-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
sziasztok
valaki tud nekem segíteni, hogy miként tudok rátalálni egy jeladóra az unixnál, vagy a bárdiék? konkrétan a szervo merev fém csövén van egy érzékelő/jeladó a laguna 1-esben helyileg a generátor mögött van, felfelé néz és 2 pólusú csatlakozója van! valaki tudja ennek a pontos elnevezését, ami alapján kereshető lenne?
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #35023 üzenetére
laguna 1 , benzin 2 literes 8v, 114le, 98as évjárat.
ez a cukiság lenne az
külföldi oldalelvileg szervó nyomás kapcsoló a neve, de sehol sem találok az árlistákban, pedig tipusfüggetlen lehet a cucc, a renault csoport autóit szerelik ezzel! gondolom annyira egyszerű dolog, hogy nem romlik el, ezért nincs egyik nagynál sem szerepeltetve!(elvileg ahogy tekerem a kormányt, megnő a szervó nyomás, ezt a nyomás bekapcsolja és ezzel emeli egy kicsit az alapjárati fordulatot - nálam ez a funkció nem megy, egy Y megfordulásnál annyira leesik a fordulat, hogy lefullad a kocsi.....)
mod: igen, rátaláltam már én is a rajta lévő számok alapján, igaz külföldi oldalakon. nekem az általan linkelt régebbi kinézetű van a kocsiban, de gondolom-mivel a cikkszám megegyezik az újabbal- kompatibilisek egymással! ez azért jó, mert van egy bontós ismerősöm láttam nála clio2-est és laguna 2-est is, hátha pici forintért meg lehetne szerezni ezt a kis bizbaszt, mert elég komoly ára van itthon( a linken 10,5 euro kinnt....)
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
ezen is gondolkozom, de a motor 106 lovas, tehát az újabb generáció, viszont a kasztni még a régi elől hátul, ami fura, mert 2007-ben már az újabb kasztnit tolták, sőt 2006ban volt a váltás.....
jah és egy front törésnél az a szívás, hogy csak a motorháztető ami fém, ott mérhető talán, de ha azt jól megcsinálják, vagy cserélik, akkor arról sem mondja meg a laikus, hogy törött volt!
rob210: nem, ez belső menetes, olyan, mint ami az első képen van amit linkeltem, a 2.linken meg elvileg az újabb változata!
Lion01: a kormány tekerésére nem nő, hanem csökken a fordulat, néha annyira, hogy leáll az autó! tehát a szervószivattyú annyira fogja a motort, hogy megáll az élet, gondolom ennek kellene adni a jelet, hogy nyomásra emelje a fordulatot! jól gondolom? neked mikor gondod volt, végül mi volt a ludas?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz #42667776 #35033 üzenetére
hát az enyémben nem tudom, hogy milyen szervó van(vajpuha minden esetben), valszeg sima, de mióta nálam van, azóta ilyen, csak ma vettem a fáradságot, hogy megnézzem, hogy mi fán terem ez a kapcsoló!
az asszony heteken belül leteszi a jogsit, ezt így is elég melós vezetni, főleg ha magától is képes lefulladni....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
jaja, ezt tudom, egyszer már a miskolci topicban kikérdeztelek ez ügyben! azért is néztem, hogy valami nem okés, mert vagy forgalmiból nem tud olvasni, vagy nem tudja, hogy mije van, de valami nem kerek ebben a hirdetésben!
erőteljesen gondolkozom a laguna fiatalításán, tetszenek a kombi megane 2-esek, de olvason róluk, hogy az 1,5dci az beleválasztva eléggé pénztemető lehet, a benzineseknek meg a gyújtótrafó probléma a tipushibája! a dízelhez húzna a szívem, a kis fogyasztás miatt, de eszem alapján az 1,6 16V-es motor tűnik a kevésbé rizikósnak, csak ritka és kissé drága is! valakinek valami vélemény róla? ez az 1,6-os mennyire tartható jó fogyasztáson?
méresgettem most a laguna fogyasztását, 80% pályázás(mutató 120-on), 20% Pest, így 8,3liter/100ra jött ki a fogyasztás, ez nem rossz, de valamiért városban ha finomkodok is vele bekapja a 10liter körüli benzint, amit sokallok kissé! ami jó ebben a nagy motorban, hogy pályán 120-nál odalépve is megy mintha űznék, van benne erő, de cserébe fogyaszt is!az elmúlt 10 évben turbó dízelekkel toltam, ott azért alacsonyabb fordulaton is megvolt az erő, fogyasztása meg jóval jobb, még ütve-verve is, de a gatyámat ráköltve egyre már óvatosabb vagyok, az 1,5dci-től éppen ezért is tartok kissé.....
-
diablo1984
veterán
csak kombiban gondolkodom, az tetszik, szép a formája is!
az összeg még képlékeny, talán a nagyon max az 1 misi! az jó kérdés, hogy a hajtókar-csapágyat ki az aki cserélgeti az autójában, valamint a hosszú olajcsere periódust ki rövidíti le önhatalmúan, hogy kibírja a motor! van fent hirdetve egy motorhibás is, olyanban is gondolkoztam, hogy megvenni, turizni bele egy motort(egyik ismimnek bontója van, kb 160-ért adna egy váltó nélküli komplett motort, kb 30 körül bele is rakná), csak kérdés, hogy megérné-e.....
amúgy arra senki sem panaszkodik, hogy rohadna az autó, a tied az hogy áll a rozsdával?
gondolkozom még laguna 2-esben is, 1,8 16V-ben, meg Ford Mondeo 2.0 TDDi-ben is..... de eddig még elég a laguna, aminek az a legfőbb baja, hogy nincs benne klíma, nyáron meg lehet benne olvadni.....
[ Szerkesztve ]
-
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #35059 üzenetére
jah, nekem is tetszik, mikor ránézek valahogy a formája mindig megfog, főleg oldal/hátulról! az enyém még nem a beszélgetős változat(kolegámnak benne van és mikor jön az elektromos hiba az óracsoportban, elkezdi neki sorolni felfelé hogy ez is hibás, az is hibás ), klíma sincs benne(sajnos), de minden más ami nekem számít benne van.
nyár óta készültem a sajátomat kicsit lepasztázni, de kánikulában nem lett volna értelme, amikor meg az idő jó lett volna, akkor meg én nem értem rá! most meg egy mosás is elkelne, de most meg be van fagyva minden!tetszenek a 2-es lagunák is(még robosztusabb, tele extrákkal), de annyi rosszat lehet hallani róluk, hogy ez után szopórollernek gondolnám! pedig talán egy 1.8 16V-t elfogadnék belőlük, de nem tudom, annak mennyire jó a fogyasztása, csak nagy a kasztni.....
Lion01: köszi. a fényezés állapota sosem lesz olyan szép mint a tiednek, nagyjából mióta az enyém, azóta van garázsban(fél éve), az előtt eléggé napsütötte, a lakk sok helyen megpattant már rajta, színes paszta fakít rajta, de polírozni géppel nem merném, mert lenne egy matt fehér autóm(ilyen az alapozójának a színe), mert lekapná a gép róla a színt az biztos!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
A laguna 1esben hol van a pollenszürö? Nem klimás, de gondolom van szüröje valahol....
-
diablo1984
veterán
köszönöm, nem hittem volna! holnap az lesz az első, hogy kidobom a fenébe, majd veszek egyet bele!
mikor átvettem minden szűrőt cseréltem rajta és mivel nem klímás és a motortérben sem találtam szűrőt többet így elkönyveltem, hogy nincs! ma sógorommal pont szóba jött, hogy a fűtést hiába csutkázom koppra, egyszerűen a légáram gyenge, erre ő benyögi, hogy cseréljünk pollenszűrőt, mert náluk kb 10éve mikor a szélvédőt cseréltették, akkor cserélték utoljára.....
csak azt nem tudta, hogy hol van, csak hogy van, ez is több infó volt nekem, mint amit az előtt tudtam!
-
diablo1984
veterán
hanyas évjárat a tied? km mennyi van benne?
nekem is tetszik, a totalcar népítéleteit olvasva nem nagyon van komoly zűr vele, max az ablakemelők amik bedöglenek(renault betegség a bovdenes emelő), a gyújtótrafók 1,4-1,6 literes vonalon, amit a legkomolyabbat olvastam, asszem a főtengely jeladó volt, de azt is hallottam már a 2,2-es dci-nél is! ja, meg klímakompresszort is írták páran, de az aranyból is cseppen....
gyújtótrafó inkább kellemetlen, sógoroméknak van egy szettel(1,4 16v thalia), egyet legfeljebb kérnék amolyan utitrafónak, ha bedöglik, az ablak felől az még gurul, motorikusan nem olvastam róluk semmi extra hibát ami vagyonokba kerülhetne! ezért tetszik ez a benzines vonal, bár az 1,5dci jobban eszik, de ha gond van vele, akkor cumi....
-
diablo1984
veterán
jah, a jobbkormányos fekete!
a 2006-os változatban már javíthattak sok mindent, ami az első időben rosszul sikerült, bár én is minél fiatalabbat néznék, de költségsapkám van, amit nem akarok túllépni, időm mint a tenger, mert a lagunával elvagyok, nyárig akarom megoldani a vételt, mert a klímahiány(és vonóhorog hiány) amit orvosolni szeretnék vele. a lagunába belerakatni a klímát horror lenne....
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #35128 üzenetére
kidobtam a verdából és meglett a levegőerősség, sőt a ventilátor is csendesült! ráfért a csere, már körülötte valami biológiai lebomlás ment végbe, humusz volt mindenhol!
egyenlőre kidobtam belőle, majd jövő héten veszek egyet bele, addig nem fúlunk bele a porba!
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #35130 üzenetére
így is azt hittem, hogy valahol dugulása van, csak lusta voltam szétszedni a műszerfalat és megérte!
amúgy a szűrő az maga egyben van, nem málik, csak olyan, mintha egy macskát elkapott volna! kiporszívóztam, így meg csak szürke, gondolom van benne por elég! majd veszek egyet, addig járok az nélkül!
a szűrő mögött van egy vékony szivacsréteg is szűrni gondolom a port, bár ha azt is szívná a motor, nem az tartaná vissza az armageddont!
[ Szerkesztve ]
-
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #35139 üzenetére
a videón sem előtte, sem utána nem látok ilyen vékony szivacs firmet, sebaj, vagy az új szűrőkor max kidobom a fenébe!
-
diablo1984
veterán
válasz FRENK1988 #35146 üzenetére
a tudor-os rész alatt van a zárókupak, egyben van az egész soré, azt leveszed!
Lion01: szétszedtem megint, megnéztem, a külső levegőt lezáró csappantyún(vagy mi az a lemez) van az a vékony szivacs, valszeg hangtompítás és a szigetelés a célja. nem lehet leszedni és értelme sem lenne! gyárilag rajta van és egy lyuk van a pollenszűrő alatt(nem olyan, mint a videón), mert az enyémben nincs klíma!
de a szűrő ugyanaz.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz PHenis #35158 üzenetére
FHP-t kitakarítottam
teljesen laikus vagyok, de mi az az FHP?
mod: ja, értem!
nekem sem ártana az alapjárati motort megtakarítani, de a múltkor mikor kivettem egy tömör cuccnak tűnt, a beléhez mivel lehet hozzáférni?
mi okozhat még olyat, hogy sokszor annyira leesik az alapjárat, hogy lefullad? most a kormánymozgásra nem emelkedik a fordulat, ha azt elfelejtjük, akkor mi okozhat még ilyet? haladás közben közelítek egy kereszteződéshez, felengedem a gázt és néha annyira leesik a fordulat, hogy leáll a motor.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz #10726912 #35188 üzenetére
sógoromék thaliajában összerogyott az egész, úgy csörgött mint egy kígyó, katlizátor levesz, kiráz, visszarak és már csendben is volt minden! később persze cserélték, de utána a lamdaszondákat dobálta hibára......
végül a 4. használt szonda után feladták és nézegették a csekkendzsint, műszaki előtt közvetlen egy kép erejéig törölték az agyát és nem jött vissza a kód! rejtély, előtte 10-20km múlva visszajött mindig.....
-
diablo1984
veterán
válasz Hugo85 #35247 üzenetére
hát persze, az 1,5 dci motornak az tesz jót, ha menet közben melegíted a motort, mert kívánja! nekem a dízeleim eddig kivétel nélkül üzemmelegre tudtak melegedni alapjáraton, pont az a fos, ha hideg turbós motorral jársz...... aki az auro4-es füstjére a környezetet hozza fel mentségnek, az járjon villanykecskével vagy gyalog!
-
diablo1984
veterán
válasz Hugo85 #35253 üzenetére
persze, a turbó hamar megmelegszik, de a sűrű olaj nem jut el a kenési ponthoz és kukázhatod is a turbót! gondolom az is megvan, hogy mikor melegen nyáron kitaposom a szemét, utána minél hamarabb állítsam meg az autót, nehogy globális felmelegedést okozzak! persze a turbónak ez esetben sem kell több.....
hidd el, alapjáraton is megmelegszik az, amiben a temosztát jó, nekem volt tdi és cdti is, 5 perc alatt már fűtött a kocsi, pedig akkor még az ég alatt telelt télen is!
persze, hogy a kis dízel nehezen melegszik, mert jéghidegen megütnek vele 3-5 km-t, mire melegedne hopp megérkeztem a munkahelyre, 8 óra múlva, ugyanez előadva visszafelé, és hát nem fűt az ebadta, de cserébe még a motor is kinyikkan, mert szar dízel.......
maradjunk annyiban, hogy amit szabad a benzinessel(azzal sem teljesen, hideg blokknál lecsapódik a henger falán a pára, a víz nem ken, stb....), jó akaratú ember, azt nem teszi a dízellel!
-
diablo1984
veterán
laguna 1-ben hol van a thermosztát és mennyire bonyorult a cseréje? a fűtőradiátort és a rendszert takarítottuk tegnap, mert nem volt fűtés, és tele volt rozsda meg vízkődarabokkal, viszont a szerelő szólt, hogy az autó szerinte 60 fokon jár, mert a skálán középen áll! én nem tudom, hogy van az osztás, azt látom, hogy 89fok lenne a termosztát nyitási hője, az meg a 3. nagyobb vonal.....
-
diablo1984
veterán
külsőre egy kicsit nagyobb szögben van döntve a díszrácsbetét az elején, a hátsó lámpa alakra azonos, csak krómos keretet és áttetsző búrát kapott a felső rész, belűlről kissé csinosították, de ugyanaz!
max az alkatrészek annyiból tartósabbak lehetnek, hogy pár gépsor már termelt több millió alkatrészt, hátha a tartósságra is figyelhettek, de mint láttad az ablakemelő pl éppoly silány!
-
diablo1984
veterán
laguna 1-ben cserélt már valaki fűtőradiátort? tényleg fullra ki kell venni a műszarfalat?
-
diablo1984
veterán
válasz #42667776 #35394 üzenetére
jó tudni! köszönöm, te otthon vagy a laguna1-ben!
vajon így amatőr, de lelkes autógazdaként mennyi időt emészthet fel a csere?
a tűzfalon a gyorscsatit mosatáskor nem tudtuk levenni, annyira rá van gyógyulva a csőre, a kiegyenlítő tartályt kimostam, tele volt az is moslékkal, nem csoda, hogy a hűtő is ganés, csak abból nem jön ki! most a fagyálló is -12 fokos benne, annyiszor volt szétszedve, a sok veszteség miatt vízpótlással nem egyszerűen elgyengült szegény! majd veszek tömény fagyállót(megint) és a kiegyenlítő tartályt leürítve feltöltöm, ártani nem ártok vele.....
tegnap a szerelő azt mondta, hogy 15ezer munkadíjért kicseréli a fűtőradit..... mondtam neki, hogy annyiból f@sza kis termoruhát lehet ám kapni, meg nem is olyan hideg a -10, ha nem ér a menetszél.....
megmostam ma a verdát, mert a 2 ünnep közötti kis cirkálásomtól állt rajta a sós maszlag, levettem az alapjárati motort, megfújkáltam, a tömítését kidobtam, mert málott szét, látszott, hogy az már eddig sem tömített, így lehetett az is az egyenetlen alapjárat okozója akár, majd használattal elválik.....
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Egérpad topik
- Politika
- Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- EA Sports WRC '23
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- OBDeleven VAG autódiagnosztika
- Eglo Torretta LED IP44 tükörvilágító lámpa 94617 - NEGYED ÁRON
- BRUTÁLIS ERŐ: Baseus A3 15000Pa vezeték nélküli autós porszívó - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- TISZTA, MAKUÁTLAN: Tefal Ultra Compact 2000W - Konyhai grill bbq sütő - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- Eladó vagy cserélhető sörös korsó és sörös pohár gyüjtemény!!!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen