Új hozzászólás Aktív témák

  • szacsee

    nagyúr

    válasz szacsee #20626 üzenetére

    Kiderült mi volt a probléma.
    Gondoltam ha már fogy állandóan a víz és a hűtőfolyadék motorolaj szagú, akkor lekapom a hengerfejet, mert hosszabb távon megölöm a motort.
    Szerdán meló után neki is álltam hazaérve, még meleg motornál akksisaru, kábelek, stb leköt, majd amikor már nem volt meleg a motor annyira leengedtem a hűtőfolyadékot is.
    Hengerfej le és akkor láttam, hogy nem kóser valami. A hengerfejen a hengerek felett nem vonal szerű volt a kör, hanem talán 1-2 tizedes reve, rozsda szerű vonalat láttam, na gondoltam itt égett át a tömítés. Kipusor végett nem láttam pontosan, de a motorblokk oldalán is hűtőfolyadékot lehetett látni. Elvittem sík köszörültetni és a szaki rátette az élvonalzót. 0,5-1mm közti hézag volt a hengerfej közepe és az élvonalzó között. Másnak nem lett baja hál Istennek, időben szét lett kapva. Igaz 2009 tájékán is kapott új hengerfej pakolást és akkor nem vittem el síkköszörűshöz, gondolván minek. :B
    Azóta minimálisan fogyott a hűtőfolyadék ami most decemberre megnövekedett.
    A lendkerék felőli gyertya menet még kérdéses, holnap beletekerek egy menetfúrót, ha határeset lehet elviszem perselyeztetni (érdemes egyáltálán hosszabb távra tervezve?)
    Szívó és kipusor tömítést zsírral érdemes megkenni, vagy tök felesleges ezeket már kenegetni?

Új hozzászólás Aktív témák