-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62536 üzenetére
Meglátom mi lesz a boltokban, ha ilyen is van akkor azt veszek. De valószínű nem lesz. Lehet felőlem koncentrátum is. 6 litert ír tartalomra, nyilván 1-2 deci marad benne, szóval 6 liternek elégnek kell lennie.
2 flakon és 4 liter ioncserélt víz nem elég? Azért annyira hidegek nincsenek nálunk, hogy 1:1-be -30-ig kelljen keverni. Vagy ez megromlik és jövő télre csökken a fagyállósága?[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz rob210 #62550 üzenetére
A ceglédiek tényleg korrektek, csak jó tapasztalatom van velük. Amit Kecskeméten Renaultnál 40ezerért cseréltek volna, mert csak cserélhető, javítani nem lehet, azt pittyputty kft-nél 15ért javították volna. Végül Cegléden megjavították 4ezerét a márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz rob210 #62561 üzenetére
Nem mondom azt, hogy nincs jobb Renault szerviz a környéken, de velem eddig korrektek voltak. Mivel XI. kerben lakom, ezért hozzájuk vittem a kocsim, amikor szervizkönyves karbantartásra volt szüksége. De pl. legutóbb pont az adott márkaszerviz húzta rá izomból az olajszűrőt, amit nagyon nehezen sikerült leszedni, sajnos pont nálad voltam azt köv. olajcserén és te szívtad meg a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #62537 üzenetére
Ó igen, az az áldott végigmenetes istencsapása...Erről talán én is írtam korábban, amikor az első gátlókat cseréltük, nos, aki azt megtervezte úgy ahogy benne van, nem erről a bolygóról jött és a saját bolygóján sem lehet jobb a helyzet...
Bájdövéj ugyanez az első gátló csere egy Espace IV-en 3 csavar kioldása és a gátló cseréje volt per oldal, ami rugóösszehuatással (kézi, persze...) együtt a két oldalon 1 óra volt 2 embernek... A Megane II-nél ez egy háromnegyed napos móka volt, mert persze a csavar nekünk is belehalta magát, szerencsére a műhelyben ki tudtuk fúrni, aztán kapott egy átmenő csavart két önszorító anyával nyomatékra húzva a másik végen, tehát nem gyári a megoldás, cserébe szerelhető és vsz ugyanolyan hatásfokkal szorítja össze a nyerget, ahogy a gyári khm... francia megoldás...
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62503 üzenetére
Kicseréltem a csőtoldatot. Amit adtak az jóval vastagabb anyagból van és emiatt nem lapul rá, mint ami rajta volt eredetileg, az egy vékony falú cső volt és a bilincs húzására rálapult a csőre teljesen, lezárva. Na ez nem ilyen, itt az anyagvastagság amiatt picit ki tud fújni az illesztésnél és a kondenzvíz is csepeg rajta. [link]
Szerencsére hangja nincs, csak ha lehajolok akkor hallani. El fog ez tömődni majd trutyival? Kellett volna valami pasztát kenni alá? Igazából nem akarok foglalkozni vele többet, mert hangja nincs, a kipuffot tartja, hővédő lemez is van ott, utastérbe se jut be...Viszont én nem találok semmi normális helyet ahol a középső U bilincset tudnám beakasztani, te hova szoktad rakni az alvázon? Mert amik lennének lyukak, azok egy síkban vannak a kipuffal, azok semmit nem tartanak úgy.
Megnéztem a flexicsövet, az még gyári lehet, de nem látom rohadás vagy rojtosodás nyomait. Szóval mindenképp szeretném óvni is. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62582 üzenetére
Majd meglátom, hogy a trutyi eltömi-e, ha nem akkor majd leszedem és bekenem vele. De nem hangos, csak sziszeg úgyhogy alapvetően nem érdekes. Gondoltam én is a tömítőre, de direkt nem kentem rá, mert nem mondtad.
Én középtájon a második lambda szondánál keresgettem a helyet, de akkor rossz helyen néztem.Venti hőkapcsolóról tudsz mondani valamit? Már mindent betettem kosárba, csak az van vissza. Termosztátot is vettem, Gates. Mert 3500-ért nem drága egyrészt és engem zavar, hogy közép és egyel alatta lévő csíkon mozog a mutató szóval valószínű már átereszt.
Ja és a váltóolaj leeresztő csavar alá milyen alátét kell, ugyanakkora mint a motorolaj leeresztőnél?
-
Fail3D!
addikt
válasz rob210 #62611 üzenetére
Ralett kotve mint irtam es 4 jere 1 pillango szelept irt ki... De addig enm ugyan ezzel a hibaval.. Aztmondta valoszinupeg majd a kinai vagy masik valtozat mutathat valamit, mert van hogy a gyari nem mutat. Illetve trafo fhp es kitudja mit nem mutat a diag... Akkor honnan lehet tudni egyes esetekben.. Bar ezekszerint ha ilyen a problema akkor azt kikellene mutatni, ha jol ertem.
-
Fail3D!
addikt
válasz rob210 #62629 üzenetére
Diagon 4ik rakotesre hozta csak ki a pillangot. Amugy egyszer a map sensorbal bejelzett mikor szet ment es csereltuk is. Amit irsz hogy alaphelyzetbe rakta nezte az ertekeket stb.. Es nem latta hol a hiba a 3ik radugasnal. Mondta van 1 masik szaki akinek mas gepei is vannak hatha nala kidobja a tutit. Mukodik megy, csak zavar es ezert probalok erdeklodni. Nem szeretnek masokhoz is menni mert benne megbizom legalabb es nem is ker penzt azert ha nem nyul valamihez komolyabban es azert sem sokat, meg bizom is benne, de ha ajanlotok valakit aki korrekt szivesen elviszem hozza bp es korzeteben, hogy nezze meg, csak ne kuruzslo legyen
[ Szerkesztve ]
-
BLUE TORNADO
senior tag
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62649 üzenetére
Jó akkor azt kell cserélnem. Szóval ez akkor nem csinál semmi mást, csak kapcsolgatja a hűtőventit?
És ezt kell vennem? [link]
És miért kapcsol már a lírás szerint 77 fokon? Azt tudom, hogy két fokozatú a ventilátor, de 77 foknál még a termosztát se nyitott ki.2002-es, nem tudom milyen felszereltség, hova van írva? A ventiből ami kijön két vezeték az eltűnik egy műanyag kábelcsatornában, nem tudom követni hova megy. Ez ami kijön máshol ugyanolyan vezetékkel, ez valami kütyü lehet a radiátor és a hátsó műanyag takarólemez között, ez nem egy előtét ellenállás?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #62657 üzenetére
Megnéztem ma, de én így laikus szemmel xart se látok. Az erősebb hang is főleg ahideg motorból jön.
De ettől függetlenül, szerintem én valami rettenet gány üzemanyagot tankoltam legutóbb a mol-on.
Reggeli indítás, autó direkt kint áll, 1-2 fok, pöcc-röff ahogy mindig is, de az egész hangos, ahogy jár.
Elmentem venni injektor tisztítót, vynn"s 3 deci, utána omw, igen omw, előtte beleönt majd tankol sima dízel...
Pályára ki, de érzem, hogy nincs az a gyomros gyorsulás, vagy már bebeszélem magamnak, mindenesetre az autó megy, de 200 körül a szélzaj miatt motorhang sincs. Visszaveszek 3000 ezres fordulatra, de ilyenkor még még mindig 170 körül megyek.
Természetesen üzemi hőmérsékleten, meg ahogy az olaj is jobb lesz, az autó is tűrhető állapotba kerül.
Jah, azt nem írtam, hogy most a gyárilag ajánlott elf sxr-t 5w40 került bele, mert minek xado, ha nem járok vele.
Hát eltudom képzelni azt is, hogy az elf már hidegben is ennyivel ganébb. Vettem vele verylube turbo-t Egyelőre nem érzem a hatását. Vagy vegyek 1 liternyit még?
Kb 80km után mintha lenne valami változás pozitív irányba, néha nagyon megtud lódulni, de amikor várom, akkor meg nem olyan, ettől függetlenül csak km órából érzem és látom, hogy nagyon megindult mégis.
Áááá én már nem értek semmit, de azt tudom és biztosan, hogy városban, itthoni üzemanyagokkal gyilok ennek a motornak és havi 400-500km autópálya sem elég.
A premiumnak nevezett, hazudott itthoni ganék, főleg mol, ami eddig tetszett neki, ott valami nagyon nem stimmel mostanában.
Ha lesz időm majd, ami nagyon nincs, természetesen megy majd diagra valahova... Bár, mint írtam az injektor tisztító és a sima dízel, ha már csak az lesz benne, majd kiderül mit alkotnak, eddig ha pici is, de van valami változás, ahogy írtam és ez nem placebo, mert én aztán mindent hallok, memorizálok. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #62660 üzenetére
Az egyetlen gondom ezzel, hogy egyelőre nincs annyi hely garázsban, hogy ennek most nekiálljak, 0 fokba meg biztos nem állok neki szerelgetni. Másik olajhoz is kellene a garázs...
Azt viszont elfelejtettem írni, hogy bármilyen durva gyorsításra és most bőven volt ilyen, semmi hiba nem jött.
Persze ez nem jelent semmit.
Egyébként hányszor kellene még venni és az injektor tisztító használni?
Kár, hogy most nem 20 fok körül van, lekapnám azt az egr-t, ma ráérnék erre... -
forceberg
veterán
válasz rob210 #62695 üzenetére
Bullshit a némileg nagyobb aksi problémája. Az aksiba annyi energiát kell visszatölteni, amennyit az indítózáskor + motor járatása nélkül kivettünk belőle.
A kis, vagy gyengélkedő generátor az gond, ha a fogyasztók ellátása mellett nem marad ereje az aksi indítás utáni visszatöltésére. Így az aksi szépen lemerül.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
polonic
félisten
válasz rob210 #62700 üzenetére
A common rail rendszer 1800 bart állít elő az 1,6 dci-nél. És ezen a nyomáson fecskendezi be az injektor az égéstérbe a gázolajat attól függetlenül, hogy mekkora teljesítmény kell.
Tehát kis gázon is 1800 bar a nyomás, csak akkor kisebb mennyiségű gázolajat fecskendez be az injektor, padlógázon meg jóval többet, de azt is ugyanezen a nyomáson.Így értettem, aszem. Teljese téveszme?
-
Benir8
senior tag
válasz rob210 #62766 üzenetére
Így van, mind a 3-at cseréltem. Első sorban az volt a célom, hogy az olajtekenő tömítést cseréljem le, így ezzel nagyon magasra meg kellett emelni a motort. Mikor ezzel végeztem, akkor könnyen kicserélhetem a bakokat, szépen meg is csináltam. Ma készre összeraktam az egészet, mentem is próba körre és ez lett az eredménye az új bakkal, régivel nem csinált ilyet, nem is voltak szakadtak csak látszik rajta, hogy kopott már.
Holnap megnézem újra az egészet. Nagyon nem akarom vissza tenni a gyárit, mert ezzel megint elmegy 2 napra szenvedéssel.[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62760 üzenetére
Erre a rátöltésre minden szerelő mást mond.
Egy Aurisnál ugyanez volt, ott a Honda szerelő ismerősöm azt mondta, hogy mivel más viszkozitású olaj lett rátöltve, így le kell cserélni az egész olajat. A Bosch szervizben azt mondták, hogy le ne cseréljük, semmi baja nem lesz. Nem cseréltük, úgy mentünk vele vagy 15 000 km-t, nem történt semmi.Itt ennél a Renaultnál a Renault szervizben mondták, hogy csak rá kell tölteni, megnézte a számítógépben, hogy 7000 km-re ezelőtt volt cserélve. Csak már nem emlékszem, hogy milyen márkát és típust mondott, hogy vegyünk bele, azért kérdeztem itt. Öcsém szervizvezető, ő is azt mondta, hogy le ne cseréljük emiatt.
Gondolom, hogy a Renaultnál tudják, hogy milyen lett beletöltve, ha benne van a gépben, hogy 7000 km-re ezelőtt lett cserélve, akkor az olaj típusa is ott kell legyen, bemegyek és megkérdezem.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
-
őstag
válasz rob210 #62783 üzenetére
ez a legtrógerebb dolog amit csinálni lehet egy autóval
ellopni szaros 5 liter olajat, amit megvehetne a bárdinál 8-10 ezer ft-ért, és okoz vele adott esetben milliós kárt
az iylennek a fejét kéne a fáradtolajba mártogatnia vasúti sorompó akksi tolvajokhoz tudnám hasonlítani (hálistenek az a fajta lopás már megszűnt)
cryptot minden termékemért elfogadom
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62781 üzenetére
Itt Debrecenben két Bosch szervizről tudok, az egyik felejtős, a másik korrekt.
Nagyon jó, ha szakszervizben ilyeneket megtesznek.Azt én sem értem, hogy miért van a min és max között félúton. Vagy keveset töltöttek bele olajcserekor (találkoztam már ilyennel többször), vagy régen volt cserélve, ahogy írod, vagy eszi. Én bíztam benne, hogy ilyen nincs, hogy papíron ki van cserélve, valójában pedig mégsem.
Itt egy olajcsere miatt lehúznak vagy 25 kampóval minimum, de inkább több. Barátnőmnek kb. mondhatom, hogy cseréltessük ki, annyit mond rá, hogy 7000-el ezelőtt volt, minek, elég rátölteni, ő fölöslegesen erre nem költ.
Ez a tízezer amúgy, hogy jön ki?
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62786 üzenetére
Jó áron cseréled. Itt azzal kezdik a legtöbben, hogy hozott olajjal nem cserél és kedvére rendel, ami neki tetszik. A másik cseréli, de jó magas árat mond, mivel nem nála vesszük az olajat. Nézni nem engedi egyik sem. Így megy Debrecenben. Ezért mondtam, hogy az itteni egyik Bosch korrekt, a többihez képest mindenképp, akiket próbáltam.
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62786 üzenetére
A Totalcaron is azt írják, hogy utána lehet tölteni.
Az viszont továbbra sem igaz, hogy nem lenne szabad keverni az olajokat vagy a viszkozitásokat. Mindaddig míg mindkét olaj specifikációja és viszkozitása megfelel az adott autónak, addig egész nyugodtan keverhetők az olajok. A mai modern motorolajok semmi olyasmit nem tartalmaznak, ami ennek akadálya lenne. Minden ezzel ellentétes állítás vagy marketing célokat szolgál, vagy műszaki tudatlanságból fakad. Elképzelhető, hogy létezik valahol a világon olyan, nem átlag fogyasztóknak szánt, speciális olaj, amire ez nem igaz, de az ilyen nagyon kivételes eseteket eltekintve nincs ilyen probléma.
Ezt a motor generált tapasztaltad vagy miből gondolod, hogy az utántöltésnek az a vége?
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #62814 üzenetére
Miért a Totalcar oldalán hozzá nem értők válaszolnak? A Prohardver szakmai Renault topikja hitelesebb? Pár éve még Te tettél fel kérdéseket másoknak itt a fórumon. Most pedig minden szerelő hozzá nem értő és átveri az embereket. Ha így lenne, akkor az emberek gyalog járnának, mert nem működne egyik autó sem, csak amelyiket hozzád hordják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- BestBuy topik
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Alfa Romeo 159 1.9 JTD 8V 118Le 2009 évj.
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- Russell Hobbs Desire 20366-56 gyümölcscentrifuga
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest