-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GEIL
addikt
válasz gejala #40880 üzenetére
elfelejtettem a legfontosabbat:
a Fortnite egy INGYEN letölthető és játszható game....konzolokon se kell hozzá se live gold, se ultimate, se ps+...semmi.....és természetesen CROSSPLAY-es játék....egy lobbyban állhatsz egy Nintendo switch-essel, mobilteló/tablet androidról....vagy PS4 és Xbox One széria "DX11" grafikán....esetleg nextgen konzolok DX11 120 fps vagy DX12 60 fps vagy PC-n ugye tetszés szerint testreszabva..,..és működik...
[ Szerkesztve ]
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
gejala
őstag
Nálam az A Plague Tale Requiem az etalon jelenleg, ilyennek kell lennie egy next-gen játéknak. Technikailag és Art design tekintetében is elképesztően néz ki, emellett folyamatosan olyan lélegzetelállító jeleneteket produkál, amit az Unchartedek óta nem láttunk. Látszik, hogy az egész szívvel-lélekkel készült, minden helyszínt igyekeztek emlékezetessé tenni. Nem féltek attól se, hogy gusztustalan és sokkoló legyen, néha akár random módon is. És ezt egy kis francia csapat produkálta saját motorral!
[ Szerkesztve ]
-
GEIL
addikt
válasz Devid_81 #40877 üzenetére
"Creative 2.0 mód" már bekerült a játékba és ezek a pályák is játszhatók ebben a minőségben...igen. Folyamatosan fejlesztik a játékot és 2019 óta rengeteg apróság változott benne......
"Nanite" részecskerendszer és fullos dinamikus árnyékok és "Lumen" fények engedélyezése mellett EPIC-re téve a grafikai részletességet DX12-ben még a 4090-et is meg lehet "döccenteni".......
Én pl 1080p 60hz/60fps DX12 és Epic látvány és hardveres RayTracinget engedélyezve is vígan játszok vele RTX3060-nal...DLSS Quality-vel.....gyönyörűen néz ki...a por, az apró törmelékek, kövek....falevelek, a víz animációja...apró buborékok, hullámok, fodrozódás...Raytracinggel pedig minden kis vacaknak is valós tükröződése van....hihetetlenül jól néz ki a játék. Rajzfilmes és meseszerű a grafikája, igen...ez ilyen....de az előbbi linkelt videóban a "COD"-kinézetű és stílusú pálya mutatja hogy ennél több van a játékban, de szándékosan nem lesz olyan....és pont ez miatt "több" mint a többi hasonló játék.....a több mint 230 millió játékos világszerte már nem csak a véletlen....mondom ezt sokat látott és sokat megélt 42 éves fejjel.....sokféle játékmód és pálya van benne....a Save the world féle összetett "tower defense" játéktól kezdve az épitős és az építés nélküli Battle Royale mód....Team rumble (50 v 50) stb stb. minden korosztály talál benne kedvére valót....van kicsiknek való "Party Royale" mód is....fegyók nélkül...mászkálni, nézelődni, hullámvasutazni....labdajátékokat játszani...vagy autóversenyezni...motorozni...stb stb....[ Szerkesztve ]
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
GEIL
addikt
válasz Devid_81 #40875 üzenetére
[link] <---- Fortnite (Unreal Engine 5.1)
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
Devid_81
félisten
válasz T.Peter #40873 üzenetére
Nekem csak az a bajom a Fortnite / Borderlands tipusu jatekokkal, hogy nehez megmondani mi a szep benne.
Majd ha lesz valami PS5 only jatek ami nem egy rajzfilmre hasonlit talan konnyebb lesz megmondani, hogy mire kepes a vas.
Horizon Forbidden West DLC mar talan PS5 only, de nem neztem meg rola videokat, hogy lassam szebb-e az alap jatektol.
Majd valamikor ranezek...
-
T.Peter
őstag
válasz Devid_81 #40867 üzenetére
Igazabol mar lattal. Fortnite. Tekintve hogy nagyon sok jatek UE 5-ot fog hasznalni, hasonlo eredmenyre lehet szamitani. A Fortnite azt is jol megmutatja hogy miben es mennyivel jobb a pc-s kinezet. Lathato, hogy konzolon is elertek egy olyan szintet ami teljesen vallalhato es nem szamottevoen rosszabb.
-
félisten
válasz Devid_81 #40871 üzenetére
Mondjuk van már 213 K tól egy boltban ,többiben kb 225 K tól van olyan boltban, ami megbízhatónak tűnik számomra. Mondjuk Alza. Sima fehér alapverzió, lemezes, 1 kontrollerrel .de Media 241 K, meg van 260 ezerért is.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
addikt
válasz Devid_81 #40867 üzenetére
> de joforman nem is lattunk meg PS5 only jatekot.
Szerintem azért fogunk ..
Pesze ..
- Azért léteznek "PS5 exclusive" - játékok.
- És a legtöbb játékot még 8 bitre is le lehetne konvertálni ;
( ha lenne rá fizetőképes piaci kereslet és szándék ... )- Konzoloknál az élettartam utolsó harmadában kezdik ténylegesen kiismerni a hardvert; és egyes játékokat ( és game engine-ket) már tudatosan a konzol korlátaihoz igazítanak..
- az idei év a kézi-konzolok éve lesz [ akár AMD Phoenix procival (ZEN4 + RDNA3) ]
- A next--gen game engine-ek még nagyon frissek ..( UE 5.X )
Mottó: "A verseny jó!"
-
rumkola
nagyúr
Fura ez a "majd vesznek konzolt PC helyett" szöveg. PS5-öt és Switchet PC mellé veszünk az exek miatt, nem pedig a PC helyett. Aki kizárólag konzolt vesz, az nem isvett volna PC-t soha. Szerintem.
A PS címek jönnek PC-re, a többi meg emun jobban fut mint natívban az aktuális konzolon.
-
félisten
válasz Devid_81 #40867 üzenetére
hát elméletileg jövő karácsonyra( talán) jön a Ps5 pro szóval olyan nagyon már nem is sokat fogunk látni belőle vagy majd éppen akkor fene tudja.
Arra értem hogy ami Ps5 grafikai szint ( 4 K = 1440P vagy 1080P +dinamikus felskálázás) RT ben és effektekben butított grafikai szint, néhol textúrákban is butítva vannak a játékok sokszor van 30 FPS lock vagy 60 FPS perf mode... az nem egyenlő azzal mint Pc-n az 1440P vagy 4 K high beállítás. Pc-n egy 1440P high legtöbb esetben túltesz a Ps5 játékok szintjén főleg ha mondjuk lockolod 60 FP S re és ahhoz nem kell 3080 kártya..
Hozzá teszem, hogy a legtöbb címben. ( vannak kivételek).
Sony meg elhatározta magát látva az eladásokat hogy kidobálja a játékait Pc re is épp a héten volt hír erről.Jelenleg egy Ps5 alapgép 240 K. plusz Ps plus előfizetés meg akkor 265 K, anélkül nincs játék. 300 ból meg összeraksz egy 5600x / RTx 3080 vagy Rx 6800 kombót a használtpiac bevonásával is ami szerintem lazán túltesz a Ps5 szintjén ha meg elég egy 3070 akkor akár annak az árán is megoldod.
Természetesen tudom hogy almát körtével esete, nem véletlenül van nekem is konzolom ,több is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Devid_81
félisten
Nem vedeni akarom a konzolt, de joforman nem is lattunk meg PS5 only jatekot.
Elvileg tudjuk, hogy mihez van kozel PC szempontbol (kb RX 6700) de valojaban meg nem lattuk mire kepes az uj vas amig mindent is PS4-re kihoznak kozben.Ezenkivul az egy dolog, hogy egy $400-as VGA is ezt tudja, de mennyi minden kell ahhoz a VGA-hoz meg pluszban, hogy jatszani lehessen azzal a $400-as VGA-val?
Kompromisszum konzolon?Ezt mire erted?
[ Szerkesztve ]
...
-
devast
addikt
válasz bitblueduck #40865 üzenetére
Én is itt vagyok, mégse vagyok hajlandó ennyire bad deal-be belemenni, mondjuk 1080p-n elvagyok jelenleg a 3060ti-vel. Ha huzamosabb ideig ilyen marad a piac, akkor majd kitalálom mi legyen.
Szerintem ezt úgy kell elképzelni kb ahogy te írtad. Átlag bélák nem gpu-t vesznek, hanem játék pc-t. Ha most bemegy valahova kér egy jó kis gémer pc-re ajánlatot, azt kap egyet $2500-ért, elég nagy valószínűsége van annak, hogy megköszöni, sarkon fordul, átmegy a media markt-ba és levesz egy ps5-öt a polcról $600-ért. Vagy azért mert nem akar ennyit kifizetni rá, hiába tudja az mennyivel jobb, vagy egyáltalán nem képes kifizetni ennyit rá. A vége szempontjából ez mindegy. -
bitblueduck
senior tag
jó de az átlag gamer nem is tölt ennyi időt videokari találgatós topicban mi inkább azok a kivételek vagyunk akik hajlandóak komoly pénzt meg időt tolni ebbe. de azok simán lemorzsolódhatnak akik nagynehezen összeguberáltak egy 3070-es prebuild pcre aztán a herripotter meg resi szaggat vagy crashel.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
félisten
válasz bitblueduck #40862 üzenetére
Nekem van Ps5 de nem tudja kárpótolni a PC-s játékot ,sem azt a szintet.
Most nem a silány minőségű portokról beszélek, de például egy CP2077 számomra élvezhetetlen lenne Konzolon.
A ps5 szintjét leteszi egy 400 dolláros GPU az asztalra,de inkább übereli azt.( ugye itt létezik a használt piac)
PC mellett amit nem adnék el soha az a Nintendo Switch, érthető okokból.
A Ps5 kb 2 hónap alatt annyit volt bekapcsolva, hogy betettem a fiókomhoz a havi ingyenes játékokat. Megértem azt aki vállt amúgy, ne érts félre.
Ez a gond az egy dimenziós piaccal. Amíg nincs harc igazából ,hanem összedolgozás a konkurensek között,addig megfelel ez mindenkinek így. AMD keresi a pénzt a CPu-n és a professzionális szegmensben a gaming piacról alig szednek össze valamit,de jó az így, Nvidia meg a szerverekből és az AI bizniszből keresi a pénzt az mellett még a gaming is az övék.
Amúgy Playstationból is jön nemsokára a Ps5 pro.
Gondolom lesz vagy 600-700 dollár tehát 2-3 évente veszel egy új konzolt, hogy a Pc hez nézve úgy is kompromisszumosan játsz.
Ugyan ezt a kompromisszumot meg lehet kötni PC-n is a régebbi nagyobb vagy új kisebb kártyákkal.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
devast
addikt
válasz rumkola #40861 üzenetére
Úgy, hogy átlag pista inkább vesz egy ps5-öt aztán kész. A piac igen igen nagy része $300 alatt van. Ahogy növekszik az egységár, úgy egyre kisebb szeletet képvisel a piacból. Nem azt mondom, hogy $300 alá kell koncentrálni az erőforrásokat mert ott a pénz nagy része, de ami jelenleg megy az árakkal az már sok. Az meg, hogy te mit mennyiért vettél lényegtelen, adhatnák a 4070ti-t $1500-ért is, akkor is megvenné pár ember. Az a lényegesebb, hogy a többi akinek ez az egész már sok nem veszi meg és dobbant pc vonalról inkább.
-
bitblueduck
senior tag
válasz rumkola #40861 üzenetére
Most megvettem a 4070Ti-t, de a kevés lesz a VRAM (szerintem ez csak riogatás), akkor veszek egy nagyobb VGA
vagy ugyanennyi pénzből veszel kb 3 generációnyi konzolt (ps5, ps6, ps7). vagy konzol helyett csak vállat von aztán kiszáll. nem mindenki dobálja a 350-400ezreket videokarira úgy, mintha nem lenne holnap. még nyugatabbra sem.
igy sorvadhat a piac.[ Szerkesztve ]
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
rumkola
nagyúr
válasz devast #40860 üzenetére
Hogyan nyírják ki a piacot? Szerintem pont hogy lendítik. Most megvettem a 4070Ti-t, de a kevés lesz a VRAM (szerintem ez csak riogatás), akkor veszek egy nagyobb VGA--t több rammal. Tehát kétszer veszek. A piac nem azopkról szól akiknek nincs rá pénze, ill./vagy sajnálják rá.
-
devast
addikt
-
félisten
válasz devast #40858 üzenetére
"Nem is teljesen értem, ezt így most, hogy gondolták, vagy kinek volt az a nagy ötlete, hogy ez a lineup így ok."
Szerintem előléptették azt, akinek az ötlete volt. Egyszerűen bevállalták a fogyasztók kérdéses elégedetlenségét (mert a 4070 és Ti így is a legjobban fogyó kártya jelenleg szinte mindenhol az új generációból AMD vel együttvéve is) és az elégséges teljesítményt a kevesebb Vrammal konkurencia kártyái ellen a sokkal több pénz miatt.
Ezt hozza a 80+ % piacrész. Ha 1 év múlva 75 % lesz is leszarják, ha 30 % kal több bevételt diagnosztizálnak cserébe mint amúgy lett volna.
Egyedüli necces kártya Vramban a 4070 Ti eddig ( de az is határeset) a 4070 már elégséges. A 4060 nál megoldják már hogy lesz 3 féle verzió. Problem solved.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
devast
addikt
Teljesen egyetértek, hogy lett elcsúsztatva az egész széria. Memória busszal (is) rontották el. 102-es szilikonon sztem soha többet nem fogunk xx80 kártyát látni. Ampere-nél az gyártástechnológiai okok miatt lett az. Ha úgy nézzük, hogy az ad103 az 4080-nak jó, akkor viszont 320bit-es memória busz kellett volna rá. 4080 20gb-al, 256-ra vágott 16gb-al meg 4070ti-nek. AD104-re meg 192-es helyett 256-os kellett volna. Az lett volna teljesen a 4070 vágottan meg a 4060ti, 16gb-al mindkettő. AD106-ra meg 192-es kellett volna. Teljes AD106 12gb-al a 4060, vágott 8 vagy 12-vel ízléstől függően az 50 és 50ti.
Ez sacc/kb így lett volna kerek. Nem is teljesen értem, ezt így most, hogy gondolták, vagy kinek volt az a nagy ötlete, hogy ez a lineup így ok.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz devast #40855 üzenetére
Igazából jól látszik mi történt, szerintem.
Lecsúsztatták az eredeti( mondjuk 1 évvel ezelötti) tervekhez képest a kártya nervezékeket . ( A 4080 12 GB már nem ment át a szűrőn de képesek lettek volna amúgy még azt is ránktolni)
Ha megnézed az SKU-kat tisztán látszik, hogy a most kiadásra kerülő 4060- és 4060 Ti valójában 4050 és 4050 Ti lett volna. ( teljesen ok 8 GB vrammal 128 Biten)
A 4070 és 4070 Ti lett volna a 4060 és 4060 Ti és így tovább. ( 12 GB 192 bit)
valószínűleg jön majd a 4080 Ti ezzel meg is lett volna a 4070 -4070 Ti ( 16 GB verzió)és a 4080 a z a mostani 4090 lett volna és a teljes értékű verzió amit majd kihoznak 4090 Ti néven 2000 dolláros áron lett volna a 4090 )Az egész itt meghallt hogy a 7900XTX ellen a 4080( úgy-ahogy) elég volt így minek adjanak 699-799 dolláros kártya árán a másik oldal csúcs kártyájának a szintjét ha eladhatják 1000 + dolláros áron..
Az összes SKU-n sokkal több pénzt keresnek így, mint az eredeti forgatókönyv szerint.( valószínűleg úgy is drágák lettek volna a kártyák,de mi jobban jártunk nem ennyire kompromisszumos lett volna a felhozatal.
A 4090 Ti hez képest szerintem a 7900XTX kb 30 % lemaradásban lesz 4 K -n.
A fenti konteót támasztja alá a mai bejelentés is, hogy a 4050 határozatlan ideig csúszik.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
devast
addikt
Én amilyen pletykákat hallok most, hogy 16gb-os 4060ti, meg ad103-ra épülő 4070.... ezzel a szériával most jól tökön lőtték magukat. AD104-re is 256bites vezérlőt kellett volna rakni. Kíváncsi vagyok mennyi lesz igaz belőle, meg ebből mit hoznak ki, az is lehet nem véletlenül állt le az ad104 gyártása, és újra se kezdik.
-
félisten
válasz huskydog17 #40850 üzenetére
Vagy 256 bit lesz a nagyobb verzió 500 dollárért. Simán fogják a 3060 Ti nyákot aztán kész.
bár az meg oltári hülyén nézne ki a 4070 mellett, bár a 16 GB is
Ha jól tudom a kétoldalas ramozáshoz jóval vastagabb , többrétegü nyák kell.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
bitblueduck
senior tag
válasz huskydog17 #40850 üzenetére
végülis van benne logika, hogy minek foglalkozzanak vele ha az AIB megcsinálja ingyen igény szerint.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Yutani
nagyúr
válasz huskydog17 #40850 üzenetére
Tehát eleve 4x2GB kocka lesz a kártyákon, nem 8x1GB. Hát úgy tényleg kell egy új PCB.
#tarcsad
-
huskydog17
addikt
válasz bitblueduck #40845 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyivel drágább úgy, de dupla annyi memórialapkára lenne szükség.
Jelenleg is 2 GB-os VRAM chipeket használnak és ennél magasabb kapacitású nem létezik, ezért kell módosítani a PCB-n, a CB ezt szépen el is magyarázta:"GeForce RTX 4060 Ti und GeForce RTX 4060 setzen auf die GA106- respektive GA107-GPU, die beide nur über ein 128 Bit breites Speicher-Interface verfügen. Einseitig bestückt, sind selbst die 8 GB Speicher nur durch den Einsatz von vier „Double Density“-GDDR6-Speicherchips (2 GB pro Package) möglich. Deren Kapazität zu verdoppeln, ist keine Option, denn 4-GB-GDDR6-Chips gibt es bisher nicht.
Für die GeForce RTX 4060 Ti mit 16 GB wird Nvidia daher das komplette PCB neu aufsetzen müssen, um den Betrieb von zwei Speicher-Modulen an einem 32-Bit-Speichercontroller im so genannten Clamshell-Verfahren zu ermöglichen. Aller Voraussicht nach wird die RTX 4060 mit 16 GB dann auf beiden Seiten der Platine je vier 2-GB-GDDR6-Chips einsetzen."
Ezért mondom, hogy szerintem ha ez meg is fog valósulni, akkor én arra számítok, hogy 1-2 AIB partner magánakciója lesz ki tudja milyen borsos felárért.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
GEIL
addikt
válasz DudeHUN #40844 üzenetére
Sokra nem megyek vele....mert 1080p-s kártya és még Raytracinggel és csutka grafikán se tudok beletolni 7,5-8 Gb Vram igénynél többet....Fortnite-ban pl.
De szétmoddolt, texturapackolt GTA5 se teszi tele...az is 8 Gb körül megáll nálam.....
DLSS is módosit a Vram telítettségen,...
1440p-ben már tuti más volna...de oda más kártya kell...[ Szerkesztve ]
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
bitblueduck
senior tag
válasz huskydog17 #40843 üzenetére
Mennyire drága egy custom pcb? Vagy esetleg dupla kapacitáaú chipeket felrakni. Meg ilyen alapon a 3060 sem létezhetne hogy van felette több teljesítményszint kevesebb rammal.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
DudeHUN
senior tag
-
huskydog17
addikt
NVIDIA megszerezte a Diablo 4-et.
"Purchase a qualifying GeForce RTX 4090, 4080, 4070 Ti, or 4070 graphics card, or a desktop computer with one of the aforementioned graphics cards, and receive the NVIDIA Diablo IV GeForce RTX 40 Series Bundle. This bundle features a download code for Diablo IV."
#40842 DudeHUN: Ez szokás szerint egyelőre csak pletyka, amire én nem látok sok esélyt, hogy megvalósuljon, ugyanis ahhoz a PCB-t is módosítani kell. Én kétlem, hogy a 300-400 dolláros kategóriában ezt meg fogják lépni, főleg hogy a két 4070-es kártyán 12 GB van.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy esetleg talán 1-2 AIB partner csinál egy 16 GB-os verziót, vagyis az NV a lehetőséget meg fogja adni, viszont külön SKU erre nem lesz szerintem.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
DudeHUN
senior tag
Jó hírek. Úgy néz ki a 4060Ti-ból lesz 16GB-os verzió.
[link]Gamer for Life
-
félisten
válasz Yutani #40840 üzenetére
Meglátjuk. Elméletileg ez csak egy bemutató arról mire lehet képes a fejlesztői környezet. Biztos lehet ezt majd szabályozni, hogy jó legyen. Van rajt olyan beállítás , hogy ha beleborzolsz a hajába akkor megváltozik a frizura, ha alá fúja szél úgy marad, és az időjárástól függően változik a fizikája. Azaz ha megázik nem fog lengedezni. Elég durva a cucc.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yutani
nagyúr
-
félisten
[link]Úgy néz ki NVidia mégis átmegy 3 nm-re ( professzionális szegmensben szerintem.)
Jensen pár év nyilatkozta hogy 3 nm re tervezik a Chiplet dizájnt , tehát valószínűleg várható legalább egy bemutatkozás.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
rumkola
nagyúr
FG inputlagon lovaglóknak:
120hz-en elképesztő amit művel. Nekem az utóbbi évtized legjobb újítása. Nem játszom multi fps-t. Aki nem próbálta az ne szakértsen.
-
devast
addikt
válasz Raymond #40814 üzenetére
Hát pont ez az, hogy nézd meg a latency teszteket. Ponthogy nem úgy van ahogy leírtad. A technológiából adódóan 1 frame késleltetés mindig lesz, hisz kell 2 frame ami közé generálni tud egyet. A tesztek alapján kb a natív fps késleltetését hozza, és rosszabb mint a dlss2-vel mért késleltetés, és ez a teljesen normális állapot. Ha hozná a dlss2 késleltetését a frame gen akkor nem lenne semmi hátránya és mindig érdemes lenne bekapcsolni. De nem hozza és soha nem is fogja, így mindig mérlegelni kell, hogy megér-e adott késleltetést a bekapcsolása. Ez meg teljesen egyénfüggő, hogy ki mennyire érzékeny erre.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Amíg a probléma megoldható azzal, hogy átbillentesz egy beállítást, aminek az eredményét a képen csak mikroszkóppal lehet látni, addig ez nálam látszatprobléma
De tudom, majd jönnek az UE5-ös játékok, aztán lesz nagy sírás-rívás, és 8GB-os kártyák talicskával hordása a roncstelepre
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
Kérdés az hogy egyáltalán igényli e a fejlesztői beavatkozást. Mert ha nem , akkor pontosan az lesz ezzel is mint a felskálázással, áveszi a fejlesztőktől az optimalizáció helyét.
Amúgy ez szerintem nem látszat probléma."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz huskydog17 #40807 üzenetére
így biztosan lesznek olyan fejlesztők, akik ezt nem szándékoznak használni, inkább a rosszabb minőségű textúrák, de jobb tempó mellett teszik majd le a voksukat.
Nem kell ehhez különösebben voksolni, a kisebb textúrarészletesség jelenleg is rendelkezésre áll közel minden memóriaéhes játékban.
Úgy tűnik, az NVIDIA szépen rááll arra, hogy látszatproblémákra látszatmegoldásokat szolgáltat
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
válasz devast #40818 üzenetére
Értem ,de úgy elég könnyű egyetérteni valakivel, vagy lehet általánosságban beszélni, ha se te se a kollega nem próbáltátok még ki. Így én azokra a véleményekre adok akik használják. A Vsync - 60 Hz egy végletes példa köze sincs ahhoz amit a FG nyújt 65 FPS ről feltolva 100 ra késleltetésben.
Szerintem észrevehetetlen a késleltetés vagy úgy is írhatnám, hogy a pozitív hozadéka több a játékélmény szempontjából mint a hátránya egy sima, egy játékos sztori alapú játékban ami a GPU-t és CPU-t terheli halálra.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
pandras83
őstag
válasz laposonly11 #40815 üzenetére
"Én pl. játszom lövöldékkel és autóversenyekkel, ahol ugye rááll a a szemed/agyad a tizedmásopercekre is, és ez a fajta parasztvakítás semmit nem ad, csak átverve érzed magad, jogosan."
Nem érzem magam ártverve, sőt. Ülj le a CP2077 elé 531.79-es driver után vagy próbáld ki a Witcher 3-ban. Nincsenek elmosódott képkockák. Lerí az általad leírtakról hogy nem próbáltad, így nem fair leírni a dolgot.
Nem állítom hogy mindenhol csodaszer, nem láttam még autós címben például és a Portal RTX-ben ott az input lag. Ez egy fejlesztés alatt álló, folyamatosan javuló extra, ami egyelőre nem való a gyorsaságot és reszponzivitást igényló online címekhez, de a már említett játékoknál megkockáztatotm, hogy álleejtő a különbség. Korábban 1070-el 40-50 fps-sel játszottam a CP2077-et, kb 250 órát raktam bele így. A 4070-el maxed out + path tracing + dlss2 50-60 fps, nagyon hasonló élmény a korábbi 40-50-hez, igaz hogy még a sz#r is csillog. Dlss3 on -> 90-110 fps és fogalmam sincs hogy pont annyinak érzem-e, de jóval fluidabb, harapósabb. Tökéletes a játékélmény, ha fake, ha nem. Vannak benne elég intenzív tűzharcok, ezeket fluidabb gunplay mellett tolom végig fake frame gen-el, mint dlss2-vel.
Érthető hogy kevesled a raszter sebességtöbblet hiányát a 3000-es szériához képest, de nem is feltétlen onnan kell váltani. Ha érdekel a path tracing, akkor jelenleg dlss3 vagy vársz a többre, jobbra, natív 120 fps-re.
Cyberfuck Patchrunner
-
devast
addikt
-
gejala
őstag
válasz laposonly11 #40815 üzenetére
Azt mindenhol kihangsúlyozzák, hogy a frame genhez 60+ fps kell, hogy ne legyen input lagos. Az optimális tartomány a 70-120 fps. Ezt high refresh játékra meg CPU limithez találták ki, nem arra, hogy kevés az fps és legyen több. Arra ott a Super Resolution, ahogy eddig is, csak ugye ahhoz GPU limitesnek kell lenni, hogy érjen is valamit.
-
félisten
válasz laposonly11 #40815 üzenetére
De ezt tapasztalatból írod? Mert én az Ada-s topikokban döntően pont elégedett felhasználókról olvasok ,akik hasznnálják fluidabb élményt ad több esetben Most nem azt kell nézni mit ír ki az FPS számláló hanem hogy a képernyőn 1 másodperc alatt megjelenített képkockák száma növekszik, ez miatt folyamatosabb a mozgásanimáció és kevésbé recések az élek.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
laposonly11
senior tag
válasz devast #40811 üzenetére
Ezt már szakvideok a youtubeon is kitárgyalták, ha 80 fps ed van DLSS 3.0 al akkor az valóban 40 fps és ugyanúgy kifolyik lagtól a szemed mintha 40 fps lenne az a 80! Én pl. játszom lövöldékkel és autóversenyekkel, ahol ugye rááll a a szemed/agyad a tizedmásopercekre is, és ez a fajta parasztvakítás semmit nem ad, csak átverve érzed magad, jogosan. Persze aki lassú játékokkal játszik, annak nem feltétlenül tűnik fel a különbség(bár ott is látható). Korábbi DLSS ekkel nincs semmilyen lagod, mert azok a megjelenített képnek egy tömörített változatát jelenítik meg, nem adnak hozzá Ai által, mesterségesen generált + képkockákat(sőt pont ezért a Vsyncet is összezavarja, hiszen a + képkocka az vagy az előző, vagy a következő képkockához van hozzá csapva V syncen túl), és a tömörítés által felszabadított erőtöblet, ami marad a VGA számára, na abból gazdálkodva valóban gyorsítanak a játékokon, ami valódi többlet fps-t produkál.
"A lényeg, hogy kevés olyan helyzet van, ahol a dlss3-nak van értelme a dlss2-höz képest."
Nincs ilyan helyzet, tulajdonképpen egy ocsmány átverés az egész, hiszen 120 fps nél(ami valós 60fps) akkor meg mi a fenének kapcsoljam be, rondítva a játék képi minőségét elmosódott fake képkockákkal, ha már a sebesség fluid.
120/valós 60 fps alatt, azaz alsó kategóriás kártyáknál lett volna értelme,(RTX 4050/60) ahol kellene a többlet sebesség, ott meg egyenesen használhatatlan az eljárás. Nem véletlen hogy az összes Nvidia által szponzorált videó, kizárólag a csúcs RTX 4090 el tolja az arcunkba a déjeleseses hármat.[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
devast
addikt
válasz Busterftw #40809 üzenetére
Az állításod igaz, de a kulcsszó benne a "natív". Pl csak hasamra csapva: Ha natív van kb 40fps-ed, dlss2-vel van talán kb 60-75 , dlss3-al meg majd 100.
Ebben az esetben dlss3-ol olyan input lagod van mint 40fps-el, ami azért rohadt zavaró szerintem. dlss2-vel jóval alacsonyabb. Nem univerzálisan használható.... Minél alacsonyabb a natív febontásban a teljesítmény annál látványosabban szar. Ha van natív 100-120fps -ed, rátolod dlss3-at semmi probléma.
A lényeg, hogy kevés olyan helyzet van, ahol a dlss3-nak van értelme a dlss2-höz képest. -
pandras83
őstag
válasz laposonly11 #40808 üzenetére
Nálam a CP2077 1080p, max grafika, path tracing + dlss3-al a legutóbbi driver után megszűnt az input lag, gyönyörűen megy. A Witcher 3 is hiba nélkül játszható, nincs késés. Próbáld ki először, mielőtt őrjöngesz itt.
Cyberfuck Patchrunner
-
Busterftw
nagyúr
válasz laposonly11 #40808 üzenetére
Ezt a lagot nem tudom honnan veszed, mert több játékban tesztelve az Nvidia Reflexxel közel natív vagy jobb mint natív volt az input lag .
-
laposonly11
senior tag
Olcsó és jó megoldás, persze az a kérdés, hogy mikor fogjuk ezt látni játékokban? Mert én többek között pont ezért nem vagyok hajlandó váltani RTX 3xxx ról RTX 4xxx re, mert nem elég hogy alig van teljesítménytöbblet(a DLSS 3.0 egy szószerint parasztvakító vicc, amitől ugyanúgy kifolyik a szemed a lag miatt, mint amikor ki van kapcsolva) de volt pofájuk ugyanannyi ramot pakolni a kártyáikra, mint az előző gen. nél.
Ordo est anima rerum.
-
huskydog17
addikt
válasz paprobert #40806 üzenetére
Igen, bennem is az fogalmazódott meg, hogy ez tök jó, csak nagy kérdés, hogy mennyire lesz nehéz/egyszerű beépíteni a játékokba, mennyi plusz munkával járna. Azt bemutatták, hogy lassabb ez a metódus, így biztosan lesznek olyan fejlesztők, akik ezt nem szándékoznak használni, inkább a rosszabb minőségű textúrák, de jobb tempó mellett teszik majd le a voksukat.
Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy ebből a gyakorlatban mikor lesz valami, továbbá ha valamely játékokba be is építik, arról lesz-e publikus információ, vagyis kap-e ez a funkció is egyfajta marketinget, vagy inkább csendben néhány címbe beépítik.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA
titán
Az NVIDIA ezzel készül a nagy GPU erő / karcsúbb memória alrendszer kártyái miatt: NVIDIA’s Neural Texture Compression
[ Szerkesztve ]
-
félisten
[Nvidia RTX 4060 Ti Rumored to Ship to Partners on May 5th]
Rumors suggest the RTX 4060 Ti will launch in late May.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
laposonly11
senior tag
válasz pandras83 #40800 üzenetére
Nem így van, egy másik fórumon én próbáltam védeni pl. a Cyberpunkot amiért "2027 es" grafikával jött ki, és jobban néz ki mint egy Hollywoodi film, erre gyakorlatilag ott mindenki nekem esett, hogy optmializáltatlan(amiért nem fut 60fps el egy szaros alsó-középkategóriás gépen, a sok marha szerint)a Ray Tracing(akkor még nem volt szó Path tracingről, vagy másról), parasztvakítás, felesleges, stb. Na most ez azt bizonyítja hogy a játékosok többsége igénytelen a grafikára, és magasról letolja a külsőséget, még akkor is ha korszakalkotó a minősági változás. Nem rég jöttek RTX patchek a pl. Resident Evil 2 és 3 remakekhez, háááát, ég és föld a különbség ha bekpacsoljuk a sugárkövetést, főleg tükröződő környezetben, pl. kórházfolyosó ahol a padló és fali csempék tükröznek mindent a környezetből, magyarul a sarok mögött bújkáló zombikat is látni, így nem tudnak meglepni, mint RTX nélkül, és ez ugye a játékélményt is módosítja, javítja. Ugyanez pl. Battlefield V ben, a bolt üveg kirakata, vagy akár egy kocsi karosszériája is tükröz valós időben, így ha belenézek, látom az ellenség tükörképét aki a hátam mögött van, ezzel taktikai előnyt szerezve, miközben RTX nélkül ez nem jár, stb.
Ordo est anima rerum.
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BestBuy topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen videókártyát?
- Autós topik
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- További aktív témák...
- BONTATLAN! ASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte RX 6800 XT Gaming OC 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ZOTAC Trinity RTX 3070 Ti OC 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- rtx 2060/super videókártyát keresek
- GIGABYTE Nvidia Geforce GTX 1080 TI Aorus
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest