- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
Azért azt tegyük hozzá, hogy ha a Telekomnak át kellene vennie az ügyfélbázist, ilyen jól belőtt csomagokat ha akarna, akkor sem tudna biztosítani,
Én ezt nem így látom. A kérdést a teljes mobilpiacon belül és folyamatában nézem, ez alapján próbálok következtetni. Az állításom is eszerint született.
A mobilpiac jelenleg telített. Ügyfélbázist csak a többiek rovására lehet növelni. Már ezres tételben is a megszerzett ügyfél érték.
Van egy nagyon költségérzékeny ügyfélréteg, és ehhez kapcsolódik egy tudatos vásárlói réteg. A kettőt együtt a piac 10-20 %-a közé becsülöm. A szolgáltatók között ezekért folyik a "harc".
Kezdetben voltak a szolgálatóknál a publikus díjcsomagok, és ezek mellett a nagyvállalati céges flották, csak saját (esetleg dolgozói) használatra.
Később megjelentek kisebb cégeken keresztül a továbbszámlázós flották. Ezek azért a szolgáltatóknak is kockázatot jelentettek. Kis cég, vagyon nélkül. Az ügyfelek már kis, nem fizető része is becsődöltethette a flottát. A tartozást a szolgáltató nem tudta behajtani.
Később megjelentek azok a flották, amelyeknél már az ügyfél szerződött a szolgáltatóval. Olyanokól is egyre több van, ahol a "jogosultsági igazolásért" sem belépési díjat, sem évi tagdíjat nem kellett fizetni. Az ügyfél a szolgáltató számára nem különbözött a sima, publikus díjszabású ügyféltől, mégis 20-40 %-kal kedvezőbb tartifát adott a publikusnál. Miért éri meg ez a szolgáltatónak? Költség ugyanannyi, bevétel meg kevesebb, akkor miért? Azért , mert a 10-20 %-os szegmensben akarja növelni, megtartani a részesedését.
A legtöbb flotta telenoros vagy vodás. A Telekomnak kisebb itt a részaránya, mint a piacon belüli aránya. Nekem úgy tűnik, a telekomos flották "kínálata" nekem arra utal, hogy nem igazán preferálja ezt a megoldást. Nem itt, nem így akarja elérni ezt a réteget.
Nálunk a virtuális szolgáltatók nemigazán jelentek meg (eddig). Próbálkozás volt (Tesco), de nem jött be. Pedig máshol ez a modell jól működik, piacképes.Akkor most nézzük a "Netfone-jelenséget"!
Van egy cég, amely régóta jelen van a telekommunikációs piacon. Volt/van vezetékes internet kínálata, de a Digi megjelenése (és árszinvonalának hatása) beszűkítette a piaci lehetőségeit. Van/volt voip-telefon kínálata is, de ennek főleg a lakossági szegmensben nincs igazán jelentős piaca. Volt próbálkozása mobilra a Vodával, virtuálisként, de ez valamiért nem maradt tartós. Tippem szerint sokat kért a Voda.
De a cég érdeke a bevétel, a profit, tehát új üzleti megoldást kellett keresnie.
És ott a másik cég, a Telekom. Ők a "flottás" megoldást nem preferálják. Nem szívesen foglalkoznak kft-s megoldásokkal, vagy kisebb díjért bevállalni ugyanazt a költséget, mint a publikus díjcsomagúaknál. Jobban szeretnék nagytételben, kisebb költséggel, macera nélkül, minél kisebb, menedzselhető kockázattal elérni a 10-20 %-os piacot.
Szerintem (!!) a Netfone és a Telekom érdeke lényegében találkozott, harmonizált.
Ez öltött testet a Netfone jelenlegi kínálatában.Végül a kétségedről, miszerint csőd esetén, ha a Telekom megvenné, átvenné az ügyfélbázist, akkor nem tartaná a kedvező díjcsomagot.
Már jelenleg is igaz, konkrét példát is tudok, hogy hasonló helyzeteben a szolgáltató tartja a korábbi, flottás árat.
Nagy cég, céges flotta, dolgozói csomag is van. A cég szolgáltatót vált. A dolgozó (ő a szerződő) nem kerül át automatikusan az új szolgáltatóhoz, ő döntheti el. Viszont a régi szolgáltató - bár a keretszerződés megszűnt, megtehetné - nem rakja át a dolgozót egy publikus tarifába. Marad a tarifa, mert a szolgáltató abban reménykedik, hátha a céggel ellentétben marad a dolgozó az előfizetője. Mert pár száz előfizető is tétel!
Hasonlóan, egy megvétel-átvétel esetén ha a Telekom azonnal átrak publikus tarifába, akkor a megvett ügyfelek minimum 90 %-át azonnal elveszti. Miért fizetne azért, hogy azonnal elveszítse őket?
Más megközelítésből. Vétel eseten az ügyfelek "szerződéseit is megveszi". (Biztos, ami ziher - főleg, ha aggódós vagy -, tedd el a szerződést!) Azok továbbra is érvényesek, a benne foglalt díjszabással együtt. Meg lehet változtatni, de ennek során be kell tartani a vonatkozó jogszabályokat.Mindezt csak azért írtam ilyen hosszan, hogy megnyugtassalak. Többek véleményével ellentétben, Netfone-os előfizetés esetében nem vagy kiszolgáltatott még a legrosszabb esetben sem. Tarifa szempontjából sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Automata kávégépek
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Ukrajnai háború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen TV-t vegyek?
- Építő/felújító topik
- MIUI / HyperOS topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Drive
- További aktív témák...
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
- XBOX SERIES KONTROLLER
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest