Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Krystal_s

    addikt

    válasz 4Grider #143186 üzenetére

    Érdeklődtem a GTA topikban miért működhetett nálam, miért nem jelezte NAT-oltnak a PS és miért írta a szokásos módon normál IP-nek? Még várom a választ...
    Lehet megkérdezem a PS topikban is, (bár ott tele van évek óta ilyen problémákkal, random pár írás a témáról)
    mert már azon kívül, hogy kellemetlen magyarázkodnom engem is érdekel ez az x-akta, hátha akkor a Yettellel sem lesz gondom, de abban jelenleg nem hiszek...

    Közben ilyen magyarázatokat is kaptam az AI-tól.
    1. Szolgáltatói NAT nem feltétlenül egyenlő szigorú NAT-tal. A Telekom által alkalmazott NAT lehetett mérsékelt (Type 2), nem pedig szigorú (Type 3). Ez azt jelenti, hogy a szükséges portok elérhetők voltak, és a PlayStation nem érzékelte ezt olyan szinten, ami akadályozta volna a P2P alapú kapcsolódást.
    Bizonyos tarifacsomagokban vagy régebbi beállításokkal rendelkező kártyákon előfordulhatott, hogy a szolgáltató nem állított át minden felhasználót NAT-olt IP-re.

    2. A szolgáltató speciális NAT-beállításokat alkalmazott, amelyek lehetővé tették a P2P forgalmat (például portmegosztás vagy CG-NAT-nál megengedőbb szabályok). Egyes mobilinternetszolgáltatók automatikusan kezelhetnek olyan portokat, amelyek P2P játékokhoz szükségesek. Ez előfordulhatott a Telekom mobilneted esetében.

Új hozzászólás Aktív témák