-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tom5
addikt
válasz
rob210 #63136 üzenetére
Sok suzukit vezetek/vezettem. Én szeretem őket. Plusz a Magyar Suzuki egyik beszállítójánál dolgozom, van tapasztalat. Amúgy Főnököm SX4-e lesz. 10 éves 90K km-el. Patika állapot, ismerem, tudom az előéletét.
Nagyon jó áron jutok hozzá. Nem lehetett kihagyni...
Aztán meglátjuk mit mutat használat közben. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63157 üzenetére
Ma megint egy autópályás gyorsításkor (ahogy észrevettem, kb 120-nál, ha rátaposok) kaptam CAPS( check anti-pollution system) hibát, ami aztán pár indítás és eltűnik, de mint hiba bent marad a car scanner-ben. OBD (car scanner és torque is ) továbbra is P0409 hibakódot ír ki rá, de az autó nem veszít a teljesítményéből semmit. Onnan is töröltem...
Kezd olyan érzésem lenni, hogy itt valami kontakt hiba lesz, ami hidegben jön elő, vagy nem elég meleg még a motor egy ilyen gyorsításra??? már ez is eszembe jutott....persze ettől még meg kell csinálni azt a tisztítást. Érdekes egyébként, hogy 2-3-4-ben brutális kigyorsításkor semmi, csak pályán és hatban...Csak legyen jobb idő, szét kapom majd az egr-t.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63180 üzenetére
Most tényleg nem a pénz miatt, mert ha meg kell venni, akkor megveszem, de...
Az EGR az év, vagy km függő?
Mert az utóbbiból (km) szinte alig kerül majd bele valami, ha viszont az előbbi (év) is számít, akkor ok, hogy VDO, de azért itt van 22ezer difi a magneti és vdo között. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63183 üzenetére
Ok én is értelek, de a Laguna meg francia és a motorján kívül ami ugye japán, kb 70%-ka gagyi, másképp nem lehet jellemezni...
Nem is tudom, hogy van-e benne olyan rész, ami még nem zörgött, kattogott (ajtóhatároló), műszerfal, nyekergő középkonzol, könyöklő, etc...kombiban a takaró roló, a zselés bak miatt, ami a legsilányabb tervezésük egyike és alapkő lenne, hogy az ott kussban tartson mindent, hát szinte előbb utóbb minden hallatja a hangját, azért itt nem egy belépőszintű összetákolt szemétről beszélünk. Újonnan a 10 millát rugdosta. De a vdo-t megrendelem...mert megérdemli.
Anyám 2001 bravojába-ba, amit 2011-ig hajtott, majd utána lecserélve az új kasznisra soha a büdös életben nem zörgött semmi, de ha igen, azt azonnal lehetett lokalizálni és egy sima csavar meghúzása elég is volt hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
vASalo
tag
válasz
rob210 #63201 üzenetére
Szerintem elég lassan vezetek, legalábbis sokan körbeautóznak. Ettől függetlenül, simán lehet, hogy lehetne ügyesebb lábam. A hideg nekem nem sokat változtat, mert szinte mindenhol fűtött garázsban áll az autó.
De akkor ez ennyi sejtettem, hogy azok a számok túlzóak.Köszönöm mindenkinek másnak is!
-
#89309696
törölt tag
válasz
rob210 #63241 üzenetére
A hidrogén is az. Legalábbis ha az alapján kalkulálunk, hogy le kéne váltani az összes autót, arra egyik alternatív hajtásmód sem alkalmas önmagában. Marad minden vegyesen, legalábbis pár évtizedig biztosan, csak az arányok változnak. Vagy amíg áttörés nem keletkezik az energiatárolásban vagy nem fedeznek fel eddig nem ismert fizikai anomáliákat.
#
A benzintartályon ülni is veszélyes. A gázos meg hidrogénes tartályok úgy vannak megcsinálva, hogy olyan erőhatásra sérül csak meg, amibe az ember már mindenképp belehalna amúgy is.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63270 üzenetére
Az biztos, hogy jó cucc. De a vitaflush-sal járkálni kell előtte, legalább 100km-ert, max 1000-ret, csak azért véstem ide, mert ez nem az a cucc, amit olajcsere előtt 10-15 percig járatni kell alapon a motort, aztán olajcsere. Ezt én sem tudtam, ezért is írtam le, hogy meglepődtem, hogy nekem ezzel autóznom kell, illetve akkor a legjobb, ha ez pályán történik nagyobb fordulatokon. Xado pdf
A beöntés a motorba egyszerű, mert mintha dobozos kólát nyitnék és öntenék ki, de én pont szabadban csináltam és jött egy nagyobb szél. Ugye ez szinte mint a méz, vagy még durvább, tömörebb állagú ragadós zöldesszürke trutymó vagyis szinte ugyanúgy ragad, mint a méz, hát nekem ráfújt egy kicsit a motortakaróra a hirtelen jött szél, rendesen ráragadt, alig bírtam letisztítani.
Szóval frankó cucc ez is, olajcserekor érdemes megnézni a régi szűrőt.
Csak azért írtam le, hogy aki még nem használt ilyet, valamennyire képben legyen...[ Szerkesztve ]
-
-
-
#89309696
törölt tag
válasz
rob210 #63297 üzenetére
Ja az lemaradt, hogy a főnököm szarik az ilyenekre.
Én azon a 700 méteren próbálom simogatni, hogy felkészüljön, keresem azt a fordulatot ahol a hang alapján legkényelmesebb neki. Nála viszont semmi nem számít, ezek csak közlekedési eszközök ahogy nagyon sok más embernek is.
Annak idején mikor kikerültem az életbe első dolgok között volt amit megtanultam, hogy az ilyenekkel nem foglalkozunk. Mindenki úgy teszi tönkre a saját dolgait ahogy akarja. Meg amúgy is, ha megszakadnék se lenne jobb a helyzet, én hiába használnék előmelegítőt, ha utána más beleül és tapossa még a kapun kiállás közben is egyes háromezren közvetlen indítás után. Az ilyen helyzetekkel nem lehet mit kezdeni, nem kell vele foglalkozni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63281 üzenetére
Értem, de a spuri-vif összehasonlítás, hogy jön, ha nem is próbálod ki?
Én használtam, itt is írtam többször a 2.0dci-nek inkább rosszabb és hangosabb volt a motorja tőle
Hamar le is álltam vele, ha jól emlékszem 4000km után..Nos, véleményem szerint, a spuri még a kanyarba sincs/sem hasonlítanám össze a Vif-el
Szerintem meg elég kiadós és talán megint motorja válogatja, de 2.0dCi-nek "bejött".
Az biztos, hogyha szag alapján kellene dönteni, akkor a VIF máris győzött, mert valami kicseszett büdös és ha betöltésnél a kezedre megy, szagolgatod jó sokáig, hiába mosod meg.A Laguna meg nem tudom mikor fordul át 600 ezerbe, mert ilyen tempóval, illetve nem használat mellett, jövő karácsonykor is még alatta lesz.
Tegnap mentem vele 694! km-ert, egy egész napos móka volt, meg sok káromkodás ennyi hülye miatt, akik az utakon vannak, az nonszensz, háromszor is hárítanom kellett,, nehogy ütközés legyen belőle, ebből kettő olyan előzés volt, a hülyék részéről hogy konkrétan szembe jött velem, mert úgy érezte, hogy befér, vagy nem tudom pedig én 90-100 között mentem, a másodiknál már le is izzadtam egy hangyafasznyit szóval direkt csak emiatt ültem tegnap a lagunába, hogy menjen bele a km, mármint munkaügyben oda-vissza, de mire visszaértem, hát elegem is volt most egy jó időre a dízelből megint.Szeretek manuálisan is váltani, de az automata akkor is sokkal jobb, főleg mikor úgy csinálja, hogy csak a kijelzőből tudom épp hányasba rakta magát és hát a kényelem, bár a lagesz kényelmes, de a volvo "fotelei"után hát már nem annyira. De a motor nagyon sima járású és ebben sokat segített a VIF. Szerintem adj neki esélyt Robibá!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
rob210 #63272 üzenetére
Bitpork mindig skeptikus, de a vif erényeit ő sem tudta tagadni, találkozókor kapott tőlem egy csomaggal, aztán meglepődött, hogy még a sokat futott tuareg is csendesebb és erősebb lett.
Egyébként nem szoktam összehasonlítani semmivel, a laboratóriumi tesztelők megcsinálják helyettem. A VIF minden kritériumban nyert, a castrol TDA volt a második ami elvileg jobban ken, mint a VIF, de minden másban rosszabb.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
rob210 #63330 üzenetére
Pont ma vettem ablaktörlőket én is. Talán régen még te is ajánlottad a Bosoko márkát. Utóbbi pár évben nekem beválltak. Igaz ha jól emlékszem, fél eve voltak cserélve, de hidegben elkezdtek mostanában nagyon nyikorogni. Ma felpattintom az újakat, ráhúzom a szélvédőmosót és gyönyörűen csíkozz, null km-es ablaktörlők.
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #63330 üzenetére
Nekem az sct-vel három apró problémám van.
1: Törlés után percekig fröcsöl a középső csuklóban maradt ablaktisztító folyadék, vagy eső. Ez lehet, csak a M2-nél specifikus adapter sajátossága.
2: A rövidebbik, 450mm-es lapát közepén 10 cm-es sávban, az első periódusban nem töröl, csak visszafele. Ezt a második lapát játsza el, szóval nem annak az egynek volt hibája.
3: Majdnem egy centivel jobban kitartja a fém kart mint a pengés Valeo, ergo annyival magasabb, illetve fütyül is komolyabb tempó mellett.Gyanakszok, hogy utóbbi kettő összefügghet.
Ár-érték arányban verhetetlen, de ezek a nüansznyival több belepakolt pluszokért fizet az ember többet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #63336 üzenetére
Csináltam egy esővíz elvezető pucolást is, ezzel egyben lebontottam a karokat. Semmi lógás, kotyogás. Az van, hogy a lapát pengéje, középen, az oldalára fekszik, míg a két végén 1-2 mm-re eláll az üvegtől.
Kicsit meghajlítgattam a lapátot (konkrétan hurholtam rajta kettőt), de, mivel rugóacél csak ideiglenes, egy fokkal jobb, kisebb csíkban nem töröl, és leér a vége.
Nem lehet, hogy a CC szélvédője domborúbb?
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Gabady
aktív tag
válasz
rob210 #63349 üzenetére
Tiszta sor, értem amit mondasz, de nem tudni, hogy mi volt az előélet, ki hogy hajtotta, mit töltögetett bele ésatöbbi ésatöbbi...
Amúgy ezeknél a 2.0 16v motoroknál már több helyen is olvastam, hogy van olajfogyasztása.
A családban van másik M2, csak 1.4 16V-vel és az nem fogyaszt semmit. Előző autóm 1.4 8V energy, szintén nem fogyasztott semmit.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
-
#89309696
törölt tag
válasz
rob210 #63368 üzenetére
Árukeresőn 1000 negatív értékelés van rájuk, majdnem 20%. Rengeteg. Ugyanezen okok miatt, mint nálam is. Minden negatív értékelésnél a csomag tartalmával volt a gond, meg az idővel, meg az értesítés hiányával.
Hülye voltam, mert megnézhettem volna előbb is. De nem gondoltam rá, hogy ekkora boltban ilyen gondok lesznek. Mindegy nagyon nem érdekel, nem húzom fel rajta magam, ezer ilyen van még a világban. Megveszem máshol, többet meg nem vásárolok ott.[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
-
eTrade
tag
válasz
rob210 #63397 üzenetére
Köszönöm a választ, most már tudok nyugodtan aludni.
Más téma: Hosszbordás szíj feszítő görgőnek a szíj álltal érintkező felülete kb. mennyi idő után kezd fényesebbnek tűnni?
Azért kérdezem ezt, mert vezérléscsere alkalmával azt is cserélték (elvileg), de én már a szervizből hazaérve megnézteml a motorteret és máris fényesebbnek tűnt görgőnek az a része. -
shifty!
senior tag
válasz
rob210 #63383 üzenetére
Nem ért váratlanul, tudom hogy beszéltük, meg azt is hogy nincs vége a sztorinak, a trapéz lengő szilentjeit is kell cserélni majd ahogy mondod. A fájóbb az, hogy te nem vállaltad már idén
Viccen kívül tudod, hogy -nem nyalizás- rád bízom a dolgot inkább, de ahigy beszéltük is, idén te már nem, én meg lépéskényszerbe kerültem, igaz a saját hibámból.
Idővel kiderül hogy bölcs vagyok vagy idióta, előbbi tud a más kárából tanulni, utóbbi a sajátjából se...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
eTrade
tag
válasz
rob210 #63405 üzenetére
Köszönöm gyors válaszod.
A hosszbordás szíj az tuti hogy kicserélve volt, de ez a görgő dolog nem hagy nyugodni egy ideje.Amúgy ők is szóltak, hogy a porvédő gumiharangot cserélni kéne, mert az teljesen kiszakadt. Váltóolaj csere alkalmával ezt te is kiszúrtad.
Ezt is kéne valamikor megcsináltatni. Ha van időd és vállalnád a közeljövőben, akkor téged bíználak meg vele. Privát üzenetben beszéljünk róla. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #63422 üzenetére
Nálam, ebből annyit lehet észrevenni, mikor nyit a termosztát, hogy középről talán 1-2 milliméterrel lesz a mutató, mármint balra természetesen. De fél perc múlva már megint középen van. A Lagesz és ugye dízel nehezebben melegszik, mint pl a benzines volvom, de amikor bemelegszik, akkor kettes fokozaton, pl a elmúlt napokban -10 környékén is alsógatyában lehetne ülni, mert valami brutális a fűtése. De mindig is ilyen volt és én valamikor, kb 2éve körben az összes ajtónál egy nagy D profilos [link] tuningot csináltam, hát elég sokáig tartja bent a hőmérsékletet, ráadásul a szélzajnak is rendesen befogta a száját. A motortér szélein körbe ki van ragasztva ezzel.
Mivel fekete az autó így nem is lehet észrevenni, de az sem érdekelne, ha elütne színben, mert minden szempontból megéri ezt megcsinálni. Hőmérséklet tartása, emiatt kevesebb fűtés, nyáron klíma használata, zaj, szag...
Csak azért írtam le, hátha valaki kedvet kap hozzá...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Futás, futópályák
- Politika
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Microsoft Excel topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PHP programozás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...