Keresés

Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz csaszi75 #85746 üzenetére

    Az LCP timeout a router és nem a hálózat oldalán van, ezt a router gyártóján lehet számonkérni. Ha nagyobb mértékű leállás van, utána törvényszerű, hogy a hálózatnak kiugró számú újracsatlakozást (initial attach) kell kezelnie. Az RRC és a NAS rétegekben is van az ilyen jellegű torlódások kezelésére mód: az enodeb és az MME is tuda azt mondani, hogy "próbálkozz pár másodperc múlva". De nyilvánvalóan itt nem erről van szó, hanem a 24 órás bontás kezeléséről, illetve arról, hogy ha valaki a routerében babrál a használható sávokkal, akkor annak az lehet az eredménye, hogy amikor lelövik mondjuk a B3-mat vagy a B1-et, akkor az állomás nem fogja tudni normálisan átadni ezeket a routereket alacsonyabb frekire, ahová ugye menniük kéne, hanem simán csak leszakadnak.

    De van konkrét tapasztalat Huawei routerrel, hogy a router nem olvassa ki periodikusan a SIB-et, így amikor változik az elérhető frekvenciák listája (például reggel megjön az éjszakára lekapcsolt mindband B3/B1 sáv), akkor a router nem képes felvenni CA-ba az új sávot egészen addig, amíg nincs repülős módba rakva és vissza. Fontos megérteni azt is, hogy amikor 24 órás bontás van, vagy a routerben nyomsz egy újracsatlakozást, az jellemzően csak a PDN-t húzza újra, a rádiós kapcsolat (RRC) viszont ettől nem csatlakozik újra, mert a bontást az MME kezdeményezi NAS-on.

  • arcszesz

    aktív tag

    válasz csaszi75 #85746 üzenetére

    Yettel hálón nekem hónapokig ment a router újraindítás nélkül. Mindig megvolt a kapcsolat stabilan, nem kellett foglalkozni vele. Nem rúgták ki a router lába alól a cellákat naponta többször, összesen ennyi volt az oka.

    Jó, a router gondos elhelyezésével, árnyékolásával és konfigurálásával sikerült nagyjából stabilizálni a kapcsolatot. Akkor is, biztos meg tudnák oldani ezt az egészet valahogy normálisan ha akarnák.

Aktív témák