. Én szintúgy nagyon szarul hallottam őt, de egy fokkal jobb volt azért nekem.
Érdekes, hogy a csütörtöki emberkével és az M1-S Plus-ával nem kellett visszakérdezgetni, bár ott is azért hangosan kellett beszélni. De a tegnapi-mai nap... Tényleg rendesen üvöltözés volt csak, gyakorlatilag max hangerőmn voltunk mi is.
Erre valami ötlet, mit ronthatunk el? Vagy tényleg ennyire fosok ezek a cuccok, amiket a nagy hondás gyerek oda meg vissza nyalt?
-
norbert1998
veterán
válasz
Pfiucska #130297 üzenetére
80-nál is már bőven ordítozni kell. Most este azt próbálgattam még, hogy a headste usb-c kábelét beledugtam a telefonba, de nem ismerte az fel. Viszont az intercomba a telefon jack-usbC átalakítójával sikerült vezetékes fülest műtenem, és kipróbálni a hangerejét úgy is... Igazából szerintem a hangszóróval van a baj. Nameg azzal, hogy az én sisakomban speciel a fülem mögött és fölött van a gyári hangszóró hely. Nem is értem. Konkrétan nincs átfedés a hangszóró és a fülem teljes felülete között, de egy pici sem.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok