Aktív témák
-
micro
addikt
Most egy hétig külföldön voltam.
Kint vettem is egy teleobjektívet.
Pont az általad említett Nikkor 70-210 4-5.6-ot, ha ebből csak egy féle van.
Még csak kóstolgatom, és nics összehasonlítási alapom, de az árát mindeképpen megéri.Klaviatúra, képernyő, EGÉR!, meg az a doboz, tudod a gép LELKE..
-
johnjohn
addikt
Valószínűnek tartom, hogy csomóan, akik ráfaragtak a dologgal, lapítanak mint az a bizonyos barna holmi a fűben, mert nem égetik be magukat a sirámokkal.
Én sem értem miért kell pár tízezret spórolni amikor valami hibánál sokkal többe kerül a javítás, meg a küldözgetés.Csodálom ,hogy valamelyik kereskedelmet ellenőrző szervezet még nem figyelt fel a dologra, azért nem olcsó, és nem kevés amit forgalmaz.
A felhalmozott forintokkal nyilván nagyon sokra megy az USA-ban, ha meg a lé itt marad, akkor kint miből vásárol ? Minimum adócsalás vagy itt, vagy odakint, vagy mind a két helyen.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
D90 tényleg jobban megéri, mint a d200, remek váz. Az új obikkal viszont számomra már nem olyan egyértelmű a helyzet, 18-70 obit kapsz használtan 40k-ért, és szvsz annyi pluszt nem ad számomra a 16-85vr, hogy megérjen annyi pénzt, 18-105 vr-nek kicsit rosszabb a felépítése, ill. mindkettő roszabb fényerővel bír. A stabilizálóval náluk az előny, de ekkora gyújtótávoknál talán nincs akkora haszna mint a nagyobb teléknél. Viszont az ár döntő tényező, 18-70 pedig 40k-ért lopás egy ilyen minőségű obinál (Anno nekem canon vs. nikonnál a 18-70 és a 50 1.8 volt a döntő tényező).
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dare2Live
nagyúr
Hát difi van széleslátón a sarkokban, ha zavarna bár leszoktam a 100%nézegetésröl max rekeszelek egyet. A +2mm az tényleg sokat számít tuti többet mint a végén a +20mm, felépítésben meg mind2 kaki a Tamronomhoz képest szóval nekem tök8.
vszeg egyéni preferencia kérdése az, hogy kinek mi de az tuti, hogy mind2 obi nagyon jó vétel alapobinak.D90et lehet megpróbálok vkitöl kölcsönkérni.... Ki kell próbálni...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
végignéztem mégegyszer dpreview tesztet és a:
"Over-enthusiastic metering a little prone to blown highlights
meg a
We believe more of the captured dynamic range could be incorporated into Jpegs
erősen arra utal, hogy mint D80nál.De itt akkor ha 3D focus trekinget használok akkor hiába van MATRIXon a fénymérés és kijelölt AFpont alatt túl sötét/világos akármi nem súlyozza durván felül azt ami a kijelölt AF pont alatt van? Jólértem?
Eh eccer látnám azonnal érteném....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Pilács
senior tag
Igen, előbb kérdeztem, mint nézelődtem... látom a táblázatot A fénymérés hiánya azt jelenti, hogy én határozok meg záridőt és rekeszértéket is, majd katt és vagy sötét lesz vagy beég? Mondjuk pár év gyakorlás után lehet menne is, de ennek az obinak még a makró képességei nem fejlődtek ki portrénál meg megunja a páciens mire egy helyes expót összehozok
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
Dare2Live
nagyúr
Már most van 3 esküvőfotózás amit jövőre sanszosan én csinálok. Ha pedig pénzt lehet vele keresni meg tudom indokolni magamnak az FFt meg egy még el nem döntött FFobit. Ez olyan pszihés dolog. (Annak ellenére, hogy tisztába vagyok vele, hogy amennyiért barátoknak/ismerősöknek csinálom (semmiért/szivességért cserébe vagy 20-30KFtért...) vszeg/lehet még az árát se fogja behozni.... ) De én még az esküvöfotózásra se untam rá(mnt minden esküvőfotós) sött élvezem... ez nekem amolyan hobby.
ha meglesz D80 lesz a walkaround + tartalékváz a 18-105VRel, 70-300VR mindenen jól teljesít. A 17-50 2.8 viszont "fölös".részegdisznó: de... sött még most is gondolkodok az eladáson...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
lugosi
MODERÁTOR
A németeknél van 55-ös
-
Snoop27
őstag
-
lugosi
MODERÁTOR
"1. a 18-105 valószínűleg önmagában elég lesz. nem kell ám mindent lefedni, én például alig telézek."
Már bocsánat: kit érdekel a konkrét esetben hogy TE mennyit telézel?
A srác írta, hogy természetfotóra. Akkor most érdekes az hogy TE alig telézel?
Az átfedés tök jó, ha már mindenképpen akarod költeni a pénzed, de ha kötött költségvetésből gazdálkodsz, akkor marhaság. Teljesen felesleges pénzt adni egy 18-105-ért ÉS egy teléért, márpedig a 105 természetfotóra (állatok, stb) igencsak kevés, még a 2x akkora 200-as vég is éppen-éppen elég belekóstolni. Ebben a felállásban teljesen felesleges egymást átfedő obikat venni, amikor ott van alternatívának a 18-55 és az azt tökéletesen kiegészítő 55-200. Azt senki sem vonta kétségbe, hogy a 18-105 egy jó obi, viszont amire a kolléga írta, hogy kellene, arra nem igaz amit írsz, hogy "önmagában elég lesz".
"2. az átfedés nem baj. miért volna baj? legalább ritkábban kell obit cserélni."
Kompakton meg egyáltalán nem kell.
"3. ha komolyan kell a tele tartomány, úgy is kelleni fog egy 70-300 vr minimum."
Írtam én is. Csak mivel adott helyzetre kell konfigot választani adott keretből, nem biztos hogy belefér a keretbe. Vagy rosszul olvastam és a pénz nem számít?
"az áron kívül nem látok érvet a 18-55 mellett, garantáltan a 18-105-öt venném."
Jelen esetben viszont az ár fontos tényező, és a srác azt is írta hogy kitben nem árulják náluk a kinézett gépet a 18-105-tel. Az az obi önmagában 60e ft. A váz 100. Kb 160 lenne a kettő együtt. A dupla kittel kb 150. Azaz kevesebb pénzből lenne egy többet tudó rendszere.
-
sowi
őstag
errefele a legtobb fotos bolt eleg normalis, tehat siman ki tudom probalni az obikat vasarlas elott, legalabbis eddig ha szoltam mindig az volt a valasz, hogy tekerjem fel a gepre es probaljam ki nyugodtan mivel ha megveszem akkor az nekik biznisz ha meg nem akkor tudnak segiteni masmilyet valasztani, mondjuk az elso ilyen alkalommal csak neztem ki a fejembol , hogy wtf?!
jovo heten elugrok es megprobalom megnezni mindegyiket a vazon, aztan lesz valami mondjuk a sigma nagyon szimpatikus a maga 10 milimeterevel, csak kicsit tartok a minosegi gondoktolAnytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
Degeczi
nagyúr
vonzó a nagy kereső, nemrég kimondottan megdöbbentem, amikor a 10 évvel ezelőtt használt Chinon CE-4 ismét a kezembe akadt (igaz, ott még nem volt AF, így - mivel nem félig áteresztő a tükör - még sokkal világosabb is volt)
ugyanakkor fura módon egyben hátrány is: a D300-on ideális AF szenzor elrendezés teljes képkockán már lényegesen kevésbé kedvező
-
Dare2Live
nagyúr
"a d90 is egész hihetetlenül jó."
+ "cserébe viszont drágább, nehezebb" és az is marad. +obi "problémák" + .....Szóval a DX szvsz hosszú távon se halott. Nagyon nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Én nemrég nagyon gondolkodtam egy D700on, meg lencséken.... aztán gondolkodtam kiszámoltam mennyibe kerülne a vázcsere aztán mennyibe kerülne a 18-105VRt a Tami 17-50 2.8at cserélni (18-105öt nagyon elkeni a 24-120at, 17-50 képminőségét meg egy 24-70 2.8 hozná) és a végén rájöttem, hogy jó lesz nekem ez az APSC.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Szten Márs
nagyúr
Pusztán specifikációkat nézve kb akkora különbség van egy A900 és egy K10D keresője között, mint egy K10D és egy EOS 400D keresője között - persze egy dolog a specifikáció, meg egy másik dolog az érzet. Sajnos nekem még nem adatott meg, hogy FF digit gép keresőjébe kukkoljak, de titkon reménykedtem/reménykedek benne, hogy legalább hasonló, mint egy filmesé. Bár nyilván az AF nélküli filmes vázaknál nem osztódott kétfelé a fény, ami kapásból nem egy rossz dolog, plusz a törőék-mikroprizmaraszter páros is emelte a kereső élményét, de ez van. Fejlődik a világ, vagy mifene.
-
Degeczi
nagyúr
az, h valahol teljesen elfogadható eredményt adott az Oly, még nem jelenti azt, h ugyanott ne lett volna láthatóan jobb egy másik, nagyobb dinamikájú váz
a tesztoldalak pedig pontosan ezt végzik: azonos, kontrollált körülmények között vetik össze a vázakat
a stílusodért viszont kár (pláne egy házigazdától... ) - korábban éppen a jobb hangulatért kedveltem az itteni topikokat más oldalakkal szemben
-
lugosi
MODERÁTOR
Huhh csak most látom, hogy mennyi hsz született FF-DX témakörben.
Nem akarom elismételni azokat amiket mások már felhoztak ezzel kapcsolatban (zaj, dinamika, felbontás, kereső stb.), csak hozzátennék még az eddigi - szintén fontos - véleményekhez még egyet, ami szintén fontos (nekem pl).
Amiért mégis erre a hsz-re válaszolok és nem a korábbiakra, annak az oka ez a rész:
"a fixekben igazad van, de azok aps-re is jók (sőt), azt pedig, h másképp viselkednek, nem gond: egyet "tolni" kell a soron. 24 -> 35, 35 -> 50, 50 -> 85, 85 -> 135. persze alul így fényerős fix nélkül maradsz, de, mint írtad is, ott az überbrutál tokina 11-16."
Azért mert ez nem igaz, hogy egyet "tolni" kell a soron. A 35-ösnek dx-en nem lesz olyan perspektívája mint egy 50-esnek ff-en. Soha. Megközelítőleg hasonló lesz a látószöge, de a perspektívája nem lesz ugyanaz. Az olyan lesz mint egy 35-ösé (minő meglepetés). Ha csináltál már portrét 50-es objektívvel filmre vagy ff-re, és 35-össel dx-re, akkor tudod hogy mi a különbség, de ha ezen túllennél akkor ezt nem írtad volna be. Másrészt a nikonnál nem nagyon láttam ha már ennél a gyújtótávnál maradunk olyan fényerős 35-öst mint amit 50-esben, de ez nem annyira fontos.
Leírom inkább egy gyakorlati tapasztalatomat.
Egy barátommal ketten fotóztunk egy alkalommal esküvőt, és én éppen akkor próbálkoztam először kromogenikus fekete-fehér filmmel, gondoltam hogy a digitális gép mellett azt is kipróbálom. Nem a film a lényeg, hanem a perspektíva és a látószög amit ki akarok hozni ebből. Az ember felteszi a 85mm-es obit a dx-es gépre, kalkulál, az kb ennyi meg ennyi, hozza egy 85-ös perspektíváját, és majdnem egy 135-ös látószögét. Ez oké. 50mm-es obi, lesz 75-ös látószögű, és azt hiszed hogy már-már egy 85-össel dolgozol, de nem, mert soha nem lesz olyan a perspektívája.
Még ennél szubjektívabb dolog, felteszed a filmes vázra a 85mm-es obit, vagy az 50-est, és maguktól "helyükre kerülnek" a dolgok. Ezek a gyújtótávolságok nem véletlenül lettek kitalálva, felteszed a gépre és ösztönösen pont oda állsz be ahol hibátlan lesz a képkivágás, nem kell variálni, hogy oké ez most hány mm-nek számít. Szóval az 50-60 év alatt kitalált gyújtótávolságokat és perspektívákat nem kell felrúgni. A 24mm-esed sose fog csak annyira torzítani, mint a 35-ösöd.Emellett van még egy elég érdekes tévhit, hogy a ff-re aztán híjjnye de milyen objektív kell, hogy "kihozza a minőségét". Ezt tényleg nem tudjátok, hogy tévedés? A sokkal jobb (kisebb) pixelsűrűség miatt gyakorlatilag nem kell olyan jó obi az azonos felbontás, élesség stb elérésére mint dx-en. Azaz az erős közepes obik sokkal jobban teljesítenek mint dx-en. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy gagyi obikat vegyetek ff-re.
Az a kolléga pedig, aki megvette a D700-at itt a fórumon, és a D200-hoz képest csalódott benne, leírhatná egy kicsit részletesebben, hogy miben csalódott, mit várt és mit kapott helyette.
-
Degeczi
nagyúr
igen, a dinamika talán legfontosabb szempontja, h ne égjen be menthetetlenül egy fontos részlet
a másik fele viszont a sötétebb részek viselkedése: ha azokon történik pl. világosítás az utómunka során, mennyire ugrik meg a zaj, ill. mennyire jönnek elő értékelhető színek.
Kompakton ez volt a legnagyobb gondom: ugyan szépen lehetett pl. a PS Shadow/Highlight funkciójával világosítani - de hiába, ha onnan csak egyre színtelenebb részletek jöttek vissza és persze nagyon zajosana dinamikateszteket ezért befolyásolja a zajszint is - és így már érthetőbb, miért nem remekelnek ebben az Olyk
sehol nem kérdőjelezem meg, h jól bevált az E3 a gyakorlatban, szépek a fölrakott képeid - de nem mondanak ellent ennek azok a tesztek sem, amiken más kamerák jobban teljesítenek (és ezért mondtam korábban, h utómunkán átesett, 2Mp-re leméretezett képek alapján nemigen lehet ebben véleményt alkotni)
Ugyanolyan körülmények között azok képeiben valszeg több tartalék maradna - de aztán hogy erre szükséged van-e, az már teljesen egyéni szempontszóval szerintem nincs ebben szükségszerűen ellentmondás, ezért is fölösleges bármi indulatot belevinni - csak beszélgetés egy műszaki eszközről
-
lugosi
MODERÁTOR
Érdekes, nekem is van olympus és nikon dslr-em is, a szembetűnő tapasztalat az, hogy az olympusnak vagy az érzékelője, vagy a képfeldolgozó algoritmusa, vagy fogalmam sincs hogy mije, úgy van megalkotva, hogy a kész képekhez a legritkább esetben kell hozzányúlni, simán lehet használni a gépet jpg-ben is. És valahogy az olympus gépek egy olyannyira kellemes szín- és tónusvisszaadást tudnak, amit még más gépen nem tapasztaltam.
-
#01758976
törölt tag
kérlek
A kedvedért felhívtam az öreg Olympust a [készüléken].Direkt vonalam van.Mielőtt kérdenéd,nem nem eladó.Szóval nagyon tiszteletteljes hangon beszéltem az öreggel,mert akinek ilyen jépegje van csak isten lehet.Mondok,h a Fuji alatt lakom,felénk a raw+jépeg a divat.Mert mégiscsak bővebb a keret,gondolkodtak e már ezen itt fent?Mert mégsem olyan szoros a kapca.
Aszondja erre az öreg:Itt a magasban erre nincs szükség. -
runner 125
nagyúr
Mély kacaj..
Azon nevettem h mindketten ugyanazt az árat szabtátok meg.Nyilván korrekt ár már az is, ha pofátlannak tűnt az ajánlatom bocs.
...viszek haza pár 5-öst és visszatérünk rá.
Addig valahogy eldöntöm kiét veszem.Üdv.M
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
eastsider
nagyúr
szeretem a gépet, egész jó a kitobi (lásd flikker).... van benne 5k expo. igaz hazsnáltan vettem nagyon jó áron (haszonnal adnék rajta tovább...) (lenne 70-80k-m obikra)
de, ha pl akarok venni egy fix50-est ott állok, hogy 110 HUF... namost fókuszmotor nélkülibe ez 40k. nem mindegy, főként, hogy diák vagyok.
úgy érzem egy 50-es féynerős obinak van a legtöbb értelme. (bár még kezdő vagyok)
de lehet beleugranék egy 17-70-es HSM-es sigmába is... ami még jó az a fix 35-ös AF-S nikkor obi... szerinted használható egy fix 35-ös valamire?:S
fene tudja...
nagyon elgondolkoztammeglátom, hogy elvagyok-e még a kitobival, ha igen fölösleges cserélni valóban (amúgy nem ragaszkodom a nikonhoz, ár/érték a nyerő)
sokszor jó lenne viszont egy kis fényerő...bár ahogy nézem a makró obik motor nélkül is horror árban vannak
[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
-
balpis
őstag
nem kell ahhoz hajózni. SImán vízparton - főleg páráa melegben - folyamatosan kicsapódik a pára a frontlencsén. Nekem inkább az UV szűrő legyen koszos.Azt letörlöm pár mp alatt, legfeljebb pici maszat marad rajta, nem tzavar. aA frontlencsén idegesítene, s félnék is állandóan törölgetni.
De ha nem ilyen a helyzet, akkor is az objektívsapka fel-le vételénél véletlenül hozzáér az ember - tudom, én vagyok béna, de kb. 10-20-ból egyszer biztosan -, akor már rendesen maszatos lesz.
Én így inkább mindig hordok rajta jó minőségű, de még megfizethető UV szűrőt, ha kell, akkor akár a pólómmal is letörlöm, ha meg nagyon fontos, hogy szép legyena kép, akkor letekerem.Szemüvegkarc: mióta nem lehet rendes üveglencséket kapni, azóta egy év után mindig van karc a műanyag lencséimen, bármilyen bevonatot is tetessek rá. 2 év után muszáj cserélni.
Igaz, gyakran vagyok táska és törlőrongy nélkül, ekkor muszáj a pólómmal vagy PZS-vel megtörölni, ami nem tesz jót neki. De a barátnőm úgy vigyáz rá, mint a hímestojásra, naponta inkább mossa, aztán sem meri megtörölni. 2 év után mégis karcos általában neki is.
Régen egy üveglencse addig volt jó, míg el ne tört vagy nem romlott a szemem...notebookba (lenovo T400-ban volt, de sok másba is jó) SATA-I HDD caddy eladó
-
hemaka
nagyúr
A D7k semmit, azért nem is akarom arra lecserélni.
Lejár a garija nem sokára, meg van benne egy raklap expo, ezért inkább megszabadulok tőle, mintsem nálam romoljon el éppen akkor, amikor nem kellene.
Mégegyet nem akarok venni, mert az 0 előrelépés. D7k drága és nem jobb.
D700 vs 5dmk2 van most csatában nálam. -
Peethy
őstag
Egy fokkal újabb szenzor, és 1080p 24fps videó, kontraszt alapú AF-el. D300s-et biztos nem cserélnék le rá, de újonnan meg nem vennék D300s-et D7000 helyett, hacsak nem riportfotós lennék és szükségem lenne a fókuszrendszerére.
(#23552) Tomate: köszi! Mindjárt meg is lesem.
[ Szerkesztve ]
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
Ijk
nagyúr
-ennyivel jobb a D5100 érzékelője: [link], ez azért nem sok
-140g-al nehezebb a D90, attól hogy a váz kisebb az obik nem lesznek azok
-hajtogatható lcd, LV-nél hasznos, ami egy gyors kontrasztérzékelős MILC-nél igazán előnyNem vitatatom hogy a LV és videó jobb a d5100-ban, és az előbbiek is jelenthetnek előnyt, de ezek eltörpülnek a D90 előnyeivel szemben. Egy DSLR-en baromi keveset használják a LV-t, videót. Akinek annyira fontosak ezek a képességek azok ne DSLR-t vegyenek.
aleister: Mutasd már meg azokat a speckókat ahol 95%-ban jobb a D5100
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Napelem
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- További aktív témák...
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm