-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
ehhez mit szólsz? buktatók?mit érdemes megnézni rajta? kicsit cégautós szín, ahhoz mérten a 180ezer km gyengének tűnik....
-
diablo1984
veterán
valami tipikus hiba, amit vasárnap délután én is érezni tudok rajta? tehát diag meg szerelő nincs, meg aki ehhez értene, olyat sem ismerek.....
2tömegű hogy viselkedik ha rossz? én úgy tudom, hogy csörren, a múltkor olyat mondtak, hogy induláskor ráz, de én még egyiket sem tapasztaltam sosem, nem tudom, hogy milyen az olyan!
üzemanyag rendszert ha meghajtom magas fordulaton nem dob be hibát? opelnál csekkendzsin azonnal beköszönt anno mikor dugulása volt....
-
diablo1984
veterán
ma megnéztem egy 1,8 benzines 2001-es lagunát, ezeknek mennyi az olajcsere periódusa? a gazdája szerint 30 ezer, de én sokallom kissé! kuplungja is elég fennt fogott, a vízszivattyú tárcsája is félig elkopott, szinte kúposra, de a közepénél egy vállnál vált kopottasra, az mitől?
a hátsó fékjében a munkahenger be tud állni? mindkét hátsó tárcsája vakrozsdás volt némi fényes csíkkal, az egyik oldalt talán a fele tárcsa más majdnem normálisnak nézett ki, lehet, hogy a munkahengerek be vannak rohadva rajta? a kézifék is tetőig húzható benne, hogy mennyire fog, passz......valamint a motorjának alapjáraton mint egy jóféle dízel, mikor meghallottam, rákérdeztem, hogy ez nem 1,8 benzin, mert dci hangja van, nem fémes, hanem tompa, pont mint egy dízelé! kis gázadásra csendesedik(normalizálódik), ilyet még nem b@sztam, a tulaj azt mondta, hogy eddig nem is figyelte, de majd elviszi egy szerelőhöz megnézetni......
valakinek tipp, hogy mi csinálhat ilyet egy benzines motornál?
amúgy az ereje meggyőző, bár lomhább mint az én 2 literes 8szelepes motorom, kicsit nagyobb a gázpedál lenyomása után a húzás(pedig az enyém bowdenes), de tetszik!nem lenne rossz autó ez, csak amiket ott a helyszínen észrevettem, hogy csinálni kellene, azt itthon összeadogattam, 150eft+munkadíj lenne, ha nincsenek komplikációk.....
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #36253 üzenetére
de mitől lehet, hogy minimális gázadásra bekussol és csendes lesz?
bár nem húzattam ki a 16 szelepest, de az biztos, hogy a 8v jobban gyorsult alul, de mondjuk azt nem vettem észre, hogy a 8v elkopna hamar, pont mostanában veszem észre, hogy már egyesben gurulva ha vadulok kicsit és odarugok a gáznak úgy elforgatja a kereket mint a csuda, pályán menet 3000-es fordulatnál(120km/h) ha előzni kellett és odaléptem, úgy gyorsult mint egy tdi, izomból ment, 180on pillanatok alatt fent volt! tehát nem tudom mikor fogyik el, mert megy mint az álom! pedig 324 ezer km alatt már kapott nem keveset....nincs sok tapasztalatom a benzines verdákról, anno az első egy yugo skala autom volt, na az volt a teremtés csúcsa, azóta csak dízeleket vettem, de ezek a mai dízelek akkora szopórollerek tudnak lenni, hogy nem merem bevállalni, volt egy c vectra kombim is, nem volt semmi nyűgje, de 9 hónap alatt úgy bepörgettem magam, hogy inkább eladtam, mint hogy megkotoljon benne valami, mert minden kis hülyeség százezres nagyságrendű hiba lehet rajta!
most a kis laguna 1-essel bár amit vártam tőle maximálisan teljesíti, csak hiányzik a csics, a nyelv az ülés közepéből, ami minden "vágyamat" teljesítí, ez a megane 2-esek és a laguna 2-esekben ott van, csili-vili benttről igaz ha az elektronikáik elkezdenek szivatni, akkor csuda dolgok sülhetnek ki belőle, de valahogy az "eyecandy" azért jobban ott van a szeren! nem mintha a laguna 1-esnek a kortársaihoz képest csúnyább lenne a stílusa, sőt, a korában az egyik legszebb autó lehetett, még most is tetszik az alakja és a beltere is![ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #36258 üzenetére
nincs baja, csak a klíma hiány sokba fájna, egy vonóhorog sem ártana rá, de erre már sajnálom.
a laguna 2-vel tutira szívnék ehhez képest, az elektronikája az viccelne, ha tetszik ha nem!
azt viszont a tegnapi laguna2-es tulaj is bevallotta, hogy városban az 1,8-as is beveri a 10 litert, távra 7ből kijön, így az enyémtől fogyasztásra elenyésző a diffije, de legalább még úgy sem megy..... majd még meglátom!
a dízel vs benzin témához annyit fűznék hozzá, hogy volt nekem egy híres megbízható világvége+1napos tartósságú passat 1,9 tdi-m, 5 év alatt egy millát toltam rá, igaz mikor eladtam, minden jó volt rajta, de elkezdett rohadni. ha anno az helyett már benzinest veszek, még mindig azt tankolnám abból a lóvéból, amit a dízelre költöttem, azóta minden dízeltől félek, mára már dízelt meg sem merek venni, az opelt megvettem, de attól fosva, hogy a városi használattól egy vagyont költök majd rá, inkább eladtam, így van most a laguna, ami tetszik, az előítéleteimet teljesen alaptalannak mutatja, eddig minden franciáról azt hittem, hogy egy fos, de ezzel nincs gond, teszi a dolgát, bár benzines és eszik, de megy is mint állat!
csak bújkál bennem az ördög, hogy extrásabb cucc mennyivel nagyobbra húzhatná a vigyoromat.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
laguna 2-es elektronika része híresen szar, az ablakemelők a guminyomás érzékelő rendszer is nagy betegsége, meg az agya is mindenre érzékenyebb, egy oxidált saru is meghülyíti! és ez nem csak egy példánynál hallottam, sógorék 2,2 dci-jében a főtengely jeladó szivatta már őket le eddig 3x, jött is trélelen a vas, illetve nem kellett vele sem menni.....
az én 1-esemben még nincs fedélzeti beszélgetős számgép, ez sima katalizátoros, szerintem még azt sem nézi, hogy a katalizátor alatta van-e, ez egyszerű mint a faék ezzel a motorral! kolléga 1,6 16V-es laguna1-ese már megkapta a csudi elektronikát, ő is szívja a fogát, mert ha jön a hullám, menet közben elkezd beszélgetni, hogy mi rossz benne, közben csak valami tikk van a számítógépbe.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
azt kétlen, hogy a 2,2-es az fúrt 2literes lenne, a 2.0dci még a fasorban sem volt mikor a 2,2d és 2,2 td már a laguna 1-esekben benne figyelt, 83 és 113le-vel, ez egy külön motor! ha jól rémlik az 1,9dti is csak ez után lett bevezetve, szóval őskövület! a laguna 2-esben már 150 csikót tud, nem rossz azért az sem, de nem fogyasztás bajnok.
igen laguna2 első szériást keresek, mert az olcsó és benzinest, mert a motorproblémák zömét el tudom kerülni, de mivel első széria 2001-2004 közötti így olyan amilyen, csak az a furcsa, hogy a gyár most sem csinál olyan ablakemelőt hozzá, ami bírná is, lehet konstrukciós hiba, de akkor is!jaja, a kulcskártya is egy szívás, az olvasó is meg tudja adni magát, a kártya is! a tegnapi autónál is 2 kártyával működött csak, az egyik nyitotta, de nem indította, a másik meg indította, de nyitni nem..... nekem a kulcsos indítással sem volt sosem bajom, azzal kevésbé döglik le a kulcs, ha leejtem, a kulcskártya meg eléggé pusztul....
rob210: ja, nekem is tetszik, nem nagyobb, max a kocsi szélesebb klissé, de a csomagtartója sem nagyobb, a lábtér sem tűnik nagyobbnak, valahol a hely a motortérben tűnik el! sima 5 ajtósban nem nagy autó, de nekem pont elég lenne, a laguna1-es is elég méretre!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
a 120-as is tud jó lenne, a sógorék traficjában az van, igaz az első motorra rávertek vagy 700 ezer huf-ot a szakszervízban de csak nem akart jó lenni, végül a bontóból tettek bele 3 kilóért vagy 7 éve egy másik mocit és azóta kutya baja, teszi a dolgát, most a kasztniban 540ezer van, a második blokkban 240ezernél tartanak, de nem tudják mennyi volt a bontott autóban amiből volt, mert már csak motor formában látták a donort, a bontós meg azt mond amit akar.......
elvileg a 2,2 dci-ben most hunyt meg a turbó, abban is 300+ km van, tehát járkáltak vele már eleget, azt tudják leginkább a szemére hányni, hogy ha nem akar indulni, akkor mehetnek másik autóval, mert az nem fog beindulni!(övéké volt az én lagunám is, sokszor azzal mentek a dunántúlra is meló ügyben, ha a dci makacskodott, ez a benzines mindig elindult, nem szivatta őket)
Lara: asszem az olx-en láttam a vasad, de nagy a motor nekem, már a 10 liternél is kúpol a likam, a 8 szebben hangzik, de a 18 az már istenkáromlás! meg szeretem magam pakolászni a sebességeket, nem is értem a v6-hoz miért nem láttam még manuált, csak automatában tolták őket, de miért?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
ebben a benzinesben is 324 ezer km van, ezt is ők hajtották tele km-el, anno új korában(98) Hajdúböszörmény-Budapest között ingáztak, az első 3 évben vertek bele több mint 200ezret(a többit meg helyben használták és amolyan beugrós, munkás, sógorcsalád transzportként verték bele), majd megvették az akkor zsír új, frissen megjelent laguna 2-est(2001) a nagyobb motoros dízel kivitelben és abba is gyűjötték gyorsban a kilómétert, majd 2 év múlva a traficot, ami munkásemberek és szerszámok transzportálására is alkalmas!
tehát náluk a renault nem volt csalódás, ment az asztalos biznisz, telt a szervízre, assistance meg van rá kötve, így bárhol lerobbannak mennek értük! most a traficcal franciába indulnak kifelé, rég volt már a kis furgon ilyen hosszú távon.....
-
diablo1984
veterán
válasz -=Tiger=- #36312 üzenetére
gyárilag nem, olyan igen, hogy a kasztni ph1, de ph2-es motor volt már benne, fordítva nem, de ezek olyan teszterek, akiknek fogalmuk sincs, hogy mit vezetnek, 100lovas és kész..... komolytalan a műsorvezető srác, hogy csúnya autó, taxinak jó meg hasonlók, na az ilyet moszkviccsal büntetném örökkön-örökké!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
kinnt a sok nepper úgy átb@sz, hogy még pislogni sem tudsz! magánember meg nem fog ja elmagyarázni, hogy hol intézd az ideiglenes rendszámozást, stb, annak kicsengeted a pénzt, lepattintja a rendszámát(ha még van rajta), odaadja a papírjait és mehetsz! csak rendszám nélkül ott sem mehetsz 1 métert sem.....
-
diablo1984
veterán
hát a neppereknél az exportra szánt autók km tekergetése nem kicsit divat kinnt is, nem, nem a németek csinálják, hanem a bevándorlók, orosz, német, arab, török, ilyesmi! szinte kívánják is a kelet európaiak, hogy nem nekik kell majd itthon tekergetni......
lehet kinnt jót is venni természetesen, de általában, ami ott is olcsó, az olyan is.....opelnek van ilyen felnie, asszem h astrán, insignián van ilyen, gyári lemezfelni!
-
diablo1984
veterán
kb a német árak is ezek, a piros 1 hónapos rendszám anno a vectra c kombimnál is kb 200euroba jött ki!
amit nem értek a mai magyar rendszerben, a forgalomba helyezés előtt kell itthon (is) eredet vizsgát csináltatni, vagy nem? mert anno nem kellett, de minden bőrt lehúznak a parasztról, már mindent mindig mindenkinek kell alapon.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz sanyirenyo #36513 üzenetére
Ez ugyanaz az elv, mint ami az 1.9tdi-n volt, a garett gt15-ös. Van pár szelep, ami a turbó nyomását befolyásolja, anno nekem is cserèlni kellett, mert nem ment az autó, persze hibakód az nem volt!
Viszont nálam ha a turbó kis szabàlyzóján azt a kis vèkony csövet ha lehúztam, akkor nem tudta tiltani a turbót ès 2 baron is töltött, lényegében nem engedte el a nyomást.
Egy próbát megér neked is, talán.....
-
diablo1984
veterán
ennyire lettek kitalálva és pont!
nálam a c vectrán is a két hátsóból is másfél-másfél menet le volt törve, a passaton is mindkét hátsó rugót cserélni kellett, mert törött volt! szerintem ezek ennyit bírnak, csak egy terhelés esik rá, kb egyformán rugóznak és fáradnak.....
nem anyaghibás, a rugók egy edzett és egyben rugalmas fémből vannak, ezeknek ilyen a törete, olyan mintha repedés mentén törne, pedig nem!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz FrankMonzano #36899 üzenetére
igen, amolyan autómata szivató(dúsító) dolgozik, ez normális!
-
diablo1984
veterán
válasz Unreal69 #37015 üzenetére
hát a törzskönyv a banknál van, az fix, elvileg a törzskönyvben a banknak kellene szerepelni, mint tulajdonos, ha a forgalmiban üzemben tartó van, akkor bizony át kell íratni tulajdonosra, tehát cserélik a forgalmit és a törzskönyvet is(kifutott hitelnél a bank megküldi neked a jelenlegit). az jó kérdés, hogy üzemben tartó váltással, vagy átíratással oldják meg, mert ha tulajváltás történik(itt pedig te leszel az új és kizárólagos tulaj), akkor bizony át kell íratni, aminek költsége van(hitelnél lehet más, de kötve hiszem).
megijeszteni nem akarlak, de szerintem ki kell fizetni a fullos átíratást, törzskönyvvel+forgalmival, de szerintem az eredet vizsga is kelleni fog!majd írd meg, a közösbe, hogy mit mondott a bank!
-
diablo1984
veterán
válasz SocketA #37041 üzenetére
a vw 6 sebességes váltója is ilyen volt a 2000-es években, mert a hatodikat csak beszuszakolták a házba és annak nem jutott elég kenés! tehát maga a váltóház nam arra volt tervezve, hogy egyszer egy 6.fokozat is fog benne lenni, azért is gyakoribb a 6 sebességeseknél a váltóhiba.
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #37201 üzenetére
Egy igen neves márkaszerviz műszaki vezetője biztosított arról, hogy az 1,5 dCi hajtókarcsapágyaival az első pár évjáratban és csak a 100 lóerő feletti változatban adódott sok gond. Ennek ellenére minden 1,5 dCi-ben érdemes őket 150 000 km után kicseréltetni, mert ennek 80-100 ezer forintos költsége nem mérhető a hibája esetén fenyegető motorfelújításéhoz.
-
diablo1984
veterán
reggel mentünk volna autót nézni, a kicsi lagunából benzin szag jött, a benzincső ahol a műanyag nyomásállóból átvállt gumicsővé, na a gumicső mindkét vége elkezdett engedni, gázadásra priccolt a benzin! egy órámba telt, mire a gyári bilincseket le tudtam bányászni a szűk hely miatt, visszavágtam a csövet(el volt nyomva a bilincstől a vége, toltam rá 2 másik bilincset és tökéletes lett! még jó, hogy nem időre mentünk, egy élmény, mikor indulnál és egy órát műteni kell a vasat, hogy ne gyúlladj fel menet közben(pont a kipuffra folyt a benya).....
de most már jó, az időveszteségen és idegen kívül nem került semmibe, de hogy mitől most jött ki mindkét végén a dolog, azt nem tudom.
viszont autóból találtam 2 db-ot is, amivel tudnék mit kezdeni, de egyik árával sem vagyok kibékülve, viszont egyik sem francia......
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #37228 üzenetére
olvastam már olyat, hogy hiába be lett jelentve az eladás, nem lett átírva, gyorshajtás meg bírságok mentek a tulajnak, mert még ő volt a bejegyzett tulaj!sajnálnám ha a környéken egy navaho gyepálná a szemem láttára, túl egyben van még a vas ahhoz, hogy szétcsesszék......
-
diablo1984
veterán
ez lófitty, ugyanezt keresztmotorosnál úgy, hogy ott van a jobb kerék, a sárvédő meg minden amit le sem tudsz bontani, na az szívás! ez így egyszerű, mert a hűtők ki és mintha asztalon lenne, mindenhez hozzá lehet férni, nincs k*rvaa**ázás, a keresztblokkosnál azért lehet kerülgetni a cuccot, nem úgy látod, nem úgy férsz hozzá, na az szívás!
-
diablo1984
veterán
válasz PowerBuldog #37238 üzenetére
minden más megy a szivargyújtóról?
-
diablo1984
veterán
válasz PowerBuldog #37249 üzenetére
amúgy nokiák? mert azok piszok finnyásak, hogy mivel töltöd, volt olyan c2-esem, ami kiírta, hogy nem kompatibilis a töltő a készülékkel..... lumniák is finnyásak, most a 301-es céges mobilom szelektálja a 2A-es töltőt, olyan mintha kontaktos lenne, pedig nem, csak finnyázik.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- YouTube
- Milyen egeret válasszak?
- Yettel topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen autót vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen