-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morales72
csendes tag
válasz
rob210 #70881 üzenetére
Okozói szemle, mi? Mindig kitalálnak valami jól hangzó kifejezést arra, hogy "húzzuk az időt". Amikor nekem anno hátulról belecsúsztak az Astrámba, kb. 3 hónapig tologatták a papírokat a biztosítónál, csak aztán fizettek. Pedig a kárszakértő kijött pár napon belül és elvégezte a dolgát. Idegesítő egy bagázs. Ők ráérnek, neked meg közben ott van az autód lezúzva.
Én megtaláltam az illetőt, aki rányitott az ajtómra. Először nem akarta elismerni, de aztán elnézést kért és adott egy névjegykártyát. A barátnője volt a kis ügyes, aki pár méterrel arrébb lapított. Annyit kértem tőle, hogy figyeljen oda jobban, ha lehet, hogy ne törjük már körbe egymás autóját. Én mindig úgy nyitom ki az ajtót, hogy odateszem a kezem, mert inkább annak ütődjön az ajtóm, mint a mellettem parkoló járgánynak. Ha egy lerobbant rozsdaboglya áll mellettem, arra is vigyázok. De lehet, hogy én vagyok a hülye, és nem kellene ilyesmivel foglalkozni. Csak zavar, hogy próbálok az autóimra vigyázni, mert rohadtul sokat kell melózni, mire összejön a pénz egy 15-16 éves vasra. De eddig még mindegyiket lezúzták x millió helyen és módon.
Kezdem feladni. Legközelebb veszek valamit, amiben van egy bitang erős motor, a külseje meg nem fog érdekelni, csak műszakilag legyen rendben...
"I'm too old for this sh.t..."
-
harry
veterán
válasz
rob210 #70993 üzenetére
Folytonosságot mérjek kábel - aksi negatív között?
Nem tudom mennyire nehéz a megfelelőségét megállapítani; mindenesetre a 'külső' felületeket (pl. generátorház, motorblokk) kicsit meg kellett kapargatni, de mondjuk egy kábel csak megfelelően illeszkedik...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz
rob210 #70996 üzenetére
Igen ez szembeötlő lenne
Ilyen szakadással nem találkoztam, ellenben lehet béna vagyok de az említett helyeken nem nagyon találtam testelést :-\ Blokk és tűzfal között van egy ilyen védőkárpit, amögött lenne, vagy alatta?
A blokk elején találtam egy földelést, meg bal oldalt a vázon, ezek jónak tűnnek.
(Ahogy írtam egy kis nem tervezett földút használaton szegény kocsi eléggé felült / meghúzódott, főleg a bal kerekek mögötti rész, nem tudom erre sérülhetett-e valami)Pár további kép: link A generátoron azzal a vézna fehér vezetékkel lehet bármi gond? Próbáltam lehúzni a csatit, de nem igazán jártam sikerrel, ha nem muszáj nem feszegetem. Innen kapna feszültséget a generátor?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz
rob210 #71004 üzenetére
Tudom is én ki-hol tartja az aksiját
2003-as Megane Classic, motortér: kép
Sajnos nemrég értem haza, így most már valószínűleg egy szervizre hárul a feladat holnap : \ Jelkábel hova megy, ECU? Indítás után mekkora feszültséget kéne mérnem rajta? Bár valószínűleg ezt sem tudom megnézni már, bár ennyi időm lehet lesz meló előtt...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
rob210 #71018 üzenetére
más típust nem ismerek, de focusoknál teljesen tipikus a hidegen nyikorgó kinyomócsapágy, 10 évet is simán elnyikorog ettől semmi baja nem lesz ha egyébként jól működik, az enyém megvételkor már nyikorgott 9 évesen, 14 évesen adta meg magát, akkor kellett kuplungot cserélni alatta.
annak is voltak előjelei, azért lett tréler, mert azt hittem még egy hetet kibír amíg egyébként is megyek a szerelőhöz. a hetet kibírta, a szerelőhöz menet esett szét a ház előtt a parkolóból kitolatáskor.
[ Szerkesztve ]
-
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #71056 üzenetére
Alapból nekem is ez volt a véleményem, a korábbi autóm nyomatékosabbnak éreztem.
Aztán kezelés óta meg inkább úgy érzem, higy van itten nyomaték meg hajlandóság, jól működik ez. Nem csak 1500nél van egy váltás és kész...A fura az, hogy ennek 115-120 lovasnak kéne lennie, miért fogták ennyire vissza (korábbiakhoz képest is).
[OFF]Múlt héten egyébként a gyárilag is picit visszafogott offos autó is átesett a kúrán, még az 1.4 8V-nek is érezhetően jót tett. Diagrammokat elnézve a Renault 1.4 16V is a papírformát hozza, a gyári nyomatékmax kb egy ezressel korábban elérhető chip után.[/OFF]
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz
rob210 #71056 üzenetére
Jó az, mindenki használja ők sem kerülhették el, de ha már így is úgy is belekerült akkor agresszívabbra kellett volna hangolni. Nem csak egylépcsős kis fokos elállítással, hanem odatoszni neki jobban alacsony fordulatra és magasra is. A többiek meg tudták oldani.
Mondjuk jelen esetben nem konkrétan ez a hiba, hanem a kis köbcenti. Szívó 1.4 az szívó 1.4 marad, nincs mese. Én basztam el, mert türelmesebbnek kellett volna lennem és 1.8-cal venni.
-
#89309696
törölt tag
válasz
rob210 #71061 üzenetére
Majdnem 200 kilóval nehezebb az M2, nem véletlenül kerek 1s rosszabb a gyorsulása az erősebb és okoskerekes motor ellenére.
Nem az okoskerék szar, hanem a kocsi nehéz. Tedd bele az M2 motort a kocsidba és úgy lesz az igazán fasza. Az tetszeni fog.Mondjuk felesleges ezen rugózni, akinek erősebb kell veszi a nagyobb motort. A baj azzal van, hogy nem igazán van nagyobb motor, mindenki a kicsikkel vette. Szívbaj nélkül vettem volna 2 literest, ha lenne...
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz
rob210 #71104 üzenetére
Elromlott a CheckEngine lámpa
Morales72: a család másik kocsija szintén egy 1.4 Focus I, de azt dinamikusabbnak érzem. Eleve nem szenved 1000-es fordulaton sem (nyilván nem is megy / nem gyorsulok innen, de a Meganenak mar 1500-nal is minden baja van, meg joforman gurulasnal is). Ettol fuggetlenul nyilvan nem egy eros motor : \
shifty!
Nálam is olajos volt a váltó alja némileg, gyanús is volt, de nekem arra azt mondták, ez ilyen, ráadásul még a jobbik fajta, másnak tiszta olaj minden...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
shifty!
senior tag
válasz
rob210 #71103 üzenetére
Nos igen, számítottam rá hogy nem lesz egyszerű a történet
De örülök neki, hogy az összes nagyobb probléma felgöngyölítődik lassan, előbb a lengőkar, most ezek
Egy kicsit lassan szeretném élvezni az autót
Időszerű valamilyen felújítás a váltónak szerintem, mert már elég nehezen veszi be az 1-2 fokozatokat, váltóolaj csere volt május elején, minimális volt a javulás, gondolom itt már a rudazat és a szinkrongyűrűk lesznek inkább a bajosak.
(#71110) Na_Ta Tavaly ősszel még édesapámmal ki akartuk cserélni a lengéscsillapítókat. Ez önmagában nem agysebészet, a baj az volt, hogy az az átmenő csavar, ami a lengéscsillapító alját fogja be a csonkállványba, a leszedéskor (természetesen) beletörött a menetbe (a fejénél lepattant), így mivel az autó nem állhatott, ezért a csavart kifúrtuk részint, bekerült egy kisebb csavar, ez így viszont eléggé nem látta el a funkcióját, szóval a béke kedvéért (meg hogy a lengéscsillapító alul rendeltetésszerűen legyen rögzítve és ne legyen játéka) kicserélésre ítéltetett. Csak akkor már a belepréselt kerékagycsapágy is ment.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Morales72
csendes tag
válasz
rob210 #71124 üzenetére
Jogos. Nehéz ügy. Pedig az ökölszabály szerint ha a check engine világít, akkor van hiba. Ha pedig kommunikál a diag az autóval, akkor látnia kellene a hibakódokat. Esetleg megpróbálhatsz egy mezei OBDII szkennert, ha van egy a fiókodban. Csak a vicc kedvéért. Kár, hogy ennél az autónál nem lehet "kivillogtatni" a hibakódot.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #71130 üzenetére
Ilyet egyszer csinált a Thalia, de régebbi k7j motorral. Semmi hiba kód, csak check engine lámpa. Kínomban lehúztam a lambda szonda, FHP, és asszem a folytószelep állás érzékelő csatlakozóit, hogy telefossa a hibatárolót, és dobjon egy halom hibát rendellenes működés miatt.
Utána pár indítás, leállás után elmúlt.
Abban maradtam, hogy lehet van valami bug a vezérlő sw-ében, esetleg valamelyik EEPROM valamelyik blokkja döglött, vagy valamilyen környezetvédelmi normának nem felelhetett meg valamelyik számított érték, és dobott néma hibát. Utóbbi esetben elvileg nem is kellene."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Morales72
csendes tag
válasz
rob210 #71141 üzenetére
Nehéz ügy. Ha a két diag jó, és már több ilyen autót gond nélkül kifaggattál velük, akkor ez az autó hazudik. Nincs semmi baja. Illetve az a baja, hogy a check engine lámpa akkor világít, amikor nem kellene neki.
A G Astrám szívatott ezzel, hogy nem tárolt el hibakódot, ha spontán gyulladt ki a check engine lámpa, hiába világított egy órán át. De ha lehúztam a légtömegmérőt, akkor természetesen már pár másodperc után tárolta a hibakódot. Nem találtam benne logikát.
"I'm too old for this sh.t..."
-
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz
rob210 #71209 üzenetére
Mondjuk ez majdnem prius árban van a korát tekintve, de baromi keveset futott és baromi jól felszerelt. Ez a gesztenye barna bőr nekem se a favorit.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz
rob210 #71233 üzenetére
Mit szigetel ez amúgy? Hangot vagy hőt? Lesz bármi hátránya, ha ki van véve?
Nekem nem lóg, de nincs ilyen kacat se rajta. Nem tudom barkácsoljak-e vagy ha elkezd lógni tépjem ki inkább az egészet.
A motorháztetőn lévő burkolat ellenben lóg, a motor teteje tartja meg, látszik is a benyomódás rajta. Bár az szerintem nem gond mivel nincs meleg, csak remélem a segédszíjhoz nem tud hozzáérni.