-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Doki16 #68501 üzenetére
Nem baj, holnap lenézek felétek délután, este felé... ma már bemelegítettem a motort... mikor leszálltam a féktárcsa olyan forró volt, alig bírtam lekötni.
Természetesen a sok fékezéstől, hogy az állandóan kitörni vágyó motort kordában tartsam a szabályoknak megfelelően, a záróvonalon véletlenül se előzve.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Polemius
aktív tag
válasz Doki16 #70137 üzenetére
Ha rákeresel, több helyen leírják, mit érdemes elmagyarázni, betartatni.
A lényeg, hogy fel-leszállni csak a jóváhagyásoddal, menet közben láb szigorúan a lábtartón.
Menet közben pedig semmi hirtelen mocorgás, és veled együtt mozduljon. Mintha hozzád lenne kötözve.
Van aki nem szereti, ha az utas belé kapaszkodik, nekem eddig ez volt a legjobb megoldás.
És kezdésnek érdemes egy üres parkolóban gyakorolni kicsit.
Ja és gyúrjál.[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Doki16 #70137 üzenetére
Az előzőhöz még annyit, hogy tartsa magát. Az elején majd vicces lesz, mert gáznál érzed,hogy mindjárt hátraesik, a féknél meg rád csúszik.
Én is nem rég vittem asszonyt elsőre....egy kis kör után megbeszéltük és visszafele már nem volt gond.
A második útnál meg már semmi, mehettem a saját tempómat. Kanyarban meg ügyesen dől velem, sőt néha úgy éreztem,hogy ő jobban akar dönteni. De van aki fél és érzed, hogy ellent tart. Szokni kell, szépen lassan mindkettőtöknek.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
polimorf
tag
válasz Doki16 #70137 üzenetére
A többiek megirták a többségét de azt még elmondanám, hogy nagyon fontos, hogy kanyarban bármennyire is fél az utasod ne próbáljon a balos kanyarban jobbra dőlni (és forditva is)(pl. a feleségem) mert kiegyenesititek a kanyart. Az is kellemetlen ha az utas jobban rádől a kanyarra mint Te (pl. a leányom). Mi először igy jártunk aztán megálltam és mindent részletesen elmagyaráztam a nejemnek és a lányaimnak is.
Én mivel háttámlás túramotorom van azt mondtam nekik, hogy dőljenek hátra élvezzék a motorozást és ne csináljanak semmit csak maradjanak a támlának dőlve majd én tornázok helyettük is (a 100kg súlyommal nem nagy torna ). Azóta is igy motorozunk és azóta soha nem volt semmi gond egyikkel sem. Természetesen a le és felszállás csak a tudtoddal történhet mert ha nem figyelsz rá hirtelen ledöntheti alólad a motort ami szintén nem kellemes. Nagy vonalakban ennyi. Amúgy nem sokkal nehezebb mintha magad mennél, legalábbis az én gépem 350kg a csajok meg 50 kilósak, sokszor észre sem veszem, hogy mögöttem vannak. Bár nekem már az szokatlan ha magam megyek mert 3 csajból mindig akar valamelyik motorozni, a két lányom 150 fölött élvezi a feleségem meg 110 alatt a motorozást, tehát alig van üresjáratomMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
BoB
veterán
válasz Doki16 #70304 üzenetére
Bámilyen nehéz gépet simán lehet terelgetni, a probléma nem itt van.
A probléma akkor van, amikor tologatni kell emelkedős, lejtős, egyenetlen vagy teszem azt durva köves terepen, hátrafelé padkán keresztül szűk helyen hogy nem tudod rendesen fogni a motort, stb, stb...
Az elmúlt 10 év alatt én is borítottam párszor álló helyzetben ilyen okok miatt.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Doki16 #71381 üzenetére
De hogy nem tudod miben vagy? Valszeg mert kevesebbet méssz... amugy idővel a sebesség fordulat arányból tudni.
Na meg számolni se ciki... tepersz, jön a körforgalom és számolod lefele... egy kettő három... hármasban vagy a körforgalomban... kigele már tudod....
Lámpánál nem számolod, de amikor nagyot katttan lefele az az eggyes... netán felvillan pillanatra az üres... ha pont elkapod a lámpát, nem ciki felrakni gurulva kettőbe.Szóval nem tudom, hogy nem erezni, hogy hányasban vagy.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki16 #71381 üzenetére
elveszek a fokozatok között
Na és? Én mindig úgy vagyok vele, hogy addig pakolom felfelé meg lefelé, amíg tudom. Ha már nem tudom, akkor tudom, h ez a 6. vagy az 1.
Ürest is úgy keresem meg, h lefelé amíg megy, utána felfelé üres.
Illetve még az egyik fokozat éppen annyi ezrest mutat nekem fordulatszámban, mint mph-t 10-esekben, onnan tudom, h ez akkor a 4. A többi nem fontos.Esetleg a 3. és 5. még könnyű, mivel vagy gyorsabban forog, vagy lassabban, mint 4.-ben a sebességemhez mérten. Viszont az sokszor előfordul, hogy 6.-ban még felfelé akarok váltani.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Doki16 #71619 üzenetére
Utána bszom a bukót kamerástól jót káromkodok és szbsz az ideg.
Más: Volt szerencsém látni egy 1200GS-t bójákat kerülgetni. Csak lestem, hogy azzal a dobozos batár motorral milyen könnyen kerülgette azokat a bójákat amik között csoda, hogy elfért.
Hm, jó a szín, tőlem ment az 5-ös!
[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
válasz Doki16 #71635 üzenetére
Elég kellemetlen volt 3-ban indulni, emelkedőn Vissza szoktam 2-ig rakni, de itt éppen előzés után voltam és nem jutott időm kirakni 0-ba. Azt már tapasztaltam, hogy álló helyzetben nem mindig megy, de eddig nem ragadt 3-ban. Ha jól emlékszem azt mondták, hogy a váltóolaj miatt van ez.
Szóval ha megálltam, 3-ban van, és nem megy a váltás, akkor engedjem fel egy kicsit a kupplungot, átugrik 2-be a próbálkozásnál (remélem nem fullad le)? Utána gondolom próbálhatom még lejjebb tenni.Scottoilert használ valaki? Van értelme ezeknek az automatikus rendszereknek?
[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
válasz Doki16 #71639 üzenetére
Nem szoktam így indulni, csak most muszáj volt, mivel nem tudtam 3-ból lekapcsolni, mögöttem meg a megelőzött autó állt
A tanulógép volt olyan, hogy nem mindig sikerült álló helyzetben N-ből 1-be rakni, ott kuplung kienged/behúz (és esetleg kicsit megmozdítva a motort a fogaskerekek miatt) megoldotta a dolgot.
Amúgy megy a visszakapcsolgatás, alig kell fék a megálláshoz, 2-ben durván lassít a GSX650F. -
HSM
félisten
válasz Doki16 #71652 üzenetére
Oké, enyém csinálja újkora (0km) óta. Szval nem hiszem, hogy ennek bármi köze lenne a használathoz.
Persze, amikor már többször nem veszi be, mint amikor igen, az nyilván gáz, de ha csak esetenként, az más. Engem nem zavar, mert nagyon ritkán fordul elő, akkor is egy másodperc sincs megoldani.Nem tudom, mitől függ, csinálja-e, de azt hiszem akkor szokta, amikor már álló helyzetben rakom ki üresbe, nem még előtte gurulás közben.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz Doki16 #71652 üzenetére
Nálam is előfordult néha a CB500X-en (9 hónap/1517 km - 2 év/~6200 km). Sőt, nagy ritkán volt olyan is, hogy 1-esből 2-esbe váltáskor visszadobta magát üresbe, miután kiengedtem a kuplungot és újra húztam a gázt. Lehet, hogy user error volt, nem tudom, de be szoktam húzni a kart teljesen és érzem is, hogy bekattant a következő fokozatba. Mindenesetre ez a jelenség megszűnni látszott miután Motul 7100 10w30 (ez a gyári előírás) került a MOL 10w40 (a Red Baron tette bele) helyére.
Ezek az anomáliák főleg városon belül jelentkeztek, ahol sokat kell váltogatni. Lehet, hogy ez is közrejátszott a dologban.Amúgy elvileg valamit finomítottak Hondáék az 500-as trió váltóján a 2016-os faceliftre.
szerk.: Apum WagonR-je is csinálja, hogy nem mindig veszi be elsőre a rükit. Állítólag típus
hibajellemző. Ilyenkor 1-es, kuplung fel, amíg nem kezd el fogni, majd kuplung be, és mehet a hátramenet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki16 #71644 üzenetére
Motorféknél érdemes hátrafelé is nézni.
Vagy felvillantani mellé a féklámpát.
(Vagy gyorsulásérzékelős féklámpavezérlőt használni. )
Autósokat váratlanul érheti az erős motorfék.Mögöttem rengetegszer közel jöttek mire feleszméltek, h lassulok.
Általában kevés féket használok csak, elsőt szinte soha normál városi körülmények között.
A féklámpavezérlővel viszont jókora távolságot tartottak mögöttem, szerettem.
De az is lehet, h azt hitték megbolondult a féklámpám. Benzinkúton sokszor odajöttek, h villog a lámpa. Mondom akkor az úgy fasza, köszi.[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Doki16 #71683 üzenetére
Nem tudom mit veszek, de mikor pedzegettem az asszonynak,hogy kicsit rákívántam valami 1300-as sporttúrára, akkor mondta, hogy ha eladom a Boci-t, akkor válás van. Új motorom úgy lehet, hogy a Boci mellett, mert Ő azt nagyon szereti.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Chrys_
addikt
válasz Doki16 #71933 üzenetére
A töltő elvileg nem rossz, atuós cucc, de mintha túl sok árammal tolná az elektronokat az akkuba Egyébként töltöttem ezt az akkut már vele. Végülis úgy döntöttem, hogy hagyom éjjelre, majd reggel beszerelem, és legfeljebb motorozok kicsit meló előtt, az úgysem sürgős
A töltővel szabad egyáltalán indítani?
Max. a garázsba tolnám be, de az meg messze van, itt a ház előtt csak parkolóm van[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Doki16 #72074 üzenetére
Szelepnél lehet, hogy elég a belét kicserélni, ami pofon egyszerű. Ha nincs nálad épp egy szelepbél, akkor cseréld meg az elsőt a hátsóval!
(Ha esetleg még nem láttál ilyet, akkor a szelepbe ha fentről belenézel, akkor egy keresztirányú fém van, azt kell kicsavarni...)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Doki16 #72080 üzenetére
Sejtésem szerint jók, de bringa-szelepet még sosem szedtem szét!
2 hónapja anyám hívott, hogy leengedett a kocsija kereke, oda vittem magammal szelepbelsőt, azt kicseréltem, és reménykedtem, hogy nem kell gumishoz vinni. Akkor bejött, szóval egy próbát megér...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Viccrovat
- Gumi és felni topik
- Hegesztés topic
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- További aktív témák...
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen